abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:58:51 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136948902
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

:*

Ga jij niet over een week of twee naar een zonnig Spaans eiland? Kanaren? Nog even volhouden..!
Neem je man/kinderen mee?
Ik ga naar een niet zo heel zonnig Spaans eiland. Zonder man en kinderen. Klein weekje tijd voor mijn eigen gedachten, lezen, eten (helaas niet drinken met de AD) en veel wandelen. Doet altijd wonderen bij mij.

Mis jij je olijvenboomgaard niet ontzettend? Zijn jullie ook al bijna klaar met het afbetalen van de hypotheek/hypotheken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_136949209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ga naar een niet zo heel zonnig Spaans eiland. Zonder man en kinderen. Klein weekje tijd voor mijn eigen gedachten, lezen, eten (helaas niet drinken met de AD) en veel wandelen. Doet altijd wonderen bij mij.
Als Freud en ik nog ruimte hadden in onze ene grote koffer, zou ik je meenemen naar het caribisch zonnetje :Y
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:03:01 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136949287
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Als Freud en ik nog ruimte hadden in onze ene grote koffer, zou ik je meenemen naar het caribisch zonnetje :Y
:* Alleen als ik mijn eigen rare eetpatroon mag aanhouden :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_136949527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:* Alleen als ik mijn eigen rare eetpatroon mag aanhouden :P
:D scherp :+

Ik denk juist dat je erg goed gaat. En op dat eiland kun je prima paleo achtig eten, dus dat komt goed :+
pi_136949735
Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
L paddestoelensoep, broodje geitenkaas, optimel
T paar amandelen
D gnocci met saus van spekjes en groentes
T bakje ijs

Goed nieuws: afzakkende broeken :)
De riem moet weer uit de kast
pi_136951090
Hoe spreek je gnocci eigenlijk uit :? zachte-g + notsjie? harde-g + nokkie? zachte-g + nokkie?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_136951276
Njokkie geloof ik maar ik zeg nokkie :)
  Vis een optie? donderdag 20 februari 2014 @ 22:30:56 #108
70532 loveli
N
pi_136951833
Ik moet binnenkort echt eens gnocci maken. Nog nooit gedaan en het lijkt me vers echt heerlijk! Misschien eerst even proeven bij een Italiaanse trattoria hier :9
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:35:33 #110
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_136951975
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik eet naar mijn mening niet raar. Ik volg een wetenschappelijk gevalideerd patroon die er voor zorgt dat ik niet ooit onder het mes moet vanwege mijn darmproblemen. Pijnvrij, juist veel energie en geen enkel depressief gevoel gehad dit jaar O+ Bovendien zit ik al twee weken stabiel op gewicht.

Ik vind dat jij raar eet: heel veel, vooral als je je ongelukkig voelt. Met enorm veel suiker en ongezonde dingen tussen de groenten door ;)

Ieder zijn ding :Y

Is ook waar.
Het is vandaag weer zo'n lange dag.
Suikers... ja daar word ik ook niet goed van..

V1 Gnocci moet je niet uitspreken of eten.. bleeh :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:37:23 #111
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_136952130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

V1 Gnocci moet je niet uitspreken of eten.. bleeh :D
Jawel joh. Spinaziegnocci met olijfolie en parmezaanse kaas :Y) Verheug me nu al op Italie deze zomer. Drie weken lang tarwe eten en wijn drinken :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_136952509
Gnocchi is vet lekker :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_136952697
Moest je werken Uniek? Ligt het ook daaraan, wel of niet je werk leuk vinden?

Italie/ Toscane O+ Ik at er eens bij een gezin pasta met wild zwijn ragout. Ik dacht even dat het leven toen over mocht zijn zo lekker. Het lukt me alleen niet om na te maken. Bij een restaurant in de buurt kan je nog eens terug gaan als je de smaken niet uit je hoofd kent :(
pi_136954985
Ik vind gnocchi erg lekker :) in Italie dan. Ik kan t zelf niet zo goed als daar, maar ik ben dan ook geen italiaanse mama die uren in de keuken staat ;)

En gister in de gym vond ik dat ik er wat afgetrainder uitzag. Heb me geen tijden gewogen en niet bepaald op eten gelet, of eigenlijk ik heb erop gelet dat ik juist vanalles genoeg eet. Dus ik at vooral veel de laatste tijd. Ik woog zonet iets minder dan 87kg, dus ik denk morgenochtend iets van 86kg weeg. Weer stukje lichter dus, terwijl ik nog veel intensieve krachttraining doe. Het is een soort van verslavend dat je iedere keer meer gewicht of reps haalt. Dus ik weet nu niet of mijn gewichtsverlies door mijn trainen, het niet letten op eten of door mijn kokos ge-eet komt.. Ik schat dat ik iedete dag toch zeker 3000 kcal eet..
pi_136955276
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Is ook waar.
Het is vandaag weer zo'n lange dag.
Suikers... ja daar word ik ook niet goed van..

V1 Gnocci moet je niet uitspreken of eten.. bleeh :D
Ben ook geen fan van pasta's, maar mee kunnen lullen over goed voer mag ik graag.

/Leuk pannetje soep op heeft staan :9 (sigme-achtig-biggenvlees-verse worst heeft, (verdomme lekker is verdomme))
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 20 februari 2014 @ 23:19:04 #116
70532 loveli
N
pi_136955452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben ook geen fan van pasta's, maar mee kunnen lullen over goed voer mag ik graag.

/Leuk pannetje soep op heeft staan :9 (sigme-achtig-biggenvlees-verse worst heeft, (verdomme lekker is verdomme))
Overtreffende trap: sigme-biggekarbonade op m'n bord gehad vandaag :9
crap in = crap out
pi_136955555
An, mag ik vragen wat voor darmproblemen jij hebt/had waar op deze manier eten voor jou bij helpt? Ik heb pds en moeite met een eetpatroon vinden wat voor mij werkt. Merk dat tarwevrij eten wel helpt, maar ivm verhuizing en geen koelkast is dat er de afgelopen twee weken bij ingeschoten en heb ik weer veel buikpijn. Ga sowieso tijdje zoveel mogelijk tarwevrij proberen, maar ben wel benieuwd of jouw manier van eten ook iets voor mij zou kunnen zijn. En hoe eet je dan precies? Ik weet dat je af en toe vastendagen hebt, maar hoe vaak? En wat 'mag' je op zo'n dag nog wel? En hoe eet je de overige dagen?
pi_136955860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Overtreffende trap: sigme-biggekarbonade op m'n bord gehad vandaag :9
Jij trut! }:|

Vanaf nu is vis geen optie meer :N :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 20 februari 2014 @ 23:29:48 #119
70532 loveli
N
pi_136956180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij trut! }:|

Vanaf nu is vis geen optie meer :N :{w
Is jouw worst nu opeens minder lekker geworden?
crap in = crap out
pi_136956545
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Is jouw worst nu opeens minder lekker geworden?
:D
pi_136958867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:20 schreef vlindertje89 het volgende:
An, mag ik vragen wat voor darmproblemen jij hebt/had waar op deze manier eten voor jou bij helpt? Ik heb pds en moeite met een eetpatroon vinden wat voor mij werkt. Merk dat tarwevrij eten wel helpt, maar ivm verhuizing en geen koelkast is dat er de afgelopen twee weken bij ingeschoten en heb ik weer veel buikpijn. Ga sowieso tijdje zoveel mogelijk tarwevrij proberen, maar ben wel benieuwd of jouw manier van eten ook iets voor mij zou kunnen zijn. En hoe eet je dan precies? Ik weet dat je af en toe vastendagen hebt, maar hoe vaak? En wat 'mag' je op zo'n dag nog wel? En hoe eet je de overige dagen?
Oh PDS, dat is een leuke ja. Een soort van 'ja we hebben geen zin om het uit te zoeken/kunnen niet vinden waar het aan ligt dus we gooien het daarop'. Verschilt heel erg per persoon wat 'werkt'. Voor mij werkt: (bijna) geen vezels, geen lactose, geen noten en geen 'zwaar' vet. Hou je vrij weinig over :+. Maar meestal is PDS ook heel stressafhankelijk, dus probeer eerst eens die verhuizing door te komen en dan komen je darmen waarschijnlijk ook weer wat meer tot rust ;).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_136959702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:18 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh PDS, dat is een leuke ja. Een soort van 'ja we hebben geen zin om het uit te zoeken/kunnen niet vinden waar het aan ligt dus we gooien het daarop'. Verschilt heel erg per persoon wat 'werkt'. Voor mij werkt: (bijna) geen vezels, geen lactose, geen noten en geen 'zwaar' vet. Hou je vrij weinig over :+. Maar meestal is PDS ook heel stressafhankelijk, dus probeer eerst eens die verhuizing door te komen en dan komen je darmen waarschijnlijk ook weer wat meer tot rust ;).
Stress heeft inderdaad zeker een effect. Ben 8feb verhuisd en nu al bijna twee weken in nieuwe huisje dus, verhuisd van studentenkamer naar studio in studentenflat. Dus stress daarvan valt opzich mee (voor zover ik me daar bewust van ben dan), vooral het pas woensdag geleverd worden van de koelkast heeft meegespeeld. Hele eetpatroon naar de knoppen haha. Ontbeet bv altijd met kwark met diepvriesfruit, maar zonder koelkast gaat dat dus niet ;) enzo.

Heb hoop gedoe met darmen gehad; parasiet, bacterie en lintworm achter elkaar en jaar later weer dezelfde parasiet. Vooral voor parasiet erg sterke medicatie gehad. Eigenlijk daarna pas gevoelige darmen gekregen die op allerlei dingen reageerden (bij mij tot nu toe knoflook, ui, prei, bonen, scherp of vrij sterk gekruid eten, erg vet eten). Die dingen eet ik dus niet meer (behalve soms dingen die ik erg lekker vind waar ik de buikpijn voor over heb) en dat helpt. Ook tarwevrij eten helpt, maar vergt meer planning. Anders haal ik toch snel even een broodje bij de Hema oid als ik geen lunch mee heb. Stress ook grote rol gespeeld, tijdens die parasiet/bacterie/lintworm angststoornis ontwikkeld waarbij mijn grootste angst is te moeten overgeven of diarree te krijgen als ik met anderen ben en/of waar geen wc in de buurt is. Vaak dus ook wisselwerking, als ik iets ga doen wat ik eng vind (want geen wc in de buurt/met vrienden en het valt erg op als ik naar de wc moet/ergens waar ik niet makkelijk weg kan) dan word ik daar zenuwachtig voor, en juist door die zenuwen krijg ik last van mn buik (opgeblazen, veel lucht, kramp) en durf ik al helemaal niet meer. Gelukkig helpt goed eten daar wel enigszins mee, en heb ik therapie gehad waardoor ik alle dagelijkse dingen en studie wel gewoon kan doen. Maar extra tips kunnen nooit kwaad :), hoe minder last ik heb van mn buik hoe meer dingen ik ook durf te doen.

Niet geheel ontopic, maar goed. Maar even een lijstje voor de balans:
O: rijstwafel, stukje pure chocola
L: twee rijstwafels tonijnsalade
D: twee tosti's van speltbrood en 30+kaas met ketchup
B: uur keepen op hockeytraining (eigenlijk 1.5u trainen maar na uur gestopt omdat ik te misselijk was)

Was hele dag al misselijk, vandaar vrij weinig. Vanavond heeft de ah mn boodschappen gebracht dus weer veel groente en fruit in huis :).

Planning voor morgen:
O: magere kwark met diepvries blauwe bessen, kersen en granaatappelpitjes
L: twee spelt bth tonijnsalade, als ik dan nog trek heb nog twee spelt bth pindakaas
T: tomaat
D: couscous met feta, mager gehakt, tomaat, komkommer, courgette, paprika en balsamico azijn. Glas prosecco. Toetje heel klein stukje oreo-cheesecake (3 vriendinnen te eten).
pi_136962260
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:20 schreef vlindertje89 het volgende:
An, mag ik vragen wat voor darmproblemen jij hebt/had waar op deze manier eten voor jou bij helpt? Ik heb pds en moeite met een eetpatroon vinden wat voor mij werkt. Merk dat tarwevrij eten wel helpt, maar ivm verhuizing en geen koelkast is dat er de afgelopen twee weken bij ingeschoten en heb ik weer veel buikpijn. Ga sowieso tijdje zoveel mogelijk tarwevrij proberen, maar ben wel benieuwd of jouw manier van eten ook iets voor mij zou kunnen zijn. En hoe eet je dan precies? Ik weet dat je af en toe vastendagen hebt, maar hoe vaak? En wat 'mag' je op zo'n dag nog wel? En hoe eet je de overige dagen?
Door de EDS veel last. Een bindweefselziekte rekt niet alleen de pezen bij ledematen op, maar ook de darmen. De darmen zijn daardoor uitgerekt en ook verschuift de boel. Ze proberen een stabiel plekje in de buik te vinden. Daardoor is er een knik ontstaan rechts onder. Hier kan eten minder goed doorheen. Hierdoor raakt de darm snel verstopt, dus ik kan sowieso niet per keer te veel eten. Ik moet dan het afval zelf door de knik duwen zeg maar :+

Omdat het opgerekt is, zijn ook de darmvlokken aangetast. Die liggen niet meer netjes, zodat het niet goed beschermd. Tarwe is agressief, dus daar heb ik ook last van.

Ook mijn slokdarm is extreem flexibel. Als ik op mijn zij lig, schuift hij mee. Daardoor doet ook mijn maagportier het niet goed. Door twee dagen per week weinig te eten, geef ik alles rust en tijd om te herstellen zonder dat het bezig is te verteren.

Ik eet op dinsdag en donderdag 500 kcals op een dag. In de ochtend bijv een eitje en een sinaasappel. Savonds alleen groenten en proteinen, zoals soep of een biefstuk met groenten.

De rest van de week eet ik wat ik wil, zo veel als ik wil. Maar door de ziekte doe ik idd rustig aan met tarwe en met melkproducten. Vlees probeer ik max drie keer per week te eten, omdat dit langzaam verteert.

Als je meer wilt weten kun je een PM sturen of gewoon "het 5:2 vastendieet" van Micheal Mosley lezen.
pi_136962524
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ga naar een niet zo heel zonnig Spaans eiland. Zonder man en kinderen. Klein weekje tijd voor mijn eigen gedachten, lezen, eten (helaas niet drinken met de AD) en veel wandelen. Doet altijd wonderen bij mij.

Mis jij je olijvenboomgaard niet ontzettend? Zijn jullie ook al bijna klaar met het afbetalen van de hypotheek/hypotheken?
klinkt goed Tink :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_136962549
Dat lijkt me btw. een echt raar gevoel als je dingen in je lijf voelt verschuiven :X

Lijstje voor vandaag:

O: smoothie
T: 1/2 bak kwark
L: gemengde salade met ham
T: havermoutshakte
T: rijstewafel
S: fitness
D: couscous met kip
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')