abonnement Unibet Coolblue
pi_135216348
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:31 schreef Yreal het volgende:
Daarom, van pelt _O_
Gewoon een beetje bij-tapen en gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_135216454
19.33 en nog niet binnen, hopen maar voor ze dat het bivak niet al te ver uiit de weg lift.

Morgen als ik het goed gezien heb om 4.30 weer starten, wordt een kort nachtje zo
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_135216700
Hans Vogels zag nog nooit zo af
redactie | 07-1-2014 | 23:00
fd2c8b71a31d2fa970eed9182b5d534f.jpg

Nog nooit heeft Hans Vogels zo afgezien als in de derde etappe van de Dakar 2014. Na een navigatiefout in de bergen was hij uren aan het vechten om weer met zijn motor uit een ravijn te komen. “Ik heb stukken gehad waar je met een trialmotor nog niet doorheen kwam. Ik ben helemaal gesloopt.” Maar Vogels bereikte tenminste de finish, als 79ste.

Het begin van de met 130 kilometer ingekorte route verliep als een zonnetje voor Vogels. Als 32ste kwam hij door het eerste checkpoint, in de buurt van Henk Knuiman. “Het rijden ging prima en het navigeren ook. Het was wel moeilijk, maar ik ben niet verkeerd gereden.”

Maar in de bergen in het tweede deel van de proef begon het grote afzien. Vogels was nog even gestopt bij Frans Verhoeven, die met een gebroken elleboog op de helikopter zat te wachten. “En daarna, ongeveer bij kilometer 180, maakte ik de grootste en stomste fout die je maar kunt bedenken. Op de GPS staat de kompasrichting in digitale cijfers en er staat een pijl. En ik volgde de pijl in plaats van de digitale koers. Het gevolg was dat ik een afgrond in reed, waar ik niet meer uit kwam. Naar beneden lukte wel, maar weer naar boven niet. Daarvoor was het te steil.”

Hoewel Vogels op slechts 4 kilometer van een waypoint zat, moest hij meer dan 40 kilometer omrijden door extreem woest terrein om daar te geraken. “Ik ben uren aan het klooien geweest. Het was niet te doen. Ik ben met de motor tegen stukken rots opgereden, waar je met een trialmotor al nauwelijks op kon. Ik ben de man met de hamer wel tien keer tegengekomen en elke keer sloeg ie harder. Dat ik eruit gekomen ben, beschouw ik als een wonder.”

Volgens Vogels waren er heel veel punten waarbij een klein navigatiefoutje soortgelijke gevolgen kon hebben. Andere motorrijders bevestigen dat. “Er staan er nog heel veel ergens in een ravijn waar ze niet uit kunnen. Ik ben benieuwd hoeveel er vanavond het bivak halen. Het zou wel eens heel rustig kunnen zijn vannacht.”

Op het moment van schrijven (23.00 uur Nederlandse tijd) zijn nog maar 101 motorrijders gefinisht van de 154 die vanochtend zijn gestart. Ook de twee BAS Dakar-teamgenoten van Vogels, Jan van Gerven en Sjors van Heertum, zitten nog in de special. Zodra er meer duidelijk is over hen, melden we dat uiteraard.

_O_
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_135216706
Die filmpjes aan het einde vind ik altijd zo'n anticlimax...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:48:30 #205
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_135216999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:14 schreef stinkie het volgende:

[..]

srsly? Die vent vind ik dus echt niks :D
:{w
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:58:55 #206
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_135217495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
19.33 en nog niet binnen, hopen maar voor ze dat het bivak niet al te ver uiit de weg lift.

Morgen als ik het goed gezien heb om 4.30 weer starten, wordt een kort nachtje zo
er is op dit moment al een hele tijd geen info over mensen die binnen komen. best kans dat ie er ondertussen wel al is maar gewoon niemand het weet.
pi_135217851
Respect voor Vogels dan. En zuur van die afgrond waar dan kennelijk veel man in staan. Een navi-fout die afgestraft wordt is geen ramp (bijv. met 20km omrijden), maar als je er niet meer uit kan is het wel heel zuur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja laf gaat misschien wat ver, maar er is geen hol aan iig.
Oké, daar heb je ook gelijk in. Maar zo veel ondersteuning, zoveel testen en zoveel knaken... zo'n Al-Attiyah die zich dan inkoopt enzo, tsja. Ik heb meer respect als Wevers of Van Loon top 10 rijdt dan wanneer zo'n kerel dat doet.

En Mini dat met zoveel auto's meedoet, dan is het bijna onmogelijk om niet te winnen, of je hebt echt allemaal kneuzen als chauffeurs.
Schip ahoy!
pi_135217915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:14 schreef Piet__Piraat het volgende:

En Mini dat met zoveel auto's meedoet, dan is het bijna onmogelijk om niet te winnen, of je hebt echt allemaal kneuzen als chauffeurs.
Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 januari 2014 @ 00:18:44 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135217960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt :P
Koopje, doen we! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135218064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt :P
Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.

Bij Mini koopt (Nasser in dit geval) zich in omdat ie toch ff wil mee doen voor de winst. En dan arrogant zijn ook.

Btw, wisten jullie dat Al Attiyah 2 jaar terug een Olympische medaille (brons) voor kleiduivenschieten heeft gewonnen? En dat hij in die sport verder ook behoorlijk succesvol is :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 januari 2014 @ 00:24:15 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135218135
Het is afwachten wanneer Abramovich een vloot van 300 Lambo's LM002 met Lada Niva carosserie inschrijft om de Russische suprematie aan de wereld te tonen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135218557
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is afwachten wanneer Abramovich een vloot van 300 Lambo's LM002 met Lada Niva carosserie inschrijft om de Russische suprematie aan de wereld te tonen :P
Maar dan wel met assistentietrucks van Kamaz he, puur als snelle service :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 8 januari 2014 @ 00:38:50 #214
39237 crew  H_T
2733
pi_135218560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:22 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.

Bij Mini koopt (Nasser in dit geval) zich in omdat ie toch ff wil mee doen voor de winst. En dan arrogant zijn ook.

Btw, wisten jullie dat Al Attiyah 2 jaar terug een Olympische medaille (brons) voor kleiduivenschieten heeft gewonnen? En dat hij in die sport verder ook behoorlijk succesvol is :P
Ach, Ben Pon combineerde ook kleiduifschieten en autosport. Alleen was hij iets minder goed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_135218627
Ik wist helemaal niet dat de Afrika eco race ook werd uitgezonden op Eurosport. Beelden uit Afrika zagen er ook heel erg tof uit. Dit wordt elke avond langer opblijven :)

Editie: al is de aflevering wel erg kort :(
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:42:42 #216
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_135218667
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:58 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
geweldig shot inderdaad!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_135218989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:22 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.

Ik zal aan Jan Lammers doorgeven dat hij geen grote autosportnaam is :+
  woensdag 8 januari 2014 @ 06:37:16 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_135221326
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:42 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

geweldig shot inderdaad!
Dit ook :o

pi_135221675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt :P
Whut?! :o
Dakar is niet voor mijn budget weggelegd merk ik al :')
Schip ahoy!
pi_135222014
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
De trucks en de vrachtwagens rijden dezelfde route!

Wie had dat gedacht he :') _O-
ik denk dat de motorrijders vooral moeite hebben met de hoogte: menig motor doet het niet meer zo goed op hoogte met de afstelling die ingeregeld is voor lagere hoogtes...
menig motor heeft zelfs nog een carburateur en dus geen injectie die nog wat bij kan regelen...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:38:53 #221
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135223170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:40 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik denk dat de motorrijders vooral moeite hebben met de hoogte: menig motor doet het niet meer zo goed op hoogte met de afstelling die ingeregeld is voor lagere hoogtes...
menig motor heeft zelfs nog een carburateur en dus geen injectie die nog wat bij kan regelen...
En ook het fysieke ongemak wat bij die hoogte komt kijken :X
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135223325
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:38 schreef fathank het volgende:

[..]

En ook het fysieke ongemak wat bij die hoogte komt kijken :X
yep, een beetje last van je evenwicht in een auto/vrachtwagen is wat minder erg dan op de motor :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_135224848
de trucks starten twee uur later, dat had ASO op zich gisteravond ook al mogen vertellen... :P *gaap*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 januari 2014 @ 10:49:19 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135224947
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 januari 2014 @ 10:51:41 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135225002
nog wat beelden uit de woestijn
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')