mits je in één keer voldeed... Toch?quote:Op woensdag 25 december 2013 17:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was.
Uit de link hierbovenquote:In totaal werden een kleine 3.900 diesels vorig jaar overgedragen aan een buitenlandse eigenaar. Dat is meer dan vijf keer zo veel als een jaar eerder....
Ook bij auto's op lpg is sprake van een flinke stijging van bijna 140 procent. Bij benzineauto's valt de stijging mee. Vorig jaar werden ongeveer 6.600 oldtimers op benzine uitgevoerd, een stijging van een kleine 50 procent.
Wel als je hem als winterauto hebt, naast een motor ofzo.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Uit de link hierboven
5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar.
2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar.
1,5x zo veel benzine als vorig jaar.
Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar.
Sleuk als je 3 steenworpen per dag rijdt, maar niet voor dagelijks 2 keer een dik uur/250 km/d (mits fatsoenlijk weer). De held uithangen is best leuk, maar vrágen sméken om gezeik en ellende is weer een ander uiterste.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:03 schreef Hyperdude het volgende:
Dat klopt.
Koop je een wintermotor
[ afbeelding ]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Het scheidt wel meteen de liefhebbers van de goeiekooprijdersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Dat was van begin af aan al de bedoeling.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.
Oh anders ik wel. Alle oldtimers die ik heb zijn tot 1981 dus net zo makkelijk. Ik vind die 30 jaar met een eventuele brandstoftoeslag vanaf 25 jaar sowieso een beter idee dan het huidige misbaksel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:08 schreef powerflux het volgende:
[..]
[..]
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichen
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!"quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:59 schreef daNpy het volgende:
Hoorde op het nieuws dat vorig jaar 2x zoveel oldtimers waren geexporteerd als in 2012.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het land uit zijn.
Schijnt heel normaal te zijn, met de auto op vakantie naar Marokko en dan met het vliegtuig terug.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!"
Verder exporteren Marrokaanse oldtimerrijders sowieso al vrij vaak een oldtimer: in Marokko schijnt dat als je boven een bepaalde leeftijd bent je een auto (zo goed als) gratis kan invoeren, normale import brengt behoorlijk wat kosten met zich mee en de occassionprijzen liggen daar sowieso hoger dan hier. Dus als een auto hier te weinig opbrengt werd de auto naar opa of een oudoom geëxporteerd en daar verkocht.
Daar zat ik vroeger ook, fijne maatschappij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Zal maandag eens bellen wat de premie p/m kostquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Dat lijkt me een verhaal van iemand die nog wat wil verdienen en hoopt dat mensen hun oldtimers dan nog even houden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |