abonnement Unibet Coolblue
pi_130071828
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:25 schreef Fee-nix het volgende:
Ah nee, Kyara, V.iktor?! Arm meisje...

Mignonne, ik ken ook een Turkse met een dochtertje Elif, maar die spreken het uit als 'Eelief'. Vind t wel een mooie naam :Y .
Ik ken de naam ook als Eelief. Mooi vind ik m! Net als Dilay, Sevim en Dilara.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:33:58 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130071868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zó mooi O+

Sophia was mijn naam voor een derde dochter, maar ik denk dat we toch maar voor iets anders gaan, t voelt net niet ofzo.
De naam van jouw oudste staat hier nog met stip op 1 O+
Merve vind ik ook héél mooi.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:35:20 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130071936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

zit je daar in je all-inclusive resort in Antalya, met je kutnaam :+
Zoete wraak voor het feit dat hun kinderen hier de hele dag "Anne" lopen te roepen ;).
KuikenGuppy
pi_130072045
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zoete wraak voor het feit dat hun kinderen hier de hele dag "Anne" lopen te roepen ;).
:D

Denk je semi-sjiek te doen, geef je je kind een dubbele naam

Anne-Vajen

weer niet goed in je all-inclusive resort }:|
:)
pi_130072210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

Denk je semi-sjiek te doen, geef je je kind een dubbele naam

Anne-Vajen

weer niet goed in je all-inclusive resort }:|
Hahaha allemaal boze medewerkers achter je aan:'Hou mn moeders kut er buiten ja!' :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:42:31 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130072337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

Denk je semi-sjiek te doen, geef je je kind een dubbele naam

Anne-Vajen

weer niet goed in je all-inclusive resort }:|
:D _O-
KuikenGuppy
pi_130072405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De naam van jouw oudste staat hier nog met stip op 1 O+
Merve vind ik ook héél mooi.
Ik ben nog steeds zó blij met de naam van onze oudste O+ hij past echt bij haar. Nu gaat uiteindelijk ieder kind wel bij zn naam passen enzo :+ maar als ik aan de naam van mn oudste denk dan dacht ik altijd aan zo'n type kindje als zij is, qua uiterlijk bedoel ik voornamelijk.
:)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:46:15 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130072533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds zó blij met de naam van onze oudste O+ hij past echt bij haar. Nu gaat uiteindelijk ieder kind wel bij zn naam passen enzo :+ maar als ik aan de naam van mn oudste denk dan dacht ik altijd aan zo'n type kindje als zij is, qua uiterlijk bedoel ik voornamelijk.
Daar gaat ons kind waarschijnlijk niet aan voldoen :+ maar ik vind hem ook zó mooi. Een lieve sierlijke naam. Mijn vriend is nog niet 100% overtuigd.

Wat ik me afvroeg... is die é nooit lastig? Met digitale dingen enzo... Futiliteit maar kwam laatst in me op.
pi_130072645
Ik kon jullie deze opsommingen niet onthouden....

Met een opmerkelijke voornaam als de mijne (auteur heet Nieske) heb je al snel een lichte obsessie met opmerkelijke voornamen. Dus net als vorig jaar heb ik ook dit jaar weer de beste, merkwaardigste, opmerkelijkste kindernamen van het afgelopen jaar verzameld uit de complete lijst van de SVB. Geordend in de traditionele handige categorieën, zoals ghettonamen, merknamen en alternatieve spellingen, maar ook met nieuwe binnenkomers zoals hockeynamen, kaassoorten, en een aantal nieuwe trends, zoals Engelse achternamen als voornaam. Voor u, lieve lezer, voor u!

Ik heb ongetwijfeld een aantal opmerkelijke voornamen gemist. Heb je aanvullingen? Daarvoor zijn de comments!

