abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 september 2013 @ 23:36:07 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131695859
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 23:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk vooral dat wij heel erg gaan shockeren met de naam.
Omdat hij zo normaal is en saai *) en ze door de andere namen iets heel anders verwachten :D
Jij wordt per kind saaier qua namen.... Nummer 4 heet gewoon Truus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 september 2013 @ 23:37:12 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131695892
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 23:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb de naam die wij gaan geven ook echt 210320 keer in lijstjes gezet hier de afgelopen tijd dus benieuwd of dat effect heeft :D
Zullen we een namenruil doen? :Y)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131696116
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, koninklijke goedkeuring.... dat is het betere werk O+
ja alsje t dan toch op stand doet he :7
als je zelf niet sjiek bent moet je t maar een handje helpen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_131696165
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 23:37 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Zullen we een namenruil doen? :Y)
Ja!! :D :D
  zondag 29 september 2013 @ 23:46:32 #255
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131696199
En dan dat zon yup met een babybytes-creatief-gespelde naam aankomt :Y) . Of zijn de stereotyperingen aardig accuraat?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 29 september 2013 @ 23:47:17 #256
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131696221
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 23:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja!! :D :D
Incoming! >:)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131696275
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 23:46 schreef Kimpossible het volgende:
En dan dat zon yup met een babybytes-creatief-gespelde naam aankomt :Y) . Of zijn de stereotyperingen aardig accuraat?
:D

nee de stereotypes zijn gelukkig opvallend accuraat :Y
hoewel ik moet zeggen dat het nogal eens de typetjes met gâuhwe kettingah zijn die nog wel eens verbazen met een hele normale naam.
En de laatste-kans-carrière moeders (nofi naar niemand, je kent het type vast wel, gesjeesde zakenvrouw zeg maar, kind als accesoire) die komen met de meest creatieve namen aan.
:)
  zondag 29 september 2013 @ 23:48:57 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131696282
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja alsje t dan toch op stand doet he :7
als je zelf niet sjiek bent moet je t maar een handje helpen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je dat onbewust sowieso al wel gaat inschatten, maar bij zo'n gevarieerd cliëntenbestand wordt dat natuurlijk alleen maar leuker.

Onbewust schat je mensen bij het eerste bezoek misschien al in als een mama van Julian of mama van Djowie.

Soneal heeft trouwens een Flip op de PSZ.... ik weet niet hoor, dat is me toch een beetje te "we noemen hem het koosnaampje".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131696404
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat onbewust sowieso al wel gaat inschatten, maar bij zo'n gevarieerd cliëntenbestand wordt dat natuurlijk alleen maar leuker.

Onbewust schat je mensen bij het eerste bezoek misschien al in als een mama van Julian of mama van Djowie.

Soneal heeft trouwens een Flip op de PSZ.... ik weet niet hoor, dat is me toch een beetje te "we noemen hem het koosnaampje".
Absoluut!

ik moet zeggen, ik had laatst een mama op spreekuur en ik moest zo enorm aan groofs denken van hier, zelfde verhaal eigenlijk een beetje en haar oudste had zelfde naam als groofs' jongste.
Dus onbewust zag ik die mevrouw wel wonen in een gezellig huisje in een gezellig straatje en weet ik het, ik had t plaatje al bedacht. Gingen we op kraamvisite, kást van een huis, niet normaal :o
wat bleek...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond het zo ontzettend suf hoe je je kunt laten (mis)leiden door zo'n soort pavlov-reactie van je onderbewuste naar aanleiding van een naam en een situatie die overeenkomen met iets wat je kent.
:)
  zondag 29 september 2013 @ 23:53:51 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131696420
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat onbewust sowieso al wel gaat inschatten, maar bij zo'n gevarieerd cliëntenbestand wordt dat natuurlijk alleen maar leuker.

Onbewust schat je mensen bij het eerste bezoek misschien al in als een mama van Julian of mama van Djowie.

Soneal heeft trouwens een Flip op de PSZ.... ik weet niet hoor, dat is me toch een beetje te "we noemen hem het koosnaampje".
Ik ken mensen die ook een werknaam en een echte naam hadden, en uiteindelijk dus serieus niet meer konden wennen aan die echte naam. Ook kaliber Flip Jip toestand. Geloof dat ze hem uiteindelijk ook die naam als roepnaam hebben gegeven.

Mignonne, geruststellend wel. Zowel dat het aardig strookt allemaal, als dat die gauwuh kettinkjes toch in staat blijken te zijn om toffe namen te bedenken :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_131696466
ik vind ze zo leuk hè, die gâuhwe kettingah O+

"ik heb zo'n pijn!"

waar heb je pijn?

