abonnement Unibet Coolblue
pi_137097072
Ik kan niet tegen mensen die onvoorbereid en onwetend van de psyche en gewoontes van katten ze in huis halen en 'maar wat doen'. Daar krijg je nou bange en/ of agressieve dieren van. Hoe leuk je ze ook vind. Dit soort gedrag hoort er nu eenmaal bij en moet je ze niet uren later straffen bijv.
Ik kan het wel wolliger verpakken als je dat liever hebt de volgende keer :Y)
  maandag 24 februari 2014 @ 17:52:20 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137097106
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik kan niet tegen mensen die onvoorbereid en onwetend van de psyche en gewoontes van katten ze in huis halen en 'maar wat doen'. Daar krijg je nou bange en/ of agressieve dieren van. Hoe leuk je ze ook vind. Dit soort gedrag hoort er nu eenmaal bij en moet je ze niet uren later straffen bijv.
Ik kan het wel wolliger verpakken als je dat liever hebt de volgende keer :Y)
I like you ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 18:18:53 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137097872
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik kan niet tegen mensen die onvoorbereid en onwetend van de psyche en gewoontes van katten ze in huis halen en 'maar wat doen'. Daar krijg je nou bange en/ of agressieve dieren van. Hoe leuk je ze ook vind. Dit soort gedrag hoort er nu eenmaal bij en moet je ze niet uren later straffen bijv.
Ik kan het wel wolliger verpakken als je dat liever hebt de volgende keer :Y)
Gelukkig verschillen wij daar over van mening; als ik jou post zo lees dan moet je dus alles wat een dier doet of uitspookt maar gewoon goed vinden ?

"Want hoort er nu eemaal bij"

:N

Dan zal het bij jou thuis een mooie chaos zijn :X
pi_137098038
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gelukkig verschillen wij daar over van mening; als ik jou post zo lees dan moet je dus alles wat een dier doet of uitspookt maar gewoon goed vinden ?

"Want hoort er nu eemaal bij"

:N

Dan zal het bij jou thuis een mooie chaos zijn :X
Hierover is in de katten wereld eigenlijk geen discussie, het straffen van katten enige tijd nadat gebeurt is wat ze verkeerd hebben gedaan, zorgt voor een kat die bang voor je zal worden.

Die kat legt namelijk niet de relatie tussen wat hij/zij verkeerd heeft gedaan en jouw straf. Die kat heeft het gevoel dat jij uit het niets straft en zal dus na elke keer dat er zo'n straf komt, minder kunnen ontspannen omdat er blijkbaar zomaar gestraft wordt.

Straffen werkt bij katten alleen tijdens of direct nadat ze iets gedaan hebben dat niet mocht.

Zie het alsof jij vorig jaar bij je beste vriend per ongeluk een tree bier uit de hand hebt gestoten en je vanmorgen ineens een keiharde klap in je smoel krijgt van hem. Als dat vaker gebeurd, dan weet jij ook niet waarom je die klap krijgt. Want hij kan je dat niet uitleggen. 1x kan dat gebeuren, maar als zoiets vaker gebeurd, dan ga je hem uit de weg wanneer je hem aan ziet komen.

En nee, het is geen zooi, chaos of wat dan ook. De kat kwam nooit op het aanrecht, de tafel of andere plekken waar die niet mocht komen. Ook bleef die netjes van het eten af.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_137098282
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gelukkig verschillen wij daar over van mening; als ik jou post zo lees dan moet je dus alles wat een dier doet of uitspookt maar gewoon goed vinden ?

"Want hoort er nu eemaal bij"

:N

Dan zal het bij jou thuis een mooie chaos zijn :X
Het gedrag van een kat hoort bij de kat in het algemeen. Omdat ze kat zijn.
Dus willen ze hun nagels scherpen cq geursporen afgeven. Willen ze lekker in aarde wroeten, gewoon omdat er misschien wel iets in 'bewoog' of het rook lekker of gewoon zin in spelen en wat is leuker dan er iets beweegt? Wat dan ook? En dat het een plant is die je met veel liefde hebt gecultiveerd, uberhaupt een plant in een vensterbank, wat denk je nou zelf : een kat 'denkt' niet!!!

