abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 september 2013 @ 15:49:01 #1
211083 Angelof9
I must go first
pi_131315936


The basics


10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen

Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio

Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!



Vier recent afgeronde projecten uit 't vorige deel:

Tyler-Girl's mutsje:



Claudia's monstertjes:



Spring's bloemenmuts:



En Trui's wafeldeken:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 18 september 2013 @ 15:49:20 #2
211083 Angelof9
I must go first
pi_131315950
Ik ga nog even plaatjes plakken, maar klets alvast verder ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131316006
cookiebook daar heb je ons voor toch! ;)
pi_131316237
ok hij wordt bij deze dus rood/grijs met groene stekels 8)7
  woensdag 18 september 2013 @ 15:59:55 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131316306
Goeie TT! ^O^

Ponnekeblom heeft ook iets moois gemaakt met de fenna van wibra (althans, ik denk dat dat 'm is). leuk idee, om er twee draden van te combineren.

[ Bericht 20% gewijzigd door trui op 18-09-2013 16:40:10 ]
in de haak.
pi_131316379


zoiets dus..
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 16:05:15 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_131316484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:01 schreef cookiebook het volgende:
[ afbeelding ]

zoiets dus..
model muts van die link van die uil, dat wordt in de filmpjes in jip en janneke taal uitgelegd :)
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131316507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:05 schreef moussy het volgende:

[..]

model muts van die link van die uil, dat wordt in de filmpjes in jip en janneke taal uitgelegd :)
Me love you..!! O+
pi_131317259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:01 schreef cookiebook het volgende:
[ afbeelding ]

zoiets dus..
ermahgerd da's cute :D
heb je daar een patroon van ook?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 16:28:11 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_131317300
waarom is mijn zoon nou te oud voor zulke dingen :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131317446
Als je op ravelry zoekt op dinosaur hat
dan staat er 1 voor de muts en 1 voor de stekels

Als je die van de foto wil,
dan is ie te koop op etsy
pi_131317459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:28 schreef moussy het volgende:
waarom is mijn zoon nou te oud voor zulke dingen :')
u snapt waarom ik hem nu maak 8-)
pi_131324820
Even spammen hoor, heb al een hele tijd niks meer laten zien hier, maar ben steeds met een hoop projectjes tegelijk bezig! :9


Mutsen gemaakt met de Softfun die ik van Serinde overgenomen heb :)


Nog meer mutsen! O+


En deze zijn echt al van een hele tijd terug, maar volgens mij had ik die ook nog niet geshowd :s)
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 18 september 2013 @ 20:23:39 #14
211083 Angelof9
I must go first
pi_131325022
Die berenmuts! ♥
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131325166
Lekker bezig hoor BT! _O_

Ik zat van de week toch te twijfelen over zo'n Boshi ding, maar toch maar niet gedaan. Lees ik net dat die gasten volgende week in het plaatselijke handwerkwinkeltje komen vanwege een haakweek! Helaas op dinsdagmiddag, en dan hoor ik voor mijn werk 100 kilometer verderop te zijn...
Eerst maar es wat lopende projecten afmaken... een muts haken kan altijd nog :D
  woensdag 18 september 2013 @ 20:30:40 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131325343
ze zijn wel heel actief de NL markt aan 't bestormen he. :) maar ik sluit me aan bij de TopicTitel. wij staan hier boven! 8-)

leuk werk, BT!!
in de haak.
pi_131325576
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:26 schreef Lijnloos het volgende:
Lekker bezig hoor BT! _O_

Ik zat van de week toch te twijfelen over zo'n Boshi ding, maar toch maar niet gedaan. Lees ik net dat die gasten volgende week in het plaatselijke handwerkwinkeltje komen vanwege een haakweek! Helaas op dinsdagmiddag, en dan hoor ik voor mijn werk 100 kilometer verderop te zijn...
Eerst maar es wat lopende projecten afmaken... een muts haken kan altijd nog :D
Ik heb de mutsen in t echt gezien en t is best een leuk resultaat. Maar ik vind het echt TE saai om te maken zoiets...
Kwak
  woensdag 18 september 2013 @ 20:37:11 #18
211083 Angelof9
I must go first
pi_131325645
Het is zo'n hype voor de mensen die de cakepops weer zat zijn.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131325757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Angelof9 het volgende:
Het is zo'n hype voor de mensen die de cakepops weer zat zijn.
nah dat vind ik niet zo aardig eigenlijk. Sommige mensen vinden het fijn om eenvoudige patronen te haken. Dan is dit een leuk concept toch? Net als zpagetti en dat vreselijke sjaaltjesgaren.

Liever zelf maken dan voor 55 euro zo'n muts gehaakt van de myboshi website kopen.
Kwak
pi_131325818
Wat is er dan mis met die MyBoshi mutsen en waarom zouden wij 'daarboven staan'? :?

Volgens mij zijn die gasten juist ontzettend slim bezig. Iedereen kan 3 bollen wol en een patroontje bij elkaar zoeken, maar zij verdienen er geld aan. Typisch gevalletje waarbij iedereen roept "Dat kan ik ook bedenken" nadat iemand anders er mee op de markt gekomen is! ;)

En als je het niks vindt, hoef je het niet te kopen, toch?
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 18 september 2013 @ 20:41:20 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131325846
haha ik geloof dat ik weet wat je bedoelt met sjaaltjesgaren. :D dat vind ik ook niks nee. maar angel, die cakepops-rage vergelijking vind ik ook wel een goeie, hehheh. :)
in de haak.
pi_131325858
Eigenlijk weet ik nu nog steeds niet wat dat Boshi is :@ , hele onderwerp gemist de vorige keer, heb alleen het staartstukje meegekregen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131325984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef trovey het volgende:
Eigenlijk weet ik nu nog steeds niet wat dat Boshi is :@ , hele onderwerp gemist de vorige keer, heb alleen het staartstukje meegekregen. :')
MyBoshi betekent 'mijn muts'; zijn een stel gasten uit Duitsland die supersimpele patroontjes voor mutsen verkopen, los of in pakketten met wol en labeltjes
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131326098
Ik vind het superslim, goed gemarketeerd (is dat nl?) en vanwege de grote schare aan kleuren en patronen ook best leuk. Alleen de prijs vind ik minder leuk... :@
Die gasten doen het inderdaad gewoon heel slim.
pi_131326156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat is er dan mis met die MyBoshi mutsen en waarom zouden wij 'daarboven staan'? :?

Volgens mij zijn die gasten juist ontzettend slim bezig. Iedereen kan 3 bollen wol en een patroontje bij elkaar zoeken, maar zij verdienen er geld aan. Typisch gevalletje waarbij iedereen roept "Dat kan ik ook bedenken" nadat iemand anders er mee op de markt gekomen is! ;)

En als je het niks vindt, hoef je het niet te kopen, toch?
Heb je helemaal gelijk hoor. Dat erboven staan was ook wat mij een beetje kriebelde en waar ik op reageerde.

Diep van binnen vind ik het stiekem wel suf :@ maar dat is mijn eigen snobisme. Ik noem dat altijd huisvrouwenknutselen, ook zoiets onaardigs om te zeggen. Al die dingen die je bij pipoos kan kopen waardoor je zelf niet meer creatieve hoeft te zijn. Oh echt vreselijk vind ik het als ik mezelf zo hoor denken :@ trutje denk ik dan. ..
Kwak
  woensdag 18 september 2013 @ 20:52:13 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131326402
nou ja, je mag je eigen normen en ideeën hier toch wel over hebben? ik vind 't ook slim verzonnen, maar sta versteld dat zoveel mensen daarin trappen. en dan is dat 'erboven'staan vooral bedoeld als 'daar doe ik mooi niet aan mee'. :P dus ik ben blij met wat tegengas.
in de haak.
pi_131326752
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:43 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

MyBoshi betekent 'mijn muts'; zijn een stel gasten uit Duitsland die supersimpele patroontjes voor mutsen verkopen, los of in pakketten met wol en labeltjes
Slim :P , zo zijn er meer binnengelopen met de meest simpele ideeën, alleen jammer dat ik dan niet weer op het idee ben gekomen. }:| :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131326869
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk hoor. Dat erboven staan was ook wat mij een beetje kriebelde en waar ik op reageerde.

Diep van binnen vind ik het stiekem wel suf :@ maar dat is mijn eigen snobisme. Ik noem dat altijd huisvrouwenknutselen, ook zoiets onaardigs om te zeggen. Al die dingen die je bij pipoos kan kopen waardoor je zelf niet meer creatieve hoeft te zijn. Oh echt vreselijk vind ik het als ik mezelf zo hoor denken :@ trutje denk ik dan. ..
Ja, maar daar heb je op zich ook wel een punt; in zekere zin is het creatieve deel van het verzinnen wel weg ja. Maar dat geeft mensen die niet zo creatief zijn inderdaad ook een kans om creatief uit de hoek te komen ;)

Ik heb hetzelfde als ik mensen supersimpele patroontjes van ami's zie kopen, dan denk ik ook zo vaak "Dat verzin ik zelf wel 'even'." (Valt vaak toch nog vies tegen trouwens;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:52 schreef trui het volgende:
nou ja, je mag je eigen normen en ideeën hier toch wel over hebben? ik vind 't ook slim verzonnen, maar sta versteld dat zoveel mensen daarin trappen. en dan is dat 'erboven'staan vooral bedoeld als 'daar doe ik mooi niet aan mee'. :P dus ik ben blij met wat tegengas.
Tuurlijk mag dat :) En je hebt nog gelijk dat je er niet aan meedoet ook hoor. Waarom zou je, als je zelf inderdaad creatief genoeg bent om wat te verzinnen?
Dat 'erboven staan' vond ik een beetje gek geformuleerd, maar zo snap ik wat je bedoelt.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131326937
quote:
12s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Slim :P , zo zijn er meer binnengelopen met de meest simpele ideeën, alleen jammer dat ik dan niet weer op het idee ben gekomen. }:| :+
Yup! :Y

Eigenlijk is het hetzelfde idee als die tompouce- en rookworst-haakpakketjes van de Hema, maar dan nóg simpeler! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 18 september 2013 @ 21:10:38 #30
211083 Angelof9
I must go first
pi_131327426
Het gaat me ook niet om die mutsen zelf, die zijn best leuk eigenlijk. Het gaat om die rage, dat ietdereen het perse "moet doen". Mensen die normaal dus helemaal niet haken, of handwerken.

Wij zijn zeg maar "echte" handwerksters, die het doen om de leuk en niet om "hip" te zijn.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 21:12:16 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_131327521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:10 schreef Angelof9 het volgende:
Het gaat me ook niet om die mutsen zelf, die zijn best leuk eigenlijk. Het gaat om die rage, dat ietdereen het perse "moet doen". Mensen die normaal dus helemaal niet haken, of handwerken.

Wij zijn zeg maar "echte" handwerksters, die het doen om de leuk en niet om "hip" te zijn.
Ik ben benieuwd wanneer mn dochter (14jr) er mee komt, die is ook al klaar met de cakepops ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131328333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:10 schreef Angelof9 het volgende:
Het gaat me ook niet om die mutsen zelf, die zijn best leuk eigenlijk. Het gaat om die rage, dat ietdereen het perse "moet doen". Mensen die normaal dus helemaal niet haken, of handwerken.

Wij zijn zeg maar "echte" handwerksters, die het doen om de leuk en niet om "hip" te zijn.
Tsja, ik lachte m'n zus uit toen ze er mee kwam (en die was het zelf ook snel beu), maar ik ben ook begonnen omdat ik het ineens 'overal' zag en het wilde proberen.
Ben ik dan alleen een 'echte' omdat ik het nu langer volhou dan de meesten? :D

Nee, dat mensen haken omdat het 'hip' is, daar kan ik persoonlijk niet zo mee zitten.
Ik heb meer problemen met mensen die dat doen met 'serieuze' dingen zoals diëten en dan roepen 'dat mag ik niet eten', terwijl er ook mensen zijn die om medische redenen écht veel dingen niet mogen eten bijvoorbeeld.

Maar dat is ook persoonlijk :)
Je mag er natuurlijk van vinden wat je wil, ik vroeg het me alleen af
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 18 september 2013 @ 21:26:16 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131328379
ik heb nog eens zitten kijken, de prijzen zijn helemaal niet zo idioot hoog. maar dat rage-aspect staat me ook wel tegen. aan de andere kant vind ik 't juist ook wel leuk dat nu misschien meer mensen over de haak-drempel getrokken worden en het niet alleen bij de Boshi's laten.
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:28:06 #34
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131328473
Tuurlijk, die mannen zijn goed bezig en er zit een knap staaltje marketing. Maar waar ik ook een beetje over val, je mag drie kleuren uitzoeken en dan kun je net een of twee mutsen maken.... En waarschijnlijk heb je nog kei veel restjes over (mocht je grote muts maken waarmee je er dus maar 1 kunt maken...)

