abonnement Unibet Coolblue
pi_132062421
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
pi_132062457
En de laatste posts:

quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 01:32 schreef nattermann het volgende:
Over 6 weken mag ik er weer naartoe O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:54 schreef Franknfurter het volgende:
Ik wil er ook weer heen O+ Maar dat duurt nog minstens een jaar als ik zo doorga met mn financiën. Is de London Zoo eigenlijk de moeite waard? Daar wilde ik vorige keer heen maar toen dacht ik toch maar van niet omdat we in nederland ook dierentuinen hebben :')
pi_132062576
Zoo nog steeds niet gezien... Geen idee of het de moeite waard is, maar ik twijfel of het heel bijzonder is in vergelijking met onze eigen Artis.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132064183
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:01 schreef Bajskorv het volgende:
Zoo nog steeds niet gezien... Geen idee of het de moeite waard is, maar ik twijfel of het heel bijzonder is in vergelijking met onze eigen Artis.
Ik ben er wel geweest. Het is leuk maar als je andere grote dierentuinen hebt gezien is het niet extra bijzonder. Ik was destijds gek genoeg om met een paar kinderen die tunnels in te kruipen om de meerkats te kunnen zien. Dat is geen aanrader :') _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_132064532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:01 schreef Bajskorv het volgende:
Zoo nog steeds niet gezien... Geen idee of het de moeite waard is, maar ik twijfel of het heel bijzonder is in vergelijking met onze eigen Artis.
Artis :')

Als je Blijdorp hebt gezien, hoef je echt niet naar de London Zoo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132075615
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Artis :')

Als je Blijdorp hebt gezien, hoef je echt niet naar de London Zoo.
Dierentuinen :')

Artis, Blijdorp - who gives a fuck.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132075887
Die van London is erg matig. Misschien op zo'n zomeravond als 't alleen voor Adults is is het nog wel aardig.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:07:53 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132076155
London Zoo is de 9 grootste van de wereld volgens dit lijstje: http://www.therichest.com(...)t-zoos-in-the-world/

Vreemd lijstje.. :{
reset
  PR en moderator maandag 14 oktober 2013 @ 00:11:56 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132144989
Halloooo! Mijn eerste post ooit in TRV volgens mij :@

Ik ga volgende maand eindelijk eens met mijn 68 jarige vader naar Londen! (cadeautje voor mijn 21e verjaardag van mijn vriend O+ )
Ik ben er 1x eerder geweest, met m'n moeder in 2006, stiekem al heel lang een beetje verliefd op de stad :@

We gaan er zondagmiddag heen en gaan woensdagochtend weer terug. 2 en een halve dag aan sightseeing dus :D

Mijn vader is een oude wijze man (hehe) die altijd overal wel wat over te vertellen heeft en we zullen sowieso dan ook een halve dag moeten uittrekken voor Westminster Abbey (daar heeft hij wat mee ofzo) :P
Maar ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in de geschiedenis van gebouwen of bezienswaardigheden en de stad enzo.

Zijn er plekken aan te raden die ons allebei wel zouden interesseren op dat gebied?
En welk museum bijv. we écht heen moeten gaan.

Als ik van mijn vaders autisme uit ga zullen we verblijven in het Bayswater Inn hotel. Leuke dingen in de buurt daar?

Ohja, en een bij-vraagje. Hoe zit het met de stopcontacten daar? Kan ik bijv. mijn telefoonoplader of laptop-adapter daar gewoon opladen? Of moet ik zo'n verloopstekker kopen?

(Handige) tips zijn altijd welkom! :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132145232
Kan wel maar gewoon zo'n stekker kopen voor tientje idd.
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:48:47 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132146555
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:11 schreef Moira. het volgende:
Halloooo! Mijn eerste post ooit in TRV volgens mij :@

Maar ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in de geschiedenis van gebouwen of bezienswaardigheden en de stad enzo.

Zijn er plekken aan te raden die ons allebei wel zouden interesseren op dat gebied?
En welk museum bijv. we écht heen moeten gaan.
Neem de Thames Clippers vanaf de London Eye of een van de andere plekken naar Greenwich. Daar heb je de UNESCO Naval College, Cutty Sark (oud zeilschip), de prime meridian, Maritime museum, Greenwich Market en nog veel meer.

http://www.thamesclippers(...)-prices-booking.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Greenwich

quote:
Ohja, en een bij-vraagje. Hoe zit het met de stopcontacten daar? Kan ik bijv. mijn telefoonoplader of laptop-adapter daar gewoon opladen? Of moet ik zo'n verloopstekker kopen?
De telefoon en laptopopladers werken gewoon, maar een adapter is handig en te krijgen op elk vliegveld en anders veel elektronicawinkels hebben ze.
reset
  PR en moderator maandag 14 oktober 2013 @ 02:09:21 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132146703
Tof, dankjewel! :D

En wat voor dinges moet ik dan precies kopen? :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132147696
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Neem de Thames Clippers vanaf de London Eye of een van de andere plekken naar Greenwich. Daar heb je de UNESCO Naval College, Cutty Sark (oud zeilschip), de prime meridian, Maritime museum, Greenwich Market en nog veel meer.

http://www.thamesclippers(...)-prices-booking.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Greenwich

Greenwich is inderdaad geweldig! Zeker heengaan!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132147712
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 02:09 schreef Moira. het volgende:
Tof, dankjewel! :D

En wat voor dinges moet ik dan precies kopen? :P
Deze. Even langs de Hema, MediaMarkt of ANWB gaan. Bij de stopcontacten in de UK zitten vaak ook nog aparte schakelaartjes die je even om moet zetten. Zie het als piepkleine lichtschakelaartjes.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132147752
Ook mooi: een rondleiding over Highgate Cemetery (west)

http://highgatecemetery.org/visit

Bezoek aan de hindu Mandir Tempel

http://www.mandir.org/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 14 oktober 2013 @ 07:57:47 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_132147787
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Deze. Even langs de Hema, MediaMarkt of ANWB gaan. Bij de stopcontacten in de UK zitten vaak ook nog aparte schakelaartjes die je even om moet zetten. Zie het als piepkleine lichtschakelaartjes.

[ afbeelding ]
Action, 3,50 en wereldwijd te gebruiken :7
Tics van je petten.
pi_132147957
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:57 schreef nattermann het volgende:

[..]

Action, 3,50 en wereldwijd te gebruiken :7
Ja, ook een prima optie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 09:12:19 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132148419
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:49 schreef Nielsch het volgende:
Ook mooi: een rondleiding over Highgate Cemetery (west)

http://highgatecemetery.org/visit
Oeh, dat is er eentje voor mij ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132148761
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Oeh, dat is er eentje voor mij ^O^
Ik vond het erg tof, zeker als je alle gebruikelijke toeristische attracties al hebt gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:03:01 #20
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132149190
Het kopen van adapters op vliegvelden en andere toeristische plekken is doorgaans afzetterij.

EU naar UK stekkers kun je in heel Engeland kopen bij discounters (zoals Poundland en 99p stores) voor slechts 1 pond.
(die dingen gaan dus 10x over de kop)
pi_132149448
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:03 schreef MartijnUK het volgende:
Het kopen van adapters op vliegvelden en andere toeristische plekken is doorgaans afzetterij.

EU naar UK stekkers kun je in heel Engeland kopen bij discounters (zoals Poundland en 99p stores) voor slechts 1 pond.
(die dingen gaan dus 10x over de kop)
Er is ook een kwaliteitsverschil natuurlijk ;)

Maar inderdaad, je betaalt nog steeds teveel. Zeker in Engeland, waar je prima zonder verloopstekker kunt. Gewoon palletje even indrukken met een pen en je schuift je stekker er zo in.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:34:27 #22
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132149677
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er is ook een kwaliteitsverschil natuurlijk ;)

Maar inderdaad, je betaalt nog steeds teveel. Zeker in Engeland, waar je prima zonder verloopstekker kunt. Gewoon palletje even indrukken met een pen en je schuift je stekker er zo in.
Voor een platte stekker ja, probeer het niet met een ronde EU-stekker (de polen zijn te dik).

En wbt kwaliteitsverschil dat is nihil, degene bij Poundland zijn identiek aan die op de afbeelding hierboven.
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:46:27 #23
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_132149896
Ik heb een paar weken terug twee van deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/36(...)id=p3984.m1497.l2649

Ze waren effe onderweg, maar dan hoef ik in London niet op zoek :)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 11:09:56 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132150328
Altijd handig als je in DLD woont, dan kun je via ebay.de bestellen. Voor 1,95 had ik er eentje in huis :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:36:05 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132150979
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Altijd handig als je in DLD woont, dan kun je via ebay.de bestellen. Voor 1,95 had ik er eentje in huis :)
daarboven je is 70 eurocent in huis. Van die dingen worden er miljoenen gemaakt en zijn slechts een geleider met een standaard zekeringetje van 1 cent dus daar kan niet veel fout aan gaan.

Ben je al geweest trouwens of zit dat er nog aan te komen?
reset
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 12:50:10 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132152615
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:36 schreef Individual het volgende:
daarboven je is 70 eurocent in huis. Van die dingen worden er miljoenen gemaakt en zijn slechts een geleider met een standaard zekeringetje van 1 cent dus daar kan niet veel fout aan gaan.

Ben je al geweest trouwens of zit dat er nog aan te komen?
Wij gaan de 27e :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132152704
Ik kan niet wachten om Londen aan mijn dochter te laten zien. Ze is nu echter pas 3 en ik zou graag willen dat ze zich deze gebeurtenis voor altijd gaat herinneren, net zoals ik mijn eerste bezoek aan Londen nog steeds herinner. Ik was toen 6, dus ik moet nog een paar jaar wachten.

Volgens mij kun je kleine kinderen echt blij maken met bijvoorbeeld:

- Een rondrit door Londen bovenin een dubbeldekkerbus;
- Tower Bridge Experience
- Natural History Museum
- London Eye
- Tower of London

Op de London Eye na (want die was er toen nog niet) staan die dingen mij nog steeds bij van mijn eerste bezoek aan Londen, nu toch alweer zo'n 24 jaar geleden. Kan me ook nog de London Planetarium herinneren, maar die is nu dicht.

De eerste keer dat ik weer naar Londen ga is waarschijnlijk in 2015, tijdens het WK Rugby.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132153010
Er is maar 1 plek waar je een kind blij kan maken in Londen http://www.hamleys.com/ :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:12:49 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132153159
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:54 schreef Nielsch het volgende:
...net zoals ik mijn eerste bezoek aan Londen nog steeds herinner.
Kan me niets meer herinneren van m'n eerste bezoek.. Ik was dan ook 3 maanden oud. :P

M'n eerste stapjes ooit waren ook al in Engeland.
reset
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:28:04 #30
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_132167244
Wij gaan over een week, 21-25 oktober :D
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_132254908
Wat is de leukste wijk om te overnachten? Liefst met een beetje leuke kroegen in de buurt.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:34:45 #32
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132254959
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:28 schreef BillsGate het volgende:
Wij gaan over een week, 21-25 oktober :D
Alvast heel veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132255645
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:28 schreef BillsGate het volgende:
Wij gaan over een week, 21-25 oktober :D
Dan los ik je af. Ik ga 25 weg.:D
Dit account is niet meer in gebruik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 oktober 2013 @ 14:42:28 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132261396
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan niet wachten om Londen aan mijn dochter te laten zien. Ze is nu echter pas 3 en ik zou graag willen dat ze zich deze gebeurtenis voor altijd gaat herinneren, net zoals ik mijn eerste bezoek aan Londen nog steeds herinner. Ik was toen 6, dus ik moet nog een paar jaar wachten.

Volgens mij kun je kleine kinderen echt blij maken met bijvoorbeeld:

- Een rondrit door Londen bovenin een dubbeldekkerbus;
- Tower Bridge Experience
- Natural History Museum
- London Eye
- Tower of London

Op de London Eye na (want die was er toen nog niet) staan die dingen mij nog steeds bij van mijn eerste bezoek aan Londen, nu toch alweer zo'n 24 jaar geleden. Kan me ook nog de London Planetarium herinneren, maar die is nu dicht.

De eerste keer dat ik weer naar Londen ga is waarschijnlijk in 2015, tijdens het WK Rugby.
Ik was ongeveer net zo oud als mijn zoon nu (wordt zaterdag 13) en ik verheug me er ook zo ontzettend op *O*

Alles wat je noemt herinner ik me ook nog (op the Eye na natuurlijk). We hebben er allebei heel veel zin in!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:15:30 #35
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_132290727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alvast heel veel plezier!
Thnx :D

Wat zijn een beetje leuke (en normaal geprijsde :X ) tentjes om te eten in London?
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_132291690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Thnx :D

Wat zijn een beetje leuke (en normaal geprijsde :X ) tentjes om te eten in London?
Wij hebben voor relatief weinig erg goed gegeten bij Bella Italia.
Maar dat is een grotere keten in GB :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132291885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Thnx :D

Wat zijn een beetje leuke (en normaal geprijsde :X ) tentjes om te eten in London?
Ik ga altijd naar Maxwell's bij Covent Garden. Goed betaalbaar en goed eten. En het is een leuke locatie waar genoeg te doen is en in de buurt is.
Zit tegenover de tube uitgang
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_132323393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef bassieVL het volgende:
Wat is de leukste wijk om te overnachten? Liefst met een beetje leuke kroegen in de buurt.
Mijn wijk (N1) :D

Ik zou zeggen Angel, Camden of in de buurt van King's Cross :Y
Nergens meer kroegen en restaurants dan in Upper Street (N1) *G*
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:45:53 #39
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_132391758
Na een extreem bliksembezoek aan Londen jaren terug (stad in, welgeteld 1 minuut op Piccadilly Circus rondgekeken en toen als een malle weer terug om m'n vlucht te halen :D) ga ik a.s. zaterdag met een vriend voor weer een bliksembezoek (zaterdagochtend vroeg heen, zondag eind van de middag terug). We gaan zaterdagavond naar Jimmy Carr in de O2 Brixton Academy!

Ik wil sowieso even kijken in The Shard, maar ik zit nog even met wat we voor leuks kunnen doen op zaterdagavond. De show van Jimmy Carr begint om 20.00, volgens de site is het afgelopen om 23.00. Lijkt me lang voor zo'n show, maar vooruit.

Wat is een leuk om op zaterdagavond rond die tijd nog te gaan doen? Zijn er leuke clubs met een breed/gemengd publiek? Een beetje in de leeftijd 25-35?
pi_132392071
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:45 schreef TripleM het volgende:
Na een extreem bliksembezoek aan Londen jaren terug (stad in, welgeteld 1 minuut op Piccadilly Circus rondgekeken en toen als een malle weer terug om m'n vlucht te halen :D) ga ik a.s. zaterdag met een vriend voor weer een bliksembezoek (zaterdagochtend vroeg heen, zondag eind van de middag terug). We gaan zaterdagavond naar Jimmy Carr in de O2 Brixton Academy!

Ik wil sowieso even kijken in The Shard, maar ik zit nog even met wat we voor leuks kunnen doen op zaterdagavond. De show van Jimmy Carr begint om 20.00, volgens de site is het afgelopen om 23.00. Lijkt me lang voor zo'n show, maar vooruit.

Wat is een leuk om op zaterdagavond rond die tijd nog te gaan doen? Zijn er leuke clubs met een breed/gemengd publiek? Een beetje in de leeftijd 25-35?
The Shard is echt een afrader imo. Het is belachelijk duur en je krijgt er echt helemaal niks voor. Ik heb vergelijkbare dingen gedaan in andere landen, waar je dan een tour krijgt, een diversiteit aan observation decks, een hoop info etc, maar hier was er echt niks van dat alles. 1 observation deck op een overdekte verdieping en eentje in de "open lucht" (wel omringd door hek en glas, het enige verschil is dat er boven je wat open lucht is) en dat is het gewoon. Echt ontzettend matig..grootste flop voor mij tijdens de afgelopen London trip.

Natuurlijk gaat het dan vooral om de view, maar het was gewoon echt niet in verhouding hier.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:22:35 #41
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_132393213
Ik had ook niet meer dan een view verwacht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel een ontzettend hoog gebouwd, dus het zou gewoon gaan om er es geweest te zijn (en de foto's voor op Facebook :P). Hmm, toch nog even goed over nadenken dan. Bedankt iig!
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:33:40 #42
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132400394
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:14 schreef Stuart het volgende:

[..]

Mijn wijk (N1) :D

Ik zou zeggen Angel, Camden of in de buurt van King's Cross :Y
Nergens meer kroegen en restaurants dan in Upper Street (N1) *G*
Weet je toevallig nog betaalbare (en evt. leuke hotelletjes/hostels) bij jou in de buurt?! Je woont er? Tof!
pi_132402155
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef travelman het volgende:

[..]

Weet je toevallig nog betaalbare (en evt. leuke hotelletjes/hostels) bij jou in de buurt?! Je woont er? Tof!
Travelodge is niet duur als je op tijd boekt. Verder weet ik het niet omdat ikzelf nooit een hotel nodig heb :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_132403193
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:22 schreef TripleM het volgende:
Ik had ook niet meer dan een view verwacht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel een ontzettend hoog gebouwd, dus het zou gewoon gaan om er es geweest te zijn (en de foto's voor op Facebook :P). Hmm, toch nog even goed over nadenken dan. Bedankt iig!
Gewoon hapje eten bij Hutong ofzo, heb je de 33e alvast gezien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132406882
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:22 schreef TripleM het volgende:
Ik had ook niet meer dan een view verwacht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel een ontzettend hoog gebouwd, dus het zou gewoon gaan om er es geweest te zijn (en de foto's voor op Facebook :P). Hmm, toch nog even goed over nadenken dan. Bedankt iig!
fotograferen ook moeizaam..alles achter glas :(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_132416960
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:45 schreef TripleM het volgende:
Na een extreem bliksembezoek aan Londen jaren terug (stad in, welgeteld 1 minuut op Piccadilly Circus rondgekeken en toen als een malle weer terug om m'n vlucht te halen :D) ga ik a.s. zaterdag met een vriend voor weer een bliksembezoek (zaterdagochtend vroeg heen, zondag eind van de middag terug). We gaan zaterdagavond naar Jimmy Carr in de O2 Brixton Academy!

Ik wil sowieso even kijken in The Shard, maar ik zit nog even met wat we voor leuks kunnen doen op zaterdagavond. De show van Jimmy Carr begint om 20.00, volgens de site is het afgelopen om 23.00. Lijkt me lang voor zo'n show, maar vooruit.

Wat is een leuk om op zaterdagavond rond die tijd nog te gaan doen? Zijn er leuke clubs met een breed/gemengd publiek? Een beetje in de leeftijd 25-35?
Neem een taxi naar The Venue.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:35:04 #47
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132441000
Ik ben dit weekend ook in Londen. Vrijdagavond Shpongle :D voor de rest van de tijd heb ik een aantal leuke tentjes verzameld. Ik kan ze wel met je delen, maar zit op mobiel. Als ik thuis ben ;)
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:47:23 #48
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132474531
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:45 schreef TripleM het volgende:
Na een extreem bliksembezoek aan Londen jaren terug (stad in, welgeteld 1 minuut op Piccadilly Circus rondgekeken en toen als een malle weer terug om m'n vlucht te halen :D) ga ik a.s. zaterdag met een vriend voor weer een bliksembezoek (zaterdagochtend vroeg heen, zondag eind van de middag terug). We gaan zaterdagavond naar Jimmy Carr in de O2 Brixton Academy!

Ik wil sowieso even kijken in The Shard, maar ik zit nog even met wat we voor leuks kunnen doen op zaterdagavond. De show van Jimmy Carr begint om 20.00, volgens de site is het afgelopen om 23.00. Lijkt me lang voor zo'n show, maar vooruit.

Wat is een leuk om op zaterdagavond rond die tijd nog te gaan doen? Zijn er leuke clubs met een breed/gemengd publiek? Een beetje in de leeftijd 25-35?
Ik ben dit weekend ook in Londen. Vrijdagavond Shpongle :D voor de rest van de tijd heb ik een aantal leuke tentjes verzameld. Ik kan ze wel met je delen, maar zit op mobiel. Als ik thuis ben ;)

edit: ik verzamelde deze dingen. Het zijn geen clubs maar gewoon barretjes en dergelijke. Als je ze op een Google Maps kaart wil zien: http://goo.gl/maps/Glmv2


Ik heb een Google Maps Engine kaart hiervan, waarbij je uitleg en plaatjes ziet bij iedere locatie, maar die kan ik niet hier op Fok zetten omdat er dan kans is dat iemand de boel kan verkloten. Wat je hier ziet is een geexporteerde kaart, maar door Google's onzin ziet die er een beetje kaal uit -O-

Maar veel plezier, dit weekend zal ik er ook zijn :D
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:25:31 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132498527
Troxy! Mooie venue. Ik ben er op 15 November, om te boksen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_132498742
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:22 schreef TripleM het volgende:
Ik had ook niet meer dan een view verwacht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel een ontzettend hoog gebouwd, dus het zou gewoon gaan om er es geweest te zijn (en de foto's voor op Facebook :P). Hmm, toch nog even goed over nadenken dan. Bedankt iig!
Als je een view wil dan kun je nog beter naar St Pauls cathedral gaan. Het is even trappen klimmen, maar dan heb je ongehinderd uitzicht. Minder hoog dan de moderne gebouwen, maar geen glas. En een mooie kerk om te bekijken als bonus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:35:14 #51
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132498957
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je een view wil dan kun je nog beter naar St Pauls cathedral gaan. Het is even trappen klimmen, maar dan heb je ongehinderd uitzicht. Minder hoog dan de moderne gebouwen, maar geen glas. En een mooie kerk om te bekijken als bonus.
Of naar The Monument. Ook veel trappen, maar een mooi uitzicht. Wel door een soort hekwerk/gaas helaas.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:49:07 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132499521
Uitzicht vanaf The Monument:
reset
  donderdag 24 oktober 2013 @ 02:21:29 #53
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132502815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Of naar The Monument. Ook veel trappen, maar een mooi uitzicht. Wel door een soort hekwerk/gaas helaas.
Lekker cheap zie ik, 3 pond, tof! Weet je meer dingen met een tof uitzicht en die niet teveel kosten? Tower Bridge is 8 pond zie ik :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_132503341
Galvin at Windows Bar heeft ook een gaaf uitzicht. Moet je wel een cocktail kopen a 15 pond pp.

Eten kan ook. Kost 50 pond pp maar dan krijg je er wel een 3-gangenmenu inclusief wijn, koffie en thee bij in een restaurant met een Michelinster.

Zit op de 28ste verdieping van Hilton Park Lane.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132525483
Volgend weekend ben ik in Londen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 oktober 2013 @ 22:02:04 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132530186
Wij gaan zondag *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:25:31 #57
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132652967
London was cool :) M'n hostel zat in Shoreditch en dat is echt een hardstikke gezellige wijk, mooi geklede mensen ook overal, en toffe winkeltjes. Ik at daar in Zigfrid von Underbelly, echt een aanrader. Hele leuke en vriendelijke staff die een praatje maakt, toffe en gezellige inrichting en goede prijzen. Als iemand er heen gaat, bestel de chicken kebab, ik zal niet omschrijven wat je dan krijgt maar het is echt hardstikke tof :D
When all else fails, you always have delusion.
pi_132656488
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan niet wachten om Londen aan mijn dochter te laten zien. Ze is nu echter pas 3 en ik zou graag willen dat ze zich deze gebeurtenis voor altijd gaat herinneren, net zoals ik mijn eerste bezoek aan Londen nog steeds herinner. Ik was toen 6, dus ik moet nog een paar jaar wachten.

Volgens mij kun je kleine kinderen echt blij maken met bijvoorbeeld:

- Een rondrit door Londen bovenin een dubbeldekkerbus;
- Tower Bridge Experience
- Natural History Museum
- London Eye
- Tower of London

Op de London Eye na (want die was er toen nog niet) staan die dingen mij nog steeds bij van mijn eerste bezoek aan Londen, nu toch alweer zo'n 24 jaar geleden. Kan me ook nog de London Planetarium herinneren, maar die is nu dicht.

De eerste keer dat ik weer naar Londen ga is waarschijnlijk in 2015, tijdens het WK Rugby.
Ook de M&M Store in de buurt van Leicester Square mag dan niet ontbreken. ;)
pi_132656886
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Ook de M&M Store in de buurt van Leicester Square mag dan niet ontbreken. ;)
Ah ja, das een goede!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132659180


[ Bericht 100% gewijzigd door Esje-lief op 28-10-2013 16:22:43 ]
Be brave. Be kind.
pi_132659296
Ik zoek nog een Hostel... Aanrader waar je gezeten hebt? @Mirel
Be brave. Be kind.
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:40:20 #62
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132664194
over
The Dictionary. Zat met 10 mensen in een kamer, beetje teveel voor mij maar er zijn vast kleinere kamers :P Prima tent, leuke inrichting van de openbare ruimtes, gratis ontbijt, aardige mensen. Gratis wi-fi beneden, en die kan je ook oppikken vanuit je kamer afhangende waar je zit. Vanuit mijn bed kon ik internetten en een vriendin aan de andere kant van de kamer niet :P

locatie
Naast ze (rechts) hebben ze hun cafe Translation waar je iets kan drinken. Vroeg in de avond (onze eerste avond toen we aankwamen) stond de muziek wel keihard vanuit Translation, maar je moet dan ook niet vroeg gaan slapen ;) Tegenover en eigenlijk overal in de straat en die wijk zitten genoeg tenten. Maar die hoor je niet vanuit je kamer, gelukkig :P

Ook naast ze (links) is er een klein winkeltje die zover ik weet de 24/7 open is. Zo'n 'off license' iets, geen idee wat het is maar al die off license winkels die ik zag waren open in de diepe nacht. Bij die winkel zit gelijk ook een pinautomaat. Ze hebben nergens groot hun naam buiten staan dus je moet goed opletten wanneer je langs ze loopt. :P

Metrostations zijn zo'n 10 min lopen maar je loopt wel door een kleurrijke bruisende wijk met overal leuke winkels en cafe's :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mirel op 28-10-2013 18:46:49 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_132664561
Helemaal geweldig... Dank je wel voor je uitgebreide reactie... ik ga er even goed naar kijken.. ! Thanks
Be brave. Be kind.
pi_132733991
Komend weekend een rondje door London maken, niet echt plannen gemaakt behalve een paar goede pubs te gaan bezoeken.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:42:36 #65
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132737754
Ik denk dat deze nu wel openbaar mag :) De plekken die ik met m'n vrienden noteerde. https://mapsengine.google(...)yLUxUVo.kzVXE22DV3EY
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:28:46 #66
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132786130
Vanmiddag ook naar London; weekendje pints pakken en tourist spelen. We zitten vlakbij Angel station (Upper street), Kings Cross is een halte verder. Iemand tips voor leuke kroegen daar in de buurt?

Wat is trouwens de beste manier om van Heathrow naar Kings Cross te komen? Taxi is duur, tube of bus? Iemand tips?
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:44:21 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132786446
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:28 schreef travelman het volgende:
Vanmiddag ook naar London; weekendje pints pakken en tourist spelen. We zitten vlakbij Angel station (Upper street), Kings Cross is een halte verder. Iemand tips voor leuke kroegen daar in de buurt?

Wat is trouwens de beste manier om van Heathrow naar Kings Cross te komen? Taxi is duur, tube of bus? Iemand tips?
Tube. Je hoeft niet eens over te stappen. Een uur in de Picadilly line. Voor Angel stap je over naar de Northern line. Met bussen doe je er 3 uur oid over.

http://www.tfl.gov.uk/
reset
pi_132787424
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:28 schreef travelman het volgende:
Vanmiddag ook naar London; weekendje pints pakken en tourist spelen. We zitten vlakbij Angel station (Upper street), Kings Cross is een halte verder. Iemand tips voor leuke kroegen daar in de buurt?

Wat is trouwens de beste manier om van Heathrow naar Kings Cross te komen? Taxi is duur, tube of bus? Iemand tips?
The Angelic is erg leuk moet ik zeggen O+
Je kunt daar relaxed boven zitten!

http://theangelic.co.uk

Dat is 2 minuten lopen vanaf Angel. Ik woon in N1 dus misschien is mijn oordeel niet helemaal objectief :P
Hoewel, ik ben met 5 mensen van dit forum (niet allemaal tegelijk) daar geweest en iedereen vind het leuk daar :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:47:55 #69
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132789283
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

The Angelic is erg leuk moet ik zeggen O+
Je kunt daar relaxed boven zitten!

http://theangelic.co.uk

Dat is 2 minuten lopen vanaf Angel. Ik woon in N1 dus misschien is mijn oordeel niet helemaal objectief :P
Hoewel, ik ben met 5 mensen van dit forum (niet allemaal tegelijk) daar geweest en iedereen vind het leuk daar :Y
Thanks! Zal 'm onthouden, ben echter meer op zoek naar plekken waar ze aparte bieren tappen. Hoe zit het trouwens met stappen in Londen? Tot 23.00 uur in de pub en dan door naar...?!
pi_132789334
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:47 schreef travelman het volgende:

[..]

Thanks! Zal 'm onthouden, ben echter meer op zoek naar plekken waar ze aparte bieren tappen. Hoe zit het trouwens met stappen in Londen? Tot 23.00 uur in de pub en dan door naar...?!
Genoeg pubs die na 23.00 nog open zijn, hoewel 01:00 wel snel de limiet is. Daarna door naar clubs, disco's, whatever.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:19:12 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132790104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:47 schreef travelman het volgende:

[..]

Zal 'm onthouden, ben echter meer op zoek naar plekken waar ze aparte bieren tappen.
The Porterhouse heeft 100en soorten bier van rond de wereld en andere bijzondere bieren.
http://www.porterhousebrewco.com/bars-london-coventgarden.php#
reset
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:25:11 #72
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132790275
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:19 schreef Individual het volgende:

[..]

The Porterhouse heeft 100en soorten bier van rond de wereld en andere bijzondere bieren.
http://www.porterhousebrewco.com/bars-london-coventgarden.php#
Danke je! Komt ook op het lijstje, het wordt een druk weekend:

Deze had ik al:

- www.eustontap.com
- www.thecraftbeerco.com
- http://www.timeout.com/london/bars-pubs/jerusalem-tavern
- http://www.brewdog.com/bars/camden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2013 @ 12:27:13 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132790335
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:13 schreef Nielsch het volgende:
Ah ja, das een goede!
Wij waren er van de week om 10 uur, toen ze opengingen. Staat heel het personeel daar te klappen voor de mensen die binnenkomen :')

We zijn nog maar even buiten blijven wachten :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132790340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:25 schreef travelman het volgende:

[..]

Danke je! Komt ook op het lijstje, het wordt een druk weekend:

Deze had ik al:

- www.eustontap.com
- www.thecraftbeerco.com
- http://www.timeout.com/london/bars-pubs/jerusalem-tavern
- http://www.brewdog.com/bars/camden
Top, kan je even hallo komen zeggen bij bajs op kantoor.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:59:50 #76
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132794428
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Tube. Je hoeft niet eens over te stappen. Een uur in de Picadilly line. Voor Angel stap je over naar de Northern line. Met bussen doe je er 3 uur oid over.

http://www.tfl.gov.uk/
Snel alternatief als poen geen probleem is de HeX (Heathrow Express)
https://www.heathrowexpress.com/

20 mins van LHR naar Paddington en dan 14 minuten met de Hammersmith & City of Circle line
pi_132807139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:59 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Snel alternatief als poen geen probleem is de HeX (Heathrow Express)
https://www.heathrowexpress.com/

20 mins van LHR naar Paddington en dan 14 minuten met de Hammersmith & City of Circle line
Dat scheelt minder dan 20 minuten! Je moet op Paddington naar de metro lopen en daar een paar minuten wachten. Het scheelt je als je geluk hebt ongeveer een kwartier. Niet de moeite waard imho :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_132807490
Vandaag was ik uitgenodigd voor een privé bonfire night in W11. Wat ongelooflijk mooi wonen mensen daar met die grote private tuinen zeg _O_

Het was trouwens hier: https://maps.google.com/maps?q=51.513938%2C-0.209624&z=15

Dan woon ik maar saai in N1 :P
Maar goed, zie dat een huis daar ook bijna 8 miljoen moet kosten, dafuq :')

http://www.zoopla.co.uk/p(...)don/w11-2jl/25139845

"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_132807830
Morgen ga ik het vliegtuig in. 2nov Battersea Park in London ben ik bij de vuurwerkshow. Mocht je een zwarte hoody zien met "Vuurwerk-folders.nl" op zijn rug, ben ik dat.
pi_132808322
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:03 schreef Qunix het volgende:
Morgen ga ik het vliegtuig in. 2nov Battersea Park in London ben ik bij de vuurwerkshow. Mocht je een zwarte hoody zien met "Vuurwerk-folders.nl" op zijn rug, ben ik dat.
Battersea Park is wel tof voor het vuurwerk. Jammer dat het daar altijd zo ongelooflijk druk is maar het vuurwerk is daar wel ontzettend mooi. Overigens kun je ook 'gratis' kijken vanaf Chelsea Embankment :P

Gewoon vanaf Sloane Sq richting The Blue bird en dan naar de rivier lopen. Mooi _O_ O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:55:18 #81
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132809897
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat scheelt minder dan 20 minuten! Je moet op Paddington naar de metro lopen en daar een paar minuten wachten. Het scheelt je als je geluk hebt ongeveer een kwartier. Niet de moeite waard imho :N
Mwa, gelijk de trap op valt wel mee. Maar alles liever dan meer dan 1 uur in de Picadilly zitten.. (en de 40 stops ertussen) :P
pi_132810062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:55 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, gelijk de trap op valt wel mee. Maar alles liever dan meer dan 1 uur in de Picadilly zitten.. (en de 40 stops ertussen) :P
Ik heb er geen moeite mee. Ik doe het zelf ongeveer 7x per jaar en het duurt een uur :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:00:16 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132810117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:55 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, gelijk de trap op valt wel mee. Maar alles liever dan meer dan 1 uur in de Picadilly zitten.. (en de 40 stops ertussen) :P
tfl zegt ook een kwartier en dan moet je overstappen en 3 kilometer lopen voordat je in Paddington bij de Hammersmith & City line bent. Dan maar met een boek of krant die 100 stops langs.
reset
  zaterdag 2 november 2013 @ 13:58:28 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132822008
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

The Angelic is erg leuk moet ik zeggen O+
Je kunt daar relaxed boven zitten!

http://theangelic.co.uk

Dat is 2 minuten lopen vanaf Angel. Ik woon in N1 dus misschien is mijn oordeel niet helemaal objectief :P
Hoewel, ik ben met 5 mensen van dit forum (niet allemaal tegelijk) daar geweest en iedereen vind het leuk daar :Y
The Angelic is inderdaad tof!

En direct om de hoek daar (langs de Sainsburys en de Waitrose) zit Round Midnight, een toffe bar met elke avond live muziek.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_132823836
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:58 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee. Ik doe het zelf ongeveer 7x per jaar en het duurt een uur :)
Idem hierzo. Liever rustig wat lezen in de metro, dan al dat gezeik op Paddington.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 november 2013 @ 10:22:09 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132846656
Wij zaten trouwens vlakbij die gasexplosie in Hounslow :{ Enorme knal! Even later hoorden we allemaal sirenes dus we wisten dat er iets mis was. Pas later op de dag hoorden we wat er precies gebeurd was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 november 2013 @ 14:59:53 #87
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132853710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:00 schreef Individual het volgende:

[..]

tfl zegt ook een kwartier en dan moet je overstappen en 3 kilometer lopen voordat je in Paddington bij de Hammersmith & City line bent. Dan maar met een boek of krant die 100 stops langs.
Wtf hehe sorry misschien is dit een pointless argument nu maar zo lang duurt het echt niet.
Hier is een kaart van Paddington


Je loopt het platform af richting t noorden en gaat de trap op, over de voetbrug heen en je bent bij het H&C perron.. als je rent kun je het in 2 minuten doen, normaal lopen hooguit 5. Valt reuze mee :D
pi_132879374
En terug... Was een mooi weekend; veel zon, veel vuurwerk en een mooie tijd gehad.
pi_132883688
Weet iemand nog een leuk plekje voor een high tea?
Be brave. Be kind.
pi_132884661
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:33 schreef Esje-lief het volgende:
Weet iemand nog een leuk plekje voor een high tea?
Claridge's! Ga ik elke paar maanden naartoe met mijn moeder. Onze favoriete plek in heel Londen. Het is duur maar dan heb je ook wat. En btw, hier spreek je meestal van een Afternoon Tea, een High Tea is meer iets Nederlands.
pi_132884923
Ja, terwijl dat ik het typte dacht ik... Afternoon.. Dank je wel, zal eens even een kijkje nemen
Be brave. Be kind.
  maandag 4 november 2013 @ 12:25:12 #92
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132885117
Super weekend London achter de rug!! Hotel was goed gelegen (loopafstand van Shoreditch, leuk wijk trouwens, met name 's avonds!), goed gegeten en gedronken en ook nog goed weer! Openbaar vervoer is er top geregeld!
pi_132885672
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef Oliviertje1994 het volgende:

[..]

Claridge's! Ga ik elke paar maanden naartoe met mijn moeder. Onze favoriete plek in heel Londen. Het is duur maar dan heb je ook wat. En btw, hier spreek je meestal van een Afternoon Tea, een High Tea is meer iets Nederlands.
Helaaaas volgeboekt voor de komende 3 maanden.. helaas!
Be brave. Be kind.
pi_132885737
http://www.the-berkeley.co.uk/fashion-afternoon-tea/ is ook een leuke als je into fashion bent :P

maar de betere/leuke afternoon tea's zijn idd ver vantevoren al volgeboekt. Je moet 't echt plannen vaak (of gewoon op dag zelf langsgaan en hopen op cancellations).
pi_132886031
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:45 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.the-berkeley.co.uk/fashion-afternoon-tea/ is ook een leuke als je into fashion bent :P

maar de betere/leuke afternoon tea's zijn idd ver vantevoren al volgeboekt. Je moet 't echt plannen vaak (of gewoon op dag zelf langsgaan en hopen op cancellations).
Ja The Berkely was onze eerste keus maar ook al volgeboekt... wij gaan de 22ste al... Dus verder zoeken...
Be brave. Be kind.
pi_132889681
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:56 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Ja The Berkely was onze eerste keus maar ook al volgeboekt... wij gaan de 22ste al... Dus verder zoeken...
The Lanesborough?
Ritz?
The Langham?
Brown Hotel?

Ik heb vaak dat als je belt er soms toch nog plek is, of als je op de dag zelf naar binnen stapt. We zijn zoveel keer naar Claridge's geweest zonder reservering!
pi_132912765
The Z Hotel was ook prima!
pi_132915639
Browns heeft ook een goeie tea. Verder is the Lanesborough wel behoorlijk geinig, laatst weekendje gelogeerd (op punten ;))
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:15:10 #99
347535 46
Kent Farm.
pi_132922167
Wij gaan de 22e naar Londen en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met bagage, wij gaan met vliegtuig, en mogen 2 koffers meenemen, maar we gaan maar 4 dagen... Is het aan te raden om toch de 2 koffers mee te slepen ivm shoppen of toch voor 1 te gaan..
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_132923013
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:15 schreef 46 het volgende:
Wij gaan de 22e naar Londen en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met bagage, wij gaan met vliegtuig, en mogen 2 koffers meenemen, maar we gaan maar 4 dagen... Is het aan te raden om toch de 2 koffers mee te slepen ivm shoppen of toch voor 1 te gaan..
Ik zou, als je er toch twee mee mag nemen er ook gewoon voor gaan. Voor je het weet kom je tijdens het shoppen inderdaad het nodige tegen en wordt het allemaal wat krap in 1 koffer.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:39:06 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132923058
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:15 schreef 46 het volgende:
Wij gaan de 22e naar Londen en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met bagage, wij gaan met vliegtuig, en mogen 2 koffers meenemen, maar we gaan maar 4 dagen... Is het aan te raden om toch de 2 koffers mee te slepen ivm shoppen of toch voor 1 te gaan..
Ga je grote teddy beren kopen of diamanten?
reset
pi_132923105
Gewoon handbagage en een extra tas daarin? Kan je altijd nog een tas inchecken op de terugweg. Koffers zijn zo ellendig...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:49:40 #103
347535 46
Kent Farm.
pi_132923422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Ga je grote teddy beren kopen of diamanten?
_O-
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:41:46 #105
208890 June.
Seriously?
pi_132925037
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:56 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Ja The Berkely was onze eerste keus maar ook al volgeboekt... wij gaan de 22ste al... Dus verder zoeken...
Cocomaya (cocomaya.co.uk) is mijn favoriet. Nu nog redelijk onbekend, maar zal nu vast wel populairder worden. Super schattige kleine chocoladewinkel /bakkerij met daarachter kleine ruimte om te afternoontea'en O+

Ik zou naar die in connaught street gaan. Wel even reserveren van tevoren, het is er namelijk niet zo groot.

https://twitter.com/cocomayalondon/status/397718774323113984

[ Bericht 3% gewijzigd door June. op 05-11-2013 15:30:46 ]
Shine bright like a diamond.
  Admin dinsdag 5 november 2013 @ 15:17:03 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_132926270
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:15 schreef 46 het volgende:
Wij gaan de 22e naar Londen en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met bagage, wij gaan met vliegtuig, en mogen 2 koffers meenemen, maar we gaan maar 4 dagen... Is het aan te raden om toch de 2 koffers mee te slepen ivm shoppen of toch voor 1 te gaan..
Denk je het nodig te hebben? Want dat lijkt me het enige criterium.

Ik ga toevallig ook dat weekend naar London en heb in principe geen koffer nodig, maar ik voorzie wat kerstshopping, en neem misschien toch een koffer mee omdat het handig is voor de terugreis. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:03:19 #107
347535 46
Kent Farm.
pi_132928051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:17 schreef Breuls het volgende:

[..]

Denk je het nodig te hebben? Want dat lijkt me het enige criterium.

Ik ga toevallig ook dat weekend naar London en heb in principe geen koffer nodig, maar ik voorzie wat kerstshopping, en neem misschien toch een koffer mee omdat het handig is voor de terugreis. :)
Winterwonderland is vanaf die datum ook geopend *O*
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  Admin dinsdag 5 november 2013 @ 16:03:42 #108
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_132928066
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:03 schreef 46 het volgende:

[..]

Winterwonderland is vanaf die datum ook geopend *O*
Wasda?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:04:56 #109
347535 46
Kent Farm.
pi_132928099
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  Admin dinsdag 5 november 2013 @ 16:20:21 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_132928670
Oh, lache. :)

Ik heb het dat weekend wel druk met wat nerdy Doctor Who spul, maar wie weet swing ik effe langs het park. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 12:33:55 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132957328
Was ik weer!
Volgende week zondag (de 17e - 's middags) ga ik tot de vroege ochtend van dinsdag (de 20e) naar Londen.

Alleen moeten we van te voren even een beetje een 'zakgeld' kostenplaatje berekenen, dat is wel handig. (vlucht en hotel etc hoeft niet meer)
Kunnen jullie me daarbij helpen?

Waar we geld voor moeten hebben:
- trein Stansted - Liverpool street en terug (maar die kunnen we van te voren boeken volgens mij)
- metro-pas oid waarmee we 2,5 dag door Londen kunnen reizen
- 2,5 dag eten/drinken etc
- entreekosten voor bijv Tower, Westminster Abbey, Museum of London, British Museum, Natural History Museum, Highgate West Cemetary
- souvenirtjes en hebbedingetjes die leuk zijn om te kopen als je door een winkelstraat loopt oid, alsook de financiële ruimte om een paraplu te kopen als die kapot gaat :P dat soort dingen

Hoe veel geld zouden we dan ongeveer mee moeten hebben om daar niet enorm krap te komen te zitten met het geld?
Ik heb geen idee hoe veel dingen daar kosten :P

En hebben jullie ook nog leuke ideeën voor bezienswaardigheden die gratis zijn?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132957553
Museums zijn (bijna allemaal) gratis. Oyster kaart voor reizen kopen @ station. Treinkaartje kan je gewoon kopen als je vliegt (gok dat je met Ryanair gaat?) en anders gewoon op treinstation te Stansted. Zorg dat je return koopt (32 pond) en niet 2 enkeltjes. Als het begint te regenen schieten de paraplu verkopers de straat op. Paar pond.

Reken op Nederlandse prijzen +25% (en pond staat nu ook hoog op 1.19).
pi_132957568
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:33 schreef Moira. het volgende:
Was ik weer!
Volgende week zondag (de 17e - 's middags) ga ik tot de vroege ochtend van dinsdag (de 20e) naar Londen.

Alleen moeten we van te voren even een beetje een 'zakgeld' kostenplaatje berekenen, dat is wel handig. (vlucht en hotel etc hoeft niet meer)
Kunnen jullie me daarbij helpen?

Waar we geld voor moeten hebben:
- trein Stansted - Liverpool street en terug (maar die kunnen we van te voren boeken volgens mij)
- metro-pas oid waarmee we 2,5 dag door Londen kunnen reizen
- 2,5 dag eten/drinken etc
- entreekosten voor bijv Tower, Westminster Abbey, Museum of London, British Museum, Natural History Museum, Highgate West Cemetary
- souvenirtjes en hebbedingetjes die leuk zijn om te kopen als je door een winkelstraat loopt oid, alsook de financiële ruimte om een paraplu te kopen als die kapot gaat :P dat soort dingen

Hoe veel geld zouden we dan ongeveer mee moeten hebben om daar niet enorm krap te komen te zitten met het geld?
Ik heb geen idee hoe veel dingen daar kosten :P

En hebben jullie ook nog leuke ideeën voor bezienswaardigheden die gratis zijn?
Museum of London, British Museum, Natural History Museum zijn gratis.

De rest gaat je inderdaad geld kosten. Google is je vriend. Bijvoorbeeld:

http://lmgtfy.com/?q=Entrance+prices+Westminster+Abbey
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 12:43:00 #114
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132957619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:40 schreef zeebeschuit het volgende:
Museums zijn (bijna allemaal) gratis. Oyster kaart voor reizen kopen @ station. Treinkaartje kan je gewoon kopen als je vliegt (gok dat je met Ryanair gaat?) en anders gewoon op treinstation te Stansted. Als het begint te regenen schieten de paraplu verkopers de straat op. Paar pond.

Reken op Nederlandse prijzen +25% (en pond staat nu ook hoog op 1.19).
Idd Ryanair :P Maar als ik vlieg? hoe bedoel je dat :P
Thanks iig!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Museum of London, British Museum, Natural History Museum zijn gratis.

De rest gaat je inderdaad geld kosten. Google is je vriend. Bijvoorbeeld:

http://lmgtfy.com/?q=Entrance+prices+Westminster+Abbey
Hehe jij ook thanks!
Ja heb geen idee wat wat allemaal is en kost, dus is handig als je dat zo ff globaal kan vragen aan mensen die je er zo ff globaal wel wat over kunnen vertellen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 12:43:41 #115
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132957644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:40 schreef zeebeschuit het volgende:
Zorg dat je return koopt (32 pond) en niet 2 enkeltjes.
En een return kan ik ook gewoon 3 dagen later dus gebruiken?

edit: jup, heb 'm al :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Moira op 06-11-2013 14:00:51 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 14:00:20 #116
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132960350
En hoeveel pond moet ik op mijn Oystercard zetten voor 2,5 dag metro reizen?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132961536
Lees anders de OP eens door.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 november 2013 @ 14:53:39 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132962263
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:00 schreef Moira. het volgende:
En hoeveel pond moet ik op mijn Oystercard zetten voor 2,5 dag metro reizen?
20-25 pond zou je wel genoeg aan moeten hebben denk ik zo. Wij waren 2 dagen in Londen en hadden uiteindelijk ongeveer 15 pond uitgegeven per kaart
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 15:01:30 #119
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132962554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

20-25 pond zou je wel genoeg aan moeten hebben denk ik zo. Wij waren 2 dagen in Londen en hadden uiteindelijk ongeveer 15 pond uitgegeven per kaart
Thanks :Y Ik doe dan wel gewoon 20 en dan kunnen we altijd nog opladen.
Is het handig om zoiets (1,5 week) vooraf te kopen? Of is het beter om gewoon op het station te kopen?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 6 november 2013 @ 15:02:44 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132962599
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Thanks :Y Ik doe dan wel gewoon 20 en dan kunnen we altijd nog opladen.
Is het handig om zoiets (1,5 week) vooraf te kopen? Of is het beter om gewoon op het station te kopen?
Wij hebben de oyster cards meegekregen van vrienden ; opladen deden we gewoon op stations, ging heel makkelijk. Oyster card daar kopen is ook vrij simpel :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 15:15:22 #121
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132963030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij hebben de oyster cards meegekregen van vrienden ; opladen deden we gewoon op stations, ging heel makkelijk. Oyster card daar kopen is ook vrij simpel :)
Ah oke, dan doe ik dat daar wel :P
Ik zie dat er nu online een aanbieding is voor de Stansted Express, 2 volwassenen met 25% korting op de kaartjes. Scheelt 20 euro, dus denk dat ik dat wel online ga kopen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132969060
Ik heb via Visit Brittain een Oyster Card gekocht met £20 erop.
Vanaf Heathrow naar Green Park naar Victoria, dan naar Westminster, London Bridge, Monument en verder, vervolgens met de trein naar Clapham Junction en Waterloo, en uiteraard terug naar Victoria, Green Park en zo weer terug naar Heathrow.
Ik hou £3 over!



Zoals je kan zien staat de volledige history er niet op, maar je ziet wel dat ik nog £3 over heb. Foto gemaakt na laatste reis op Heathrow Terminal 4.
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 18:31:10 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132971507
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:28 schreef Qunix het volgende:
Ik heb via Visit Brittain een Oyster Card gekocht met £20 erop.
Vanaf Heathrow naar Green Park naar Victoria, dan naar Westminster, London Bridge, Monument en verder, vervolgens met de trein naar Clapham Junction en Waterloo, en uiteraard terug naar Victoria, Green Park en zo weer terug naar Heathrow.
Ik hou £3 over!

[ afbeelding ]

Zoals je kan zien staat de volledige history er niet op, maar je ziet wel dat ik nog £3 over heb. Foto gemaakt na laatste reis op Heathrow Terminal 4.
Ah dat moet wel goed komen dus :D
Wel een goed idee, een foto ervan maken op het laatst :D Ook wel leuk om te zien bij welke metrostations je allemaal bent geweest en hoe laat enzo van je tripje :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Admin woensdag 6 november 2013 @ 19:05:49 #124
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_132972697
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ah dat moet wel goed komen dus :D
Wel een goed idee, een foto ervan maken op het laatst :D Ook wel leuk om te zien bij welke metrostations je allemaal bent geweest en hoe laat enzo van je tripje :P
Dat kun je online ook wel terugvinden, volgens mij. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  PR en moderator woensdag 6 november 2013 @ 19:06:48 #125
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132972737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:05 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat kun je online ook wel terugvinden, volgens mij. :)
tof! :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:20:37 #126
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_133029964
Zo, de kenners maar eens even raadplegen: Ik ga met mijn vriendin rond oud en nieuw naar Londen. Hebben jullie tips voor hotel/b&b? Zijn er beide nooit geweest en zullen dus de toeristische trekpleisters willen bezoeken. Enigszins centrale ligging zou dus fijn zijn, maar gezien ons studenteninkomen is een de prijs ook van belang. Mochten jullie tips hebben, ik hoor het graag!
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_133030545
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:20 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Zo, de kenners maar eens even raadplegen: Ik ga met mijn vriendin rond oud en nieuw naar Londen. Hebben jullie tips voor hotel/b&b? Zijn er beide nooit geweest en zullen dus de toeristische trekpleisters willen bezoeken. Enigszins centrale ligging zou dus fijn zijn, maar gezien ons studenteninkomen is een de prijs ook van belang. Mochten jullie tips hebben, ik hoor het graag!
Ik heb overnacht in The-Z-Hotel. Er zit er eentje pal naast Victoria Station. Hier stoppen behoorlijk wat buslijnen, 2 tube-lijnen (Victoria en Jumblee) en nog veel meer treinen (zo'n 20 sporen). Met de tube kan je 1 halte mee naar Green Park en daar op 3 andere lijnen overstappen (Circle, District en Piccadilly). Die brengen je overal heen. Hotel is super modern, vriendelijke personeel, goede bedden en kamers en de prijs is ook goed: 75£. Het allermooiste vond ik dat je met Paypal kan betalen (via Agoda). Ze hebben ontbijt voor £8.50 p.p. warm en koud exc. drinken. Ik raad je aan om om Victoria heen te lopen naar breakfast restaurant Le Pain Quotidien. Het is een bakkerij met biologisch brood, jammen en ander spul (alles is Biologisch) en verdomd lekker!



^ dit was mijn ontbijt daar. Voor £6,50 kregen wij tweeën een bakje met een aantal biologische broodsneetjes (er waren er meer dan op de foto te zien is), paar soorten biologische jams (veel keuzes, wij kozen aardbeien en abrikozen) en biologische chocoladepasta. Apart verrukkelijke chocolademelk en koffie.

Wij deden het niet omdat het allemaal biologisch is, maar vanwege de geur op straat van vers gebakken brood (en ik wist dit restaurantje te vinden via internet, van te voren opgezocht nog voor mijn reis).

AANRADER!
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:57:32 #128
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_133040213
Dank, zal het eens bekijken!
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_133041248
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:57 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dank, zal het eens bekijken!
Is een behoorlijke keten, zit inmiddels in meer dan 15 landen en hebben alleen in Londen al 25 locaties. Ook in Nederland trouwens, in Amsterdam, en is van oorsprong Vlaams.

Neemt niet weg dat het een prima ontbijt is verder, maar er zijn meer "lokale" dingen die je kunt proberen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 13:30:11 #130
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133041328
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

tof! :o
Al kan ik nu niet vinden hoe. :P

-edit-
Gevonden. Journey History van My Oyster. Gaat max 8 weken terug.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_133053791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Al kan ik nu niet vinden hoe. :P

-edit-
Gevonden. Journey History van My Oyster. Gaat max 8 weken terug.
Linkje?
pi_133053925
Google even "Oyster online" ofzo. Niet heel lastig, de tfl heeft een complete online account voor Oyster card houders, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Admin zaterdag 9 november 2013 @ 10:22:11 #133
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133073470
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:13 schreef Qunix het volgende:

[..]

Linkje?
https://oyster.tfl.gov.uk/

Luilak :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_133076603
quote:
:7
pi_133144803
Hey allemaal, informatieve topicreeks ditte!

Ik ga begin december een lang weekend naar Londen met m'n vriend en aangezien we dan een jubileum te vieren hebben, willen we graag romantisch & luxe uiteten. Iemand tips? Qua eten liefst iets Frans culinairs.. Sterren-restaurant zou prima zijn, maar daarvan waren er al heel wat volgeboekt..

Afternoon tea wilden we ook doen, maar ik lees dat dat ook al vaak maanden van tevoren volgeboekt is..

We zitten trouwens in dit hotel http://www.guoman.com/en/(...)nor_hotel/index.html , naast Victoria, wel goeie locatie toch?
pi_133146498
Prima hotel, locatie naast Victoria altijd wat "rumoerig". Is niet de mooiste buurt, maar lekker centraal en dus prima. Qua restaurants heb je natuurlijk een overvloed, weet je zeker dat je trouwens echt Frans wilt? Voor een wat specialere gelegenheid kun je rond jullie hotel (grofweg) denken aan Dinner by Heston of een Marcus Wareing (heel high end, en nr 2 in de Harden's gids van 2013 voor Franse keuken). Koffmann's is een klassieker, de eerste chef die 3 sterren haalde in Londen (maar deze tent heeft er minder, hij is semi met pensioen). Verder wat relaxter, maar nog steeds luxe genoeg Cheyne Walk Brasserie, Poule au Pot (al jarenlang "het meest romantische restaurant van Londen"), Cafe Colbert of Cercle. Kijk even online wat je aan spreekt.

De echte Franse topper is natuurlijk Le Gavroche, maar daar ben je al veel te laat voor denk ik. Verder heb ik nog 100+ tips, ik eet graag buiten de deur ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133146897
Ik ga ze allemaal ff checken, meld me zo weer. ;)
pi_133147821
Dinner by Heston --> volgeboekt tot januari
Marcus Wareing (had ik idd zelf al gespot) --> alleen nog plek om 22:45?!
Cheyne Walk --> ziet er goed uit en er is plek!
Poule au pot --> is wel heeeel traditioneel Frans zo te zien? Ik vind een beetje richting het internationale ook wel prima hoor, hou alleen niet van Aziatisch..
Colbert --> denk ik een beetje te informeel ofzo? Ik vind altijd leuk aan die sterrenrestaurants dat je een soort van proeverij/verrassingsmenu kunt nemen.

Le Gavroche --> zelf ook al gespot, kan niet online reserveren, moet dan even mailen, maar zal idd wel vol zijn.. Ik vond qua sfeer van wat ik zie op de site het restaurant er niet erg gezellig uit zien.. ;)

Ben je wel eens bij The Greenhouse in Mayfair geweest? Vind het jammer dat er op de site totaal niet te zien is hoe het er van binnen uitziet..

Galvin La Chapelle spreekt me ook erg aan! Daar ervaring mee?
http://www.galvinrestaura(...)b4fc7d44a8bb126d31c5

Eigenlijk wilde ik gewoon naar Marcus Wareing, echt zonde.. Hier lukt het veel makkelijker om kort van tevoren bij zo'n restaurant te reserveren..

Thanks iig voor je tips en meer is altijd welkom, aangezien we 3 avonden moeten eten. ;) Die Cheyne Walk gaan we denk ik ook wel doen. :)
pi_133149348
Cheyne Walk vind ik zelf leuk, ben er alleen al 2 jaar niet meer geweest. Als je nog een avond moeten vullen zeker even langs The Orange of Thomas Cubitt. Zitten op loopafstand van je hotel en zijn van zelfde eigenaar, geweldig goeie gastropubs. Minder formeel, maar zeker zo goed als veel van de "luxe" tenten op je lijstje.

Ik ken enkel Windows by Galvin. Heeft wel een goeie naam, maar lijkt me erg stijf. Galvin Bistrot de Luxe staat het hoogste in de Harden's gids. Greenhouse ken ik van naam, nooit geweest. Ook aan de sjieke en goeie kant (en als je toch verder van je hotel gaat zoeken) zijn J Sheeky (nr 1 in de Harden's 2013), The Ledbury (waarschijnlijk ook al vol), Pollen Street Special (vrij nieuw) en Quattre Garcons (vrij ver, maar goeie tasting menu's en geweldig decor).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133150175
The Ledbury is idd ook al vol helaas..

The Orange, niiiice! Pizza vind ik heerlijk, dus een goeie zeker. :) Ga ik ook onthouden, we hebben denk ik niet het budget om 3 avonden naar Michelin-zaken te gaan. ;)
Cubitt ook erg nice, pff straks zijn we 3 dagen alleen maar aan het eten. :D

J. Sheekey is ook al volgeboekt..

Hoe zit het trouwens qua diner-tijden? Ik heb die La Chapelle nu gereserveerd pas om 20:15 namelijk, omdat op eerdere tijden er steeds bij stond dat de tafel dan weer vrij moet zijn halverwege de avond. En als ik ergens niet van hou, is het gehaast moeten eten.. Kan ik er vanuit gaan dat we dan om 20:15 gewoon de hele avond lekker kunnen tafelen (omdat ik op dat tijdstip geen melding kreeg dat de tafel vrij moest zijn om 22:35)?

En bedoel je Trois Garçons? Kan Quatre Garçons niet vinden..
pi_133150341
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:57 schreef Honeymooner het volgende:
The Ledbury is idd ook al vol helaas..

The Orange, niiiice! Pizza vind ik heerlijk, dus een goeie zeker. :) Ga ik ook onthouden, we hebben denk ik niet het budget om 3 avonden naar Michelin-zaken te gaan. ;)
Cubitt ook erg nice, pff straks zijn we 3 dagen alleen maar aan het eten. :D

J. Sheekey is ook al volgeboekt..

Hoe zit het trouwens qua diner-tijden? Ik heb die La Chapelle nu gereserveerd pas om 20:15 namelijk, omdat op eerdere tijden er steeds bij stond dat de tafel dan weer vrij moet zijn halverwege de avond. En als ik ergens niet van hou, is het gehaast moeten eten.. Kan ik er vanuit gaan dat we dan om 20:15 gewoon de hele avond lekker kunnen tafelen (omdat ik op dat tijdstip geen melding kreeg dat de tafel vrij moest zijn om 22:35)?

En bedoel je Trois Garçons? Kan Quatre Garçons niet vinden..
Zeker bij de formele restaurants zit je vaak met 2 zittingen (minimaal). Om 20.15 moet je wel goed zitten, ze zullen zelden nog een "volle ronde" hebben na 22.00. Les Trois Garcons bedoel ik dit mee: http://www.lestroisgarcons.com/. Ook een knettergoeie cocktail tent van hun om de hoek om de avond mee te beginnen!

Heb je Koffmann's nog bekeken?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133150359
Oh, en niet TC en Orange allebei doen. Is redelijk vergelijkbaar, zonde van je derde avond!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133150556
Ja, maar Koffmanns heeft geen ster(ren) voor zover ik kan zien en dat wilde ik eigenlijk wel. :)
Wilde in het Berkeley ook wel een afternoon tea doen, maar is ook al helemaal vol..

Trois Garçons lijkt ook leuk! Moet je zo'n restaurant en Cheyne Walk bijvoorbeeld ook zo lang van tevoren reserveren? Heb geen zin om het hele programma al helemaal uit te stippelen, wie weet gaan we ook nog wel naar een musical enzo.
pi_133150875
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:08 schreef Honeymooner het volgende:
Ja, maar Koffmanns heeft geen ster(ren) voor zover ik kan zien en dat wilde ik eigenlijk wel. :)
Wilde in het Berkeley ook wel een afternoon tea doen, maar is ook al helemaal vol..

Trois Garçons lijkt ook leuk! Moet je zo'n restaurant en Cheyne Walk bijvoorbeeld ook zo lang van tevoren reserveren? Heb geen zin om het hele programma al helemaal uit te stippelen, wie weet gaan we ook nog wel naar een musical enzo.
Je kunt altijd boeken en cancellen... En als je echt voor sterren gaat heb je hieronder nog een lijstje. De absolute topper voor mij is Viajante, maar da's echt de andere kant van de stad.

Restaurant Gordon Ramsay
Alain Ducasse at The Dorchester
Sketch (The Lecture Room & Library)
Hélène Darroze at The Connaught
Square
L'Atelier de Joël Robuchon
Dabbous
Medlar
Tom Aikens
Pied à Terre
Club Gascon
River Café
Viajante
Chez Bruce
Pétrus
Benares, Mayfair
Maze
Wild Honey
Locanda Locatelli
Arbutus
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133151044
Viajante helemaal volgeboekt op de vrijdag en zaterdagavond.. :(
Ziet er idd top uit!

Naja, nogmaals thanks voor je tips, heb er printscreens van gemaakt voor als we er zijn. :)
pi_133176895
Van morgenochtend tot zondag in Londen, wat zijn nu echte aanraders wat betreft ontbijt/lunch/diner?
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_133176956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:31 schreef Matip het volgende:
Van morgenochtend tot zondag in Londen, wat zijn nu echte aanraders wat betreft ontbijt/lunch/diner?
Dude....
pi_133177009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:31 schreef Matip het volgende:
Van morgenochtend tot zondag in Londen, wat zijn nu echte aanraders wat betreft ontbijt/lunch/diner?
Kom met een wat specifieker verzoek en mensen helpen je graag. Maar in een stad van 8 miljoen inwoners zijn "aanraders" niet zo op te noemen. Alsof je vraagt wat nou de aanraders van heel Belgie zijn, zonder te vermelden waar je zin in hebt, wat je budget is of waar je hotel woont...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:38:29 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133177047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:31 schreef Matip het volgende:
Van morgenochtend tot zondag in Londen, wat zijn nu echte aanraders wat betreft ontbijt/lunch/diner?
De plaatsen waar je ontbijt kan halen heten 'cafe'. :9~



Daar zijn er 1000en van door heel Londen. :)
reset
pi_133177098
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:38 schreef Individual het volgende:

[..]

De plaatsen waar je ontbijt kan halen heten 'cafe'. :9~

[ afbeelding ]

Daar zijn er 1000en van door heel Londen. :)
Het schijnt dat er ook 'hotels' zijn die ontbijt leveren.
pi_133178318
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:35 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kom met een wat specifieker verzoek en mensen helpen je graag. Maar in een stad van 8 miljoen inwoners zijn "aanraders" niet zo op te noemen. Alsof je vraagt wat nou de aanraders van heel Belgie zijn, zonder te vermelden waar je zin in hebt, wat je budget is of waar je hotel woont...
Budget ligt op ongeveer 100 euro per dag, alleen lunch en diner meegerekend. Ontbijten kunnen we in het hotel, maar mocht dat tegenvallen dan ben ik dus naar iets waar we redelijk/goed ontbijten. Liefst niet typisch Engels, ben daar geen liefhebber van.

Le Pain Quotidien spreekt mij erg aan. Zie dat zij verschillende locaties hebben, óók een vlakbij waar mijn hotel zit. Voor het ontbijt zou het best handig zijn als er iets in de buurt van het hotel zit.

We verblijven in Prince William Hotel (Gloucester Terrace), lekker cheap. Dus alle tips een beetje in de buurt hiervan zijn van harte welkom.

Jouw google maps kaart is trouwens ook wel handig dacht ik zo.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:19:46 #152
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_133187072
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:46 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik heb overnacht in The-Z-Hotel. Er zit er eentje pal naast Victoria Station. Hier stoppen behoorlijk wat buslijnen, 2 tube-lijnen (Victoria en Jumblee) en nog veel meer treinen (zo'n 20 sporen). Met de tube kan je 1 halte mee naar Green Park en daar op 3 andere lijnen overstappen (Circle, District en Piccadilly). Die brengen je overal heen. Hotel is super modern, vriendelijke personeel, goede bedden en kamers en de prijs is ook goed: 75£. Het allermooiste vond ik dat je met Paypal kan betalen (via Agoda). Ze hebben ontbijt voor £8.50 p.p. warm en koud exc. drinken. Ik raad je aan om om Victoria heen te lopen naar breakfast restaurant Le Pain Quotidien. Het is een bakkerij met biologisch brood, jammen en ander spul (alles is Biologisch) en verdomd lekker!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^ dit was mijn ontbijt daar. Voor £6,50 kregen wij tweeën een bakje met een aantal biologische broodsneetjes (er waren er meer dan op de foto te zien is), paar soorten biologische jams (veel keuzes, wij kozen aardbeien en abrikozen) en biologische chocoladepasta. Apart verrukkelijke chocolademelk en koffie.

Wij deden het niet omdat het allemaal biologisch is, maar vanwege de geur op straat van vers gebakken brood (en ik wist dit restaurantje te vinden via internet, van te voren opgezocht nog voor mijn reis).

AANRADER!
Helaas, paar dagen geleden gekeken en was al vol! Heb wat verder gezocht maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Heb je nog meer tips in dezelfde prijsklasse?

En tot hoe ver zou ik ongeveer moeten kijken, qua afstand naar london? Vind het niet erg om eventjes met de bus/metro te moeten maar natuurlijk geen drie kwartier...
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_133187199
Wij hebben nog een afternoon tea in Brown´s weten te fixen! Echt elk fatsoenlijk hotel waar je kunt teaen, was al volgeboekt..
pi_133189668
Brown's is sjiek genoeg ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133190914
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:19 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Helaas, paar dagen geleden gekeken en was al vol! Heb wat verder gezocht maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Heb je nog meer tips in dezelfde prijsklasse?

En tot hoe ver zou ik ongeveer moeten kijken, qua afstand naar london? Vind het niet erg om eventjes met de bus/metro te moeten maar natuurlijk geen drie kwartier...
Niet echt. Mijn methode was op Google Maps kijken, inzoomen en dan zoeken naar hotels en meer informatie vragen. Deed ik ook met het ontbijt.

Overal zijn restaurantjes "Pain De Quotidien" wat een broodjeszaak is. Vrijwel op iedere hoek te vinden. Ook Subway is populair daar.
pi_133191015
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:20 schreef Qunix het volgende:

[..]

Niet echt. Mijn methode was op Google Maps kijken, inzoomen en dan zoeken naar hotels en meer informatie vragen. Deed ik ook met het ontbijt.

Overal zijn restaurantjes "Pain De Quotidien" wat een broodjeszaak is. Vrijwel op iedere hoek te vinden. Ook Subway is populair daar.
Overdrijven is ook een vak, er zijn iets van 20 Pain Quotidien vestigingen in een stad van 8 miljoen mensen... Misschien verwar je het met Pret a Manger.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133192055
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:20 schreef Qunix het volgende:

[..]

Overal zijn restaurantjes "Pain De Quotidien" wat een broodjeszaak is. Vrijwel op iedere hoek te vinden. Ook Subway is populair daar.
Er zijn veel ontbijt gelegenheden maar vaak zal je een Pain Quotidien niet tegenkomen.
Subway daarentegen. Heb zelfs ooit boven een subway gewoond.
pi_133192380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:30 schreef Bajskorv het volgende:
Brown's is sjiek genoeg ;)
Mooi zo!
pi_133194852
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, er zijn iets van 20 Pain Quotidien vestigingen in een stad van 8 miljoen mensen... Misschien verwar je het met Pret a Manger.
Klopt! Ik was in de war met Pret a Manger :D :o
pi_133196138
Costa is ook zo'n zaak met broodjes en koffie en zo, toch?
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:04:39 #161
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133199573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
Costa is ook zo'n zaak met broodjes en koffie en zo, toch?
Veel broodjes niet maar je kunt ze er wel krijgen.. heerlijk toast of broodje bacon :P
Mijn favoriet voor broodjes is Pret :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:40:15 #162
347535 46
Kent Farm.
pi_133278563
Volgende week is het zo ver, eindelijk naar Londen.. *O*
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het geld? Hier halen of daar pinnen??
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_133278860
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:40 schreef 46 het volgende:
Volgende week is het zo ver, eindelijk naar Londen.. *O*
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het geld? Hier halen of daar pinnen??
Volgens mij is pinnen altijd nog het makkelijkst en goedkoopst.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133278891
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:40 schreef 46 het volgende:
Volgende week is het zo ver, eindelijk naar Londen.. *O*
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het geld? Hier halen of daar pinnen??
Zijn er nog steeds mensen dan die van tevoren geld gaan halen? Ik heb dat echt nog nooit gedaan terwijl ik per jaar toch diverse malen in landen kom waar ze de Euro niet hebben.

Op het vliegveld is altijd wel een pinautomaat te vinden en anders kun je meestal wel gewoon pinnen of betalen met je creditcard.

Geld wisselen is voor mij echt iets van voor mijn tijd, en ik komt uit 1982.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:58:43 #165
347535 46
Kent Farm.
pi_133278946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zijn er nog steeds mensen dan die van tevoren geld gaan halen? Ik heb dat echt nog nooit gedaan terwijl ik per jaar toch diverse malen in landen kom waar ze de Euro niet hebben.

Op het vliegveld is altijd wel een pinautomaat te vinden en anders kun je meestal wel gewoon pinnen of betalen met je creditcard.

Geld wisselen is voor mij echt iets van voor mijn tijd, en ik komt uit 1982.
Kom uit 78 maar dit is eigenlijk pas 3e land wat ik bezoek waar ze andere valuta hebben, op Curaçao heb ik idd ook gewoon gepind buiten het vliegveld. Misschien is dat idd de beste optie :)
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_133279007
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:58 schreef 46 het volgende:

[..]

Kom uit 78 maar dit is eigenlijk pas 3e land wat ik bezoek waar ze andere valuta hebben, op Curaçao heb ik idd ook gewoon gepind buiten het vliegveld. Misschien is dat idd de beste optie :)
Zeker je beste optie. Banken rekenen soms iets van kosten hiervoor, maar hanteren maar een kleine marge op de koers. Wisselkantoren hanteren vrijwel altijd veel hogere marges.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:17:15 #167
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133279278
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:40 schreef 46 het volgende:
Volgende week is het zo ver, eindelijk naar Londen.. *O*
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het geld? Hier halen of daar pinnen??
Traveler's Cheques! ^O^

Haha nee hoor gewoon pinnen.
reset
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:24:25 #168
347535 46
Kent Farm.
pi_133279427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Traveler's Cheques! ^O^

Haha nee hoor gewoon pinnen.
:+ bestaat dat ubberhaupt nog :P
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:35:17 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133279639
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef 46 het volgende:

[..]

:+ bestaat dat ubberhaupt nog :P
De wiki zegt dat ze er nog wel zijn, maar bijna niet meer in te wisselen. :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Traveler's_cheque

Lang geleden reisde ik wel met ze en kon je ze overal wel inwisselen.
reset
  Admin vrijdag 15 november 2013 @ 11:52:24 #170
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133280007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zijn er nog steeds mensen dan die van tevoren geld gaan halen? Ik heb dat echt nog nooit gedaan terwijl ik per jaar toch diverse malen in landen kom waar ze de Euro niet hebben.

Op het vliegveld is altijd wel een pinautomaat te vinden en anders kun je meestal wel gewoon pinnen of betalen met je creditcard.

Geld wisselen is voor mij echt iets van voor mijn tijd, en ik komt uit 1982.
Same here. Ik haal nooit meer geld van tevoren. Stel ook dat dat je methode is; dan zou je er dus vanuit gaan dat alles wat je op je reis uitgeeft al met je meereist vanuit Nederland. Leuk is dat, als je drie weken weg bent. :+

Nee, ik pin alles. Meestal een simpel sommetje op de luchthaven bij aankomst en daarna als ik meer nodig heb zoek ik een ATM.

In het geval van London heb ik altijd thuis nog wat ponden van een vorige keer, dus die steek ik dan altijd bij me als beginsommetje. :)
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:58 schreef 46 het volgende:

[..]

Kom uit 78 maar dit is eigenlijk pas 3e land wat ik bezoek waar ze andere valuta hebben, op Curaçao heb ik idd ook gewoon gepind buiten het vliegveld. Misschien is dat idd de beste optie :)
Toevallig was Curaçao het laatste land waar ik van tevoren geld heb gehaald, niet zeker wetende wat de voorzieningen ter plekke waren. Maar ik bleef voor een jaar, en ik heb niet voor een jaar geld meegenomen, dus ik ging er wel vanuit dat ik uiteindelijk meer kon opnemen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_133280585
Toen wij er waren zijn wij hier geweest:
http://www.bumpkinuk.com/



Ligt in Kensington, Chelsea, Notting Hill, noem maar op. Typisch Engels eten O+

quote:
Charter pie with free-range chicken, leek, mushroom and ham hock in a creamy sauce
£12.95
British cow pie, made with the best British beef, carrots and rich gravy £12.95
Creamy fish pie made with salmon, peas, smoked haddock and prawns,
topped with mashed potato, samphire and a crab claw £16.95
De prijzen vallen reuze mee (vond ik dan), goede porties, leuke sfeer en bovenal heerlijk eten!
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:22:25 #172
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_133319627
Let er dan wel even op dat je van te voren je profiel op "Europa" zet, bij de meeste banken is pinnen in het buitenland tegenwoordig standaard niet mogelijk om veiligheidsredenen. Je kan dit met internetbankieren even aanpassen voor de periode dat je in Londen bent en zodra je weer thuisbent terugzetten.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Admin zaterdag 16 november 2013 @ 16:29:37 #173
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133319774
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:22 schreef lizardtattoo het volgende:
Let er dan wel even op dat je van te voren je profiel op "Europa" zet, bij de meeste banken is pinnen in het buitenland tegenwoordig standaard niet mogelijk om veiligheidsredenen. Je kan dit met internetbankieren even aanpassen voor de periode dat je in Londen bent en zodra je weer thuisbent terugzetten.
De standaardinstelling is 'Europa', en dit kan ik alleen veranderen in 'Wereld'. Dat is bij ING. Voor tripjes naar Londen (wat ik maar nauwelijks als buitenland beschouw) hoef ik me dus nooit druk te maken om specifieke instellingen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  PR en moderator zondag 17 november 2013 @ 01:59:56 #174
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_133334729
Morgenmiddag vlieg ik naar Londen *O*

Ik kan me wel helemaal druk zitten maken over wat ik allemaal nog meer moet voorbereiden, maar het is maar 3 nachtjes en eigenlijk heb ik maar vrij weinig nodig :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 21 november 2013 @ 02:57:15 #175
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_133473376
Zondag t/m woensdag mag ik weer O+
Tics van je petten.
  donderdag 21 november 2013 @ 15:38:33 #176
347535 46
Kent Farm.
pi_133485259
Morgen ga ik *O*
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_133488741
Hahaha druk weekend voor Londen... Ik vertek morgen avond tot dinsdag avond!
Be brave. Be kind.
pi_133488767
Gelukkig ben in juist een weekend in Nederland, weer ietsje minder druk in de stad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:58:37 #179
347535 46
Kent Farm.
pi_133533176
Best een mooie stad voor wat ik er zo van gezien heb, heb al blaren op mn grote teen :( toch maar iets meer de bus gebruiken.. 1 minpunt was dat ze onze bagage vergeten waren mee te nemen naar Londen. Met een vliegtuig later kwam die toch en werd zelfs tot in de hotelkamer gebracht :) nog 3 dagen te gaan B-)
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_133666016
Hi mensen. Ongetwijfeld ook een vraag die al enkele malen in dit topic is gesteld (maar in elk geval nog niet in #40 kan ik concluderen).

Ik neem mijn vriendin voor ons 3-jarig jubileum binnenkort een weekendje mee naar Londen waar ik ongetwijfeld veel heb aan de talloze tips voor hotels en restaurants die ik hier lees, bedankt daarvoor! Ik heb alleen een vraag over de reis erheen.

De budget airlines vliegen naar Londen meestal op Stansted of Southend. Ik heb nog even gecheckt hoe duur een transfer is vanaf het vliegveld naar Londen-stad en toen zag ik dat dit gewoon ongeveer 40 euro pp is, heen en terug. Wat een prijzen! Laten we zeggen dat je ticket 60 euro is, ben je dus in totaal 100 euro pp kwijt voor je retour.
Nu snap ik dat de lage vluchtprijzen van budgetairlines aanlokkelijk zijn, maar is het dan niet beter om bijvoorbeeld op London City te vliegen (109 euro) en dan niet voor zulke hoge prijzen een reis van drie kwartier met de trein te moeten maken nadat je geland bent? Hoe zijn jullie ervaringen hierin, hebben jullie nog tips, en is mijn denkwijze juist?

Alvast dank voor het meedenken! :)
pi_133666104
Je kunt vanaf standsted ook een bus pakken weet ik. Voor mij was het altijd het meest praktisch om met ryanair te vliegen omdat ik op steenworp van Eindhoven af woonde, maar je moet gewoon even kijken wat voor jou het beste is. Die bus is trouwens maar 8 of 9 pond ofzo, dan zou je vanaf maastricht voor zo'n 60 euro pp klaar zijn. Eindhoven is meestal iets duurder met vluchten naar stansted.
  Admin woensdag 27 november 2013 @ 07:18:28 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133666826
Ik vlieg altijd op City Airport. Het is veel dichterbij de stad, bereikbaar met de DLR en kleiner van schaal. Naast dat het dus aanvullende vervoerskosten scheelt is het ook veel prettiger. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_133666901
City of Heathrow, waarbij ik liever Heathrow heb. Snellere verbinding voor West-Londen, en makkelijk zonder overstappen op de Piccadilly Line.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  PR en moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:27:40 #184
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_133669159
quote:
5s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:17 schreef Stante het volgende:
Hi mensen. Ongetwijfeld ook een vraag die al enkele malen in dit topic is gesteld (maar in elk geval nog niet in #40 kan ik concluderen).

Ik neem mijn vriendin voor ons 3-jarig jubileum binnenkort een weekendje mee naar Londen waar ik ongetwijfeld veel heb aan de talloze tips voor hotels en restaurants die ik hier lees, bedankt daarvoor! Ik heb alleen een vraag over de reis erheen.

De budget airlines vliegen naar Londen meestal op Stansted of Southend. Ik heb nog even gecheckt hoe duur een transfer is vanaf het vliegveld naar Londen-stad en toen zag ik dat dit gewoon ongeveer 40 euro pp is, heen en terug. Wat een prijzen! Laten we zeggen dat je ticket 60 euro is, ben je dus in totaal 100 euro pp kwijt voor je retour.
Nu snap ik dat de lage vluchtprijzen van budgetairlines aanlokkelijk zijn, maar is het dan niet beter om bijvoorbeeld op London City te vliegen (109 euro) en dan niet voor zulke hoge prijzen een reis van drie kwartier met de trein te moeten maken nadat je geland bent? Hoe zijn jullie ervaringen hierin, hebben jullie nog tips, en is mijn denkwijze juist?

Alvast dank voor het meedenken! :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:30 schreef Franknfurter het volgende:
Je kunt vanaf standsted ook een bus pakken weet ik. Voor mij was het altijd het meest praktisch om met ryanair te vliegen omdat ik op steenworp van Eindhoven af woonde, maar je moet gewoon even kijken wat voor jou het beste is. Die bus is trouwens maar 8 of 9 pond ofzo, dan zou je vanaf maastricht voor zo'n 60 euro pp klaar zijn. Eindhoven is meestal iets duurder met vluchten naar stansted.
Ik ben vorige week ook met Ryanair vanaf Eindhoven naar Stansted en terug gegaan.
Vooraf Terravision buskaartjes gekocht (krijg je PDF voor de heen en terug reis) voor idd 8 pond p.p. ofzo.
We wilden eerst de Stansted Express (trein) nemen, maar dit busritje van ongeveer 5 kwartier in een touringcar scheelde echt tientallen euro's :o

Was prima te doen verder, alleen met onze terugvlucht (die we om 08:30 hadden) was het echt een gekloot om 's ochtends heel vroeg (met de taxi, want niet alle tubes rijden dan al) naar Liverpool Street station te komen, dan maar hopen dat de bus niet in de file komt te staan omdat rush hour (maar gelukkig moeten de meesten juist ríchting Londen en niet ervandaan :P ) en ruim op tijd aan te komen voor je vlucht.
Mja dat is dan dus wel iets waar je rekening mee moet houden :P

quote:
dan zou je vanaf maastricht voor zo'n 60 euro pp klaar zijn. Eindhoven is meestal iets duurder met vluchten naar stansted.
Maar vergeet niet dat de meeste mensen dan ook meer geld kwijt zijn voor een NS treinkaartje (of benzine) om helemaal in Maastricht te komen :P Dus in sommige gevallen maakt het qua geld weinig uit denk ik :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_133670476
Ik heb een heerlijk lang weekend gehad. Een weekend met vooral veel eten en drinken, gezelligheid, shoppen en lopen. Zondag nog naar de ECC geweest... Wat een leuke tent is dat.. lekkere cocktails op... En bricklane was super...
Be brave. Be kind.
pi_133670695
ECC is inderdaad geinig, al lang niet meer geweest.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133671480
quote:
5s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:17 schreef Stante het volgende:
Hi mensen. Ongetwijfeld ook een vraag die al enkele malen in dit topic is gesteld (maar in elk geval nog niet in #40 kan ik concluderen).

Ik neem mijn vriendin voor ons 3-jarig jubileum binnenkort een weekendje mee naar Londen waar ik ongetwijfeld veel heb aan de talloze tips voor hotels en restaurants die ik hier lees, bedankt daarvoor! Ik heb alleen een vraag over de reis erheen.

De budget airlines vliegen naar Londen meestal op Stansted of Southend. Ik heb nog even gecheckt hoe duur een transfer is vanaf het vliegveld naar Londen-stad en toen zag ik dat dit gewoon ongeveer 40 euro pp is, heen en terug. Wat een prijzen! Laten we zeggen dat je ticket 60 euro is, ben je dus in totaal 100 euro pp kwijt voor je retour.
Nu snap ik dat de lage vluchtprijzen van budgetairlines aanlokkelijk zijn, maar is het dan niet beter om bijvoorbeeld op London City te vliegen (109 euro) en dan niet voor zulke hoge prijzen een reis van drie kwartier met de trein te moeten maken nadat je geland bent? Hoe zijn jullie ervaringen hierin, hebben jullie nog tips, en is mijn denkwijze juist?

Alvast dank voor het meedenken! :)
Ik vlieg vaak vanaf gatwick, maar dat is omdat de meeste vrienden in Balham/clapham etc wonen. Anders via Heathrow. Stansted doe ik niet meer. Ryanair :r

Maar als je vooraf een kaartje boekt met de 'gewone' trein scheelt dat ook al een hoop. Vaak iets van 10 pond retour.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:48:39 #188
67174 Dos37
Come on Twente
pi_133672418
Inderdaad niet met de Gatwick Express gaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_133672574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:30 schreef Franknfurter het volgende:
Je kunt vanaf standsted ook een bus pakken weet ik. Voor mij was het altijd het meest praktisch om met ryanair te vliegen omdat ik op steenworp van Eindhoven af woonde, maar je moet gewoon even kijken wat voor jou het beste is. Die bus is trouwens maar 8 of 9 pond ofzo, dan zou je vanaf maastricht voor zo'n 60 euro pp klaar zijn. Eindhoven is meestal iets duurder met vluchten naar stansted.
Ik woon in Amsterdam en voor mij blijft t dus het handigst om via Schiphol te gaan. Daar vliegt Easyjet op Southend en niet naar Stansted geloof ik, maar ook daar waren de treinkaartjes aardig duur. Hoe het met de bus zit weet ik niet, daar zal ik nog even naar kijken.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:06 schreef June. het volgende:

[..]
Maar als je vooraf een kaartje boekt met de 'gewone' trein scheelt dat ook al een hoop. Vaak iets van 10 pond retour.
Heb je misschien een link naar de site waar ik zo'n ticket kan kopen? Dat zou wel veel schelen namelijk!
pi_133672940
Trainline
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133673007
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:55 schreef Stante het volgende:
Ik woon in Amsterdam en voor mij blijft t dus het handigst om via Schiphol te gaan. Daar vliegt Easyjet op Southend en niet naar Stansted geloof ik, maar ook daar waren de treinkaartjes aardig duur. Hoe het met de bus zit weet ik niet, daar zal ik nog even naar kijken.
Vanaf Amsterdam vliegt Easyjet naar 4 van de 6 Londense luchthavens. Stansted en Luton zijn waarschijnlijk het goedkoopst, als je de reiskosten naar de stad er bij optelt. Met www.easybus.co.uk kan je voor een paar euro van/naar de stad, vaak met een minibusje die iets sneller zijn dan de touringcars.

Maar tel al je kosten en tijd eerst eens bijelkaar op, vaak is het voordeliger om met Cityjet naar London Ciy of met KLM of BA naar Heathrow te vliegen.

quote:
Heb je misschien een link naar de site waar ik zo'n ticket kan kopen? Dat zou wel veel schelen namelijk!
www.thetrainline.co.uk voor normale tickets. www.megatrain.com voor goedkope trein- en bustickets tussen allerlei steden
  woensdag 27 november 2013 @ 14:04:17 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133674388
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vanaf Amsterdam vliegt Easyjet naar 4 van de 6 Londense luchthavens.
Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, London City en ..Southend?

De enige 2 die echt bij London horen vind ik Heathrow en London City.
reset
pi_133674950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:04 schreef Individual het volgende:
Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, London City en ..Southend?

De enige 2 die echt bij London horen vind ik Heathrow en London City.
Ja, Southend wordt ook verkocht als Londen tegenwoordig. Maar City en Heathrow en eventueel Gatwick zijn natuurlijk de enige echte Londense luchthavens.

Want zelfs naar Birmingham vliegen en daar de trein pakken direct vanaf het vliegveld kan goedkoper en sneller zijn dan naar Luton, Stansted of Southend vliegen.
pi_133675268
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:55 schreef Stante het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en voor mij blijft t dus het handigst om via Schiphol te gaan. Daar vliegt Easyjet op Southend en niet naar Stansted geloof ik, maar ook daar waren de treinkaartjes aardig duur. Hoe het met de bus zit weet ik niet, daar zal ik nog even naar kijken.

[..]

Heb je misschien een link naar de site waar ik zo'n ticket kan kopen? Dat zou wel veel schelen namelijk!
Zie ook bovenstaande reacties, ik boekte altijd via http://www.nationalrail.co.uk/ Kaartjes kun je dan ophalen op het station met je creditcard als je landt.
Shine bright like a diamond.
  Admin woensdag 27 november 2013 @ 15:11:27 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133676302
DLR is echt nog geen drie pond naar de stad. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 november 2013 @ 17:08:51 #196
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133679978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:11 schreef Breuls het volgende:
DLR is echt nog geen drie pond naar de stad. :P
Sterker nog als je een travel day card hebt (of een Oyster card met een daily cap) dan kost het je zo goed als niks extra.
  Admin woensdag 27 november 2013 @ 18:51:27 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133683130
Ik reis gewoon op Oyster tegoed. Volgens mij was ik van Aldgate East naar LCY 2,70 kwijt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:57:13 #198
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133688453
De tijd van Hailo is voorbij nu met hun £10-15 minimum charge. Ritjes waarvoor ik £5 betaalde per black cab zijn voorbij. Nu is het Kabbee all the way.

Kabbee zijn 60 minicab (dus gewone auto's) bedrijven in een app en je boekt een vaste prijs van begin tot eind. De prijs kan je kiezen tussen verschillende aanbieders. Ideaal! De taximarkt wordt steeds beter/makkelijker. ^O^

https://www.kabbee.com/
reset
pi_133689063
Black cabs till I die!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133690918
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, Southend wordt ook verkocht als Londen tegenwoordig. Maar City en Heathrow en eventueel Gatwick zijn natuurlijk de enige echte Londense luchthavens.

Want zelfs naar Birmingham vliegen en daar de trein pakken direct vanaf het vliegveld kan goedkoper en sneller zijn dan naar Luton, Stansted of Southend vliegen.
Dat gaat wel heel ver. Luton is misschien ver maar met de trein vanaf Kings Cross/St Pancras is het prima te doen. Dat mag je niet vergelijken met een Birmingham :N

Southend vind ik overigens geen London. Hoor hier ook NOOIT dat mensen dat als London beschouwen. Iedereen is het er over eens dat Luton en Stansted een roteind weg zijn maar daar zijn de prijzen van de vluchten dan ook naar :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 28 november 2013 @ 10:41:23 #201
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133704131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:51 schreef Breuls het volgende:
Ik reis gewoon op Oyster tegoed. Volgens mij was ik van Aldgate East naar LCY 2,70 kwijt.
Jep dat kan best kloppen maar wat mijn punt was is dat een daily travel card / de maximum cap op een Oyster ergens rond de £7.60 ligt, dus als je als toerist toch een dagkaart neemt om de stad te zien dan kost de trip met de DLR niks extra
pi_133710754
Thanks voor alle hulp! Ik vlieg naar Gatwick, dat was uiteindelijk het goedkoopst als ik factoren als vliegreis, transfer en tijd meerekende. Ik houd dit topic in de gaten voor tips als ik daar ben ;-)
  Admin donderdag 28 november 2013 @ 16:53:17 #203
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_133713867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:41 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Jep dat kan best kloppen maar wat mijn punt was is dat een daily travel card / de maximum cap op een Oyster ergens rond de £7.60 ligt, dus als je als toerist toch een dagkaart neemt om de stad te zien dan kost de trip met de DLR niks extra
Ah. Nouja, ik was gemiddeld het hele weekend minder dan dat maximum bedrag kwijt, dus dat had mij persoonlijk niet zoveel opgeleverd. Het zal vaak voorkomen dat een dag waarop je van/naar een luchthaven gaat de dag is waarop je maar 1 reis maakt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:16:59 #204
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_133723129
Sinds gisteravond weer terug in Nederland. Wat een geweldige stad is het toch O+
Tics van je petten.
pi_133828562
4e keer in 13 maanden tijd aan het plannen.. :') Wederom met een London-maagd. Hebben het hostel alvast geboekt, is toch gratis te annuleren, kwam er achter dat mn ID-kaart niet meer geldig is :') moet ik dus hopen dat ik de nieuwe op tijd binnen krijg om de mooie ryanair-prijs te kunnen krijgen.
  zondag 1 december 2013 @ 23:48:29 #206
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133828908
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 23:38 schreef Franknfurter het volgende:
4e keer in 13 maanden tijd aan het plannen.. :') Wederom met een London-maagd. Hebben het hostel alvast geboekt, is toch gratis te annuleren, kwam er achter dat mn ID-kaart niet meer geldig is :') moet ik dus hopen dat ik de nieuwe op tijd binnen krijg om de mooie ryanair-prijs te kunnen krijgen.
Je kunt al boeken, ID-kaart is pas nodig bij check-in
pi_133829756
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:48 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je kunt al boeken, ID-kaart is pas nodig bij check-in
Oh dank je voor de tip! Nu alleen vrij regelen op mn werk, dan is London in januari een feit! :D
pi_133865337
22-25 januari London O+ Zouden de megafantastische kerstsfeerlampjes dan nog overal hangen of is het gewoon grauw en koud en kil?
pi_133865529
Wat denk je zelf :)
pi_133865645
Geen idee, midden februari hangt het er niet meer, en midden juni al helemaal niet, maar ik ben nog nooit eind januari gegaan dus daarom vraag ik het ook.
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:04:14 #211
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_134016795
Ik ga a.s woensdag t/m zaterdag naar Londen! :) Hotelletje vlakbij metrostation Wembley Central.

Iemand hier bekend met deze buurt? En iemand tips voor het kopen van musical kaartjes? Willen graag naar the lion king weet iemand of je bijvoorbeeld woensdag bij het theater aan de kassa kaartjes voor diezelfde avond of eventueel andere avond kunt kopen?
pi_134017590
Niet enorm mee bekend, maar volgens mij geen geweldig fijne buurt, dus waarschijnlijk zul je er vooral overnachten ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:54:45 #213
111528 Viajero
Who dares wins
pi_134019956
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:29 schreef Bajskorv het volgende:
Niet enorm mee bekend, maar volgens mij geen geweldig fijne buurt, dus waarschijnlijk zul je er vooral overnachten ;)
Ik kom er eigenlijk alleen omdat daar een van de beste Indiase restaurants van London zit. Ik ga er zo een, twee keer per jaar heen met een groep Gujarati vrienden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_134024979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:04 schreef jvo91 het volgende:
Ik ga a.s woensdag t/m zaterdag naar Londen! :) Hotelletje vlakbij metrostation Wembley Central.

Iemand hier bekend met deze buurt? En iemand tips voor het kopen van musical kaartjes? Willen graag naar the lion king weet iemand of je bijvoorbeeld woensdag bij het theater aan de kassa kaartjes voor diezelfde avond of eventueel andere avond kunt kopen?
Veel negers 's avonds op straat, dat zou je eng kunnen vinden. Voor de rest een heleboel kiprestaurants en als je slim bent neem je de trein dan zit je binnen tien minuten op Marleybone in hartje London.
pi_134035110
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Veel negers 's avonds op straat, dat zou je eng kunnen vinden. Voor de rest een heleboel kiprestaurants en als je slim bent neem je de trein dan zit je binnen tien minuten op Marleybone in hartje London.
Binnen 10 minuten? Duurt eerder een half uur volgens mij :D _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134035924
Inderdaad, Wembley Central ligt helemaal in zone 4. Duurt wel een half uur eer je in central Londen bent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134036128
quote:
Je link werkt niet... Geen idee hoe jij op 12 minuten komt...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134036183
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 00:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je link werkt niet... Geen idee hoe jij op 12 minuten komt...
Wembley Stadium - Marleybone is 12 minuten. Gewoon inchecken met je Oyster in de trein.
  zondag 8 december 2013 @ 00:23:11 #220
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134036226
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 00:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je link werkt niet... Geen idee hoe jij op 12 minuten komt...
Link werkt voor mij wel, maar is van Wembley Stadium, niet central.

Vanaf Central is het 25min.
reset
pi_134036227
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 00:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Wembley Stadium - Marleybone is 12 minuten. Gewoon inchecken met je Oyster in de trein.
Ah de gewone trein... Ja dat zou kunnen... Gaan die vaak?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134036256
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 00:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah de gewone trein... Ja dat zou kunnen... Gaan die vaak?
Vaak genoeg. Ik vond het extreem ideaal. Ibis Wembley, nog geen minuut lopen naar het station en je bent zo in het centrum. Heb er een paar keer overnacht.
pi_134036401
Ligt er ook maar net aan waar je bent in Wembley. Als je dichtbij Wembley Park zit heb je ook nog wel chille connecties en de keuze uit twee lijnen (Jubilee en Metrop.)
  zondag 8 december 2013 @ 04:54:04 #224
111528 Viajero
Who dares wins
pi_134040667
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Veel negers 's avonds op straat, dat zou je eng kunnen vinden. Voor de rest een heleboel kiprestaurants en als je slim bent neem je de trein dan zit je binnen tien minuten op Marleybone in hartje London.
Ligt dat niet ook een beetje aan waar in Wembley? Ik ken het niet goed, maar wat ik ken is vooral Asian.

En kiprestaurants zijn echt een algemene plaag hier, maar inderdaad, het is meestal wel zo dat je aan de hoeveelheid fried chicken places kan aflezen hoe achterlijk een gebied is..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_134041903
Vwb de laatste regel in je reactie ben ik erg benieuwd wat je daar nu mee bedoelt.
Doet mij wat stigmatiserend aan als je begrijpt wat ik bedoel. :{
pi_134043377
quote:
15s.gif Op zondag 8 december 2013 10:44 schreef Iwanius het volgende:
Vwb de laatste regel in je reactie ben ik erg benieuwd wat je daar nu mee bedoelt.
Doet mij wat stigmatiserend aan als je begrijpt wat ik bedoel. :{
Nee hoor. Mijn rijinstructeur vertelde dat ook zo tegen me en het klopt volledig. Je kan aan aantal chicken shops in de high street van een buurt precies zien hoe goed/slecht de buurt wel niet is.
pi_134043569
Dallas Fried Chicken, Perfect Fried Chicken, Texas Fried Chicken, Mississippi Fried Chicken, Halal Fried Chicken etc...

Ik heb op de campus van QM gewoond, aan de Mile End Road, naast Stepney Green tube station. Daar had je ook allemaal van dat soort plaatsen. Naast de Amazing Nails, Hollywood Nails, Fashion Model Nails, New York Nails en LA Nails winkeltjes.

Nog een keer behoorlijke voedselvergiftiging van gehad. Twee dagen kotsend op bed gelegen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 december 2013 @ 12:40:59 #228
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134044072
De concentratie chicken shops is idd een goede indicatie voor de kwaliteit van leven in een buurt.

In mijn postcode is er geen enkele chicken shop, £-shop of nail salon. ^O^
reset
pi_134048682
Volg het verhaal van de chicken shops ook volledig. Hier geen in de buurt, top. Mensen vergeten snel dat Londen gewoon echt slechte buurten heeft, dat kennen we niet in Nederland.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134066053
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:04 schreef Bajskorv het volgende:
Volg het verhaal van de chicken shops ook volledig. Hier geen in de buurt, top. Mensen vergeten snel dat Londen gewoon echt slechte buurten heeft, dat kennen we niet in Nederland.
Nou, in de grote steden in Nederland kennen we dat ook wel hoor. Ik ken best wel slechte buurten in Haarlem en Amsterdam bijvoorbeeld :Y

En wat is hier slecht? Hackney was altijd heel slecht maar is naar mijn mening enorm aan het veranderen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134067163
Hou toch op, de slechtste wijken van de UK ga je in de verste verte niet terug vinden in nederland. Natuurlijk heb je mindere wijken in Nederland, maar we blijven een relatief relaxed middenstands paradijsje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134067254
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:09 schreef Bajskorv het volgende:
Hou toch op, de slechtste wijken van de UK ga je in de verste verte niet terug vinden in nederland. Natuurlijk heb je mindere wijken in Nederland, maar we blijven een relatief relaxed middenstands paradijsje.
Ik ken wijken buiten London niet, maar noem eens een paar wijken hier dan :)
Ben wel benieuwd. Mijn ervaring is namelijk dat arm en rijk veelal in dezelfde wijken woont. Ik woon bijvoorbeeld in N1 (Islington) en hier zijn heel rijke mensen maar tevens heel arme mensen die in een council flat wonen. Toch wil ik Islington niet beschrijven als slecht, integendeel.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134067749
Islington is ook echt niet slecht, dat soorten wijken bedoel ik ook niet. Kijk dan eerder naar Tottenham, Stockwell, Lewisham, etc. Of als je het echt gezellig wilt hebben, lees je in over Moss Side, Manchester. Waar zie je in Nederland nou straten met dichtgespijkerde huizen, autowrakken, etc? In Londen gewoon op weg naar Ikea wembley...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134067866
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:25 schreef Bajskorv het volgende:
Islington is ook echt niet slecht, dat soorten wijken bedoel ik ook niet. Kijk dan eerder naar Tottenham, Stockwell, Lewisham, etc. Of als je het echt gezellig wilt hebben, lees je in over Moss Side, Manchester. Waar zie je in Nederland nou straten met dichtgespijkerde huizen, autowrakken, etc? In Londen gewoon op weg naar Ikea wembley...
Het ging over London, wijken in Manchester ken ik niet. Jij riep dat London echt slechte buurten had. Tsja, Lewisham en andere wijken die mijlenver van het centrum zitten zijn minder inderdaad maar dat heb je in Nederland ook. In Rotterdam en Den Haag zijn wijken die nauwelijks beter zijn te noemen dan Lewisham.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 8 december 2013 @ 23:30:50 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134067934
Hier in SE heb je buurten als Lewisham, Woolwich, Thamesmead, Plumstead en Peckham. Dat zijn toch geen buurten die je in NL tegenkomt.

