abonnement Unibet Coolblue
pi_132272686
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132272746
Ik wilde net een nieuw topic gaan openen met de TT "sappig vlees" :') _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Saucijsjes hoeft niet echt, ik laat ze even wellen in heet water, dep ze droog
en braad ze op middelhoog vuur bruin en gaar.

GB, ga je weg bij je werk? Begrijp ik dat goed?
Ja, reorganisatie...

En ik vind het allemaal maar rete spannend, geen idee waar ik volgend jaar zit qua werk en ook verhuizen enzo. Maar zal vast allemaal op z'n pootjes terecht komen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132272810
Lijstjestijd!

O: zuurdesemcracker kaas, bakje yoghurt/vla met muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas
L: speltboterham appelstroop, handje cashews
T: nog zo'n boterham, banaan, paar dropjes
S: 5 km in een half uur
D: vissticks, gebakken aardappeltjes, broccoli
T: ik denk nog wat vla met aardbeien :9~
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132273209
Kan het nog een boel schelen waar je komt te zitten, GB?! Lijkt me dat ze niet zomaar kunnen afdwingen dat je bij een reorganisatie ineens 50+ km van je woonplaats komt te zitten?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132273302
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas, grapefruit
L groentesoep, kibbeling op een broodje, karnemelk
T koffie met melk
D courgettebloemkoolsoep met munt en anijszaad
T banaan
pi_132273305
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:21 schreef V1z0R het volgende:
Kan het nog een boel schelen waar je komt te zitten, GB?! Lijkt me dat ze niet zomaar kunnen afdwingen dat je bij een reorganisatie ineens 50+ km van je woonplaats komt te zitten?
Nee, het zit iets anders. Ik word gedetacheerd en het bedrijf waaraan ik nu word uitgeleend gaat reorganiseren, waardoor ik weg moet. Dus vanaf januari ben ik nog wel in dienst bij die detacheerder, maar moet ik een nieuwe opdracht vinden. ;) Dus wat dat betreft heb ik geen idee waar ik terecht kom.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132273344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas, grapefruit
L groentesoep, kibbeling op een broodje, karnemelk
T koffie met melk
D courgettebloemkoolsoep met munt en anijszaad
T banaan
Mooi diner na die lunch, compenseert de boel mooi een beetje. Zou het zelf alleen de middag niet trekken op een kopje koffie. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132273363
GB, wut, paar dagen wist je nog 'beide vast contract' te vertellen!?
Edit:ah ik snap. En de D was lekker, maar inderdaad ook voor balans in de dag. In de middag heb ik inderdaad behoorlijk zitten vegeteren met onderwijs.

Morgen heb ik mn eerste dienst, ben benieuwd en ook of ik tijd heb om te eten.
pi_132273430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
GB, wut, paar dagen wist je nog 'beide vast contract' te vertellen!?
Ja, ik heb ook een vast contract. Bij de detacheerder. :)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132274039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, het zit iets anders. Ik word gedetacheerd en het bedrijf waaraan ik nu word uitgeleend gaat reorganiseren, waardoor ik weg moet. Dus vanaf januari ben ik nog wel in dienst bij die detacheerder, maar moet ik een nieuwe opdracht vinden. ;) Dus wat dat betreft heb ik geen idee waar ik terecht kom.
Oh zo :D

En die niksnut zat daar dus zeker in dienst!?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_132274054
Hoi :s)
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:40:56 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132274122
Gewokt O+ veel, heel veel met veel bier en wijn.. met zijn tweeen voor 50 euro 3 uur lang zuipen en eten... verkeerd tafeltje afgerekend zie ik thuis... Niet mijn schuld w/ *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132274452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh zo :D

En die niksnut zat daar dus zeker in dienst!?
Exactly ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:39 schreef Probability het volgende:
Hoi :s)
Hoi probje! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132274991
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Gewokt O+ veel, heel veel met veel bier en wijn.. met zijn tweeen voor 50 euro 3 uur lang zuipen en eten... verkeerd tafeltje afgerekend zie ik thuis... Niet mijn schuld w/ *O*
Heb ook wel eens iets soortgelijks gehad, jammerrrrr dan!

Had laatst alleen een veel te hoge rekening, dus ik even goed kijken. Er stonden een paar dingen op die we sowieso niet gehad hadden, dus ik dat benoemen, zegt die doos doodleuk "Ja, dat hebben jullie wel gehad hoor!" Eh, niet dus. Duurde echt bijna vijf minuten voor het kwartje viel. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_132275167
Ik heb het internet uit en ik lig al in bed.

Waar is het mis gegaan :P??
Worry is a misuse of imagination
pi_132275218
Ga zo wel weer opstaan want moet eigenlijk klussen ;(
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:36:58 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132282116
Klus je al Prob? Waarom mu trouwens... Je zit sowieso altijd vol met vraagtekens }:|
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132284915
Mogge. Rondje oefeningen zit er al weer op.
Eigenlijk moet ik nu weer wat nuttigs gaan doen maar er ligt een poes op schoot O+ .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132285449
Mogguh! Zo naar mijn grote vriend de tandarts. Zal mij weer benieuwen wat de schade dit keer is. :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_132286032
Poes O+

Aurum sterkte!

Als er in een recept 'Finesse voor verrijken' gebruikt wordt (wie bedenkt die belachelijke naam?!?), kan dat vervangen worden door crème fraiche?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286199
Sterkte Aurum! Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts is gestopt en de praktijk is overgenomen, alleen zitten daar dus mensen die mij willen dwingen om ieder half jaar langs te komen. En al gelijk een afspraak in te plannen. En daar hou ik niet van. :P

Volgens mij heeft Unilever een aparte afdeling die de namen van producten verzint Phaidra, maar volgens mij is het zelfs hetzelfde als creme fraiche. Nouja, de halfvolle variant van creme fraiche, maar dat kun je negeren. :P
Wat ga je koken?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_132286232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sterkte Aurum! Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts is gestopt en de praktijk is overgenomen, alleen zitten daar dus mensen die mij willen dwingen om ieder half jaar langs te komen. En al gelijk een afspraak in te plannen. En daar hou ik niet van. :P

Volgens mij heeft Unilever een aparte afdeling die de namen van producten verzint Phaidra, maar volgens mij is het zelfs hetzelfde als creme fraiche. Nouja, de halfvolle variant van creme fraiche, maar dat kun je negeren. :P
Wat ga je koken?
Iets wat hier niet thuishoort :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286629
Sorry, ik had moeten zeggen: wat ga je bakken natuurlijk. :P
Lekker. :)

Hier is alleen de tomatenoogst geslaagd, dus ik heb nog een bak met groene tomaten op tafel staan en buiten staan nog mijn tomatenplanten met groene tomaten eraan. Hopelijk binnenkort rode tomaten en dan ga ik lekker pastasaus maken. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_132286762
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Iets wat hier niet thuishoort :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!
Ach, if it fits your macro's. :9 :P
pi_132287118
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:59 schreef Phaidra het volgende:
Poes O+

Aurum sterkte!

Als er in een recept 'Finesse voor verrijken' gebruikt wordt (wie bedenkt die belachelijke naam?!?), kan dat vervangen worden door crÚme fraiche?
Ja hoor :) en ik zou zelf eerder crÚme fraiche gebruiken dan dat finesse-spul. Minder bewerkt/commercieel product heeft mijn voorkeur.

Ik kom hier ook maar eens wat vaker posten, denk ik. Bmi zit inmiddels op 26, 3 en nu ruim 17 kg lichter O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')