Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn.
Reisinformatie - Regionale reisinformatie- dan busboekjes! Je moet het maar net weten, site is inderdaad niet zo overzichtelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewel
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12quote:Op zondag 22 december 2013 11:53 schreef bork het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?
Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen bus of zit vol
Maar waarom doe je zoiets?? dat is eigenlijk mijn vraag.quote:Op zondag 22 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12
ik denk dat ze die bus echt voor de stedelingen willen hebben en dat de mensen die vanaf het station naar de Uithof moeten allemaal met lijn 12 moeten reizenquote:Op zondag 22 december 2013 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Maar waarom doe je zoiets?? dat is eigenlijk mijn vraag.
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.quote:Op zondag 22 december 2013 20:56 schreef ReisT het volgende:
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal.
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.quote:Op zondag 22 december 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.
In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden.
Lijn 115 verdwijnt weer en wordt gewoon lijn 15 die in zijn geheel via de ring gaat rijden. Het gat wordt opgevuld door lijn 9 (nu lijn 5) tussen het station en Paddepoel 4x per uur te laten rijden over het traject van de huidige lijn 15. Daarna gaat lijn 9 via een lusje door Paddepoel 2x per uur door naar Zernike, terwijl de andere 2 bussen dat lusje niet maken, maar afbuigen naar Selwerd/Station Noord.quote:Op zondag 22 december 2013 22:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.
Eigenlijk zegt de eerste zin al genoeg, het is gewoon een verkapte bezuiniging.quote:Het verminderen van het aantal busbewegingen is voor ons een belangrijk speerpunt en met het beperken van doorgaand verkeer, wat het spitsvervoer naar De Uithof is, leveren we daar een belangrijke bijdrage aan.
(...)
Door het wijzigen van het lijnnummer in 28 en de keuze voor een halteplaats waar je bewust naartoe moet lopen, verbreken we bovendien de routine van mensen die uit gewoonte lijn 11 nemen.
Mocht na de eerste weken blijken dat er structurele problemen optreden in de capaciteit, dan spelen wij daarop in met structuele aanpassingen in de exploitatie-opzet.
(...)
Lijn 28 krijgt een vaste basisfrequentie van acht keer per uur op het totale traject tussen station Vleuten en P+R De Uithof. In de spits verdubbelen we deze frequentie op het drukste traject.
(...)
Dankzij deze frequentieverdeling, die goed aansluit op de vraag en de inzet van geleed materieel, zijn klanten van en naar Rijnsweerd verzekerd van voldoende capaciteit. Vanaf De Uithof naar Utrecht CS en v.v. is het aantrekkelijker om lijn 12 te nemen.
wat deed die doar den?quote:Op maandag 23 december 2013 16:42 schreef Gnittoo het volgende:
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden
Worden die duvedecs al gebruikt? Vanmiddag reed er nl. één over de kuipersdijk richting Enschede Centraal. Was helaas te ver weg om het nummertje/kenteken te zien.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef dennistd het volgende:
Er is in Twente nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen):
Ook zag ik er al Syntus-cico's in zitten, dus mogelijk dat ze ook op de gewone dienst gebruikt gaan worden en niet alleen meer voor voetbal?
Uitzendkrachten zijn vogelvrij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...
http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/
Geweldig systeem die hoor met die aanbestedingen, eerst al Syntus en nu EBS. Ik vermoed dat moedermaatschappij Egged geld bij moet leggen of anders is het over en uit!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...
http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/
http://www.groot-waterlan(...)r-vervoer-waterland/
http://www.groot-waterlan(...)ooi-om-waar-te-zijn/
http://www.groot-waterlan(...)cienter-vervoerplan/
Ben benieuwd of ze het einde van het jaar nog halen, laatste geruchten die ik heb gehoord is dat verkeersleiding die nu nog bij EBS zelf zit, overgaat naar het GVB en dat ook de Support medewerkers overgaan naar het GVB, of terug mogen op de bus.
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:49 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Uitzendkrachten zijn vogelvrij.
Het is al te gek voor woorden dat een contract teruggebracht kan worden naar 24 uur maar dat krijg je als bonden en politiek elkaars vriendje zijn.
Bananenrepubliek Nederland met z'n Haagse maffia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |