abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 november 2014 @ 17:53:13 #91
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_146653589
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Admin vrijdag 14 november 2014 @ 19:58:18 #92
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146658097
quote:
Niet echt smaakvol, maar goed. Er wordt op dit moment flink verdiend aan de WO1 'merchandise'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 14 november 2014 @ 20:00:31 #93
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_146658174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Niet echt smaakvol, maar goed. Er wordt op dit moment flink verdiend aan de WO1 'merchandise'
Daar zie ik inderdaad heel wat voorbeelden van voorbij komen ja. :X
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_147930417
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147983244
Tot februari is in Heinsberg (D) de expositie 'Heim@t front 1914-1918' over de eerste wereldoorlog - en dan met name de gevolgen er van voor de bevolking uit die regio (zowel dienstplichtigen als burgers) - te bezichtigen, ik ga er zondag eens naar toe.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 27 december 2014 @ 14:21:01 #96
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_148007908
De musicalmuziek van 14-18 is prachtig. Ik luister hem NU bij mijn allertofste nicht (Loes, oudste dochter van mijn zus)

De musical zelf heb ik nog niet gezien :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2014 @ 15:15:29 #97
187254 Giertje
lets all make believe
pi_148009936
om in deze tijd toch meer dit gekeken
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_148012435
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:21 schreef sararaats het volgende:
De musicalmuziek van 14-18 is prachtig. Ik luister hem NU bij mijn allertofste nicht (Loes, oudste dochter van mijn zus)

De musical zelf heb ik nog niet gezien :@
De musical speelt niet meer, 11-11 was de laatste voorstelling.
Ik heb het geluk gehad om eind oktober te gaan kijken.
Er bestaat wel een DVD van, die kan je nu op verschillende plaatsen kopen voor 20 euro.
Vanaf februari zou deze ook in de winkels liggen dacht ik.
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:19:29 #99
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_148016231
Ik vind die musical een van de ergste commerciële uitbuitingen van WO I. :r Gaan we straks binnen dertig jaar ook naar Hitler de Musical gaan kijken ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_148017089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind die musical een van de ergste commerciële uitbuitingen van WO I. :r Gaan we straks binnen dertig jaar ook naar Hitler de Musical gaan kijken ?
Heb je hem zelf gezien?
  vrijdag 24 april 2015 @ 23:09:32 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152003722
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 april 2015 @ 01:53:17 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152006460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[ afbeelding ]
vanmorgen deel genomen aan de Dawn Service.... Nieuw-Zeeland heeft vanmorgen in alle vroegte massaal de Slag om Gallipolli herdacht.

100 jaar na dato leeft dit nog enorm in Nieuw-Zeeland, ook omdat dit historisch gezien wordt als "het moment dat Nieuw-Zeeland als jong land gedwongen werd om volwassen te worden" door het relatief enorm aantal slachtoffer per hoofd van de bevolking, hele dorpen kwamen zonder jongemannen te zitten.

http://www.nzherald.co.nz(...)nes.cfm?c_id=1503793
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 25 april 2015 @ 01:56:34 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152006479
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 april 2015 @ 02:08:41 #104
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_152006562
Interessant. Dank je rechtsedirecte.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 25 april 2015 @ 07:45:06 #105
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152007214
nog maar eentje

http://www.theguardian.co(...)-and-now-interactive


prachtige woorden bij de woordvoerder van het Turkse leger tijdens de Dawn Service in Gallipolli

quote:
Your sons lay in our bosom and are now at peace


[ Bericht 37% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2015 08:09:07 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Admin zaterdag 25 april 2015 @ 08:41:48 #106
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_152007443
Anzac Cove

"Those heroes that shed their blood and lost their lives…
You are now lying in the soil of a friendly country. Therefore rest in peace. There is no difference between the Johnnies and the Mehmets to us where they lie side by side here in this country of ours…
You, the mothers, who sent their sons from faraway countries wipe away your tears; your sons are now lying in our bosom and are in peace, after having lost their lives on this land they have become our sons as well."

