Waarom gebeurt hier niks aanquote:Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef portie het volgende:
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.
Rijscholen zijn altijd afhankelijk van wie er bij ze afrijdt. Een hoog percentage kan te maken hebben met een goede instructeur, maar 90+% zal waarschijnlijk een hoog aantal lessen inhouden. Dus dan ben je ondanks de lage lesprijs alsnog wel duur uit.quote:Op maandag 18 november 2013 14:52 schreef UltraR het volgende:
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.
Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.
Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0
Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant?
Jep.quote:Op maandag 18 november 2013 23:12 schreef exelletor het volgende:
Even een dom vraagje:
Moet je de net afgestapte fietsers voorrang op de zebrapad verlenen? Dus fietsers die naar het zebrapad fietsen en dan afstappen om over te steken. Kwam vandaag in opspraak met een wat oudere man die meende voorrang te hebben(en die ook nam, terwijl ik met 60km/uur aan kwam rijden), maar ik heb me twijfels over... Na korte discussie en me excuses aangeboden te hebben maar vertrokken, maar ben gewoon benieuwd wat het nou is. Normaal gesproken laat ik de (afgestapte) fietsers wel altijd voor(word toch wel blij van een opgestoken hand), maar vandaag was ik de enige auto op die weg, het regende niet en ik had eigenlijk ook een beetje haast. Als die gewoon gelijk had, ga ik het voortaan wel doen.
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt.quote:Op maandag 18 november 2013 23:23 schreef delano.888 het volgende:
Jep.
Zelfs fietsers die door rood fietsen moet je voorrang geven als er haaientanden staan aan jou kant.
Je hebt gelijk.quote:Overigens is het 'mijn twijfels' en 'mijn excuses' niet 'me twijfels' en 'me excuses'. Me is geen bezittelijk voornaamwoord.
Yup, overigens had ik in dit geval nog wel genoeg afstand om te stoppen. Maar fietsers zijn sws ook gewoon af en toe gevaarlijk bezig en ik probeer ze steeds zo ruim mogelijk in te halen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:
En ik denk dat als je een fietsende fietser op het zebrapad aanrijd je ook wel een behoorlijk probleem heb, dus lekker voor laten gaan voor de zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens. Liever 2 lessen teveel dan 2 te weinig.quote:Op maandag 18 november 2013 23:50 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb ook een instructeur die me bij voorkeur niet af laat rijden voordat er een goede kans van slagen is.
Je moet maar zo denken: van een examen kun je toch een hoop extra lessen betalen. Daar heb je dus uiteindelijk meer aan.
Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht.
[..]
Of de fietser afstapt of niet, op een vop moet je alles dat erop loopt/rijdt voor laten gaan. Al komt er een auto overheen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt.
[..]
Je hebt gelijk.
Blij zijn als je je theorie hebquote:
Je bent opgelicht.quote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.
Een fietser die door rood voor je langs probeert te rijden heeft dus absoluut geen voorrang, maar je bent natuurlijk wel fout als je 'm aanrijdt. Scheldend en toeterend dus toch maar flink op de rem trappen
Dat soort situaties komt hier in Deventer waar ik gelesd heb echt zoooo vaak voor he, als je daar geen rekening mee kunt houden hoor je je rijbewijs niet te krijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0
Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Dat is dus dus vraag. Als hij een incapabele broodmongool is dan is het een verdomd goede deal.quote:
Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0
Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Je hoeft mij niet te vertellen hoorquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.
Dit is een plekje waar ze overigens niet langs gaan bij de examen.
Sorryquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen hoor
Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sorry
Overigens te veel gelest daaro
Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |