abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:23:11 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134022122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Je weet er blijkbaar toch meer van dan ik want dit figuurtje zegt me helemaal niets. _O- Ik ken eigenlijk alleen die bekendste, naam is Pikachu of zoiets? :P Of zit ik nu helemaal fout en heb ik het over een totaal ander figuurtje? :@ :')
ja, je hebt het helemaal mis. dit is Bayleef. Pikachu heb ik eerder al eens gemaakt.
in de haak.
pi_134022191
Maar ze heeft toch wel gelijk dat Pikachu de bekendste Pokémon is?

(die is ook goed gelukt trouwens!)
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:34:03 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134022335
tuurlijk, dat staat als een paal boven water. [edit]sorry trovey, ik dacht dat je zei dat je dacht dat dit Pikachu was![/edit]
in de haak.
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:34:43 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134022353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:49 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat oog is gaaf :o mooi gedaan zeg!
de rest ook natuurlijk maar dat oog (en die andere ook neem ik aan)
dank je, het zijn gewoon laagjes vilt op elkaar geplakt hoor, tikkeltje cheapo vond ik zelf. :o
in de haak.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 18:43:14 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134022534
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:34 schreef trui het volgende:

[..]

dank je, het zijn gewoon laagjes vilt op elkaar geplakt hoor, tikkeltje cheapo vond ik zelf. :o
het gaat toch om het effekt? ik vind het heel mooi!
pi_134023737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:34 schreef trui het volgende:
tuurlijk, dat staat als een paal boven water. [edit]sorry trovey, ik dacht dat je zei dat je dacht dat dit Pikachu was![/edit]
Zo zwaar is mijn steen nou ook weer niet. :+

Ben nu bezig met een shredded infinity shawl, zelf bedacht patroontje, gaat lekker snel, zoals ik het graag zie. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:24:39 #157
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134025964
Trui, Bayleef is mooi geworden!

Kunnen jullie me helpen? ik wil graag deze deken namaken, maar hoe zou ze dit ge-joint hebben? ik heb het idee dat ze eerst de ene helft heeft gemaakt en later de tweede helft er aan vast heeft gemaakt. Ik vind de manier opzich niet zo mooi (grote gaten) maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134026031
Pfff...blijkbaar kun je ook té goed zijn in draadjes wegwerken.. }:|

Ben al een half uur aan het proberen om een mislukt project uit te halen :') En zie nu de bui al hangen dat het garen straks zo ver*&^% is dat ik het niet eens meer kan gebruiken :')

* BrainTeaser gaat op zoek naar een schaar
Smile, tomorrow will be worse...
pi_134026214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui, Bayleef is mooi geworden!

Kunnen jullie me helpen? ik wil graag deze deken namaken, maar hoe zou ze dit ge-joint hebben? ik heb het idee dat ze eerst de ene helft heeft gemaakt en later de tweede helft er aan vast heeft gemaakt. Ik vind de manier opzich niet zo mooi (grote gaten) maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ afbeelding ]
Als je er nog een rand omheen maakt, is het niet zo moeilijk denk ik.

Je begint met een lange rij lossen in de kleur van je rand, bijv. 100 lossen. Daarin haak je 50 stokjes (of welke steek dan ook) van 1 kleur en switcht dan naar de andere (waar je ook 50 steken mee maakt). Vanaf dan kun je gewoon elke toer half-half doen door van kleur te wisselen.
(En op een gegeven moment kun je weer 2 nieuwe kleuren pakken)

Als je dan je rand verder maakt met je 'randkleur', valt die eerste rij met lossen in die kleur niet meer op :)
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:05:33 #160
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134027848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:30 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Als je er nog een rand omheen maakt, is het niet zo moeilijk denk ik.

Je begint met een lange rij lossen in de kleur van je rand, bijv. 100 lossen. Daarin haak je 50 stokjes (of welke steek dan ook) van 1 kleur en switcht dan naar de andere (waar je ook 50 steken mee maakt). Vanaf dan kun je gewoon elke toer half-half doen door van kleur te wisselen.
(En op een gegeven moment kun je weer 2 nieuwe kleuren pakken)

Als je dan je rand verder maakt met je 'randkleur', valt die eerste rij met lossen in die kleur niet meer op :)
dat is ook een optie ja. maar wil er liever geen rand omheen maken. En hoe doe je dat dan met de nieuwe kleur ophalen elke keer? gewoon naar boven halen? Neem aan dat ik niet elke rij hoef af te hechten (lees; dat hoop ik toch niet :o )


En zou ik dan ook niet gewoon een losseketting met twee kleuren kunnen maken? dat ik halverwege overschakel???
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134028658
Ja, dat weet ik dus niet, of je een lossenketting met 2 kleuren kunt maken..? En vooral: of dat 'vast' blijft zitten zeg maar.

Je hoeft niet elke rij af te hechten hoor, als je eenmaal een begin hebt, is het juist heel simpel. Heb geprobeerd het uit te beelden:

____<_______<_____<___X_____<_______<_______<___
____>_______>______>__X_____>_______>________>__
................................................................................................................... (= ketting van lossen)

Je werkt van onder naar boven, dus de rij met puntjes is je ketting van lossen.
Je eerste toer werk je van links naar rechts (zie pijltjes). Bij de X wissel je van kleur, dus je laat kleur A gewoon hangen en werkt verder met B. Aan het einde keer je en werk je dus eigenlijk van rechts naar links. Je gaat dus gewoon verder met B, totdat je weer bij de X bent. Kleur A had je daar laten hangen, dus die kun je gewoon weer oppikken (en B laten hangen).

Disclaimer: dit is hoe het in theorie in mijn hoofd werkt, ik weet niet of het zo ook echt werkt en mooi wordt! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:07:46 #162
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134030549
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:22 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, dat weet ik dus niet, of je een lossenketting met 2 kleuren kunt maken..? En vooral: of dat 'vast' blijft zitten zeg maar.

Je hoeft niet elke rij af te hechten hoor, als je eenmaal een begin hebt, is het juist heel simpel. Heb geprobeerd het uit te beelden:

____<_______<_____<___X_____<_______<_______<___
____>_______>______>__X_____>_______>________>__
................................................................................................................... (= ketting van lossen)

Je werkt van onder naar boven, dus de rij met puntjes is je ketting van lossen.
Je eerste toer werk je van links naar rechts (zie pijltjes). Bij de X wissel je van kleur, dus je laat kleur A gewoon hangen en werkt verder met B. Aan het einde keer je en werk je dus eigenlijk van rechts naar links. Je gaat dus gewoon verder met B, totdat je weer bij de X bent. Kleur A had je daar laten hangen, dus die kun je gewoon weer oppikken (en B laten hangen).

Disclaimer: dit is hoe het in theorie in mijn hoofd werkt, ik weet niet of het zo ook echt werkt en mooi wordt! ;)
Misschien kan ik wel twee aparte losse kettingen maken en dan bij de eerste rij samenvoegen en dan verdee gaan hoe jij het verteld. Want daar was ik ook aan het denken ;)

Ik ga het gewoon eens proberen en ik zie wel hoe het wordt. :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134030689
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:07 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Misschien kan ik wel twee aparte losse kettingen maken en dan bij de eerste rij samenvoegen en dan verdee gaan hoe jij het verteld. Want daar was ik ook aan het denken ;)

Ik ga het gewoon eens proberen en ik zie wel hoe het wordt. :)
Ben benieuwd! Succes! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:16:10 #164
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134030893
Dankje!

Ik ben in de tussentijd ook begonnen aan een sjaal/omslagdoek. Dat gaat ook nog een heel werk worden. Moet goed opletten en straks dlink blocken volgens mij, maar tis wel leuk :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134033820
Nog even een bedankje voor degene die hier begon over die sjaal-van-halve-stokjes-in-het-extra-lusje! _O_

Ben net begonnen aan een sjaal (na het uithalen van een mislukte scoodie }:| ) op die manier en ben er nu al verliefd op! O+ Wat is dat heerlijk soepel zeg!
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:45:46 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134034824
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui, Bayleef is mooi geworden!

Kunnen jullie me helpen? ik wil graag deze deken namaken, maar hoe zou ze dit ge-joint hebben? ik heb het idee dat ze eerst de ene helft heeft gemaakt en later de tweede helft er aan vast heeft gemaakt. Ik vind de manier opzich niet zo mooi (grote gaten) maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ afbeelding ]
dat is toch de deken van Dottie Angel? Had zij niet een vrij duidelijke beschrijving van haar aanpak erbij gegeven? Ik zou 'm even opzoeken op haar blog. Zit nu zelf via m'n telefoon te internetten en dat zoekt wat lastig.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:48:07 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134035084
Haha, trui was me al weer voor, had 'm ook net gevonden ja ;)

Zij gebruikt dus een soort join-as-you-go methode, daardoor krijg je enigszins 'gaatjes' tussen de verschillende squares. Maar dan heb je dus niet dat probleem van de lossenketting in 2 kleuren.
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 8 december 2013 @ 06:37:33 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134040798
een lossenketting in 2 kleuren lijkt me op zich niet zo'n probleem hoor. gewoon van kleur wisselen na zoveel lossen. (maar het gaat hier om meer dan 2 kleuren, als ik 't goed heb. of wilde je 'm met maar 2 blokken maken, TG)? Op de foto's van Dottie Angel vind ik die gaatjes juist wel mooi trouwens, daar ziet het er ook heel regelmatig uit.
in de haak.
pi_134040890
Voor de liefhebbers,
vandaag in Delft, van 11 tot 5 op het terrein van Lijm en Cultuur staan wij, 60 standhouders te wachten op bezoekers :D Toegang is gratis!
Er zullen geloof ik ook 3 haakkramen zijn (waaronder ik natuurlijk ;) )dus mocht je nog inspiratie willen opdoen, kom dan vooral langs. Het is vlakbij het Centraal Station naar ik meen. (het is 6 minuten lopen).

Sorry voor de spam, voorlopig zal het niet meer voorkomen want ik heb geen markten meer de aankomende maanden :P
  zondag 8 december 2013 @ 07:53:12 #171
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134040909
Het is niet dezelfde deken maar hij is er wel op geďnspireerd (denk ik). In dit voorbeeld vind ik de gaten ook minder groot en idd wat netjeser geplaatst.
Ik ga denk ik eerst op de eerder besproken manier proberen, mocht dat niet lukken kan ik het nog altijd zo doen.
Bedankt voor het zoeken :D

Ik heb vannacht trouwens gedroomd over Pokemon..... :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 8 december 2013 @ 08:05:02 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134040933
heel veel plezier Kirsten! ik hoop dat je lekker veel aanloop hebt! ik had al wat zitten kijken op die site en er zit veel leuks tussen de deelnemers, maar ik kan zelf helaas niet.

TG, haha gedroomd van Pokemon! :D dat is mij nog nooit overkomen.
in de haak.
  zondag 8 december 2013 @ 08:10:27 #173
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134040944
Ja echt, Ik had een Snorlax in mijn auto en Togipie liep voorbij (maar wilde niet zwaaien ;( ) En ja ik onthou mijn dromen vaak en ken de eerste serie Pokemon ook allemaal..... zeer vermoeiend dat slapen ;)

Kirsten veel plezier en succes!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134041215
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 08:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja echt, Ik had een Snorlax in mijn auto en Togipie liep voorbij (maar wilde niet zwaaien ;( ) En ja ik onthou mijn dromen vaak en ken de eerste serie Pokemon ook allemaal..... zeer vermoeiend dat slapen ;)

Kirsten veel plezier en succes!
_O-

Gaaf gemaakt die Bayleef Trui! Ik vind hem tof!
  zondag 8 december 2013 @ 09:59:41 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_134041446
quote:
6s.gif Op zondag 8 december 2013 07:39 schreef kirsten. het volgende:
Voor de liefhebbers,
vandaag in Delft, van 11 tot 5 op het terrein van Lijm en Cultuur staan wij, 60 standhouders te wachten op bezoekers :D Toegang is gratis!
Er zullen geloof ik ook 3 haakkramen zijn (waaronder ik natuurlijk ;) )dus mocht je nog inspiratie willen opdoen, kom dan vooral langs. Het is vlakbij het Centraal Station naar ik meen. (het is 6 minuten lopen).

Sorry voor de spam, voorlopig zal het niet meer voorkomen want ik heb geen markten meer de aankomende maanden :P
Leuk! Ik repeteer daar wel eens een het is helaas wel iets verder lopen. Ca. 15 vanaf delft zuid en 20 vanaf centraal. Goed te doen hoor, maar anders denken mensen misschien dat ze verdwaald zijn ofzo als ze er na tien minuten nog niet zijn...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')