Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVhquote:
Jep:quote:Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef OEM het volgende:
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
Een ex-KLM 747.quote:Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg. Staat om de zoveel dagen een dag stil.quote:Op zondag 1 september 2013 16:50 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
KLM is idd de enige die er lijndiensten mee doet en samen met World Airways de enige maatschappij die er nog passagiers meevliegt.quote:Op zondag 1 september 2013 16:53 schreef nerd4sale het volgende:
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
Het is dan ook de enige longhaul route die ze hebben. De rest zijn korte routes in de Caribbean.quote:Op zondag 1 september 2013 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg.
Ze hebben er schijnbaar net een motor uit gesloopt. Die staat er voor op een karretje of zo.quote:Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn ...
- Opslaan in de woestijn om eventueel later weer te gebruiken (als ze dus tijdelijk niet nodig zijn)quote:Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Een flinke verzameling A300's van American Airlines staat bijvoorbeeld te verstoffen in Roswell: http://goo.gl/maps/q8oh5quote:Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
Het corrodeert wel natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Ja, een klein beetje ja. Een dun dicht laagje over het metaal wat er gelijk voor zorgt dat het niet meer corrodeert. Maar sowieso niet zo veel als Iwanius zegt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het corrodeert wel natuurlijk...
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwdquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
Ach, locatie wil ook helpen hè. Genoeg 'graveyards' gezien met prachtige auto's die nog in aardige tot uitstekende staat waren terwijl je ze al jaren tot tientallen jaren hebben stilgestaan. Handig zo'n lage luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef blingbling11 het volgende:
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren
Het entertainment systeem van KLM is dik in orde. Het eten en de service sowieso was goed op orde. Alleen de beenruimte houd iets te wensen over. Maargoed dat vind ik van veel maatschappijen in de economy.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |