abonnement Unibet Coolblue
pi_130056828
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_130056849
En mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn collega zijn zoontje sliep met 2 jaar nog niet door, en die kreeg flesvoeding. Mijn oudste sliep door met bijna 3 maanden.

Hier is de omslag geweest lijkt het. Vanmorgen was ze 20 gram aangekomen, en de verloskundige stelde voor om om de voeding bijvoeding te geven indien nodig, en dan alleen overdag te kolven. Wat ik nu doe is gewoon haar zelf laten komen, en dan maar even doorbikkelen. Ze drinkt prima nu, en laat echt merken wanneer ze honger heeft. Dat is nu dus alleen wel even om de 1,5- 2 uur. Maar dan ben ik in een minuut of 20 weer klaar.

Als ze nou morgen weer aangekomen is dan gaat het dus goed, en daar heb ik alle vertrouwen in. Vanavond belt de laktatiekundige nog weer voor overleg, ben benieuwd wat zij ervan vindt.
pi_130056889
Dat klinkt toch heel goed! Met zoveel drinken stimuleert ze je productie, en dan gaat ze er vast langer tussen laten omdat ze meer drinkt :Y
pi_130057027
Dat klinkt heel goed laiv! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130057091
Klinkt goed Laiveneertiekje! Wat LB ook zegt, ze brengt zo zelf de productie goed op gang!
pi_130057533
Phaidra, ik heb vorige week maandag (geloof ik) domperidon besteld bij medicijnen.nl, maar ik heb nog niks ontvangen. Duurde dat bij jou ook zo lang :?
pi_130058099
Dat gaat echt de goede kant op! Stop niet te rigoureus met de bijvoeding, tenzij je productie ineens een flinke sprong maakt.

ik heb ook weer melk *O*
pi_130058152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef WupWup het volgende:
Dat gaat echt de goede kant op! Stop niet te rigoureus met de bijvoeding, tenzij je productie ineens een flinke sprong maakt.

ik heb ook weer melk *O*
Het is van 140(eergisteren) naar 65 (gisteren) gegaan, en ik heb nog in de koelkast staan. Ze heeft nu 3 voedingen geen bijvoeding gehad, en tussen de laatste twee voedingen zat ook maar drie kwartier. Mocht ze straks toch weer onrustig zijn, dan geef ik ook wel weer bij.
pi_130059773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra, ik heb vorige week maandag (geloof ik) domperidon besteld bij medicijnen.nl, maar ik heb nog niks ontvangen. Duurde dat bij jou ook zo lang :?
Nee, ik had het hooguit 2 werkdagen later in huis. 2x besteld en beide keren snel geleverd. Balen zeg -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130060020
Phaidra, goede artikelen waar je naar linkte, vind dat altijd heel waardevol zulke informatie. Sterkt me in mijn eigen gevoel :). En *O* voor je 14 maanden bv!

Laiv, dat gaat goehoed!

Zo, dat is al weer snel WupWup!

Ik merk dat J. echt veel clusterbehoefte heeft als ik een aantal dagen heb gewerkt (en ik ook wel eigenlijk ;)). Doet echt wonderen voor m'n productie, ik kolfde gisteren in 1 sessie 300 cc :o *O*.
pi_130060466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:04 schreef L0t.. het volgende:
Phaidra, goede artikelen waar je naar linkte, vind dat altijd heel waardevol zulke informatie. Sterkt me in mijn eigen gevoel :). En *O* voor je 14 maanden bv!

Laiv, dat gaat goehoed!

Zo, dat is al weer snel WupWup!

Ik merk dat J. echt veel clusterbehoefte heeft als ik een aantal dagen heb gewerkt (en ik ook wel eigenlijk ;)). Doet echt wonderen voor m'n productie, ik kolfde gisteren in 1 sessie 300 cc :o *O*.
Ik heb er destijds ook veel aan gehad, net het houvast dat ik nodig had als ik alles best wel zwaar vond. Fijn dat er nu weer anderen mee geholpen zijn :).

Mooie oprengst :o!! Mijn max in 1 sessie was 240 cc geloof ik. Nu kolf ik nog maar rond de 100 cc (en nog maar 1x).

En nog bedankt voor alle jompels. Het gekke is dat ik het nu helemaal geen prestatie meer vind. Het gaat nu gewoon zo makkelijk en natuurlijk. Ook fijn dat ik eventueel gewoon een dagje weg kan, de mini niet meer afhankelijk is van mij en zelfs in slaap kan vallen zonder borst. Maar dat mag natuurlijk wel, als ik gewoon thuis ben. Want dat is fijn O+. Hij drinkt op dagen dat ik thuis ben overdag nog ca. 4-5x. En als hij 's nachts wakker wordt.

Wup nu al! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130060780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra, ik heb vorige week maandag (geloof ik) domperidon besteld bij medicijnen.nl, maar ik heb nog niks ontvangen. Duurde dat bij jou ook zo lang :?
Wat raar, ik heb het ook al lang in huis. Vorige week al geloof ik.

Wow L0t, wat een boel! Hier is de max ook iets van 240 of zo geweest. En toen zat er ook een hele tijd tussen (uurtje of 4 a 5).

Hier een dametje met een regeldagje. Grappig dat ze dit niet tegelijkertijd doen (en misschien ook wel praktisch)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:24:50 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130060866
Nou nu ben ik dus naar de site gegaan, en als ik inlog kom ik uit bij stap 1 van de bestelling, daarna moet ik betaalmethode gaan selecteren... maar het is allang besteld én van mijn rekening afgeschreven! :o 8)7

En je kunt ze tot 15:00 bellen :(
pi_130060901
mailen?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:26:22 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130060922
Wow 300 cc! :D Dat kolf ik in 3x nog maar amper!

Vandeweek begon het heel tof met 140 in de eerste sessie, maar kwam uiteindelijk toch op 300 in 3 sessies :')
pi_130060940
Lijkt me ook wel handig Kyara, anders zou je echt de hele dag alleen maar aan het voeden zijn. Niet heel praktisch met ook nog een dreumes die aandacht wil :P.

Er zat bij mij toen ook wel een uur of 5-6 tussen hoor! Rond half 6 had ze voor het laatst gedronken en ik ging rond 11 uur kolven op m'n werk. 2e sessie om 16 uur was ook 'maar' 190cc.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:30:14 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130061071
Ik kolf meestal iets van 250 na de nacht. Overdag is het per sessie meestal iets van 160-180cc. Soms meer, soms minder. Vanochtend had ik haast, zat ik tegelijk te voeden en deed het zeer ( :? ) en toen kolfde ik maar 110.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130061100
"maar"

Ik kolf hier nog maar 1x per dag en dan kolf ik zo'n 160 ml. En dat is dan ongeveer 3,5 uur na de laatste drinksessie. Nakolven is tussen de 20 en de 50 ml.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:29:35 #19
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130062986
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kolf meestal iets van 250 na de nacht. Overdag is het per sessie meestal iets van 160-180cc. Soms meer, soms minder. Vanochtend had ik haast, zat ik tegelijk te voeden en deed het zeer ( :? ) en toen kolfde ik maar 110.
Wat deed er zeer?
pi_130065585
Laiv *O*

LB balen. Toch mailen of morgen ochtend bellen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:31:29 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130068620
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat deed er zeer?
Tepelhoven. Waren ook vuurrood. Maar ik had zo'n kolfBH aan en zat half voorover om te kunnen voeden, dus het gewicht van de flesjes hing nogal eraan waarschijnlijk. Maar ze zijn sowieso wat gevoelig de laatste tijd.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130085552
Klinkt niet fijn XM, hopelijk wordt dat gauw weer minder.

E 'slaapt door', dwz ze wordt standaard tussen 5 en 6 wakker ongeacht hoe laat de laatste voeding was. Vannacht was het 22-6:30 :o Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word ook een beetje zenuwachtig ervan omdat ik laatst iets las van liever maximaal 6 uur tussen voedingen. Ivm productie dus. Moet ik me nou inderdaad zorgen maken?
pi_130085821
Geen idee. Maar mijn ervaring is dat het wel meevalt. Ik kolf rond 22.00 uur voor het laatst en soms worden ze ook wel eens om 7 uur wakker (ze krijgen rond middernacht dus een fles afgekolfde melk). Gister was dat ineens weer half 4 en dat was geen enkel probleem.
pi_130086738
Hier een topnacht. Alsof ze het door heeft. Heb haar gisteravond in bad gedaan (vaak doucht ze sochtends met 1 van ons), lekker ingesmeerd en om half 10 gevoed. Rond half 11 heb ik haar in haar wiegje gelegd. Na wat gepruttel toch echt wat huilen en haar bij me genomen. Rond 12 uur begon ze weer te zoeken en heb ik haar in slaap gevoed. Om 4 uur een langdurende voeding, liggend en weer in slaap gevoed. Nu net om half 9 werd ik uit mezelf wakker met een vrolijk wakker grietje naast me, dus aangelegd. Heerlijk!

Max hoeveelheid tussen voedingen weet ik weinig van ;)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:28:34 #25
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130087035
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:40 schreef LadyBlack het volgende:
Klinkt niet fijn XM, hopelijk wordt dat gauw weer minder.

E 'slaapt door', dwz ze wordt standaard tussen 5 en 6 wakker ongeacht hoe laat de laatste voeding was. Vannacht was het 22-6:30 :o Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word ook een beetje zenuwachtig ervan omdat ik laatst iets las van liever maximaal 6 uur tussen voedingen. Ivm productie dus. Moet ik me nou inderdaad zorgen maken?
Vind ik lastig te zeggen in jouw situatie. Je kunt het gewoon aanzien en genieten van je nachtrust (rust is ook belangrijk voor je productie) of je kunt om 4 uur er nog uit gaan om te kolven. E. Wakker maken zou ik niet doen zolang ze haar lijntje blijft volgen.

Kiwi, lekker geslapen dus?

Lauren wordt momenteel weer vaker dan 1 keer wakker 's nachts :O . Ik kijk uit naar de dag dat ze 6 uur aaneengesloten gaat slapen. We gaan volgende week naar MN ouders, kijken of de buitenlucht haar in slaap helpt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')