Precies. Die paar honderd euro die ik nu aan brandstof bespaar is echt de moeite niet, zeker niet omdat het onderhoud duurder uitvalt door de LPG-installatie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef daNpy het volgende:
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto kooptquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
Ik vind moderne auto's overpriced, zeker de kwalitatief betere als je er eentje wilt die nog geen 6 of 7 rondjes om de wereld heeft gereden, en ik wil gewoon geen auto waar ik uitleestroep voor nodig heb.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt
Ik wil gewoon een auto waar ik overal fatsoenlijk bij kan onder de motorkap en zo weinig mogelijk elektronica ellende.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in?
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikjequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor.
Een echte liefhebber die voor origineel gaat, zou er never nooit LPG in gooien. Daarnaast: LPG is moordend voor klepzetels, en die zijn toch een stuk duurder om te fixen dan wat pakkingen (die tegenwoordig prima tegen ethanol kunnen omdat vervangende pakkingen en rubbers gewoon van hetzelfde materiaal worden gemaakt als hun broertjes voor moderne auto's).quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:
[..]
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
De Co2-uitstoot is welliswaar lager dan op benzine, maar de NOx-uitstoot is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine. En laat die NOx-uitstoot nou net de luchtvervuiling zijn. Zelfs de modernere G2-gasinstallatie gooit veel meer fijnstof de lucht in dan dezelfde auto op benzine. LPG is dus helemaal niet schoner of milieuvriendelijker (integendeel) maar draagt alleen wat minder bij aan het broeikaseffect. Maar voor luchtkwaliteit en luchtvervuiling moet je echt geen LPG of oude diesel willen rijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:
[..]
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Probably, want met Benz-gewichten zit je al rap aan 100+¤/mnd MRB, en doordat ze straks massaal gedumpt gaan worden door mensen die zo'n ding reden uit krentenkakkerigheid, is de dagwaarde straks 0, waardoor niemand er ook maar een duppie onderhoud in wil steken en het overgrote meerendeel dus barrels zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een stuk makkelijker om een blok stuk te krijgen op LPG, dat is een zekerheidjequote:Op zondag 20 oktober 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:47 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen.
Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit.
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor.
Zie DMquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:04 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Liefhebber gespot.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?quote:
Helemaal niksquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?
Het ligt wat genuanceerder.quote:
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.quote:
Waar jij je maar goed bij voeltquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:
[ afbeelding ]
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.quote:
Afijn, dan is het geen oldtimer maar een liefhebbers auto, dat moet je zelf maar bepalen. Het is allemaal aan smaak gebonden, dit is mijn smaak.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |