Er is een topic voor goedkope vluchten, met daarin behoorlijk veel tips in de OP. Succes! (Oh, en ik gebruik eigenlijk enkel Kayak).quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, het was een flinke klus. Heeft me dan ook veel moeite gekost.
Waar staat dat je je eerst in moet lezen en minimaal 60 uur moet besteden aan het zelf uitzoeken voor je hier iets mag vragen?
Ik hoef niet supergoedkoop heen hoor. Liever 100 euro meer kwijt en comfort dan 26 uur opgepropt zitten. Maar ik zal dat topic wel ff zoeken en lezen. Thanksquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:03 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Er is een topic voor goedkope vluchten, met daarin behoorlijk veel tips in de OP. Succes! (Oh, en ik gebruik eigenlijk enkel Kayak).
Australië. Langer kan haast niet Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:51 schreef Fogel het volgende:
Waar ga je heen?
Intercontinentaal economy is op zich nooit prettig, maar zeker uit te houden. Zorg er wel voor dat je aan het gangpad of raam zit, dat scheelt al een stuk.
Als je een airline kiest die ook economy extra oid aanbied kijk daar zeker ook naar. Kost meestal niet heel veel meer maar het is een verademing tov helemaal achterin.
Als je naar Australië gaat kun je ook proberen een maatschappij te zoeken die een connectie-tijd van 24 uur toe staat dan kun je bijv. ook een dag doorbrengen in Hong Kong of Singapore.quote:C:AA Direct flight on specific carrier
C:AA+ One or more flights on specific carrier (see examples tab for other options)
AA,CO,DL Direct flight on one of carriers specified (C: is optional)
O:AA Direct flight on a specific operating carrier (as opposed to a codeshare or subsidiary carrier)
O:AA,O:CO,O:DL Direct flight operated by AA, CO, or DL
N Any single nonstop flight
N:AA Nonstop flight on specific carrier
X Any single connection point
X:NYC Connection point
DFW,STL Connection in one of specified points
F Any single flight
F:AA151 Specific flight
? Zero or one flights
+ One or more flights
* Zero or more flights
~ Negation
Persoonlijk zou ik of voor KLM/Malaysia of voor Emirates gaan. Deze bieden in economy (zeker op de A380 van de laatstgenoemde) redelijke beenruimte aan. Ook is de overstap op bijvoorbeeld Dubai erg relaxed: 2 uur later zit je al in de volgende A380 richting Sydney én je komt 's avonds aan zodat je niet 2 nachtvluchten achter elkaar hebt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef kanovinnie het volgende:
Australië. Langer kan haast niet Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.
Met emirate's wordt dat lastig denk ik? Want die gaan via dubai en daarna direct?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:24 schreef MartijnUK het volgende:
Ik gebruik Skyscanner & ITA Matrix
http://www.skyscanner.net/
http://matrix.itasoftware.com/
De 1e is een populaire vergelijkingstool waar je eventueel ook direct kunt boeken
De 2e is een beetje bijzonder. De tool heeft direct toegang tot de systemen van alle maatschappijen wereldwijd maar je kunt er niet mee boeken. De bedoeling is dat je de goedkoopste "fare buckets" ermee kan opsporen en dan naar een reisbureau of maatschappij kunt gaan om die te laten boeken.
Het leuke van ITA Matrix is dat je ook commando's kunt opgeven zoals een persoon bij een reisbureau kan doen
[..]
Als je naar Australië gaat kun je ook proberen een maatschappij te zoeken die een connectie-tijd van 24 uur toe staat dan kun je bijv. ook een dag doorbrengen in Hong Kong of Singapore.
Btw als je denkt dat het ver is probeer eens een vlucht naar Paaseiland te boeken
Emirates hoor ik van mijn collega's ook positieve verhalen over, maar die vliegen business. Dat zit er bij mij weer niet inquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:46 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik of voor KLM/Malaysia of voor Emirates gaan. Deze bieden in economy (zeker op de A380 van de laatstgenoemde) redelijke beenruimte aan. Ook is de overstap op bijvoorbeeld Dubai erg relaxed: 2 uur later zit je al in de volgende A380 richting Sydney én je komt 's avonds aan zodat je niet 2 nachtvluchten achter elkaar hebt.
Etihad zou ik je afraden: op een vlucht van Abu Dhabi naar Sydney zat ik 14 uur met m'n knieën tegen de stoel voor me aan. Nou ben ik wel 1.92m dus dat helpt nooit echt mee maar in dit geval voelde het echt als een Ryanari zitplek.
Economy is gewoon prima hoor Ik vlieg de 17e weer naar Sydney dus deze keer ga ik gewoon weer met Emirates. Weliswaar een zakenreis maar ben niet zo belangrijk dat ik met business class vliegen mag.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
Emirates hoor ik van mijn collega's ook positieve verhalen over, maar die vliegen business. Dat zit er bij mij weer niet in
Ah, goed om te weten. 17 februari? En je hebt het eerder gedaan? Ik las dat de stoelen heel krap zijn, slapen/lopen niet gaat en nog wat van die verhalen. Maar dat soort verhalen zijn jou dus vreemd?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:11 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Economy is gewoon prima hoor Ik vlieg de 17e weer naar Sydney dus deze keer ga ik gewoon weer met Emirates. Weliswaar een zakenreis maar ben niet zo belangrijk dat ik met business class vliegen mag.
Yes, 4e keer naar Sydney. Stoelen houden niet over maar dat doen ze nergens, op de oudere long-haul toestellen van Delta of KLM na en al dan niet met Economy Comfort. Mijn favoriet blijft de Economy Comfort op de 474 bijvoorbeeld. Of je wel of niet kan slapen is persoonlijk, maar ik had er zelf geen problemen mee. De 'knik' van je stoel is wel iets hoger dan normaal. Een houten kont krijg je tochquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, goed om te weten. 17 februari? En je hebt het eerder gedaan? Ik las dat de stoelen heel krap zijn, slapen/lopen niet gaat en nog wat van die verhalen. Maar dat soort verhalen zijn jou dus vreemd?
Waar vlieg jij het liefste mee? Emerates dus?quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:24 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Yes, 4e keer naar Sydney. Stoelen houden niet over maar dat doen ze nergens, op de oudere long-haul toestellen van Delta of KLM na en al dan niet met Economy Comfort. Mijn favoriet blijft de Economy Comfort op de 474 bijvoorbeeld. Of je wel of niet kan slapen is persoonlijk, maar ik had er zelf geen problemen mee. De 'knik' van je stoel is wel iets hoger dan normaal. Een houten kont krijg je toch
Een voordeel wat je wel met KLM/Malaysia hebt is dat er op de AMS-KUL vluchten Economy Comfort wordt aangeboden en dat er tussen KUL-SYD in rustigere perioden halflege toestellen vliegen. Een nadeel is dat je waarschijnlijk 2 nachtvluhten en een lange stopover (7 uur+) op KUL hebt.
Keuzes, keuzes, keuzes
Het spant erom. Voor deze reis kwam Emirates wat de reisschema en ook qua prijs beter uit (factor 2 in dit geval). Ik moet namelijk ook doorvliegen naar India en dan wordt het al lastiger plannen. Ook 1 i.p.v. 2 nachtvluchten is mij wel een hoop waard, want ik moet eigenlijk vrijwel direct na aankomst weer aan de bak.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar vlieg jij het liefste mee? Emerates dus?
Een beetje. Emirates kom ik tegen voor 900 euro voor economy. KLM 1100 en malaysia 1280 Dus emirates is 200-280 euro goedkoper.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:49 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Het spant erom. Voor deze reis kwam Emirates wat de reisschema en ook qua prijs beter uit (factor 2 in dit geval). Ik moet namelijk ook doorvliegen naar India en dan wordt het al lastiger plannen. Ook 1 i.p.v. 2 nachtvluchten is mij wel een hoop waard, want ik moet eigenlijk vrijwel direct na aankomst weer aan de bak.
Als ik over een half jaar weer die kant op ga en ik hoef nergens anders heen dan neig ik weer meer naar KLM/Malaysia mits ik maar 1 nachtvlucht kan hebben i.c.m. Economy Comfort. Heb je al wat rondgekeken naar prijzen en zo?
Dan zou ik lekker met Emirates gaan als de overstaptijd in Dubai een beetje redelijk is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
Een beetje. Emirates kom ik tegen voor 900 euro voor economy. KLM 1100 en malaysia 1280 Dus emirates is 200-280 euro goedkoper.
Nee, en het is al veel te lang stil rondom Maastricht Airlinesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:24 schreef static het volgende:
Zijn er geen vluchten tussen Amsterdam en Maastricht?
http://www.cheapoair.com/default.aspx?tabid=1683quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:26 schreef Catch22- het volgende:
Iemand tips voor het boeken van de tickets? Eigenlijk zijn het dus drie tickets (ams > toronto, toronto > ny en ny > ams)
Wat je wilt heet in vaktermen een "open jaw".quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga met mijn vriendin naar toronto in juni. We willen terugvliegen over new york.
Maar ze moet naar toronto voor haar werk. Dus het liefst kopen we een retourticket kopen met een andere vertrekhaven voor de retourvlucht. Of althans; mijn vriendin zegt dat dat kan, ik geloof het niet zo. Ik gok dat het dan gewoon twee enkeltjes zijn.
Iemand tips voor het boeken van de tickets? Eigenlijk zijn het dus drie tickets (ams > toronto, toronto > ny en ny > ams)
Ik heb bij Emirates altijd de stoel gekregen die ik bij het boeken al had geselecteerd.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Bij het kopen van mijn ticket (Emirates) twee maanden terug kon ik al een stoel kiezen. Vrienden van me zeiden gisteren dat dat helemaal niks uitmaakt en dat je pas bij het echte inchecken je stoel kiest. Klopt dit?
Gewoon slaappillen tochquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoef niet supergoedkoop heen hoor. Liever 100 euro meer kwijt en comfort dan 26 uur opgepropt zitten. Maar ik zal dat topic wel ff zoeken en lezen. Thanks
Ik hoef niet gratis naar de andere kant van de wereld hoor.
[..]
Australië. Langer kan haast niet Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.
Hopen dat dat dan inderdaad zo is.quote:Op zondag 2 februari 2014 06:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb bij Emirates altijd de stoel gekregen die ik bij het boeken al had geselecteerd.
Er zal vast in de kleine lettertjes staan dat je formeel geen recht hebt op die stoel. Maar over het algemeen lijkt het me dat dit systeem werkt. Waarom zou Emirates het anders zo aanbieden?
Maar dit is alleen voor die continenten?quote:Note: for itineraries including any destinations in North or South America, different baggage rules apply: for North America, customers are allowed two bags of up to 23kg each in Economy Class
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |