von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:51 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. [ Bericht 1% gewijzigd door von_Preussen op 24-10-2013 20:58:17 ] | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:52 |
En even een passend plaatje voor het begin van dit deel. | |
Andyy | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:05 |
Heuj, Duitse platen op je Mercedes? | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:07 |
Inwoner van Hamburg, ook al brengen mij opdrachtgevers meerdere malen per maand weer terug naar Nederland. | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:33 |
Net nog ff fikse stapel hout gekloofd. Ben er nu redelijk klaar voor. Ligt al 150 cm + in Saas-Fee | |
Piet__Piraat | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:02 |
Lekker! Ik krijg al weer helemaal zin in de wintersport! Nu nog even kijken met welke auto | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:49 |
Wat een vraag Met een BMW natuurlijk | |
Catch22- | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:52 |
Ik knal zo naar berlijn. Met de bmw. Niet dat ik keus heb. Freude. | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:53 |
Mja, we hebben nog een alternatief. Tenzij ik voor die tijd een 330d touring heb . | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:53 |
Kan ik wel voor je regelen, wat is je pincode? | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:57 |
No way, ik wil wel nog een schnitzel en een pot bier kunnen halen op de berg! | |
Tarado | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:58 |
vliegen kan toch ook | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:58 |
keuzes, keuzes Wil je nou een 330d of een pul bier? | |
Hyperdude | vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:58 |
Lekkere Freude. Achteraan aansluiten in de file naar Warschau. Berlijn is dan wel weer de moeite waard. Qua bier, wurst en ander plat volksvermaak. Als je tijd teveel hebt: http://www.remise.de/Classic-Remise-Berlin-dutch-summary.php (= oude Meilenwerk) | |
fathank | vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:00 |
Goeie TT. E38 in nette staat is toch wel fapwaardig. Ik wil er ooit eentje met een ingebouwde autotelefoon | |
von_Preussen | vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:09 |
Toen ik nog een kleine Pruis was kreeg een buurman eens een nieuewe E38. Ik vond dw auto zo mooi dat ik er met mijn fietsje talloze keren op een dag langs reed, en zo is mijn liefde voor het merk begonnen. Leek mij daarom wel een memorabele auto om dit deel mee te openen. | |
Prullenbak6 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:23 |
mitchelll0181 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:26 |
Mooie vliegtuigmotor | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:31 |
Die motor kan vliegen | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:13 |
Allebei! Zonder BMW kom ik niet op m'n bestemming maar zonder bier zijn sommige feestjes zo saai En een E38... | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:14 |
Ja, een E38 blijft altijd | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:30 |
Ook erg gaaf in bordeauxrood: Jammer dat je ze tegenwoordig zo weinig ziet. En dat sommige van de nog rijdende exemplaren zo gesjonnieficeerd worden. | |
Catch22- | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:57 |
stuk duurder en niet gek veel sneller alles bijelkaar. Om kwart over 9 vertrokken van huis en om half vijf in t appartement. Heb overigens e10 getankt en merk geen verschil. 1,58 langs de snelweg | |
Tarado | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:11 |
Niet om bijdehand te doen maar ik zie de mijne dagelijks | |
Tarado | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:12 |
Ik heb het ook niet zo op vliegen hoor, maar jij had het over geen keus | |
Catch22- | vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:11 |
qua auto. Als ik wil vliegen moet ik uit groningen eerst naar bremen of amsterdam. Dan ben je al halverwege... | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:47 |
Zo hier het voordeel van op rustige momenten rijden. Laatste keer deed ik het in 4,5u, deur tot deur. Maar dat was vrijdagochtend heerlijk vroeg. En terug op zondagavond, zelfde reistijd (maar wederom rustig). | |
Andyy | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:28 |
Vandaag mensen van rond de 2 meter in de X1 gehad, toch erg krap en we hadden 'm niet daarvoor aangeschaft Met hun hoofden tegen het dak | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:51 |
Dat is met veel auto's hoor. Die zijn niet gemaakt voor lange mensen. Ik kan bijna ook alleen maar fatsoenlijk voorin zitten, puur door beenlengte en gebrekkige ruimte achterin (zowel benen als hoofd). | |
daNpy | vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:56 |
Koop een bus dan. | |
maart78 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:09 |
volgende week de e81 een beurt bij de dealer, ben benieuwt naar de kosten | |
mitchelll0181 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:16 |
400 ofzo | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:28 |
https://www.bmw.nl/nl/con(...)n-value-service.html | |
jitzzzze | vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:33 |
Wat voor beurt? En wat moet er nog meer gebeuren? | |
maart78 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:36 |
olie en remvloeistof en ik denk de achterremblokken misschien ook de multieriem is toch al weer 6 jaar oud | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:49 |
Dat is al heel wat meer dan een beurt. Dat gaat je kosten. | |
Hyperdude | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:57 |
Plaats volgende week ff een scan van je nota hiero. Kennen we lachuh. Mijn koppeling piept. Ik ga zo ff zoeken, maar als het tegenvalt hoop ik dat ik volgende week nog mee kan lachen. | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:58 |
Helemaal omdat je alle punten die hij opnoemt vrij eenvoudig ook zelf kan doen. | |
Hyperdude | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:04 |
Wat is eenvoudig? Na mijn winterbanden avontuur ga ik dat ding niet weer opkrikken. Als ik er niet bij kan ga ik naar de garage. Multiriem vervangen zonder bloedverlies is bijna onmogelijk. | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:06 |
Oh ja, dat vergeet ik wel eens Ik ben verwend met mijn werkplek Op straat is alleen de remblokken relatief eenvoudig te doen. | |
Hyperdude | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:11 |
Ik maak altijd graag wat foto's Uitlaatdempertje ziet er nog prima uit na 12 jaar en 300000 kms. Was "vroeger" wel anders | |
Piet__Piraat | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:13 |
Remblokken kunnen prima op straat. Multiriem begin ik nu ineens over te denken... die zit er bij mij ook al zeker een ton op. Zal wel een keer vervangen moeten worden vermoed ik . | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:17 |
Kan inderdaad geen kwaad, zo duur zijn ze niet. Heb de mijne een paar maanden terug nog vervangen, de oude ligt achterin als reserve. Multiriem kan ook wel op straat, olie moet je wel een beetje je best voor doen maar kan wel als het moet. Remvloeistof ook wel, maar je wilt wel met zijn tweeën zijn daarvoor. | |
maart78 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:24 |
op straat liggen sleutelen vindt ik armoe, dan maar een paar centen kwijt aan onderhoud | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:25 |
Tsja, niet iedereen heeft die keuze | |
maart78 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:27 |
en je krijgt een bmw stempeltje | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:27 |
Of je hebt er de ballen verstand van.. dat mag je ook wel zeggen hoor Waarom zou ik in godsnaam honderden euro's aan iemand betalen als ik het zelf ook kan doen | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:27 |
Die kan ik zo ook wel voor je regelen | |
maart78 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:28 |
Nee ik kan echt het onderhoud wel zelf hoor. alleen geen zin in | |
Piet__Piraat | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:39 |
Keuzes Ik besteed dat geld liever aan andere dingen. Volgens mij ligt er zelfs nog eentje van de vorige eigenaar in de kofferbak . Als ik de auto niet ga vervangen moet ie binnenkort toch een keertje wat onderhoud hebben, doe het er dan wel bij. | |
jitzzzze | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:42 |
Precies, zoveel kost zo'n ding niet en binnen een kwartiertje heb je het voor elkaar. | |
Hyperdude | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:47 |
Hangt meestal af van de ¤¤-situatie Versnellingsbakken en motorblokken eruit gehaald toen ik 18 was. En weer terug geplaatst. Hele zomervakanties aan besteed. Nu betaal ik wel iemand. Leenautootje erbij voor ¤30 per keer als het eens wat langer duurt. Beetje klussen aan electronica of interieur dingetjes vind ik wel leuk; als ik de tijd heb. Verwarming en radio aan, en biertje er bij. Maar onder een auto ga ik niet meer liggen klooien. Brommer/motor is wel ideaal om zelf aan te prutsen. Veel is direct zichtbaar/bereikbaar, en als je geen zin meer hebt schuif je de hele boel aan de kant. En pak je de auto. | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:30 |
Pffff disa klep verrot.. 240 nieuw en bijna nergens 2e hands te vinden.. Zucht | |
spectrumanalyser | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:19 |
k'vind het juist heerlijk om zelf het onderhoud te doen. filters, vloeistoffen, onderdelen wisselen... een beetje de automonteur uithangen is toch leuk? via ebay lekker op originele onderdelen jagen =) kan me niet voorstellen dat er geen disa klep op staat | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:22 |
Ebay niet gekeken.. Gelijk ff doen | |
matthisl | zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:24 |
Beste fokkers, Ik ben op zoek naar een ECU remap voor een BMW E93 335i N55 (post 2010) wat gedaan kan worden onder garantie. Ik heb hiervoor twee bedrijven gevonden, AC Schnitzer en Hamann. Wat ik me afvraag is of er hier op fok! BMW rijders zijn die hier ervaring mee hebben en misschien nog een paar andere opties weten? Ik zou graag tussen wat meer bedrijven willen vergelijken om zo tot de beste optie te kunnen komen. Ik zit in Nederland, maar op de grens met Duitsland. In Duitsland laten remappen is dus geen probleem. Alvast bedankt! | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:44 |
Hoor dr eigenlijk niemand over hier .. | |
jitzzzze | zondag 27 oktober 2013 @ 10:12 |
daNpy | zondag 27 oktober 2013 @ 10:18 |
Warm | |
mitchelll0181 | zondag 27 oktober 2013 @ 10:25 |
hahahaha WTF Zo net auto weer is uitgelezen, nieuwe lmm erin gezet, ff adaptations gewist rijd stukje beter. Morgen DISA vervangen, heb er een gevonden Ook de airbag module alle fouten gewist, lampje is nu uit.. 40 km gereden.. Dacht dat het altijd door een defecte sensor kwam ? dan zou die toch weer aan moeten gaan ? Had 44 meldingen van een lambda fout.. Zo even opnieuw kijken ( 40 km verder ) | |
Fopje | zondag 27 oktober 2013 @ 15:03 |
Als ik het zelf kon zou ik het toch wel allemaal zelf proberen. Ik heb er alleen echt geen verstand van, ik ga ook voor bijna alles naar de garage. Dan moet ik er echt voor gaan zitten en een hoop gaan leren en daar heb ik geen tijd voor. Gisteren weer een stukje gereden, +/- 80 km. Voor vertrek nog eens mijn kvs niveau gekeken en zat gewoon 1 tot 2 cm onder MIN. Gewoon gaan rijden en bleef keurig op temperatuur. Ook geen lampje dat ging branden. Vanmorgen keek ik weer met koude motor en zat hij weer netjes tussen min en max. Hij schommelt echt als een dildo... | |
jitzzzze | zondag 27 oktober 2013 @ 18:07 |
Kijk in de TIS hoe ingewikkeld het is, bekijk filmpjes op JijBuis en how-to's op fora. Zo kan je echt een boel leren en zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld is. | |
mitchelll0181 | zondag 27 oktober 2013 @ 18:11 |
Je moet wel technisch inzicht hebben .. Anders kom je gewoon niet ver nee Na het resetten is de lambda storing weer teruggekomen... Jeeeej weer 120 euro | |
jitzzzze | zondag 27 oktober 2013 @ 18:12 |
Ja, dat is wel waar. Je moet er wel een klein beetje aanleg/inzicht voor hebben | |
Andyy | zondag 27 oktober 2013 @ 20:08 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236219252&asrc=st Lijkt mij een redelijke prijs voor een 118i. | |
mitchelll0181 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:17 |
Prijs: ¤12.950.00 Pffffff haha | |
Piet__Piraat | zondag 27 oktober 2013 @ 20:28 |
Voor die prijs koop je de fabriek | |
maart78 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:30 |
en veel te veel kms en een hoeren interieur | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2013 @ 09:10 |
wat dacht je van een BMW e92 335i met hagelschade uit Duitsland. staat nu op ¤10.550 euro http://www.ebay.nl/itm/26(...)id=p3984.m1426.l2649 | |
rival | maandag 28 oktober 2013 @ 09:33 |
Heb vanaf donderdagavond tot en met zondagmiddag onder 2 auto's gelegen. 2.5 met scherpe nokkenassen, aangepaste ecu en Eisenman RS Demper onder een E36 coupe vandaan gehaald. Mijn tikkende 2.5 uit de E30 cabrio gehaald. En daarna de 'nieuwe' 2.5 in mijn cabrio gehangen! Nu ben ik weer gelukkig | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 09:34 |
Hahaha zal lekker stationair draaien .. Hoeveel graden die nokkenas ? | |
rival | maandag 28 oktober 2013 @ 09:37 |
Helaas wist de vorige eigenaar dat niet (meer) maar ik heb er een rondje mee gereden en hij is wel een stuk sneller dan een standaard 2.5 Stationair is ie inderdaad niet zo rustig maar dat hoort he! | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 09:39 |
Yeppp hahaha Dan weet je dat je naast iets leuks staat.. Als de auto heen en weer beweegt stationair .. Zullen wel schrick assen zijn | |