Een grotere collectie ghettonamen dan ooit tevoren. Cherdestiny, Legendaiyro, Queen-ensiellyque, Chavenity, Brianitchio, Djahmahlio, Yah’liyah-Divine, Edsverchainery, Gië-Raysho, Dayshuendro, Jah-Luciëncio, Ashantella, Jovensleymar, Le’Johnso, Naygenn-Ruminey, Jevarryianne, Qivánno-Lorenxio, Raydiënshello, Regencely, Xiovyengelo, Aldreanique, Cedrixianthley, Kaeyano-Casey, Angejahnairah, C’yerlee-Deliyah, Jaydashantheley, Cheynaillyshia, D’Shelainey, Day-Shineneley, Divainchéliënne, Fay’den-river, Gerselayna-Rinshely, Jaevienteley, Dwigh-Shalaino, Ty’chaero-Jenoah, Abbygael-Joy, Jah’Deevah, D’vinejerreau, Jorghinio, Ar’Chianthony, Xi-jeany

Maar ook: kinderen die worden geboren met een hockeystick in hun handjes. Emma-Jasmijn, Beau-Dante, Charlotte-Sophie, Eleonore-Joanna, Florian-Julius, Sophie-Isabel, Fleur-Elise, Emma-Claire, Ethan-Alexander, Eva-Jolien, Julie-Lucette, Linde-Sophie, Carolene-Sophie, Valérie-Sophie

Bestaande woorden. Bikkel, Veer, Bijoux, Dragon, Zilver, Vonk, Blaas, Amerika, Burger, April, Indigo, Dimmer, Pastel, Tuba, Ding, Feniks, Luit, Man, Herder, Azalea, Moslim, Hip, Zon, Melodie, Zwaantje, Iep, Maan, Jazz, Mint, Mus, Pauw, Bloem, Bloesem, Saffier, Pop, Kam, Link, Vaan, Bliksem, Dia, Anemoon, Aster, Beer, Huig, Dahlia, Fee, Haagje, India, Karamel, Kerrie, Lelie, Mint, Sjerp, Twist, Narcis, Violet

Merknamen. Bentley, Chevy, Davidson, Diesel, Joulz, Aveda, Leonidas, Mexx, Rolex, Versace, Dior, Levi, Chanel, Marie-Claire, Harley, Jameson, Dodge, Bailey, Sephora, Mars, Cacharel, Royce, Cosmo, Dyson, Didi, Jillz, Cooper en een special mention voor Theflonh (een meisje)

Pretentieuze namen. Amadeus, Caesar, Rembrandt, Bonifacius, Sultan, Wolfgang, Icarus, Matisse, Nero, Poseidonas, Xerxes, Shiva, Wolfram, Hamlet, Horatio, Aida, Cyrano, Daedalus, Apollo, Apollonia, Parisienne, Sappho

Engeltalige abstracte termen. Blessing, Gracious, Justice, Mercy, Patience, Serenity, Religion, Soul, Wonder, Wonderful, Autumn, Faith-heavenly, Favour, Happy, Bliss, Charity, Hope, Destiny, Freedom, Liberty, Divine, Faith, Liberty-Grace, Lovely, Harmony, Sparkle, Mellow, Infinite, Peace, Twinkle, Infinity, Joy, Virtuous

Alternatieve spelling van normale namen. Alexx, Qiqi, Brajan, Djustin, Fabi-Jan, Djessebel, Seddrick, Felīcija, Jazmyn, Djim, Niils, Juuwls, Gionatan, Jhacobus, Djennet, Alhyzia, Danieq, Aliccea, Cateau, Jimmi, Annah, Yuriaan, Asmae, Carlein, Jorrith, Keavin, Maaik, Alexsander, Alexsandra, Swenn, Tjarlie, Djazzmin, Marlouz, Nayomi

Alternatieve spelling waarvan ik me afvraag of het expres is. Jesica, Jorden, Felissity, Dantae, Shayenne, Navayo, Samoeray, AAliyah, Ellenoor, Donnevan, Matthéüs, Andjelina, Ansjelina, Duncen, Ferdienand, Dautsen, Heavely, Heavenley, Caeser, Jennefer, Jenniffer, en uitsmijter Briannne met driedubbele N

Verwacht je dat je kind dit ooit kan spellen? Abdellahzulbijadeyn, Đorđe, Eintemaxemilium, Jeaudellysõn, Obunikechukwu, Shu-Dhjai’Drion, Judlycxea, Kayxealitzah, Erligaëdionn, G’quentony, Crisshantteley

Bekend van tv/film/boek/voetbal. Brody, Rhaego, Katniss, Arwen, Lumen, Diëgo-Chavez, Sirius, Renesmee, Bella, Eowyn, Neville, Beckham, Happyness, Xavi (186 (!) jongetjes), Zinedine (div. spellingen)

Nieuwe trend: Engelse achternamen. Beckham, Tyson, Jones, Wilson, Fletcher, Jefferson, Flemming, Kennedy, Miller, Fraser, Hunter, Nelson, Anderson, Carson, Tyler, Bellamy, Princeton, Raegan, Wellington, Maddox, Payton, Sawyer, Kingsley, Lennon, McCoy, Franklin, Hamilton, Collins

Nieuwe trend: varianten op Bentley. Nachantley, Richantley, Tishantley, Jahventley, Brantley, Rochentley, Lushently, Roquently, Shurwently, Daviëntley, Michently, Raiviëntly, Divantley, Ivantley, Ruquentley, Kently, Levantly, Jahsaintley, Rigentley, Sjoervently

Nieuwe trend: varianten op Hendrick. Aushsendrick, Rudgendrick, Johandrick, Eugendrick, Shaydrick, Kendrick, Lysandrick, Ri-Wendrick, Showendrick, Ulriviendrick, Eldrick, Jay-Viëndrick, Roshandrick, Seddrick, Jaydrick, Richendrick, Roshuriongerick

Tweelingen of toeval? Chukwufuwanya en Chukwufunanya, Diamantino en Diamanta, Lummetje en Lubbetje

Vierling of toeval? Oluwafemisola, Oluwaferanmi, Oluwatobiloba en Oluwadamilola

Geïnspireerd door Italiaanse restaurants. Castellamare, Misto, Bella-Fiori, Riviera

Ik weet niet hoor maar dit is een soort kaas. Danish, Edam

En tot slot: de vrije categorie. Tedje (een meisje), Miao, Pietsje, Rehab, Chancellor, Jizz, Woody, RolliNHCy, Kadrie, Lola-Lily, Mamadama, Dagobert, Meeuwis, Yroxax, Qxaxia, Bommel (een meisje), J’adore, Bentley-Maximiliano, Bossen-Boshen, LeCurWarren, Tinkabella, Ebenezer-Ansley, Engelgiano, Jasperwachara, O’, Prince-Joaquin, Ricardoboy, Biennedelavie, Jazzy-Joy, Jurkeigh-Leigh, Chazz-River, Allyssa-Tiara, Anne-Faith, Splynter, De, Ha, Empress

(bron : http://ladygeek.nl/2013/01/de-opmerkelijkste-voornamen-van-2012/)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_130072745
Ik vind Manon eigenlijk ook nog steeds een hele mooie naam! Zie hem net in de top-10 van Frankrijk staan. Oh wacht, zal de top-10'en eens posten.

Australia

Girls' names
Lily
Ruby
Charlotte
Chloe
tied with
Sophie
Olivia
Isabella
Mia
Emily
Ava

Boys' names
Jack
Cooper
Oliver
Noah
Thomas
Lucas
Lachlan
William
Jackson
Charlie

Brazil

Girls' names
Júlia
Sophia
Isabella
Maria Eduarda
Giovanna
Beatriz
Manuela
Rafaela
Mariana
Gabriela

Boys' names
Gabriel
Davi
Miguel
Arthur
Matheus
Lucas
Guilherme
Pedro
Gustavo
Felipe

Canada

Girls' names
Olivia
Emma
Sophia
Ava
Chloe
Abigail
Emily
Madison
Lily
Charlotte

Boys' names
Liam
Ethan
Jacob
Logan
Owen
Noah
Alexander
Nathan
Benjamin
Lucas

France

Girls' names
Emma
Léa
Clara
Chloé
Inès
Jade
Manon
Sarah
Lola
Camille

Boys' names
Lucas
Enzo
Nathan
Mathis
Louis
Raphaël
Gabriel
Yanis
Hugo
Thomas

Germany

Girls' names
Mia
Lea
Emma
Emily
Hannah
Lena
Lilly
Sarah
Laura
Leonie

Boys' names
Lukas
Jonas
Maximilian
Ben
Felix
Luca
Leon
Niklas
Louis
Paul

India

Girls' names
Ananya
Sara
Aditi
Riya
Jiya
Saanvi
Khushi
Anika
Aanya
Anushka

Boys' names
Aarav
Aryan
Krishna
Arnav
Sai
Aarush
Ishaan
Neel
Om
Vihaan

Russia

Girls' names
Maria
Anastasia
Daria
Elizaveta
Anna
Sofia
Ksenia
Eva
Polina
Ekaterina

Boy's names
Alexandr
Maxim
Ivan
Artem
Dmitriy
Egor
Nikita
Matvey
Arseny
Timofey

Spain

Girls' names
Sofía
Valentina
Isabella
Camila
Valeria
Mariana
Gabriela
Sara
Daniella
Maria Jose

Boys' names
Santiago
Sebastián
Matías
Nicholas
Samuel
Alejandro
Matthew
Diego
Benjamin
Daniel

US

Girls' names
Sophia
Isabella
Olivia
Emma
Chloe
Ava
Lily
Madison
Addison
Abigail

Boys' names
Aiden
Jacob
Jackson
Ethan
Jayden
Noah
Logan
Caden
Lucas
Liam
pi_130072764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daar gaat ons kind waarschijnlijk niet aan voldoen :+ maar ik vind hem ook zó mooi. Een lieve sierlijke naam. Mijn vriend is nog niet 100% overtuigd.

Wat ik me afvroeg... is die é nooit lastig? Met digitale dingen enzo... Futiliteit maar kwam laatst in me op.
Ach welnee, als je er moeite mee hebt dan zeg je toch gewoon Amalia? :') /oudzeer :+

Sja ik hoor met enige regelmaat Ammuhlie, like als in Ammehoela :')
En ook Aameelie. met de klemtoon op de middelste lettergreep. Er zijn maar weinig mensen die de naam in 1 keer normaal uitspreken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat van te voren niet gedacht had. Wel dat we het af en toe zouden moeten voorzeggen zeg maar. Maar niet dat het dan consequent verkeerd gezegd wordt.

Maar goed, we dachten met de jongste een veilige keus te hebben wat dat betreft maar die is ook al van alles genoemd :')
:)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:53:00 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130072936
Wel grappig, jouw omschrijving. Dat is nou exact de reden van twijfel voor mijn vriend :+ Dat het al heel snel ammuhlie wordt en dat vindt hij niet mooi. Maar goed, het is niet dat we een andere naam hebben :')
pi_130073001
Dan wordt het toch Elodie :+ O+ O+ O+

Silvijn en Elodie

Uit een sprookjesboek... O+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:55:07 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130073063
Dat vindt ie volgens mij vrähselijk!
Ik vind Elodie trouwens ook wel erg kakky met Silvijn samen

Oh ik zie nu pas je megapost hierboven, eens kieken.
pi_130073149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Dan wordt het toch Elodie :+ O+ O+ O+
hoe? Eejloooodie? ik hoor het mn oma al zeggen ;(

Nouja weet je spees, ze zegt het zelf wél goed, de juf op haar school zei het wel goed, mn (schoon)ouders en verdere (schoon)familie zeggen het wel normaal. Uiteindelijk komt het wel goed. :P
:)
pi_130073187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe? Eejloooodie? ik hoor het mn oma al zeggen ;(

Nouja weet je spees, ze zegt het zelf wél goed, de juf op haar school zei het wel goed, mn (schoon)ouders en verdere (schoon)familie zeggen het wel normaal. Uiteindelijk komt het wel goed. :P
Ja! Melodie maar dan zonder M. Ik had de leukste Elodie ever op m'n werk!
Edit: klemtoon dus op die Eej-loo-DIE
pi_130073375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ja! Melodie maar dan zonder M. Ik had de leukste Elodie ever op m'n werk!
Edit: klemtoon dus op die Eej-loo-DIE
ja ik weet hoe je t uitspreekt :D maar ik hoor het mn oma al zeggen: hoe?? en dan met de klemtoon op de LO en dat dan hardnekkig volhouden :+

de naam van mn oudste ligt de klemtoon ook op die LIE, en eigenlijk wordt de middelste é in de praktijk meer uitgesproken als een soort halve ie. Zo spreekt ze het gelukkig zelf ook uit.

Mn jongste zeg Alie of Alie'tje tegen haar :')
:)
pi_130073476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ik weet hoe je t uitspreekt :D maar ik hoor het mn oma al zeggen: hoe?? en dan met de klemtoon op de LO en dat dan hardnekkig volhouden :+

de naam van mn oudste ligt de klemtoon ook op die LIE, en eigenlijk wordt de middelste é in de praktijk meer uitgesproken als een soort halve ie. Zo spreekt ze het gelukkig zelf ook uit.

Mn jongste zeg Alie of Alie'tje tegen haar :')
Ah, ik begreep je verkeerd :)

Ik vind de uitspraak van de naam van jouw dochter ook vanzelfsprekend hoor. Maar goed, dat geldt dus niet voor iedereen :D .
pi_130073511
Op vakantie hoorde ik een moeder haar dochter aanspreken met Mike. Bleek later Maaik te zijn.

En een vrouwelijke oud-collega heet Mikal, speeek uit: Maikel.

Hmmmz.... niet mijn smaak.
pi_130073572
Mignonne...weet jij nog wanneer je ong je mega-lijst gepost hebt voor mij? Ik geloof dat wij er uit zijn en ik ben benieuwd of ze er tussen staan. Kan het alleen niet meer vinden :{
Lotte!
Noah!
pi_130073597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ah, ik begreep je verkeerd :)

Ik vind de uitspraak van de naam van jouw dochter ook vanzelfsprekend hoor. Maar goed, dat geldt dus niet voor iedereen :D .
Ik vond het altijd zó vanzelfsprekend dat ik me nog steeds niet goed voor kan stellen hoe je het niet goed uit kan spreken :? maar goed, het kan, op meerdere manieren ook nog :')

en dan ga k nu mn nachtdienst in, eens zien wat dat aan nieuwe namen oplevert ;) cheers!
:)
pi_130073614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
Mignonne...weet jij nog wanneer je ong je mega-lijst gepost hebt voor mij? Ik geloof dat wij er uit zijn en ik ben benieuwd of ze er tussen staan. Kan het alleen niet meer vinden :{
oh god euh ff kijken hoor
:)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:03:36 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130073636
Leuk, succes!
Hoop dat je nu wel wat af kunt strepen....
pi_130073692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vond het altijd zó vanzelfsprekend dat ik me nog steeds niet goed voor kan stellen hoe je het niet goed uit kan spreken :? maar goed, het kan, op meerdere manieren ook nog :')

en dan ga k nu mn nachtdienst in, eens zien wat dat aan nieuwe namen oplevert ;) cheers!
Werk ze! Hopelijk weinig bloed, poep en vruchtwater op je pakje! En gezonde babies of course! Met mooie namen.....!
pi_130073955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:02 schreef Linda2205 het volgende:
Mignonne...weet jij nog wanneer je ong je mega-lijst gepost hebt voor mij? Ik geloof dat wij er uit zijn en ik ben benieuwd of ze er tussen staan. Kan het alleen niet meer vinden :{
Hier!!

OUD / Kindernamen #138 Met Linda, Erik en Jeroen

En thanks ladies :D ik ben benieuwd.... we zullen zien ;)
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')