abonnement Unibet Coolblue
pi_137353190
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 02:05 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je geeft de Jag op ?
Nee hoor, dat nooit! Een nissan micra gekocht van een vriend maar die auto is eigenlijk nog te goed om te slopen. Ik dacht dat het een wrak zou zijn voordat ik hem kreeg.
pi_137353256
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:23 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Nee hoor, dat nooit! Een nissan micra gekocht van een vriend maar die auto is eigenlijk nog te goed om te slopen. Ik dacht dat het een wrak zou zijn voordat ik hem kreeg.
Ik biedt 100
  donderdag 6 maart 2014 @ 00:22:17 #228
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137436329
Ik heb een kleine vraag over een mogelijk defect in een auto met ESP.

Elke keer als ik hem start licht het ESP lichtje gewoon samen met het ABS lampje op. Maar ik heb tijdens het rijden nog nooit meegemaakt dat het ESP lichtje begon te knipperen. Betekend dit dat er iets mis is met de ESP, of rij ik gewoon op een manier waarbij dat blijkbaar niet nodig is?

Het is zowiezo apart dat zo'n lichtje hoort te knipperen tijdens het rijden. ABS doet dat bijvoorbeeld niet, maar die voel je ook duidelijk ingrijpen bij een noodstop.

Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet?
  donderdag 6 maart 2014 @ 02:22:09 #229
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137437624
Hoeveel onderhoud heeft een auto normaal gesproken trouwens nodig? Dat ding heeft inmiddels 200.000km gereden zonder dat er ook maar iets stuk ging en gerepareerd hoefde te worden.

Banden, lampjes, remmen en vloeistoffen zijn het enige wat gedaan moest worden...
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 03:57:59 #230
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137437772
Remblokjes ? Remschijven ? Remvloeistof ? Versnellingsbakolie ?

Maarruh, als je alles doet volgens het boekje is het enige 'extra' onderhoud het repareren van alles wat stuk is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:10:18 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137446649
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:22 schreef NieuweNier het volgende:
Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet?
Weet je wat ESP doet? Nee, bij normaal gebruik heb je dat niet nodig, maar net die ene keer dat het je kan redden ben je heel blij dat je het in je auto hebt zitten. Gooi 'm maar eens gauw van links naar rechts op een gladde ondergrond ergens waar je veel plaats hebt, wedden dat het lampje gaat knipperen :P

Traction Control lampje gaat bij mij ook alleen knipperen als je banden doorslippen bij te weinig grip en teveel power. Dat zie je eerder knipperen dan je het misschien merkt aan de auto.
Don't let my username fool you...
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:03:28 #232
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137448201
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Weet je wat ESP doet? Nee, bij normaal gebruik heb je dat niet nodig, maar net die ene keer dat het je kan redden ben je heel blij dat je het in je auto hebt zitten. Gooi 'm maar eens gauw van links naar rechts op een gladde ondergrond ergens waar je veel plaats hebt, wedden dat het lampje gaat knipperen :P

Traction Control lampje gaat bij mij ook alleen knipperen als je banden doorslippen bij te weinig grip en teveel power. Dat zie je eerder knipperen dan je het misschien merkt aan de auto.
Haha ja ik heb vroeger toen het nieuw was eens uitgebreid de werking van ESP gecontroleerd. Eigenlijk is het geniaal. Door op specifieke wielen te remmen kan je de krachten die de auto om zijn as draaien verminderen / aanpassen. Dus je kan hem een soort van sturen door remingrepen wanneer je ernstig in een slip raakt ofzo.

Maar fijn dat het blijkbaar niet nodig is bij normaal rijgedrag. Overigens zou ik me er niet zo comfortabel bij voelen dat uit te proberen op een gladde ondergrond op de openbare weg. Ik ben een controlefreak en vind het prettig dat de auto naar waar ik naar stuur toe gaat. Alhoewel een slipcursus me wel vet lijkt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:04:27 #233
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137448235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 03:57 schreef 2cv het volgende:
Remblokjes ? Remschijven ? Remvloeistof ? Versnellingsbakolie ?

Maarruh, als je alles doet volgens het boekje is het enige 'extra' onderhoud het repareren van alles wat stuk is.
Dat soort onderhoud dus inderdaad. Versnellingsbakolie trouwens niet. Maar het is toch best indrukwekkend dat er dus gewoon niets stuk gaat...
pi_137448373
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:22 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb een kleine vraag over een mogelijk defect in een auto met ESP.

Elke keer als ik hem start licht het ESP lichtje gewoon samen met het ABS lampje op. Maar ik heb tijdens het rijden nog nooit meegemaakt dat het ESP lichtje begon te knipperen. Betekend dit dat er iets mis is met de ESP, of rij ik gewoon op een manier waarbij dat blijkbaar niet nodig is?

Het is zowiezo apart dat zo'n lichtje hoort te knipperen tijdens het rijden. ABS doet dat bijvoorbeeld niet, maar die voel je ook duidelijk ingrijpen bij een noodstop.

Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet?
Hij knippert tijdens een ingreep
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:10:41 #235
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137448412
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hij knippert tijdens een ingreep
Ja inderdaad. Blijkbaar heb ik die nog nooit gehad.

Maar ABS knippert niet tijdens een ingreep toch? Tijdens een noodrem voel je duidelijk dat het rempedaal trilt en de remkracht varieert, maar er knipperen dan geen lampjes...
pi_137453574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Blijkbaar heb ik die nog nooit gehad.

Maar ABS knippert niet tijdens een ingreep toch? Tijdens een noodrem voel je duidelijk dat het rempedaal trilt en de remkracht varieert, maar er knipperen dan geen lampjes...
Nee die niet.
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 19:55:22 #237
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137457942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat soort onderhoud dus inderdaad. Versnellingsbakolie trouwens niet. Maar het is toch best indrukwekkend dat er dus gewoon niets stuk gaat...
Versnellingsbakolie eens verversen kan geen kwaad. Wel de juiste er in doen en er voor zorgen dat de stop niet lekt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:02:51 #238
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137458293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Versnellingsbakolie eens verversen kan geen kwaad. Wel de juiste er in doen en er voor zorgen dat de stop niet lekt.
Het ding krijgt gewoon onderhoud wanneer er een lampje op het dashboard gaat branden. Of wanneer het gewoon een beurtje is een paar duizend kilometer later. :')
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 20:03:22 #239
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137458316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:02 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het ding krijgt gewoon onderhoud wanneer er een lampje op het dashboard gaat branden. Of wanneer het gewoon een beurtje is een paar duizend kilometer later. :')
Lampje ? Welk lampje ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:06:00 #240
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137458442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:03 schreef 2cv het volgende:

[..]

Lampje ? Welk lampje ?
Haha wanneer er een service interval is krijgt hij een beurt.

Wanneer hij zegt dat de remvloeistof "gevaarlijk leeg is", piept en je "onmiddellijk op een veilige plek moet stoppen" wordt hij naar de garage gereden om dat bij te vullen.

Wanneer de olie bijgevuld moet worden geeft hij ook een lichtje.

Het lijkt me wel lastig in een 2cv ofzo te rijden. Dan moet je dat soort dingen zelf in de gaten houden of loop je het risico dat je motor ineens vast loopt of je niet meer kan remmen...
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 20:09:18 #241
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137458559
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:06 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha wanneer er een service interval is krijgt hij een beurt.
En dat geeft 'ie aan met een lampje ?

quote:
Wanneer hij zegt dat de remvloeistof "gevaarlijk leeg is", piept en je "onmiddellijk op een veilige plek moet stoppen" wordt hij naar de garage gereden om dat bij te vullen.
Dan zou ik ook eens kijken of er lekkages zijn en het systeem verversen (dus ook de leidingen doorspoelen/ontluchten).

quote:
Wanneer de olie bijgevuld moet worden geeft hij ook een lichtje.
99% zeker dat dat het druklampje is. Als dat lampje brandt, had je 1000km geleden al je olie bij moeten vullen.

quote:
Het lijkt me wel lastig in een 2cv ofzo te rijden. Dan moet je dat soort dingen zelf in de gaten houden of loop je het risico dat je motor ineens vast loopt of je niet meer kan remmen...
Gewoon zelf kijken. Kilometerstand onthouden en soms de motorkap open doen i.p.v. naar lampjes kijken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:18:50 #242
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137458937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
En dat geeft 'ie aan met een lampje ?

