abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 december 2013 @ 11:53:32 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134553538
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn.
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?

Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen bus :'( of zit vol :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134563843
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewel :)
Reisinformatie - Regionale reisinformatie- dan busboekjes! Je moet het maar net weten, site is inderdaad niet zo overzichtelijk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 december 2013 @ 16:16:44 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134564214
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 11:53 schreef bork het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden?

Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen bus :'( of zit vol :o
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 december 2013 @ 17:06:40 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134566456
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12
Maar waarom doe je zoiets?? :? 8)7 dat is eigenlijk mijn vraag.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 december 2013 @ 19:32:29 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134572339
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 17:06 schreef bork het volgende:

[..]

Maar waarom doe je zoiets?? :? 8)7 dat is eigenlijk mijn vraag.
ik denk dat ze die bus echt voor de stedelingen willen hebben en dat de mensen die vanaf het station naar de Uithof moeten allemaal met lijn 12 moeten reizen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 december 2013 @ 20:56:57 #231
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134577405
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 december 2013 @ 21:02:56 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134577865
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:56 schreef ReisT het volgende:
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal.
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.

In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 december 2013 @ 22:18:09 #233
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_134582791
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk.

In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden.
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 december 2013 @ 22:22:37 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134583105
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115.
Lijn 115 verdwijnt weer en wordt gewoon lijn 15 die in zijn geheel via de ring gaat rijden. Het gat wordt opgevuld door lijn 9 (nu lijn 5) tussen het station en Paddepoel 4x per uur te laten rijden over het traject van de huidige lijn 15. Daarna gaat lijn 9 via een lusje door Paddepoel 2x per uur door naar Zernike, terwijl de andere 2 bussen dat lusje niet maken, maar afbuigen naar Selwerd/Station Noord.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 december 2013 @ 00:00:02 #235
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134588747
reactie op lijn 11/28, ok maar dus iedereen die op de haltes opstapte op de 11 na het station is nu de sjaak en dat is echt te merken bijvoorbeeld bij het aantal fietsen op de Biltstraat, ik vind het gewoonweg belachelijk.
Bedankt voor de reacties btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 23 december 2013 @ 00:37:31 #236
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134590449
Ter illustratie, een paar zinsnedes uit het Qbuzz-vervoersplan:
quote:
Het verminderen van het aantal busbewegingen is voor ons een belangrijk speerpunt en met het beperken van doorgaand verkeer, wat het spitsvervoer naar De Uithof is, leveren we daar een belangrijke bijdrage aan.
(...)
Door het wijzigen van het lijnnummer in 28 en de keuze voor een halteplaats waar je bewust naartoe moet lopen, verbreken we bovendien de routine van mensen die uit gewoonte lijn 11 nemen.
Mocht na de eerste weken blijken dat er structurele problemen optreden in de capaciteit, dan spelen wij daarop in met structuele aanpassingen in de exploitatie-opzet.
(...)
Lijn 28 krijgt een vaste basisfrequentie van acht keer per uur op het totale traject tussen station Vleuten en P+R De Uithof. In de spits verdubbelen we deze frequentie op het drukste traject.
(...)
Dankzij deze frequentieverdeling, die goed aansluit op de vraag en de inzet van geleed materieel, zijn klanten van en naar Rijnsweerd verzekerd van voldoende capaciteit. Vanaf De Uithof naar Utrecht CS en v.v. is het aantrekkelijker om lijn 12 te nemen.
Eigenlijk zegt de eerste zin al genoeg, het is gewoon een verkapte bezuiniging.
pi_134602496
Zojuist in Möckmühl




  maandag 23 december 2013 @ 16:42:29 #238
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_134611674
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden
pi_134614145
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:42 schreef Gnittoo het volgende:
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden
wat deed die doar den?
  Redactie Sport dinsdag 24 december 2013 @ 14:29:35 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134650784
Er is in Twente nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen):



Ook zag ik er al Syntus-cico's in zitten, dus mogelijk dat ze ook op de gewone dienst gebruikt gaan worden en niet alleen meer voor voetbal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134668037
Duvedec :D! In de buurt van Moerdijk stond er eentje van Van Oeveren op zo terrein langs de snelweg. Maar die is weggehaald..
pi_134677599
er is leven op: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/

hoop echt dat het aldanniet in beperktere vorm, weer wordt opgepakt.

fijne kerst ;)
pi_134739739
Er rijden hier in Appingedam deze morgen Qbuzz citaro LE's rond met op de LED 'instructierit"
  Spellchecker maandag 30 december 2013 @ 23:19:17 #244
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_134903188
Je kon een paar weken geleden blijkbaar rondritjes maken door/rond Haarlem, met een paar oude bussen van het NZH Vervoer Museum.

Wat filmmateriaal incl. rondrit (vanaf 20:25):
Tevens -purist.
pi_135042672
Beetje jammer dat de omgebouwde Qlinkbussen een citaro2 neus hebben, de capacities ook een citaro2 neus maar de nieuwe Qlinks een nieuwe citaro3 front -O-
pi_135058364
Het gaat goed met EBS in Waterland...

http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/

http://www.groot-waterlan(...)r-vervoer-waterland/

http://www.groot-waterlan(...)ooi-om-waar-te-zijn/

http://www.groot-waterlan(...)cienter-vervoerplan/

Ben benieuwd of ze het einde van het jaar nog halen, laatste geruchten die ik heb gehoord is dat verkeersleiding die nu nog bij EBS zelf zit, overgaat naar het GVB en dat ook de Support medewerkers overgaan naar het GVB, of terug mogen op de bus.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:11:38 #247
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_135070638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef dennistd het volgende:
Er is in Twente nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen):

Ook zag ik er al Syntus-cico's in zitten, dus mogelijk dat ze ook op de gewone dienst gebruikt gaan worden en niet alleen meer voor voetbal?
Worden die duvedecs al gebruikt? Vanmiddag reed er nl. één over de kuipersdijk richting Enschede Centraal. Was helaas te ver weg om het nummertje/kenteken te zien.
pi_135074967
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...

http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/

Uitzendkrachten zijn vogelvrij.
Het is al te gek voor woorden dat een contract teruggebracht kan worden naar 24 uur maar dat krijg je als bonden en politiek elkaars vriendje zijn.
Bananenrepubliek Nederland met z'n Haagse maffia.
pi_135081980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:50 schreef AeroxV8 het volgende:
Het gaat goed met EBS in Waterland...

http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/

http://www.groot-waterlan(...)r-vervoer-waterland/

http://www.groot-waterlan(...)ooi-om-waar-te-zijn/

http://www.groot-waterlan(...)cienter-vervoerplan/

Ben benieuwd of ze het einde van het jaar nog halen, laatste geruchten die ik heb gehoord is dat verkeersleiding die nu nog bij EBS zelf zit, overgaat naar het GVB en dat ook de Support medewerkers overgaan naar het GVB, of terug mogen op de bus.
Geweldig systeem die hoor met die aanbestedingen, eerst al Syntus en nu EBS. Ik vermoed dat moedermaatschappij Egged geld bij moet leggen of anders is het over en uit!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30:31 #250
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_135084832
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:49 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Uitzendkrachten zijn vogelvrij.
Het is al te gek voor woorden dat een contract teruggebracht kan worden naar 24 uur maar dat krijg je als bonden en politiek elkaars vriendje zijn.
Bananenrepubliek Nederland met z'n Haagse maffia.
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')