Ataturk, 1934
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:01:34 #107
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152007579
het kwam mij achteraf ook bekend voor :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 april 2015 @ 09:05:11 #108
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_152007599
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:48:31 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_152007948
quote:
en dan te bedenken dat Kitchener the Maori contigent in eerste instantie niet "strijdwaardig"
genoeg vond.
Wel behoorlijk "political correct" dat er vrouwen mee doen aan de haka

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2015 09:57:03 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153054065
Eerder vanavond informatie gevonden over iets waar ik nog nooit van gehoord had, namelijk de "Zone Rouge":

http://www.messynessychic(...)and-poisoned-by-war/
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_153054417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:22 schreef bas-beest het volgende:
Eerder vanavond informatie gevonden over iets waar ik nog nooit van gehoord had, namelijk de "Zone Rouge":

http://www.messynessychic(...)and-poisoned-by-war/
dat is wel facinerend.. bizar dat er dus nog steeds zulke grote stukken niet toegankelijk zijn
  vrijdag 29 mei 2015 @ 02:06:10 #112
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_153060516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:33 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is wel facinerend.. bizar dat er dus nog steeds zulke grote stukken niet toegankelijk zijn
Dat inderdaad. En waarschijnlijk nooit, of in ieder geval voorlopig niet.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_153507283
Klopt het dat de Duitse en Oostenrijkse legerleiding de Russen bewust lieten komen en Oost-Pruisen en Galicië/Karpaten (Lemberg) lieten binnentrekken? Zij wilden niet dezelfde fout maken die Napoleon en de Zweden in de achttiende eeuw maakten (en later Hitler) door het onherbergzame Rusland binnen te trekken en in de kou ten onder te gaan.

Als Rusland wordt aangevallen trekt de ''Russische beer'' zich terug, verbrand zijn eigen grond en verbergt zich in de erbarmelijke winter en vrieskou, valt de tegenstander aan wanneer deze verzwakt is door honger en kou. Wel vreemd dat de Russen gezien het numeriek overwicht in alle oorlogen altijd de opponent diep Rusland in liet gaan.
  maandag 15 juni 2015 @ 09:11:12 #114
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_153541772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:56 schreef vluggejapie99 het volgende:
Wel vreemd dat de Russen gezien het numeriek overwicht in alle oorlogen altijd de opponent diep Rusland in liet gaan.
Rusland is groot, en hard. Ze gebruikte het terrein simpelweg als extra wapen. En meestal lieten ze de vijand trouwens niet met opzet het land binnendringen, maar kon men gewoon niet snel genoeg de troepen naar de grens krijgen. Een land van dergelijke grote, met zeer matige wegen en spoorverbindingen, mobiliseert wat langzamer dan een land als Duitsland of Frankrijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_154127139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:56 schreef vluggejapie99 het volgende:
Klopt het dat de Duitse en Oostenrijkse legerleiding de Russen bewust lieten komen en Oost-Pruisen en Galicië/Karpaten (Lemberg) lieten binnentrekken?
Nee, de Duitsers gingen ervan uit dat de Russen lange tijd nodig hadden om het leger te mobiliseren (8 weken volgens mij). De Russen vielen echter na 2 weken al binnen.

De eerste Wereldoorlog was een van die oorlogen dat Rusland juist gigantisch veel land verloor.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_154132111
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Rusland is groot, en hard. Ze gebruikte het terrein simpelweg als extra wapen. En meestal lieten ze de vijand trouwens niet met opzet het land binnendringen, maar kon men gewoon niet snel genoeg de troepen naar de grens krijgen. Een land van dergelijke grote, met zeer matige wegen en spoorverbindingen, mobiliseert wat langzamer dan een land als Duitsland of Frankrijk.
Klopt het niet dat de Russen de Zweden tijdens de Grote Noordse Oorlog bewust diep lieten binnendringen om zo de aanvoerlijnen dusdanig lang te maken voor de Zweden dat het oncontroleerbaar werd? Deden de Sovjets ook tijdens WOII. Natuurlijk heb je gelijk, maar klopt het niet dat de Russen het immense land bewust als extra wapen gebruikten?

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

Nee, de Duitsers gingen ervan uit dat de Russen lange tijd nodig hadden om het leger te mobiliseren (8 weken volgens mij). De Russen vielen echter na 2 weken al binnen.

De eerste Wereldoorlog was een van die oorlogen dat Rusland juist gigantisch veel land verloor.
Numeriek was het Keizerlijk Russische leger wel aanzienlijk in de meerderheid aan het Oostfront. Bewapening was echter dramatisch door de uithollende politiek van de Tsaar.

Na het Verdrag van Brest-Litovsk moesten de Russen Polen en zowat heel Oekraïne en de Baltische staten afstaan aan de Centralen.
  maandag 13 juli 2015 @ 11:32:41 #117
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_154294476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 00:37 schreef vluggejapie99 het volgende:
klopt het niet dat de Russen het immense land bewust als extra wapen gebruikten?
Het is allemaal niet zo zwart wit...Russen zijn heel erg patriotisch, dus elke vreemdeling op de grond van Moedertje Rusland is er 1 te veel. In principe. Maar als ze er dan toch aankomen, zetten ze een verdedigingslijn op, zeggen tegen de soldaten erin, 'vecht voor moedertje Rusland', en als die zich doodvechten is er geen man overboord, soldaten zat. En nog heel veel ruimte om nog een linie op te zetten, en als het nodig is nog 1.
Men had zoals al eerder opgemerkt, vaak meer soldaten dan wapens door de slechte planning in de bevoorrading, dus soldaten moesten aan het front vaak als eerste aktie eerst een wapen van een gesneuvelde soldaat opsnorren, Heel motiverend begin natuurlijk....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_154297617
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo zwart wit...Russen zijn heel erg patriotisch, dus elke vreemdeling op de grond van Moedertje Rusland is er 1 te veel. In principe. Maar als ze er dan toch aankomen, zetten ze een verdedigingslijn op, zeggen tegen de soldaten erin, 'vecht voor moedertje Rusland', en als die zich doodvechten is er geen man overboord, soldaten zat. En nog heel veel ruimte om nog een linie op te zetten, en als het nodig is nog 1.
Men had zoals al eerder opgemerkt, vaak meer soldaten dan wapens door de slechte planning in de bevoorrading, dus soldaten moesten aan het front vaak als eerste aktie eerst een wapen van een gesneuvelde soldaat opsnorren, Heel motiverend begin natuurlijk....
Dit is wel een erg gedateerde en vooral Duitse visie op de strijd aan het oostfront. Dat Sovjet commandanten hun soldaten als kannonenvoer zagen of het meer soldaten dan wapens verhaal zijn eerder uitzondering dan regel geweest. Uiteindelijk was het Rode leger veel beter uitgerust en beschikte het over wapens van hogere kwaliteit dan de Wehrmacht.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  maandag 13 juli 2015 @ 16:18:33 #119
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_154301971
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:33 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dit is wel een erg gedateerde en vooral Duitse visie op de strijd aan het oostfront. Dat Sovjet commandanten hun soldaten als kannonenvoer zagen of het meer soldaten dan wapens verhaal zijn eerder uitzondering dan regel geweest. Uiteindelijk was het Rode leger veel beter uitgerust en beschikte het over wapens van hogere kwaliteit dan de Wehrmacht.
Ik had het niet over Sovjets, maar over de Tsarentijd. En wat betreft het rode leger...overschat de staat daarvan niet in het begin van WO2. De zuiveringen in de jaren dertig waren erg ingrijpend.
En dat het een Duitse visie is, klopt niet helemaal. In 1 van de meest beroemde Russische films over WO2 zit een scene, waarin een paar Sovjet soldaten wordt gezegd hun post tegen alle prijs vast te houden, en die doen dat ook, tot ze door hum munitie heen raken. Maar aangezien ze stoere kerels waren, gingen ze toen maar liedjes zingen om te laten zien dat ze niet bang waren voor de Duitsers, wat er ook gebeurde (want terugtrekken was dus geen optie). De Duitsers snappen hier natuurlijk niets van, en durven eerst niet aan te vallen, want ze vermoeden 1 of andere val, of verborgen wapen. Waardoor de Russische helden nog meer tijd winnen...
Ik wil dus niet zeggen dat het schering en inslag was om soldaten op te offeren, maar een mensenleven is in Rusland nooit erg kostbaar geweest voor machthebbers. Dat is wel zeker.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:21:50 #120
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_154776540
Hoe kon het dat Oostenrijk-Hongarije zo faalde in de oorlog? De desorganisatie door de vele nationaliteiten in de Dubbelmonarchie?
''Aquila non capit muscas.''
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')