En ik weet niet hoe jong jouw kat is, maar het zijn ondernemende beesten, zeker in een nieuw huis of als ze heel jong zijn. En kan je dit soort dingen verwachten.
Ik heb op dit moment 1 kat en het is absoluut geen chaos? Waarom?
Ze zit wel eens aan de bank te krabben, als ik het zie duw ik haar weg. Gewoon weg, zonder verheffing van stem. En dat zal ik moeten blijven doen ja, tot vervelens toe ja, katten leer je nou eenmaal niet zo gauw iets af.
En er zijn alternatieven te koop voor dit soort dingen, speelgoed, krabpalen en vooral aandacht.
Veel aandacht, afleiding en speeltjes. Je kan niet meer doen dan accepteren dat een kat soms 'kattenkwaad' uithaalt zoals wij mensen dat noemen.

:)
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 18:34:53 #231
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137098358
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mevrouw vond het in hetzelfde tijdsbestek nodig om onze keukenstoelen aan gort te proberen te krabben en alles uit het tv meubel op de vloer te gooien.... :X
Voor alle duidelijkheid !

Op dat moment wat hier boven omschreven staat hebben we haar betrapt; en gestraft.
Niet om het plant uit de vensterbank lopen; daar waren we niet bij. :)
pi_137098377
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gelukkig verschillen wij daar over van mening; als ik jou post zo lees dan moet je dus alles wat een dier doet of uitspookt maar gewoon goed vinden ?

"Want hoort er nu eemaal bij"

:N

Dan zal het bij jou thuis een mooie chaos zijn :X
Tuurlijk niet, maar er zit een verschil tussen uren later een dier "gruwelijk op z'n falie geven" en dan denken dat het beestje het wel snapt, en zien dat een dier bepaalde behoeftes heeft en iets met dat gedrag doen, zodat het ongewenste gedrag weinig tot helemaal niet meer vertoont wordt :) Als de kat bijvoorbeeld aan de stoelen krabt, zou ik die stoelen minder interessant maken (waar mogelijk) en tegelijkertijd een veel leukere kraboptie aanbieden (liefst meerdere zelfs), maar nooit bij thuiskomst alsnog dat beestje straffen, op welke manier dan ook.

Ik heb ook wat aanpassingen moeten doen (sprietige planten heb ik niet bv), dat hoort ook bij het hebben van een huisdier, maar er wordt niet aan mijn meubels gekrabt, mijn spullen blijven over het algemeen prima staan waar ze horen en planten blijven ook heel, en ik ga nooit tegen ze tekeer. Zijn ze dan toch 'ns aan het draken, ach dat vind ik meestal alleen maar wat hebben, het is tenslotte onderdeel van katten hebben :)
  maandag 24 februari 2014 @ 18:40:20 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137098556
Die van mij blijven krabben hoor. En in de gordijnen hangen. Niet op te voeden :X en krabpalen te over hier ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 18:49:35 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137098925
Ik laat het hier i.i.g. bij; ik krijg hier schijnbaar toch alleen maar gedram en gemekker over mij heen :W
pi_137099668
Hopelijk heb je er wat van opgestoken.

pi_137102586
tja. bij ons zijn de woonkamer en eetkamer (en straks de tuin) van de katten. daar passen wij ons wel op aan.
genoeg mensen die ons voor gek verklaren.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zelfs dat niet eens; mevrouw lag vier meter van het plaats delict te slapen op een dekentje _O-
zoals ik het hier lees lag de kat te slapen en jij geeft haar op haar falie voor de bloempot en het krabben aan de meubels.
later zeg je dat het een heterdaadje was maar dat is niet op te maken uit de eerdere posten, daar schreef je immers dat ze lag te slapen.
communicatie foutje van beide kanten?
pi_137110505
Mijn huis en tuin zijn ook kat-proof. Ik weet dat als ik bloemen en planten neerzet dat die opgevreten worden.
Dat breekbare dingen op de schouw staan waar ze niet bijkunnen.
Luxaflex standaard een cm of 10/20 omhoog zodat ze er niet doorbanjeren en het slopen.
Dat ik straks constructies moet gaan bedenken duo klef en kroel uit de babybox en kinderwagen te houden.
Die sukkels snappen het niet, aanleren van bepaald gedrag is zo gedaan. Afleren is soms wat moeilijker of lukt me niet.
Een rondje om de bank nadat ze iets uitgevroten hebben en dan heel onschuldig knorrend en miauwenď je aankijken en ik vergeef ze (te) veel...
Ik heb er voor gekozen en wist de consequenties doordat ik ermee opgeroeid ben.
pi_137111460
Wat allemaal niet mag : (rondje oude foto's)









En zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
pi_137112232
niet op de eettafel vind ik een beetje een 'flutregel', dat werkt alleen als je er 24/7 bij bent om te corrigeren. hier mag dat dus gewoon want als ik het niet ben gebeurd het toch.

niet op het aanrecht is bij ons de enige echte regel. dat is ook een van de redenen waarom de keukendeur bij afwezigheid dicht gaat want anders gebeurt het toch.
helemaal met een kat met mogelijke voedselallergie, die moet je niet in de keuken hebben te snaaien.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 02:22:02 #240
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137115880
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik laat het hier i.i.g. bij; ik krijg hier schijnbaar toch alleen maar gedram en gemekker over mij heen :W
Van mij niet hoor.
Ik denk dat een aantal posters je posts een tikkie verkeerd begrepen hebben, ik ken jou als een zachtaardig mens en iemand die echt geen malle dingen zal uithalen. Ik ga er dan ook zeker vanuit dat het tussen jou en je mooie kattemeid helemaal goed zal komen, als jullie elkaar maar een beetje de tijd en ruimte gunnen om aan elkaar te wennen. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_137116325
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn huis en tuin zijn ook kat-proof.
Dit. Een design interieur gaat volgens mij niet samen met katten, en vooral niet met een jonge onstuimige kat die zich alleen moet vermaken
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:06:48 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137116812
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:11 schreef loecje het volgende:
niet op de eettafel vind ik een beetje een 'flutregel', dat werkt alleen als je er 24/7 bij bent om te corrigeren. hier mag dat dus gewoon want als ik het niet ben gebeurd het toch.

niet op het aanrecht is bij ons de enige echte regel. dat is ook een van de redenen waarom de keukendeur bij afwezigheid dicht gaat want anders gebeurt het toch.
helemaal met een kat met mogelijke voedselallergie, die moet je niet in de keuken hebben te snaaien.
Daar lopen die van mij helaas ook gewoon. Of eigenlijk een van de 2 loopt daar. Alleen als ik daar ook ben want dan is er eten. Ik stuur ze wel weg, maar hij komt gewoon terug. Hij weet het donders goed, want ik hoef maar naar hem te kijken en hij smeert em. Meestal ;)
Eten ligt daar dus nooit als ik er niet bezig ben, tenzij afgesloten of dingen waar de katten niets mee hebben.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_137117101
Daar heb ik in het begin de plantenspuit voor gehad, alleen voor het aanrecht. Ik weet dat sommigen dat ook niet vinden kunnen maar na een paar keer was het toch echt duidelijk dat ze niet op het aanrecht mogen (zolang er iemand thuis is)
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 09:44:25 #244
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_137118002
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 09:44:53 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_137118009
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Wat allemaal niet mag : (rondje oude foto's)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Lokpost :P

F&F / Stooouuuut!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_137119176
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet nekvel :(
Eens met de rest wat je zegt :Y

En wat senesta zegt. Resoluut maar wel met enige tact wegduwen van de plek waar ze niet mogen komen.
Als je veel geluk hebt luisteren ze.
Hoezo niet nekvel? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, is namelijk de eerste keer dat ik hoor dat dit niet goed is?
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 10:43:19 #247
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_137119282
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Hoezo niet nekvel? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, is namelijk de eerste keer dat ik hoor dat dit niet goed is?
Er werd heel lang gedacht dat moederpoezen dit ook deden bij hun kittens maar dat is best achterhaald al.

Wiki:

Vastnemen bij het nekvel: in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, neemt een moederpoes haar kittens nooit in het nekvel. Ze neemt ze wel vast in de nekspier. Ze doet dit tot ongeveer 3 weken ouderdom, wanneer ze de kittens naar een nieuw nest brengt of terug naar het nest wil brengen. In het nekvel nemen om te straffen doen katten nooit. Enkel bij de paring zal de kater de poes in het nekvel bijten om haar te fixeren.

Als mensen dat doen dan zullen ze wel als behoorlijk gestoord op de kat overkomen denk ik :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:34:56 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137151413
Wat senesta zegt dus. En volgens mij doe je je kat er pijn mee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_137153737
En de schoenen (dus niet die pantoffels die er toevallig naast liggen :P) waren nog maar uit de doos gehaald en...





Een maand later staat de doos er nog, omdat ze het toch zo leuk vindt!

-



Soms zou ik er toch eens een ei onder willen leggen... O+

-

Snuffelen, altijd weer dat snuffelen...



-



"Ben je daar nu weer met je fototoestel? }:| "
pi_137154507
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')