Ah, langzame slalom is verplichtquote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
Verplicht om te doen ja, maar je hoeft hem niet goed te hebben om te slagen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Ah, langzame slalom is verplicht
Tijdens een rustige werkdag even AVB theoretisch voorbereid. Heb 5 oefeningen nog niet gedaan.
Wat deed jij allemaal tijdens je examens dat je zo vaak hebt weten te zakken?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Tunafish het volgende:
Ik hoop het ook voor je. Vorig jaar had ik in december mijn eerste AVD, die ging gewoon door ondanks wat sneeuw dat daarvoor was gevallen. Toen gezakt, volgende examen begin januari, afgelast, twee weken later weer (weer gezakt ), eind februari weer, wéér afgelast, week later weer gereden en weer gezakt ( in ieder geval consistent ) en uiteindelijk 8 april laatste (dit keer succesvoller ) examen gedaan
Je moet je AVD ook niet met de auto doen Waarom zei je examinator dat dan? Deed je teveel fout ?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:10 schreef Tunafish het volgende:
Eerste keer reed ik te ruig, tweede keer te rustig . De derde keer was het 'geen motorrijden', maar dat was gewoon de instructeur die een kutdag had en er geen zin in had. Vierde keer ging wel goed
Pfff, wat stom zeg! Ik was bijna gezakt op het eerste deel van mijn examen (te impulsief rijden), maar wist dat geheel te compenseren met het tweede gedeelte gelukkig. Ik was er zelf tijdens het examen trouwens al van overtuigd dat ik gezakt was, zo slecht vond ik het gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.
Maar dat zal de komende lessen ook nog wel wennen zijn, en blijft lastig, inschatten of je er lomp voorbij kan scheuren, of dat je er beter achter kan blijven.
Vind ik ook, veiligheid is belangrijker dan stoer motorrijden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.
Ja ik ook zoiets en ik werk wat met de achterrem.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:52 schreef Nero22 het volgende:
Hoeveel toeren draai je bij de langzame slalom? Ik liep altijd 2200 rpm ongeveer en liet de koppeling heel ver in. Misschien helpt dat?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:32 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ach, ik had de langzame slalom niet 1x goed gedaan tijdens het oefenen voor mijn AVB, maar tijdens de AVB had ik hem in één keer. Haha, ik zat te juichen op de motor.
Het is trouwens wel de oefening waar de meeste mensen problemen mee hebben. Succes ermee, ManageTheAnger!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |