Tis weer even wennen aan het race-programma nu ze weer in Azië zijn Was het ook vergeten, maar ik zette toevallig de Sky stream aan op de mediabox en zag de start opstellingquote:
De banden zijn identiek aan de F1 banden, dus in theorie zouden die ook zo moeten slijtenquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:21 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie het, wtf!
Als ze bij de f1 nou ook eens zo slijten, krijgen we nog een leuke race
vanmorgen aangepast voor de laatste keer volgens pagina bron.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://f1rejects.com/centrale/2013/vettel/index.html
Geen idee wanneer dit artikel is geplaatst op f1rejects, maar een terecht punt.
Makkelijk, meelopen, inductiefout.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://f1rejects.com/centrale/2013/vettel/index.html
Geen idee wanneer dit artikel is geplaatst op f1rejects, maar een terecht punt.
Het gaat niet om Vettel maar om de beperkte nieuwe aanwas.quote:Op zondag 22 september 2013 00:10 schreef Marks het volgende:
[..]
Makkelijk, meelopen, inductiefout.
Dat Vettel NU de beste is, zegt niet dat dit zo blijft.
Na Alonso zijn wk in 2006, Schumi zijn vertrek, dacht iedereen dat het tijdperk Alonso aan zou breken. Om maar wat te noemen.
Niemand kan de toekomst van de F1 voorspellen op deze manier.
En vandaag besefte ik nog weer even, dat het bijvoorbeeld Hamilton was die weer te wijd ging in de parabolica 2 weken terug in de kwali. Geen Vettel. Hij is gewoon goed, probeer dat eens te waarderen NU in plaats van over 20 jaar...
jou misschien niet, maar die TV wat elke week 't raam uit gaat heb ik wel medeleven meequote:Op zondag 22 september 2013 00:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat niet om Vettel maar om de beperkte nieuwe aanwas.
Dat Vettel de beste is boeit me weinig
quote:Op zondag 22 september 2013 00:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jou misschien niet, maar die TV wat elke week 't raam uit gaat heb ik wel medeleven mee
quote:Verstappen doet het wéér! Sensationeel naar de wereldtitel in Frankrijk
In het Franse Varennes werd dit weekend het wereldkampioenschap karting voor de KZ-klasse verreden. Max Verstappen vertrok als één van de topfavorieten naar het circuit, waar hij de strijd aan ging met sterke concurrenten als Marco Ardigo, Bas Lammers en zelfs oud-F1-coureur Jaime Alguersuari. Kon de CRG-coureur een nieuwe titel aan zijn indrukwekkende lijst van 2013 toevoegen? En wat presteerden de overige Nederlandse en Belgische talenten in de KZ, KZ2 en Academy klassen? Racexpress.nl blikt terug op een enerverende finaledag!
Na de kwalificatieheats op zaterdag stond Max Verstappen als tweede in de ranking genoteerd. Het hele veld werd vervolgens zondagochtend in twee groepen opgedeeld, en iedere groep reed één prefinale. De beste 17 rijders per groep mochten uiteindelijk door naar de allesbeslissende finale. De eerste prefinale werd gewonnen door de Italiaan Marco Ardigo, maar hij werd op de voet gevolgd door Patrik Hajek, Charles Leclerc en Felice Tiene. De Belg Yannick de Brabander eindigde als zesde, terwijl Bas Lammers de Nederlandse eer hoog hield met p9. Jorrit Pex kwam als elfde over de streep, voor Dylan Davies (14e) en Sinan van der Raad (15e). De Belg Jonathan Thonon kende veel pech en zag de eindstreep niet. Hierdoor werd de snelle CRG-coureur uitgeschakeld voor de finale.
In de tweede prefinale waren vele ogen gericht op Max Verstappen. de Nederlander mocht vanaf de voorste rij starten, en kreeg te maken met stevige weerstand van een aantal snelle concurrenten. Desondanks zette de CRG-coureur zijn goede prestaties van het weekend voort en reed hij naar een knappe overwinning. Paolo de Conto eindigde op vier tienden achterstand als tweede, en kwam daarmee voor Davide Fore en Roberto Toninelli over de lijn. Rick Dreezen was de snelste Belg en eindigde als zesde.
