abonnement Unibet Coolblue
pi_131997075
In tijden van crisis, die volgens het nieuws alweer bijna voorbij is trouwens, toch ook maar bezig geweest met het in kaart brengen van de vaste lasten. Doel hiervan is om te besparen waar mogelijk, overbodige zaken er uit te vissen en stop te zetten etc.

Nu heb ik alles op een rijtje gezet en ben eens aan kijken waar we verder op zouden kunnen besparen. En ik ben ook benieuwd of er nog kosten tussenzitten waar we bovengemiddeld hoog zitten. Ik heb al snel effe geGOOGLEd maar kan zo geen overzichten vinden waarop gemiddelden staan, weet iemand waar ik deze zou kunnen vinden?

Voor een goede beoordeling is het ook handig om wat meer info te hebben:
• Gezin van 4 personen; vader, moeder, kind van 5 (bijna 6), kind van 3
• Hoekhuis
• Twee dagen per week is er overdag niemand thuis, verder eigenlijk iedere dag wel iemand
• Gemiddeld gebruik van apparatuur (TV, radio, computer, wasmachine, wasdroger, keramisch koken, vaatwasser)
• Hypotheek staat nog een aantal jaren vast en het is financieel gezien niet interessant deze over te sluiten
Meer info nodig? Vraag gerust :)

Hieronder een overzicht van de vaste lasten. Dit zijn dus echte lasten en geen reserveringen voor bijvoorbeeld kleding, auto onderhoud etc.



Hoe zitten jullie op het gebied van deze lasten? Zien jullie nog besparingsmogelijkheden?
Tja....
pi_131997117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Bij TS zie ik zo de rechtsbijstand, begrafenis, onderhoudscontract cv, caravan en caravan-reistrips binnen Europa (reisverzekering).
Je betaalt echt tientallen procenten premie. Als je het risico financieel kan dragen, dan heb je altijd voordeel en stop je die tientallen procenten in je portemonnee.
Voorbeeld, de monteur van de CV. Als mijn CV stuk is (gebeurt statistisch echt niet meer dan eens per 5 jaar) dan bel ik iemand van Marktplaats en die betaal ik 150 euro voor zijn werk. Dit zijn zowat de jaarlijkse kosten die de "verzekering" in rekening brengt. Enzovoorts..
Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.
Tja....
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:39:05 #3
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_131997139
115 euro aan telefonie en internet? Ik weet niet wat je wilt besparen, maar zulk soort dingen zijn meestal wel waar je wat op kan besparen.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_131997164
caravan weg doen en goedkoper internet afsluiten.
pi_131997181
Overigens is de eerste besparing binnen :)

De caravanverzekering kon volgens Independer goedkoper, dus gebeld met huidige verzekeraar. Bleek dat hij min of meer all-risk was verzekerd. De enige toegevoegde waarde was de dekking tegen vandalisme en aanrijding als hij aan de trekhaak hangt. Aan de trekhaak valt hij echter gewoon onder de autoverzekering. Vandalisme is een erg kleine kans, en omdat de caravan als hij thuis staat op de oprit staat valt hij onder de woonverzekeringen (raar maar waar, maar omdat het op eigen grond staat). Dus gaat om een zeer klein risico. Dus de dekking aan laten passen, en scheelt ¤ 12 per maand.
Tja....
pi_131997194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:37 schreef Kloontje1234567890 het volgende:

[..]

Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.
Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.
pi_131997201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:40 schreef GroningseGast het volgende:
caravan weg doen en goedkoper internet afsluiten.
En dan duurder op vakantie gaan? Zie deel 1 :) Een vakantie met eigen caravan is ruim ¤ 1.000 per twee weken goedkoper, dus die stalling verdien je terug op die manier.
Tja....
pi_131997230
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef Kloontje1234567890 het volgende:

[..]

En dan duurder op vakantie gaan? Zie deel 1 :) Een vakantie met eigen caravan is ruim ¤ 1.000 per twee weken goedkoper, dus die stalling verdien je terug op die manier.
Ik had wel is begrepen dat het voordeliger was om een caravan te huren ipv er 1 te bezitten en hem amper te gebruiken.
pi_131997235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.
Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.
Doet een kennis van me scheelt enorm.

Het is heel fijn om ook zwartwerkende klussers in je netwerk te hebben.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_131997236
Even uit deel 1:

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Toch is het blijkbaar prima mogelijk als de geldkraan wordt dichtgedraaid.

[ link | afbeelding ]
http://www.wijzeringeldza(...)n%20kinderopvang.pdf

Iets wat je ook op een andere manier al zag terugkomen:

[..]

[..]

http://www.nu.nl/ondernem(...)centra-failliet.html

Ik heb jouw rapport ook gelezen, en je leest wel heel selectief; feitelijk komt het erop neer dat:

15% geen maatregelen hoeft te nemen maar de overigen een of meerdere maatregelen zal moeten nemen (101% (meerdere keuzes mogelijk)Kortom voor 1 op de 10 ouders hebben de bezuinigingen geen direct gevolgen in hun manier van leven.

Nu wil ik niet direct zeggen dat een andere manier van leven direct negatief is, maar 20% minder werken betekent ook dat de economie moeite heeft met weer aantrekken.

Daarnaast is de algemene gedachte uit dit onderzoek dat 64 denkt dat ouders minder gaan werken, 67% denkt dat ouders in financiėle problemen komen en 81% denkt naar andere opvang te moeten gaan zoeken.

Ik vindt dat best zorgelijke cijfers.

Mijn vrouw en ik werken beide full-time (iets wat ik ook belangrijk vind; economische en maatschappelijke vrijheid). Nu ben ik gelukkig niet heel erg afhankelijk van de subside voor het KDV, want we verdienen beiden redelijk, maar ik vind eigenlijk dat iedereen die kans moet kunnen krijgen.
pi_131997243
Waarom roept iedereen dat de caravan weg moet eigenlijk?
Dat is met kinderen toch veel goedkoper?
pi_131997256
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef nelisb het volgende:

[..]

Niks is onmogelijk, maar je kan niet van anderen verwachten dat anderen kosteloos op een kind van een ander gaan passen de komende 10-15 jaar.
Het is natuurlijk kosteloos, maar er staat wel wat tegenover. Dat er ook op haar kinderen gepast wordt namelijk. Een soort ruildienst dus.

Het principe is leuk, en kan zeker werken. Alleen niet voor iedereen....

Sowieso zijn wij binnen onze vriendenkring de eerste met kinderen, de rest heeft kinderen die veel jonger zijn. Dat is niet ideaal met oppassen (slaaptijden en van school halen etc). Daarnaast woont het grootste deel niet om de hoek, waardoor vervoer voor het van school halen bv al lastig wordt. Er passen geen 3 zitjes in een normaal formaat auto bijvoorbeeld.
Tja....
pi_131997260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.
Doet een kennis van me scheelt enorm.
Maar als de boel in de hens vliegt wil een verzekeringsmaatschappij daar wel een bewijsje van. Heel kinderachtig eigenlijk, maar volgens mij staat dat vaak duidelijk in de voorwaarden van een verzekering....
pi_131997263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.
Doet een kennis van me scheelt enorm.
Ja tuurlijk scheelt het, totdat je ketel in de hens vliegt en je verzkering niet uitkeert omdat je ketel 1x per 3 jaar door een beunhaas wordt nagekeken.
pi_131997274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Ik had wel is begrepen dat het voordeliger was om een caravan te huren ipv er 1 te bezitten en hem amper te gebruiken.
Wij gaan er ca. 4-5 weken per jaar mee weg. Een eigen caravan kost ons per maand niks meer behalve stalling. Hij gaat nog zo een jaar of 10-15 mee als we zouden willen.

Een caravan huren kost je meer dan de ¤ 440 stalling per jaar.
Tja....
pi_131997275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar als de boel in de hens vliegt wil een verzekeringsmaatschappij daar wel een bewijsje van. Heel kinderachtig eigenlijk, maar volgens mij staat dat vaak duidelijk in de voorwaarden van een verzekering....
En dus doe ik dat zeg dat het met de vlammen mee is gegaan.
Mocht dat nou allemaal niet zo zijn kan hij wel een kladje voor me maken.

Je moet niet denken in problemen.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_131997296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.
Doet een kennis van me scheelt enorm.

Het is heel fijn om ook zwartwerkende klussers in je netwerk te hebben.
Die zwartwerkende klussers vragen ook een beloning, en het materiaal moet je sowieso betalen. Dat zit bij ons allemaal inbegrepen.
Tja....
pi_131997301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom roept iedereen dat de caravan weg moet eigenlijk?
Dat is met kinderen toch veel goedkoper?
:Y
Tja....
pi_131997322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:46 schreef Kloontje1234567890 het volgende:

[..]