rival | maandag 28 oktober 2013 @ 10:37 |
Ik gok van wel. aangezien hij ook geen kosten bespaarde op zijn uitlaatlijn zal het daar ook wel van kwaliteit zijn... | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 13:59 |
Hmm disa klep binnen gekregen net.. Heb de oude nog niet gezien die er nu in zit.. Maar ben er niet heel blij mee .. | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2013 @ 14:29 |
er zijn revisie kitjes voor de disaklep http://www.onlinewholesaleparts.com/cb2012090831.html | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 14:33 |
Ander model. One Flap, One Flap Driver & One Mounting Pin. Niets wat ik nodig heb. Voor deze disa zijn er geen revisie setjes. had al is gekeken. | |
maart78 | maandag 28 oktober 2013 @ 17:12 |
ik zou denk maar gewoon een nieuwe kopen | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2013 @ 18:07 |
nieuw zijn ze 106 euro, volgens bmwfans.info http://bmwfans.info/parts/catalog/11611438404/ vreemdgenoeg kan ik via realoem niet veel info vinden. de 'adjuster unit' ontbreekt in de lijst als ik mijn e46 316i selecteer. op ebay zijn ze tweedehands vanaf 60 euro. echter, zonder garantie. hopelijk kan je deze wel retouren, via paypal een claim indienen... | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 18:14 |
Ik ga hem gewoon testen.. zie t wel | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 18:15 |
Bij de dealer istie 240, nagevraagd. | |
maart78 | maandag 28 oktober 2013 @ 18:19 |
wat heb je er nu voor betaald? | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 18:59 |
50 via MP Heb al contact gehad met verkoper, hij wist het niet, en als hij ratelt krijg ik mn geld terug.. Netjes dus.. Wel kut zeg.. Zo vroeg donker... Zo maar ff lampje ophangen.. Tijd voor een garage met brug hahaha Hahaha net nog ff kutten met de laptop aan de auto, zie ik een optie staan : test idle regulation, klik erop.. Gaat die van stationair naar 1500 rpm en weer terug.. 3x haha Gekke gewaarwording als je dat niet verwacht.. [ Bericht 17% gewijzigd door mitchelll0181 op 28-10-2013 19:11:28 ] | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2013 @ 19:13 |
soortvan 'vroem' knop | |
mitchelll0181 | maandag 28 oktober 2013 @ 19:23 |
Om je stationair stappenmotor te testen Deed het goed dus haha | |
Hyperdude | maandag 28 oktober 2013 @ 20:37 |
ff vraagje. Jij had toch wel wat ervaring met diverse soorten dimlicht lampjes? Ik zoek wat voor een oude Civic Vti moet wat meer licht komen 's nachts. Of de bestuurster moet wat meer worteltjes eten, zou ook kunnen. | |
jitzzzze | maandag 28 oktober 2013 @ 20:53 |
Ik heb goede ervaringen met Philips NightGuide en Xtreme Vision. Ik vond de NG erg prettig om mee te rijden, maar ze gaan niet zo gek lang mee. | |
Hyperdude | maandag 28 oktober 2013 @ 21:26 |
Thnx. | |
jitzzzze | maandag 28 oktober 2013 @ 21:49 |
Maar wel duur, en NG is slecht verkrijgbaar. Maar wel erg fijn om mee te rijden | |
Piet__Piraat | maandag 28 oktober 2013 @ 22:54 |
Nightguides heb ik er ook in zitten inderdaad. Levensduur niet idioot lang maar wel zeker meer opbrengst dan de 2 euro-lampjes van de Action. Die veiligheid is het me wel waard. Overigens zijn ze wel extra gevoelig voor de piekspanning als ze meestarten: pas aanzetten nadat de motor loopt dus (en uitzetten voor het afzetten van de motor). Prima spul dan. En via eBay nog aardig goed te verkrijgen volgens mij. | |
Catch22- | maandag 28 oktober 2013 @ 22:57 |
Dat starten en dan lampen aan doe ik sowieso. Ik wil nog eens nieuwe koplampunits met goede lampen. Huidige units zijn vrij dof | |
jitzzzze | dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:53 |
Ik heb nu prof-lampen van Philips; niet duur en een zeer acceptabele lichtopbrengst. Maar NG of XV is wel een stap hoger en beter. Meestarten heb je niet zoveel last van in een E36 | |
jitzzzze | dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:53 |
Zijn je koplampglazen van plastic? | |
Piet__Piraat | dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:38 |
http://www.ebay.com/itm/P(...)em3f18400e5f&vxp=mtr Hier heb ik ze indertijd vandaan, geen enkel probleem met levering e.d. Telkens per twee besteld. Ik zie alleen zo gauw de H7-variant niet meer, maar je kunt even mailen natuurlijk. | |
Catch22- | dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:15 |
volgens mij wel (E34) | |
jitzzzze | dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23 |
dan kan je ze met (eventueel eerst wetsanden) polijsten weer als nieuw krijgen. Glazen koplampen kan je niet polijsten, maar die worden ook niet dof. | |
mitchelll0181 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:42 |
Lekker laten doen http://link.marktplaats.nl/732507332 | |
jitzzzze | dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:45 |
Of koop nieuwe | |
mighty_myte | dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59 |
E34 is glas | |
Andyy | dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:06 |
Zou dat onder garantie vallen als het binnen de garantieperiode gebeurd? Het begint een beetje dof te worden. | |
Catch22- | dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:09 |
reflectoren zijn ook niet al te best en hebben gelekt. Keertje op t e34 forum neuzen | |
jitzzzze | dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:12 |
Dan wordt het hoog tijd voor twee andere units. | |
aadspagaat | dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:14 |
yoo bmw-fokkerts! ik rij zelf al een tijdje een 328 uit 97, en heb (wat ik zoal lees) een typisch bmw probleem. me remlicht heeft dus storing en in het display wordt aangegeven bremslicht defekt en betriebsanleitung ofzo. best wel klote want de ene keer doet me remlicht het wel en dan weer niet. ik meen ergens gelezen te hebben dat het met een sensor van je rempedaal te maken heeft?? misschien/vast wel iemand hier die hetzelfde probleem heeft gehad? ps. helemaal eens met de tt, e38 750i, mijn droomauto! [ Bericht 12% gewijzigd door aadspagaat op 29-10-2013 20:22:57 ] | |
boegschroef | woensdag 30 oktober 2013 @ 07:43 |
Gisteren de circuit wagen weer eens opgestart na 1,5 jaar stilstaan. Accu was kapot, tijdelijk een andere accu, sleutel om en binnen 2 seconden.... Vroem Alles gecontroleerd, nieuwe olie en remvloeistof erop. Alleen nu 1 ding, hij loopt erg slecht stationair. Dat deed ie al vanwege de wilde nokkenas, maar nu erger dan vroeger. Dus daar moet ik nog naar kijken. | |
mighty_myte | woensdag 30 oktober 2013 @ 08:20 |
Ik heb mijn 520i inmiddels al anderhalf jaar in een schuur in een weiland staan. Hij is zeg maar, in niet zo'n optimale conditie meer. Zal ik hem slopen of een keer als groot project repareren en er in rijden? | |
rival | woensdag 30 oktober 2013 @ 08:22 |
Lastig te zeggen zonder hem te zien | |
rival | woensdag 30 oktober 2013 @ 08:23 |
En ga je binnenkort ook daadwerkelijk het circuit weer op? | |
Catch22- | woensdag 30 oktober 2013 @ 11:02 |
welk type? Opknappen kan waarschijnlijk niet meer uit. | |
mighty_myte | woensdag 30 oktober 2013 @ 11:05 |
'kan waarschijnlijk niet meer uit'? E34 | |
Catch22- | woensdag 30 oktober 2013 @ 11:11 |
als in dat je het terugkrijgt bij verkoop. Kan je de auto zelf gebruiken of? | |
mighty_myte | woensdag 30 oktober 2013 @ 11:12 |
Om de verkoop gaat het me niet eens. Ik denk dat ik met een euro of 500 hem weer APK kan geven en op de weg kan zetten. Hij is nu geschorst. Misschien is het de moeite omdat het straks een leuke klassieker is ofzo? Of is het nuttiger om hem uit elkaar te halen en de onderdelen te verkopen? | |
Catch22- | woensdag 30 oktober 2013 @ 11:24 |
De e34 heeft de klassiekerstatus nog niet natuurlijk. En hij is niet goedkoop om te rijden, dus helaas weinig populair. Dan moet je echt nog wel een paar jaar stallen. Als hij er nog goed uit ziet en je hem technisch op orde krijgt, kan je er natuurlijk mee rijden. Alleen wel duur als het een extra auto is. En weer dusdanig weinig speciaal dat je hem voor af en toe een zondagje niet aanhoudt, lijkt me. Of is het je enige auto? Dan is t wel handig natuurlijk. Wel een heerlijke auto. Gisteren uit berlijn teruggereden. Lekker stukken 160 kunnen rijden en fris uitgestapt. Zijn toch veel autos waar dat minder lekker in wil. | |
boegschroef | woensdag 30 oktober 2013 @ 17:16 |
Yep, ik ben al aan het plannen. Het liefst ga ik naar Zolder, maar daar is nog maar 1 dag via de club en dan betaal je 225 euro voor 4 uurtjes. Niet heel duur, maar aangezien de auto lang stil heeft gestaan vermoed ik dat de e30 wel eerder de geest geeft. Met vrij rijden kan je mooi per sessie rijden, gaat ie stuk, dan ga je naar huis.... Maarja die rijden dit jaar alleen nog maar in Zandvoort en dat is weer ietst te ver rijden met een 'onbetrouwbare' auto. | |
Catch22- | woensdag 30 oktober 2013 @ 17:32 |
Moet hij niet gewoon eens goed warm worden en schoon blazen? | |
Prullenbak6 | woensdag 30 oktober 2013 @ 18:41 |
Het kan zijn dat het contact plaatje van je remlamphouder een gat in het metaal heeft gebrand van het achterlicht. Daardoor maakt die niet meer goed contact. | |
maart78 | woensdag 30 oktober 2013 @ 18:49 |
ja, een heel klein slagje terug draaien en hij doet het... ik had het bij mijn e36 ook | |
aadspagaat | woensdag 30 oktober 2013 @ 19:00 |
Thanks, straks ff proberen. | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 19:56 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_tuneup | |
Prullenbak6 | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:32 |
300.000 km De mijne heeft laatst op de snelweg in Duitsland pas de 90.000 aangetikt. | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:33 |
Pas 300k Newbie | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:36 |
Paar jaar geleden kwam ik met deze en nog twee andere oude bakken in de schuur, boven de miljoen kms uit. @jitzzze Meer dan 3 ton in een diesel is idd. nogal afzien. Chapeau! http://en.wikipedia.org/wiki/Sacher-Masoch | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:40 |
Neuh, hij is net ingelopen | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:43 |
Misschien een oude M3 erbij dan? Voor de afwisseling. | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:44 |
Dat is wel leuk, maar eerst maar eens de 318tds op de weg houden | |
mitchelll0181 | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:47 |
Leuk... Welke lambda is et nou.. Voor of na de cat.. | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:48 |
Kon je dat niet afleiden uit de foutcode? In dit geval 141? | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:49 |
Ik zie trouwens dat het op mijn thermometer 8.0 graden is. Zat ik toch niet echt verkeerd met mijn winterbandentiming. | |
mitchelll0181 | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:50 |
Nee.. Mooi he.. | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:51 |
Jawel, want ik zie geen sneeuw buiten Ah, dan weet ik het ook niet | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 21:14 |
Ik moet dit weekend naar Groningen. Maak wel een sneeuwfoto daaro. | |
jitzzzze | woensdag 30 oktober 2013 @ 21:16 |
Ah, vandaar. Neem wel je paspoort mee | |
maart78 | woensdag 30 oktober 2013 @ 21:18 |
doe de groeten aan piet | |
Hyperdude | woensdag 30 oktober 2013 @ 21:20 |
Que? | |
jitzzzze | donderdag 31 oktober 2013 @ 07:53 |
Zwarte Piet. | |
Piet__Piraat | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:18 |
Daar zit ik met m'n diesel nog niets eens in de buurt | |
Tarado | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:22 |
Moet je wel naar een skihal als ze dat daar hebben | |
Piet__Piraat | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:25 |
Thanks, groeten terug! | |
jitzzzze | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:26 |
Al een tijdje overheen | |
Catch22- | donderdag 31 oktober 2013 @ 09:37 |
kom bakkie doen dan. Met je dikke bek. | |
maart78 | donderdag 31 oktober 2013 @ 17:38 |
Vandaag moest mijn auto naar de garage voor een beurt. Er moest nogal wat aan gebeuren: 4 schijven met remblokken olie remvloeistof interieurfilter nieuwe bougies 2 nieuwe achterbanden (oude waren geen runflat en kutbanden) nieuwe achterruit wisser nieuwe kentekenplaat ivm steenslag godver | |
bokkepoot | donderdag 31 oktober 2013 @ 17:39 |
Op de banden na kun je alles zelf wel doen toch? Of wil je die mooie stempel hebben? En ga je er Run flats op doen? De meeste zijn blij die eraf kunnen... | |
spectrumanalyser | donderdag 31 oktober 2013 @ 17:50 |
Inderdaad. runflat is juist slecht, ze zijn veel te stug. vandaag heeft mijn e46 een APK gehad. vooraf heb ik Continental sport contact banden gemonteerd en twee nieuwe achterveren. afgezien van wat oppervlakteroest op de remleiding was er niets bijzonders. dit is wat ik aantrof linksachter | |
Hyperdude | donderdag 31 oktober 2013 @ 18:13 |
Hé, dat heb ik eerder gezien. | |
maart78 | donderdag 31 oktober 2013 @ 18:37 |
Hij zwabbert nu heel erg op hoge snelheden. hoop dat dat nu over is | |
Piet__Piraat | donderdag 31 oktober 2013 @ 19:12 |
Alle punten die je opnoemt zijn zelf te doen, maar het geheel loopt wel aardig in de papieren als je het laat doen. Die veer ken ik ja, heb ik ook al gehad. Duur geintje was dat (had zelf het goede gereedschap niet). | |
maart78 | donderdag 31 oktober 2013 @ 19:36 |
ik weet er alles van | |
spectrumanalyser | donderdag 31 oktober 2013 @ 19:42 |
de veren van het merk SACHS had ik bij Profiteile.de besteld. 40 euro per stuk. de rubbers waren nog goed. | |
mitchelll0181 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:02 |
Wat willen ze hebben dan ? | |
maart78 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:14 |
geld, veel geld. net als jij scrootch | |
mitchelll0181 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:35 |
Ik ben gewoon benieuwd wat ik uitspaar hahahaha | |
maart78 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:39 |
de rekening moet ik nog afwachten maar ik geloof ruim 1700 | |
spectrumanalyser | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:44 |
mitchell: weet je al meer over je DISA? | |
mitchelll0181 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:49 |
Nee man.. Jeetje.. | |
mitchelll0181 | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:51 |
Neee mannnn, teffes herfst en kut klok!! Tegen de tijd dat ik thuis ben ist donker!! Heb wel een nieuwe lmm erin gezet ( pierburg ) rijd veeeel beter. Na adaptation reset.. Daarvoor kon ik alleen halfgas rijden hahaha Maar staat vol met lambda storingen.. Morgen ff langs bmw specialist, die gaat ff kijken of het de 1e of 2e lambda is. | |
Hyperdude | vrijdag 1 november 2013 @ 09:26 |
Zie hier een BMW zonder winterbanden | |
Piet__Piraat | vrijdag 1 november 2013 @ 09:26 |
Dat valt mee. Ik was toen geloof ik 100 euro kwijt voor een originele veer, ex. montage. Maar ja, aangezien je daar specifiek spul voor moet hebben, dat ik niet had... Godverju zeg. Ik pak de lijst er nog even bij! Totaal: 600 euro bij eigen inkoop. Dan heb je dus geen marge voor de garage en ben je een dagje aan het klussen. Dit zijn allemaal zaken die je zonder brug zelf kan doen als je geen twee linkerhanden hebt... Plus je bent een geeltje kwijt voor bandenmontage. En voor het gemak kun je de remvloeistof ook voor een geeltje laten doen. | |
Impry | vrijdag 1 november 2013 @ 09:37 |
Schijven+blokken zijn toch wel duurder? Pas ook bij mijn 1-serie laten vervangen (wel 130i, dus misschien zwaarder spul). Remschijven voor: 197,- Remblokken voor: 127,- Remblokken achter: 78,- Nou zijn dat wel de prijzen die de garage rekent, maar wel excl. BTW. | |
Hyperdude | vrijdag 1 november 2013 @ 09:39 |
@ Piet Die 4 voor ¤125, zijn dat 4 geventileerde schijven? NB. BMW sportsetje: ¤540 ex BTW via ebay.de (van Duitse BMW-dealer). Was nog "goedkoop". Na 50000 km zien ze er zo uit. [ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 01-11-2013 09:52:16 ] | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 09:39 |
Hangt er een beetje vanaf waar je het koopt; heb zelf rondom vervangen en was 180 kwijt voor 4 schijven, alle blokken en twee slijtagesensoren; alles van Bosch. Maar ook wat je nodig hebt; ik heb vier massieve schijven nodig, als je geventileerde hebt dan wordt het al snel duurder. | |
Treurwilg | vrijdag 1 november 2013 @ 10:43 |
ff melden hier, nieuw hier, en BMW rijder, E46 coupe! voor de remschijven hierboven!, Zimmerman ftw! rijd al een jaartje of 1,5 met zimmerman schijven en blokken, perfect zijn ze! | |
Piet__Piraat | vrijdag 1 november 2013 @ 10:48 |
Ik heb even voor mijn diesel gekeken bij de prijzen die ik noemde. Maar 'willekeurige' prijzen van een 130i: Setje schijven Febi - 35 euro Setje schijven Brembo - 52 euro Setje blokken Febi - 45 euro Setje blokken Brembo - 70 euro (en da's duur). Zie nu alleen wel dat de schijven per stuk en niet per set gaan. Dus moet je twee keer tellen. 70 euro schijven, 45 blokken. 115 euro per as klaar. Voor een doorsnee straatauto voldoen die Febi's prima. Jep. Al kom je dus op 140 euro in totaal. | |
Impry | vrijdag 1 november 2013 @ 11:02 |
Scheelt wel veel ja. Ik gebruik mijn remmen wel fanatieker dan de doorsnee auto, maar geen idee welk merk er nu onder ligt qua schijven/blokken. | |
mitchelll0181 | vrijdag 1 november 2013 @ 11:10 |
Ik heb altijd ferodo goed spul | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 11:19 |
Welja, waarom niet nog een model erbij Het is nu al zo'n enorme bende qua modellen; het lijkt wel Audi. Waarom moet er nog een X4 bij? Het zogenaamde gat tussen de X3 en X5 is toch niet zo groot? | |
Catch22- | vrijdag 1 november 2013 @ 11:21 |
X3 is een kleine x5, x4 een kleine x6 En t verkoopt | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 11:23 |
Ja, dat is nog het mafste van alles. Alle modellen worden ook nog eens lekker verkocht, zelfs die onzinnige maar erg mooie 6 GT zie je af en toe nog rijden. | |
Hyperdude | vrijdag 1 november 2013 @ 11:59 |
China en de VS is waar de ¤¤ zitten. Die bepalen wat ze in München maken. Dat wij er hoofdpijn van krijgen boeit niet. | |
Andyy | vrijdag 1 november 2013 @ 12:19 |
En de X1 dan? | |
Andyy | vrijdag 1 november 2013 @ 12:19 |
CG Maar de Mercedes equivalent is ook erg mooi, staat hier regelmatig in de buurt een CLS63 AMG | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 12:32 |
GC dan toch? GranCoupe heet dat ding Daar kunnen we nog wel eens een boompje over opzetten, Mercedessen en Audi's doen me echt helemaal niks, maar niet in dit topic | |
Catch22- | vrijdag 1 november 2013 @ 12:35 |
Ik vind de cls wel zo hoerig lelijk, met die uitgezakte kont en lome voorkant | |
Andyy | vrijdag 1 november 2013 @ 16:00 |
Vind 'm wel mooi en dan met name het geluid Ja klopt | |
maart78 | vrijdag 1 november 2013 @ 20:19 |
Rekening binnen 1733 euro banden waren ruim 330 euro voor 205-55-r16 runflat wel beter, die nonrunflatbanden waren echt zwabberig op hoge snelheid | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 21:11 |
Ik ken mensen die daar een complete auto voor kopen Maar ook lui die daarvan hun auto een jaar lang zelf van onderhouden. | |
maart78 | vrijdag 1 november 2013 @ 21:27 |
Ik ken mensen die daar een huis voor kopen | |
jitzzzze | vrijdag 1 november 2013 @ 21:28 |
Een huis voor 1733 euro? | |
daNpy | vrijdag 1 november 2013 @ 21:28 |
Ik ken dat soort mensen altijd maar heel kort. | |
maart78 | vrijdag 1 november 2013 @ 21:28 |
ja zo'n luxe kartonnen | |
maart78 | vrijdag 1 november 2013 @ 21:32 |
en nou wil ik niemand meer horen pijpzeiken.. ik ga bier drinken | |
mitchelll0181 | vrijdag 1 november 2013 @ 21:37 |
Dat je daar nog geld voor over hebt.. Hahahaha JC zeg... Hahaha shittt Srsly ... | |
Hyperdude | zaterdag 2 november 2013 @ 00:56 |
Runflat is shite. Haal lekker PS3 ofzo | |
jitzzzze | zaterdag 2 november 2013 @ 11:19 |
Anders schrijf je gewoon met een stift midden op je velg waar ie afgelopen seizoen onder je auto zat http://link.marktplaats.nl/738438062 | |
jitzzzze | zaterdag 2 november 2013 @ 11:21 |
Ook goedkoop gebalanceerd trouwens; ik heb dezelfde velgen maar gewoon plakloodjes. Geen lelijke meuk aan de zichtbare kant van de velg. | |
mitchelll0181 | zaterdag 2 november 2013 @ 11:32 |
Och.. Op zulke velgen.. | |
jitzzzze | zaterdag 2 november 2013 @ 11:34 |
Nou ja, dat loodje is nog tot daaraan toe. Maar schrijf dan op de binnenkant waar je hem gemonteerd had | |
maart78 | zaterdag 2 november 2013 @ 11:45 |
slaglood is idd geen porum | |
daNpy | zaterdag 2 november 2013 @ 12:17 |
Iemand nog interesse in een 535i Touring ringtool? | |
Piet__Piraat | zaterdag 2 november 2013 @ 12:53 |
Ik vind het ook vreselijk ja. Je weet van gekkigheid niet meer wat er voor je rijdt, en alles lijkt op elkaar. | |
jitzzzze | zaterdag 2 november 2013 @ 13:00 |
Precies ja, die nieuwe 2 en 4 series zijn net een drie serie met een ander nummertje op de kofferbak | |
Matty___ | zaterdag 2 november 2013 @ 17:18 |
Mijn vriendin zit met de gedachte te spelen om een Z3 te kopen (http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=231335026&asrc=st|sr) Hoe kijken jullie er tegen aan om zo een oude auto met deze km stand te kopen? Is het de moeite waard of wordt het een bodemloze put qua reparaties etc? | |
maart78 | zaterdag 2 november 2013 @ 17:35 |
ik zou het niet doen, als je pech hebt is het een bodemloze put | |
Piet__Piraat | zaterdag 2 november 2013 @ 17:59 |
Hoeveel km wil je vriendin er per jaar mee gaan rijden? Als het een plezier- en toermobiel wordt kun je best zo'n tellerstand aanschaffen. Wil je 25k per jaar gaan rijden dan kan het duur worden. Het is een zespitter dus die moet de tellerstand goed aankunnen, mits ie goed onderhouden is. De onderhoudshistorie is in dit geval erg belangrijk (lijkt een ex-USA auto... de Z3's zijn best wat geïmporteerd vanuit daar). De eerste NL eigenaar heeft 'm ruim vijf jaar gehad en sindsdien staat ie in de handel. Het is voor jou (en/of je vriendin) de kunst om uit te zoeken hoe dat komt. Vraag 'm desnoods voor een uitgebreide proefrit zodat meerdere zaken aan het licht kunnen komen (bijv. zaken die niet in 20km spelen). Het huidige bedrijf heeft 'm al een tijdje dus zal mogelijk genegen zijn wat meer met je mee te denken om van de auto af te komen. | |
Matty___ | zaterdag 2 november 2013 @ 18:09 |
Ok thx we gaan er nog een keer over na denken. edit: Hoe zit het eigenlijk in het algemeen met Z3s? Moeite waard om er uberhaupt naar te kijken? | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 00:56 |
Als ik me niet vergis zijn ze sterk verwant aan de E46. Zal dus ook technisch wel wat aandachtspuntjes hebben (draagarmen e.d.), maar ik ken geen grote horrorverhalen ofzo. Anderzijds: er rijden er natuurlijk veel minder van rond dan van de reguliere modellen, dus kom je ook minder verhalen tegen. Uiteindelijk is elk exemplaar uniek met z'n eigen aandachtspunten. Als je er graag eentje wil hebben is er vast wel een te vinden die aan je wensen voldoet (zowel optisch als technisch), als je maar geduld hebt. Je kunt ook bijv. een driedaagse proefrit bedingen en een aankoopkeuring laten doen op dag drie als de eerste twee dagen goed zijn bevallen. | |
daNpy | zondag 3 november 2013 @ 00:58 |
Z3 staat op E36 platform. | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 01:03 |
Je hebt gelijk. Ik was in de war met de laatste M-modellen van de Z3. Daarin is de motor uit de E46 M3 geleverd. Verder inderdaad E36 in de basis dus. | |
Hyperdude | zondag 3 november 2013 @ 09:23 |
Met E30 achterwielophanging en dashboard. Geld was ff op bij BMW? | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 09:34 |
Het dash was toch wel weer een stuk opgefrist tov de E30? Zo vind ik het er wel uit zien in elk geval. Ik vind het geen lelijk ding overigens, zo'n Z3. Leuk met beige interieur. Zelfs de coupé ben ik in de loop van de jaren meer gaan waarderen, al zie je ze echt amper. Jammer dat die Z3's zo gruwelijk klein zijn van binnen. | |
Catch22- | zondag 3 november 2013 @ 09:37 |
Ik vind de z3 een tof wagentje. Rijdt zelfs met die 1.9 erg lekker. | |
daNpy | zondag 3 november 2013 @ 09:47 |
e36 dash toch? Met driehoekige luchtroosters. | |
Catch22- | zondag 3 november 2013 @ 10:14 |
E36 idd | |
Hyperdude | zondag 3 november 2013 @ 10:40 |
Ik weet het ook niet meer. Ventilatieroosters in het midden hebben mij op verkeerde been gezet. E30 325iX Z3: E36 Instrumentencluster E36? rechthoekige ventilatie E30? driehoekige ventilatie E36? Anyway, ik zou geen Z3 meer kopen, behalve een Coupé met dik blok. Als je een cabrio wilt: neem een Z4 of een Boxster. Veul en beul beter. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 03-11-2013 11:14:19 ] | |
maart78 | zondag 3 november 2013 @ 10:51 |
voor een z4 of boxster kan je wel in de tas, maar wel superdik idd | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 10:52 |
Qua kwaliteit en beleving wel ja. Maar de garagerekeningen zijn ook navenant. | |
daNpy | zondag 3 november 2013 @ 10:57 |
Dat is idd anders als een E36 | |
Hyperdude | zondag 3 november 2013 @ 10:59 |
Heb het filmpje al eerder gespamd volgens mij. Maar kijk vanaf 9.14 eens naar deze review van een oude Cayman. Boxster is een Cayman cabrio; en nog goedkoper ook. Wat wil je nog meer? Porsche specialisten genoeg. En zo lang het niet echt fout gaat is onderhoud en verbruik prima te doen. | |
Andyy | zondag 3 november 2013 @ 12:21 |
Of een S2000, v-TEC, 9000 rpm | |
jitzzzze | zondag 3 november 2013 @ 12:39 |
Zijn dat weer nieuwe BMW modellen? | |
Hyperdude | zondag 3 november 2013 @ 13:10 |
New and improved. | |
mitchelll0181 | zondag 3 november 2013 @ 13:25 |
Huillie Dit is gewoon een driving machine topic | |
jitzzzze | zondag 3 november 2013 @ 13:28 |
Wanli Zie PI vorige post | |
Andyy | zondag 3 november 2013 @ 13:48 |
Driften, eerder op het limiet zitten op een lagere snelheid > minder risico, goedkoper burnouts maken etc | |
mitchelll0181 | zondag 3 november 2013 @ 14:11 |
Toch iemand die het snapt, het zijn banden waarmee je kan spelen. Regen = ASC uit en leuk een beetje spelen ( als de weg leeg is ) | |
jitzzzze | zondag 3 november 2013 @ 14:41 |
Daarvoor zijn ze inderdaad prima | |
Fopje | zondag 3 november 2013 @ 19:24 |
Vandaag een wedstrijdje gedaan tegen een gepimpte corsa, normaal laat ik die rijden maar deze zat me uit te dagen. Het leek wel of hij stil stond | |
maart78 | zondag 3 november 2013 @ 19:26 |
altijd leuk, tokkies met een slopel | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 20:05 |
Mooi ja. Zo had ik laatst een Fiësta naast me die 'sportief' probeerde te rijden. Zo traag als dikke stront, hele tijd 'wegsprinten' e.d., maar toch stonden we weer voor hetzelfde verkeerslicht stil. Ernaast gaan staan en die kerel zat me maar stoer aan te kijken . Vervolgens ben ik rustig in de 1 weggereden dus hij dacht te gaan winnen... en toen op koppel in de 2 vol er voorbij gegaan. Doei . | |
jitzzzze | zondag 3 november 2013 @ 20:19 |
Leuk is dat ja, als de turbo aangaat er op koppel voorbij gaan Ik had er net nog eentje achter me bij een tweebaansweg, die vond dat ik niet snel genoeg weg reed op de rechter baan toen het verkeerslicht groen licht gaf. Totdat de turbo bijsprong in z'n twee en dat nieuwe Fiesta'tje het ineens niet meer bij kon houden | |
Piet__Piraat | zondag 3 november 2013 @ 20:24 |
Mooi ja. Ik rij meestal wel door, maar niet als een gek. Laatst een Aygo die op de oprit naar de snelweg zat te drukken. Reed waarschijnlijk op z'n max... Kon geen koplamp in m'n spiegel meer zien. Prima als je haast hebt, maar bumperkleven is niet zo handig. Toen even gas gegeven en doorgetrokken. Aan het eind van de invoegstrook knalde ik de snelweg op met 140 en was de Aygo net het puntstuk voorbij en reed bij de blokmarkering . | |
Hyperdude | zondag 3 november 2013 @ 20:44 |
Ik doe nooit mijn best. Rijden heel wat Corsaatjes, Ford Feestjes en Aigoos rond die denken dat ze retesnel zijn. | |
jitzzzze | zondag 3 november 2013 @ 20:45 |
Same here, lekker doorrijden maar wel beschaafd en beheerst. | |
Andyy | zondag 3 november 2013 @ 20:57 |
Zat laatst een auto stoer te doen, ik liet 'm voor op de oprit en dacht ik duw 'm er wel af en laat zien wat echte powerrrrr is Toen gaf ik gas en werd ik wakker toen de 458 al een kilometer verderop was | |
rival | maandag 4 november 2013 @ 11:09 |
Ik doe dat met alles en iedereen die ik links van me zie | |
Tarado | maandag 4 november 2013 @ 11:13 |
Met die trajectcontroles van tegenwoordig laat ik ze lekker gaan hoor | |
rival | maandag 4 november 2013 @ 11:16 |
Die staan op vaste plekken toch. Daar rijden we allemaal netjes | |
Tarado | maandag 4 november 2013 @ 11:22 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder ook wel rustig rij tegenwoordig, komt toch wel mede daardoor, voorheen reed ik altijd zo'n beetje 20-30km harder dan toegestaan, houd je lekker iedereen rechts, nu zet ik hem op de cruisecontrol, slaapverwekkend dat wel. | |
Fopje | maandag 4 november 2013 @ 13:16 |
Ik niet man Wil hem niet te veel afraggen | |
rival | maandag 4 november 2013 @ 13:21 |
Rij hem altijd netjes warm, altijd. Daarna mag het gas erop, daar bouwen ze bmw's voor | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 17:59 |
Precies, na 30km rijden maakt het me niet meer zoveel uit | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 18:01 |
20 is wel voldoende | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 18:02 |
Voor een diesel? 20 is voor een benzine inderdaad genoeg | |
Andyy | maandag 4 november 2013 @ 18:10 |
Ik trap meestal al na 10/15 (stadskilometers) Heb op de auto alleen geen kvs/olietemperatuurmeter | |
mitchelll0181 | maandag 4 november 2013 @ 18:11 |
Ik win... 5 denk ik.. Maja.. Zit ook te wachten tot het blok het begeeft | |
Andyy | maandag 4 november 2013 @ 18:14 |
Gefeliciteerd met je twijfelachtige overwinning Maar maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, rij deze auto toch niet lang genoeg om het effect van koud trappen te merken | |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2013 @ 18:23 |
hier gaat dat wel anders. superzuinig doe ik met m'n beemer. mijn vorige auto was een ford sierra. bij m'n fordje heb ik wel het gaspedaal direct als aan/uit knop gebruikt | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 18:23 |
Ik zit binnen 3Km al op de snelweg 's morgens, dus echt trappen is er niet bij. Bij 3000RPM de volgende versnelling is prima. | |
mitchelll0181 | maandag 4 november 2013 @ 18:25 |
Ja dat wel, en dan wel met invoegen ff doortrekken | |
Hyperdude | maandag 4 november 2013 @ 18:30 |
Ik doe meestal 15-20 km en dan niet echt hoger dan 4500. Echt doortrappen minstens 50 km. snelweg. Zolang duurt het bij de 911 nl. voordat de olietempmeter een beetje in beweging komt. 3.2 liter luchtgekoeld vs. 3 liter watergekoeld; welke is het snelst warm? [ Bericht 32% gewijzigd door Hyperdude op 04-11-2013 18:49:02 ] | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 19:12 |
Nee, bij 3000RPM doorschakelen. Zit in zijn 5 op 2800RPM bij 120Km/h. | |
Piet__Piraat | maandag 4 november 2013 @ 20:13 |
Jep, dat dus. Ik probeer altijd rond 2.500rpm max te blijven, dan kan ie rustig warm worden. Maar ook als de boel warm is trek ik zeer zelden door tot 4.000rpm. | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 20:18 |
Ja, ruim. De tempmeter van mn Golfje geeft al redelijk snel 90+ graden aan. Maar ik houd normaal ook 20 minuten of 20km aan | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 20:25 |
Ik eens per week, maar vooral om de kat en uitlaat wat schoon te blazen. Ja, de KVS meter zit al snel op de 90 graden ja. Maar de motorolie duurt altijd wel een stuk langer. | |
mitchelll0181 | maandag 4 november 2013 @ 20:26 |
Zeker een 2.8 hahahaha ? | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 20:26 |
Ik weet het verschil wel tussen een kvs en olie meter hea | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 20:27 |
Just to be sure | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 20:35 |
Als je op het circuit rijdt en je weet je olietemp meter niet te vinden heb je het niet helemaal begrepen geloof ik | |
Piet__Piraat | maandag 4 november 2013 @ 20:40 |
Daarvoor rij ik soms gewoon langere stukken flink door. Liefst 's nachts . Het is een diesel. | |
Andyy | maandag 4 november 2013 @ 20:45 |
Ik iets van 1500 | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 20:48 |
Ik heb 'maar' een 1.7 | |
Andyy | maandag 4 november 2013 @ 20:50 |
Ik maar een 2.0. Maar ik heb dan wel 8 versnellingen | |
jitzzzze | maandag 4 november 2013 @ 20:51 |
Gewoon 5; lekker oldskool | |
Andyy | maandag 4 november 2013 @ 20:56 |
Nu wachten tot iemand met 4 of zelfs 3 zich meldt | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 20:56 |
Ik heb er oneindig veel | |
Hyperdude | maandag 4 november 2013 @ 21:16 |
Een transmissie is alleen maar nodig bij gebrek aan voldoende moment bij een bruikbaar toerental. Dat is wel een voordeel van electriek; geen energieverslindende versnellingsbak van 50-100 KG. Stoom heb je trouwens ook geen last van koppelgebrekziekte | |
bokkepoot | maandag 4 november 2013 @ 21:17 |
Jij speelt sowieso vals
| |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 21:19 |
| |
bokkepoot | maandag 4 november 2013 @ 21:22 |
Hoho, niks mis met een variomaatje hoor. Is alleen een rare gewaarwording als je je auto eerst naar de 4000 toeren brengt en dat ie dan pas opschakelt... | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 21:24 |
Dan staat ie verkeerd afgesteld | |
bokkepoot | maandag 4 november 2013 @ 21:27 |
Een volvo 340 met de bergstand En is dat Knot? Ander hoekje trouwens | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 21:30 |
Wat is er dan raar aan Dat is net als vol doorvlammen in zijn 1e versnelling, dan kun je pas bij 6 of 7 (of 9) k rpm schakelen | |
bokkepoot | maandag 4 november 2013 @ 21:33 |
Niks, het voelt gewoon raar om eerst de auto te laten optoeren en dat dan de auto versnelt. Je mist het schakelen en het terugvallen in toeren, dat is een raar gevoel bedoel ik | |
daNpy | maandag 4 november 2013 @ 21:36 |
Ah zo, je bent gewoon niet gewend dat je kan genieten van de constante trekkracht van de motor . | |
mitchelll0181 | maandag 4 november 2013 @ 21:48 |
Aaaaardig gek die drift... All out driving style shittt... Skills.. | |
bokkepoot | maandag 4 november 2013 @ 21:59 |
Geef mij maar gewoon een mooie reihensechser met een goeie handbak Zit een veel beter geluid in en trekt net een tandje harder | |
Hyperdude | dinsdag 5 november 2013 @ 19:14 |
Ik zet 'm in de vijf, en haal hem er vandaag niet meer uit. | |
daNpy | dinsdag 5 november 2013 @ 19:15 |
Lego | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 08:36 |