Dankzij zijn overwinning in de prefinale, mocht Max Verstappen de belangrijke finale vanaf de pole-position starten. Met een aantal snaarstrakke rondetijden reed het talent zich ronde na ronde langzaam los van zijn achtervolgers. De KZ coureurs waren het hele weekend flink aan elkaar gewaagd en onderlinge verschillen waren minimaal, maar in de finale wist Verstappen nét dat beetje extra uit zichzelf, de kart en de motor te halen. Mede dankzij felle gevechten om de tweede plaats, kon de Nederlander zich ruim 3 seconden losrijden van zijn achtervolgers, en daarmee de wereldtitel KZ binnenhalen. Een prachtig resultaat, welke de ijzersterke vorm van Verstappen opnieuw benadrukt.
Alleen de race van vandaag was live. Die van morgen wordt pas om 12 uur 's nachts uitgezonden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend het voorlaatste raceweekend in het WSR kampioenschap
Beide races zijn weer live op Eurosport 1.
Zaterdag:
13:15 - World Series by Renault in Paul Ricard (Frankrijk) - 1ste race (75min)
stream = hier
Zondag:
15:15 - World Series by Renault in Paul Ricard (Frankrijk) - 2nd race (1h15mn)
uitslag kwalificatie 1:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, ik zat per ongeluk op de Franse site. De race wordt op de Franse ES wel live uitgezonden, dus dan zal die wel ergens terug te vinden zijn als streamquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen de race van vandaag was live. Die van morgen wordt pas om 12 uur 's nachts uitgezonden.
SPT / DTM #1quote:
Ben ik niet met je eens. Gasten als Glock, Paffet, Rockenfeller, Farfus, Ekstrom,.......... zijn geen jonge gasten meer.quote:
Hij en Christijan Albers zijn de enige 2 die zo terecht zijn gekomen in de F1. Een alternatieve route is het dus ook niet echt, ondanks dat er een paar zijn die het toch zo proberen, zoals Wickens en Juncadella.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Pos Driver Team Time Gap 1. Kevin Magnussen DAMS 1m48.042s 2. Marco Sorensen Lotus 1m48.351s +0.309s 3. Nico Muller Draco 1m48.423s +0.381s 4. Antonio Felix da Costa Arden Caterham 1m48.501s +0.459s 5. Nigel Melker Tech 1 1m48.524s +0.482s 6. Norman Nato DAMS 1m48.620s +0.578s 7. Stoffel Vandoorne Fortec 1m48.638s +0.596s 8. Will Buller Zeta 1m48.767s +0.725s 9. Arthur Pic AV 1m48.834s +0.792s 10. Marlon Stockinger Lotus 1m48.956s +0.914s 11. Will Stevens P1/Strakka 1m48.968s +0.926s 12. Mikhail Aleshin Tech 1 1m49.004s +0.962s 13. Nikolay Martsenko Pons 1m49.017s +0.975s 14. Andre Negrao Draco 1m49.047s +1.005s 15. Zoel Amberg Pons 1m49.075s +1.033s 16. Matias Laine P1/Strakka 1m49.112s +1.070s 17. Lucas Foresti SMP/Comtec 1m49.192s +1.150s 18. Christopher Zanella ISR 1m49.269s +1.227s 19. Jazeman Jaafar Carlin 1m49.299s +1.257s 20. Pietro Fantin Arden Caterham 1m49.368s +1.326s 21. Sergey Sirotkin ISR 1m49.411s +1.369s 22. Daniil Move SMP/Comtec 1m49.486s +1.444s 23. Carlos Sainz Jr Zeta 1m49.505s +1.463s 24. Carlos Huertas Carlin 1m49.547s +1.505s 25. Oliver Webb Fortec 1m49.823s +1.781s 26. Yann Cunha AV 1m50.147s +2.105s |
Verloren door een likje verfquote:Winner Kevin Magnussen excluded from FR3.5 race one at Paul Ricard
Kevin Magnussen has lost his victory in the first Formula Renault 3.5 race of the weekend after his car failed post-race scrutineering.
The Dane took a dominant win on Saturday afternoon to take him to the brink of the FR3.5 title.
According to a statement released by race officials on Saturday night, Magnussen was excluded for "Non conformity of car #20 with the 2013 Formula Renault 3.5 technical regulations article 3.1.1 and/or page 20 of the nomenclature about the DRS flap.
"Breach of the art. 19.15 Sporting regulations and art.3.1.1 technical regulations and/or page 20 of the nomenclature - anything that is not explicitly and expressly authorised by the technical regulations is prohibited."
DAMS: DRS paint cause of exclusion
Magnussen's exclusion means that Antonio Felix da Costa is promoted to race winner, with second-placed Stoffel Vandoorne reducing Magnussen's championship lead to 18 points with three races remaining this season.
Da Costa said on Twitter: "So Dams car was not up to regulation, we won the race today. I feel sorry for Kevin, he drove well today."
DAMS, which was involved in controversy earlier in the day when it was understood to have triggered an investigation into Vandoorne and da Costa's sector times under yellow flags, has already expressed its intention to appeal the decision.
quote:DAMS reveals DRS paint was cause of Kevin Magnussen FR3.5 exclusion
DAMS has revealed that Kevin Magnussen's exclusion following his Formula Renault 3.5 victory at Paul Ricard related to the paint used on his car's DRS flap.
While Renault Sport has been unavailable for comment since the decision was revealed that Magnussen had lost his victory, DAMS explained its side of the story with a statement on Saturday night.
That statement suggests that the McLaren junior driver's exclusion was in relation to "the quality of paint" used on the DRS flap, and DAMS also claims that it had previously had the parts in question "agreed" to by Renault Sport.
The statement said: "Since the 2012 season after permanent consultation with the Renault Sport organisation DAMS has been using the same DRS flap.
"Even though we supplied emails as proof of our technical discussions with the Renault Sport management on this subject the stewards nonetheless maintained their decision [to exclude Magnussen].
"DAMS is appealing against this decision as the paint on the flap was agreed by Renault Sport without any additional clarifications on the quality of the paint to be used.
"During these discussions with Renault Sport DAMS put forward suggestions to avoid any form of interpretation on this point.
"DAMS has taken note of this decision and remains more determined than ever to win the 2013 title in the Formula Renault 3.5 series."
Magnussen, who was on the verge of sealing the title following his race one win, can no longer win the championship this weekend.
His lead over Stoffel Vandoorne has been cut from 46 points to 18 by the decision, meaning that the biggest lead he could have after Sunday's race is 43, with 50 still available at the Barcelona finale in October.
Zo goed als begonnen dusquote:Op zondag 29 september 2013 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
WSR is nog niet begonnen, gaan zo de opwarmronde doen.
Nog belachelijk dat 't niet live istwitter:WSR_Live twitterde op zondag 29-09-2013 om 15:30:04 Grid has been evacuated, formation lap just started! #WSR reageer retweet
Die van mij nietquote:
Is dezelfde.quote:
twitter:McLarenF1 twitterde op zondag 29-09-2013 om 16:40:41 Difficult @WSR_Live 3.5 race 2 for McLaren's @svandoorne, DNF-ing due to fuel feed failure. #WSR reageer retweet
Melker zit niet in minder materiaal, die rijdt ook gewoon in een auto wat afgelopen jaar races won en tot de laatste race mee deed om het WK. Wilt niet zeggen dat ie het daarom niet goed doetquote:Op zondag 29 september 2013 23:11 schreef Marks het volgende:
Melker p4!
4 seconden achter HET talent da Costa, met in mijn ogen minder materiaal.
p.s.: ik schat da Costa ook zeer hoog in, des te knapper vind ik het weer wat Melker liet zien.
Misschien niet zo'n goede zet van Robin om die Heinz de deur te wijzen voordat ie een nieuwe manager heeft. Maar ik denk niet dat dit een slechte zaak is. Die Heinz heeft voornamelijk al gevestigde namen in zijn bureau zitten, en ik denk dat daar meer aandacht van de man naartoe gaat. Gasten zoals een Kristensen, Lotterer en Spengler hebben door naam nauwelijks nog managers nodig, maar die zal zijn neus daar nog lekker in willen duwen om te kunnen cashen......quote:Frijns en management per direct uit elkaar
Robin Frijns heeft afscheid genomen van zijn management WHS International. De Limburger kent een moeizaam seizoen en zit momenteel zonder stoeltje, nadat hij het jaar begon met een contract als derde rijder bij Sauber. Wie hem in de toekomst gaat begeleiden, is nog niet duidelijk.
"Na zorgvuldige overweging ben ik tot de conclusie gekomen dat het het beste is voor mij en voor mijn carrière om enkele veranderingen in het management door te voeren”, zei Frijns. “Helaas is mijn carrière ietwat stil komen te staan. Ik hoop dat deze veranderingen me helpen om enkele belangrijke stappen voorwaarts te maken. Tot op heden heb ik nog niet besloten wie vanaf nu de sportieve kant van mijn carrière gaat behartigen maar dat zal ik op zeer korte termijn beslissen.”
Frijns won vorig jaar nog het kampioenschap in de World Series by Renault en stond dit seizoen in Barcelona op het hoogste GP2-podium. Door geldgebrek was er bij Sauber geen plaats meer voor hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |