abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 september 2015 @ 14:48:01 #252
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_156497857
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:


Dat zeg ik toch ook. Dat ze alle shit (de schulden dus) netjes gaan opruimen/afbetalen.
Wat pak jij verkeerd op hè 😣 Pfffffff!!!!!
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 14:49:59 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_156497894
quote:
8s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:48 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat pak jij verkeerd op hè 😣 Pfffffff!!!!!
Huh? :?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156509792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Bank zal wel niet akoord zijn.
Oh op Funda is nu de boodschap "verkocht onder voorbehoud eraf". Maarja als er zoveel belangstelling is lijkt me dat ze nu nummer 2 op de lijst bellen....
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_156509990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:15 schreef W00fer het volgende:

[..]

Oh op Funda is nu de boodschap "verkocht onder voorbehoud eraf". Maarja als er zoveel belangstelling is lijkt me dat ze nu nummer 2 op de lijst bellen....
Dat heeft geen zin als de bank geen akkoord geeft.
pi_156511486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin als de bank geen akkoord geeft.
Ik denk dat het in dit geval de bank aan de kopers zijde is en niet de bank aan verkopers kant, want Suzanne zei in de aflevering dat de bank alsnog akkoord was.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_156513783
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:01 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik denk dat het in dit geval de bank aan de kopers zijde is en niet de bank aan verkopers kant, want Suzanne zei in de aflevering dat de bank alsnog akkoord was.
Dat heeft ze nadrukkelijk niet gezegd, ze heeft gezegd ze hebben nu geen keus meer ze moeten wel akkoord gaan, ze heeft dus niet gezegd dat de bank ook daadwerkelijk akkoord is.
pi_156515168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat heeft ze nadrukkelijk niet gezegd, ze heeft gezegd ze hebben nu geen keus meer ze moeten wel akkoord gaan, ze heeft dus niet gezegd dat de bank ook daadwerkelijk akkoord is.
Ik geloof er niks van dat het huis nu van de markt af moet, dan had het 1 dag nadat het online stond of voor de uitzending alweer van de site af gemoeten. Ik neem aan dat Alex niet zo gek is om met een flyerteam naar de Markthal in Rotterdam te gaan om voor een huis te flyeren dat niet eens officieel verkocht mag worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_156517576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat het huis nu van de markt af moet, dan had het 1 dag nadat het online stond of voor de uitzending alweer van de site af gemoeten. Ik neem aan dat Alex niet zo gek is om met een flyerteam naar de Markthal in Rotterdam te gaan om voor een huis te flyeren dat niet eens officieel verkocht mag worden.
Bekijk het stuk maar eens waar ze bij elkaar komen, en alex verteld dat het verkocht is, budget dinggetje geeft daar te dat de bank nog niet om is maar ze hebben weinig keus zegt ze
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 13:14:38 #261
43556 miss_dynastie
pi_156520796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Bank zal wel niet akoord zijn.
Echt wel. De bank heeft 126k van ze tegoed, ze krijgen nu 103k plus 9k spaarhypotheekpotje, no way dat die het risico nemen dat de klant zegt 'dan nok ik wel helemaal met betalen en wacht de veiling en schuldsanering af'.
pi_156521036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Echt wel. De bank heeft 126k van ze tegoed, ze krijgen nu 103k plus 9k spaarhypotheekpotje, no way dat die het risico nemen dat de klant zegt 'dan nok ik wel helemaal met betalen en wacht de veiling en schuldsanering af'.
De bank wilde vanaf het begin niet meewerken, die 9k krijgt de bank ook wel als ze niet verkopen+de administratie is op orde dus er is geen reden om te twijfelen over de betalingen.

Als de bank had meegewerkt op het laatst dan had dat budgettrutje blij gezegd ze doen mee, maar dat zei ze niet, ze zei "ze moeten nu wel". dat is een behoorlijk verschil.

Daarnaast heeft martijn op twitter gemeld dat alle serieuze potientiele kopers worden onderworpen aan een streng financieel onderzoek om te verkomen dat ze afhaken en de kandidaat word blij gemaakt met dooie mus.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 13:33:33 #263
43556 miss_dynastie
pi_156521115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:29 schreef icloud het volgende:

[..]

De bank wilde vanaf het begin niet meewerken, die 9k krijgt de bank ook wel als ze niet verkopen+de administratie is op orde dus er is geen reden om te twijfelen over de betalingen.
Tot er eentje overspannen wordt van de hufterige houding van de bank en niet meer kan werken. Zo'n bank kijk echt wel link uit hoor, op de veiling vang je nog niet de helft van wat nu geboden wordt.

quote:
Als de bank had meegewerkt op het laatst dan had dat budgettrutje blij gezegd ze doen mee, maar dat zei ze niet, ze zei "ze moeten nu wel". dat is een behoorlijk verschil.
Ze moeten nu wel, maw: ze wilden liever niet, maar hebben geen keus. Een bank die hieraan weigert mee te werken, snijdt zichzelf volledig in de vingers.
pi_156521195
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tot er eentje overspannen wordt van de hufterige houding van de bank en niet meer kan werken. Zo'n bank kijk echt wel link uit hoor, op de veiling vang je nog niet de helft van wat nu geboden wordt.

[..]

Ze moeten nu wel, maw: ze wilden liever niet, maar hebben geen keus. Een bank die hieraan weigert mee te werken, snijdt zichzelf volledig in de vingers.
Nogmaals het budgettrutje vond dat ze "wel moeten", ik heb nergens gehoord dat de bank daar ook van overtuigd is, of er zelfs maar op gereageerd heeft.

De budgetdinggetje preekt natuurlijk commerciel voor eigen parochie.
pi_156521272
Ik snap niet dat een bank kan zeggen van verhuis maar terug naar een appartement van 60 nogwat vierkante meter. Natuurlijk kan dat technisch gezien wel, er zijn vluchtelingen die op minder m2 wonen, maar pedagogisch is het niet verantwoord.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 13:44:10 #266
43556 miss_dynastie
pi_156521304
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:37 schreef icloud het volgende:

[..]

Nogmaals het budgettrutje vond dat ze "wel moeten", ik heb nergens gehoord dat de bank daar ook van overtuigd is, of er zelfs maar op gereageerd heeft.

De budgetdinggetje preekt natuurlijk commerciel voor eigen parochie.
Ja je kletst wel lekker van dingetje en trutje en zo, maar het blijft gewoon onzin. Geen enkele bank komt ermee weg om dit te weigeren. Daar moet een redelijk belang mee gemoeid zijn. Dat is er hier gewoon niet.
pi_156521345
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja je kletst wel lekker van dingetje en trutje en zo, maar het blijft gewoon onzin. Geen enkele bank komt ermee weg om dit te weigeren. Daar moet een redelijk belang mee gemoeid zijn. Dat is er hier gewoon niet.
Dat is er wel, ze zijn geen goede betrouwbare betalers, dan kun je als bank beter eisen dat ze in dat huis gaan wonen dan om achter de restschuld te gaan aanlopen.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 13:49:14 #268
43556 miss_dynastie
pi_156521380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:46 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is er wel, ze zijn geen goede betrouwbare betalers, dan kun je als bank beter eisen dat ze in dat huis gaan wonen dan om achter de restschuld te gaan aanlopen.
Een bank kan nooit eisen dat je in een woning gaat wonen waar je niet wil wonen. Ja, door er niet te wonen overtreedt je wellicht de voorwaarden van je hypotheek en dan kunnen ze de woning veilen. De bank heeft daar alleen geen enkel belang bij. Zeker niet nu de woning zo goed verkocht kan worden.
pi_156521413
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Een bank kan nooit eisen dat je in een woning gaat wonen waar je niet wil wonen. Ja, door er niet te wonen overtreedt je wellicht de voorwaarden van je hypotheek en dan kunnen ze de woning veilen. De bank heeft daar alleen geen enkel belang bij. Zeker niet nu de woning zo goed verkocht kan worden.
Letterlijk eisen dat je er gaat wonen niet, maar als hun niet akkoord gaan dan heb je twee opties:

Twee huizen betalen
Het nieuwe huis verkopen/opzeggen en er toch gaan wonen.

Met deze restschuld en hun belabberde manier van afbetalen hebben zij alle reden om verkoop te weigeren, als hun er blijven zitten word er gegarandeerd betaald.
pi_156521424
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Een bank kan nooit eisen dat je in een woning gaat wonen waar je niet wil wonen. Ja, door er niet te wonen overtreedt je wellicht de voorwaarden van je hypotheek en dan kunnen ze de woning veilen. De bank heeft daar alleen geen enkel belang bij. Zeker niet nu de woning zo goed verkocht kan worden.
Dat laatste klopt niet helemaal. Een bank kan veilen wanneer ze willen. Dat ze er dan zelf minder aan overhouden is volgens mij zelfs verzekerd.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 13:55:13 #271
43556 miss_dynastie
pi_156521473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:52 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet helemaal. Een bank kan veilen wanneer ze willen. Dat ze er dan zelf minder aan overhouden is volgens mij zelfs verzekerd.
Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, ik zeg dat ze er geen belang bij hebben.
Overigens is ook de keuze om over te gaan tot executieveiling onderworpen aan de redelijkheid en billijkheid en dat zou hier wel een bottleneck kunnen worden. Niet dat deze mensen dan zouden protesteren, want dan gaan ze wel de schuldsanering in, terwijl ze in hun huurhuisje blijven wonen- en gelijk hebben ze.
pi_156521503
Ik denk niet dat ze een procedure aan zullen spannen mocht het alsnog geveild gaan worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_156521532
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, ik zeg dat ze er geen belang bij hebben.
Overigens is ook de keuze om over te gaan tot executieveiling onderworpen aan de redelijkheid en billijkheid en dat zou hier wel een bottleneck kunnen worden. Niet dat deze mensen dan zouden protesteren, want dan gaan ze wel de schuldsanering in, terwijl ze in hun huurhuisje blijven wonen- en gelijk hebben ze.
Door die mensen in een situatie te manoeuvreren dat wonen in het oude huis de enige optie is, hebben ze alle voordelen maar geen nadelen.

Schuldsanering is geen optie trouwens, een gemeente zal eisen dat je gaat wonen in je vermogen, er moet wel heel veel water door wijn vloeien voordat een bank gaat veilen en je recht heb op schuldsanering en sociale huurwoning.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 14:01:38 #274
43556 miss_dynastie
pi_156521577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Door die mensen in een situatie te manoeuvreren dat wonen in het oude huis de enige optie is, hebben ze alle voordelen maar geen nadelen.
Nee, want er is geen garantie dat de hoofdsom van 117k ooit nog op tafel komt. Aangezien er in een jaar of wat pas 9k is opgebouwd in het spaarpotje, zal het echt niet gaan om een hypotheek die aan het einde van de looptijd wordt ingelost. Het blijft een risico terwijl die mensen nu, als ik Alex mag geloven, 15 tot 20 jaar krijgen om 14k in te lossen, kortom: dat geld zullen ze altijd krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 14:03:17 #275
43556 miss_dynastie
pi_156521599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Door die mensen in een situatie te manoeuvreren dat wonen in het oude huis de enige optie is, hebben ze alle voordelen maar geen nadelen.

Schuldsanering is geen optie trouwens, een gemeente zal eisen dat je gaat wonen in je vermogen, er moet wel heel veel water door wijn vloeien voordat een bank gaat veilen en je recht heb op schuldsanering en sociale huurwoning.
Er is geen vermogen om in te wonen, want dat is dan door de bank geveild in dat scenario he :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')