abonnement Unibet Coolblue
pi_134600613
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134603903
ga met oud en nieuw vanaf 31dec tot 2jan naar londen via gatwick (easyjet)
hotel ligt bij colliers wood underground station.
Jammer dan net dan de gatwick express bezig is met werkzaamheden.
planning is iig om snel in te checken, richting de stad te gaan voor een hapje en het vuurwerk in de buurt van de thames te bewonderen en dan ergens een club in te duiken (soho?) maar met de drukte zal verplaatsen in de stad waarschijnlijk een hels karwei worden...tube tot 5 uur gratis had ik ergens gelezen dus voor die tijd weer het hotel in duiken

volgende dag lekker rustig shoppen op oxford en wellicht een musicaltje erbij

iemand enige tips voor mijn planning?
  maandag 23 december 2013 @ 13:44:14 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134604333
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef apenkont het volgende:

volgende dag lekker rustig shoppen op oxford en wellicht een musicaltje erbij

iemand enige tips voor mijn planning?
Tip 1: Als je bij het treinstation een kaartje naar Oxford vraagt ben je wat duur uit en ben je wat langer onderweg. Het is een bekende stad buiten London. Zo was er een buitenlandse bezoeker die een kaartje naar Liverpool kocht terwijl ie naar Liverpool Street wilde en na 2 uur er achterkwam dat ie verkeerd zat. Ik zie mensen ook Leicester zeggen als ze Leicester Square bedoelen. Wees volledig (Londenaren korten het zelf ook niet in) want anders wordt je naar ergens anders dan waar je heen wilde gestuurd.
reset
  maandag 23 december 2013 @ 20:02:24 #4
237747 FCVDAZ
Altijd Zichzelf
pi_134620121
Donderdag ga ik met 3 vrienden (20-23 jaar) naar Spurs-WBA en vrijdag naar WK Darts in Alexandra Palace. Daarna nog 2 dagen in Londen. Vorig jaar ook in Londen geweest maar niet echt vermaakt bij het uitgaan. Toen 2 avonden naar Leicester Square geweest. Daar waren de clubs erg toeristisch en de muziek was erg HipHop/R&B-achtig.
Hebben jullie tips wat betreft uitgaan?
  maandag 23 december 2013 @ 20:11:09 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134620635
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:02 schreef FCVDAZ het volgende:

Hebben jullie tips wat betreft uitgaan?
Niet toeristisch: http://www.thevenuelondon.com/
reset
pi_134621856
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 20:02 schreef FCVDAZ het volgende:
Donderdag ga ik met 3 vrienden (20-23 jaar) naar Spurs-WBA en vrijdag naar WK Darts in Alexandra Palace. Daarna nog 2 dagen in Londen. Vorig jaar ook in Londen geweest maar niet echt vermaakt bij het uitgaan. Toen 2 avonden naar Leicester Square geweest. Daar waren de clubs erg toeristisch en de muziek was erg HipHop/R&B-achtig.
Hebben jullie tips wat betreft uitgaan?
Wat zoek je?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 december 2013 @ 23:29:06 #7
237747 FCVDAZ
Altijd Zichzelf
pi_134631404
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 20:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat zoek je?
Gezellige clubs/kroegen met dance-muziek.. Las wat over Hardhouse Academy/The Fridge/Camden Palace/London (clubs). Weten jullie of dat iets is? Of andere suggesties voor donderdag- en zaterdagavond aanstaande? Bij voorbaat dank :)
pi_134642337
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:29 schreef FCVDAZ het volgende:

[..]

Gezellige clubs/kroegen met dance-muziek.. Las wat over Hardhouse Academy/The Fridge/Camden Palace/London (clubs). Weten jullie of dat iets is? Of andere suggesties voor donderdag- en zaterdagavond aanstaande? Bij voorbaat dank :)
The Fridge is al enkele jaren geleden gesloten. Heet nu geloof ik Electric Brixton en kan wellicht iets voor je zijn: http://electricbrixton.uk.com/

Fabric op zaterdagnacht is dan wellicht ook wel iets voor je: http://www.fabriclondon.com/

The Venue - wat iemand eerder noemde - is wellicht wat minder geschikt voor je, qua muziek. Toch wat meer pop en 80's van wat ik me ervan kan herinneren.

Toen ik 10 jaar geleden wel eens naar Camden Palace ging was het meer alternatief, rock, indie etc... misschien ook niet wat je zoekt. Tegenwoordig heet het trouwens KOKO, geen idee of er nu ook andere muziek is.

Er zullen ongetwijfeld nog vele tientallen zo niet honderden kleine underground venues zijn, maar daar moet iemand die er wat meer verstand van heeft dan ik maar iets over zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de pub en de muziek die ze in The Venue draaien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134642740
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:42:05 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134643135
Ben zondag naar Harrod's geweest. JEZUS.

Ik ben echt niet arm maar ik kon me niets veroorloven daar. Ik heb nog even staan twijfelen over een armband van, jawel, £145.000.

Maar wel mooi, al die pracht en praal. :)
Resistance is futile.
pi_134643965
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:42 schreef Seven. het volgende:
Ben zondag naar Harrod's geweest. JEZUS.

Ik ben echt niet arm maar ik kon me niets veroorloven daar. Ik heb nog even staan twijfelen over een armband van, jawel, £145.000.

Maar wel mooi, al die pracht en praal. :)
Ik HAAT Harrods. Het is mij daar veel te druk :r
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134644338
Selfridges O+
Liberty O+
pi_134644637
Ik doe heel af en toe Liberty en Fortnum & Mason, maar andere warenhuizen weiger ik. Ik word er bijna fysiek niet goed van, liever rondje op de fiets langs mijn favoriete (veelal kleine) shops. En de markt op zaterdag, omdat ik daar inmiddels de helft bij naam ken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134644756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

The Fridge is al enkele jaren geleden gesloten. Heet nu geloof ik Electric Brixton en kan wellicht iets voor je zijn: http://electricbrixton.uk.com/

Fabric op zaterdagnacht is dan wellicht ook wel iets voor je: http://www.fabriclondon.com/

The Venue - wat iemand eerder noemde - is wellicht wat minder geschikt voor je, qua muziek. Toch wat meer pop en 80's van wat ik me ervan kan herinneren.

Toen ik 10 jaar geleden wel eens naar Camden Palace ging was het meer alternatief, rock, indie etc... misschien ook niet wat je zoekt. Tegenwoordig heet het trouwens KOKO, geen idee of er nu ook andere muziek is.

Er zullen ongetwijfeld nog vele tientallen zo niet honderden kleine underground venues zijn, maar daar moet iemand die er wat meer verstand van heeft dan ik maar iets over zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de pub en de muziek die ze in The Venue draaien.
Volgens mij heb je hier al een aardig lijstje, maar zoals jij zit ik niet echt meer goed jn de dance scene ;)

Sowieso altijd goed om richting het oosten te gaan en de west end te mijden, te toeristisch (tenzij je voor de highend clubs gaat, maar ik vermoed van niet). Als je beetje zelf wat wilt zoeken, zou ik gewoon richting Old Street en Hoxton Square gaan. Genoeg tenten daar, en altijd leuk om beetje rond te banjeren. Oh, en laat op de avond riching The Egg!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134644943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:35 schreef Bajskorv het volgende:
Ik doe heel af en toe Liberty en Fortnum & Mason, maar andere warenhuizen weiger ik. Ik word er bijna fysiek niet goed van, liever rondje op de fiets langs mijn favoriete (veelal kleine) shops. En de markt op zaterdag, omdat ik daar inmiddels de helft bij naam ken.
Liberty is gewoon heel erg mooi. Maar ik snap dat je idd de rest niet bezoekt.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:50:34 #16
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134645091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:13 schreef Nielsch het volgende:
Er zullen ongetwijfeld nog vele tientallen zo niet honderden kleine underground venues zijn, maar daar moet iemand die er wat meer verstand van heeft dan ik maar iets over zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de pub en de muziek die ze in The Venue draaien.
Als je op zoek bent naar trance, drum & bass of wat harder werk dan moet je vaak in de zuidelijke wijken zijn. Lambeth/Vauxhall/Brixton.. daar zijn redelijk wat underground clubs & events
pi_134645115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Als je op zoek bent naar trance, drum & bass of wat harder werk dan moet je vaak in de zuidelijke wijken zijn. Lambeth/Vauxhall/Brixton.. daar zijn redelijk wat underground clubs & events
Brixton idd.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:30:06 #18
237747 FCVDAZ
Altijd Zichzelf
pi_134646508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

The Fridge is al enkele jaren geleden gesloten. Heet nu geloof ik Electric Brixton en kan wellicht iets voor je zijn: http://electricbrixton.uk.com/

Fabric op zaterdagnacht is dan wellicht ook wel iets voor je: http://www.fabriclondon.com/

The Venue - wat iemand eerder noemde - is wellicht wat minder geschikt voor je, qua muziek. Toch wat meer pop en 80's van wat ik me ervan kan herinneren.

Toen ik 10 jaar geleden wel eens naar Camden Palace ging was het meer alternatief, rock, indie etc... misschien ook niet wat je zoekt. Tegenwoordig heet het trouwens KOKO, geen idee of er nu ook andere muziek is.

Er zullen ongetwijfeld nog vele tientallen zo niet honderden kleine underground venues zijn, maar daar moet iemand die er wat meer verstand van heeft dan ik maar iets over zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de pub en de muziek die ze in The Venue draaien.
Thanks! Zal inderdaad ook nog even op internet zoeken en hoorde dat het slim was om daar even een magazine van Time Out te kopen.. Wij gaan ons wel vermaken!
pi_134651061
Maar inderdaad, probeer Soho te vermijden (zo'n beetje alles tussen Oxford Circus, Tottenham Court Road, Leicester Square en Piccadilly Circus in) omdat daar inderdaad veel clubs zitten met mainstream muziek die veel toeristen trekken. Het is op zich wel een heel mooi gebied en er zitten ook wel relaxte pubs zoals The Toucan maar voor clubs is het niet geweldig (tenzij je belachelijk veel geld hebt en met de popsterren wilt feesten). Dan inderdaad eerder richting Old Street (noordoosten), Brixton (westen) of Camden (noorden).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134651281
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Als je op zoek bent naar trance, drum & bass of wat harder werk dan moet je vaak in de zuidelijke wijken zijn. Lambeth/Vauxhall/Brixton.. daar zijn redelijk wat underground clubs & events
Ministry of Sound zit toch in Lambeth? Een keer geweest, niet mijn cup of tea.

Verder had je als ik het me goed herinner veel gay clubs in Lambeth. Nooit echt geweest, behalve een keer met een lesbische huisgenote.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134652718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ministry of Sound zit toch in Lambeth? Een keer geweest, niet mijn cup of tea.

Verder had je als ik het me goed herinner veel gay clubs in Lambeth. Nooit echt geweest, behalve een keer met een lesbische huisgenote.
Wat een mooi gebied, mooie oude huizen en zo O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134653454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat een mooi gebied, mooie oude huizen en zo O+
Het is alleen niet meer zo'n goede wijk. Veel armen en criminaliteit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134654929
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is alleen niet meer zo'n goede wijk. Veel armen en criminaliteit.
Ik mag aannemen dat je het hier niet over Lambeth hebt. Dat is namelijk een enorm gebied waar zo'n 300.000 mensen wonen en dat tussen de Thames in het noorden en Croydon in het zuiden ligt. Ministry of Sound ligt tussen Elephant and Castle (De Hel) en Borough markt (yuppen alert in).
pi_134663296
Hoezo niet? Het is over het algemeen niet de beste borough, en Borough Market valt er al duidelijk buiten (deel van Southwark). Maar goed, kom er zelden en baseer me ook voornamelijk op reputatie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134663667
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:30 schreef FCVDAZ het volgende:

[..]

Thanks! Zal inderdaad ook nog even op internet zoeken en hoorde dat het slim was om daar even een magazine van Time Out te kopen.. Wij gaan ons wel vermaken!
Is gratis
pi_134677617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:28 schreef drWho het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je het hier niet over Lambeth hebt. Dat is namelijk een enorm gebied waar zo'n 300.000 mensen wonen en dat tussen de Thames in het noorden en Croydon in het zuiden ligt. Ministry of Sound ligt tussen Elephant and Castle (De Hel) en Borough markt (yuppen alert in).
Ik bedoel de borough Lambeth. Meeste moorden tussen 2000 en 2012 van alle boroughs, meeste gun crimes van alle boroughs, meeste gang activity van alle boroughs, meeste knife crimes van alle boroughs, veel lage inkomens, veel mensen op benefits....
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134680010
Maar ook wijken als Kennington, Clapham en West Dulwich.

Let verder niet op mij, altijd al geergerd aan mensen die heel S. London of Lambeth over 1 kam scheren. Zelf 8,5 jaar in verschillende wijken in Lambeth gewoon (Brixton Hill, Tulse Hill en W. Norwood) en altijd in rustige straten. Meeste crime is in delen die er bekend om staan en vooral gang on gang geweld waar je als toerist nooit iets van zal merken.

Anyhoo, nog wat tips dan voor de toerist die durft en alle andere attracties al gezien heeft:

Crystal Palace: mooi park inc. victoriaanse dinosaurus expositie en daarna een pint in de beste kroeg van Z. Londen, Westow House.
Wandsworth Common: Mooi park, en daarna eten bij Chez Bruce (1 Michelin ster)
Dulwich Park, Dulwich Picture Gallery en dan een pint in Dulwich village.
Ritzy Cinema in Brixton: Prachtige oude biscoop. Bier en wijn kan mee de zaal in. Zaal 1 (heel groot) en zaal 5 (heel klein) zijn aan te raden.
pi_134682609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:40 schreef drWho het volgende:
Maar ook wijken als Kennington, Clapham en West Dulwich.

Let verder niet op mij, altijd al geergerd aan mensen die heel S. London of Lambeth over 1 kam scheren. Zelf 8,5 jaar in verschillende wijken in Lambeth gewoon (Brixton Hill, Tulse Hill en W. Norwood) en altijd in rustige straten. Meeste crime is in delen die er bekend om staan en vooral gang on gang geweld waar je als toerist nooit iets van zal merken.
Ach, die generalisatie kan je mensen moeilijk kwalijk nemen. Lambeth is een borough met 300k inwoners in een stad van 8 miljoen, ik kan (zelf na 8 jaar) moeilijk de rustige delen aanwijzen. Cijfermatig is het echter een slechte borough, ik probeer ook nergens te zeggen dat het daarom direct gevaarlijk is of overal slecht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 25 december 2013 @ 14:16:28 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134685065
London is een lappendeken van goede en slechte buurten. Zelfs in het zuidoosten heb je redelijke buurten. :P

De London boroughs is officieel 8,3 miljoen inwoners, M25 is 10 miljoen en de agglomeratie is 13 miljoen, maar schattingen gaan tot 18 miljoen omdat het tellen van mensen zo enorm moeilijk is voor de Britten.

Hoeveel familie's wonen er bv niet in een afbraakwoning in bv Dalston en hoeveel daarvan worden meegeteld in de statistieken? Illegaal zijn is bijzonder makkelijk in de UK.
reset
pi_134685438
Ik vind de samenstelling van zo'n stad facinerend.. Ik denk dat voor mij Londen een stad is die je moet ontdekken en blijven ontdekken...
Be brave. Be kind.
pi_134685868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef Esje-lief het volgende:
Ik vind de samenstelling van zo'n stad facinerend.. Ik denk dat voor mij Londen een stad is die je moet ontdekken en blijven ontdekken...
Dat dus. Hoewel ik niet eeuwig wil blijven "ontdekken", ik vind het ook fijn om een buurtje "eigen" te maken. Als ik nu naar de markt ga, ken ik mensen. Als ik een koffie haal, vragen mensen waar ik vorig weekend was. Geeft een lekker "dorps" gevoel in hartje Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134687460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef friekin_ het volgende:
Selfridges O+
Liberty O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:35 schreef Bajskorv het volgende:
Ik doe heel af en toe Liberty en Fortnum & Mason, maar andere warenhuizen weiger ik. Ik word er bijna fysiek niet goed van, liever rondje op de fiets langs mijn favoriete (veelal kleine) shops. En de markt op zaterdag, omdat ik daar inmiddels de helft bij naam ken.
Ik heb helemaal niets met Liberty of Harrods. Kom wel graag in Selfridges of Harvey Nichols :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134688919
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:43 schreef Stuart het volgende:

[..]

[..]

Ik heb helemaal niets met Liberty of Harrods. Kom wel graag in Selfridges of Harvey Nichols :Y
Beide liever niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134690055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Beide liever niet.
Ik hou niet van de drukte though maar wel van de kleding die ze daar verkopen :Y :)
Harvey Nichols vind ik vooral goed voor spijkerbroeken _O_
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134690333
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:48 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik hou niet van de drukte though maar wel van de kleding die ze daar verkopen :Y :)
Harvey Nichols vind ik vooral goed voor spijkerbroeken _O_
Teveel "mainstream" merken, Liberty doet nog wat meer speciale en kleine merken. Qua jeans zou ik sowieso niet naar een grote winkel gaan, maar dat ben ik dan weer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 25 december 2013 @ 22:03:15 #36
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134696154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef Esje-lief het volgende:
Ik vind de samenstelling van zo'n stad facinerend.. Ik denk dat voor mij Londen een stad is die je moet ontdekken en blijven ontdekken...
Ik woon hier nu bijna 5 jaar en ontdek iedere keer in Londen weer wat nieuws. Is gewoon oneindig. Ik heb ook een soortgelijke fascinatie met New York. :)
pi_134715281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:03 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik woon hier nu bijna 5 jaar en ontdek iedere keer in Londen weer wat nieuws. Is gewoon oneindig. Ik heb ook een soortgelijke fascinatie met New York. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat dus. Hoewel ik niet eeuwig wil blijven "ontdekken", ik vind het ook fijn om een buurtje "eigen" te maken. Als ik nu naar de markt ga, ken ik mensen. Als ik een koffie haal, vragen mensen waar ik vorig weekend was. Geeft een lekker "dorps" gevoel in hartje Londen.
Ja, als je er woont wil je dat denk ik ook wel. Na 6 keer Londen ben ik nog steeds niet uitgekeken...

Ja, hier ook. In april weer naar New York!
Be brave. Be kind.
pi_134715385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Teveel "mainstream" merken, Liberty doet nog wat meer speciale en kleine merken. Qua jeans zou ik sowieso niet naar een grote winkel gaan, maar dat ben ik dan weer.
Ik ben vrij mainstream geloof ik :@
Ik draag immers graag 7 for all mankind en Citizens of Humanity :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134822612
Gvd, treinen rijden morgen niet vanaf Gatwick en alle alternatieven zitten vol.... Iemand tips?
pi_134822872
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 12:59 schreef Zon het volgende:
Gvd, treinen rijden morgen niet vanaf Gatwick en alle alternatieven zitten vol.... Iemand tips?
Als alle alternatieven vol zitten, heb ik geen tips natuurlijk. Maar normaal zou ik kijken naar trein of bus. Anders taxi boeken, is niet anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134822927
Ja, gaat taxi worden denk ik...
pi_134823117
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:08 schreef Zon het volgende:
Ja, gaat taxi worden denk ik...
Want de lijnbussen zitten ook vol? Lijkt me nogal vreemd. Oh, en boek dan van tevoren een taxi. Comfortabeler, sneller en goedkoper dan een black cab.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134823628
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 13:13 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Want de lijnbussen zitten ook vol? Lijkt me nogal vreemd. Oh, en boek dan van tevoren een taxi. Comfortabeler, sneller en goedkoper dan een black cab.
Ov ook gekeken. Ben je bijna 2 uur onderweg en met meerdere overstaps. Ben nu online voor taxi aan het kijken.
pi_134825918
Taxi geboekt. Wel prijzig maar wel handig want ik denk dat het gekkenhuis is vanwege de treinen die niet rijden..
pi_134832776
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:26 schreef Zon het volgende:

[..]

Ov ook gekeken. Ben je bijna 2 uur onderweg en met meerdere overstaps. Ben nu online voor taxi aan het kijken.
Er gaan toch coaches zoals Easybus? Hebben die helemaal geen plaatsen meer vrij :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134832841
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 16:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Er gaan toch coaches zoals Easybus? Hebben die helemaal geen plaatsen meer vrij :?
Alles zit vol, gaan natuurlijk normaal heel veel mensen met de trein...
pi_134832875
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:47 schreef Zon het volgende:

[..]

Alles zit vol, gaan natuurlijk normaal heel veel mensen met de trein...
Waardeloos! Verstandig dat je een minicab hebt geboekt :Y
Veel plezier in London :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134833026
Ja, openbaar vervoer kon ook, maar dan moet je tig keer overstappen in een stad die je niet kent en zit waarschijnlijk ook bomvol.

Thnx!
pi_134846477
Ben op het moment op zoek naar onderdak voor een paar dagen Londen in januari. Iemand hier ervaring met Airbnb in Londen? Staan voor leuke prijzen interessante appartementjes op, maar blijft toch wat spannender om het bij een particulier te huren.
pi_134850812
Oke, de prijzen van AMS - LGW blijven stijgen (waren paar dagen geleden zo'n ¤80, nu ¤100) op 9 februari dus even beter kijken naar een taxi van LGW naar Wimbledon.

Iemand een tip of ervaring met een vooraf te regelen taxibedrijf dat 12 personen kan vervoeren?
pi_134853424
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
Oke, de prijzen van AMS - LGW blijven stijgen (waren paar dagen geleden zo'n ¤80, nu ¤100) op 9 februari dus even beter kijken naar een taxi van LGW naar Wimbledon.

Iemand een tip of ervaring met een vooraf te regelen taxibedrijf dat 12 personen kan vervoeren?
Misschien staat hier wat tussen:
www.gatwick-airport-guide.co.uk/taxi-transfer.html
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:30:31 #52
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_134907323
Van 13 tot 17 februari ga ik voor het eerst naar Londen. Ben benieuwd!
Die 2 for 1 is wel interessant! Als ik het goed begrijp moet ik dus op een treinstation een travelcard kopen en een ingevulde bon van 2for1 meenemen voor een attractie?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_134971858
In maart zal ook ik in het eerst in mijn leven naar Londen gaan, initieel vooral om een show te bezoeken maar nu is de reis zo gepland dat we toch vier dagen Londen kunnen doen. Ik vroeg me af of iemand wat advies kan geven. Ik ga samen met mijn vriendin dus het zou leuk zijn om wat privacy te hebben, dus liefst geen dorm. Ik weet mijn weg niet in Londen en een verblijf zoeken is daarom wat lastig. Ik hoor vaak dat het geen probleem is om wat verder uit het 'centrum' te zitten. Mij maakt het ook niet uit om met de metro naar het centrum te gaan bijvoorbeeld. Voor ¤100-150 per persoon 4 nachten boeken zal vast niet makkelijk zijn, maar misschien heeft iemand nog een gouden tip of gewoon goed advies.
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
  donderdag 2 januari 2014 @ 00:34:19 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134971951
hostelworld.com en dan naar 'private rooms' zoeken.
reset
  donderdag 2 januari 2014 @ 08:48:55 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_134975205
EasyHotel?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_134975297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 00:29 schreef Choad het volgende:
In maart zal ook ik in het eerst in mijn leven naar Londen gaan, initieel vooral om een show te bezoeken maar nu is de reis zo gepland dat we toch vier dagen Londen kunnen doen. Ik vroeg me af of iemand wat advies kan geven. Ik ga samen met mijn vriendin dus het zou leuk zijn om wat privacy te hebben, dus liefst geen dorm. Ik weet mijn weg niet in Londen en een verblijf zoeken is daarom wat lastig. Ik hoor vaak dat het geen probleem is om wat verder uit het 'centrum' te zitten. Mij maakt het ook niet uit om met de metro naar het centrum te gaan bijvoorbeeld. Voor ¤100-150 per persoon 4 nachten boeken zal vast niet makkelijk zijn, maar misschien heeft iemand nog een gouden tip of gewoon goed advies.
Via booking.com zoeken op Premier Inn. Zijn gewone prima hotels met fijne bedden en je eigen badkamer. Kun je zelfs nog op de dag van aankomst annuleren als het nodig is.

Premier Inn Hampstead (bij Belsize Park, zone 2), Premier Inn City (bij Blackfriars, zone 1) en Premier Inn Olympia / Premier Inn Kensington (beiden bij Earl's Court, zone 1) zijn mijn favorieten omdat je daar rond de 100 a 125 euro per nacht voor een tweepersoonskamer betaald in een prima hotel met schone kamer, comfortabele bedden en eigen badkamer.

Edit: oww... 150 voor 4 nachten per persoon. Ik dacht per nacht. Misschien is Premier Inn London Stratford dan iets voor je. Wel iets meer uit het centrum (bij het Olympisch Park) maar toen ik net keek 300 euro voor 4 nachten (7 t/m 11 maart gechecked). Ligt bij Stratford Tube station in zone 3. Met 19 minuten sta je zonder overstappen in Soho.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 02-01-2014 09:22:48 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134976888
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Via booking.com zoeken op Premier Inn. Zijn gewone prima hotels met fijne bedden en je eigen badkamer. Kun je zelfs nog op de dag van aankomst annuleren als het nodig is.

Premier Inn Hampstead (bij Belsize Park, zone 2), Premier Inn City (bij Blackfriars, zone 1) en Premier Inn Olympia / Premier Inn Kensington (beiden bij Earl's Court, zone 1) zijn mijn favorieten omdat je daar rond de 100 a 125 euro per nacht voor een tweepersoonskamer betaald in een prima hotel met schone kamer, comfortabele bedden en eigen badkamer.

Edit: oww... 150 voor 4 nachten per persoon. Ik dacht per nacht. Misschien is Premier Inn London Stratford dan iets voor je. Wel iets meer uit het centrum (bij het Olympisch Park) maar toen ik net keek 300 euro voor 4 nachten (7 t/m 11 maart gechecked). Ligt bij Stratford Tube station in zone 3. Met 19 minuten sta je zonder overstappen in Soho.
PI Stratford is absoluut een aanrader ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:57:56 #58
178444 DenS
Crientj <3
pi_135223687
Gisteren de travelcards binnengekregen voor weekendje Londen. Hoe werkt het Openbaar Vervoer daar? Zit een magneet strip op de kaartjes, moet je dan netzoals hier inchecken?
pi_135224202
Als je geen oyster hebt maar een papieren kaartje met magneetstrip..

Bus: Laten zien aan chauffeur
Trein: Door apparaat bij poortje halen. Geen poortje of poortje al open: niets doen.
Metro: Door apparaat bij poortje halen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:34:41 #60
178444 DenS
Crientj <3
pi_135224580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:17 schreef drWho het volgende:
Als je geen oyster hebt maar een papieren kaartje met magneetstrip..

Bus: Laten zien aan chauffeur
Trein: Door apparaat bij poortje halen. Geen poortje of poortje al open: niets doen.
Metro: Door apparaat bij poortje halen.
Bedankt! :)
pi_135513141
Over een week zit ik nu in London O+
pi_135513501
Nog bedankt voor de hulp (groepje personen op een zondagavond in Wimbledon).

Gaan met Easyjet heen, simpel hotel in de buurt van Gatwick genomen zodat ze de volgende dag terug kunnen gaan (en niet 's nachts de tijd hoeven op te vullen). Taxi is ook geregeld.

EDIT: niet voor mezelf overigens. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-01-2014 11:42:29 ]
pi_135513655
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:36 schreef Iemand91 het volgende:
Nog bedankt voor de hulp (groepje personen op een zondagavond in Wimbledon).

Gaan met Easyjet heen, simpel hotel in de buurt van Gatwick genomen zodat ze de volgende dag terug kunnen gaan (en niet 's nachts de tijd hoeven op te vullen). Taxi is ook geregeld.
Klinkt goed :Y
Veel plezier :)
pi_135517116
Mensen. Wij (ik, vrouw, kleine van bijna 8) gaan in de meivakantie een midweekje (28 april - 2 mei) naar Londen. We gaan met de trein en hebben via airbnb een leuk apartementje geboekt in het centrum (Lambert, met uitzicht op de Big Ben). Enorm veel zin in!

Uiteraard willen we de standaard sights gaan zien (eye, buckingham, de parken, tower bridge, etc) maar 1 van de dingen die we ook nog zouden willen doen is een musical. We zagen dat Charlie & The Chocolate Factory speelt en dat leek ons wel geschikt, maar die toegangs prijzen... Wie heeft daar een slimme tip voor? We lazen ergens dat het aan te raden is sochtends naar het theater te gaan en daar te kijken wat er 'over' is?

En welke musea zijn leuk voor kinderen?
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:46:13 #65
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135518008
Geen idee over shows, ga er nooit heen :)

Voor kids zou ik zeker het Natural History Museum aanraden; entree gratis
http://www.nhm.ac.uk/

Brits Museum is ook gratis maar dat is misschien iets volwassener van aard.

Als je een London Pass hebt kun je naar nog veel meer plekken.
Het aquarium is wel leuk. Tower of Londen ook natuurlijk.
Transport museum is aardig als je interesse hebt in de geschiedenis van de Tube enzo
pi_135518997
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:23 schreef Luigi het volgende:
Mensen. Wij (ik, vrouw, kleine van bijna 8) gaan in de meivakantie een midweekje (28 april - 2 mei) naar Londen. We gaan met de trein en hebben via airbnb een leuk apartementje geboekt in het centrum (Lambert, met uitzicht op de Big Ben). Enorm veel zin in!

Uiteraard willen we de standaard sights gaan zien (eye, buckingham, de parken, tower bridge, etc) maar 1 van de dingen die we ook nog zouden willen doen is een musical. We zagen dat Charlie & The Chocolate Factory speelt en dat leek ons wel geschikt, maar die toegangs prijzen... Wie heeft daar een slimme tip voor? We lazen ergens dat het aan te raden is sochtends naar het theater te gaan en daar te kijken wat er 'over' is?

En welke musea zijn leuk voor kinderen?
Voor kinderen is het Natural History Museum wel erg leuk denk ik (is gratis) en ook het Science Museum (volgens mij ook gratis). Niet gratis maar ook niet duur is de Tower Bridge Experience, waar je op grote hoogte tussen de torens van de Tower Bridge kan inlopen (wel binnen natuurlijk).

Tower of London vond ik als 7-jarige echt supertof, net als het gebruik van bussen in plaats van de metro (bovenin, vooraan natuurlijk).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135519042
Beklimmen van de Monument is trouwens ook niet duur en wel leuk voor kinderen. Volgens mij kun je een combinatiekaartje Monument + Tower Bridge Experience kopen.

Verder natuurlijk kijkje nemen op Piccadilly Circus en Leicester Square. Dat vond ik als kind ook geweldig. Hamley's op Regent Street bezoeken en naar de M&M's Store is ook tof voor kinderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135524535
Aanstaande zaterdag ben ik ook één dagje in landen, wat zijn de must-see en do's?
pi_135524599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:45 schreef Exterminator het volgende:
Aanstaande zaterdag ben ik ook één dagje in landen, wat zijn de must-see en do's?
Ik zou wat eten en drinken, oh en een toilet bezoeken. Maar voor de rest. 1 dagje? Dat is wel heel weinig!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_135525189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zou wat eten en drinken, oh en een toilet bezoeken. Maar voor de rest. 1 dagje? Dat is wel heel weinig!
't Is helaas niet anders, willen de dag uiteraard wel optimaal benutten. Vandaar mijn vraag...
pi_135525201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:02 schreef Exterminator het volgende:

[..]

't Is helaas niet anders, willen de dag uiteraard wel optimaal benutten. Vandaar mijn vraag...
Maar wat wil je zo'n beetje gaan doen dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_135525276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Maar wat wil je zo'n beetje gaan doen dan?
Gewoon, wat leuke dingen bezichtigen of doen.
Tower bridge, big ben, gezellig wat drinken/eten, tower of londen is me ook aangeraden? Om zoveel mogelijk te doen is neem ik aan de metro de beste optie om te kiezen m.b.v. de travelcard?

Kleren shoppen voor de vrouw zullen we helaas wel niet aan toekomen ;)
pi_135525891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 00:29 schreef Choad het volgende:
In maart zal ook ik in het eerst in mijn leven naar Londen gaan, initieel vooral om een show te bezoeken maar nu is de reis zo gepland dat we toch vier dagen Londen kunnen doen. Ik vroeg me af of iemand wat advies kan geven. Ik ga samen met mijn vriendin dus het zou leuk zijn om wat privacy te hebben, dus liefst geen dorm. Ik weet mijn weg niet in Londen en een verblijf zoeken is daarom wat lastig. Ik hoor vaak dat het geen probleem is om wat verder uit het 'centrum' te zitten. Mij maakt het ook niet uit om met de metro naar het centrum te gaan bijvoorbeeld. Voor ¤100-150 per persoon 4 nachten boeken zal vast niet makkelijk zijn, maar misschien heeft iemand nog een gouden tip of gewoon goed advies.
www.ebookers.nl/citytrips

Rond 150,- Hotel in/bij centrum + vlucht..
pi_135551327
Bedankt voor de tips mensen :). Ik noteer ze!
pi_135904989
Korte vraag over peak/off peak tarieven van de Oyster Card.
Op de site staat Off peak: "Monday-Friday from 09:30 until 04:30 the following day"
Weet iemand of dat 9:30 am of pm betekent?
pi_135905308
Volgende week ook naar Londen. Zin in!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135905462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:48 schreef Operc het volgende:
Korte vraag over peak/off peak tarieven van de Oyster Card.
Op de site staat Off peak: "Monday-Friday from 09:30 until 04:30 the following day"
Weet iemand of dat 9:30 am of pm betekent?
am, dus net na de ochtendrush
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135905491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgende week ook naar Londen. Zin in!
Veel plezier. Wij gaan 'pas' eind april maar ik kan nu al niet meer wachten :').
pi_135905545
Houdt rekening met wat problemen in de underground :')

http://www.buzzfeed.com/j(...)after-someone-poured
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135906002
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

am, dus net na de ochtendrush
Top, bedankt :)
pi_135906119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:04 schreef Spezza19 het volgende:
Houdt rekening met wat problemen in de underground :')

http://www.buzzfeed.com/j(...)after-someone-poured
_O-
Mooie woordspelingen ook 'solid evidence' enzo. :P
Neem aan dat het inmiddels wel opgelost is. :)
pi_135943164
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:03 schreef Luigi het volgende:

[..]

