abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 december 2013 @ 19:17:07 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134691639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was.
mits je in één keer voldeed... Toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135025227
Jammer nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)ruim-verdubbeld.html

Echt, deze regeling gaat het kabinet alleen maar geld kosten. Minder belastinginkomsten, bedrijfjes over de kop etc. etc..
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:57:18 #228
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135027880
quote:
In totaal werden een kleine 3.900 diesels vorig jaar overgedragen aan een buitenlandse eigenaar. Dat is meer dan vijf keer zo veel als een jaar eerder....

Ook bij auto's op lpg is sprake van een flinke stijging van bijna 140 procent. Bij benzineauto's valt de stijging mee. Vorig jaar werden ongeveer 6.600 oldtimers op benzine uitgevoerd, een stijging van een kleine 50 procent.
Uit de link hierboven

5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar.
2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar.
1,5x zo veel benzine als vorig jaar.

Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135028001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Uit de link hierboven

5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar.
2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar.
1,5x zo veel benzine als vorig jaar.

Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar.
Wel als je hem als winterauto hebt, naast een motor ofzo.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:03:30 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135028123
Dat klopt.
Koop je een wintermotor ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:07:24 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135030785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:03 schreef Hyperdude het volgende:
Dat klopt.
Koop je een wintermotor ;)

[ afbeelding ]
Sleuk als je 3 steenworpen per dag rijdt, maar niet voor dagelijks 2 keer een dik uur/250 km/d (mits fatsoenlijk weer). De held uithangen is best leuk, maar vrágen sméken om gezeik en ellende is weer een ander uiterste.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:44:48 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135032396
250 km/ dag woonwerk op een motor?
Waar haal je dat vandaan? :P
Wie doet dat nou?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135035925
Deze regeling heeft sowieso één voordeel: In mijn straat kan je steeds makkelijker parkeren. Inmiddels zijn diverse oldtimers weg. Er is volgens mij nog een "liefhebber" die verzet biedt. Hij is toch nu flink aan de beurt?!

LPG Mercedes oldtimer: per 01-01-2014 volle mep betalen
Benzine Mazda oldtimer: max ¤120 en mazzel door niet te hoeven stallen in jan+feb 2014

En er ligt/staat nog een youngtimer voor de deur zonder apk.. Zijn andere auto's zijn niet veel beter. Doodzonde dat deze regeling door dit soort 'liefhebbers' verkloot wordt.
pi_135036618
Ik ben heel benieuwd hoe het er in december voorstaat als er gestald moet worden.

Wanneer is er een evaluatie van deze regeling?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:55:59 #235
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_135046789
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.

Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:59:41 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135058499
Hoorde op het nieuws dat vorig jaar 2x zoveel oldtimers waren geexporteerd als in 2012.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het land uit zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:08:51 #237
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_135058647
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.

Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:45:17 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135059324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Het scheidt wel meteen de liefhebbers van de goeiekooprijders :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_135059491
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.

Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:57:39 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135059575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Eerst zien dan geloven.
pi_135059605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Dat was van begin af aan al de bedoeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135061317
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.

Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichen :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_135061345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:08 schreef powerflux het volgende:

[..]

[..]

idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichen :)
Oh anders ik wel. Alle oldtimers die ik heb zijn tot 1981 dus net zo makkelijk. Ik vind die 30 jaar met een eventuele brandstoftoeslag vanaf 25 jaar sowieso een beter idee dan het huidige misbaksel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135061392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:59 schreef daNpy het volgende:
Hoorde op het nieuws dat vorig jaar 2x zoveel oldtimers waren geexporteerd als in 2012.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het land uit zijn.
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!" :')

Verder exporteren Marrokaanse oldtimerrijders sowieso al vrij vaak een oldtimer: in Marokko schijnt dat als je boven een bepaalde leeftijd bent je een auto (zo goed als) gratis kan invoeren, normale import brengt behoorlijk wat kosten met zich mee en de occassionprijzen liggen daar sowieso hoger dan hier. Dus als een auto hier te weinig opbrengt werd de auto naar opa of een oudoom geëxporteerd en daar verkocht. :P
pi_135061849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!" :')

Verder exporteren Marrokaanse oldtimerrijders sowieso al vrij vaak een oldtimer: in Marokko schijnt dat als je boven een bepaalde leeftijd bent je een auto (zo goed als) gratis kan invoeren, normale import brengt behoorlijk wat kosten met zich mee en de occassionprijzen liggen daar sowieso hoger dan hier. Dus als een auto hier te weinig opbrengt werd de auto naar opa of een oudoom geëxporteerd en daar verkocht. :P
Schijnt heel normaal te zijn, met de auto op vakantie naar Marokko en dan met het vliegtuig terug.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:30:21 #246
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135066096
Waar hebben jullie je klassieker verzekerd trouwens? Ik zoek er nog 1 voor mijn Accord die ik volgende week ga ophalen.
pi_135066410
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_135066536
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Daar zat ik vroeger ook, fijne maatschappij.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:08:41 #249
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135070488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Zal maandag eens bellen wat de premie p/m kost
pi_135074515
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Dat lijkt me een verhaal van iemand die nog wat wil verdienen en hoopt dat mensen hun oldtimers dan nog even houden.

Een collega van mij gaat in ieder geval 810 euro per kwartaal betalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')