abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:36:50 #26
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132343793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef daNpy het volgende:
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen :)
Precies. Die paar honderd euro die ik nu aan brandstof bespaar is echt de moeite niet, zeker niet omdat het onderhoud duurder uitvalt door de LPG-installatie.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:40:30 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132343952
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:42:45 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132344060
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:09:25 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132345089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
Ik vind moderne auto's overpriced, zeker de kwalitatief betere als je er eentje wilt die nog geen 6 of 7 rondjes om de wereld heeft gereden, en ik wil gewoon geen auto waar ik uitleestroep voor nodig heb.

Ouwe bakken hebben gewoon iets wat nieuwere auto's niet hebben ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:16:20 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132345390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
Ik wil gewoon een auto waar ik overal fatsoenlijk bij kan onder de motorkap en zo weinig mogelijk elektronica ellende.
pi_132351172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in? :)
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Dit is een Signature....
pi_132351528
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
pi_132351772
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Een echte liefhebber die voor origineel gaat, zou er never nooit LPG in gooien. Daarnaast: LPG is moordend voor klepzetels, en die zijn toch een stuk duurder om te fixen dan wat pakkingen (die tegenwoordig prima tegen ethanol kunnen omdat vervangende pakkingen en rubbers gewoon van hetzelfde materiaal worden gemaakt als hun broertjes voor moderne auto's). :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]
Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.
De Co2-uitstoot is welliswaar lager dan op benzine, maar de NOx-uitstoot is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine. En laat die NOx-uitstoot nou net de luchtvervuiling zijn. ;) Zelfs de modernere G2-gasinstallatie gooit veel meer fijnstof de lucht in dan dezelfde auto op benzine. LPG is dus helemaal niet schoner of milieuvriendelijker (integendeel) maar draagt alleen wat minder bij aan het broeikaseffect. Maar voor luchtkwaliteit en luchtvervuiling moet je echt geen LPG of oude diesel willen rijden. ;)
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:50:18 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132353405
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:27:01 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132354411
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
Probably, want met Benz-gewichten zit je al rap aan 100+¤/mnd MRB, en doordat ze straks massaal gedumpt gaan worden door mensen die zo'n ding reden uit krentenkakkerigheid, is de dagwaarde straks 0, waardoor niemand er ook maar een duppie onderhoud in wil steken en het overgrote meerendeel dus barrels zijn.

Ik voorspel een opleving in de demo-derby :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:28:27 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132354446
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een stuk makkelijker om een blok stuk te krijgen op LPG, dat is een zekerheidje :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132355095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:47 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen. ;)

Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit. ;)
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
History became legend, legend became myth.
pi_132355294
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Nee.
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:11:44 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132355481
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:04 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Zie DM :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132355599
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.

Dat is alvast een deel van het "kabinet rekent zich rijk" bedrag dat de overheid niet meer van mij gaat krijgen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:16:59 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132355614
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.

Liefhebber gespot.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132355725
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Liefhebber gespot.
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:20:53 ]
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:21:52 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132355760
quote:
5s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?
Helemaal niks ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132355765
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Liefhebber gespot.
Het ligt wat genuanceerder.
Ik heb ook nog een Volvo 940 Estate uit 1996 voor dagelijks gebruik en het wordt wat kostbaar om voor beide auto's het volle pond te gaan betalen.

125 Euro wegenbelasting per maand kan niet uit met 2000km per jaar en er zit nog veel werk in de Volvo 740.

Wat er moet gebeuren:
- roest rond dakraam
- drukgroep
- nieuwe kop (heeft ruim 440k op LPG gelopen)
- 2 nieuwe schokdempers
- LPG installatie er uit
- andere carburateur er op die benzine snapt
- wat kleine ergernissen

Misschien houd ik de banden (gloednieuw) en koop ik nog eens een mooi exemplaar op benzine terug.

Ik ben een liefhebber maar ook een realist.

Dagelijkse auto:


Mijn oldtimer:
pi_132356050
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

Mijn oldtimer:
[ afbeelding ]
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:39:29 ]
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:35:10 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132356132
Dat is geen oldtimer maar een kapot plaatje ;)

Je bedoelt zoiets:

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132356167
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:

[ afbeelding ]
Waar jij je maar goed bij voelt :)
pi_132356286
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar jij je maar goed bij voelt :)
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
pi_132356454
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Afijn, dan is het geen oldtimer maar een liefhebbers auto, dat moet je zelf maar bepalen. Het is allemaal aan smaak gebonden, dit is mijn smaak.

Hoe dan ook, het is mijn hobby maar ook aan een hobby zit een maximum aan kosten.
En dat maximum is bereikt voor deze auto. Dat is een overweging die ik zelf moet maken op basis van te verwachten werk en waarde. Voor minder geld koop ik dan een gavere 740/760 op benzine.

Ik reageerde op iemand die met een sarcastische ondertoon "liefhebber gespot" zei en daarbij mijn "sloop" verhaal aanhaalde.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-10-2013 13:54:01 ]
pi_132357658
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')