Jezus, 850km rechtdoor. Fucking saai! | |
daNpy | woensdag 6 november 2013 @ 08:44 |
US of Ajajaj | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 09:09 |
Had ik gezien. Maar nog steeds fucking saai | |
Andyy | woensdag 6 november 2013 @ 13:46 |
Voordeel van al het regen is wel dat de X1 een driftmachine is geworden | |
maart78 | woensdag 6 november 2013 @ 17:03 |
mijn nieuwe banden bevallen mij wel | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 17:08 |
Sowieso wel grappig, af en toe even in de bocht het gras instampen. Auto zet nu makkelijk een stapje opzij, maar trekt ook zo weer recht. Kleine pleziertjes | |
jitzzzze | woensdag 6 november 2013 @ 19:16 |
Zojuist na een aantal weken weer eens de bandenspanning gecontroleerd. Zat nog net zoveel in als de vorige keer En nee, die was niet gisteren | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 19:34 |
Ik heb 't al een tijdje niet gecontroleerd. Binnenkort eerst maar eens met de winterbanden aan de slag. Even profiel meten enzo, vrees dat ik twee nieuwe moet... | |
Hyperdude | woensdag 6 november 2013 @ 19:35 |
Temperatuur is toch lager nu? Zelfvullende bandjes? | |
jitzzzze | woensdag 6 november 2013 @ 19:38 |
Het was 1 tiende minder dan twee maanden terug, vooruit | |
Hyperdude | woensdag 6 november 2013 @ 19:41 |
Het lijken wel de economischegroeicijfertjes van Markje R. | |
jitzzzze | woensdag 6 november 2013 @ 19:42 |
Ja, alleen hebben deze geen invloed op je portemonnee | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 19:55 |
Behalve als je bandenspanning in een seconde daalt van 2.5 naar 0 | |
jitzzzze | woensdag 6 november 2013 @ 19:56 |
Alleen als dat onbedoeld is | |
Piet__Piraat | woensdag 6 november 2013 @ 19:57 |
Nouja, bedoeld lukt het je meestal niet in een seconde Of je moet een priem ofzo gebruiken, maar dan wordt het ook weer duur voor nieuwe bandjes | |
Hyperdude | woensdag 6 november 2013 @ 19:58 |
Deflatie is altijd slecht voor de economie. | |
Andyy | woensdag 6 november 2013 @ 20:05 |
Paar milliliters meer benzine verbruikt daardoor | |
jitzzzze | woensdag 6 november 2013 @ 20:07 |
Ai ai ai, ik laat het volgende biertje wel staan om het verlies te compenseren | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 08:44 |
Ik begin me nu toch écht te irriteren aan de "climat control" Terwijl ik hem ingesteld heb op 20 graden, en dat is niet eens echt warm, zit ik gewoon weg te fikken omdat hij met 4!!! blokjes warme lucht loopt te blazen in de auto Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik het in de I-drive opgeroepen. Ik zie dat hij bij voeten en voorruit aan het blazen is en in het midden niet. Stel ik hem vervolgens in op 2 blokjes, draait hij zelf de hele raam dicht en begint op m'n smoel te blazen Daar vroeg ik toch niet om, je moet alleen niet zo achterlijk hard lopen pompen want ik wil de radio ook nog kunnen horen. Vervolgens maar op 1 blokje gezet, zodat er gewoon lekker een beetje luchtverversing in de auto is. Maar omdat hij niet meer op de voorruit blaast slaat die aan Ik weet niet welke josti dat algorithme geprogrammeerd heeft maar in de E46 werkte het automatisch programma een héél stuk beter. Hoe kan hij nou zelf de instelling van "waar blaas ik" veranderen als ik enkel instel hoe hard hij moet blazen | |
Piet__Piraat | donderdag 7 november 2013 @ 08:58 |
Dat klinkt inderdaad niet heel prettig . Leve de vooruitgang?
| |
Treurwilg | donderdag 7 november 2013 @ 10:02 |
waarschijnlijk omdat het gewoon koud is in de auto en de climate control de gevoelstemperatuur zo snel mogelijk naar die 20 graden wil hebben, doet E46 ook zeker in de winter volle bak warme lucht erin zogauw het koelwater warm is. en als jij de uitblaassnelheid ingesteld hebt gaat de auto natuurlijk vrolijk verder met de uitblaas openingen regelen | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 12:10 |
Maar met een buitentemperatuur van 13 graden hoeft hij echt niet met 4 blokjes warme lucht te gaan blazen hoor. Dan is de auto zo warm. Ik vermoed eerder dat er iets mis is met de sensoren oid. Ja dat klopt, maar waarom verandert hij dat? Hij meet toch nog steeds dezelfde waardes, ongeacht hoe hard hij blaast? | |
Treurwilg | donderdag 7 november 2013 @ 13:39 |
misschien is het zo dat de gevoelstemperatuur bij een lagere uitblaas snelheid sneller omhoog gaat door op bepaalde plekken te blazen? de auto wil niets liever als jou zo snel mogelijk de ingestelde temperatuur laten voelen | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 14:01 |
Tenzij er ergens iets niet klopt dus. Want in onze E46 heb ik het nog nooit meegemaakt dat ik het echt heet had, en in deze auto wel. Temperatuur staat -normaal- altijd op 20 graden. In de zomer overigens nergens last van gehad, sinds de buitentemp onder de 20 graden is gegaan is het zo'n beetje begonnen. Ik gebruik de airco ook niet altijd trouwens. | |
Fopje | donderdag 7 november 2013 @ 14:40 |
Ik gebruik die climate control ook niet. (E46) Bij mij gaat hij ook als een debiel lopen blazen zodat ik niks meer hoor behalve dat geblaas. Gewoon lekker handmatig instellen | |
Catch22- | donderdag 7 november 2013 @ 14:42 |
automatisch? climatecontrol? nieuwerwetse dikdounerij mejonge | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 15:05 |
In mij '98er E46 werkte het echt dikke prima | |
Nadinarama | donderdag 7 november 2013 @ 15:35 |
Yup, ik ga mijn E36 weg doen na 4,5 jaar Net na klein stukje rijden, gaan alle dashboard lampen aan en uit. Relais' van ABS vervangen heeft niet geholpen etc. Steeds vaker mankementen, ik zit niet meer rustig op de weg. Tis gewoon klaar. Jullie nog tips voor de verkoop? In onderdelen levert ie vast nog wel wat op, maar heb geen garage/opslag tot mijn beschikking. | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 15:44 |
www.marktplaats.nl | |
Nadinarama | donderdag 7 november 2013 @ 15:46 |
Daar was ik nog niet opgekomen. | |
jitzzzze | donderdag 7 november 2013 @ 15:50 |
Fijn dat we je hebben kunnen helpen * jitzzzze schouderklopje geeft aan daNpy | |
Nadinarama | donderdag 7 november 2013 @ 16:08 |
Zoek wel effe verder, bedankt voor de nuttige bijdrage. | |
Treurwilg | donderdag 7 november 2013 @ 16:12 |
kapotte kachel weerstand of kapotte temp sensor ? ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn kachel, behalve dan het vaker voorkomende kachelweerstand probleem. overigens staat je clima niet op het rechtse ontwasemknopje toch? want dan blaast ie volle bak warme lucht | |
Fopje | donderdag 7 november 2013 @ 16:13 |
Nee die staat uit. Laatst laten uitlezen en gaf geen foutmeldingen mbt de temperatuur regeling. Of kan die dat niet uitlezen? Als ik handmatig de temperatuur op 18 graden zet wordt het ook veel warmer dan de 18 graden en wordt het soms gewoon zo warm dat ik hem op 17 moet zetten | |
Treurwilg | donderdag 7 november 2013 @ 16:14 |
lijkt me gevalletje temperatuur sensor overleden of verstopt, keer schoonmaken |