Hoe noordelijker hoe slechter. Liverpool heeft bv Toxteth en The Boot Estate

Calton, Glasgow heeft bv een levensverwachting van 54! Laagste van Europa zelfs.
reset
pi_134068325
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:30 schreef Individual het volgende:
Hier in SE heb je buurten als Lewisham, Woolwich, Thamesmead, Plumstead en Peckham. Dat zijn toch geen buurten die je in NL tegenkomt.

Hoe noordelijker hoe slechter. Liverpool heeft bv Toxteth en The Boot Estate

Calton, Glasgow heeft bv een levensverwachting van 54! Laagste van Europa zelfs.
Ligt Calton in het centrum van Glasgow? Ik heb wel eens over de buurt rondom de Barras? gelezen in Glasgow. Daar ligt de levensverwachting lager als sommige Afrikaanse landen. :D

edit: Barras ligt dus in Calton.

Wel interessant om de wiki even door te lezen:

A BBC Scotland news report on 13 February 2006 pointed out that, partially due to poor diet, crime, alcohol and drug abuse, life expectancy in Calton is lower than in some areas of Iraq or the Gaza Strip. A news report in the 21 January 2006 edition of The Guardian newspaper[5] gave the average lifespan of a person living in the Calton area as 53.9 years against a city average of 69 years and the Scottish average of 78.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 23:42:46 ]
pi_134068456
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:29 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het ging over London, wijken in Manchester ken ik niet. Jij riep dat London echt slechte buurten had. Tsja, Lewisham en andere wijken die mijlenver van het centrum zitten zijn minder inderdaad maar dat heb je in Nederland ook. In Rotterdam en Den Haag zijn wijken die nauwelijks beter zijn te noemen dan Lewisham.
Niks in NL is vergelijkbaar met de statistieken van plekken die hier genoemd worden, maar ik hoor graag je voorbeelden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134068532
Het verschijnsel in Glasgow heet ook gewoon het Glasgow Effect.
pi_134068605
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niks in NL is vergelijkbaar met de statistieken van plekken die hier genoemd worden, maar ik hoor graag je voorbeelden.
Ik vind het een beetje jammer dat steden als Liverpool en zelfs Glasgow worden aangehaald terwijl we hier spreken over London. Jij had het over de echt slechte wijken maar wat jij hebt genoemd vind ik niet schokkend. Alsof een Schilderswijk in Den Haag beter is dan Lewisham. Nou goed, blijkbaar verschil van mening. Ik woon nu 11 jaar in London en vind het wel meevallen met de 'echt' slechte wijken. Natuurlijk zijn er mindere wijken, maar dat is overal ter wereld :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 8 december 2013 @ 23:54:03 #241
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134068781
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje jammer dat steden als Liverpool en zelfs Glasgow worden aangehaald terwijl we hier spreken over London. Jij had het over de echt slechte wijken maar wat jij hebt genoemd vind ik niet schokkend. Alsof een schilderswijk in Den Haag beter is dan Lewisham. Nou goed, blijkbaar verschil van mening. Ik woon nu 11 jaar in London en vind het wel meevallen met de 'echt' slechte wijken. Natuurlijk zijn er mindere wijken, maar dat is overal ter wereld :Y
Dan ga je wel heel ver. :P Ooit wel eens in de 3e wereld geweest?

Maar over London heb je wel gelijk; zo heel erg is het hier niet. Geen gebied waar ik 's nachts niet alleen heen zou gaan. Alhoewel NL echt wel schoner en rijker is.
reset
pi_134068971
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 23:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje jammer dat steden als Liverpool en zelfs Glasgow worden aangehaald terwijl we hier spreken over London. Jij had het over de echt slechte wijken maar wat jij hebt genoemd vind ik niet schokkend. Alsof een Schilderswijk in Den Haag beter is dan Lewisham. Nou goed, blijkbaar verschil van mening. Ik woon nu 11 jaar in London en vind het wel meevallen met de 'echt' slechte wijken. Natuurlijk zijn er mindere wijken, maar dat is overal ter wereld :Y
Ik noem wat Londense wijken en ter illustratie eentje in Manchester, wat vind je daar zo vervelend aan? Ik noem geen Liverpool, Glasgow, etc...

Schilderswijk zou ik zelf prima kunnen wonen, Lewisham minder. Crime rates maar eens vergelijken, dan snap je het beter denk ik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134069038
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Dan ga je wel heel ver. :P Ooit wel eens in de 3e wereld geweest?

Maar over London heb je wel gelijk; zo heel erg is het hier niet. Geen gebied waar ik 's nachts niet alleen heen zou gaan. Alhoewel NL echt wel schoner en rijker is.
Fair enough, nee, daar ben ik nog nooit geweest :D
En ik deel je mening dat Nederland over het algemeen schoner en rijker is al zie ik dat nauwelijks omdat ik woon en werk in nette buurten (N1 en NW3) :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134069099
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:59 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik noem wat Londense wijken en ter illustratie eentje in Manchester, wat vind je daar zo vervelend aan? Ik noem geen Liverpool, Glasgow, etc...

Schilderswijk zou ik zelf prima kunnen wonen, Lewisham minder. Crime rates maar eens vergelijken, dan snap je het beter denk ik.
Wat reageer je kinderachtig zeg. Je zal toch zelf ook gezien hebben dat iemand anders Glasgow en Liverpool noemde.
En ter illustratie Manchester aanhalen slaat nergens op als we het over London hebben. En trouwens, jij zou prima kunnen wonen in de Schlderswijk? Jij kent of de Schilderswijk niet of Lewisham niet of je richt je puur op statistieken :')

De Schilderswijk is zo'n beetje de slechtste wijk in Nederland en jij praat er nu over alsof daar niets aan de hand is met je 'ik zou er prima kunnen wonen' :')

Misschien is deze nog leuk voor je! Islington was toch okay? :D
Laat gewoon wel zien dat 'crime' nogal een breed invulbaar begrip blijkt.

http://www.findahood.com/(...)dangerous-boroughs/8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Stuart op 09-12-2013 00:11:59 ]
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 9 december 2013 @ 12:30:42 #245
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_134077352
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 23:38 schreef Franknfurter het volgende:
4e keer in 13 maanden tijd aan het plannen.. :') Wederom met een London-maagd. Hebben het hostel alvast geboekt, is toch gratis te annuleren, kwam er achter dat mn ID-kaart niet meer geldig is :') moet ik dus hopen dat ik de nieuwe op tijd binnen krijg om de mooie ryanair-prijs te kunnen krijgen.
Welk hostel ga je? Ik en mijn vriend zijn ook al een paar keer naar Londen geweest maar meestal vinden we het toch prijzig. We hebben echter wel telkens midden in Victoria gezeten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_134078958
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Welk hostel ga je? Ik en mijn vriend zijn ook al een paar keer naar Londen geweest maar meestal vinden we het toch prijzig. We hebben echter wel telkens midden in Victoria gezeten.
Stay in Chelsea, onder Hyde Park. We betalen 135 pond met 2 personen 3 nachten. Eigen slaapkamer en gedeelde badkamer :)
  maandag 9 december 2013 @ 13:56:54 #247
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_134079506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik kom er eigenlijk alleen omdat daar een van de beste Indiase restaurants van London zit. Ik ga er zo een, twee keer per jaar heen met een groep Gujarati vrienden.
Maar wel te doen om 's avonds met z'n 2 over straat te gaan als je vanaf het station komt? Alle reacties op mijn wijkvraag zijn niet zo heel positief volgens mij hihi. Ben overigens niet echt bang aangelegd ofso, maar weet ik toch een beetje waar ik me op kan instellen. Niet te laat naar huis dus of eventueel taxi? (ga met 1 vriendin dus 2 vrouwen)
  maandag 9 december 2013 @ 14:07:35 #248
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134079743
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:56 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Maar wel te doen om 's avonds met z'n 2 over straat te gaan als je vanaf het station komt? Alle reacties op mijn wijkvraag zijn niet zo heel positief volgens mij hihi. Ben overigens niet echt bang aangelegd ofso, maar weet ik toch een beetje waar ik me op kan instellen. Niet te laat naar huis dus of eventueel taxi? (ga met 1 vriendin dus 2 vrouwen)
Wembley vind ik op zich niet zo heel erg, ja het is wat meer multi-cultureel maar ik liep daar vrij rustig rond, ook in het donker (zolang het niet middernacht of later is dan is heb je wat meer dodgy types).
pi_134082386
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 00:04 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wat reageer je kinderachtig zeg. Je zal toch zelf ook gezien hebben dat iemand anders Glasgow en Liverpool noemde.
En ter illustratie Manchester aanhalen slaat nergens op als we het over London hebben. En trouwens, jij zou prima kunnen wonen in de Schlderswijk? Jij kent of de Schilderswijk niet of Lewisham niet of je richt je puur op statistieken :')

De Schilderswijk is zo'n beetje de slechtste wijk in Nederland en jij praat er nu over alsof daar niets aan de hand is met je 'ik zou er prima kunnen wonen' :')

Misschien is deze nog leuk voor je! Islington was toch okay? :D
Laat gewoon wel zien dat 'crime' nogal een breed invulbaar begrip blijkt.

http://www.findahood.com/(...)dangerous-boroughs/8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn excuses, maar je kwam zelf al vrij flauw over en ik reageerde daar op. Blijkbaar geen discussie die we hier moeten voeren O+

PS: Als je al zolang in Londen woont, ken je het verschil tussen Islington 2000-2005 en Islington nu toch ook wel? Derhalve beetje zinlose statistiek.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 9 december 2013 @ 15:54:37 #250
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134082961
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:56 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Maar wel te doen om 's avonds met z'n 2 over straat te gaan als je vanaf het station komt? Alle reacties op mijn wijkvraag zijn niet zo heel positief volgens mij hihi. Ben overigens niet echt bang aangelegd ofso, maar weet ik toch een beetje waar ik me op kan instellen. Niet te laat naar huis dus of eventueel taxi? (ga met 1 vriendin dus 2 vrouwen)
Qua veiligheid zal het niet zo'n probleem zijn lijkt me. Qua openbaar vervoer is het na middernacht/1 uur wel afgelopen. Dan heb je nog wel nachtbussen, maar die gaan niet zo vaak als andere bussen en op/naar niet zoveel plekken.
reset
pi_134085907
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:56 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Maar wel te doen om 's avonds met z'n 2 over straat te gaan als je vanaf het station komt? Alle reacties op mijn wijkvraag zijn niet zo heel positief volgens mij hihi. Ben overigens niet echt bang aangelegd ofso, maar weet ik toch een beetje waar ik me op kan instellen. Niet te laat naar huis dus of eventueel taxi? (ga met 1 vriendin dus 2 vrouwen)
Vanaf Trafalgar Square gaat elke 10 minuten voor het heel en half nachtbus N18 naar Wembley Central. Stopt ook nog op Regent Street en Piccadilly Circus. Dat zijn toch wel de belangrijkste stops in en nabij Soho waar je uit kunt gaan. Duurt wel een uur eer je er bent.

Ga je in andere gedeeltes van de stad uit (Camden of Old Street bijvoorbeeld) is de kans groot dat je twee nachtbussen moet nemen en dus moet overstappen.

Taxi kan natuurlijk ook. Wel duur, zeker helemaal naar Wembley. Voordeel is wel dat je er sneller bent en voor de deur wordt afgezet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 09-12-2013 17:27:08 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 9 december 2013 @ 17:42:46 #252
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_134086740
MartijnUK, Individual & Nielsch thanks voor jullie reacties :) Komt wel goed met deze info!
  maandag 9 december 2013 @ 23:08:22 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_134101785
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:56 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Maar wel te doen om 's avonds met z'n 2 over straat te gaan als je vanaf het station komt? Alle reacties op mijn wijkvraag zijn niet zo heel positief volgens mij hihi. Ben overigens niet echt bang aangelegd ofso, maar weet ik toch een beetje waar ik me op kan instellen. Niet te laat naar huis dus of eventueel taxi? (ga met 1 vriendin dus 2 vrouwen)
Ja hoor, geen probleem. Dat is uberhaupt in London nergens een probleem, het is een van de veiligste steden ter wereld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:35:47 #254
208890 June.
Seriously?
pi_134111056
Inderdaad. Ik ben regelmatig met de nachtbus richting stockwell gereden. En hoewel ik dan vaak de enige blanke was in de bus die langs allerlei nail salons en chicken shops reed, heb ik mij nooit onveilig gevoeld.
Shine bright like a diamond.
pi_134114845
Vaak nachtbus N5 genomen richting Mile End. Daar een jaar gewoon. Nooit last gehad van iets, behalve een keer ruzie met een groep Paki's maar dat kwam omdat de vriendin van een teamgenoot van mij in een dronken bui een leeg bierflesje tegen het hoofd van een van die gasten aangooide. Ja, dat was dom. Groep Pakistanen vs. rugbyteam toen. We gingen maar weg toen een van die Paki's met een pistool begon te zwaaien in de campusbar. Campussecurity heeft het toen opgelost.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134117058
Ik neem aan dat je ze geen paki's noemde tijdens dit voorval? Pakistanen worden niet graag paki's genoemd.
pi_134117321
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:10 schreef Opaas het volgende:
Ik neem aan dat je ze geen paki's noemde tijdens dit voorval? Pakistanen worden niet graag paki's genoemd.
Weet ik... Nee ik bemoeide me er niet echt mee...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134215362
Hallo allemaal.

Ik zal misschien as zomer naar London gaan op vakantie.. In de buurt van Seymour St nu vraag ik me af waar de leukste plekken zijn bij mij in de buurt.. Dingen zoals Trafalgar Square heb ik wel allemaal gezien. Maar heb nooit de kans gehad om echt heel London te bewonderen.. Ik ga toch wel het meest shoppen en het liefst lekker eten.. Dusss als iemand plekken weet!

Mvg,

M
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:43:01 #259
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134227263
Je zit daar echt super centraal vlak bij Marble Arch & Oxford St. dus winkelen kun je daar genoeg.. Als je een echt winkelcentrum wilt stap je op de Central line en ga je westbound richting Westfield Shepherd's Bush.
pi_134287154
Iemand een idee tot hoe laat de metro rijdt in het centrum?
pi_134287518
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:35 schreef Operc het volgende:
Iemand een idee tot hoe laat de metro rijdt in het centrum?
http://www.tfl.gov.uk/
pi_134287544
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:35 schreef Operc het volgende:
Iemand een idee tot hoe laat de metro rijdt in het centrum?
Zelf even zoeken helpt je ook een eind op weg! :)
Volgens mij is het ook een beetje afhankelijk van het station dat je wilt gebruiken. Als je op die eerder genoemde site je station invult krijg je een overzicht met de lijnen die daar stoppen en kun je een tijdschema krijgen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134287562
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:35 schreef Operc het volgende:
Iemand een idee tot hoe laat de metro rijdt in het centrum?
Over een tijdje 24/7 _O_
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134287597
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 13:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Over een tijdje 24/7 _O_
Wtf... serieus? :o
Toch niet alle lijnen dan of wel?
En willen ze serieus dan veel stations 's nachts open houden? Dat geeft toch een onwijze overlast? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134287748
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wtf... serieus? :o
Toch niet alle lijnen dan of wel?
En willen ze serieus dan veel stations 's nachts open houden? Dat geeft toch een onwijze overlast? :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134287808
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wtf... serieus? :o
Toch niet alle lijnen dan of wel?
En willen ze serieus dan veel stations 's nachts open houden? Dat geeft toch een onwijze overlast? :?
Alleen vrijdag/zaterdag vanaf 2015
pi_134288162
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:54 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Alleen vrijdag/zaterdag vanaf 2015
Dat heb ik inderdaad verkeerd neergezet, ik bedoelde 24h in het weekend :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_134289460
Bedankt allemaal, ik ga even neuzen. :)
  zondag 15 december 2013 @ 15:59:35 #269
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134292465
Doorgaans gaan de laatste verbindingen net na middernacht op de buitenste stations en ongeveer tot 00.30 / 00.45 in het centrum. 01.00 is echt het allerlaatste maar dan moet je net mazzel hebben.
pi_134317903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:30 schreef Bajskorv het volgende:
Brown's is sjiek genoeg ;)
Dat was het idd! Maar helaas niet heeeel kerstig enzo, dus dat wordt de volgende keer vroeger van tevoren boeken.
Verder hebben we van je tips bij The Orange gegeten, superleuk! Hadden het idee dat er ook heeel weinig toeristen waren?

