abonnement Unibet Coolblue
pi_133317111
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Alleen die relevantie kan de bitcoin niet krijgen als er geen dingen veranderen. Op dit moment is dat allemaal speculatief natuurlijk. Zijn er ergens duidelijke statistieken te vinden van de verdeling van bitcoins? Als je er toch vanuit wil gaan dat de bitcoin een even brede relevantie krijgt als de USD, dan ga je er ook vanuit dat deze dezelfde economische/militaire macht bereikt waarmee resources binnen en buiten de VS gedomineerd kunnen worden.

Als je van dat laatste uitgaat, zou ik zeker vraagtekens gaan zetten bij de bitcoin-voorraden van de early adopters. Anders krijg je helemaal geen verandering qua systeem maar gewoon een herhaling van zetten met andere poppetjes. Iets wat in mijn ogen sowieso gaat gebeuren, met welke cryptocurrency dan ook. Hoezeer je een wijziging en verbetering in de knikkers kunt waarderen, het spel wordt gespeeld met knikkers, niet door knikkers.

Overigens volg ik dit wel met gemeende interesse, puur omdat ik kan genieten van pogingen, futiel of niet, om de status quo te wijzigen.
Precies, er wordt heel veel geroepen over die 21 miljoen BTC, maar schaarste an sich heb je niet zoveel aan. Er zijn waarschijnlijk een stuk minder voetbalplaatjes van Ed de Goeij, maar als ik daarmee aan kom dan is het toch ook echt niks waard. Pas op het moment dat bedrijven gaan zeggen 'jij mag hier met je voetbalplaatjes van Ed de Goeij betalen' krijgt het waarde, en dan kan de schaarste uiteraard prijsopdrijvend werken, maar het is geen verantwoording voor de huidige prijs.

Het kan overigens ook een probleem worden, een kapitaalkrachtige investeerder kan als hij dat wil toch al vrij snel 10 - 20% van alle bitcoins gaan bezitten, en hiermee zoveel invloed hebben dat je de koers kan sturen.

Overigens kan er natuurlijk altijd een exit gevonden worden, dat de huidige techniek nu maar 21 miljoen bitcoins toestaat wil niet zeggen dat er geen BTC2.0 kan komen, of gekoppeld aan de LTC, of weet ik wat voor noodgrepen. Vroeger werd de hoeveelheid geld ook gedekt door de goudvoorraad, en zou je dus kunnen zeggen dat daar ook ooit een max aan zat. Dat is mettertijd ook opgerekt en uiteindelijk laten varen om gewoon maar bij te kunnen drukken.

BTC heeft zeker z'n voordelen tov fiat geld, maar het is ook ietwat naďef te denken dat hier niet wat kunstgrepen toegepast kunnen worden om het speelveld wat op te rekken, zeker als er op een bepaald moment toch eea gereguleerd gaat worden, of er (te) grote spelers op de markt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2013 14:30:14 ]
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:25:19 #177
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133317115
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het ziet er wel goed uit, maar wat is precies het doel er van? Ligt misschien aan mij hoor, ik heb me niet zo in het paper/plastic wallet gebeuren verdiept, maar wat zijn de voordelen?
Ik zelf wil het gebruiken om aan bekenden te geven als cadeau of om bekend te raken met Bitcoins. Maar ik hoorde van iemand ook al dat diegene het wou gebruiken om mee te nemen op reis, op die manier hoef je niet zoveel in je hot wallet te houden, en als de kaart gestolen is hoef je je nog geen zorgen te maken aangezien je zonder wachtwoord niks kan. Moet je alleen een backup thuis houden.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133317234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:25 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik zelf wil het gebruiken om aan bekenden te geven als cadeau of om bekend te raken met Bitcoins. Maar ik hoorde van iemand ook al dat diegene het wou gebruiken om mee te nemen op reis, op die manier hoef je niet zoveel in je hot wallet te houden, en als de kaart gestolen is hoef je je nog geen zorgen te maken aangezien je zonder wachtwoord niks kan. Moet je alleen een backup thuis houden.
je genereert dus een adres, wat je print op die paper wallet, en niet koppelt aan een multibit of wat dan? En zo doende stort je daar je BTC heen, en heb je ze (tijdelijk) niet meer electronisch?

het is natuurlijk wel een stuk minder veilig op gebied van verlies, slijtage of brand, maar aan de andere kant wel weer makkelijker te vervoeren, bij je te dragen en minder 'hack-gevoelig'.

zeker ook leuk als cadeaukaart idee, das wel echt een idee wat sowieso wel wat commerciële potentie heeft
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:39:29 #179
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133317531
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

je genereert dus een adres, wat je print op die paper wallet, en niet koppelt aan een multibit of wat dan? En zo doende stort je daar je BTC heen, en heb je ze (tijdelijk) niet meer electronisch?

het is natuurlijk wel een stuk minder veilig op gebied van verlies, slijtage of brand, maar aan de andere kant wel weer makkelijker te vervoeren, bij je te dragen en minder 'hack-gevoelig'.

zeker ook leuk als cadeaukaart idee, das wel echt een idee wat sowieso wel wat commerciële potentie heeft
Nou ja, ik genereer eigenlijk niks. Zeg dat jij zo'n kaart zou willen, dan zou ik jou de keys laten genereren (met BIP38 encryptie, zodat je behalve de keys ook nog een wachtwoord nodig hebt om het adres leeg te halen) en mij de keys op te sturen.

Ik ga natuurlijk vertrouwelijk om met de keys, maar dat kun jij nooit zeker weten. Daarom is BIP38 een uitkomst. Ook al zou ik de private keys bewaren (wat ik niet doe) ik heb er nog niks aan zonder wachtwoord.

Dit idee is eigenlijk tot stand gekomen omdat ik mijn pa wat Bitcoin wil geven voor zijn verjaardag, maar niet met een usb stickje of home made paper wallet aan wil komen. En toen ik er toch al mee bezig was zag ik de potentie die BIP 38 heeft om van veel van de vertrouwensproblemen af te komen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 14:56:52 #180
230491 Zith
pls tip
pi_133317955
Ik zou ook een 'verify' QR code erop zetten. Die je naar zo'n soort pagina brengt (dus te lezen met gewone QR app).

http://blockchain.info/address/1NSkkMrKU1xk7Kij5ycfSSze111tPpJpvp

Dan kan men zien wat er op staat. Eventueel achter hologram sticker.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133317982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:39 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nou ja, ik genereer eigenlijk niks. Zeg dat jij zo'n kaart zou willen, dan zou ik jou de keys laten genereren (met BIP38 encryptie, zodat je behalve de keys ook nog een wachtwoord nodig hebt om het adres leeg te halen) en mij de keys op te sturen.

Ik ga natuurlijk vertrouwelijk om met de keys, maar dat kun jij nooit zeker weten. Daarom is BIP38 een uitkomst. Ook al zou ik de private keys bewaren (wat ik niet doe) ik heb er nog niks aan zonder wachtwoord.

Dit idee is eigenlijk tot stand gekomen omdat ik mijn pa wat Bitcoin wil geven voor zijn verjaardag, maar niet met een usb stickje of home made paper wallet aan wil komen. En toen ik er toch al mee bezig was zag ik de potentie die BIP 38 heeft om van veel van de vertrouwensproblemen af te komen.
Wordt dat niet veel te ingewikkeld dan? Hoe leg ik aan een bitcoin-newbie uit hoe hij zelf private keys met BIP38 encryptie moet genereren? Denk dat dat veel mensen direct afschrikt. En hoe kun je de coins weer uitgeven? Die moet je op een gegeven moment dus zelf importeren in een wallet? Hoe gaat het dan met de geëncrypte private keys? Hoe ontcijfer je die?
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:58:13 #182
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133317998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:56 schreef Zith het volgende:
Ik zou ook een 'verify' QR code erop zetten. Die je naar zo'n soort pagina brengt (dus te lezen met gewone QR app).

http://blockchain.info/address/1NSkkMrKU1xk7Kij5ycfSSze111tPpJpvp

Dan kan men zien wat er op staat. Eventueel achter hologram sticker.
Dat is de QR op de voorkant ;)
Voordeel van BIP38 is dat in principe geen enkele code achter stickers hoeft, ben wel aan het proberen om er te krijgen, wachten is op het proefontwerp.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:59:47 #183
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133318046
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wordt dat niet veel te ingewikkeld dan? Hoe leg ik aan een bitcoin-newbie uit hoe hij zelf private keys met BIP38 encryptie moet genereren? Denk dat dat veel mensen direct afschrikt. En hoe kun je de coins weer uitgeven? Die moet je op een gegeven moment dus zelf importeren in een wallet? Hoe gaat het dan met de geëncrypte private keys? Hoe ontcijfer je die?
Importeren gaat hetzelfde als altijd, alleen moet je dan een wachtwoord erbij invoeren.
Idee is dat jij dat doet al "Bitcoin-kenner" en dan de wallet als cadeau of iets dergelijk weggeeft. Of gebruikt natuurlijk.

Edit: kijk eens op https://www.bitaddress.org/ hoe makkelijk dat het generen van adressen is inclusief BIP38
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 15:00:21 #184
230491 Zith
pls tip
pi_133318059
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:58 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat is de QR op de voorkant ;)
Voordeel van BIP38 is dat in principe geen enkele code achter stickers hoeft, ben wel aan het proberen om er te krijgen, wachten is op het proefontwerp.
Wat ik bedoel is niet de Public address he. Puur een QR http link naar http://blockchain.info/address. Als ik een public address zou scannen met mijn bitcoin app dan kan ik niet de inhoud zien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 15:01:59 #185
230491 Zith
pls tip
pi_133318099
Zo heeft deze:

http://www.bit-card.de/ne(...)amed-card-space.html

3 QR codes: Een public address (waarmee je met een bitcoin app geld naar kunt sturen), een private key achter hologram, een 'verification' QR met een link naar blockchain.info (scan hem maar met Google Goggles).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133318260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:59 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Idee is dat jij dat doet al "Bitcoin-kenner" en dan de wallet als cadeau of iets dergelijk weggeeft. Of gebruikt natuurlijk.

Edit: kijk eens op https://www.bitaddress.org/ hoe makkelijk dat het generen van adressen is inclusief BIP38
Ah, dat stukje had ik even gemist. www.bitaddress.org ken ik, maar ik dacht even dat je het genereren van de keys door de "n00b" wilde laten doen aan wie je zo'n pasje kado doet. :P
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:09:20 #187
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133318291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ah, dat stukje had ik even gemist. www.bitaddress.org ken ik, maar ik dacht even dat je het genereren van de keys door de "n00b" wilde laten doen aan wie je zo'n pasje kado doet. :P
Het zou kunnen, maar als ik zo'n kaart aan iemand geef regel ik zelf wel een goed wachtwoord. De meeste mensen aan wie ik zoiets zou geven zouden waarschijnlijk hun naam als wachtwoord kiezen oid.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:10:36 #188
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133318311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:01 schreef Zith het volgende:
Zo heeft deze:

http://www.bit-card.de/ne(...)amed-card-space.html

3 QR codes: Een public address (waarmee je met een bitcoin app geld naar kunt sturen), een private key achter hologram, een 'verification' QR met een link naar blockchain.info (scan hem maar met Google Goggles).
Die verification link gaat gewoon naar hun website, waar ze waarschijnlijk zelf ook nog eens bijhouden welke adressen wel of geen transacties hebben gedaan oid.

De QR die je bij https://www.bitaddress.org/ maakt is gewoon scanbaar, en laat je zien wat voor balance er op het adres staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133318362
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:49 schreef Awsom het volgende:
naar 100.000$ gaan. Of dat ook gebeurt is natuurlijk een heel ander verhaal.Dus omdat een tulp vroeger evenveel waard was als een duur huis in A'dam kan een bitcoin zeker naar $100.000? Mooie, onderbouwde assumpties weer in dit topic
Jezus, snap jij niet dat ik wil zeggen dat enorme bubbles mogelijk zijn en in het verleden al hebben plaatsgevonden???
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 15:13:49 #190
230491 Zith
pls tip
pi_133318396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:10 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Die verification link gaat gewoon naar hun website, waar ze waarschijnlijk zelf ook nog eens bijhouden welke adressen wel of geen transacties hebben gedaan oid.

De QR die je bij https://www.bitaddress.org/ maakt is gewoon scanbaar, en laat je zien wat voor balance er op het adres staat.
Met welke app is dat? Op de blockchain app kan ik geen functie vinden die bij een public address de final balance laat zien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133318455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:12 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Jezus, snap jij niet dat ik wil zeggen dat enorme bubbles mogelijk zijn en in het verleden al hebben plaatsgevonden???
Ja, maar goed, dan kan je dat dus ook nu even zo roepen van de voetbalplaatjes van Ed de Goeij, om mijn voorbeeld van net ff te gebruiken. Want ja, tulpen deden dat ook, dus het kan ook met voetbalplaatjes!

Ik denk dat hij vooral bedoelt dat je geen argumenten aandraagt waarom dit voor BTC zou gelden. Dat het kan betwist denk ik niemand, maar op die manier kan je het voor alles roepen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:20:07 #192
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133318535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Met welke app is dat? Op de blockchain app kan ik geen functie vinden die bij een public address de final balance laat zien.
Ik zie net dat ik inderdaad geen blockchain app heb waarmee ik dat probeerde maar een Bitcoin Scanner app. Daar werkt het in ieder geval prima. Zal eens gaan kijken of er meer apps zijn die dat ondersteunen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133319481
Welke wallet vinden jullie prettig werken voor Android?
pi_133319508
Ben nu twee weken bezig met Bitcoin. Heb alles weer verkocht net. Vorige week ¤30 euro winst, deze week ¤80. Benieuwd wat volgende week brengt :)
(Ja, als je echt winst wil pakken moet je niet steeds kopen/verkopen op Bitonic, want dan betaal je je scheel aan transactiefee's en marges, weet ik ;) )
pi_133319597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:15 schreef DarkNoize het volgende:
Ben nu twee weken bezig met Bitcoin. Heb alles weer verkocht net. Vorige week ¤30 euro winst, deze week ¤80. Benieuwd wat volgende week brengt :)
(Ja, als je echt winst wil pakken moet je niet steeds kopen/verkopen op Bitonic, want dan betaal je je scheel aan transactiefee's en marges, weet ik ;) )
toch nette winsten! Ik zit deze week op ¤55 wat me wel wat tegenvalt. Ook weinig inspeelt op pieken en dalen, dat dan weer wel
pi_133319646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:13 schreef stripe het volgende:
Welke wallet vinden jullie prettig werken voor Android?
Die van Andreas Schildbach.
జ్ఞ‌ా
pi_133319655
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:20 schreef stripe het volgende:

[..]

toch nette winsten! Ik zit deze week op ¤55 wat me wel wat tegenvalt. Ook weinig inspeelt op pieken en dalen, dat dan weer wel
Ik speel niet echt in op winsten hoor. Dinsdag weer gekocht omdat me dat een mooi moment leek en nu weer verkocht omdat ik ¤80 winst wel mooi vond voor een week, en hij vorige week zaterdagnacht echt als een malle daalde (stond toen in de kroeg elke 3 minuten de koers te checken, gezellig :D ) dus ik neem het zekere voor het onzekere.

Risico is wel dat ik er steeds meer koop (had er nu 2 gekocht) omdat ik denk dat het toch wel de goede kant op gaat. Lekker is wel dat wanneer je er meer hebt de winst meteen een stuk beter is. (vorige week had ik er 1,7).
pi_133319787
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:23 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Ik speel niet echt in op winsten hoor. Dinsdag weer gekocht omdat me dat een mooi moment leek en nu weer verkocht omdat ik ¤80 winst wel mooi vond voor een week, en hij vorige week zaterdagnacht echt als een malle daalde (stond toen in de kroeg elke 3 minuten de koers te checken, gezellig :D ) dus ik neem het zekere voor het onzekere.

Risico is wel dat ik er steeds meer koop (had er nu 2 gekocht) omdat ik denk dat het toch wel de goede kant op gaat. Lekker is wel dat wanneer je er meer hebt de winst meteen een stuk beter is. (vorige week had ik er 1,7).
Inderdaad! Als je maar 0,5 of 1 BTC hebt zijn de winsten vaak aan de lage kant. Gevolg daarvan is dat ik meerdere BTC heb en dus ook meer risico loop...
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 17:43:03 #199
230491 Zith
pls tip
pi_133321244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:15 schreef DarkNoize het volgende:
Ben nu twee weken bezig met Bitcoin. Heb alles weer verkocht net. Vorige week ¤30 euro winst, deze week ¤80. Benieuwd wat volgende week brengt :)
(Ja, als je echt winst wil pakken moet je niet steeds kopen/verkopen op Bitonic, want dan betaal je je scheel aan transactiefee's en marges, weet ik ;) )
Hoeveel winst zou je hebben gehad als je op dag 1 had gehouden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133321275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:13 schreef stripe het volgende:
Welke wallet vinden jullie prettig werken voor Android?
Hoe zit het trouwens met de veiligheid van je wallet op je telefoon? Wat voor maatregelen kan je daarvoor trekken naast een code op je telefoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')