Het is idd handig voor de iets minder crea onder ons.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 18 september 2013 @ 21:29:13 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131328535
nou ja, die bollen zijn toch ook los te koop?
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 22:03:01 #36
211083 Angelof9
I must go first
pi_131330639
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:25 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Tsja, ik lachte m'n zus uit toen ze er mee kwam (en die was het zelf ook snel beu), maar ik ben ook begonnen omdat ik het ineens 'overal' zag en het wilde proberen.
Ben ik dan alleen een 'echte' omdat ik het nu langer volhou dan de meesten? :D

Nee, dat mensen haken omdat het 'hip' is, daar kan ik persoonlijk niet zo mee zitten.
Ik heb meer problemen met mensen die dat doen met 'serieuze' dingen zoals diëten en dan roepen 'dat mag ik niet eten', terwijl er ook mensen zijn die om medische redenen écht veel dingen niet mogen eten bijvoorbeeld.

Maar dat is toch de essentie van een dieet, dat je de zelf controle krijgt om "nee" te zeggen? Wat is daar mis mee? Moet ik mezelf dik laten worden omdat een ander bepaalde dingen niet mag eten vanwege een allergie ofzo?
Alhoewel ik me wel weer ergerde aan die anti-gluten rage, maar daar is volgens mij ook niemand van afgevallen :D

Met "echt" bedoel ik gewoon iemand die het echt leuk vind. Als je er mee begonnen bent vanwege een rage is daar niets mis mee natuurlijk. Maar die rage-volgers gaan hierna gewoon weer wat anders doen. ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131331113
Ik was met de kikker bezig, maar door omstandigheden is ie een beetje in de vergetelheid geraakt. Toch begon het weer een beetje te kriebelen. Ik ben gister begonnen met een muts voor mijn dochter. Hij is niet helemaal top, maar ze is er blij mee, dat is waar het om gaat toch?
*poef* nu is het weg
pi_131331405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Tuurlijk, die mannen zijn goed bezig en er zit een knap staaltje marketing. Maar waar ik ook een beetje over val, je mag drie kleuren uitzoeken en dan kun je net een of twee mutsen maken.... En waarschijnlijk heb je nog kei veel restjes over (mocht je grote muts maken waarmee je er dus maar 1 kunt maken...)

Het is idd handig voor de iets minder crea onder ons.
Je kunt de wol gewoon los kopen hoor. Vind t wel mooi spul, ook voor andere dingen.

Bij Echtstudio is t pakket sowieso voor drie mutsen. Op de boshi websute bestel je een gehaakte muts (er staat niet voor niets op de site "hand gehaakt in duitsland") voor 55 euro. Dat is belachelijk duur ja.
Kwak
  woensdag 18 september 2013 @ 22:27:35 #39
211083 Angelof9
I must go first
pi_131332294
Het gekke is dat mensen het zo betalen, maar als wij 55 euro vragen voor iets origineels en unieks, heeft geen mens het er voor over.

Vreemde wereld...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 18 september 2013 @ 22:47:39 #40
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131333346
Pffff 55euro is toch echt belachelijk?! Voor een mooie grote sjaal van mooi garen, ala. Maar toch niet voor een muts.

En ik had het dus over die pakketen. En tuurlijk kun je los garen kopen, maar meer voor die mensen die "meedoen met de hype".
En ik dacht dat die pakketen waren voor 2kleine of 1 grote muts...maar goed. 3 is wel beter...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131333764
pff om van zpaghetti een nijntje te haken viel zwaar tegen. Morgen maar naar de wol winkel om ander soort wol te halen. Van die zpaghetti dan maar iets van een badmat haken denk ik.

Weet er iemand toevallig nog een goede site waar je per haaknaaldmaat(is dat nederlands?) kan kijken welke soorten wol daar voor zijn?
  woensdag 18 september 2013 @ 23:18:23 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131334686
bij hobbygigant kun je daar wel op selecteren geloof ik.
in de haak.
pi_131338796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:03 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Maar dat is toch de essentie van een dieet, dat je de zelf controle krijgt om "nee" te zeggen? Wat is daar mis mee? Moet ik mezelf dik laten worden omdat een ander bepaalde dingen niet mag eten vanwege een allergie ofzo?
Alhoewel ik me wel weer ergerde aan die anti-gluten rage, maar daar is volgens mij ook niemand van afgevallen :D

Met "echt" bedoel ik gewoon iemand die het echt leuk vind. Als je er mee begonnen bent vanwege een rage is daar niets mis mee natuurlijk. Maar die rage-volgers gaan hierna gewoon weer wat anders doen. ;)
Tsja, ik kan ook niet beloven dat ik mn leven lang blijf haken ;) Maar bij mij is de 'rage'periode al wel voorbij denk ik!

Tuurlijk mag je wel gewoon diëten als je dat wilt, maar zeg dan inderdaad gewoon dat je iets niet wilt, niet dat je het niet mag van Sonja of wie dan ook. Dat is mijns inziens juist een gebrek aan wilskracht, alsof je het alleen volhoudt als iemand anders je iets verbiedt.
En ik kan er dan ook niet tegen als mensen dan zo zielig gaan lopen doen ("moeilijk is het hè, om nee te zeggen"), terwijl het dus je eigen keuze is.

En nee, van glutenvrij eten val je inderdaad niet af, dat is echt het stomste dieet wat je vrijwillig kunt volgen. Maar door die rage worden mensen waarvoor het noodzakelijk is, nu helaas wel minder serieus genomen. Daarom vind ik zulk soort rages een stuk vervelender. Dat ik eventueel minder serieus genomen wordt als handwerkster, overleef ik wel! ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door BrainTeaser op 19-09-2013 08:13:03 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131338954
*O* Mooie mutsen kwamen er weer langs...............nog nooit een muts gehaakt en ga het toch maar eens proberen voor me kleindochter...eerst eens een mooie patroontje uitzoeken, moet een eenvoudig iets wezen zonder opsmuk maar eentje die ze wel op houd, 2 jaar en ze houd niet van mutsen en wantjes
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 19 september 2013 @ 08:14:05 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131338998


Ben benieuwd of het me gaat lukken het een deken lang leuk te blijven vinden. ;)
Ik vind het iig wel leuker haken dan de ripple.
***
  donderdag 19 september 2013 @ 08:39:20 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131339246
yeah, go go, BE! :)
in de haak.
  donderdag 19 september 2013 @ 09:52:23 #47
211083 Angelof9
I must go first
pi_131340419
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Tuurlijk mag je wel gewoon diëten als je dat wilt, maar zeg dan inderdaad gewoon dat je iets niet wilt, niet dat je het niet mag van Sonja of wie dan ook. Dat is mijns inziens juist een gebrek aan wilskracht, alsof je het alleen volhoudt als iemand anders je iets verbiedt.
En ik kan er dan ook niet tegen als mensen dan zo zielig gaan lopen doen ("moeilijk is het hè, om nee te zeggen"), terwijl het dus je eigen keuze is.
Oh ja Sonja Bakkeren :')

Ok, ik ben het met je eens!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131340579
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:14 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of het me gaat lukken het een deken lang leuk te blijven vinden. ;)

Nu al leuk ^O^

quote:
Ik vind het iig wel leuker haken dan de ripple.
:o
:P
pi_131341697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:10 schreef Angelof9 het volgende:
Het gaat me ook niet om die mutsen zelf, die zijn best leuk eigenlijk. Het gaat om die rage, dat ietdereen het perse "moet doen". Mensen die normaal dus helemaal niet haken, of handwerken.

Wij zijn zeg maar "echte" handwerksters, die het doen om de leuk en niet om "hip" te zijn.
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al een persoon die de kont tegen de kribbe ingooit als iets hip is...dan doe ik het juist niet. :') Cupcakes bakken....van zijn leven niet. :{w Toevallig dan dat nu haken en breien weer hip is ;( , ben ik helaas ook weer een beetje hip. :'( :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 10:50:27 #50
211083 Angelof9
I must go first
pi_131341739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk mijn hele leven al een persoon die de kont tegen de kribbe ingooit als iets hip is...dan doe ik het juist niet. :') Cupcakes bakken....van zijn leven niet. :{w Toevallig dan dat nu haken en breien weer hip is ;( , ben ik helaas ook weer een beetje hip. :'( :+
Haha, zo ben ik ook. Ik weiger ook Harry Potter te lezen!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131341741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:09 schreef Toverheks het volgende:
*O* Mooie mutsen kwamen er weer langs...............nog nooit een muts gehaakt en ga het toch maar eens proberen voor me kleindochter...eerst eens een mooie patroontje uitzoeken, moet een eenvoudig iets wezen zonder opsmuk maar eentje die ze wel op houd, 2 jaar en ze houd niet van mutsen en wantjes
Jouw kleindochter is ik in het klein. :')

Ruimte om mijn hoofd heen en geen geknel :X , daarom maar weer zo'n infinity scarf die je ruim om je hoofd kunt doen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 19-09-2013 11:04:50 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131341954
Ik heb mijn Sofie nu ook om moeten kopen om de muts even op te doen voor de foto.
*poef* nu is het weg
pi_131342556
Ladies,

Ik ben nog steeds aan het klooien voor die magic circle / ring ding voor de muts.
Nou heb ik een tutorial gevonden waar ik blij van werd, ja werd want toen kwam ik dit tegen.

Ik wil die adjustable ring maken, en alles gaat goed tot stap 8/9.
Ik kan niet zien en heb geen flauw idee wat ze daar doet.

"Dc into the loop, crocheting over the tail (Figure 9)."
DC is Double Crochet, die steek heb ik gevonden (YAY ME!) Maar over the tail.
Nou snap ik dat je dan blijkbaar het uiteinde wegwerkt maar hoe had ze dat gezien willen hebben.
Ik kan genoeg tutorials vinden hoe je dat doet maar die zijn allemaal niet in een ring.

Kan iemand me het in Jip en Janneke taal uitleggen??

Alvast een hoop dank van een zware haak-noob.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:41:58 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131342908
je houdt het overblijvende draadje een beetje parallel aan de rij waar je op verder haakt, en haakt daar als 't ware omheen. Zo werk je dat 'staartje' als 't ware meteen weg. Ik doe 't zelf toch liever na afloop, met een stopnaald, dan kun je nog eens heen en weer, waardoor het nog steviger vast zit.

en om je nog meer in verwarring te brengen: DC betekent niet altijd hetzelfde. zie schema in de openingspost. als je een patroon uit Engeland hebt (of Australië), bedoelen ze er een vaste mee. als je een patroon uit de VS hebt, bedoelen ze er een stokje mee. :')

[ Bericht 19% gewijzigd door trui op 19-09-2013 11:48:50 ]
in de haak.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:49:41 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131343115
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik was met de kikker bezig, maar door omstandigheden is ie een beetje in de vergetelheid geraakt. Toch begon het weer een beetje te kriebelen. Ik ben gister begonnen met een muts voor mijn dochter. Hij is niet helemaal top, maar ze is er blij mee, dat is waar het om gaat toch?
[ afbeelding ]
hij is leuk kaatjejannie!! ^O^
in de haak.
pi_131343871
Heb je niet iemand in je omgeving cookiebook? Ik kreeg de magic circle ook niet voor elkaar, totdat mn moeder m snapte en liet zien.

Of misschien iemand hier die in de buurt woont?

Ik weet niet wat ik wil maken, iets simpels, maar toch leuk, waarbij het hoofd openblijft en dus niet meteen die ogen erin moeten. En ja ik zeur.

Boehoe en mn meneer beer patroon is ook weg. Heel handig mn tablet leeggemaakt voor de vakantie.
pi_131344227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb je niet iemand in je omgeving cookiebook? Ik kreeg de magic circle ook niet voor elkaar, totdat mn moeder m snapte en liet zien.

Of misschien iemand hier die in de buurt woont?

Ik weet niet wat ik wil maken, iets simpels, maar toch leuk, waarbij het hoofd openblijft en dus niet meteen die ogen erin moeten. En ja ik zeur.

Boehoe en mn meneer beer patroon is ook weg. Heel handig mn tablet leeggemaakt voor de vakantie.
Helaas kan niemand in mijn omgeving haken, tenminste mijn moeder kan een pannelap haken.
Verder kwam zij ook niet.
pi_131344278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:41 schreef trui het volgende:
je houdt het overblijvende draadje een beetje parallel aan de rij waar je op verder haakt, en haakt daar als 't ware omheen. Zo werk je dat 'staartje' als 't ware meteen weg. Ik doe 't zelf toch liever na afloop, met een stopnaald, dan kun je nog eens heen en weer, waardoor het nog steviger vast zit.

en om je nog meer in verwarring te brengen: DC betekent niet altijd hetzelfde. zie schema in de openingspost. als je een patroon uit Engeland hebt (of Australië), bedoelen ze er een vaste mee. als je een patroon uit de VS hebt, bedoelen ze er een stokje mee. :')
Heb even gekeken naar het plaatke maar volgens mij bedoelen ze inderdaad een stokje.
Even kijken of als ik dat doe, het er wel uitziet zoals het moet
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2013 @ 12:25:57 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_131344282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:24 schreef cookiebook het volgende:

[..]

Helaas kan niemand in mijn omgeving haken, tenminste mijn moeder kan een pannelap haken.
Verder kwam zij ook niet.
Begin daar anders eens mee, met je moeder, ook die kan je rond haken ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 19 september 2013 @ 12:53:47 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131345048
je moeder rond haken? da's knap! :)
in de haak.
pi_131345166
WHOOHOO



nou de rest nog
pi_131346006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:50 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Haha, zo ben ik ook. Ik weiger ook Harry Potter te lezen!
Dat dacht ik ook... totdat ik de eerste film zag en toen heb ik ze allemaal achter elkaar uitgelezen. Dat is dan wel weer het voordeel van pas na de hype beginnen, hoef je niet te wachten tot het volgende deel ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 13:54:15 #63
211083 Angelof9
I must go first
pi_131346778
Ik heb her eerste boek wel gelezen, voordat de hype begon, en ik vond er geen bal aan. Dus is het ook best makkelijk om de rest te negeren :)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131346859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:50 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Haha, zo ben ik ook. Ik weiger ook Harry Potter te lezen!
Was wel lastig als tiener trouwens, ik zat nooit bij de hippe groepjes want ik moest weer zo nodig dwars liggen. _O- Is dus niet overgegaan na de pubertijd, sterker nog...het is erger geworden. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 14:02:00 #65
211083 Angelof9
I must go first
pi_131347003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:57 schreef trovey het volgende:
Was wel lastig als tiener trouwens, ik zat nooit bij de hippe groepjes want ik moest weer zo nodig dwars liggen. _O- Is dus niet overgegaan na de pubertijd, sterker nog...het is erger geworden. :')
Ik werd op een gegeven moment mijn eigen hippe groepje! Ik was zo "anders" dat mensen dat juist weer leuk gingen vinden. Maar ja, jaren 80... ik weet niet of dat nu ook nog zou gebeuren.

Desalniettemin weiger ik aan hypes mee te doen! Geen boshi mutsen, cupcakes of Twilight dvd's!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131347101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:02 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik werd op een gegeven moment mijn eigen hippe groepje! Ik was zo "anders" dat mensen dat juist weer leuk gingen vinden. Maar ja, jaren 80... ik weet niet of dat nu ook nog zou gebeuren.

Desalniettemin weiger ik aan hypes mee te doen! Geen boshi mutsen, cupcakes of Twilight dvd's!
Mijn eigenwijsheid brak me helaas wel op op school. Mensen vinden iemand snel raar als je niet meedoet en dat zal die persoon dan ook berouwen ook maar ach...ze zullen me nu nog wel raarder vinden want hoe ouder hoe eigenwijzer en het voordeel is nu ook dat het me allemaal helemaal niet meer kan bommen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 14:08:46 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131347194
cupcakes kunnen allang weer hoor Angel. ;) maar wat zijn twilight DVD's? da's aan mij voorbij gegaan. :D

ik vond 't eerste HP-boek best leuk, maar het tweede veel van 't zelfde. dus ook gestopt.

en hoera voor cookiebookie, 't lukt!
in de haak.
pi_131347230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:08 schreef trui het volgende:
cupcakes kunnen allang weer hoor Angel. ;) maar wat zijn twilight DVD's? da's aan mij voorbij gegaan. :D
Twilight, ze weet wel, de films met die vampiers.....ja, ik lees blogs en dan kun je er soms niet omheen om de hipheid. :@ :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131347524
Cupcakes noemt mijn man Kutcakes, en ik noem ze gewoon cakejes.
Zo heten ze sinds ik klein ben al.

Cakepops kende ik 5 jaar geleden al.

Twilight heb ik dan weer wel gelezen maar na de hype.
En myboshi, nooit van gehoord tot nu.

Ik ben niet van de hypes.
Is iets al populair en ik vind het leuk, dan is het mooi meegenomen als het makkelijk verkrijgbaar is.
Maar ga er niet mee stoppen als de hype over is.

En ben zooo blij dat het nu een beetje lijkt te lukken.
Ben morgen vrij, dus even kijken wat we morgen gedaan krijgen
pi_131349548
quote:
[

[..]

Ik ben eigenlijk mijn hele leven al een persoon die de kont tegen de kribbe ingooit als iets hip is...dan doe ik het juist niet. :') Cupcakes bakken....van zijn leven niet. :{w Toevallig dan dat nu haken en breien weer hip is ;( , ben ik helaas ook weer een beetje hip. :'( :+
Ha ha ha, hier net zo. Ik baal er ook van dat haken hip is. Ik wil niet hip zijn o|O

Da Vinci-code kan ik om die reden ook niet lezen. Gelukkig blijven er nog wel een paar boeken over. oO<
pi_131349816
Dit is bijna een wedstrijd aan het worden om te bewijzen wie het minst hip is en wie er het minst bij wil horen.
pi_131350088
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dit is bijna een wedstrijd aan het worden om te bewijzen wie het minst hip is en wie er het minst bij wil horen.
Ik win, ik ben al sinds de kleuterschool niet hip. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131350319
quote:
12s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik win, ik ben al sinds de kleuterschool niet hip. :+
_O_
pi_131350338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:46 schreef cookiebook het volgende:

[..]

_O_
:')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 15:53:50 #75
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131350587
_O-
Ik denk dat het niet echt uitmaakt of je hip bent of niet. maar wat ook al eerder gezegd werd, hoelang je het vol houdt. Als je bent gaan haken omdat dat Zpagetti zo hip is en nu die mutsen prima....als je het daarna ook maar volhoudt.
Ik heb het volgens mij net leren kennen voordat de Zpagetti zo hip werd, maar ik heb eindelijk een hobby gevonden die me ligt, waar ik mee vooruit kan en wat voor mij ontspannend werd O+

(eerder al vanalles creatiefs geprobeerd, samen met mijn moeder...maar kaarten maken enzo was gewoon niet mijn ding. Waarschijnlijk wel aangespoord omdat het toen hip was)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131351170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:46 schreef trovey het volgende:

[..]

:')
vond de opmerking geweldig.
Doe namelijk zelf ook wat ik leuk vind en ben ook nooit hip geweest
pi_131351197
Ik haak, dus ik ben.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131351253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:13 schreef cookiebook het volgende:

[..]

vond de opmerking geweldig.
Doe namelijk zelf ook wat ik leuk vind en ben ook nooit hip geweest
Altijd dwars, altijd ertegenin, dat heeft me zelfs klappen opgeleverd als kind...ik wil op de schommel...nou, vind ik niet...WHAM! Chips weer, een blauw oog. }:| _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 16:17:18 #79
211083 Angelof9
I must go first
pi_131351271
quote:
9s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:14 schreef Mirjam het volgende:
Ik haak, dus ik ben.
:D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131351412
quote:
9s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:14 schreef Mirjam het volgende:
Ik haak, dus ik ben.
Goede TT titel voor de volgende. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131351576
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dit is bijna een wedstrijd aan het worden om te bewijzen wie het minst hip is en wie er het minst bij wil horen.
Inderdaad, het lijkt wel een hype te worden! :')
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131351589
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Jouw kleindochter is ik in het klein. :')

Ruimte om mijn hoofd heen en geen geknel :X , daarom maar weer zo'n infinity scarf die je ruim om je hoofd kunt doen. :P
hahaha daar zat ik nu ook aan te denken, maar weet je straks blijft ze ergens aan haken zit dat ding gekneld om haar hoofd en nek, denk dat het maar een dasje wordt en bijpassende muts, ja ik ben ook niet van de mutsen hoor, dan maar kouwe oren maar een must :N
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131351641
quote:
12s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik win, ik ben al sinds de kleuterschool niet hip. :+
Ik win, want ik ben eigenlijk nooit Hip geweest :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131351676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:27 schreef Toverheks het volgende:

[..]

hahaha daar zat ik nu ook aan te denken, maar weet je straks blijft ze ergens aan haken zit dat ding gekneld om haar hoofd en nek, denk dat het maar een dasje wordt en bijpassende muts, ja ik ben ook niet van de mutsen hoor, dan maar kouwe oren maar een must :N
Gewoon een lange kol dan? Zit wat strakker dan zo'n infinitydas en kun je zo omhoog trekken om over je hoofd te doen, wil je dat niet dan klap je hem dubbel en heb je een dubbele laag om je nek. O+ Heb ik er meerdere van (heeft mijn moeder ooit nog gemaakt, heel lang terug en die dingen zijn niet kapot te krijgen _O- ) en die werken uitstekend.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131351767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon een lange kol dan? Zit wat strakker dan zo'n infinitydas en kun je zo omhoog trekken om over je hoofd te doen, wil je dat niet dan klap je hem dubbel en heb je een dubbele laag om je nek. O+ Heb ik er meerdere van (heeft mijn moeder ooit nog gemaakt, heel lang terug en die dingen zijn niet kapot te krijgen _O- ) en die werken uitstekend.
Je brengt me op een idee, even onthouden.............het is jammer dat ze nog te klein is voor een elise of ananassjaal, die kan ik in inmiddels uit het blote bolletje haken, heb er nu wel een stuk of 15 van gemaakt........ ja ja ik weet het, van het Fennagaren was ik ook alweer bezig tot ik besefte wat moet ik er allemaal mee, heb nu 3 wollen warme en 4 mooi katoen voor in de zomer _O- alle 4 af en nooit gedragen ligt netjes in de kast 8)7 maar weggeven vind ik ook weer zonde
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131351912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:32 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Je brengt me op een idee, even onthouden.............het is jammer dat ze nog te klein is voor een elise of ananassjaal, die kan ik in inmiddels uit het blote bolletje haken, heb er nu wel een stuk of 15 van gemaakt........ ja ja ik weet het, van het Fennagaren was ik ook alweer bezig tot ik besefte wat moet ik er allemaal mee, heb nu 3 wollen warme en 4 mooi katoen voor in de zomer _O- alle 4 af en nooit gedragen ligt netjes in de kast 8)7 maar weggeven vind ik ook weer zonde
Over weggeven gesproken...

Dit is zo'n kol en ja, die is weggeven aan een FOK!er, was er blij mee. :P



Uiteraard kan de kol langer of korter, andere steek (b.v. zo'n vertikale ribbelsteek is die wat elastischer) en andere kleur(en). Deze was dubbelzijdig, ene keer rood en andere keer grijs.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131353207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik denk dat het niet echt uitmaakt of je hip bent of niet. maar wat ook al eerder gezegd werd, hoelang je het vol houdt. Als je bent gaan haken omdat dat Zpagetti zo hip is en nu die mutsen prima....als je het daarna ook maar volhoudt.
Maar waarom dan? Wat maakt het uit wat een ander doet? Misschien geef ik het na mijn ripple deken ook allemaal weer op, daar heb jij toch verder geen last van? ;)
Je kunt de opleving (of hype) ook als iets positiefs zien: handwerkartikelen zijn weer redelijk algemeen verkrijgbaar, zeker via internet. Het assortiment groeit, prijzen gaan wellicht omlaag daardoor.. Wees er blij mee zou ik zo zeggen!! :Y

(overigens snap ik de irritatie die ontstaat bij hypes en meelopers daar in wel hoor, maar ik heb geleerd daar maar gewoon mijn voordeel uit te halen, het helpt me anders toch niet :+ )
pi_131353539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Wat maakt het uit wat een ander doet?
Dat dus ;)
Iets doen omdat iedereen het doet is blijkbaar niet cool/leuk/(...), maar iets -net zo bewust- niet doen omdat iedereen het doet is blijkbaar wel logisch ofzo... :D

Lijkt me erg vermoeiend, want volgens mij moet je dan net zo goed op de hoogte zijn van álle hypes als de meelopers, anders ben je straks per ongeluk ineens hip! :')
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131353761
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
pi_131353808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
Leuk. *O* Nadeel van Etsy blijft hun manier van iets betalen. :{ Zou je zelf ook wat kunnen regelen met een Nederlandse verkoper...dus buiten hun betaalsysteem om zeg maar? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131353888
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Leuk. *O* Nadeel van Etsy blijft hun manier van iets betalen. :{ Zou je zelf ook wat kunnen regelen met een Nederlandse verkoper...dus buiten hun betaalsysteem om zeg maar? :P
Ik vind PayPal best handig eigenlijk :)
En natuurlijk kun je een verkoper gewoon een berichtje sturen ;)
pi_131353901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
Wat tof zeg!

@trovey, je kan altijd een berichtje sturen toch?
pi_131353987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:44 schreef Bijou het volgende:

[..]

Ik vind PayPal best handig eigenlijk :)
En natuurlijk kun je een verkoper gewoon een berichtje sturen ;)
Ik doe dus niet aan PayPal. :P Hopelijk kom ik eens iemand tegen die het wel anders wil doen want tot nu toe lukt dat niet zo best....blijbaar net de verkeerde mensen getroffen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 18:06:19 #94
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131354490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
OMG! :o *O* Leuk en wauw enzo!!!