Veel plezier. Wij gaan 'pas' eind april maar ik kan nu al niet meer wachten :').
Ben je er al eens geweest?
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:39:01 #83
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_135943597
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
Oke, de prijzen van AMS - LGW blijven stijgen (waren paar dagen geleden zo'n ¤80, nu ¤100) op 9 februari dus even beter kijken naar een taxi van LGW naar Wimbledon.

Iemand een tip of ervaring met een vooraf te regelen taxibedrijf dat 12 personen kan vervoeren?
Excuus, zie je post nu pas. Ik woon in Wimbledon, en ik gebruik voor een trip naar Gatwick meestal de minicabs van http://www.cascade-cars.com/. Als je een beetje onderhandelt dan ben je voor £20 van deur tot deur. Uit nieuwsgierigheid: wat brengt jullie met zijn 12en in Wimbledon?
pi_135943904
In oktober gaan wij 6 dagen naar Londen! :D :D

Naast de logische dingen bezoeken we in het speciaal nog de Harry Potter studios en bezoeken we een musical op West End :D

Nog aanraders voor minder voor de hand liggende dingen om te doen?
pi_135944321
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:45 schreef dahippieunicorn het volgende:
In oktober gaan wij 6 dagen naar Londen! :D :D

Naast de logische dingen bezoeken we in het speciaal nog de Harry Potter studios en bezoeken we een musical op West End :D

Nog aanraders voor minder voor de hand liggende dingen om te doen?
Tof de studio's!!! Ik ga zaterdag voor de tweede keer :D
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:55:15 #86
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_135944334
Ik heb even een vraag over OV icm Oyster card:
Vandaag kreeg ik van mijn vader een Oyster card waar helemaal niks op staat en ik wil daar een travel card van 7 dagen (zone 1 en 2) op zetten. Mijn hotel is in namelijk in Paddington en ik zal niet veel buiten zone 1 en 2 komen.

Ik kom op een dinsdag aan op London City (Zone 3). Een week later, ook op dinsdag, vertrek ik vanaf Heathrow (zone 5).

Hoe moet ik dit aanpakken om alles goed te laten verlopen?
pi_135946213
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:39 schreef Omnifacer het volgende:
Excuus, zie je post nu pas. Ik woon in Wimbledon, en ik gebruik voor een trip naar Gatwick meestal de minicabs van http://www.cascade-cars.com/. Als je een beetje onderhandelt dan ben je voor £20 van deur tot deur.
Thanks.

Maar ondertussen hebben ze al een taxi geregeld die geloof ik ook vrij goedkoop was. Brengt ze van Wimbledon naar een hotel vlakbij Gatwick zodat ze een morgenvlucht op maandag naar Amsterdam kunnen pakken.
quote:
Uit nieuwsgierigheid: wat brengt jullie met zijn 12en in Wimbledon?
Is uiteindelijk 5 personen geworden. Ze (ik ga niet heen) gaan evenement daar.
pi_135981900
Gisteren teruggekomen en ik wil weer terug :( Ik vind het daar zoveel prettiger dan in Nederland. Ugh. Oh en de eekhoorntjes in St. James O+ We hebben drie uur gezeten met een zak pinda's en kinderen ook steeds een handjevol geven zodat ze zich helemaal kunnen vergapen aan hoe dichtbij die beesten komen.
pi_135996912
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben je er al eens geweest?
Paar keer in een iets verder verleden. Laatste keer is meer dan 15 jaar geleden geloof ik :D.
pi_135997005
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:42 schreef Luigi het volgende:

[..]

Paar keer in een iets verder verleden. Laatste keer is meer dan 15 jaar geleden geloof ik :D.
Leuk hoor, ik blijf het een van de tofste steden vinden :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135997158
Ja,ik zit nog een beetje in dubio mbt OV reizen in de stad. Zoals gezegd, we zitten in het centrum (Lambeth) en zijn niet van plan daar ver buiten te gaan maar willen vooral de standaard sights zien (Tower, Big ben, Buckingham, de winkels, de pleinen, de parken, etc). Maar we hebben wel een kleine bij ons, die op zich goed kan lopen maar soms is het denk ik wel fijn om ff een stukje metro te pakken. Plus, we willen met een dubbeldekker, uiteraard 8-).

Heb begrepen dat de Oyster Card niet altijd de beste keuze is, wat is handig?
pi_135997397
Je moet de berekening maken wat goedkoper is. Voordeel aan de oyster is dat je nooit meer dan een dag ticket betaald. Ik heb er wel een maar ben daar met enige regelmaat. Volgens mij staat alles wat informatie betreft op de site van het ov daar. Ik zou idd ook niet alles gaan lopen met een kleine erbij.

En na al die keren in Londen ben ik nog nooit in een dubbeldekker geweest :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135997531
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:53 schreef Luigi het volgende:
Ja,ik zit nog een beetje in dubio mbt OV reizen in de stad. Zoals gezegd, we zitten in het centrum (Lambeth) en zijn niet van plan daar ver buiten te gaan maar willen vooral de standaard sights zien (Tower, Big ben, Buckingham, de winkels, de pleinen, de parken, etc). Maar we hebben wel een kleine bij ons, die op zich goed kan lopen maar soms is het denk ik wel fijn om ff een stukje metro te pakken. Plus, we willen met een dubbeldekker, uiteraard 8-).

Heb begrepen dat de Oyster Card niet altijd de beste keuze is, wat is handig?
Volgens mij is Oyster altijd de beste optie, maar wellicht heb ik het mis. Je betaald nooit meer dan een dagkaart en enkeltjes via Oyster zijn altijd goedkoper dan losse enkeltjes uit de kaartautomaat. Bovendien kan je (in ieder geval in het verleden) al het geld dat erop staat kosteloos terugkrijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 januari 2014 @ 10:09:44 #94
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135997576
Ik heb altijd de oyster gebruikt maar ook omdat het gemakkelijk is. Als ik het goed heb zet hij je metroticket automatisch om naar een dagpas wanneer dat voordeliger is. Ik wist eigenlijk geeneens dat er een goedkoper alternatief was, scheelt dat veel?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135997638
Een 7-day ticket (kaartje) is goedkoper dan 7 losse Oyster dagkaarten zie ik, maar goed dan moet je wel elke dag minimaal 2 reizen (zone 1-2) met het OV reizen. Als je dat niet van plan bent kun je nog steeds beter Oyster nemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135997675
Ja ach, uiteindelijk is het tientjeswerk op een midweekje dat toch al niet echt goedkoop is dus waarschijnlijk is het gemak van de Oyster card te prefereren idd. ;).
pi_135997799
Een 7 Day Travel Card of een Oyster Card zullen op een week weinig schelen. Wellicht zelfs een paar ponden, wellicht een tenner of net iets meer. Voordeel van een 7DTC is dat je hem kan weggooien en met een Oyster card moet je vaak nog in de rij gaan staan om je geld terug te krijgen. Maar ach...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135997896
Goedkoop alternatief voor een Hop On Hop Off Bus:

Lijn 11

Komt langs Westminster Cathedral, Westminster Abbey, Westminster, Downing Street, Horse Guards Parade, Trafalgar Square, St. Paul's Cathedral en Bank of England. Plus nog een heleboel meer attracties.

Plus het is een dubbeldekker, dus dat is voor kinderen wel echt geweldig. Zorg dat je bij de beginhalte instapt en dan snel naar boven, vooraan gaan zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135997926
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:22 schreef Nielsch het volgende:
Goedkoop alternatief voor een Hop On Hop Off Bus:

Lijn 11

Komt langs Westminster Cathedral, Westminster Abbey, Westminster, Downing Street, Horse Guards Parade, Trafalgar Square, St. Paul's Cathedral en Bank of England. Plus nog een heleboel meer attracties.

Plus het is een dubbeldekker, dus dat is voor kinderen wel echt geweldig. Zorg dat je bij de beginhalte instapt en dan snel naar boven, vooraan gaan zitten.
Deze tips gaan allemaal in m'n notitie text file! Thanks! :).
pi_135997977
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Deze tips gaan allemaal in m'n notitie text file! Thanks! :).
Begint bij Fulham Town Hall (bushalte), om de hoek bij Fulham Broadway tube station (zone 2). Eindigt bij Liverpool Street Station. Gaat elk kwartier. Have fun!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 januari 2014 @ 20:42:28 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_136022911
Die bus willen wij ook nemen! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_136024340
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:13 schreef Nielsch het volgende:
Een 7-day ticket (kaartje) is goedkoper dan 7 losse Oyster dagkaarten zie ik, maar goed dan moet je wel elke dag minimaal 2 reizen (zone 1-2) met het OV reizen. Als je dat niet van plan bent kun je nog steeds beter Oyster nemen.
Daar kom je altijd makkelijk aan.
pi_136128001
Gratis online gidsje van Cereal (prachtig tijdschrift), als teaser voor hun nieuwe online gidsen. Wat leuke tips voor Londen, met mooie foto's ter inspiratie. En nee, ik heb geen aandelen Cereal ;)

http://guidedbycereal.com/europe/london/

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136173759
Goedenvrijdagmiddag,

Het lijkt me leuk om stonehenge een keer te bezoeken, en 't paasweekend dit jaar lijkt me wel een leuke hiervoor. Ik zat ff te zoeken naar opties, en 't plan is nu met de trein naar londen (ben nog nooit door de kanaal tunnel heen gegaan. Hotelletje/BnB zoeken in Londen, dagtourtje doen met een bus naar Stonehenge op zondag, en dan maandag weer terug (wellicht vliegen, 's kijken wat goedkoper is..)

Lijkt me wel een leuk paasweekend besteding.. Zijn hier nog fokkers met goede raad/tips?
Dit is een Signature....
pi_136174027
Nou vannacht gaan we de reis weer aanvaarden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136582516
Vraag voor een paar vrienden van me. Ze willen een zo goedkoop mogelijk hostel in zone 1 of 2 ergens eind april. Ontbijt hoeft er niet perse bij te zitten. Kan iemand hier iets aanraden?
pi_136582641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:23 schreef Operc het volgende:
Vraag voor een paar vrienden van me. Ze willen een zo goedkoop mogelijk hostel in zone 1 of 2 ergens eind april. Ontbijt hoeft er niet perse bij te zitten. Kan iemand hier iets aanraden?
Echt heel erg goedkoop is het easyhotel. Let wel kleine kamertjes enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136582752
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Echt heel erg goedkoop is het easyhotel. Let wel kleine kamertjes enzo.
Heb op dit moment een hostel gevonden voor 20 pond/bed voor ze, Easyhotel komt in de buurt, maar nog iets duurder volgens mij. Toch bedankt voor de tip :Y
pi_136582808
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:30 schreef Operc het volgende:

[..]

Heb op dit moment een hostel gevonden voor 20 pond/bed voor ze, Easyhotel komt in de buurt, maar nog iets duurder volgens mij. Toch bedankt voor de tip :Y
Sommige werken ook met slaapzalen als je dat niet wilt moet je daar even voor oppassen :)

Je hebt een easy bij Victoria en paddington allebei lekker centraal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136583176
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Sommige werken ook met slaapzalen als je dat niet wilt moet je daar even voor oppassen :)

Je hebt een easy bij Victoria en paddington allebei lekker centraal.
Ze zoeken zo'n slaapzaalachtig iets ja. :Y
Die link van jou is nuttig als ik zelf nog eens ergens voor naar Londen moet. ^O^
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:48:10 #111
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136583226
Voor een dorm kan je ruim binnen £10 pppn klaar zijn.

http://www.hostelworld.com/hostels/London/England/Map
reset
pi_136840536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Individual het volgende:
Voor een dorm kan je ruim binnen £10 pppn klaar zijn.

http://www.hostelworld.com/hostels/London/England/Map
Hebben de meeste dorms een veilige plek om een laptop te bewaren? Of is dat af te raden?
pi_136840682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:40 schreef isgeschiedenis het volgende:

[..]

Hebben de meeste dorms een veilige plek om een laptop te bewaren? Of is dat af te raden?
moet je per se een laptop mee?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:58:09 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136841091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:40 schreef isgeschiedenis het volgende:

[..]

Hebben de meeste dorms een veilige plek om een laptop te bewaren? Of is dat af te raden?
Ligt aan de individuele dorm/hostel denk ik. Vraag het ze.
reset
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:01:11 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136841205
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:44 schreef MCH het volgende:

[..]

moet je per se een laptop mee?
Laptop/netbook/tablet is heel handig voor reizen. Dingen uitzoeken, foto's backuppen, contacten leggen, surfen op dode momenten, etc.
reset
pi_136841318
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:48 schreef Individual het volgende:
Voor een dorm kan je ruim binnen £10 pppn klaar zijn.

http://www.hostelworld.com/hostels/London/England/Map
Late reactie, maar bedankt! Via hostelworld een vrij goedkoop hostel in de buurt van Hyde Park kunnen vinden. :)
pi_136841341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:40 schreef isgeschiedenis het volgende:

[..]

Hebben de meeste dorms een veilige plek om een laptop te bewaren? Of is dat af te raden?
Hangt af van het hostel natuurlijk, maar vaak hebben ze wel kluisjes. Soms moet je daar een hangslot voor kopen en is het kluisje zelf gratis. Een slotje meenemen kan dus geen kwaad. :)
pi_136841516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Laptop/netbook/tablet is heel handig voor reizen. Dingen uitzoeken, foto's backuppen, contacten leggen, surfen op dode momenten, etc.
Dat weet ik wel maar als je een trip maakt naar Londen kun je vooraf dingen uitzoeken en foto's doe je maar weer thuis, zonde van je tijd aldaar.
pi_136844535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat weet ik wel maar als je een trip maakt naar Londen kun je vooraf dingen uitzoeken en foto's doe je maar weer thuis, zonde van je tijd aldaar.
Wat een onzin dit :{
Mogelijk geniet deze manier jouw voorkeur, maar dat is duidelijk niet voor iedereen het geval.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:38:22 #120
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_136844627
Wij zijn net terug. Wat een heerlijke stad!
Wij waren overigens wel verbaasd dat enkele pubs etc. om 23.00 sloten / dat de alcohol verkoop stopte.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_136844647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:38 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn net terug. Wat een heerlijke stad!
Wij waren overigens wel verbaasd dat enkele pubs etc. om 23.00 sloten / dat de alcohol verkoop stopte.
Dat is heel normaal in de UK :) Zijn ze volgens mij zelfs verplicht.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:45:57 #122
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136844855
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:38 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn net terug. Wat een heerlijke stad!
Wij waren overigens wel verbaasd dat enkele pubs etc. om 23.00 sloten / dat de alcohol verkoop stopte.
11 uur is als je geen late license hebt. Daarvoor moet je betalen en het zijn vooral de toeristenpubs die het hebben. In de afgelopen 15 jaar zijn er erg veel bijgekomen.

Als je elke dag naar de pub gaat dan is een 11 uur limiet helemaal niet zo slecht. :P
reset
pi_136848798
Ben 1 van de dagen voor een zakelijke meeting, dus het is wel handig om bij al me files te kunnen en eventueel even te werken. Maar zal wel even bellen. Iemand nog hostels die ze kunnen aanraden? Zag als een site voor bij gaan, zal die ook wel ff doornemen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:42:04 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_136877753
Ja, een local heeft het uitgelegd. En idd, ze gaan er al vroeger baar toe haha. Voor ons was het wel
Even een 'Huh?!' Momentje :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_136946666
Ik heb 2 uur geleden besloten morgen naar London te gaan, tot en met zondag. (kan een lift meepakken van een maatje die toch die kant op gaat) :P
Iemand nog suggesties voor dingen om te zien? Ik ga voornamelijk voor het fotograferen dus de London Eye (van buiten, 30 pond voor een ritje gaat me te ver :X ), tower bridge en Buckingham staan al op de planning.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2014 21:34:22 ]
pi_136946986
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef CrashO het volgende:
Ik heb 2 uur geleden besloten morgen naar London te gaan, tot en met zondag. (kan een lift meepakken van een maatje die toch die kant op gaat) :P
Iemand nog suggesties voor dingen om te zien? Ik ga voornamelijk voor het fotograferen dus de London Eye (van buiten, 30 pond voor een ritje gaat me te ver :X ), tower bridge en Buckingham staan al op de planning.
In de avond Piccadilly en Londen eye en big ben zijn in de avond ook tof. Trafaquar square, westminster abbey, dat soort dingetjes :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136949842
st pauls....
Be brave. Be kind.
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:10:50 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136949896
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef CrashO het volgende:
Ik heb 2 uur geleden besloten morgen naar London te gaan, tot en met zondag. (kan een lift meepakken van een maatje die toch die kant op gaat) :P
Iemand nog suggesties voor dingen om te zien? Ik ga voornamelijk voor het fotograferen dus de London Eye (van buiten, 30 pond voor een ritje gaat me te ver :X ), tower bridge en Buckingham staan al op de planning.
Vanaf de London Eye loop langs de rivier naar The Tower en neem daar een Thames Clippers boot naar The O2. Vanaf daar de kabelbaan naar Emirates Royal Docks/Royal Victoria en DLR naar Bank. Bij Bank bus 15 naar Charing Cross en dan de Hungerford Bridge over naar London Eye.

Daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee en dan zie je heel veel.
reset
pi_136959019
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef CrashO het volgende:
Ik heb 2 uur geleden besloten morgen naar London te gaan, tot en met zondag. (kan een lift meepakken van een maatje die toch die kant op gaat) :P
Iemand nog suggesties voor dingen om te zien? Ik ga voornamelijk voor het fotograferen dus de London Eye (van buiten, 30 pond voor een ritje gaat me te ver :X ), tower bridge en Buckingham staan al op de planning.
Kaartje kopen voor Tower Bridge Experience + The Monument. Is iets van 6 pond en voegt voor die prijs ook echt iets toe. Bovenin Tower Bridge lopen is leuk en The Monument beklimmen ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136963735
Maandag ook weer eens heen voor een week, dit keer met de familie erbij. Belangrijkste wat ik wil is vooral weinig tot geen regen. :)

Overigens, wat is tegenwoordig de beste manier om geld te wisselen. Paar jaar geleden toen ik er was deed ik het meteen bij het vliegveld, al kwamen we al snel erachter dat het weinig was vergeleken met in de stad. Zus was er vorig jaar en geeft gewoon aan dat ik gewoon geld het beste kan pinnen in de binnenstad? Volgens mij heb ik dat ook wel eens gedaan, maar kan het me niet echt herinneren.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_136963785
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:36 schreef ROFLOL het volgende:
Maandag ook weer eens heen voor een week, dit keer met de familie erbij. Belangrijkste wat ik wil is vooral weinig tot geen regen. :)

Overigens, wat is tegenwoordig de beste manier om geld te wisselen. Paar jaar geleden toen ik er was deed ik het meteen bij het vliegveld, al kwamen we al snel erachter dat het weinig was vergeleken met in de stad. Zus was er vorig jaar en geeft gewoon aan dat ik gewoon geld het beste kan pinnen in de binnenstad? Volgens mij heb ik dat ook wel eens gedaan, maar kan het me niet echt herinneren.
Serieus, doen mensen dat nog, geld wisselen bij een kantoortje?

Gewoon pinnen bij een bank met je pinpas (niet met je creditcard). Zelfs in winkels kun je gewoon pinnen met je pinpas + pincode, dus veel cash geld heb je niet nodig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136965625
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:36 schreef ROFLOL het volgende:
Maandag ook weer eens heen voor een week, dit keer met de familie erbij. Belangrijkste wat ik wil is vooral weinig tot geen regen. :)

Overigens, wat is tegenwoordig de beste manier om geld te wisselen. Paar jaar geleden toen ik er was deed ik het meteen bij het vliegveld, al kwamen we al snel erachter dat het weinig was vergeleken met in de stad. Zus was er vorig jaar en geeft gewoon aan dat ik gewoon geld het beste kan pinnen in de binnenstad? Volgens mij heb ik dat ook wel eens gedaan, maar kan het me niet echt herinneren.
Waarom zou je geld wisselen.. neem 20 eu mee voor als je wat wilt kopen bij je vertrek en aankomst in NL.. voor de rest gewoon pinnen bij een bank in Londen..
pi_136968316
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kaartje kopen voor Tower Bridge Experience + The Monument. Is iets van 6 pond en voegt voor die prijs ook echt iets toe. Bovenin Tower Bridge lopen is leuk en The Monument beklimmen ook.
Tower Bridge Experience is echt een aanrader. Zelfde idee als de Amsterdam/York Dungeons, alleen dan leuker. Ben je naturlijk ook meteen verplicht de indrukwekkende Tower zelf te bezoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFastOne op 21-02-2014 16:52:01 ]
pi_136969205
Bedankt voor de suggesties. ^O^
Towerbridge Experience ga ik checken als het niet te druk is. En een avond rondje al slingerend richting ook de Eye ook. Voor de rest kijk ik wel even als ik er ben hoe alles uitkomt maar ze staan genoteerd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 12:28:51 ]
pi_136980083
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:26 schreef CrashO het volgende:
Bedankt voor de suggesties. ^O^
Towerbridge Experience ga ik checken als het niet te druk is. En een avond rondje al slingerend richting ook de Eye ook. Voor de rest kijk ik wel even als ik er ben hoe alles uitkomt maar ze staan genoteerd :)
Het is een vrij rustige attractie en je krijgt wat mij betreft wel waar voor je geld. Je gaat met een lift naar boven en kan dan bovenlangs van de ene naar de andere toren lopen met een geweldig uitzicht op de Thames. Daarnaast krijg je ook nog een kijkje in de machinekamers van de Tower Bridge.

The Monument is niet zo hoog als the London Eye maar toch een mooi stukje geschiedenis en een leuke klim. Bovenop heb je een mooi uitzicht over Londen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136980345
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:33 schreef CrashO het volgende:
Ik heb 2 uur geleden besloten morgen naar London te gaan, tot en met zondag. (kan een lift meepakken van een maatje die toch die kant op gaat) :P
Iemand nog suggesties voor dingen om te zien? Ik ga voornamelijk voor het fotograferen dus de London Eye (van buiten, 30 pond voor een ritje gaat me te ver :X ), tower bridge en Buckingham staan al op de planning.
Als je nog nooit in Londen bent geweest is de volgende wandeling natuurlijk ook gewoon een must: vanaf Oxford Circus Tube station door Regent Street lopen tot aan Piccadilly Circus. Vervolgens via Coventry Street en Swiss Cottage naar Leicester Square. Vanaf daar naar Trafalgar Square lopen en vanaf daar via Whitehall naar Parliament Square waar je de Houses of Parliament, Big Ben en Westminster Abbey kan vinden. Dan de brug oversteken om naar de London Eye te gaan. Kan natuurlijk ook andersom. Is een wandeling van ongeveer 3,5 kilometer langs een aantal bekende highlights van Londen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:20:33 #137
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_136980625
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:07 schreef virl3 het volgende:
Goedenvrijdagmiddag,

Het lijkt me leuk om stonehenge een keer te bezoeken, en 't paasweekend dit jaar lijkt me wel een leuke hiervoor. Ik zat ff te zoeken naar opties, en 't plan is nu met de trein naar londen (ben nog nooit door de kanaal tunnel heen gegaan. Hotelletje/BnB zoeken in Londen, dagtourtje doen met een bus naar Stonehenge op zondag, en dan maandag weer terug (wellicht vliegen, 's kijken wat goedkoper is..)

Lijkt me wel een leuk paasweekend besteding.. Zijn hier nog fokkers met goede raad/tips?
pi_137153740
Zijn er mensen die ervaring hebben met heel last minute nog tickets boeken naar Londen?

Er zijn wat vrije dagen op mn werk vrijgekomen, en zit er over te denken om komende week voor een paar dagen te gaan ... maar de ticketprijzen nu zijn me iets te hoog.

Je zou toch ergens verwachten dat vrije stoelen op doordeweekse dagen een dag of twee van tevoren nog worden afgeschoten om het vliegtuig vol te hebben?

Liefst met Ryanair vanaf Dusseldorf of Eindhoven, maar AMS kan ook.
pi_137153775
Gewoon met de auto en boot/trein gaan!
(als je die mogelijkheid hebt)
:Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_137154007
Buiten het feit om dat ik geen auto heb, is dat voor mij ook een langere reis dan met vliegtuig. Als ik vanaf Dusseldorf vlieg dan is de totale reis (vanuit huis tot aan Stansted) 3 uurtjes.
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:45:12 #141
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_137160847
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:43 schreef Retarded het volgende:Je zou toch ergens verwachten dat vrije stoelen op doordeweekse dagen een dag of twee van tevoren nog worden afgeschoten om het vliegtuig vol te hebben?
Nee, dat gebeurt slechts heel zelden. Als je vlak voor vertrek boekt, zijn de tickets meestal het duurst. Luchtvaartmaatschappijen gaan ervan uit dat als je zo kort te voren boekt, je waarschijnlijk om een of andere reden dringend móet vliegen en dus bereid bent daar veel voor te betalen.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:41:28 #142
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137162815
Wij zijn 13 feburari heen gevlogen en toen waren er, op het oog, geen lege plekken (RyanAir vanaf EHV, 18.20 uur). Met de terugweg (maandagavond, 19:05) waren er wel wat lege stoelen te vinden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_137686189
Eind april gaan wij met Stena Line naar Londen. We hebben ferry+trein tickets gekocht. Op de site van Stena Line lees ik dat we geen aparte treintickets voor het traject in Engeland krijgen. De bevestiging dient als treinticket. Weet iemand of ik deze bevestiging dan kan gebruiken voor de 2-4-1 deals van daysoutguide
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:37:31 #144
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137688380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef Heufje het volgende:
Eind april gaan wij met Stena Line naar Londen. We hebben ferry+trein tickets gekocht. Op de site van Stena Line lees ik dat we geen aparte treintickets voor het traject in Engeland krijgen. De bevestiging dient als treinticket. Weet iemand of ik deze bevestiging dan kan gebruiken voor de 2-4-1 deals van daysoutguide
In Engeland kom je in de regel een station niet binnen zonder geldig kaartje. Ik neem aan dat deze tickets ergens naar een terminal in het noorden zijn (Euston? Kings Cross?) maar zonder een ticket kom je niet eens door de gates. Lijkt me handiger als ze dat voucher inwisselen voor een kaartje. Denk dat de gemiddelde ticketcontroleur in Londen met een voucher absoluut geen raad weet
pi_137688500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

In Engeland kom je in de regel een station niet binnen zonder geldig kaartje. Ik neem aan dat deze tickets ergens naar een terminal in het noorden zijn (Euston? Kings Cross?) maar zonder een ticket kom je niet eens door de gates. Lijkt me handiger als ze dat voucher inwisselen voor een kaartje. Denk dat de gemiddelde ticketcontroleur in Londen met een voucher absoluut geen raad weet
Je komt het station wel binnen, alleen bereik je niet het gewenste platform :+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:51:24 #146
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137688788
Je komt het station wel binnen en er is een grote poort naast de poortjes voor kinderwagens/rolstoelen/grote koffers waar soms iemand staat en altijd wel iemand kan helpen. Op veel stations hebben ze niet eens poortjes. In centraal London wel trouwens.

Zwart rijden is vaak ook niet moeilijk en als je 'geen Engels spreekt' doen ze vaak niet moeilijk.
reset
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:51:41 #147
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137688798
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:41 schreef Stuart het volgende:

[..]

Je komt het station wel binnen, alleen bereik je niet het gewenste platform :+
Hangt van het station af. Bij sommige stations staan de gates vlak achter de entree.
Clapham bijvoorbeeld
pi_137689963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

...
Ik neem aan dat deze tickets ergens naar een terminal in het noorden zijn (Euston? Kings Cross?) maar zonder een ticket kom je niet eens door de gates.
...
De tickets zijn geldig naar ieder station in UK. Wij stappen uit bij Liverpool Street Station.
pi_137690118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:51 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hangt van het station af. Bij sommige stations staan de gates vlak achter de entree.
Clapham bijvoorbeeld
Clapham zijn de poortjes naar de platforms. Het is weliswaar het drukste station maar niet te vergelijken met Victoria bijvoorbeeld. Maar het concept blijft hetzelfde. Je komt gewoon het station binnen alleen heb je geen toegang tot de platforms. Datzelfde geldt in Battersea (Clapham) :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:04:38 #150
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137690817
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:32 schreef Heufje het volgende:

[..]

De tickets zijn geldig naar ieder station in UK. Wij stappen uit bij Liverpool Street Station.
Vervoer
Let op: uw ticket is alleen geldig in treinen van de NS (exclusief Fyra) en Greater Anglia. Voor trajecten van overige (particuliere) ondernemingen dient u een apart vervoersbewijs te kopen.


Ik zou het even checken met Greater Anglia. Klinkt niet als ieder station in de UK de spoorwegen zijn hier geregionaliseerd en als alleen Greater Anglia het accepteert dan kom je moeilijk door het gehele land :)

quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:38 schreef Stuart het volgende:

[..]

Clapham zijn de poortjes naar de platforms. Het is weliswaar het drukste station maar niet te vergelijken met Victoria bijvoorbeeld. Maar het concept blijft hetzelfde. Je komt gewoon het station binnen alleen heb je geen toegang tot de platforms. Datzelfde geldt in Battersea (Clapham) :Y
Ook best als je die 2 meter "station" wilt noemen :P
De toegankelijke ruimte is op de terminals wel wat groter maar 't hangt van 't station af.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:08:44 #151
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137690942
2 for 1 is alleen geldig als het tekentje van de National Railway erop staat. Ons trein kaartje van Stansted naar Liverpool Street Station gold wel :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_137691014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:04 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Vervoer
Let op: uw ticket is alleen geldig in treinen van de NS (exclusief Fyra) en Greater Anglia. Voor trajecten van overige (particuliere) ondernemingen dient u een apart vervoersbewijs te kopen.


Ik zou het even checken met Greater Anglia. Klinkt niet als ieder station in de UK de spoorwegen zijn hier geregionaliseerd en als alleen Greater Anglia het accepteert dan kom je moeilijk door het gehele land :)

[..]

In ieder geval kan ik er wel mee naar Londen. Dat is het problem ook niet. Ze verkopen het bij Stena Line ook als een trip naar Londen.

Bij daysoutguide heb ik ook al de vraag neergelegd of met deze kaartjes de 2-4-1 deal geldig is. Ben nog in afwachting van het antwoord. En ander print ik de 2-4-1 vouchers gewoon en dan zie ik ter plekke bij de attracties wel of ze het accepteren.
pi_137691092
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:08 schreef automatic_ het volgende:
2 for 1 is alleen geldig als het tekentje van de National Railway erop staat. Ons trein kaartje van Stansted naar Liverpool Street Station gold wel :)
Thanks! Dan denk ik dat ik pech heb, want National Railway is (denk ik) weer wat anders dan Greater Anglia. Ga ik verder uitzoeken.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:26:22 #154
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137691489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:08 schreef automatic_ het volgende:
2 for 1 is alleen geldig als het tekentje van de National Railway erop staat. Ons trein kaartje van Stansted naar Liverpool Street Station gold wel :)
is die actie er altijd? Ik vond het treinkaartje dusdanig duur voor 2 personen dat we toen gewoon de bus hebben gepakt :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137691515
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

is die actie er altijd? Ik vond het treinkaartje dusdanig duur voor 2 personen dat we toen gewoon de bus hebben gepakt :)
Actie is niet voor de treinkaartjes, maar voor attracties in London, op vertoon van treinkaartje. Kijk maar op de site die ik eerder noemde.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:27:50 #156
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137691539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:27 schreef Heufje het volgende:

[..]

Actie is niet voor de treinkaartjes, maar voor attracties in London, op vertoon van treinkaartje
ahhhh op die fiets :D Dan kan het nog interessant zijn :P moet je alleen van te voren kijken wat je zo bespaart ^^ dankje!

Ach london zal voor mij pas het najaar worden dus ik heb nog tijd zat alles uit te zoeken
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137693845
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:04 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Vervoer
Let op: uw ticket is alleen geldig in treinen van de NS (exclusief Fyra) en Greater Anglia. Voor trajecten van overige (particuliere) ondernemingen dient u een apart vervoersbewijs te kopen.


Ik zou het even checken met Greater Anglia. Klinkt niet als ieder station in de UK de spoorwegen zijn hier geregionaliseerd en als alleen Greater Anglia het accepteert dan kom je moeilijk door het gehele land :)

[..]

Ook best als je die 2 meter "station" wilt noemen :P
De toegankelijke ruimte is op de terminals wel wat groter maar 't hangt van 't station af.
Van waar reken jij dan 'station' op bijvoorbeeld Victoria? Vanaf de ticket office naar de platforms, waar alle winkels zitten en de grote leegte in het midden voor de informatie borden? Dan zou je op Clapham immers ook de winkels zoals Paperchase al kunnen meerekenen. Het is misschien wat moeilijk om de grens van 'station' te trekken in zo'n ruimte :Y

En wanneer is het 'station' op Euston of Liverpool Street etc? Feit blijft dat je bij allemaal tot de poortjes kunt zonder kaartje. Bij het ene station is die ruimte groter dan bij de ander :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:59:33 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137694227
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:44 schreef Stuart het volgende:

En wanneer is het 'station' op Euston of Liverpool Street etc? Feit blijft dat je bij allemaal tot de poortjes kunt zonder kaartje. Bij het ene station is die ruimte groter dan bij de ander :)
Bij Euston, Liverpool Street, Charing X, Victoria en de grote stations zijn er alleen poortjes aan het begin van het perron. Clapham alleen overgestapt dus die weet ik niet.
reset
pi_137694350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Bij Euston, Liverpool Street, Charing X, Victoria en de grote stations zijn er alleen poortjes aan het begin van het perron. Clapham alleen overgestapt dus die weet ik niet.
In principe hetzelfde verhaal bij Clapham al is het daar een lange gang/tunnel en moet je de trap op naar het platform :Y
Je kunt bij Clapham ook via een verbinding boven de platforms die een uitgang heeft aan de andere kant (dus niet de High Street) en ik weet niet of daar ook poortjes zijn eigenlijk. Een groot deel daar is onlangs vernieuwd (paar jaar geleden).
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:32:40 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137714239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

is die actie er altijd? Ik vond het treinkaartje dusdanig duur voor 2 personen dat we toen gewoon de bus hebben gepakt :)
Ja :)
Wij zijn op deze manier naar de Towe geweest. Ik vond dat veel te duur en nu was het leuk :)

Oh wacht, jij dacht eerst dat het voor de trein zelf was haha. Nee, voor attracties idd :) Staan best leuke dingen bij!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:37:06 #161
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137714465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Heufje het volgende:

[..]

Thanks! Dan denk ik dat ik pech heb, want National Railway is (denk ik) weer wat anders dan Greater Anglia. Ga ik verder uitzoeken.
Hier staat wat info. Op ons (geprint) e-ticket stond het logo dus was hij goed;

http://m.daysoutguide.co.uk/ticket-types.aspx

Maar een travelcard (met foto dacht ik) die je koopt op een trein station is ook geldig.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_137714767
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hier staat wat info. Op ons (geprint) e-ticket stond het logo dus was hij goed;

http://m.daysoutguide.co.uk/ticket-types.aspx

Maar een travelcard (met foto dacht ik) die je koopt op een trein station is ook geldig.
Ik heb het allemaal nog eens goed doorgelezen. Er staat ook een overzicht welke kaarten wel en niet geldig zijn. Met een travelcard kan het inderdaad ook. Maar die moet dan wel op een treinstation gekocht zijn. Dat is wel heel apart, je kunt ze ook online bestellen, maar dan zou de 2-4-1 deal dus niet geldig zijn.
Heb even zitten rekenen en waarschijnlijk is een travelcard voor 7 dagen voor ons nog voordeliger ook tov een Oyster Card. Ook al zijn we maar 4 dagen in Londen. Onze dochter van 12 gaat ook mee en met een travelcard heb je dan een gereduceerd tarief.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:00:03 #163
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137715853
Wij wilde een TravelCard maar hadden geen pasfoto's bij dus werd het een (losse) OysterCard. Wij waren er ook 4 dagen en qua prijs komt het ongeveer overeen. Dit komt omdat je met een OC een maximaal bedrag per dag betaald. Volgens mij ¤6.80 ofzo? Ik weet het niet precies.

Travelcard kan je op Liverpool Street Station makkelijk halen ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:14:03 #164
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137721735
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja :)
Wij zijn op deze manier naar de Towe geweest. Ik vond dat veel te duur en nu was het leuk :)

Oh wacht, jij dacht eerst dat het voor de trein zelf was haha. Nee, voor attracties idd :) Staan best leuke dingen bij!
Ja ik vond het treinkaartje van stansted - Liverpool st. echt assosciaal duur terwijl je voor nog minder dan de helft met de bus kon. Dus ik heb beide keren ook die bus gebruikt, duurde wat langer maar ach je had daar ook wifi.
Maargoed de tower moet ik nog in en als dat zo veel scheelt is het wellicht een optie :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137729763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:00 schreef automatic_ het volgende:
Wij wilde een TravelCard maar hadden geen pasfoto's bij dus werd het een (losse) OysterCard. Wij waren er ook 4 dagen en qua prijs komt het ongeveer overeen. Dit komt omdat je met een OC een maximaal bedrag per dag betaald. Volgens mij ¤6.80 ofzo? Ik weet het niet precies.

Travelcard kan je op Liverpool Street Station makkelijk halen ^O^
Als de eerste reis voor 9:30 is dan betaal je max £8,40, is de eerste reis na 9:30 dan betaal je max £7 per dag. Voor ons drieen is het dus maximaal £100,80 of £84 voor 4 dagen.
Een 7-daagse travelcard kost £31,40 (volw), £15,70 (kind) voor zone 1-2. In totaal voor ons dus £78,50.
Nou weet ik niet of we iedere dag het maximum tarief zullen halen. Al zit je daar volgens mij met 3 ritjes binnen zone 1-2 al snel aan.

Ik snap nu ook waarom je de kaart op een treinstation moet kopen voor de 2-4-1 deal. Koop je 'm op een metrostation dan wordt die op een Oyster kaart geladen. En die is niet geldig voor de 2-4-1 deal!

Ook las ik dat een foto niet meer nodig is. Nu alleen nog kijken of ik met een online gekochte travelcard ook van de 2-4-1 deal kan profiteren.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:17:12 #166
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137751527
Wij zijn 13 februari 2014 vertrokken en toen vroegen ze nog om een pasfoto haha. Voor een papieren travelcard als je die op het station koopt :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:18:17 #167
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137751566
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:14 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ja ik vond het treinkaartje van stansted - Liverpool st. echt assosciaal duur terwijl je voor nog minder dan de helft met de bus kon. Dus ik heb beide keren ook die bus gebruikt, duurde wat langer maar ach je had daar ook wifi.
Maargoed de tower moet ik nog in en als dat zo veel scheelt is het wellicht een optie :D
Als je hem (ik dacht) twee weken vooraf koopt, is het goedkoper.
Wij landen pas 's avonds laat en ik had niet zoveel zin meer in een bus(je) haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_137791398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:17 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn 13 februari 2014 vertrokken en toen vroegen ze nog om een pasfoto haha. Voor een papieren travelcard als je die op het station koopt :)
Voor de zekerheid dan toch maar pasfoto's meenemen
pi_137791570
Nvm
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137830292
quote:
Punt 1 gaat ze al de mist in. Ik vond V&A toffer dan NHM en bovendien kon ik als inwoner van Londen ook gewoon naar die tweede zonder problemen. Kwestie van op tijd opstaan denk ik.

Verder lijkt ze me nogal een luie zeur...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137872334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:10 schreef Heufje het volgende:

[..]
...
Bij daysoutguide heb ik ook al de vraag neergelegd of met deze kaartjes de 2-4-1 deal geldig is. Ben nog in afwachting van het antwoord.
Inmiddels antwoord gekregen: Yes, I am pleased to say that the rail portion of your ticket is valid to use with the 2for1 offers.
pi_137873672
Hoe dan ook, twee weken geleden een week lang kunnen reizen met een Oyster Card in London = OV in (vooral Amsterdam) is echt lachwekkend vergeleken ermee.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:38:06 #174
37295 Luigi
mario pls
pi_137873965
Ohja, iets voor het OV moet ik ook nog regelen. Of kan ik gewoon iets kopen als we aankomen op St. Pancras?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:41:26 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137874042
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:38 schreef Luigi het volgende:
Ohja, iets voor het OV moet ik ook nog regelen. Of kan ik gewoon iets kopen als we aankomen op St. Pancras?
Ja, dat kan daar.
Als je een papieren travelcard wil, neem dan voor de zekerheid een pasfoto mee.
Een oyster-card haal je uit de automaat of bij een loket.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:41:50 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137874053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:33 schreef Heufje het volgende:

[..]

Inmiddels antwoord gekregen: Yes, I am pleased to say that the rail portion of your ticket is valid to use with the 2for1 offers.
Mooi! :)
Ik moet zeggen dat ik bij ons (bij de Tower) niet het idee had dat dat meisje het goed controleerde hoor :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:45:11 #177
37295 Luigi
mario pls
pi_137874119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:41 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, dat kan daar.
Als je een papieren travelcard wil, neem dan voor de zekerheid een pasfoto mee.
Een oyster-card haal je uit de automaat of bij een loket.
Ja, ik weet dus nog steeds niet zo goed wat ik wil. We reizen met 2 volwassenen en een 7 jarige en blijven zeer hoogstwaarschijnlijk in het centrum (zone 1-2 is dat?) maar willen wel gemak van in kunnen stappen wanneer, waar en hoe we willen. Ik neig naar een Oyster kaart dus? Denk ik?
pi_137874168
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, ik weet dus nog steeds niet zo goed wat ik wil. We reizen met 2 volwassenen en een 7 jarige en blijven zeer hoogstwaarschijnlijk in het centrum (zone 1-2 is dat?) maar willen wel gemak van in kunnen stappen wanneer, waar en hoe we willen. Ik neig naar een Oyster kaart dus? Denk ik?
Wij (2 volw, 1 kind) zijn 4 dagen in Londen en ik denk dat we een travelcard nemen. Zie ook mijn berekening:
Als de eerste reis voor 9:30 is dan betaal je max £8,40, is de eerste reis na 9:30 dan betaal je max £7 per dag. Voor ons drieen is het dus maximaal £100,80 of £84 voor 4 dagen.
Een 7-daagse travelcard kost £31,40 (volw), £15,70 (kind) voor zone 1-2. In totaal voor ons dus £78,50.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heufje op 18-03-2014 10:04:39 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:53:50 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_137874331
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, ik weet dus nog steeds niet zo goed wat ik wil. We reizen met 2 volwassenen en een 7 jarige en blijven zeer hoogstwaarschijnlijk in het centrum (zone 1-2 is dat?) maar willen wel gemak van in kunnen stappen wanneer, waar en hoe we willen. Ik neig naar een Oyster kaart dus? Denk ik?
Wij hadden hetzelfde als Heufje (4 dagen in Londen) en wilde eigenlijk een travelcard. Er werd toen om een pasfoto gevraagd en die hadden we niet. Ik denk dat het ook een beetje persoonlijk is, want mega veel geld scheelt het niet. En het ligt eraan hoe je reist:

Duur tarief:
4 dagen Oyster pp = 33,60 (tarief van 8.40) en een travelcard is 31,40

Goedkoop tarief:
4 dagen Oyster pp = 28,00 (tarief van 7,-) en een travelcard is 31,40

Maar doordat er een kind bij zit, scheelt het wel meer.

Ik vond de Oystercard achteraf wel fijn (wij hebben hem ook niet ingeleverd), omdat het een echt pasje is. De travelcard is gewoon een "NS-treinkaartje" (althans, dat idee had ik). Ik houd er wel van om iets "meer" te hebben, want dan is de kans kleiner dat ik hem verlies en/of kapot maak.
En aan zone 1-2 heb je overigens wel genoeg als je in het centrum blijft.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:01:08 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137874490
Travelcards kan je gewoon op je Oyster Card laden. Dus als je een zone verder gaat dan komt dat van je Oyster credit af als je buiten je travelcard gebied komt.
reset
pi_138118553
Hallo Londen kenners!

Ik ga Vrijdag 11 April samen met mijn moeder naar Londen. We vliegen om 7 uur 's ochtends vanaf Amsterdam met EasyJet en komen dus op tijd aan op Gatwick. Nu ben ik aan het kijken naar de beste manier om in centraal Londen te komen. Wij hebben een hotel bij St. Pancras International in de buurt dus leek het mij handig om met First Capital Connect te reizen aangezien zij een trein hebben van Gatwick naar St. Pancras International. Nu is mijn vraag, is het noodzakelijk om deze treintickets van te voren te bestellen of kunnen we dit ook nog ter plekke doen? Of heeft iemand anders nog andere suggesties die goed maar ook betaalbaar zijn?
pi_138230474
Morgenavond de bus in, zaterdag van 7:00 tot 21:00 in London en dan weer terug de bus in. Feestje!
pi_138231561
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:25 schreef Thumbsup21 het volgende:
Hallo Londen kenners!

Ik ga Vrijdag 11 April samen met mijn moeder naar Londen. We vliegen om 7 uur 's ochtends vanaf Amsterdam met EasyJet en komen dus op tijd aan op Gatwick. Nu ben ik aan het kijken naar de beste manier om in centraal Londen te komen. Wij hebben een hotel bij St. Pancras International in de buurt dus leek het mij handig om met First Capital Connect te reizen aangezien zij een trein hebben van Gatwick naar St. Pancras International. Nu is mijn vraag, is het noodzakelijk om deze treintickets van te voren te bestellen of kunnen we dit ook nog ter plekke doen? Of heeft iemand anders nog andere suggesties die goed maar ook betaalbaar zijn?
Niet nodig om van te voren te kopen. Dit is niet de allersnelste treinreis, maar wel mooi, leafy zuid Londen en dan dwars door het centrum, over the thames. Denk sneller dan met de trein naar Victoria en dan de metro.
pi_138307767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:20 schreef drWho het volgende:

[..]

Niet nodig om van te voren te kopen. Dit is niet de allersnelste treinreis, maar wel mooi, leafy zuid Londen en dan dwars door het centrum, over the thames. Denk sneller dan met de trein naar Victoria en dan de metro.
Dat laatste durf ik te betwijfelen. Gatwick Express naar Victoria en dan de Victoria line naar Kings Cross lijkt me vrij snel maar exacte tijden weet ik niet. Overigens is de Gatwick Express wel aanzienlijk duurder.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138308423
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat laatste durf ik te betwijfelen. Gatwick Express naar Victoria en dan de Victoria line naar Kings Cross lijkt me vrij snel maar exacte tijden weet ik niet. Overigens is de Gatwick Express wel aanzienlijk duurder.
maar via 2for1 krijg je wel een dure attractie gratis (2de kaartje (
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138369358
Bedankt voor jullie reacties! We hadden inderdaad gezien dat de Gatwick Express wel een stuk duurder was dus vandaar deze optie. Iets langer in de trein zitten is dan niet zo erg en het scheelt dat we in één keer op onze eindbestemming, Kings Cross, zijn!
pi_138948133
Zojuist geboekt voor 19 mei t/m 21 mei! Zin in!!!
  donderdag 17 april 2014 @ 08:22:55 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138969425
Haha, ik kom juist 21 mei aan (vanuit Berlijn), moet alleen nog een hotel boeken. Nog iemand tips?
Don't let my username fool you...
pi_138970461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:22 schreef Metalfreak het volgende:
Haha, ik kom juist 21 mei aan (vanuit Berlijn), moet alleen nog een hotel boeken. Nog iemand tips?
Hotel 41
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138971317
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hotel 41
Geld zat..


Als je een goed leuk hotel zoekt voor een lage prijs: Kensington Gardens Hotel. Ligt 5 minuten lopen van Bayswater underground (circle/district line) af, en heeft via hun officiele site nu aanbieding voor 100 euro per nacht (2 persoonskamer).
Is wel exclusief ontbijt, maar dat vind ik leuker om in de stad zelf te doen. Lokatie is top, en hotel zelf schijnt prima te zijn. Voor datzelfde geld vind je niet zosnel iets in Zone 1, of het moeten hostels zijn. Ik heb er 2 nachten geboekt iig :)

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Retarded op 17-04-2014 11:32:36 ]
pi_138971405
Premier Inn Kensington Earl's Court, Premier Inn Kensington Olympia en Premier Inn Hampstead liggen ook dichtbij metrostations in zones 1 en 2 en daar betaal je vaak rond de 100 euro per nacht. Zonder ontbijt maar wel mogelijkheid tot annuleren. Prima keten, goede kamers, eigen badkamer, schoon en betrouwbaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138973245
Ik ben vorig jaar bij Premier Inn geweest (earls court). Inderdaad prima hotel, maar wel duidelijk een "keten-vibe". Gevoel dat het hotel in iedere stad vd wereld hetzelfde is. Ik probeer altijd iets te vinden met een echte London vibe zeg maar ;) maar voor de rest prima.

Heb er dit jaar ook weer naar gekeken, maar tis nu toch wel aanzienlijk duurder voor mei. Ik kwam voor mijn data uit op 300+ euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Retarded op 17-04-2014 14:52:08 ]
pi_138973385
Weet sowieso niet wat het de laatste tijd is met hotels in Londen (en New York ook trouwens), lijkt wel alsof ze in 2-3 jaar allemaal 2 keer zo duur geworden zijn....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_138973436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:20 schreef Retarded het volgende:
Ik ben vorig jaar bij Premier Inn geweest (earls court). Inderdaad prima hotel, maar wel duidelijk een "keten-vibe". Gevoeld dat het hotel in iedere stad vd wereld hetzelfde is. Ik probeer altijd iets te vinden met een echte London vibe zeg maar ;) maar voor de rest prima.

Heb er dit jaar ook weer naar gekeken, maar tis nu toch wel aanzienlijk duurder voor mei. Ik kwam voor mijn data uit op 300+ euro.
Klopt, het is een grote keten maar je weet wat je krijgt: schone kamer, goed bed. Dat vind ik het belangrijkste. De vibe van het hotel boeit me verder niet zo. Ben er toch alleen om te slapen / rusten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 april 2014 @ 11:29:33 #195
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_138973484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:25 schreef LordLynx het volgende:
Weet sowieso niet wat het de laatste tijd is met hotels in Londen (en New York ook trouwens), lijkt wel alsof ze in 2-3 jaar allemaal 2 keer zo duur geworden zijn....
Dat gevoel heb ik ook, wellicht zitten ze vrijwel altijd vol en zijn ze rustig aan gaan stijgen met de prijzen? 4 Jaar geleden in London geweest en ik zat een stuk goedkoper in een mooier hotel dan vorig jaar.
Tevens vind ik de hotelkeuze nog steeds gewoon het aller moeilijkst!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_138973485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:25 schreef LordLynx het volgende:
Weet sowieso niet wat het de laatste tijd is met hotels in Londen (en New York ook trouwens), lijkt wel alsof ze in 2-3 jaar allemaal 2 keer zo duur geworden zijn....
Klopt, viel mij ook al op. Paar jaar geleden kon je nog voor 80 euro per nacht met gemak een leuke 2-persoonskamer krijgen binnen zone 1. Nu ben je met gemak het dubbele kwijt. Ik had altijd 2 vaste hotels in Paddington (sussex gardens), erg leuke charmante buurt en hotels waren klein maar fijn. Die hotels kosten tegenwoordig ook al het dubbele.

Als je tripadvisor en booking.com goed in de gaten houdt dan kom je nog wel eens een leuke deal tegen. Zo kwam ik nu dus op Kensington Gardens Hotel.
pi_138973562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Frag_adder het volgende:

[..]


Tevens vind ik de hotelkeuze nog steeds gewoon het aller moeilijkst!
Voor mij is lokatie tov metro en prijs het belangrijkst. Ik pak vaak gewoon tripadvisor erbij en selecteer mijn prijsklasse en wijken, en kijk dan naar de beste hotels volgens hun. Als het maar schoon is, dan vind ik het prima... hoef er alleen maar te slapen. Vind het wel heerlijk om hotel uit te lopen en dan binnen 5 minuten op de circle/central/district line te zitten.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:32:26 #198
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138973570
http://www.hostelworld.com/

Voor de mensen die niet in een duur sfeerloos hotel willen zitten. Vanaf £8 pppn, maar als je een privekamer/badkamer wilt betaal je meer. Niet zoveel als een Premier Inn meestal en je komt ook mede reizigers tegen in de gezamelijke ruimten met vaak goede ideeën.
reset
pi_138973690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Retarded het volgende:

[..]

Klopt, viel mij ook al op. Paar jaar geleden kon je nog voor 80 euro per nacht met gemak een leuke 2-persoonskamer krijgen binnen zone 1. Nu ben je met gemak het dubbele kwijt. Ik had altijd 2 vaste hotels in Paddington (sussex gardens), erg leuke charmante buurt en hotels waren klein maar fijn. Die hotels kosten tegenwoordig ook al het dubbele.

Als je tripadvisor en booking.com goed in de gaten houdt dan kom je nog wel eens een leuke deal tegen. Zo kwam ik nu dus op Kensington Gardens Hotel.
Blij dat het niet alleen aan mij ligt. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Individual het volgende:
http://www.hostelworld.com/

Voor de mensen die niet in een duur sfeerloos hotel willen zitten. Vanaf £8 pppn, maar als je een privekamer/badkamer wilt betaal je meer. Niet zoveel als een Premier Inn meestal en je komt ook mede reizigers tegen in de gezamelijke ruimten met vaak goede ideeën.
Vroeger veel gedaan maar ik voel me nu echt te oud om in een hostel te gaan zitten -O-
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  donderdag 17 april 2014 @ 11:46:05 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138973963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:36 schreef LordLynx het volgende:

Vroeger veel gedaan maar ik voel me nu echt te oud om in een hostel te gaan zitten -O-
Veel (de meeste) hostels zijn niet meer de bedbug ridden hostels van vroeger met alle gemakken van een hotel en meer.



Ook voor advies van dingen die te doen zijn, zijn ze vaak veel persoonlijker. Ik heb in hele goede, maar ook hele slechte geslapen en nu met het internet is dat veel beter te controleren.
reset
pi_138974765
Heb ook gekeken naar hostels. Was ik deze aanbieding van Kensington Gardens niet tegengekomen dan waren we waarschijnlijk naar een hostel gegaan. Medereizigers ontmoeten is idd leuk, maar heb toch liever een kamer voor mezelf dan in een slaapzaal.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:22:32 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138974895
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:17 schreef Retarded het volgende:
Heb ook gekeken naar hostels. Was ik deze aanbieding van Kensington Gardens niet tegengekomen dan waren we waarschijnlijk naar een hostel gegaan. Medereizigers ontmoeten is idd leuk, maar heb toch liever een kamer voor mezelf dan in een slaapzaal.
Hostels hebben tegenwoordig veel privekamers, dus een slaapzaal hoeft niet. Voor persoonlijk reizen neem ik het liefst hostels, maar altijd een privekamer.
reset
  donderdag 17 april 2014 @ 13:06:17 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138976104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:01 schreef Retarded het volgende:

[..]

Geld zat..

Als je een goed leuk hotel zoekt voor een lage prijs: Kensington Gardens Hotel. Ligt 5 minuten lopen van Bayswater underground (circle/district line) af, en heeft via hun officiele site nu aanbieding voor 100 euro per nacht (2 persoonskamer).
Is wel exclusief ontbijt, maar dat vind ik leuker om in de stad zelf te doen. Lokatie is top, en hotel zelf schijnt prima te zijn. Voor datzelfde geld vind je niet zosnel iets in Zone 1, of het moeten hostels zijn. Ik heb er 2 nachten geboekt iig :)

http://www.tripadvisor.nl(...)-London_England.html
Helaas, vol op de datum waarop ik wil gaan.

Maar dat duurder zijn is niet alleen in Londen, datzelfde geldt ook voor Berlijn. We gaan eerst naar Berlijn en vervolgens door naar Londen. 5 jaar geleden betaalde ik in Berlijn voor een bepaald hotel voor drie nachten wat ik er nu bijna per nacht zou betalen...
Don't let my username fool you...
pi_138976214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Helaas, vol op de datum waarop ik wil gaan.

Maar dat duurder zijn is niet alleen in Londen, datzelfde geldt ook voor Berlijn. We gaan eerst naar Berlijn en vervolgens door naar Londen. 5 jaar geleden betaalde ik in Berlijn voor een bepaald hotel voor drie nachten wat ik er nu bijna per nacht zou betalen...
Als je wat suggesties wilt voor je hotel is het wel handig om wat meer info te geven; budget, data, gewenste locatie...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 april 2014 @ 13:12:51 #205
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138976309
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je wat suggesties wilt voor je hotel is het wel handig om wat meer info te geven; budget, data, gewenste locatie...
Budget: zo laag mogelijk, maar toch wel beetje goeie beoordeling. We kunnen best wel iets betalen, maar of we dat willen is een tweede :P 120 euro per kamer per nacht is op zich nog wel te doen, liefst wel incl. ontbijt. Hou er niet van om 's morgens al meteen ergens te gaan zoeken naar ontbijt. Data: 21-5 t/m 24-5 en ergens op een centrale locatie.
Don't let my username fool you...
pi_138977985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Budget: zo laag mogelijk, maar toch wel beetje goeie beoordeling. We kunnen best wel iets betalen, maar of we dat willen is een tweede :P 120 euro per kamer per nacht is op zich nog wel te doen, liefst wel incl. ontbijt. Hou er niet van om 's morgens al meteen ergens te gaan zoeken naar ontbijt. Data: 21-5 t/m 24-5 en ergens op een centrale locatie.
Caring Hotel, kost in jouw periode 103 pond per nacht. Inclusief ontbijt en eigen badkamer. Heb er in 2009 een paar nachten geslapen, was prima.

http://www.caringhotel.co.uk/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138978400
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Budget: zo laag mogelijk, maar toch wel beetje goeie beoordeling. We kunnen best wel iets betalen, maar of we dat willen is een tweede :P 120 euro per kamer per nacht is op zich nog wel te doen, liefst wel incl. ontbijt. Hou er niet van om 's morgens al meteen ergens te gaan zoeken naar ontbijt. Data: 21-5 t/m 24-5 en ergens op een centrale locatie.
http://www.manorhotel.info/

Deze zit bij Earls Court in de buurt, erg goede lokatie ... voor metro en wijk. Kleine kamers, maar met ontbijt en recensies best prima. Wel gedeelde douche. Maar dan ben je voor 240 euro klaar voor 3 nachten. Je kan ook voor 370 euro per nacht daar zitten voor een 3persoons met prive badkamer enzo.


Caring heb ik ook vaker naar gekeken, ziet er inderdaad meer dan prima uit. Ook erg leuke lokatie. Die kost je nu 300 pond voor 3 nachten, 370 ongeveer euro dus. Het is aan jou om te beslissen of een prive badkamer die 130 euro waard is. Als je met zn 2en gaat is het maar 65 euro per persoon meer voor 3 dagen.


Caring ligt bij Paddington (bayswater), Manor ligt bij Earls Court (kensington). Beide erg leuke wijkjes, en beide een makkelijk uitvalsbasis voor de metro.

[ Bericht 6% gewijzigd door Retarded op 17-04-2014 14:34:11 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 14:29:24 #208
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138978696
Thanks, zal beide opties eens bekijken :)
Don't let my username fool you...
pi_138979970
no problem ;)

wat baal ik toch dat de 3-day travelcards niet meer bestaan. Was zo lekker voordelig. Ik ga altijd 3 dagen... nu ben ik 3x 9 euro kwijt voor travelcards, of ik moet een Oyster nemen. Maar als je 4x de metro pakt op een dag dan zit je ook al aan de 9 euro. En daar zit je toch vrij snel aan als je alleen al 's morgens de stad ingaat en 's avonds weer naar hotel. Tussendoor een keer heen en weer naar Camden ofzo, en je zit al aan de 4x.

Is er een andere goedkopere optie?


/edit: denk dat we maar gewoon een travelcard kopen voor dag 1 en 3, als we ook vanuit hotel naar de trein moeten. Dag 2 lopen we gewoon lekker rond :) hotel vlakbij Hyde Park, dus heerlijk om 's morgen lekker te beginnen in het park!

[ Bericht 22% gewijzigd door Retarded op 17-04-2014 15:23:03 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 15:27:51 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138980487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:11 schreef Retarded het volgende:
no problem ;)

wat baal ik toch dat de 3-day travelcards niet meer bestaan. Was zo lekker voordelig. Ik ga altijd 3 dagen... nu ben ik 3x 9 euro kwijt voor travelcards, of ik moet een Oyster nemen. Maar als je 4x de metro pakt op een dag dan zit je ook al aan de 9 euro. En daar zit je toch vrij snel aan als je alleen al 's morgens de stad ingaat en 's avonds weer naar hotel. Tussendoor een keer heen en weer naar Camden ofzo, en je zit al aan de 4x.

Is er een andere goedkopere optie?

De Oyster heeft een daily cap dus je betaalt dan niet meer als je aan de cap zit.

www.tfl.gov.uk
reset
pi_138981258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:11 schreef Retarded het volgende:
no problem ;)

wat baal ik toch dat de 3-day travelcards niet meer bestaan. Was zo lekker voordelig. Ik ga altijd 3 dagen... nu ben ik 3x 9 euro kwijt voor travelcards, of ik moet een Oyster nemen. Maar als je 4x de metro pakt op een dag dan zit je ook al aan de 9 euro. En daar zit je toch vrij snel aan als je alleen al 's morgens de stad ingaat en 's avonds weer naar hotel. Tussendoor een keer heen en weer naar Camden ofzo, en je zit al aan de 4x.

Is er een andere goedkopere optie?


/edit: denk dat we maar gewoon een travelcard kopen voor dag 1 en 3, als we ook vanuit hotel naar de trein moeten. Dag 2 lopen we gewoon lekker rond :) hotel vlakbij Hyde Park, dus heerlijk om 's morgen lekker te beginnen in het park!
Oyster.... Gewoon geld opzetten en reizen. Zit een daily cap op dus gaat vanzelf over in een dagkaart als je genoeg reist. Maak je maar 1 ritje dan blijft het daarbij. Geld dat ie niet gebruikt kun je gewoon weer gratis terugkrijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138981266
las ik inderdaad al ja, maar die cap zit tegenwoordig op hetzelfde niveau als een travelcard voor een dag. Binnen zone 1 betaal je 2,20 pond voor een ritje, dus als je 4x gaat dan zit je al bijna op die 9 pond die een travelcard ook kost. Travelcard is ook heel veel makkelijk natuurlijk, die hoef je niet op te laden en ook niet meer in te leveren om je borg terug te krijgen enzo.
pi_138981338
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maak je maar 1 ritje dan blijft het daarbij.
zit ook wel wat in. Een Oystercard met een tegoed van 15 pond kom je best een eind gok ik.
  donderdag 17 april 2014 @ 16:13:07 #214
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138981859
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:52 schreef Retarded het volgende:
las ik inderdaad al ja, maar die cap zit tegenwoordig op hetzelfde niveau als een travelcard voor een dag. Binnen zone 1 betaal je 2,20 pond voor een ritje, dus als je 4x gaat dan zit je al bijna op die 9 pond die een travelcard ook kost. Travelcard is ook heel veel makkelijk natuurlijk, die hoef je niet op te laden en ook niet meer in te leveren om je borg terug te krijgen enzo.
Oyster is zelfs goedkoper omdat ze de vervelende langzame mensen met papieren kaartjes weg willen hebben.

reset
pi_138982014
Ja, ga maar voor een Oyster denk ik. Gooi ik er 20 pond op, daar ga ik het wel mee redden. En ik begrijp dat je de borg terug kunt krijgen, maar aangezien ik 1x per jaar naar Londen ga hou ik em wel bij me.
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:21:58 #216
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_139039211
Weet iemand hoe duur musical kaartjes voor bijvoorbeeld Wicked kosten, en of het qua tijd en afstand te doen is om meer musicals op een dag te bezoeken
pi_139098213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:22 schreef Metalfreak het volgende:
Haha, ik kom juist 21 mei aan (vanuit Berlijn), moet alleen nog een hotel boeken. Nog iemand tips?
Wij zitten eind van de maand 3 nachten in het Ibis Budget Whitechapel. Ligt op ongeveer 10 minuten lopen van de Tower. Met z'n drietjes betalen we in totaal 255GBP (¤310), inclusief ontbijt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Heufje op 21-04-2014 00:32:03 ]
pi_139099494
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:21 schreef RobbieBoy het volgende:
Weet iemand hoe duur musical kaartjes voor bijvoorbeeld Wicked kosten, en of het qua tijd en afstand te doen is om meer musicals op een dag te bezoeken
Tussen de 25 en 100 euro, afhankelijk van waar je wil zitten.
Qua tijd/afstand, je kunt er 2 op een dag doen als je naar een middag en een avond voorstelling gaat, twee in de avond ga je niet redden. ;)
pi_139101311
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:26 schreef Heufje het volgende:

[..]

Wij zitten eind van de maand 3 nachten in het Ibis Budget Whitechapel. Ligt op ongeveer 10 minuten lopen van de Tower. Met z'n drietjes betalen we in totaal 255GBP (¤310), inclusief ontbijt.
dichtbij Brick Lane... altijd een curryrestaurant in de buurt...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_139139650
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 04:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dichtbij Brick Lane... altijd een curryrestaurant in de buurt...
Zeker! Heb al beetje gekeken, een aanrader schijnt Muhib te zijn.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:53:38 #221
37295 Luigi
mario pls
pi_139139775
Zo, volgende week om deze tijd zitten we in Londen! :). Maandag de 28e vertrekken we in alle vroegte om rond 12 uur op St. Pancras te zijn. We hebben de mazzel dat er voor ons niemand in ons via airbnb gevonden appartementje is dus we kunnen er om 13 uur al terecht (omgeving Lambeth Road, 10 minuten lopen naar The Eye kennelijk). En zoals het er nu naar uitziet kunnen we ook op de laatste dag zolang blijven als we willen aangezien hij nog geen aansluitende reservering heeft. Heerlijk, echt zin in.

Heb helaas nog niet zoveel voor kunnen bereiden dus we gaan het uit de losse pols doen, ook prima denk ik. De major sights kun je toch amper missen.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:52:30 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139234101
Is London Eye de moeite?
Resistance is futile.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:58:18 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139234454
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef Seven. het volgende:
Is London Eye de moeite?
Als het helder weer is wel. Boek het van tevoren zodat je niet eindeloos in de rij hoeft te staan.
reset
  donderdag 24 april 2014 @ 23:18:18 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139235470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Als het helder weer is wel. Boek het van tevoren zodat je niet eindeloos in de rij hoeft te staan.
Doen we, thanks!
Resistance is futile.
  donderdag 24 april 2014 @ 23:27:40 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139236024
Oh trouwens, in welk park zijn de eekhoorns het brutaalst? Ik wil een uurtje eekhoorns voeren met mijn nichtje van 12.

Maandag pakken we de trein vanuit Northampton naar Londen. Dan de hele dag rondslenteren met nichtje en zus (Big Ben/Houses of Parliament, misschien dungeons, sowieso London Eye, eekhoorntjes voeren in een park, Tower Bridge, mogelijk even binnen hoppen in London Towers, maar ik weet niet of dat leuk is voor jonge pubertjes, Picadilly, Buckingham Palace etc). Gewoon rondsjouwen dus en veel goedkoop vermaak.

's Avonds gaan mijn zus en nichtje naar the Lion King en die twee pitten dan in een hotel. Ik ga terug naar Northampton.

Dinsdag willen de dames shoppen in Camden en aan het eind van de middag terug naar Northampton vanaf Euston. Hier kunnen we nog wel wat aanvullend vermaak gebruiken denk ik.

Voor dit plan: in welke locatie zoeken we best het hotel? Zat te denken aan Camden maar ik weet niet of het handig is in verband met west end 's avonds om 11 uur terugreizen.

Mijn nichtje moet vooral teruggaan met het idee dat ze godsgruwelijk veel gezien heeft!
Resistance is futile.
  donderdag 24 april 2014 @ 23:41:22 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139236704
Greenwich Park in de Flower Garden of een ander gebied waar geen honden mogen komen.

Een paar winters geleden toen ik foto's aan het maken was klom een van die beestjes tot op m'n schouder om te kijken of ik eten had.

reset
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:35:18 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_139251044
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:27 schreef Seven. het volgende:
Oh trouwens, in welk park zijn de eekhoorns het brutaalst? Ik wil een uurtje eekhoorns voeren met mijn nichtje van 12.

Maandag pakken we de trein vanuit Northampton naar Londen. Dan de hele dag rondslenteren met nichtje en zus (Big Ben/Houses of Parliament, misschien dungeons, sowieso London Eye, eekhoorntjes voeren in een park, Tower Bridge, mogelijk even binnen hoppen in London Towers, maar ik weet niet of dat leuk is voor jonge pubertjes, Picadilly, Buckingham Palace etc). Gewoon rondsjouwen dus en veel goedkoop vermaak.

's Avonds gaan mijn zus en nichtje naar the Lion King en die twee pitten dan in een hotel. Ik ga terug naar Northampton.

Dinsdag willen de dames shoppen in Camden en aan het eind van de middag terug naar Northampton vanaf Euston. Hier kunnen we nog wel wat aanvullend vermaak gebruiken denk ik.

Voor dit plan: in welke locatie zoeken we best het hotel? Zat te denken aan Camden maar ik weet niet of het handig is in verband met west end 's avonds om 11 uur terugreizen.

Mijn nichtje moet vooral teruggaan met het idee dat ze godsgruwelijk veel gezien heeft!
Waarschijnlijk weet je het al, maar 2for1 is in ieder geval ideaal voor de Tower.
Ik ben ook 's avonds naar de Lion King geweest, maar je moet even kijken naar het metro station. Covent Garden is een hele periode afgesloten i.v.m. verbouwen. Ik weet alleen niet meer wat er afgesloten is. Je kunt er óf nog aankomen óf nog vertrekken. Eén van de twee opties kan in ieder geval niet.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 28 april 2014 @ 00:44:17 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139329405
Metrostaking begint maandagavond om 21:00.

Mijn zus en nichtje moeten dinsdag vanuit Fulham Broadway terug naar Euston, zal wel de benenwagen worden dan. Ach, na het uitchecken dan maar een route uitzetten die ze richting Euston voert.
Resistance is futile.
  maandag 28 april 2014 @ 00:46:19 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139329425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:35 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet je het al, maar 2for1 is in ieder geval ideaal voor de Tower.
Ik ben ook 's avonds naar de Lion King geweest, maar je moet even kijken naar het metro station. Covent Garden is een hele periode afgesloten i.v.m. verbouwen. Ik weet alleen niet meer wat er afgesloten is. Je kunt er óf nog aankomen óf nog vertrekken. Eén van de twee opties kan in ieder geval niet.
Naar nu blijkt, madam is niet geinteresseerd in de London Tower.

We hebben in ieder geval het winkelen vandaag al gedaan in Milton Keynes zodat we 2 dagen domweg kunnen sightsee-en.

Waar vertrekt de clipper naar Greenwich ook alweer? Die snelle, niet de langzame.
Resistance is futile.
  maandag 28 april 2014 @ 01:21:41 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139329818
Ah, al gevonden.
Resistance is futile.
pi_139341650
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 00:44 schreef Seven. het volgende:
Metrostaking begint maandagavond om 21:00.

Mijn zus en nichtje moeten dinsdag vanuit Fulham Broadway terug naar Euston, zal wel de benenwagen worden dan. Ach, na het uitchecken dan maar een route uitzetten die ze richting Euston voert.
Jaja hij mag weer!


Pak gewoon minicab ipv lopen?
  maandag 28 april 2014 @ 15:18:47 #232
186676 Melro
Regelneef
pi_139342223
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 00:44 schreef Seven. het volgende:
Metrostaking begint maandagavond om 21:00.

Mijn zus en nichtje moeten dinsdag vanuit Fulham Broadway terug naar Euston, zal wel de benenwagen worden dan. Ach, na het uitchecken dan maar een route uitzetten die ze richting Euston voert.
Neem de bus, de 11 naar Aldwych en daarna de 59 richting Pentonville. Stap uit bij Euston. Of eventueel de 414 richting Maida Vale. Vanaf Sussex Gardens lopen of weer een bus pakken.
  maandag 28 april 2014 @ 16:02:12 #233
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_139343791
quote:
:D
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:04:58 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139371776
Mijn zus en nichtje gebruiken de gewone bussen als hop on-hop off nu, krijg net eeen whatsapp dat ze steeds bovenin een willekeurige dubbeldekker bovenin en dan afstappen als ze iets leuks zien. De dames zijn nu bij Kensington Palace.

Geweldig! Dat vind ik nou zo leuk aan Londen, mijn zus is geen ervaren reiziger maar kan dit met gemak doen omdat er zo enorm veel te doen is dat het echt niet uitmaakt op welke bus je stapt.
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:17:28 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139372179
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:04 schreef Seven. het volgende:
Mijn zus en nichtje gebruiken de gewone bussen als hop on-hop off nu, krijg net eeen whatsapp dat ze steeds bovenin een willekeurige dubbeldekker bovenin en dan afstappen als ze iets leuks zien. De dames zijn nu bij Kensington Palace.

Geweldig! Dat vind ik nou zo leuk aan Londen, mijn zus is geen ervaren reiziger maar kan dit met gemak doen omdat er zo enorm veel te doen is dat het echt niet uitmaakt op welke bus je stapt.
Nog in Greenwich Park geweest?
reset
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:19:38 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139372263
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Nog in Greenwich Park geweest?
Ik ben een jaar geleden geweest dus ik niet. Ik wilde wel gaan want ik heb Big Ben en Buckingham nu al 10 keer gezien :') maar aangezien vandaag de staking in volle gang is, heb ik de dames aangeraden om vandaag naar Greenwich te gaan. Als het geen staking was, dan had ik dat gisteren wel gedaan. Greenwich is 200 keer leuker dan Buckingham.
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:23:13 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139372380
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:19 schreef Seven. het volgende:

Greenwich is 200 keer leuker dan Buckingham.
O+

Met de boot heb je geen last van de staking. Misschien is het daarom wel drukker op de boot. Vergeet ook Blackheath niet.
reset
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:24:17 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139372409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:23 schreef Individual het volgende:

[..]

O+

Met de boot heb je geen last van de staking. Misschien is het daarom wel drukker op de boot. Vergeet ook Blackheath niet.
Blackheath ben ik nog nooit geweest! Volgende keer (note to self)
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:49:15 #239
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139386020
Pff wat een gedoe met die tube.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:56:30 #240
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139386364
Weet iemand in dit topic hoe ik morgen van Paddington naar Liverpool station kan?
pi_139386470
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:56 schreef hexje het volgende:
Weet iemand in dit topic hoe ik morgen van Paddington naar Liverpool station kan?
Bus 23 richting Euston / Liverpool Street
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:01:11 #242
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139386561
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bus 23 richting Euston / Liverpool Street
wow wat snel! Bedankt! :*
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:01:18 #243
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139386566
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:56 schreef hexje het volgende:
Weet iemand in dit topic hoe ik morgen van Paddington naar Liverpool station kan?
Je kunt gewoon met de tube. Bakerloo pakken van Paddington en uitstappen bij Baker Street, dan door de tunnels naar de Hammersmith & City en die nemen tot aan Liverpool statin.
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:04:29 #244
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139386724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je kunt gewoon met de tube. Bakerloo pakken van Paddington en uitstappen bij Baker Street, dan door de tunnels naar de Hammersmith & City en die nemen tot aan Liverpool statin.
Er is een staking.......De tube stopt niet op Paddington. Vamdaag tenminste niet. Ben meerdere kerem de verkeerde kant uit gestuurd door de ticketverkopers. Nou van mij mogen ze weg.
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:22:46 #245
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139387528
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:04 schreef hexje het volgende:

[..]

Er is een staking.......De tube stopt niet op Paddington. Vamdaag tenminste niet. Ben meerdere kerem de verkeerde kant uit gestuurd door de ticketverkopers. Nou van mij mogen ze weg.
Ik ben vandaag 2x met de Bakerloo van & naar m'n werk gegaan. Hij rijdt wel degelijk alleen volgens een beperkt schema en om de 6 minuten

Bakerloo: Trains will run between Queen’s Park and Elephant & Castle around every six minutes in both directions. Trains won’t stop at Edgware Road, Embankment, Kilburn Park, Lambeth North, Maida Vale, Piccadilly Circus or Regent’s Park.

H&C ook

Hammersmith & City: Trains will run between Hammersmith and Aldgate around every ten minutes in both directions. Trains won’t stop at Barbican, Euston Square or Great Portland Street.

Volgens deze info stopt de Bakerloo dus gewoon op Paddington en de H&C op Baker St.
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:26:29 #246
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:01:00 #247
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139389390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:22 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik ben vandaag 2x met de Bakerloo van & naar m'n werk gegaan. Hij rijdt wel degelijk alleen volgens een beperkt schema en om de 6 minuten

Bakerloo: Trains will run between Queen’s Park and Elephant & Castle around every six minutes in both directions. Trains won’t stop at Edgware Road, Embankment, Kilburn Park, Lambeth North, Maida Vale, Piccadilly Circus or Regent’s Park.

H&C ook

Hammersmith & City: Trains will run between Hammersmith and Aldgate around every ten minutes in both directions. Trains won’t stop at Barbican, Euston Square or Great Portland Street.

Volgens deze info stopt de Bakerloo dus gewoon op Paddington en de H&C op Baker St.
Toen ik vanmiddag erin reed stopte hij daar niet. Dat geeikel van vanmiddag wil ik niet meer. Dus ik zal denkmik de bus pakken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:17:41 #248
37295 Luigi
mario pls
pi_139390485
Wij zijn maar met de bus gegaan vandaag, van Lambeth naar de Tower. Op de terug weg langs de Thames gelopen, St. Paul's bekeken en via de bus naar Elephant/Castle weer naar huis.

Morgen willen we Camden Market doen en Soho, eens kijken hoe we dat ov technisch gaan aanpakken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:27:12 #249
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139391190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je kunt gewoon met de tube. Bakerloo pakken van Paddington en uitstappen bij Baker Street, dan door de tunnels naar de Hammersmith & City en die nemen tot aan Liverpool statin.
Of met de Hammersmith and City van Paddington tot Moorgate, en dan 5/10 minuten lopen naar Liverpool Street.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:28:27 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139391280
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:04 schreef hexje het volgende:

[..]

Er is een staking.......De tube stopt niet op Paddington. Vamdaag tenminste niet. Ben meerdere kerem de verkeerde kant uit gestuurd door de ticketverkopers. Nou van mij mogen ze weg.
Ik ben vandaag rond lunchtijd van Kings Cross naar Paddington gegaan en terug, met de Hammersmith and City line. Geen enkel probleem :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:15:29 #251
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139393687
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:17 schreef Luigi het volgende:
Wij zijn maar met de bus gegaan vandaag, van Lambeth naar de Tower. Op de terug weg langs de Thames gelopen, St. Paul's bekeken en via de bus naar Elephant/Castle weer naar huis.

Morgen willen we Camden Market doen en Soho, eens kijken hoe we dat ov technisch gaan aanpakken.
De Northern Line moet geen probleem zijn (behalve als je in het centrum uit wilt stappen), maar van E&C naar Camden moet kunnen
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:19:44 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_139393928
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

De Northern Line moet geen probleem zijn (behalve als je in het centrum uit wilt stappen), maar van E&C naar Camden moet kunnen
Denk dat we vlak na de spits de 168 pakken vanaf e&c. Is eigenlijk best bevallen vandaag, de bus. Duiken we donderdag weer de metro in.
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:27:41 #253
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139453566
De bus gepakt. Eerste 15 minuten waren leuk. De overige 45min duurde erg lang. :P
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:19:42 #254
37295 Luigi
mario pls
pi_139521601
En terug.

Wat een stad! _O_ . Heerlijk. Allemaal prima vermaakt, inclusief de 7 jarige uk. Standaard dingen gedaan: Tower, Eye, Thames cruise, Soho, Camden, Buckingham (buitenkant), Hamley's, St. James Park, St. Paul's (buitenkant)... eigenlijk best veel in 5 dagen als ik het zo zie :D. Airbnb ook erg goed bevallen, we zaten dus in Lambeth, iets van 10 minuten wandelen van The Eye.

Ohja, weinig last gehad van de tube staking op zich. Tweede stakingsdag iets meer gelopen dan we hadden gewild maar verder best te doen qua bus en de metro's die wel reden. Al was het donderdag een verademing dat de metro's weer reden :D.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:36:47 #255
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_139922756
Binnenkort ga ik voor de zoveelste keer naar Londen. Deze keer wil ik een paar korte tripjes maken buiten de stad. Ik heb ooit Windsor wel eens bezocht (wat erg leuk was) maar ik vraag me af of bijv. Canterbury, Kew Gardens en Hampton court de moeite van zo'n outing waard zijn. Ik moet er bij zeggen dat ik interesse heb in zowel historie als natuur. Heeft iemand ervaring met de door mij genoemde plaatsen en zijn die leuk om te bezoeken?

Wat me trouwens ook leuk lijkt (en dat klinkt misschien gek) is om in de stad te gaan fietsen. Iemand die daar ervaring mee heeft?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:53:51 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139923892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:36 schreef beantherio het volgende:
Binnenkort ga ik voor de zoveelste keer naar Londen. Deze keer wil ik een paar korte tripjes maken buiten de stad. Ik heb ooit Windsor wel eens bezocht (wat erg leuk was) maar ik vraag me af of bijv. Canterbury, Kew Gardens en Hampton court de moeite van zo'n outing waard zijn. Ik moet er bij zeggen dat ik interesse heb in zowel historie als natuur. Heeft iemand ervaring met de door mij genoemde plaatsen en zijn die leuk om te bezoeken?

Wat me trouwens ook leuk lijkt (en dat klinkt misschien gek) is om in de stad te gaan fietsen. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Vanaf dat ik verhuisde naar de UK in 2000 heb ik veel gefietst en nooit problemen gehad. Gewoon goed uit je doppen kijken en dan komt het goed. Sinds 2000 is het zelfs steeds beter en makkelijker geworden. Ook veel meer mensen die fietsen en nu helemaal met de Boris Bikes.

Qua natuur zijn er veel parken in en rond de stad. En dagtripjes naar andere plaatsen dichtbij. Kew is ultiem natuurlijk.
reset
pi_139941253
Tijdens het WK ga ik met een paar vrienden richting London, ik ben er al meerdere malen geweest, maar we zijn van plan om nu in een hostel te gaan slapen, ergens centraal gelegen.

Iemand goede ervaringen voor een 'redelijk' hostel. Zijn niet veeleisend. :)
pi_139941746
Het WK is in Brazilië.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_139941788
Generator Hostel is natuurlijk de bekendste, altijd goede verhalen over gehoord...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:27:22 #260
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_140194777
Ik ben eigenlijk op zoek voor een hotel in het najaar voor mij en mijn vriendin. Beetje centrale ligging is wel fijn (hoeft niet midden in het centrum). Ik heb wel eens een minuut of 5 - 10 lopen van paddington af gezeten en dat was prima :)
Op zich hoeven we alleen maar een kamer te hebben waar prima op te slapen valt. Maar er zijn zo veel hotels en in feite is elk weekend in november prima ik heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_140220809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 08:27 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek voor een hotel in het najaar voor mij en mijn vriendin. Beetje centrale ligging is wel fijn (hoeft niet midden in het centrum). Ik heb wel eens een minuut of 5 - 10 lopen van paddington af gezeten en dat was prima :)
Op zich hoeven we alleen maar een kamer te hebben waar prima op te slapen valt. Maar er zijn zo veel hotels en in feite is elk weekend in november prima ik heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken...
Wij zijn net terug uit Londen en verbleven in Ibis Budget Whitechapel. Het is inderdaad een budget hotel, maar ons is het prima bevallen. Veel meer dan bed en ontbijt heb je niet nodig en beiden waren prima daar. Je hebt ook nog gratis wifi. Geloof dat we iets van 100 Euro per nacht betaalden. Vanaf het hotel loop je in 5 minuten naar metrostation Aldgate East, in zone 1.
  donderdag 22 mei 2014 @ 02:18:46 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140230415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 08:27 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek voor een hotel in het najaar voor mij en mijn vriendin. Beetje centrale ligging is wel fijn (hoeft niet midden in het centrum). Ik heb wel eens een minuut of 5 - 10 lopen van paddington af gezeten en dat was prima :)
Op zich hoeven we alleen maar een kamer te hebben waar prima op te slapen valt. Maar er zijn zo veel hotels en in feite is elk weekend in november prima ik heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken...
Leuke wijken om te zitten:

Kensington (sjiek)
Chelsea (voetbal, misschien niet erg romantisch)
Shoreditch (hipsters)
Camden (marktjes/hipsters)

Dit zijn wijken waar veel te doen is (alleen Chelsea ken ik niet zo goed) en je kunt makkelijk naar de centralere delen reizen.
Resistance is futile.
  donderdag 22 mei 2014 @ 02:20:29 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140230421
Oh, probeer secrethotel.com of zo een paar dagen van tevoren, zo heb ik voor £100 per nacht in een supergoed hotel in Kensington gezeten.
Resistance is futile.
pi_140236095
Best Western Victoria is ook prima. Iets minder dan 10 minuutjes lopen vanaf Victoria Station, wat weer een half uurtje treinen van London Gatwick afligt (wellicht handig als je op dit vliegveld landt)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 00:27:50 #265
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_140266408
Wij hebben in een easy hotel geslapen (paddington) en dat was best prima (puur om te slapen).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 24 mei 2014 @ 20:32:27 #266
45833 crew  Fogel
pi_140322175
Ik ga in de herfst maar weer eens een keer kijken wat er de laatste 8~10 jaar allemaal veranderd is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45:05 #267
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_140322603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ga in de herfst maar weer eens een keer kijken wat er de laatste 8~10 jaar allemaal veranderd is.
Over ca. 8 weken ga ik kijken wat er sinds 7 jaar veranderd is.
Heb er wel zin in :Y
  zondag 25 mei 2014 @ 12:15:34 #268
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_140340190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:36 schreef beantherio het volgende:
Binnenkort ga ik voor de zoveelste keer naar Londen. Deze keer wil ik een paar korte tripjes maken buiten de stad. Ik heb ooit Windsor wel eens bezocht (wat erg leuk was) maar ik vraag me af of bijv. Canterbury, Kew Gardens en Hampton court de moeite van zo'n outing waard zijn. Ik moet er bij zeggen dat ik interesse heb in zowel historie als natuur. Heeft iemand ervaring met de door mij genoemde plaatsen en zijn die leuk om te bezoeken?

Wat me trouwens ook leuk lijkt (en dat klinkt misschien gek) is om in de stad te gaan fietsen. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Kew Gardens is in principe nog gewoon Londen, makkelijk te bereiken en leuk om te combineren met Richmond. Zorg dat je er bent met high tide, leuk om de oever daar deels te zien overlopen.

Canterbury is verder weg en moet je de trein vanaf St. Pancras nemen voor een uur. Op zich wel een leuk stadje, wel wat klein. De cathedral is wel erg mooi.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 25 mei 2014 @ 15:21:20 #269
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140346016
Gisteren terug gekomen uit Londen en wij zaten op Old Kent Road in het Eurotraveller Hotel, niet de meest fijne buurt eigenlijk. De eerste dag waarschuwde iemand me naast de weg al dat ik maar voorzichtig moest zijn met mijn DSLR omdat er dieven in de buurt rondliepen. Niet de beste binnenkomer in Londen na eerst in het uiterst relaxte Berlijn te zijn geweest... Verder vond ik Londen ook wel erg mooi, maar ik miste de klik met de stad.

Ontbijt viel me ook wat tegen, zeker als je bedenkt dat het Engelse ontbijt overal ter wereld als voorbeeld wordt gesteld.
Don't let my username fool you...
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 18:20:13 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140351950
In augustus weer vier dagen naar Londen O+ Ben er zes jaar niet geweest :@

Iemand nog tips voor leuke plekken als je Londen al behoorlijk goed kent (ik heb er gewoond)? Altijd leuk om weer iets nieuws te ontdekken :)

En wat is er hip and happening op west end? Alle oude shows heb ik al eens gezien. Al maak ik een uitzondering voor Miss Saigon die sinds vorige week weer terug is op West End O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_140353557
Woensdag weer voor 3 dagen naar London, slaap in Ibis Budget Barking net buiten de stad. Niet te veel van voorstellen en gewoon gaan dus. Heb er zin in. :)
  zondag 25 mei 2014 @ 21:19:39 #272
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140359636
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:15 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Kew Gardens is in principe nog gewoon Londen, makkelijk te bereiken en leuk om te combineren met Richmond. Zorg dat je er bent met high tide, leuk om de oever daar deels te zien overlopen.

Canterbury is verder weg en moet je de trein vanaf St. Pancras nemen voor een uur. Op zich wel een leuk stadje, wel wat klein. De cathedral is wel erg mooi.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik een dagje Kew/Hampton court doe en Canterbury voor een andere keer bewaar. Misschien dat ik nog eens een keertje in Kent ga zitten voor een vakantie. Dat is misschien ook nog wel eens leuk. :)

Ben inmiddels al druk bezig met het vullen van het programma. Een weekje in Londen is zo kort! ;(
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 23:13:11 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140367381
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik een dagje Kew/Hampton court doe en Canterbury voor een andere keer bewaar. Misschien dat ik nog eens een keertje in Kent ga zitten voor een vakantie. Dat is misschien ook nog wel eens leuk. :)

Ben inmiddels al druk bezig met het vullen van het programma. Een weekje in Londen is zo kort! ;(
wel eens in Oxford en Cambridge geweest? Ook leuke steden voor een dagje. Beide campussen zijn erg mooi om overheen te lopen. En in Oxford heb je een fantastisch boekhandel; de etalage is heel klein maar als je dan binnenkomt is het enorm groot en in oude stijl O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 26 mei 2014 @ 18:36:11 #274
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140393745
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

wel eens in Oxford en Cambridge geweest? Ook leuke steden voor een dagje. Beide campussen zijn erg mooi om overheen te lopen. En in Oxford heb je een fantastisch boekhandel; de etalage is heel klein maar als je dan binnenkomt is het enorm groot en in oude stijl O+
Ik zou Oxford en Cambridge graag eens bezoeken (ben er nog niet geweest) maar dat past gewoon niet in m'n planning. En ik wil voorkomen dat het weer zo'n trip wordt waar je overal probeert te zijn maar uiteindelijk van weinig iets meekrijgt. Ik heb momenteel al 30 onderdelen op m'n todo-lijst staan voor 5 dagen en daar zal ik al in moeten snijden.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:15:35 #275
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140408776
Trouwens nog een andere vraag: ik wil voor m'n trip een prepaid SIM kopen om overal mobiel te kunnen Internetten. Iemand nog goeie tips op dat gebied?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:25:29 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140415158
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:15 schreef beantherio het volgende:
Trouwens nog een andere vraag: ik wil voor m'n trip een prepaid SIM kopen om overal mobiel te kunnen Internetten. Iemand nog goeie tips op dat gebied?
Welke provider heb je? Bij T-Mobile kan ik bijvoorbeeld gewoon een bundel van 14,99 aanschaffen waardoor je gewoon kunt internetten gedurende een week zonder limiet of wat dan ook.

In Londen is overigens op veel plaatsen gewoon gratis Wifi.
Don't let my username fool you...
pi_140416009
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:15 schreef beantherio het volgende:
Trouwens nog een andere vraag: ik wil voor m'n trip een prepaid SIM kopen om overal mobiel te kunnen Internetten. Iemand nog goeie tips op dat gebied?
Als je iemand in Engeland kent waar je hem heen kunt laten sturen: Giffgaff SIM laten opsturen en daar een databundel op zetten (10 euro ofzo, onbeperkt internet.)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:12:06 #278
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140443749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Welke provider heb je? Bij T-Mobile kan ik bijvoorbeeld gewoon een bundel van 14,99 aanschaffen waardoor je gewoon kunt internetten gedurende een week zonder limiet of wat dan ook.

In Londen is overigens op veel plaatsen gewoon gratis Wifi.
Ik heb Simyo en daar hebben ze geen leuke bundels. Mijn idee was daarom om een UK prepaid sim te kopen met 1 Gb aan data zodat ik niet afhankelijk ben van Wifi. Ik ben van plan om flinke einden te gaan lopen en het is dan wel fijn om gebruik te kunnen maken van Google maps en om informatie over bestemmingen te kunnen opzoeken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Als je iemand in Engeland kent waar je hem heen kunt laten sturen: Giffgaff SIM laten opsturen en daar een databundel op zetten (10 euro ofzo, onbeperkt internet.)
Zou je dit soort SIM's ook niet op het vliegveld kunnen kopen?

[ Bericht 15% gewijzigd door beantherio op 27-05-2014 21:28:15 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:01:18 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140446583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:12 schreef beantherio het volgende:

Mijn idee was daarom om een UK prepaid sim te kopen met 1 Gb aan data zodat ik niet afhankelijk ben van Wifi. Ik ben van plan om flinke einden te gaan lopen en het is dan wel fijn om gebruik te kunnen maken van Google maps en om informatie over bestemmingen te kunnen opzoeken.

http://www.carphonewarehouse.com/sims/pay-as-you-go

Die winkels heb je op de grote vliegvelden wel en overal daarbuiten.

quote:
1GB data, 400 texts and 100 mins with a £10 Smart Pack
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:03:37 #280
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140446693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef Individual het volgende:

[..]

http://www.carphonewarehouse.com/sims/pay-as-you-go

Die winkels heb je op de grote vliegvelden wel en overal daarbuiten.

[..]

Dat klinkt perfect. Ik ga dat ter plekke wel opzoeken. Bedankt voor de tip. ^O^
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:48:46 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140452608
Inmiddels geboekt, 1 tot 4 augustus gaan we naar Londen *O* niemand tips voor de minder geijkte plekken?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 28 mei 2014 @ 00:05:44 #282
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140453530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:48 schreef MaJo het volgende:
Inmiddels geboekt, 1 tot 4 augustus gaan we naar Londen *O* niemand tips voor de minder geijkte plekken?
Blackheath voor het mooie knusse dorpje met delis, art galleries, book shops en grote heath, Danson Park voor een groot rustig niet geijkt park, Shooters Hill voor een mooi uitzicht op London en Oxleys Woods, Woolwich voor de Arsenal en die andere veel langere voettunnel onder de rivier, Eltham Palace, Thames Barrier, Maryon Wilson Park, Surrey Docks Farm. Genoeg? :P
reset
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:48:57 #283
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140459520
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb Simyo en daar hebben ze geen leuke bundels. Mijn idee was daarom om een UK prepaid sim te kopen met 1 Gb aan data zodat ik niet afhankelijk ben van Wifi. Ik ben van plan om flinke einden te gaan lopen en het is dan wel fijn om gebruik te kunnen maken van Google maps en om informatie over bestemmingen te kunnen opzoeken.

Wel een tip: download de Tripadvisor London app, die heeft een offline kaart erin zitten. Wel even thuis laten updaten zodat alles naar het meest recente is bijgewerkt. Daarin kun je ook zeggen "Take me there" en dan krijg je een pijl in welke richting hetgeen is waar je naartoe wilt. Ook zonder internet.
Don't let my username fool you...
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:10:45 #284
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140480990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wel een tip: download de Tripadvisor London app, die heeft een offline kaart erin zitten. Wel even thuis laten updaten zodat alles naar het meest recente is bijgewerkt. Daarin kun je ook zeggen "Take me there" en dan krijg je een pijl in welke richting hetgeen is waar je naartoe wilt. Ook zonder internet.
Goeie tip. Ik heb hem inmiddels al gedownload. :)

Ik heb trouwens nog 2 andere vragen:
- waar kun je het beste kaartjes voor toneel of musicals kopen? Bij de theaters zelf of bestaan er goeie (goedkopere) sites?
- heeft iemand nog speciale tips voor bezienswaardigheden in (de omgeving van) Battersea en Chelsea?

Ik ben van plan om The book of mormon te gaan zien (in Prince of Wales theatre) dus vandaar die eerste vraag. :)
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 10:00:48 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140499810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Blackheath voor het mooie knusse dorpje met delis, art galleries, book shops en grote heath, Danson Park voor een groot rustig niet geijkt park, Shooters Hill voor een mooi uitzicht op London en Oxleys Woods, Woolwich voor de Arsenal en die andere veel langere voettunnel onder de rivier, Eltham Palace, Thames Barrier, Maryon Wilson Park, Surrey Docks Farm. Genoeg? :P
thanks! Maar misschien iets meer info waarom die plekken een aanrader zijn? :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:08:59 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140499941
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

thanks! Maar misschien iets meer info waarom die plekken een aanrader zijn? :P
Google maar voor info. ;)
reset
pi_140584691
Zo, weer terug uit London, wat een geweldig leuke stad is het toch. :)

Was wel party met de treinen afgelopen dagen, de Stansted Express op de heenweg reed niet door een signaalstoring op het traject waardoor iedereen via Cambridge met de stoptrein naar King's Cross moest. Uiteindelijk om half 8 geland en om kwart voor 1 pas in m'n hotel waar ik om half 10 zou zijn. :')

Vandaag op de terugweg een aanrijding met een persoon waardoor er op Liverpool Street enige chaos was of en wanneer er nou een trein zou gaan. Uiteindelijk naar 1x overstappen (volle trein reed niet) toch nog op tijd vertrokken.

En ik maar denken dat de NS erg was.
pi_140590607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Goeie tip. Ik heb hem inmiddels al gedownload. :)

Ik heb trouwens nog 2 andere vragen:
- waar kun je het beste kaartjes voor toneel of musicals kopen? Bij de theaters zelf of bestaan er goeie (goedkopere) sites?
- heeft iemand nog speciale tips voor bezienswaardigheden in (de omgeving van) Battersea en Chelsea?

Ik ben van plan om The book of mormon te gaan zien (in Prince of Wales theatre) dus vandaar die eerste vraag. :)
book of mormon is volgens mij zo populair dat er weinig tot geen tickets voor te krijgen zijn bij de discount booth op Leicester Square (TKTS) maar helemaal zeker weet ik dat niet. Je kan de tickets ook boeken via de website.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 1 juni 2014 @ 13:34:58 #289
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140595678
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:12 schreef Mandéra het volgende:
En ik maar denken dat de NS erg was.
Ik heb hier iedere dag mee te maken :P Maar moet wel zeggen dat je pech hebt gehad.
Zag in NL laatst iemand klagen dat een treinkaartje Apeldoorn-Schiphol nu 16 euro kost. haha
Van m'n huis naar Londen betaal ik £63.50 - iedere dag!
pi_140595983
Ik zit eraan te denken om na de zomer een tijdje jaar Londen te gaan. Gewoon, omdat ik het er geweldig vind en toe ben aan iets anders. Hebben jullie misschien tips op het gebied van verblijfsplaatsen. Waar kan ik goedkope kamers vinden? Daar zijn vast mooie sites voor.
  zondag 1 juni 2014 @ 14:03:34 #291
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140596523
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:45 schreef j95 het volgende:
Ik zit eraan te denken om na de zomer een tijdje jaar Londen te gaan. Gewoon, omdat ik het er geweldig vind en toe ben aan iets anders. Hebben jullie misschien tips op het gebied van verblijfsplaatsen. Waar kan ik goedkope kamers vinden? Daar zijn vast mooie sites voor.
Gumtree alhoewel de markt moordend is (helemaal als je het goedkoop wilt..)

tevens: https://www.facebook.com/groups/48676108357/
pi_140604056
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:03 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Gumtree alhoewel de markt moordend is (helemaal als je het goedkoop wilt..)

tevens: https://www.facebook.com/groups/48676108357/
Zoiets zocht ik. Bedankt.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 00:27:11 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140618883
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

book of mormon is volgens mij zo populair dat er weinig tot geen tickets voor te krijgen zijn bij de discount booth op Leicester Square (TKTS) maar helemaal zeker weet ik dat niet. Je kan de tickets ook boeken via de website.
klopt ja :Y voor book of mormon moet je van tevoren online bestellen. Shows die er al lang staan als les mis en phantom kun je op de dag zelf verkrijgen in het theater.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 7 juni 2014 @ 21:36:38 #294
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140816477
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 00:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

klopt ja :Y voor book of mormon moet je van tevoren online bestellen. Shows die er al lang staan als les mis en phantom kun je op de dag zelf verkrijgen in het theater.
Book of Mormon laat ik maar varen. Die prijzen zijn ziek. -O-
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 23:38:33 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140819766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 21:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Book of Mormon laat ik maar varen. Die prijzen zijn ziek. -O-
om die reden gaan we het ook skippen :Y het wordt Billy elliot en uiteraard Miss Saigon O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:10:33 #296
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140918115
Dit is misschien wel een leuke tip voor mensen die (net als ik) deze zomer naar Londen gaan: Outdoor film screenings (zie het lijstje onderaan in het gelinkte artikel)

De rooftop cinema lijkt me erg leuk, maar dat komt mij helaas niet uit. Misschien leuk voor iemand anders?



Edit. Ik zie trouwens dat er een leuke variant op bestaat: Hot tub cinema. :)



[ Bericht 18% gewijzigd door beantherio op 10-06-2014 16:26:31 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 22:21:28 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_141177432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef Individual het volgende:

[..]

http://www.carphonewarehouse.com/sims/pay-as-you-go

Die winkels heb je op de grote vliegvelden wel en overal daarbuiten.

[..]

Om hier nog even op terug te komen: ik kocht uit een automaat op Heathrow een prepaid sim van Lycamobile met onbeperkte data op 4g voor 20 pond. Mijn toestel ondersteund ook 4g dus dat is perfect!

[ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 16-06-2014 22:36:26 ]
pi_141205360
Vanaf aankomende week ga ik 10 weken stage lopen in Londen, heel veel zin in! Ik zal hier waarschijnlijk dus wel vaker om wat tips gaan zeuren. :9

Goed om hierboven de informatie omtrent een SIM kaart te lezen. Daarnaast heb ik nog een vraag over het openbaar vervoer. Ik moet iedere dag van Bethnal Green naar Bank/Monument. Wat is dan voor mij de goedkoopste optie?
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:16:20 #299
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141248679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:07 schreef TASFOK het volgende:
Goed om hierboven de informatie omtrent een SIM kaart te lezen. Daarnaast heb ik nog een vraag over het openbaar vervoer. Ik moet iedere dag van Bethnal Green naar Bank/Monument. Wat is dan voor mij de goedkoopste optie?
Oyster week of maand abbo voor de periode dat je er bent met zones 1 & 2.
http://www.tfl.gov.uk/fares-and-payments/
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:54:58 #300
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_141352550
Net weer terug. En ik wil eigenlijk alweer terug. :'(
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:07:01 #301
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141356939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:54 schreef beantherio het volgende:
Net weer terug. En ik wil eigenlijk alweer terug. :'(
Hadden wij ook toen we een jaar geleden gingen voor een paar dagen..eigenlijk veel te kort. Over een paar jaar snel weer gaan. In tussentijd nog hoop andere steden en gebieden te zien :P Maar Londen was echt mijn soort stad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')