Die zwartwerkende klussers vragen ook een beloning, en het materiaal moet je sowieso betalen. Dat zit bij ons allemaal inbegrepen.
Ja die vraagt bier :) maakt niet uit ondertussen heeft hij me geleerd hoe ik het onderhoud moet doen.
Kennis delen is echt wel handig.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_131997328
115 euro voor een Ziggo-abo? In de categorie 'ik-wil-werkelijk-alles'? Die kan bijkant 100 euro goedkoper. Bijna 190 euro gas en elektra vind ik ook nogal wat, daar kun je zeker op besparen.
Kinderen niet naar de opvang maar een gastouder zal ook goedkoper zijn.
In totaal 100 euro contributie voor het een of ander per maand is ook een best bedrag en 500 euro aan boodschappen per maand vind ik net als het Ziggo-abo ronduit veel.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:50:39 #21
37248 BertV
Handgemaakt
pi_131997392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Nies het volgende:
115 euro voor een Ziggo-abo? In de categorie 'ik-wil-werkelijk-alles'?
Tsja, ik zit op precies de helft van de vaste lasten met 1 salaris en een vriendin die de 2 kinderen opvoed. Verder zit ik in een huur-hokje drie hoog dus TS heeft wel wat uit te geven.

Maakt het leven wel overzichtelijker:

huur 487,72
boodschappen 300,00
zorgverzekering 144,50
gas + electra 90,00
benzine 63,00
gemeentebelasting 20,73
waterschapsbelasting 15,93
wegenbelasting motor 9,33
televisie 9,08
autoverzekering 8,34
internet 7,50
water 6,87
motorverzekering 2,26
bank 1,95
totale vaste lasten: 1167,21
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:51:13 #22
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_131997405
Ik heb ook Ziggo alles in 1 en betaal slechts 43 euro.
Dan heb je iets minder snel internet.
Waarom is dat bij jullie zo duur? Heb je alle TV zenders ofzo? Zeg nou eerlijk: heb je die echt nodig?

Als je, zoals ik boven lees al blij bent dat je 12 euro kunt besparen op de verzekering voor je caravan, zul je wel helemaal verguld zijn om te horen dat je dus bijna 60 euro kunt besparen of TV, telefonie en internet.
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_131997426
Om de caravanhaters te overtuigen:

De caravan kost ons niets meer dan de stalling. Hij is volledig betaald dus geen maandelijkse lasten.

We gaan in de zomer 2-3 weken weg, en tussendoor 2x een lang weekend. Laten we het afronden op alles bij elkaar 4-5 weken indien je hem gaat huren (je moet ook inladen en voorbereiden).

De huur kost in het hoogseizoen tussen de ¤ 440 en ¤ 550 per week. En dan betreft het nog steeds caravans die kleiner zijn dan onze eigen caravan.......

Bron: http://www.caravanshuren.nl/index.php/huurprijzen

En dan reken ik nog niet eens mee dat we voor de hobby van mijn vrouw ook nog met enige regelmaat kamperen omdat het meerdaagse evenementen zijn.
Tja....
pi_131997446
115 voor Ziggo :o Ik betaal de helft bij UPC en vind dat al afzetterij ;)
Tap tap tap
pi_131997480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Nies het volgende:
115 euro voor een Ziggo-abo? In de categorie 'ik-wil-werkelijk-alles'? Die kan bijkant 100 euro goedkoper.
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.

quote:
Bijna 190 euro gas en elektra vind ik ook nogal wat, daar kun je zeker op besparen.
We koken op elektra (keramisch) en gebruiken de wasmachine relatief veel. Dus of we daar echt op kunnen besparen weet ik niet, maar ga er zeker naar kijken.
quote:
Kinderen niet naar de opvang maar een gastouder zal ook goedkoper zijn.
Dat scheelt dus zo goed als niks. Het tarief ligt lager, dat klopt. Maar de toeslag wordt ook lager. Plus dat je daar vaak nog extra kosten hebt als luiers (voor zover nog van toepassing overigens) en voeding.
quote:
In totaal 100 euro contributie voor het een of ander per maand is ook een best bedrag
Das o.a. voor de zwemles van de oudtse (¤ 50), de rest is voor ons. Valt dus nog wel mee. En voor onze hobbies kan dit echt niet goedkoper (ik heb zelf bv al het goedkoopst mogelijk ealternatief).
quote:
500 euro aan boodschappen per maand vind ik net als het Ziggo-abo ronduit veel.
Is niet zo gek afwijkend van de Nibud norm, maar ook hier gaan we eens naar kijken. Zeker nu de jongste zo goed als uit de luiers is.
Tja....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')