En schijnbaar is Etsy NL bezig met het invoeren van Ideal, maar dat duurt volgens mij nog eventjes....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131354525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
Mooie deken O+
pi_131355953
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
Wauw, wat cool joh! :D
Je shop loopt best goed, volgens mij? Als ik zo eens bij je sales kijk, op 2 jaar tijd! _O_
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131356517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:06 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

OMG! :o *O* Leuk en wauw enzo!!!

En schijnbaar is Etsy NL bezig met het invoeren van Ideal, maar dat duurt volgens mij nog eventjes....
Oh dat zou mooi zijn! Goed nieuws voor trovey ook :)
pi_131356595
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:46 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Wauw, wat cool joh! :D
Je shop loopt best goed, volgens mij? Als ik zo eens bij je sales kijk, op 2 jaar tijd! _O_
Ja ik ben best tevreden :Y
Zie wel steeds duidelijke dip in de zomermaanden maar dat is logisch als je voornamelijk dekens en kerstballen verkoopt ;)
pi_131357072
Haha, ja kan me voorstellen inderdaad. Maar dan kun je mooi wat voorwerk doen vooral de herfst/winter!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131357276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:44 schreef Bijou het volgende:

[..]

Ik vind PayPal best handig eigenlijk :)
En natuurlijk kun je een verkoper gewoon een berichtje sturen ;)
Ik zag hem staan en ik dacht heeeee die heb ik gisteren gezien! Ik wist alleen even niet meer of ik hem via FOK of via de teams had gevonden ;) Maar gefeli!

En buiten Etsy om kan wel, maar stellen ze absoluut niet op prijs en als je er op gepakt wordt weet ik niet precies wat ze met je shop gaan doen. Ik zou het eerlijk gezegd niet wagen voor dat kleine percentage (3,5% ofzo), dat rekenen de meesten toch door in hun shop. Ik reken ook paypal+etsy percentage mee, en als iemand dan niet via paypal betaald heb ik een keertje geluk, denk ik dan maar
pi_131357465
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
wat tof! *O*
pi_131357616
Phoehoe ik ben benieuwd naar dit weekend. Ik ben zaterdag jarig en ik heb op m'n verlanglijstje (Ja, oma wilde per sé een echt verlanglijstje hebben :P ) Allemaal spulletjes van echtstudio gezet en aangezien mijn familie toch daar woont kunnen ze dat mooi op de fiets halen :D :D :D
pi_131362052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Bijou het volgende:
OMG OMG mijn herfstdeken staat in de nieuwsbrief van Etsy NL! En was twee minuten later al verkocht, inclusief bijpassend kussen :s) *blij is*

https://www.etsy.com/nl/m(...)41&x_eaid=b563c02219
wat is ie mooi..............en mooie kleuren
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 19 september 2013 @ 21:30:11 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131363306
Gaaf Bijou! :Y
***
pi_131364553
Dames hoe vinden we dit pareltje?

  donderdag 19 september 2013 @ 21:56:28 #106
211083 Angelof9
I must go first
pi_131364589
:X
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131364759
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:55 schreef kirsten. het volgende:
Dames hoe vinden we dit pareltje?

[ afbeelding ]
Moet je staan :) ...zeg ik het nu tactisch genoeg? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131364795
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:35 schreef kirsten. het volgende:
Phoehoe ik ben benieuwd naar dit weekend. Ik ben zaterdag jarig en ik heb op m'n verlanglijstje (Ja, oma wilde per sé een echt verlanglijstje hebben :P ) Allemaal spulletjes van echtstudio gezet en aangezien mijn familie toch daar woont kunnen ze dat mooi op de fiets halen :D :D :D
Alvast gefeliciteerd :* ...zo ben ik de eerste. 8-) :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131364990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Moet je staan :) ...zeg ik het nu tactisch genoeg? :P
haha ja goed geformuleerd. En thanks alvast :D
pi_131365078
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:05 schreef kirsten. het volgende:

[..]

haha ja goed geformuleerd. En thanks alvast :D
Ik kan het in ieder geval duidelijk niet dragen, iets teveel boezem voor zoiets (buiten het feit of ik een kledingstuk met GS-jes wil dragen). :P Laat ons wel weten wat je hebt gekregen hè, altijd interessant en aangezien ik in november jarig ben.....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 september 2013 @ 22:53:48 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131367337
Geweldig bijou! En verdiend!
in de haak.
pi_131367906
Thanks trui :)

Inmiddels weer een verkocht op bestelling nu dus. Begint wel aardig nijpend te worden met mijn groen daarna...
Weet iemand nog welk garen Populair vervangen heeft? Of een ander acryl garen wat matcht met Saskia en Royal?
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:15:44 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131370492
Katia Planet volgens mij wel.
in de haak.
pi_131372436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:04 schreef Bijou het volgende:
Thanks trui :)

Inmiddels weer een verkocht op bestelling nu dus. Begint wel aardig nijpend te worden met mijn groen daarna...
Weet iemand nog welk garen Populair vervangen heeft? Of een ander acryl garen wat matcht met Saskia en Royal?
phildar impact volgens mij ook, en ik gebruikte ernaast ook online linie 50, hoewel dat iets dunner is. Merk je bij een granny deken niet. Stylecraft kan ik volgens mij?
Kwak
pi_131372816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:04 schreef Bijou het volgende:
Thanks trui :)

Inmiddels weer een verkocht op bestelling nu dus. Begint wel aardig nijpend te worden met mijn groen daarna...
Weet iemand nog welk garen Populair vervangen heeft? Of een ander acryl garen wat matcht met Saskia en Royal?
Ik gebruik ook vaak SMC Bravo samen met Saskia, dat werkt ook goed (wel iets duurder; ¤1,25 voor 50gr)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131372861
Thanks voor de tips dames, ik zal eens kijken of ze de goede groen hebben ^O^
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:19:06 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131373697
stylecraft (special DK) is wel wat dunner dacht ik.

caron simply soft is trouwens ook aan te bevelen! :9~

phildar heb je in maat 3,5 en maat 6, net niet die maat van de saskia/royal, toch? (ik dacht tenminste dat dat 4-5 was).
in de haak.
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 09:22:55 #118
382129 crew  Donna
pi_131373762
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:16 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik gebruik ook vaak SMC Bravo samen met Saskia, dat werkt ook goed (wel iets duurder; ¤1,25 voor 50gr)
Bij 'mijn' winkeltje zijn die bollen ¤1 :D. In mijn dorp zitten 2 wolwinkeltjes. 1 is puur en alleen wol en katoen enzo en die is extreem duur. Die ander is een naaimachine winkel en monteur en die verkoopt wol 'erbij'. Die vent is een beetje nors, maar het is een fantastisch winkeltje voor mij om in te slaan!
pi_131373848
Caron simply soft O+ Staat me alleen zo tegen om het hier te kopen, ¤5,25 geloof ik. Terwijl de bollen (de grote) in de walmart voor $2,30 lagen. Ik heb 6 bollen mee genomen...
En ook 3 enorme bollen red heart, en toen was m'n koffer vol.. ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:31:26 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131373889
hmm, ik kan zo gauw de dikte van Saskia niet vinden, maar Royal is voor naald 4-5.
in de haak.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:32:31 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131373899
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Caron simply soft O+ Staat me alleen zo tegen om het hier te kopen, ¤5,25 geloof ik. Terwijl de bollen (de grote) in de walmart voor $2,30 lagen. Ik heb 6 bollen mee genomen...
En ook 3 enorme bollen red heart, en toen was m'n koffer vol.. ;)
ja, 't is wel duur. maar er zit veeeeel op een bol, dat scheelt. :)
over redheart hoor ik niet zulke positieve dingen eigenlijk, het zou erg stug zijn?
in de haak.
pi_131373915
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:31 schreef trui het volgende:
hmm, ik kan zo gauw de dikte van Saskia niet vinden, maar Royal is voor naald 4-5.
Volgens mij is Saskia ook die dikte. Heb het zelf in combinatie met Royal gebruikt en dat ging super.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_131374543
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:55 schreef kirsten. het volgende:
Dames hoe vinden we dit pareltje?

[ afbeelding ]
ouderwets, vind het net een tafelkleedje, maar als jij het mooi vind *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131374589
Saskia op naald3,5-4
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131375352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:32 schreef trui het volgende:

[..]

ja, 't is wel duur. maar er zit veeeeel op een bol, dat scheelt. :)
over redheart hoor ik niet zulke positieve dingen eigenlijk, het zou erg stug zijn?
Vind ik erg mee vallen, vind het vergelijkbaar met Saskia en Royal van de zeeman, misschien nog wel iets zachter. En erg mooie kleuren ^O^
pi_131376932
Oh ja, Trui, dat heb je al wel eens gezegd, dacht ik, dat je eigenlijk mutsen wilde maken. Maar de giraffe is nog steeds erg in trek, hoor! Vooral omdat ie prima in poppenkleertjes past. :D

Ik ben een tak met vogeltjes aan het maken voor mn aanstaande neefje. O+ Hij is nog niet af hoor, er komen nog bloemen en frutsels bij.



Hebben jullie last van mijn foto's trouwens? Ik load ze mobiel up en heb zelf geen idee van het formaat.
pi_131377026
Heel cute Spring! Ik heb op mijn iPhone iig geen last van je foto, zit netjes in het kader ^O^

De forest floor van simply soft lijkt de perfecte kleur! Die ga ik bestellen. Dank allen voor het meedenken!

Ik zag dat er ook een simply soft party lijn is, ook erg leuk. Alleen jammer dat de grijze die ik nodig zou hebben nou net een roze-geel-blauwe glinsterdraad heeft ipv zilver ;(
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 11:48:48 #128
382129 crew  Donna
pi_131377191
Wat mooi Spring, ik vind 'm zo al erg leuk!

*foto is prima bij mij*
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:58 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131377260
het kan soms ook lonen om simply soft in de VS of Canada te bestellen. Als je zorgt dat je onder de 20 euro blijft (ivm invoerbelasting), is 't zelfs met verzendkosten erbij al snel de moeite. maar ja, via woolly.nl heb je je bestelling wel sneller.
in de haak.
pi_131377858
Ga ik ff uitzoeken, thanks trui :*
pi_131384655
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:22 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Bij 'mijn' winkeltje zijn die bollen ¤1 :D. In mijn dorp zitten 2 wolwinkeltjes. 1 is puur en alleen wol en katoen enzo en die is extreem duur. Die ander is een naaimachine winkel en monteur en die verkoopt wol 'erbij'. Die vent is een beetje nors, maar het is een fantastisch winkeltje voor mij om in te slaan!
Oeh, da's niet duur! En welk dorp is dat, als ik vragen mag? ;)
(Mag ook in pm hoor!)
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 16:30:34 #132
382129 crew  Donna
pi_131385041
Het winkeltje zit in Joure, Friesland.

Ik woon daar ergens vlakbij in een klein dorpje, maar dat is niet noemenswaardig haha.
pi_131385049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:32 schreef trui het volgende:

over redheart hoor ik niet zulke positieve dingen eigenlijk, het zou erg stug zijn?
Ja, de meningen lopen erg uiteen. Het is zeker niet het zachtste garen wat er is, maar dat kan ook niet voor die prijs.
Ik vind het prima haken, vooral omdat het lekker dik is. Maarja, ik vind Saskia ook heerlijk garen, dus het is maar net wat je gewend bent.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131385096
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:30 schreef DonnaRush het volgende:
Het winkeltje zit in Joure, Friesland.

Ik woon daar ergens vlakbij in een klein dorpje, maar dat is niet noemenswaardig haha.
Hmm, dat is een beetje ver vanuit West-Brabant ;)
Maar wie weet, als ik ooit in de buurt ben!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131385164
Jeee wat gaan jullie hard...moet alles nog even lezen ;)...
Vragie. Heeft iemand van jullie het aapje uit zoomigurumi gemaakt? En zo ja hoeveel gram garen hebben gebruikt? Heb je aan 2 bolletjes genoeg.
By DMB
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 16:37:28 #136
382129 crew  Donna
pi_131385291
Haha BrainTeaser, dat is wel heel ver inderdaad. Misschien heb je in jouw buurt HET winkeltje nog niet gevonden. Deze meneer in 'mijn' dorp is vast niet de enige in NL die goedkope wolletjes heeft :P

@CREADO, staat het niet in het boekje?
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:49:31 #137
211083 Angelof9
I must go first
pi_131385640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:32 schreef trui het volgende:

[..]

ja, 't is wel duur. maar er zit veeeeel op een bol, dat scheelt. :)
over redheart hoor ik niet zulke positieve dingen eigenlijk, het zou erg stug zijn?
Ik ben er geen fan van. Het ergste vind ik het kleurverloop op de multi's. Omdat alle kleustukjes precies even lang zijn en steeds boven elkaar komen, krijg je een soort lelijke vlekken, zie hier:



Het "With Love" garen is me overigens wel goed bevallen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131385691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:37 schreef DonnaRush het volgende:
Haha BrainTeaser, dat is wel heel ver inderdaad. Misschien heb je in jouw buurt HET winkeltje nog niet gevonden. Deze meneer in 'mijn' dorp is vast niet de enige in NL die goedkope wolletjes heeft :P

@CREADO, staat het niet in het boekje?
nee staat er niet bij, vandaar
By DMB
pi_131386609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:49 schreef Angelof9 het volgende:

Ik ben er geen fan van. Het ergste vind ik het kleurverloop op de multi's. Omdat alle kleustukjes precies even lang zijn en steeds boven elkaar komen, krijg je een soort lelijke vlekken, zie hier:

Maar ligt dat niet gewoon aan het aantal steken dat je maakt per ronde?
Het is vrijdagmiddag, dus vergeef me als ik domme dingen zeg ;)

Stel dat je steeds 10 steken per kleurstukje kunt maken, je hebt 3 verschillende kleuren op een bol en je haaksel is 30 steken per ronde, dan kom je inderdaad steeds hetzelfde uit. Maar als je haaksel meer of minder steken is, toch niet?

Mijn multi Koosje kwam bijvoorbeeld juist wel leuk uit:
Smile, tomorrow will be worse...
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:33:27 #140
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131386809
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:33 schreef CREADO het volgende:
Jeee wat gaan jullie hard...moet alles nog even lezen ;)...
Vragie. Heeft iemand van jullie het aapje uit zoomigurumi gemaakt? En zo ja hoeveel gram garen hebben gebruikt? Heb je aan 2 bolletjes genoeg.
Je bedoelt Johhny ? Die heb ik gemaakt en volgens mijn Ravelry heb ik 1,2 bol gebruikt (zo'n 60 gram) en zo'n 16 gram van het lichte garen.
Dus aan 2 bollen van gewoon 50 gram zou je wel genoeg hebben ja.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131386820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:24 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar ligt dat niet gewoon aan het aantal steken dat je maakt per ronde?
Het is vrijdagmiddag, dus vergeef me als ik domme dingen zeg ;)

Stel dat je steeds 10 steken per kleurstukje kunt maken, je hebt 3 verschillende kleuren op een bol en je haaksel is 30 steken per ronde, dan kom je inderdaad steeds hetzelfde uit. Maar als je haaksel meer of minder steken is, toch niet?

Mijn multi Koosje kwam bijvoorbeeld juist wel leuk uit:
[ afbeelding ]
die is echt zo tof geworden O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:54:31 #142
211083 Angelof9
I must go first
pi_131387359
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:24 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar ligt dat niet gewoon aan het aantal steken dat je maakt per ronde?
Het is vrijdagmiddag, dus vergeef me als ik domme dingen zeg ;)

Stel dat je steeds 10 steken per kleurstukje kunt maken, je hebt 3 verschillende kleuren op een bol en je haaksel is 30 steken per ronde, dan kom je inderdaad steeds hetzelfde uit. Maar als je haaksel meer of minder steken is, toch niet?

Mijn multi Koosje kwam bijvoorbeeld juist wel leuk uit:
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook, maar op de een of andere manier komt het altijd lelijk uit. Zelfs bij jouw Koosje zie je onderop de buik die vlekken onstaan. En bij grotere projecten wordt het nog lelijker.

Nee,mijn garen is het niet.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131387500
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:33 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Je bedoelt Johhny ? Die heb ik gemaakt en volgens mijn Ravelry heb ik 1,2 bol gebruikt (zo'n 60 gram) en zo'n 16 gram van het lichte garen.
Dus aan 2 bollen van gewoon 50 gram zou je wel genoeg hebben ja.
thanx tyler! En bijou@ erg mooie deken, maar ben je nu dan veel kwijt aan etsy qua kosten dan?
By DMB
pi_131387593
echt ik snap iets niet aan dit patroon. Ik was al een stuk begonnen maar het begon helemaal op te krullen.
Ik heb geprobeerd uit te rekenen hoeveel steken ik steeds na een toer moet hebben, misschien gaat daar iets mis? door mij uitgerekende steken staan tussen haakjes

Magic loop 6 sc (MC), sl st into beginning st of the round(6)
2 sc in 1 around(12)
1 sc, 2 sc in 1, repeat(24)
2 sc, 2 sc in 1, repeat(48)
3 sc, 2 sc in 1, repeat(96)
4 sc, 2 sc in 1, repeat(192)
5 sc, 2 sc in 1, repeat(384)
Sc around x 6 rounds(384)

Ik snap er echt niks meer van, -O-
pi_131387778
Magic loop maken en daarin 6 vasten haken en sluiten met een halve vaste
In elke vaste 2 vasten haken (dus meerderen) zodat je nu 12 vasten hebt
1 vaste, en in elke 2e vaste 2 vasten haken (meerderen) zodat je aan het einde 24 vasten hebt
2 vasten en in elke 3e vaste 2 vasten(meerderen) haken zodat je aan het einde 48 vasten hebt
3 vasten in elke 4e vaste 2 vasten haken(meerderen) zodat je aan het einde 96 vasten hebt
4 vasten en in elke 5e vaste 2 vasten haken(meerderen) zodat je aan het einde 192 vasten hebt
5 vasten en in elke 6e vaste 2 vasten haken(mmerderen) zodat je aan het einde 384 vasten hebt
6 rondes vasten haken.

Dat staat er. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 18:17:20 #146
382129 crew  Donna
pi_131387857
Ze heeft haar eigen uitkomst tussen haakjes gezet. Maar dat klopt niet.

Zoals ik het patroon lees is het gewoon het begin van een ami.
6, 12, 18, 24, 30, 36.
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:19:41 #147
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131387910
Inderdaad.

Je meerdert niet in elke steek, dus het is nooit een verdubbeling van het aantal steken per toer.

Trovey, :P wakker worden! o|O
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:21:27 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131387956
Overigens, wanneer jullie elkaar advies vragen/geven over een benodigd aantal bollen voor een patroon, dan spreken jullie over "zoveel gram".

Volgens mijn moeder is dat niet goed en moet je spreken over de lengte van het garen.
Want niet elke 50 grams-bol heeft per definitie dezelfde lengte.
... ♥ ik mis je ♥
pi_131388200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:19 schreef phluphy het volgende:
Inderdaad.

Je meerdert niet in elke steek, dus het is nooit een verdubbeling van het aantal steken per toer.

Trovey, :P wakker worden! o|O
Waarom zeg ik "Dat staat er :P "denk je? ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131388408
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:00 schreef CREADO het volgende:

[..]

thanx tyler! En bijou@ erg mooie deken, maar ben je nu dan veel kwijt aan etsy qua kosten dan?
Thanks :)
Het kost $0,20 om een item te plaatsen en je betaalt 3,5 procent vh verkoopbedrag aan Etsy.
Goed te doen hoor gezien wat ze allemaal doen voor de verkopers :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:57:39 #151
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131388750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarom zeg ik "Dat staat er :P "denk je? ;)
:o En hoe was dat behulpzaam, dan? :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_131389258
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef Bijou het volgende:

[..]

Thanks :)
Het kost $0,20 om een item te plaatsen en je betaalt 3,5 procent vh verkoopbedrag aan Etsy.
Goed te doen hoor gezien wat ze allemaal doen voor de verkopers :)
oh oke. Dat is goed te doen. En wat doen ze verder dan nog voor je "voor de verkopers"?
By DMB
pi_131390336
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

:o En hoe was dat behulpzaam, dan? :P
Ik wist wel dat er ergens iets niet klopt, ;)

Het is idd een amigurumi, een Nijntje. Ik heb nog een boekje om amigurimi mee te haken, in het Nederlands. Kan ik daar afkijken
pi_131390898
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:45 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

Ik wist wel dat er ergens iets niet klopt, ;)

Het is idd een amigurumi, een Nijntje. Ik heb nog een boekje om amigurimi mee te haken, in het Nederlands. Kan ik daar afkijken
lijkt me wel. Veel amis beginnen zo ;)
By DMB
  † In Memoriam † vrijdag 20 september 2013 @ 20:05:04 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131391089
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:55 schreef kirsten. het volgende:
Dames hoe vinden we dit pareltje?

[ afbeelding ]
retro
  † In Memoriam † vrijdag 20 september 2013 @ 20:07:24 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_131391190
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:00 schreef CREADO het volgende:

[..]

lijkt me wel. Veel amis beginnen zo ;)
waarom moet ik nou toch meteen aan hoofdkapjes, paarden en koetsen denken ;(
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131391734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ouderwets, vind het net een tafelkleedje, maar als jij het mooi vind *O*
Ik geloof dat je mijn sarcasme er nog niet uit proefde :D For the record, ik vind dat ding verschrikkelijk. Ik zie het al voor me; een nippleslip dwars door je granny square heen....
pi_131391856
Als ik een sjaal wil maken wat super bulky garen nodig heeft, kan ik dan ook een X aantal bollen saskia/royal samen haken?

Zo ja, hoeveel draden zouden jullie dan nemen? :D
pi_131392322
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:21 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik geloof dat je mijn sarcasme er nog niet uit proefde :D For the record, ik vind dat ding verschrikkelijk. Ik zie het al voor me; een nippleslip dwars door je granny square heen....
:o oh je vind hem dus niet mooi, gelukkig _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131392384
volgende week weer nieuw garen bij de wibra las ik nieuwe folder

http://www.wibra.nl/folder/krant_302_NL/#/spreadview/6/
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:49:07 #161
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131392967
Trui! Je staat op Facebook bij woolly met je wafeldeken je je uilentas *O* (waarschijnlijk heb je het zelf ook al gezien :P )

Uhm Space, geen idee. Ik zou of bulky garen kopen :P en anders kijken met welke naald je Saskia haakt en waarmee je de sjaal wil haken en daar mee afmeten enzo. Anders gewoon even wat proberen. ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131393225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui! Je staat op Facebook bij woolly met je wafeldeken je je uilentas *O* (waarschijnlijk heb je het zelf ook al gezien :P )

Uhm Space, geen idee. Ik zou of bulky garen kopen :P en anders kijken met welke naald je Saskia haakt en waarmee je de sjaal wil haken en daar mee afmeten enzo. Anders gewoon even wat proberen. ;)
wie of wat is woolly op facebook?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131393600
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef CREADO het volgende:

[..]

oh oke. Dat is goed te doen. En wat doen ze verder dan nog voor je "voor de verkopers"?
Continu verbeteringen aan de site voor kopers zodat het nog beter is en meer klanten trekt en voor verkopers dat dus en handige stats, goed opgenomen worden in de search, gratis google product ads, verbetertips voor je shop... Et cetera enzovoorts ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:00:47 #164
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131393699
Woolly.nl is een website die Caron Simply soft verkoopt (en nog wat ander garen) en die hebben dus ook een Facebookpagina.
Als je via Facebook of twitter foto's laat zien van je haakwerk met bijv Simply soft dan plaats zij dit vaak op dr pagina. Gewoon voor inspiratie ofzo... :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131393751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Woolly.nl is een website die Caron Simply soft verkoopt (en nog wat ander garen) en die hebben dus ook een Facebookpagina.
Als je via Facebook of twitter foto's laat zien van je haakwerk met bijv Simply soft dan plaats zij dit vaak op dr pagina. Gewoon voor inspiratie ofzo... :D
ah, gevonden, thanks :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:01:43 #166
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131393758
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:59 schreef Bijou het volgende:

[..]

Continu verbeteringen aan de site voor kopers zodat het nog beter is en meer klanten trekt en voor verkopers dat dus en handige stats, goed opgenomen worden in de search, gratis google product ads, verbetertips voor je shop... Et cetera enzovoorts ;)
En publicaties in de nieuwsbrief dus :) ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131393853
Jeuh trui *O*
pi_131393909
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:01 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

En publicaties in de nieuwsbrief dus :) ;)
Jah dat ook O+ :7
pi_131394183
*O* juig ff mee voor TRUI *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:31:52 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131395330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui! Je staat op Facebook bij woolly met je wafeldeken je je uilentas *O* (waarschijnlijk heb je het zelf ook al gezien :P )

Uhm Space, geen idee. Ik zou of bulky garen kopen :P en anders kijken met welke naald je Saskia haakt en waarmee je de sjaal wil haken en daar mee afmeten enzo. Anders gewoon even wat proberen. ;)
oh wat leuk, ik ga meteen kijken! :D
in de haak.
pi_131398091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:31 schreef trui het volgende:

[..]

oh wat leuk, ik ga meteen kijken! :D
w/ *O* O+ je staat terecht bovenaan ;)
By DMB
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:54:56 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131399574
nou ja, nog even ter nuancering: ik had 't haar zelf gestuurd hoor, een tijdje geleden. :@ :o niet per se om op Facebook te komen, maar als een soort enthousiaste reactie op het garen. Ik wist alleen niet dat het er nu op stond. en dat bovenaan is gewoon doordat dit het meest recente plaatje is dat ze heeft gekregen neem ik aan. :)

ik heb trouwens ook nog slofjes afgemaakt laatst, met Caron Simply Soft:
in de haak.
  zaterdag 21 september 2013 @ 00:10:42 #173
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131402775
Ze krijgt volgens mij veel plaatjes enzo en eens in de zoveel tijd plaats ze iets op Facebook. Mijn deken heeft ze toen ook op Facebook gezet nadat ik haar mijn foto had laten zien.
Ik zou ook echt niet vragen zo van : he mag mijn foto op facebook?? ;)

Leuke slofjes trouwens! Ik mag/moet waarschijnlijk nieuwe gaan maken... ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131405613
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:22 schreef CREADO het volgende:

[..]

w/ *O* O+ je staat terecht bovenaan ;)
was meer bedoelt van dat het resultaat erg mooi is dus bovenaan verdient tov het andere :Y
By DMB
pi_131405948
En nog zo'n wonderschone creatie:

  zaterdag 21 september 2013 @ 10:20:02 #176
211083 Angelof9
I must go first
pi_131406638
Ik zag laatst ook nog iets, een bikini. Nou is een gehaakte bikini op zichzelf al vrij erg, naar deze mevrouw had er nogal pornografische foto's van gemaakt. En zo aantrekkelijk is het niet...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131406649
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:12 schreef kirsten. het volgende:
En nog zo'n wonderschone creatie:

[ afbeelding ]
Die zou ik zonder mouwen best tof vinden! Voor een ander, dat dan weer wel. :P
  zaterdag 21 september 2013 @ 10:21:40 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131406658
Haha ja je kunt doorslaan!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 september 2013 @ 10:49:12 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131407026
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:21 schreef phluphy het volgende:
Overigens, wanneer jullie elkaar advies vragen/geven over een benodigd aantal bollen voor een patroon, dan spreken jullie over "zoveel gram".

Volgens mijn moeder is dat niet goed en moet je spreken over de lengte van het garen.
Want niet elke 50 grams-bol heeft per definitie dezelfde lengte.
dat klopt inderdaad
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 september 2013 @ 10:50:31 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131407053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:49 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik ben er geen fan van. Het ergste vind ik het kleurverloop op de multi's. Omdat alle kleustukjes precies even lang zijn en steeds boven elkaar komen, krijg je een soort lelijke vlekken, zie hier:

[ afbeelding ]

Het "With Love" garen is me overigens wel goed bevallen.
zolang gekleurd garen op de ol zit vind ik t leuk. Maar tijdens het verwerken irriteer ik me er altijd aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131408561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

:o En hoe was dat behulpzaam, dan? :P
Ik heb het toch vertaald, dat de originele maakster er fouten in in heeft gemaakt daar kan ik niets aan doen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131408805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:54 schreef trui het volgende:

ik heb trouwens ook nog slofjes afgemaakt laatst, met Caron Simply Soft:
[ afbeelding ]
O+ Mooie knopen ook!
pi_131409335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:19 schreef trui het volgende:
stylecraft (special DK) is wel wat dunner dacht ik.

caron simply soft is trouwens ook aan te bevelen! :9~

phildar heb je in maat 3,5 en maat 6, net niet die maat van de saskia/royal, toch? (ik dacht tenminste dat dat 4-5 was).
phildar partner ja, maar impact (acryl)is volgens mij wel vergelijkbaar met saskia.
Kwak
pi_131409849
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

phildar partner ja, maar impact (acryl)is volgens mij wel vergelijkbaar met saskia.
Ik weet niet, ik denk dat die impact 3,5 wel een stukje dunner is dan saskia (heb wel eens 2 dekens gemaakt met impact 3,5).
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131414233
Zo, kreeg net even bijna een beroerte in de Wibra.. :o
Ze hadden de kasten met wol verplaatst, dus die was ik in eerste instantie kwijt!

Viel me trouwens wel op dat de wikkels vernieuwd zijn en dat er als maat haaknaald tegenwoordig 4-4.5 op staat, terwijl dat eerst 3.5-4 was.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131416123
Leuke slofjes Trui! Mooie kleurcombi.

Die bikini... tja, daar kun je heeeeel verschillend over denken. :s)
pi_131420207
Ik heb wibra fenna gevonden! Van 2 kleuren 5 bollen meegenomen, wat zal ik eens gaan maken :9
pi_131420905
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui! Je staat op Facebook bij woolly met je wafeldeken je je uilentas *O* (waarschijnlijk heb je het zelf ook al gezien :P )

Uhm Space, geen idee. Ik zou of bulky garen kopen :P en anders kijken met welke naald je Saskia haakt en waarmee je de sjaal wil haken en daar mee afmeten enzo. Anders gewoon even wat proberen. ;)
Heb jij (of iemand anders natuurlijk!) een tip voor niet te duur super bulky garen dan? :@ Ik vind het allemaal zo duur en ik heb geloof ik best veel nodig.
pi_131421041
ik heb honderdmiljoenmiljard meters grijze wol van een mislukte poncho, dus ik ga zo een simpel babydekentje opzetten, kom ik daar ook eens van af :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 21:33:02 #190
382129 crew  Donna
pi_131423570
Ik ben bezig met een col. Garen is Wibra Suzanna, lekker vlot met naald 10.
pi_131423709
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:25 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Heb jij (of iemand anders natuurlijk!) een tip voor niet te duur super bulky garen dan? :@ Ik vind het allemaal zo duur en ik heb geloof ik best veel nodig.
Oh Ik lees mee! Ik ben al een tijdje rond aan het zoeken naar superbulky maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is Roma big van scheepjeswol. Dat kan je op de markt nog wel eens voor iets van 5 euro halen, maar ik vind die kleuren zo saai.
pi_131424738
Zo, jullie zijn weer hard aan het werk geweest! Ik zag mooie dingen voorbij komen.

Spaceinvaders: Wat versta je onder super bulky? 10 mm, 15 mm, meer/minder?
Bij de zeeman verkopen ze garen voor ong. 10 mm. Olga (2kleurig draad) en ivy (effen). Allebei nog geen 2 euro per bol. Verder heb je voor een gewone sjaal wel genoeg aan 2, misschien 3 bollen denk ik hoor.
Wolplein.nl heeft wat bulky wol in de aanbieding geloof ik. Daar kun ook nog even kijken. Kan je ook op dikte selecteren. Dat vind ik altijd wel handig :)
pi_131425347
Ik zal hier even linken wat ik nodig heb! Moment :D

390 - 400 yards (357 - 366 m) Super bulky

http://www.ravelry.com/patterns/library/riga-scarf

voor naald 10 dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2013 22:12:48 ]
pi_131425448
Ivy is 54 meter per bol dus dan heb ik er zeker 7 nodig :+ plus vind ik de kleuren uit de webshop niet echt leuk.

Conclusie, met mijn eisen zal die sjaal wel altijd duur worden _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2013 22:17:37 ]
pi_131425649
dat vind ik de best met dat superbulky garen.
is naar verhouding gewoon heel duur, als je een beetje een leuke sjaal wil maken ben je gewoon best wel veel kwijt :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131425681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:18 schreef Mirjam het volgende:
dat vind ik de best met dat superbulky garen.
is naar verhouding gewoon heel duur, als je een beetje een leuke sjaal wil maken ben je gewoon best wel veel kwijt :{
ja dat is de reden dat ik deze sjaal vorig jaar niet heb gemaakt :') En dat ik hem dit jaar waarschijnlijk ook niet zal maken. _O-
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 23:10:43 #197
382129 crew  Donna
pi_131427776
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:25 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Heb jij (of iemand anders natuurlijk!) een tip voor niet te duur super bulky garen dan? :@ Ik vind het allemaal zo duur en ik heb geloof ik best veel nodig.
Suzanna van Wibra 2,29per bol van 100gram, 52meters.
pi_131427916
Ik vind dus echt nooit bulky garen bij zeeman/wibra, daarom denk ik daar dus niet aan. Maar goed de prijs van de goedkopere merken (niet lana grossa ofzo) ligt een beetje gelijk. Even kijken hoeveel op zo'n bol van de Hema zit, want dis hadden wel een mooie gele kleur zag ik :o
pi_131428017
Daar gaan inderdaad wel veel meters in! Tsja, goedkoper dan dat garen van zeeman ken ik niet, dus als je die sjaal precies na wil maken, zal het inderdaad wat meer gaan kosten.
Alternatief zou nog kunnen zijn, dat je de sjaal wat korter of smaller maakt en de kwastjes aan de uiteindes weglaat. Die vreten nl garen!
  zaterdag 21 september 2013 @ 23:51:19 #200
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131429055
En Bravo Big dan Space??? Das ook zo'n ¤5-¤8 per bol maar heb je waarschijnlijk wel aan 3 bollen genoeg.
Je zou hem ook met een iets kleinere naald maken en dan vind ik bijv Phildar Partner 6 een fijne optie.
Heb net trouwens een sjaal gebreidt met Drops Andes, ook fijn garen voor ongeveer ¤4,50.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131434166
Ik weet dat ze bij de action ook dik garen hebben, ik weet niet of dit misschien iets is. Naalddikte, prijs en looplengte durf ik zo niet te zeggen, maar denk dat het wel voor maat 10 a 12 is.
  † In Memoriam † zondag 22 september 2013 @ 09:48:38 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_131434314
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 09:22 schreef Miii3 het volgende:
Ik weet dat ze bij de action ook dik garen hebben, ik weet niet of dit misschien iets is. Naalddikte, prijs en looplengte durf ik zo niet te zeggen, maar denk dat het wel voor maat 10 a 12 is.
er staat 9-10 op volgens mij, maar dan kom je al snel op een plankje uit.

200gr - 100 meter
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131434335
Je zou, in plaats van superbulky misschien ook 2 draden Saskia kunnen nemen. Zo heb ik een sjaal voor mijn man gemaakt op naald 10. Dan kom je misschien wel goedkoper uit? Voor dubbele draad heb je 'maar' de helft meer nodig.
pi_131437969
ik heb een patroon, waar je met 2 vasten in 1 steek werkt, en dan 1 steek overslaat.
aan t einde 1 keerlosse.

maar ik wil eigenlijk ipv 2 vasten, 1 stokje en 1 vaste doen in 1 steek.
volsta ik dan ook met 1 keerlosse aan 't einde, of moeten dat dan 3 lossen worden, nee toch?

:@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131438074
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 09:52 schreef blabbel6 het volgende:
Je zou, in plaats van superbulky misschien ook 2 draden Saskia kunnen nemen. Zo heb ik een sjaal voor mijn man gemaakt op naald 10. Dan kom je misschien wel goedkoper uit? Voor dubbele draad heb je 'maar' de helft meer nodig.
Ik denk dat ik zoiets maar een stuk ga proberen met saskia.royal dat ik heb liggen. Als dat mooi is kan ik een leuke kleur uitzoeken. Dat scheelt heeeel wat in de kosten :P En ik heb het gevoel alsof dat goedkopere bulky garen er niet per se super mooi uit gaat zien met die franjes aan het einde :X

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2013 12:54:34 ]
  zondag 22 september 2013 @ 16:16:42 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131445224
mirjam, het ligt eraan waar je mee begint op de 'terugweg'. als je 'keersteek' een vervanging is voor het eerste stokje, zou ik 'm wel 2 of 3 lossen lang laten zijn. maar als het de vervanging is voor de eerste vaste, dan is 1 losse genoeg.
in de haak.
pi_131447922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:23 schreef BrainTeaser het volgende:
Zo, kreeg net even bijna een beroerte in de Wibra.. :o
Ze hadden de kasten met wol verplaatst, dus die was ik in eerste instantie kwijt!

Viel me trouwens wel op dat de wikkels vernieuwd zijn en dat er als maat haaknaald tegenwoordig 4-4.5 op staat, terwijl dat eerst 3.5-4 was.
Wisten wij toch al lang? :P Ik heb het nog nooit gebruikt met 3,5-4 altijd minstens 4,5. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131447948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zag laatst ook nog iets, een bikini. Nou is een gehaakte bikini op zichzelf al vrij erg, naar deze mevrouw had er nogal pornografische foto's van gemaakt. En zo aantrekkelijk is het niet...
Pornografisch vind ik het nou niet meteen maar of ik ze zelf zou plaatsen is een tweede. :')

Deze heeft er een goede oplossing voor gevonden. _O-

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131452164
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wisten wij toch al lang? :P Ik heb het nog nooit gebruikt met 3,5-4 altijd minstens 4,5. :')
Ik bedoelde meer dat het dus veranderd is. En ik vraag me af of alleen de maat op de wikkel nu aangepast is, of dat het garen misschien ook echt dikker is geworden.

En ik haak Saskia vaak genoeg met 3,5 of 4 hoor (voor ami's dan he).
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131457586
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Pornografisch vind ik het nou niet meteen maar of ik ze zelf zou plaatsen is een tweede. :')

Deze heeft er een goede oplossing voor gevonden. _O-

[ afbeelding ]
Ik vind dat de borsten van die 'pornografische' mevrouw er wel goed uitzien in die bikini :o dat zou je niet verwachten van een gehaakt iets, Ik zou eerder denken dat ze zouden gaan hangen _O-
pi_131458750
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:16 schreef trui het volgende:
mirjam, het ligt eraan waar je mee begint op de 'terugweg'. als je 'keersteek' een vervanging is voor het eerste stokje, zou ik 'm wel 2 of 3 lossen lang laten zijn. maar als het de vervanging is voor de eerste vaste, dan is 1 losse genoeg.
thyanks!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131470380
Dit wordt het idee voor mijn babydeken:


Babydeken 21-9-13 by estherqueens, on Flickr
pi_131471269
Ik was met dit vest : *klik* bezig, van drops. Ook met eskimo gemaakt, hij is bijna af maar i kvind het eigenlijk helemaal niets :( Hij is mega zwaar aan het worden en zit niet flatteus. Nu twijfel ik of ik hem toch ga afmaken of dat ik een andere bestemming voor het garen ga zoeken.
  maandag 23 september 2013 @ 10:18:18 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131471307
tsja, als je echt denkt dat je 'm toch nooit aan gaat doen...
in de haak.
pi_131471424
Mooi vest inderdaad. Maar ja, als je het niet gaat dragen... Je kunt het afmaken en kijken of het toch nog meevalt. Valt het tegen dan kun je het alsnog uithalen?
(het houdt je van de straat hè)
pi_131472114
mja ik vind hem ook super mooi hoor dat wel, maar hij voelt niet lekker aan op de huid, en er gaat best wat lucht door heen (het patroon is redelijk open) en hij is niet flatteus en als soort van plan kom me heen en en,, nouja, vind het ook jammer maar ik denk dat ik het toch uit ga halen. En dát is ook een crime: het vilt nogal snel. Het houd je van de straat inderdaad! haha
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 12:09:49 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_131474274
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:51 schreef wild-r0se het volgende:
mja ik vind hem ook super mooi hoor dat wel, maar hij voelt niet lekker aan op de huid, en er gaat best wat lucht door heen (het patroon is redelijk open) en hij is niet flatteus en als soort van plan kom me heen en en,, nouja, vind het ook jammer maar ik denk dat ik het toch uit ga halen. En dát is ook een crime: het vilt nogal snel. Het houd je van de straat inderdaad! haha
een woonvest, voor 's avonds op de bank,met de gordijnen dicht, niemand die je ziet ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 september 2013 @ 12:26:41 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131474687
hoe staat 't met de squares, moussy?
in de haak.
pi_131481917
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Pornografisch vind ik het nou niet meteen maar of ik ze zelf zou plaatsen is een tweede. :')

Deze heeft er een goede oplossing voor gevonden. _O-

[ afbeelding ]
_O-
By DMB
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 17:54:11 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_131485959
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:26 schreef trui het volgende:
hoe staat 't met de squares, moussy?
ik ben nog niet begonnen, moest eerst ff allerlei andere klussen doen, en nu opeens komt er ook een roestbruine col bij, dán komen de squares. Ik kan nooit met 2 of meer projectjes te gelijk bezig zijn. Jullie wel?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131486473
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:41 schreef Koningin het volgende:
Dit wordt het idee voor mijn babydeken:

[ link | afbeelding ]
Babydeken 21-9-13 by estherqueens, on Flickr
Leuk! ^O^ Zo'n soort plaid zou ik ook nog wel willen maken.. Maar eerst de ripple af maken en daarna wellicht een granny-stripe deken..
  maandag 23 september 2013 @ 18:27:05 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131486778
ik vind 'm ook leuk, Koningin!

en dat heb ik ook hoor moussy. :)
in de haak.
pi_131486896
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 17:54 schreef moussy het volgende:

[..]

ik ben nog niet begonnen, moest eerst ff allerlei andere klussen doen, en nu opeens komt er ook een roestbruine col bij, dán komen de squares. Ik kan nooit met 2 of meer projectjes te gelijk bezig zijn. Jullie wel?
Ik wou dat ik me kon beperken tot twee of drie projecten :')
Kwak
  maandag 23 september 2013 @ 19:07:22 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131487950
oh wacht ik dacht juist dat je bedoelde dat je niet met maar 1 project tegelijk bezig kon zijn, moussy. maar je bedoelde het tegenovergestelde. :D
in de haak.
pi_131488488
Gisteren 2x begonnen aan de moebius en 2x was mn chain gedraaid bij het joinen :(

Alles weg moeten gooien want fenna was niet uit te trekken.
pi_131488787
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 19:22 schreef SpaceInvaders het volgende:
Gisteren 2x begonnen aan de moebius en 2x was mn chain gedraaid bij het joinen :(

Alles weg moeten gooien want fenna was niet uit te trekken.
das echt balen. Nieuwe poging of zie je het niet meer zitten?

Ik ben altijd met meer dan 1 project bezig ;). Kan ook niet anders als je zoveel leuks ziet en soms ben ik even een projectje zat en ga ik de andere weer even doen. Heb nu hele stugge wol gekozen voor een apie (creative cotton). Echt een waardeloos haken voor een ami, want doet mij pols weer zeer :(. Ja dan stop ik en pak ik soms iets anders O+
By DMB
pi_131488825
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 19:30 schreef CREADO het volgende:

[..]

das echt balen. Nieuwe poging of zie je het niet meer zitten?

Ik ben altijd met meer dan 1 project bezig ;). Kan ook niet anders als je zoveel leuks ziet en soms ben ik even een projectje zat en ga ik de andere weer even doen. Heb nu hele stugge wol gekozen voor een apie (creative cotton). Echt een waardeloos haken voor een ami, want doet mij pols weer zeer :(. Ja dan stop ik en pak ik soms iets anders O+
ik wil het wel graag maken, dus ik zal nog een poging moeten wagen. Hopelijk lukt het wat beter. Ik weet alleen niet wanneer deze poging zal volgen :D
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 19:49:59 #228
7074 moussy
kuttekop
pi_131489584
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:07 schreef trui het volgende:
oh wacht ik dacht juist dat je bedoelde dat je niet met maar 1 project tegelijk bezig kon zijn, moussy. maar je bedoelde het tegenovergestelde. :D
:D Ja! Ik moet moet moet moet moet *dwangmatig* eerst het ene af voor ik het andere ga beginnen, anders maak ik dingen niet af.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131489616
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:49 schreef moussy het volgende:

[..]

:D Ja! Ik moet moet moet moet moet *dwangmatig* eerst het ene af voor ik het andere ga beginnen, anders maak ik dingen niet af.
hahaha _O-
By DMB
  maandag 23 september 2013 @ 20:47:13 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131492030
Heel goed juist, houden zo!
in de haak.
  maandag 23 september 2013 @ 21:27:59 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131493973


Het gaat nog een flinke tijd duren voor ik hieronder weg kan kruipen. :D
Ik heb hem vrij breed opgezet, dus het is heel wat haakwerk voor 1 toer. :Y Maar goed, voorlopig vind ik het nog leuk om te doen dus we zien wel hoe lang het duurt. :s)
***
pi_131494551
Mooie deken! Mooie kleuren, mooie steek. Wat voor wol gebruik je? (Of had je dat al 3 x gezegd? :@ )
  maandag 23 september 2013 @ 21:42:50 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131494772
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:38 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie deken! Mooie kleuren, mooie steek. Wat voor wol gebruik je? (Of had je dat al 3 x gezegd? :@ )
tx!
Phildar Impact 3,5. Had nog niemand gevraagd hoor. ;)
***
pi_131500880
Het is gelukt _O_
pi_131500897
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat nog een flinke tijd duren voor ik hieronder weg kan kruipen. :D
Ik heb hem vrij breed opgezet, dus het is heel wat haakwerk voor 1 toer. :Y Maar goed, voorlopig vind ik het nog leuk om te doen dus we zien wel hoe lang het duurt. :s)
Mooi!
pi_131503199


Deze ripple (85 x 105) was ik 2 weken aan begonnen en hij is nu vrijwel af! Moet alleen bij het donkerpaars nog even een recht randje maken en dan het geheel nog even een randje geven. 't Is voor in de shop, ik dacht de ene ripple is eruit, dan kan de volgende erin ;)
pi_131503307
Mooi kirsten! Wat voor wol en welke maat naald is het?

Zal straks eens een update van mijn ripple posten als de computer aan staat. Die is denk ik bijna twee meter breed dus gaat niet zo hard....
Kwak
pi_131503313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi kirsten! Wat voor wol en welke maat naald is het?

Zal straks eens een update van mijn ripple posten als de computer aan staat. Die is denk ik bijna twee meter breed dus gaat niet zo hard....
Stylecraft met 6 mm dus dat gaat lekker snel ;)
pi_131503324
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:03 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Stylecraft met 6 mm dus dat gaat lekker snel ;)
Oh wauw! Ik heb ook stylecraft maar doe t met 4 mm....
Kwak
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:24:05 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131504256
kirsten, lekker dat het zo opschiet!
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat nog een flinke tijd duren voor ik hieronder weg kan kruipen. :D
Ik heb hem vrij breed opgezet, dus het is heel wat haakwerk voor 1 toer. :Y Maar goed, voorlopig vind ik het nog leuk om te doen dus we zien wel hoe lang het duurt. :s)
BE, zitten je 'ribbels' wel goed boven elkaar? het lijkt op deze foto een beetje alsof ze ietwat naar rechts verspringen. maar ik kan het niet echt goed zien hoor, dus misschien is 't maar vertekening door 't perspectief.
in de haak.
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:25:47 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131504288
De foto vertekent wat idd, want ik heb daar wel goed opgelet. :Y

En als het niet superkaarsrecht is is het iig eenduidig dus wmb ook ok. ;)
***
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:07:35 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131508486
ah, gelukkig maar, BE!
in de haak.
pi_131508580
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 07:43 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]

Deze ripple (85 x 105) was ik 2 weken aan begonnen en hij is nu vrijwel af! Moet alleen bij het donkerpaars nog even een recht randje maken en dan het geheel nog even een randje geven. 't Is voor in de shop, ik dacht de ene ripple is eruit, dan kan de volgende erin ;)
Mooie kleuren zo! En wat snel :D
pi_131510797
Mooie ripple kirsten ^O^
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:49:08 #245
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131511485
Wat een mooie kleuren Kirsten. En in 2 weken af. Wow!

Hier zal ik binnenkort eens een plaatje posten van mijn witte sjaal. Al is ie niet zo heel bijzonder. Verder gisteren aan de poncho begonnen. Toch een beetje tutkleurtjes geworden. Namelijk donkerrood, roze en grijs. Eerste paar toeren zijn binnen!
pi_131513082
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh wauw! Ik heb ook stylecraft maar doe t met 4 mm....
Ik ook :Y
Wordt mooi Kirsten ^O^ Ik vind het zo'n fijn patroontje zelf O+
pi_131515920
Ook boel patronen op acreativebeing.com (blogster, schrijfster voor mollie makes / simply crochet, scheepjes/drops)

Kweenie, misschien heeft iemand er iets aan :)
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:03:21 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131516229
dat is zeker een leuke tip, bedankt!
in de haak.
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 16:17:23 #249
382129 crew  Donna
pi_131516773
Ik kan niet meer kiezen tussen haken of series kijken op Netflix! :o
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:18:49 #250
211083 Angelof9
I must go first
pi_131516832
Kun je dat niet gewoon tegelijk?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131516844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef Angelof9 het volgende:
Kun je dat niet gewoon tegelijk?
Mijn gedachte :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131516897
Als je iets hebt waarbij je niet elk detail nodig hebt om de serie te snappen gaat dat prima inderdaad :D
pi_131516952
inderdaad, gewoon tegelijk doen!! Doe ik nu ook :D heerlijk, breaking bad en *sorry voor het vloeken* een sjaal breien (het is een cadeautje). Zo heb ik veel haaktijd versleten *knikt driftig*
pi_131517004
Hihi zo haak ik mijn deken tijdens de Soprano's ;)
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 16:29:26 #255
382129 crew  Donna
pi_131517289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef Angelof9 het volgende:
Kun je dat niet gewoon tegelijk?
Nee, het is gebleken dat ik niet kan tellen en TV kijken tegelijk.

Als ik dekens of een shawl haak is het geen probleem, maar met ami`s lukt het me niet.
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:32:43 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_131517403
Bij mij is het andersom, ik moet altijd iets aan hebben staan, anders ga ik me vervelen :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 16:43:20 #257
382129 crew  Donna
pi_131517791
Ik heb ook wel eens iets 'aan' staan, zoals Hollands Next Topmodel of Cake Boss ofzo. Maar geen series of films, dat volg ik dan niet goed genoeg.
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:49:57 #258
211083 Angelof9
I must go first
pi_131517995
Ik kijk sowieso alleen maar series. Of af en toe Spoorloos of zoiets. Maar mijn haak/breiwerk leg ik nooit neer, hihi.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_131526033
Gisteren laatste aflevering van Dexter, mijn favo haakserie ;(
pi_131526113
Ik kan me trouwens sowieso beter concentreren ook tijdens werk met iets erbij zoals muziek of een serie. Anders fladderen mijn gedachten alle kanten op en gaat het veel moeizamer :)
pi_131526119
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:29 schreef Bijou het volgende:
Gisteren laatste aflevering van Dexter, mijn favo haakserie ;(
wat een kuteinde he?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131526230
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:31 schreef Mirjam het volgende:

wat een kuteinde he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131526502
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 07:43 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]

Deze ripple (85 x 105) was ik 2 weken aan begonnen en hij is nu vrijwel af! Moet alleen bij het donkerpaars nog even een recht randje maken en dan het geheel nog even een randje geven. 't Is voor in de shop, ik dacht de ene ripple is eruit, dan kan de volgende erin ;)
mooi weer ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131526598
brei of haaknaalden 2,5 - 3

looplengte ongeveer 160 meter

vraagje, heeft iemand ervaring met het katoen merk Record??? en zo ja is het wat/

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:10:22 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131532291
wow, die heeft veel te koop! klinkt best interessant, maar ik heb geen idee hoe fijn 't haakt.
in de haak.
pi_131534446
Ik heb bij haar garen besteld maar dan de baumwolle. Daar ben ik mee aan t breien. Best fijn spul en goedkoop :) ik weet niet of t fijn haakt. Bij breien heb je bijvoorbeeld minder snel kast van splijtgaren.
pi_131534552
Die heeft echt veel... lijkt wel voormalig winkeltje aan hoeveelheid :o

Ik kan voorlopig weer beestjes maken binnenkort :@


En ondertussen (omdat ik nog niet genoeg projectjes had) begonnen met een klein wafeltje:

Leuk om te doen! En ik had nog 4 bolletjes Softfun waar ik nog geen bestemming voor had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 24-09-2013 23:10:27 ]
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:08:32 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131535624
mooi Lijnloos!

en formalig? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef annelotje het volgende:
Ik heb bij haar garen besteld maar dan de baumwolle. Daar ben ik mee aan t breien. Best fijn spul en goedkoop :) ik weet niet of t fijn haakt. Bij breien heb je bijvoorbeeld minder snel kast van splijtgaren.
het is toch allemaal katoen (=baumwolle)? bedoel je dat Egyptische glanskatoen? dat ziet er mooi uit, maar ook wel erg dun.
in de haak.
pi_131535726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:08 schreef trui het volgende:
mooi Lijnloos!

en formalig? :)

[..]

het is toch allemaal katoen (=baumwolle)?
:o |:(
pi_131541359
Ik bedoelde die katoen waar groot ol de label baumwolle staat. Ik kan dar geen andererkje op vinden. Die is voor naald 3,5-4
  woensdag 25 september 2013 @ 09:24:13 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131542658
oja, ik zie nu wat je bedoelt. jammer dat ze dat maar in 4 kleuren ofzo heeft. het ziet er wel goed uit!
in de haak.
pi_131543114
daarom meisjes mijn vraag, ik ga de gok wagen, ga weer een mooi plaid maken van dat record...
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131560655
Super bulky van de hema gescoord, wat een troep zeg. Gelijk weer terug gebracht :X
  woensdag 25 september 2013 @ 19:44:36 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131562615
Oh? :o
in de haak.
pi_131565350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef Toverheks het volgende:
daarom meisjes mijn vraag, ik ga de gok wagen, ga weer een mooi plaid maken van dat record...
ben nu al heel benieuwd naar het resultaat O+
By DMB
  woensdag 25 september 2013 @ 20:50:58 #276
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131565379
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Super bulky van de hema gescoord, wat een troep zeg. Gelijk weer terug gebracht :X
waarom niet. Heb er laatst ook mee in mn handen gestaan en t leek mij wel prima...
  woensdag 25 september 2013 @ 20:52:22 #277
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131565442
Ik heb afgelopen weekend trouwens een paar haaknaalden van clover (amour?) bij Echtstudio gehaald. Dat haakt erg prima! ^O^
pi_131565544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:50 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

waarom niet. Heb er laatst ook mee in mn handen gestaan en t leek mij wel prima...
Vol pluizen, het zit met knopen aan elkaar. Er vielen gewoon pluisjes af. Heel de bol zat in de war.

Ik heb alles terug in het midden geduwd, het etiket met plakband vast gemaakt en terug gebracht ^O^
  woensdag 25 september 2013 @ 20:56:10 #279
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131565641
Nou dat is balen zeg :( Heb je het gemeld of gewoon zo je geld terug gevraagd ( en gekregen)?
pi_131565862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:56 schreef HarrrrieH het volgende:
Nou dat is balen zeg :( Heb je het gemeld of gewoon zo je geld terug gevraagd ( en gekregen)?
Geld terug gevraagd, als het nou een beetje normaal personeel was had ik het wel gemeld. Maar het zijn echt van die lusteloze mensen die nergens om geven :').
  woensdag 25 september 2013 @ 21:04:25 #281
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131566028
Wel fijn dat die lusteloze mensen bij de hema nooit zo moeilijk doen over spullen terugbrengen... :P

PS Iemand een tip hoe je een iets te grote babyponcho iets kleiner kan maken? Was al ijverig begonnen, vandaag gepast, maar was toch behoorlijk aan de ruime kant. Ze groeit er vanzelf in denk ik, maar voor nu iets met knoopjes of een touwtje ofzo :?
pi_131566114
Touwtje in een babyponcho (lijkt me dat het om het deel gaat waar het hoofd doorheen gaat) zou mij te gevaarlijk zijn. Voor je het weet blijven ze ergens achter haken en zit zon touwtje klem om het nekje... :X
pi_131566186
Ik zit te twijfelen.. ik heb leuk acrylspul gekocht, vergelijkbaar met Stylecraft dk special. Ik wil er eigenlijk een sjaal van maken met een interlocking ripple maar twijfel nu of het niet te dik/massief wordt..
  woensdag 25 september 2013 @ 21:08:53 #284
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131566235
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:06 schreef Lijnloos het volgende:
Touwtje in een babyponcho (lijkt me dat het om het deel gaat waar het hoofd doorheen gaat) zou mij te gevaarlijk zijn. Voor je het weet blijven ze ergens achter haken en zit zon touwtje klem om het nekje... :X
Maar de eerste ronde is toch ook van vaste en best stevig? Wat zou dan een andere manier kunnen zijn?
pi_131566238
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:50 schreef CREADO het volgende:

[..]

ben nu al heel benieuwd naar het resultaat O+
ja heb al helemaal patroon iets met sterren 1 kleur en dan andere kleur heb mooie kleuren bij elkaar gezocht nu nog ff bestellen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131566290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:04 schreef HarrrrieH het volgende:
Wel fijn dat die lusteloze mensen bij de hema nooit zo moeilijk doen over spullen terugbrengen... :P

PS Iemand een tip hoe je een iets te grote babyponcho iets kleiner kan maken? Was al ijverig begonnen, vandaag gepast, maar was toch behoorlijk aan de ruime kant. Ze groeit er vanzelf in denk ik, maar voor nu iets met knoopjes of een touwtje ofzo :?
Anders had ik naar de klantenservice oid gemaild met foto's :') het was echt erg.
  woensdag 25 september 2013 @ 21:48:11 #287
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131568386
misschien moet je dat alsnog doen. Je hebt nu toch je geld terug en wie weet kunnen ze er wat aan doen voor een volgende lichting.
  woensdag 25 september 2013 @ 21:53:22 #288
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131568682
Hmm en nog een vraagje. Hoe groot moet je een babyponcho maken. Of moet ik daarvoor weer een keer stiekem passen. :+
pi_131570190
maak je een baby of kinderponcho, en aan de bovenkant zo een koortje met pompoens, naai dan het koortje goed vast dat ze er niet zelf aan trekken........en gewoon als het iets te kort is leuke franjes eraan..............

OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 25 september 2013 @ 22:40:42 #290
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131571613
Hoi heks, je naait het touwtje dus vast. Je rijg m er niet doorheen? Wel leuk zo met die franjes. Zat zelf aan een randje pomponnetjes te denken :)
pi_131571741
Oh ja met vastnaaien kan het natuurlijk ook... Dat bedoelde ik eigenlijk, dat je koordje niet ineens aangetrokken (door baby zelf of door ergens te blijven haken) kan worden...
pi_131575156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:48 schreef HarrrrieH het volgende:
misschien moet je dat alsnog doen. Je hebt nu toch je geld terug en wie weet kunnen ze er wat aan doen voor een volgende lichting.
Ja goed punt wel :Y
pi_131577862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:17 schreef Toverheks het volgende:
maak je een baby of kinderponcho, en aan de bovenkant zo een koortje met pompoens, naai dan het koortje goed vast dat ze er niet zelf aan trekken........en gewoon als het iets te kort is leuke franjes eraan..............

[ afbeelding ]
O+ lief
By DMB
pi_131578028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:40 schreef HarrrrieH het volgende:
Hoi heks, je naait het touwtje dus vast. Je rijg m er niet doorheen? Wel leuk zo met die franjes. Zat zelf aan een randje pomponnetjes te denken :)
heb hem er eerst doorheen geregen en toen de uiteinde goed vast genaait met een paar steekjes, heb 3 poncho`s gehaakt voor kleindochter maar helaas ze draagt ze niet, mijn dochter houd niet zo van gebreide en gehaakte kleding, die heeft volgens mij een fobie opgelopen in haar jeugd qua kriebeltruien en jurkjes _O- heb wat afgebreid voor mijn kids, hele truien opgemaast van vliegtuigjes tot balarinna`s, en natuurlijk de AJAX truien voor zoon ( die heeft hij bewaart in een doos O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131592582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

heb hem er eerst doorheen geregen en toen de uiteinde goed vast genaait met een paar steekjes, heb 3 poncho`s gehaakt voor kleindochter maar helaas ze draagt ze niet, mijn dochter houd niet zo van gebreide en gehaakte kleding, die heeft volgens mij een fobie opgelopen in haar jeugd qua kriebeltruien en jurkjes _O- heb wat afgebreid voor mijn kids, hele truien opgemaast van vliegtuigjes tot balarinna`s, en natuurlijk de AJAX truien voor zoon ( die heeft hij bewaart in een doos O+
ik heb nog wel een dochtertje van 2 die er heel blij mee is hoor O+
By DMB
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 18:19:18 #296
382129 crew  Donna
pi_131592632
Toverheks wat leuk van die AJAX truien. Mijn oma is nu sokken voor mij aan het breien, ook lekker 'net als vroeger' haha.
  donderdag 26 september 2013 @ 21:02:10 #297
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_131598197
Toverheks, wel jammer van dat ze de poncho's niet draagt. Ze zijn juist superschattig. Wel leuk van de ajaxtruien!
Mijn zus vind mijn haaksels gelukkig wel leuk (zwager overigens vreselijk) en baby heeft nog niets in te brengen :P
pi_131609291
Beetje late reactie, maar over haken en tv kijken:
Ik kijk altijd iets tijdens het haken. Serie of film of waar ik zin heb. Meestal gaat dat goed, maar soms ben ik zo geboeid en afgeleid, dat ik ongemerkt stop met haken.
Dat is dan ook mijn graadmeter of een film/serie goed is of niet: als ik stop met haken, is het een goede film! (er even van uitgaande dat ik in goede gezondheid ben en redelijk geslapen heb ;) ). :+
Het moet wel in het Engels of Nederlands zijn! Ik kan niet haken en ondertiteling lezen tegelijk!
pi_131617381
als je een beetje een behoorlijke col wil maken van dat extra dikke breigaren, bijv. dat Olga van de zeeman (naald 10/11) hoeveel zou je dan nodig hebben? Op een bol Olga zit 55 meter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 14:43:09 #300
382129 crew  Donna
pi_131618613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:00 schreef Mirjam het volgende:
als je een beetje een behoorlijke col wil maken van dat extra dikke breigaren, bijv. dat Olga van de zeeman (naald 10/11) hoeveel zou je dan nodig hebben? Op een bol Olga zit 55 meter
Ik heb met Suzanna van Wibra (52 meter) een col gemaakt met bijna 3 bollen. Ik had niet meer genoeg voor een extra toer, maar die had ik er wel graag op gewild. Dus ik zou 4 bollen nemen dan.
pi_131618631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:43 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik heb met Suzanna van Wibra (52 meter) een col gemaakt met bijna 3 bollen. Ik had niet meer genoeg voor een extra toer, maar die had ik er wel graag op gewild. Dus ik zou 4 bollen nemen dan.
ok, thanks :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')