"in me hol!"

okay :D duidelijke taal
:)
  zondag 29 september 2013 @ 23:55:57 #262
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_131696500
_O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 29 september 2013 @ 23:56:37 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131696519
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Absoluut!

ik moet zeggen, ik had laatst een mama op spreekuur en ik moest zo enorm aan groofs denken van hier, zelfde verhaal eigenlijk een beetje en haar oudste had zelfde naam als groofs' jongste.
Dus onbewust zag ik die mevrouw wel wonen in een gezellig huisje in een gezellig straatje en weet ik het, ik had t plaatje al bedacht. Gingen we op kraamvisite, kást van een huis, niet normaal :o
wat bleek...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond het zo ontzettend suf hoe je je kunt laten (mis)leiden door zo'n soort pavlov-reactie van je onderbewuste naar aanleiding van een naam en een situatie die overeenkomen met iets wat je kent.
Ach misschien maar goed dat het niet andersom was, anders had je Groofsken bij jullie eerste ontmoeting ingeschat als kromlopend van de kwartjes ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131696595
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach misschien maar goed dat het niet andersom was, anders had je Groofsken bij jullie eerste ontmoeting ingeschat als kromlopend van de kwartjes ;)
hahaha das waar :D
:)
  zondag 29 september 2013 @ 23:59:36 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131696609
quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2013 23:02 schreef Kyara het volgende:
Mijn nichtje was 2 weken voor mij uitgerekend. Ik was wel opgelucht toen ik de naam van haar zoontje hoorde. Zou het toch niet zo leuk gevonden hebben als ze dezelfde naam zouden hebben. Maar de kans was niet zo groot gezien onze naam en hun smaak (naam van hun oudste).
Mijn zus heeft dat met haar oudste gehad; ze was tegelijk met haar schoonzus zwanger, en die beviel twee weken eerder van een zoon met dezelfde naam die mijn zus voor een jongen had bedacht :o. Mijn zus kreeg een dochter, dus het 'probleem' was van korte duur, maar icm de hormonen was ze zegmaar eventjes niet extreem blij :').
Toen mijn schoonzusje en ik tegelijk zwanger waren (zij is pas bevallen), hebben we daarom toch wel even de 'beginletters' doorgesproken ;).
KuikenGuppy
pi_131696629
Trouwens in het dorp hier had ik echt heel veel standaard namen verwacht maar Sk.y.e is hier helemaal normaal :D En nog wel wat andere namen waardoor ik met mijn namenkeuzes echt heel saai ben :+
pi_131700000
Ja dat verschilt enorm per streek, vind ik ook altijd bizar.
In Limburg (iig in mijn omgeving) waren toen ik er woonde alle Engelse namen onherroepelijk tokkie. Frans was normaal en Franser kon ook gewoon. Ik ben opgegroeid tussen namen als Jean-Paul, Xavier, Olivier (allebei met vjee natuurlijk), Gilbert en Sylvain. Van de meisjes kan ik me alleen Manon als Manoh (of hoe schrijf je dat fonetisch) herinneren.

Ik had een bijbaantje waar ik veel kindernamen + verzekeringsgegevens zag. Altijd sport om op basis van de naam te voorspellen of het ziekenfonds was of niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131700017
Oh en wb foknamen, volgens mij heb ik laatst de naam voor onze toekomstig tweede zien langskomen, maar daar lig ik niet wakker van en ik weet het niet eens zeker. Ik ken alleen de namen die openbaar op het forum (hebben) gestaan en deel zelf de namen van mijn kinderen helemaal niet, dus die is lekker simpel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 30 september 2013 @ 07:55:34 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131700102
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 23:29 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn hier wel mensen die er moeilijk om doen ja als je dezelfde naam geeft en helemaal zonder DM ofzo. :')
Niet! Is dat echt voorgekomen? Wat ontzettend kinderachtig en sneu :')
pi_131700342
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:55 schreef mignonne het volgende:
ik vind ze zo leuk hè, die gâuhwe kettingah O+

"ik heb zo'n pijn!"

waar heb je pijn?

"in me hol!"

okay :D duidelijke taal
_O- Heb je dan geen moeite om normaal te blijven kijken?

Oh en tikje ontopic: Heb onze naam nog niet gezien op FOK, zelfs niet via de search :s)
pi_131700502
Onze naam ook nog niet gezien GotC, vele zullen het ook 'stom' vinden maar wij zijn er verliefd op. Het klopt gewoon qua gevoel :).. Fries is het wel dus voor de omgeving hier (zh) wel een wen naam denk ik zo.

En naam pikkerij vind ik gek! Die mensen moeten het maar als een compliment zien dat je ook zo'n goede smaak hebt :)
♥ J & S
pi_131700575
t zwangercluppie : Berlin :o

en stiekem vind ik t leuk (als je t uitspreekt als merlin) maar ik had er toch Berlyn van gemaakt (ivm ICH BIN EIN BERLINER)
pi_131701252
Naam van mijn zoon ook nog niet teruggezien op Fok. Als iemand zijn kind dezelfde naam geeft dan zou me dat echt niet boeien, zo bijzonder is die naam niet. En als ie dat wel was, dan nog niet. Alleen maar leuk dat iemand het net zo'n toffe naam vindt als ik. Een dm zou ik alleen vanuit nieuwsgierigheid willen hebben. Maar dat geldt voor iedereen die zwanger is, dat ik graag de naam wil weten :+

Verder vind ik het vooral belangrijk dat wij het een mooie naam vinden, niet of de rest van de wereld dat vindt. Ik vind het wel jammer als mijn kind de derde in de klas is met die naam, omdat ik dat zelf altijd heel stom vond dat ik altijd voornaam+achternaam was, ipv alleen voornaam.
Dus een top5 naam valt om die reden wel af.
pi_131701512
Na mijn Elin zijn er minstens 4 Elins bijgekomen, teveel om me druk om te maken :P En een Lexje van Dracu. Verder is er al wel een Lucie, geen Lucy.
  maandag 30 september 2013 @ 09:53:16 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131701633
Berlin vind ik niks :N

Mijn Ollie is nog steeds de enige hier op fok zover ik weet. Een dm is altijd leuk :+
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')