abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:36:44 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132255003
Tyler-Girl, dat kan er zeker wel mee te maken hebben, ik heb dat ook een tijd gehad. Tip: rust nemen! maar ook letten op je houding tijdens het haken. Mogelijk trek je onbewust je schouder op tijdens 't haken, of span je spieren in je arm onnodig aan. Is het de linker of de rechter? Bij mij helpt het als ik ervoor zorg dat de rechterarm niet op iets leunt tijdens het haken, waardoor hij vrijer te bewegen is. En steeds weer bewust checken of je schouders wel losjes genoeg 'hangen'. Succes!
in de haak.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:22 #102
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_132255602
Het is mijn rechterschouder. En mijn schouders ophalen en aanspannen doe ik onbewust inderdaad. Ik merkte wel dat ik wat last kreeg van mij vingers enzo dus probeer wel rust te nemen, maar mijn schouder had ik nog niet eerder last gehad.... -O-
bah,balen dit. En ik heb nog wel zoveel leuke projectjes om te maken..... ;(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:13:58 #103
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_132256320
Ik ken het gevoel. Een kussen onder mijn arm/elleboog geeft mij met wat meer steun zodat ik niet krampachtig mijn arm hef. :)
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_132256829
Mooie winterspulletjes weer gezien, ook leuke mand en Gs'jes. Shawl is goed gelukt, wil ik ook nog een keer maken. :D

Schouder kan inderdaad overbelasting zijn, zou ik even voorzichtig mee zijn. Ik haak nooit tijden achter elkaar omdat ik erg gevoelig ervoor ben i.v.m. een chronische RSI rechts. Ik moet überhaupt voorzichtig zijn met dingen waarmee je een statische houding hebt. }:|

Genaaide kussenhoezen zijn trouwens hier af dus ik kan weer wat anders gaan doen *O*. Eerst maar vanmiddag weer eens naar de tandarts toe, mijn wortelkanaalbehandlingskies is gevoeliger geworden i.p.v. minder gevoelig en dat lijkt me niet helemaal goed :') (en volgende week is de praktijk natuurlijk gesloten, het zal weer niet zo zijn daarom nu maar _O- )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2013 @ 12:31:24 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132256894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het is mijn rechterschouder. En mijn schouders ophalen en aanspannen doe ik onbewust inderdaad. Ik merkte wel dat ik wat last kreeg van mij vingers enzo dus probeer wel rust te nemen, maar mijn schouder had ik nog niet eerder last gehad.... -O-
bah,balen dit. En ik heb nog wel zoveel leuke projectjes om te maken..... ;(
Hoe zit je als je haakt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:42:54 #106
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_132257293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe zit je als je haakt?
Uhm...,meestal gewoon op de bank mer veel bewegingsruimte. Geen kussens die in de weg liggen of voor de steun. Maar zoals ik al zei, heb ik sowieso de neiging om mijn schouders op te halen (met rennen doe ik het ook en in de winter vaak ook om de kou buiten te houden) het is fout, dat weet ik....nu nog een goede houding aanleren.
Verder ga ik ook met het werk mee....dus ik eindig vaak een beetje naar links hellend...
En ik ben rechts, dus computeren is ook muizen met rechts dus mssn speelt dat ook mee...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_132258167
Timer zetten als je gaat haken en als die afgaat je houding weer goed doen of even iets anders gaan doen :) Er uit jezelf op letten is best lastig, dat vergeet je gewoon als je erin opgaat.
sprak de ervaringsdeskundige die zichzelf eens een hele volgende dag kotsmisselijk duizelig gehaakt heeft :')
pi_132260322
lastig is dat hé. pijnklachten krijgen terwijl je iets zo leuk vindt om te doen. Ik ken het :P
Beterschap Tyler-Girl..
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_132262159
Oh wat rot meisjes, om lichamelijke klachten te hebben (van) het haken. En dat terwijl de haak-(en andere frutsel en knutsel en crea) drang zo groot is :*

Voor mij helpt dan toch mijzelf proberen te temperen en eens ergens anders te zitten haken of iets..
Beetje afwisselen en eigenlijk ook een beetje rustig aan doen.

Ik ben weer eens na mijn "zomerhaak-dip" gestart met te veel projecten door elkaar heen, maar eigenlijk leer ik er nooit van :')
Standaard slingeren er een 20 tal projectjes rond waar ik dan weer eens een beetje aan knutsel. Daarnaast ook een project die ik haak om iemand online te begeleiden bij haar haakproces. Weer eens wat anders om te doen..

tis me wat.. het leven van een haakster :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:21:17 #110
211083 Angelof9
I must go first
pi_132262650
Oh, ik heb ook ZOVEEL projectjes! En dan kijk ik om heen en denk: zal ik verder met die shawl? Of die andere shawl? Of dat kussen? Nee, weet je wat, ik begin iets nieuws! Het is tijd voor iets nieuws!

Gelukkig komen de meetste dingen uiteindelijk ook wel af. Al blijven sommige wel heel lang liggen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:29:37 #111
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_132262968
Hahah herkenbaar. Ik heb er geen 20 liggen, maar ik lig snachts nog wel eens wakker van wat ik nog allemaal "moet" haken en wanneer ik dat zou moeten doen. Om de volgende dag met een nieuw project te beginnen dat totaal niet relevant is. :D
Mijn schouder doet al een stuk minder pijn, hopelijk blijft het zo,

Ene Bijou, hoe haak je jezelf misselijk? Dat is echt nieuw voor me... :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:57:19 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132263987
haha Angel, dat herken ik ook wel ja. Tijd voor iets nieuws! :D

ik heb mezelf ook wel eens duizelig gehaakt, gewoon te lang gefocust op 't haken, tot ik er echt wat draaierig van was. Daarna moesten m'n ogen een hele tijd acccomoderen aan het iets verder weg kijken dan de afstand tot m'n handen. :o
in de haak.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:01:45 #113
211083 Angelof9
I must go first
pi_132264192
Oh ja, dat heb ik ook, dat ik opkijk en alles wazig is.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 16:20:34 #114
382129 crew  Donna
pi_132264871
Ik probeer 1 project tegelijk te doen, maar meestal heb ik een sjaal achtig iets en een knuffel tegelijk. Zo voor de afwisseling!
pi_132265892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahah herkenbaar. Ik heb er geen 20 liggen, maar ik lig snachts nog wel eens wakker van wat ik nog allemaal "moet" haken en wanneer ik dat zou moeten doen. Om de volgende dag met een nieuw project te beginnen dat totaal niet relevant is. :D
Mijn schouder doet al een stuk minder pijn, hopelijk blijft het zo,

Ene Bijou, hoe haak je jezelf misselijk? Dat is echt nieuw voor me... :D
Fijn dat het al wat beter gaat ^O^

Wat trui ook zegt, dan ben je te lang te geconcentreerd bezig.
Ik heb toen mijn nekspieren onbewust zo aangespannen dat ik de volgende dag bij elke hoofdbeweging de kamer drie keer rond zag gaan. Heb me laten vertellen dat die grote spier in je nek aansluiting heeft bij je evenwichtsorgaan, daar trok hij dan aan of zoiets. Laat het niet zo ver komen is mijn advies :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:51:42 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132266150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef Angelof9 het volgende:
Oh ja, dat heb ik ook, dat ik opkijk en alles wazig is.
ha fijn (dat ik niet de enige ben!) :D
in de haak.
pi_132266425
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef trui het volgende:

[..]

ha fijn (dat ik niet de enige ben!) :D
Hier nog één! :Y Zeker als ik mijn lenzen niet in heb. Dan kan ik de ondertiteling op tv dus echt met geen mogelijkheid meer lezen :+ (meestal lukt dat nog wel zonder lenzen, maar niet tijdens het haken dus)
pi_132266936
:W

Ik kom even binnen met mijn beginner vraagje! ik heb afgelopen weekend leren haken n ik vind het erg leuk. Ik heb vandaag beetje heen en weer vasten zitten haken maar het lapje krult zo maf. Doe ik iets verkeerd?
Ik zit aan een sjaal te denken..ik kan zo door gaan maar wordt het mooi? of kan is het ook wat als ik een paar rijen afwissel met sokjes bijvoorbeeld?
ik kan het ook uit elkaar halen en even een echte patroon zoeken natuurlijk

https://www.dropbox.com/s(...)10-17%2017.08.45.jpg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:17:08 #119
211083 Angelof9
I must go first
pi_132267033
Volgens mij haak je gewoon een beetje te strak. Misschien een maatje groter haaknaald proberen. Als je hetzelfde aantal steken houdt en het lapje loopt niet scheef, moet het goedkomen. Haakwerk kun je ook blocken, net als breiwerk.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:20:53 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_132267194
Pfffffffffff ik ben echt slecht met patronen lezen _O-

Ik heb net de Simply Haken gekocht :+ want er staat een leuke steek in.
Ik snap geen ruk van het patroon :')

En ik wil niet eens het hele patroon gaan haken maar gewoon de steek weten...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2013 @ 18:31:22 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132269114


Het gaat ineens hard met het babydekentje waar een uil in komt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_132270295
Oh ik ben benieuwd hoe die er uit komt te zien!
pi_132270380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:06 schreef Dottey het volgende:
Oh wat rot meisjes, om lichamelijke klachten te hebben (van) het haken. En dat terwijl de haak-(en andere frutsel en knutsel en crea) drang zo groot is :*

Voor mij helpt dan toch mijzelf proberen te temperen en eens ergens anders te zitten haken of iets..
Beetje afwisselen en eigenlijk ook een beetje rustig aan doen.

Ik ben weer eens na mijn "zomerhaak-dip" gestart met te veel projecten door elkaar heen, maar eigenlijk leer ik er nooit van :')
Standaard slingeren er een 20 tal projectjes rond waar ik dan weer eens een beetje aan knutsel. Daarnaast ook een project die ik haak om iemand online te begeleiden bij haar haakproces. Weer eens wat anders om te doen..

tis me wat.. het leven van een haakster :P
Ben ik toch niet de enige met een zomerdip. 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132270484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:31 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat ineens hard met het babydekentje waar een uil in komt.
Wat leuk! Haak je de draden mee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2013 @ 19:17:07 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132270531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:15 schreef MarSuSt het volgende:

[..]

Wat leuk! Haak je de draden mee?
Ja dit is er meteen in gehaakt. wil niet gaan borduren erop,das niet mooi.
en aan de achterkan komt als afwerking een stuk stof genaaid
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')