Een Peugeot waar ik vroeger veel in reed heeft zelfs een display met dat soort informatie. Echt extreem chill. Wanneer je bijvoorbeeld de handrem vergeet zie je naast het standaard rode lampje ook een tekst dat je de handrem vergeten was. Service intervallen gaf hij ook aan. Aan het begin met een lampje en wanneer je verder ging rijden na een aantal kilometer ook met zo'n schermpje. Maar bijna alles wat er gebeurde stond daar aangegeven. Een open brandstofklepje, open deuren, mensen zonder gordels; het was echt heel ideaal. Jammer dat de rest van de auto bagger was.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
Dan zou ik ook eens kijken of er lekkages zijn en het systeem verversen (dus ook de leidingen doorspoelen/ontluchten).

Haha dat zou ik voor iedereens veiligheid liever aan de garage overlaten. Ik vind het heel knap als mensen het kunnen. Maar ik kan nog geen eens een Ikea wasmand in elkaar schroeven. Het remsysteem laat ik liever over aan iemand die er verstand van heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
99% zeker dat dat het druklampje is. Als dat lampje brandt, had je 1000km geleden al je olie bij moeten vullen.

Haha nee er zijn twee. Eentje oranje dat het niveau te laag is en eentje rood dat je hem onmiddellijk moet stilzetten en de ANWB mag gaan bellen. Alhoewel je dat volgens mij ook kan meter met zo'n stok.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef 2cv het volgende:
Gewoon zelf kijken. Kilometerstand onthouden en soms de motorkap open doen i.p.v. naar lampjes kijken.
Stiekem ook wel leuk als je daar goed in bent. Die 2cv's zijn zowiezo geinige dingetjes. Maar helaas weet ik uit mijn hoofd nog geen eens hoe de motorkap open moet. :') Ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan daar nergens je sleutel in stoppen en er zit ook geen knopje ofzo.

Alhoewel ik het wel kan natuurlijk: gewoon de handleiding doorlezen. :7

Qua onderhoud heeft Ford zowiezo een leuk trucje. De ECU van een auto kan toch error codes geven die je met een speciale lezer kan uitlezen om te zien wat er aan de hand is? Die error codes kan je op elke ford in het display in het dashboard zien. Misschien een goede tip wanneer iemands auto hier issues heeft. Dan hoeven ze niet zo'n lezer aan te schaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door NieuweNier op 06-03-2014 20:26:15 ]
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 20:24:45 #243
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137459185
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Een Peugeot waar ik vroeger veel in reed heeft zelfs een display met dat soort informatie. Echt extreem chill. Wanneer je bijvoorbeeld de handrem vergeet zie je naast het standaard rode lampje ook een tekst dat je de handrem vergeten was. Service intervallen gaf hij ook aan. Aan het begin met een lampje en wanneer je verder ging rijden na een aantal kilometer ook met zo'n schermpje. Maar bijna alles wat er gebeurde stond daar aangegeven. Een open brandstofklepje, open deuren, mensen zonder gordels; het was echt heel ideaal. Jammer dat de rest van de auto bagger was.
Al die electronica is ook bagger. Hoe minder electronica, hoe beter.

quote:
[..]

Haha dat zou ik voor iedereens veiligheid liever aan de garage overlaten. Ik vind het heel knap als mensen het kunnen. Maar ik kan nog geen eens een Ikea wasmand in elkaar schroeven. Het remsysteem laat ik liever over aan iemand die er verstand van heeft.
Ik beweer ook niet dat JIJ het moet doen ;)

quote:
[..]

Haha nee er zijn twee. Eentje oranje dat het niveau te laag is en eentje rood dat je hem onmiddellijk moet stilzetten en de ANWB mag gaan bellen. Alhoewel je dat volgens mij ook kan meter met zo'n stok.
Oliepeilstok ja ;) Maar als je die gebruikt i.p.v. een lampje heb je meer inzicht in hoeveel olie je verbruikt. En ik zou er een sport van maken om te voorkomen dat er lampjes gaan branden. Maar dan niet meteen 5 liter olie bij in je carter kiepperen ...

quote:
[..]

Stiekem ook wel leuk als je daar goed in bent. Die 2cv's zijn zowiezo geinige dingetjes. Maar helaas weet ik uit mijn hoofd nog geen eens hoe de motorkap open moet. :') Ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan daar nergens je sleutel in stoppen en er zit ook geen knopje ofzo.

Alhoewel ik het wel kan natuurlijk: gewoon de handleiding doorlezen. :7
Goed plan !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:27:31 #244
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137459307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef 2cv het volgende:
Oliepeilstok ja Maar als je die gebruikt i.p.v. een lampje heb je meer inzicht in hoeveel olie je verbruikt. En ik zou er een sport van maken om te voorkomen dat er lampjes gaan branden. Maar dan niet meteen 5 liter olie bij in je carter kiepperen ...

Haha een kennis heeft ooit zelf de olie van een leasebak bijgevuld. 5000km later was de koppakking helemaal gescheurd. :o
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 20:28:00 #245
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137459332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:27 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha een kennis heeft ooit zelf de olie van een leasebak bijgevuld. 5000km later was de koppakking helemaal gescheurd. :o
En wie zegt dat die 2 met elkaar verband houden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:31:24 #246
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137459482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef 2cv het volgende:

[..]

En wie zegt dat die 2 met elkaar verband houden ?
Haha ja klopt ook wel. Je zou het gewoon niet verwachten van een 2 jaar oude auto. Maar het was een Laguna met echt bizar veel problemen. De uitlaatpijp was eraf gevallen, hij was twee keer door zijn vering gezakt, de boordcomputer moest een paar keer vervangen worden, de airco deed het werkelijk nooit; dat was echt een hilarisch baggere auto. Vooral als het onderhoud gratis is :P Maar ja hij werd uiteindelijk door een ander total loss gereden. Ik herinner me nu trouwens dat er ook bij ingebroken was.
  zondag 16 maart 2014 @ 16:12:46 #247
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137802896
En ja hoor ik heb weer eens iets verkeerd gedaan.

Ik probeerde mijn auto net te parkeren in een parkeergarage. De knop om her kaartje te krijgen stond op een enorm stijle helling. Toen ik de auto op de handrem zette, met de hendel volledig omhoog, gleed hij alsnog best wel rap naar beneden.

Ik heb toen maar de rem ingetrapt en de auto van de handrem gehaald. Toen bleef ik wel stilstaan.

Vanzelfsprekend was dit een behoorlijke hellingproef. Ik kon het niet met de handrem doen aangezien die dus gewoon door gleed.

Ik dacht dat het toen een goed idee was te heel en toe'en. Dus rem intrappen, gas geven en koppeling los laten komen allemaal tegelijk.

Halverwege de blinde bocht hield het asfalt ineens op. Ze hadden als werkzaamheden de bovenste laag eraf gehaald. Op een helling die echt meer dan 20 procent moest zijn. Kabaal als een debiel tijdens die verschrikkelijke hellingproef.

Om in de bocht niet weer af te slaan heb ik dus veel gas gegeven. Ik had echter niet per ongelum de koppeling losgelaten. Uiteindelijk ben ik boven gekomen, maar wel met een koppeling geur. Niet heel sterk en ook geen rook, maar wel zorgwekkend.

Moet ik ernaar laten kijken hier in hamburg? Of kan ik het gewoon laten zoals het is?
pi_137804360
ik zou zeggen ga hier eens langs die kunnen je wel helpen
Fahrschule Nieberle
Hirschgraben 2
22089 Hamburg
http://fahrschule-nieberle.de/
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 16 maart 2014 @ 17:00:50 #249
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137804610
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:52 schreef densmee het volgende:
ik zou zeggen ga hier eens langs die kunnen je wel helpen
Fahrschule Nieberle
Hirschgraben 2
22089 Hamburg
http://fahrschule-nieberle.de/
Waarom is het nu weer nodig om te flamen?

Ik wil gewoon weten of ik iets gesloopt heb. Tips hoe ik weer naar beneden kom zijn trouwens ook welkom.

Ga ik slippen als ik gewoon met de rem heel langzaam naar beneden ga met de koppeling ingetrapt?
pi_137804704
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Waarom is het nu weer nodig om te flamen?

Ik wil gewoon weten of ik iets gesloopt heb. Tips hoe ik weer naar beneden kom zijn trouwens ook welkom.

Ga ik slippen als ik gewoon met de rem heel langzaam naar beneden ga met de koppeling ingetrapt?
omdat je voertuigbeheersing gewoon kut is, maar goed je hebt je koppeling voor een klein deel opgerookt verder niks kapot.
en ik weet niet hoe stijl je verwacht dat het hellinkje is maar als je begint te glijden op een helling in een parkeergarage passen ze die wel aan hoor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')