Verder nog bij Galvin la Chapelle gegeten, vond het een rare ervaring dat een sterrenrestaurant een soort eetfabriek kan zijn. In NL is dat toch wel heel anders qua bediening enzo ook. Wel prima dat ze de champagne vergeten waren op de rekening. :)

Maar het was zeker voor herhaling vatbaar!
pi_134317927
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 06:49 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Dat was het idd! Maar helaas niet heeeel kerstig enzo, dus dat wordt de volgende keer vroeger van tevoren boeken.
Verder hebben we van je tips bij The Orange gegeten, superleuk! Hadden het idee dat er ook heeel weinig toeristen waren?

Verder nog bij Galvin la Chapelle gegeten, vond het een rare ervaring dat een sterrenrestaurant een soort eetfabriek kan zijn. In NL is dat toch wel heel anders qua bediening enzo ook. Wel prima dat ze de champagne vergeten waren op de rekening. :)

Maar het was zeker voor herhaling vatbaar!
Dat van Galvin la Chapelle was exact een beetje mijn vrees. Leuk dat de Orange beviel! Inderdaad niet veel toeristen daar, vooral veel mensen die rond Belgravia/Pimlico wonen (zoals ik). Wel veel buitenlanders op zich, maar dat heb je overal in Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134342042
Het eten was wel heerlijk hoor in Galvin's, maar je zat best dicht op elkaar en het had door die massaalheid gewoon geen heel luxe uitstraling.
Volgende keer eerder reserveren dus. :)
  donderdag 19 december 2013 @ 17:16:05 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134455515
Someone’s a bit lost: Boris Bike turns up in Gambia



:D

Hebben mensen hier de Boris bike wel eens geprobeerd?
reset
pi_134455818
Barclay bike? Ja , wij de laatste keer... van russel square naar liverpoolstreet op een zondag... was goed te doen... super leuk
Be brave. Be kind.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:27:12 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_134457991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:24 schreef Esje-lief het volgende:
Barclay bike? Ja , wij de laatste keer... van russel square naar liverpoolstreet op een zondag... was goed te doen... super leuk
Kan je ze makkelijk huren als toerist zijnde? Ik heb zelf fietsen dus niet nodig, maar trappen ze lekker?
reset
pi_134461981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Kan je ze makkelijk huren als toerist zijnde? Ik heb zelf fietsen dus niet nodig, maar trappen ze lekker?
Ja. Heb zelf geen account, maar je hebt met je credit card zo een fiets gehuurd voor een dagje. Laatste mijn eigen fiets gesloopt en dus even gebruikt voor de eerste keer
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134486079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Kan je ze makkelijk huren als toerist zijnde? Ik heb zelf fietsen dus niet nodig, maar trappen ze lekker?
het was anders dan mijn fiets hier in NL maar zeker goed te doen als je een stukje wil fietsen. Niet bij alle fietsen werken de versnellingen goed.. Ik heb uiteindelijk 5 pond betaald voor 2 fietsen voor een uur ofzo. Gewoon met mijn creditcard...
Be brave. Be kind.
pi_134486856
Ok paar vraagjes, niet helemaal London gerelateerd maar kon zo gauw geen ander topic vinden voor de gehele UK.

Ik ga dus naar Engeland toe via duinkerken (naar een dorp in de buurt van Yeovil) op bezoek bij n vriend. Alleen na kerst moet hij gewoon weer werken dus heb ik n paar dagen voor mezelf.
Nu wil wat dingen gaan zien dan en ik had wat ideeen, misschien kunnen jullie wat tips geven of mensen die er al geweest zijn of 't de moeite waard is..

- Ik zit vlakbij 't plaatsje Glastonbury, de plaats zelf schijnt wel mooi te zijn om te zien. En natuurlijk wil ik de festival site even gaan bekijken.
- De plaats Bath, de moeite waard?
- Exmoor National Park
- En ik wil nog een dagje naar 't Isle of Wight toe

Thx mocht iemand wat tips hebben!
pi_134488368
Natuurlijk is Bath de moeite waard. Dat kun je toch zo aan de foto's zien. :P
pi_134488413
Als je met de auto gaat is het ook nog wel leuk om naar Cheddar (ja, van de kaas) te rijden via de Cheddar Gorge.
pi_134492433
Ga in het weekend van 1 Februari weer eens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134492649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:07 schreef MCH het volgende:
Als je met de auto gaat is het ook nog wel leuk om naar Cheddar (ja, van de kaas) te rijden via de Cheddar Gorge.
Ga indd met eigen auto. Thx, zal eens even kijken :D
Ik ben nog nooit daar geweest haha maar alleen maar gehoord van je moet naar Bath toe :P
pi_134492684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:26 schreef kvbeurden het volgende:
Cheddar Gorge
^O^

pi_134492693
Maar goed, dit is ongeveer het tegenovergestelde van London. :P
pi_134492797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:27 schreef MCH het volgende:

[..]

^O^

[ afbeelding ]
Wow dat ziet er wel mooi uit ja!
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:31:33 #286
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134494648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Kan je ze makkelijk huren als toerist zijnde? Ik heb zelf fietsen dus niet nodig, maar trappen ze lekker?
Ik heb echt nooit de behoefte gehad om er een uit te proberen ondanks dat ik iedere 2 weken in Londen ben
pi_134494730
Ik heb een Oystercard.. Dat reist prima.

Fietsen door Londen.. Ik vind Eindhoven al zo'n verschrikking,
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 20 december 2013 @ 17:38:05 #288
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134494874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:27 schreef kvbeurden het volgende:
- De plaats Bath, de moeite waard?
- Exmoor National Park
- En ik wil nog een dagje naar 't Isle of Wight toe

Thx mocht iemand wat tips hebben!
- Bath absoluut doen, denk er aan dat je niet of nauwelijks in de stad kunt parkeren. Ik raad je aan om op één van de P&R plaatsen te parkeren en dan de bus te nemen (kost weinig).
http://visitbath.co.uk/tr(...)h/bath-park-and-ride

- Exmoor is leuk om doorheen te rijden.
- Vergis je niet in IoW dat is nog best een afstandje rijden vanaf Yeovil als je vanuit die kant komt zou ik de ferry pakken vanaf Lymington dan kun je gelijk The New Forest bekijken (lijkt op de Veluwe - erg mooi gebied).
IoW ferries zijn vrij duur, je bent zo 50-60 pond kwijt - vaak kun je nog goedkoper naar Frankrijk dan naar Wight!
http://www.wightlink.co.u(...)outh-ferry/timetable

Mocht je naar IoW gaan dan raad ik je aan om naar de westpunt te rijden (The Needles) en boven naar de voormalige WO2 raketbasis te lopen vanwaar je een mooi uitzicht hebt,
http://www.theneedles.co.uk/
ten tweede raad ik je sterk aan naar de Botanische tuinen in Ventnor te gaan.
http://www.botanic.co.uk/

Onderweg heb je nog 2 mooie uitzichtpunten bij Freshwater Bay en bij Blackgang Chime. Ook zit er in Sandown een Dinosaurusmuseum (English Jurrassic Coast)
http://www.dinosaurisle.com/newhomepage.aspx

[ Bericht 6% gewijzigd door MartijnUK op 20-12-2013 17:43:34 ]
pi_134511012
Hmm, ik post het in 2 topics want het past half half in beide. Sorry als het niet mag.

Maar ik zit voor m'n broer een trip uit te zoeken. 12 personen naar Wimbledon, Londen.
Voor de verandering willen ze nu wel eens vliegen. 9 februari heen (zo rond middaguur aankomen) en 10 februari zo vroeg mogelijk weer terug (zeg maar vanaf middernacht al gerekend; zodat er geen hotel geregeld hoeft te worden). Effectief zijn ze dus de middag van 9 februari in Londen.

Ik zit nu naar vervoer te kijken. In NL is vrij makkelijk want Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Weese in Duitsland liggen allemaal op ongeveer dezelfde rijafstand.
Vluchtprijs naar Londen varieert (momenteel) tussen de ¤45 en ¤100 afhankelijk van maatschappij/aankomst-luchthaven.

Maar ze moeten vanaf het vliegveld nog naar de locatie. Met 12 personen lijkt me een taxi het handigst.

Iemand een tip hiervoor? Dus wat de optimale mix is tussen maatschappij/aankomst-luchthaven en vervoer naar Wimbledon?
pi_134521338
Heathrow is het dichtstbij (dus goedkoopst voor een taxi), vanaf Rotterdam gaan er dagelijks een aantal British Airways vluchten naar Heathrow. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_134524562
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Heathrow is het dichtstbij (dus goedkoopst voor een taxi), vanaf Rotterdam gaan er dagelijks een aantal British Airways vluchten naar Heathrow. :)
Thanks. :)

Heathrow is inderdaad het meest vlakbij, maar Gatwick is ongeveer even ver naar de locatie.
Wat flink verschil maakt is dat je op Gatwick al vanaf zo'n ¤60 gem. p/persoon vliegt en dat bij Heathrow pas bij ¤100+ begint. Dan hou je al ¤40 p/persoon over voor de taxi.

Stansted is nóg goedkoper (vanaf zo'n ¤40 gem. p/persoon maar dan hou je natuurlijk wel een rit van zo'n 5 kwartier over (t.o.v. de zo'n 3 kwartier van Heathrow of Gatwick).

Opzich maakt 5 kwartier of 3 kwartier rijden niet zo'n verschil gok ik (gaan anders met de boot dus zouden ze ook nog een stuk moeten rijden), maar meer de prijs en gemak. Plus vluchttijden (maandag zo vroeg mogelijk weer weg).

Eens kijken of ik wat kan vinden over (taxi) vervoer voor 12 personen binnen Londen...
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:03:15 #292
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134535244
Effectief gezien is vliegen misschien niet de handigste optie, de meeste luchthavens hebben vanaf 01.00 een curfew en de vroegste gaan pas weer rond 06.00. Zeker een vlucht naar Amsterdam kun je na 23.00 wel vergeten. Vanaf Stansted zou ik btw sowieso niet doen, een taxi van daar naar Wimbledon kost je een rib uit je lijf en duurt misschien tegen de 2 uur. Ik nam een keer een taxi van Stansted naar Heathrow en dat duurde anderhalf uur (terwijl ik het zelf in 45 minuten had kunnen rijden).

Misschien is het een optie om naar goedkope Eurostar tickets te kijken (met de trein)..?
Anders heb je ook nog meer flexibiliteit als je met 2 busjes rijdt alleen dan moet er iemand 's nachts wakker/nuchter blijven
pi_134540776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:03 schreef MartijnUK het volgende:
Effectief gezien is vliegen misschien niet de handigste optie, de meeste luchthavens hebben vanaf 01.00 een curfew en de vroegste gaan pas weer rond 06.00. Zeker een vlucht naar Amsterdam kun je na 23.00 wel vergeten.
OK. Dat is bij mij ook bekend.

Maar als de eerste vlucht rond zo'n 6-7 uur 's ochtends vertrekt moet je ook nog een tijdje van te voren aanwezig zijn (officieel 2 uur) en wie weet loopt hun evenement ook nog wat uit. Niet al te druk te hoeven doen (haasten om vlucht te halen) en eventueel uitloop kan ook. Maar zal hem dat wel vertellen inderdaad over deze 'gap'.
quote:
Vanaf Stansted zou ik btw sowieso niet doen, een taxi van daar naar Wimbledon kost je een rib uit je lijf en duurt misschien tegen de 2 uur. Ik nam een keer een taxi van Stansted naar Heathrow en dat duurde anderhalf uur (terwijl ik het zelf in 45 minuten had kunnen rijden).
Thanks. Stansted dus niet. Blijven Heathrow en Gatwick over.
quote:
Misschien is het een optie om naar goedkope Eurostar tickets te kijken (met de trein)..?
Anders heb je ook nog meer flexibiliteit als je met 2 busjes rijdt alleen dan moet er iemand 's nachts wakker/nuchter blijven
Eurostar is sowieso al een flink stuk duurder. (¤250+)

Dan blijven er 3 routes over, AMS-LHR, RTM-LHR en AMS-LGW waarbij de laatste het goedkoopst is (maar op het moment niet veel; prijzen schommelen uiteraard flink :P )

Wat ze normaal doen is inderdaad met auto en de boot maar ze willen gewoon eens een keer vliegen. Hebben ze dat ook eens meegemaakt.

Ik ga eens kijken naar vervoer vanaf LHR en GTW naar de locatie wat daar kan qua vervoer en prijs.
Daarna maar eens aan hem voorleggen.

I.i.g. bedankt voor de hulp jullie! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-12-2013 00:13:14 ]
pi_134540916
Wij zijn ooit eens vanaf stansted met de bus van terravision naar Londen gegaan. Dat was best goed te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134542964
Ik wil misschien ook naar Londen :s) Ik weet alleen nog niet precies wanneer. Ik wilde eerst begin januari, maar nu twijfel ik of het dan niet koud en donker is. Ik wil als vrouw alleen gaan en wil vooral wat cultuur snuiven/door de stad slenteren. Ik hoef niet zo nodig uit te gaan. Ook moet het vooral goedkoop zijn.
Weten mensen goed(kope) hostels in (een veilige buurt in) Londen? Centrum lijkt me wel veilig? Ik heb zojuist al één van m'n broertje doorgekregen (St Christopher's Village), maar vroeg me af of ik op nog meer zaken moet letten.

En die slaapzalen, hoe is dat om in een 10-12persoons slaapzaal te slapen?
Somebody that I used to know
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:53:31 #296
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134542979
Wimbledon is in het zuid-westen dus het dichtst bij Heathrow/Gatwick. Gatwick heeft ook nog een vrijwel directe treinverbinding, je kunt met de train naar station Clapham Junction vanaf daar is Wimbledon 1 stop. Vanaf Heathrow is het iets lastiger.
pi_134544581
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:03 schreef MartijnUK het volgende:
Effectief gezien is vliegen misschien niet de handigste optie, de meeste luchthavens hebben vanaf 01.00 een curfew en de vroegste gaan pas weer rond 06.00. Zeker een vlucht naar Amsterdam kun je na 23.00 wel vergeten. Vanaf Stansted zou ik btw sowieso niet doen, een taxi van daar naar Wimbledon kost je een rib uit je lijf en duurt misschien tegen de 2 uur. Ik nam een keer een taxi van Stansted naar Heathrow en dat duurde anderhalf uur (terwijl ik het zelf in 45 minuten had kunnen rijden).

Misschien is het een optie om naar goedkope Eurostar tickets te kijken (met de trein)..?
Anders heb je ook nog meer flexibiliteit als je met 2 busjes rijdt alleen dan moet er iemand 's nachts wakker/nuchter blijven
Luchthavens in Londen zijn gewoon dag en nacht open hoor. Heb zelf al een keer de nacht doorgebracht op Gatwick en Stansted. :P
  zondag 22 december 2013 @ 13:16:52 #298
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134555995
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Luchthavens in Londen zijn gewoon dag en nacht open hoor. Heb zelf al een keer de nacht doorgebracht op Gatwick en Stansted. :P
Het ging niet om de openingstijden maar om de mogelijkheid om te reizen lijkt me. Tuurlijk kun je daar 's nachts terecht maar het zou niet m'n voorkeur hebben (veel winkeltjes gaan dicht) en comfortabel is het niet.
pi_134557259
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Het ging niet om de openingstijden maar om de mogelijkheid om te reizen lijkt me. Tuurlijk kun je daar 's nachts terecht maar het zou niet m'n voorkeur hebben (veel winkeltjes gaan dicht) en comfortabel is het niet.
Dan nog is het juist heel effectief (en efficiënt, want het scheelt een overnachting). Als je met een vroeg vlucht weer huiswaarts keert heb je de beschikbare tijd in Londen optimaal benut.
pi_134598136
Komende dagen nauwelijks openbaar vervoer in London. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... tevens waarschuwing voor iedereen die de komende dagen in London is.

http://www.tfl.gov.uk/get(...)mber---christmas-eve

quote:
Wednesday 25 December - Christmas Day
Top of page
Travelling by Tube

No services.

Travelling by London Overground

No services.

Travelling by Rail

No services.

Travelling by bus

There will be no day time or Night bus services.

Travelling by Docklands Light Railway (DLR)

No services.
pi_134600557
quote:
4s.gif Op maandag 23 december 2013 10:37 schreef DutchTrain het volgende:
Komende dagen nauwelijks openbaar vervoer in London. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... tevens waarschuwing voor iedereen die de komende dagen in London is.

http://www.tfl.gov.uk/get(...)mber---christmas-eve

[..]

Dat is toch elk jaar? :?

Ik weet dat een vriend van me als romantisch cadeautje z'n vriendin meenam tijdens de kerstdagen naar Londen. Ze hebben zich behoorlijk vergist op de impact van kerst op die stad :') _O- (en 9 maanden later niet eens een baby :'( )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')