abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:39:13 #1
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129079089
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129079901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:38 schreef Detroit het volgende:

[..]

Arme s_e! Nog even en je ziet je O+ weer, misschien dat dat iets is om naartoe te leven, for what it is!
Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stom :+

Ben elke dag wel ergens op stap, of ergens koffie'tje of iets in die geest. Sporten, uit, alles. En toch blijf ik me zwaarmoediger than ever voelen. Gisteren ook weer zo'n moment, toen maar op Omegle gezeten, kwam ik een filantroop uit New York tegen. En gezien hij mij zijn mail, twitter, website en alles doorstuurde had ik het idee dat het wel klopte :P Mja, altijd interessant :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:20:51 #3
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129080818
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stom :+

Ben elke dag wel ergens op stap, of ergens koffie'tje of iets in die geest. Sporten, uit, alles. En toch blijf ik me zwaarmoediger than ever voelen. Gisteren ook weer zo'n moment, toen maar op Omegle gezeten, kwam ik een filantroop uit New York tegen. En gezien hij mij zijn mail, twitter, website en alles doorstuurde had ik het idee dat het wel klopte :P Mja, altijd interessant :D
Gelukkig dat je jezelf niet 'bleergh' kut voelt, dat is wel de overtreffende trap van bagger, en wens ik niemand daarom toe. ;). Maar je laatste post in het vorige topic ademde toch wel iets van extreme zwaarmoedigheid uit, tegen het 'bleergh' aan.

Overlevingsdrang kan je in ieder geval niet ontzegd worden als alle momenten van de dag ontdaan zijn van iedere betekenis. Ik zou niet weten waar ik het in jouw geval zou moeten zoeken. Dan ben ik in ieder geval nog blij met mijn chemische blijheid (mits geen dip en bij voldoende sporten).

Maar af en toe deed je het voorkomen alsof je bijna de hele tijd binnen zat en daar helemaal lethargisch van werd?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:22:26 #4
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129080883
En Omegle? Wat is dat dan? :D.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:31:09 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129081233
s_e soms vraag ik mij echt af waar je in godsnaam het geld vandaan haalt om dat alles maar te doen :o
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:02:04 #6
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129082521
Volgens mij heeft s_e vrij goed geboerd toen hij nog in London werkte. Dusdanig goed dat hij tijdelijk kon Drenthenieren.

Maar dat zal op enig moment toch wel op zijn? :?.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129083667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maw, ik ben nu al weer aan het kijken om daar heen te gaan. Het is ook niet zo dat ik me 'bleergh' kut voel ofzo. Ik doe op het moment veel. Maar ja, het blijft sukkelen. En sukkelen is stom :+

Ben elke dag wel ergens op stap, of ergens koffie'tje of iets in die geest. Sporten, uit, alles. En toch blijf ik me zwaarmoediger than ever voelen. Gisteren ook weer zo'n moment, toen maar op Omegle gezeten, kwam ik een filantroop uit New York tegen. En gezien hij mij zijn mail, twitter, website en alles doorstuurde had ik het idee dat het wel klopte :P Mja, altijd interessant :D
Als het niet werkt, dan moet je ermee stoppen en meer op jezelf gaan focussen. Ik vind dat je over het algemeen vrij onevenwichtig overkomt.
Ik focus me op dat ik me beter wil voelen en dat ik op een gegeven moment het idee heb dat het op sociaal gebied het goed met mij gaat. Ik wil dat ik op een gegeven moment in staat ben om met enig regelmaat met een groep mensen af te spreken om eens met dit mooie weer op een terrasje te gaan zitten. Dat zijn voor mij redelijke zaken waar ik naartoe kan werken met professionele hulp.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129085942
Ik voel me wel okee. Niet geweldig maar ik denk dat mijn chillpil begint aan te slaan. Het zou ook enige weken duren voordat hij zijn werk zou doen. Gisteren ben ik druk bezig geweest in mijn tuin. Dat wilde ik vandaag ook doen maar na twee keer een poging gedaan te hebben gutste het zweet van me af. Dat wordt vanavond nog een keer proberen.
Ik heb de afgelopen dagen niet meer dat paniekerige, angstige gevoel gehad. Niet in extremen ten minste, waardoor ik weer in de stress schiet, en het is heerlijk!!

Nu nog leren om sociaal te gaan doen en wat af te spreken om onder de mensen te komen 8-)
pi_129091010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als het niet werkt, dan moet je ermee stoppen en meer op jezelf gaan focussen. Ik vind dat je over het algemeen vrij onevenwichtig overkomt.
Ik focus me op dat ik me beter wil voelen en dat ik op een gegeven moment het idee heb dat het op sociaal gebied het goed met mij gaat. Ik wil dat ik op een gegeven moment in staat ben om met enig regelmaat met een groep mensen af te spreken om eens met dit mooie weer op een terrasje te gaan zitten. Dat zijn voor mij redelijke zaken waar ik naartoe kan werken met professionele hulp.
Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtig :). Ik heb geen idee (behalve EMDR) wat ik zou moeten doen om weer echte vrolijkheid te merken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:10:01 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129091109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtig :). Ik heb geen idee (behalve EMDR) wat ik zou moeten doen om weer echte vrolijkheid te merken.
verliefd worden O+
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129091265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:02 schreef Detroit het volgende:
Volgens mij heeft s_e vrij goed geboerd toen hij nog in London werkte. Dusdanig goed dat hij tijdelijk kon Drenthenieren.

Maar dat zal op enig moment toch wel op zijn? :?.
Werken in Londen was dan ook geen 32/36 urige werkweek, daar maak je ook gewoon rustig 100 of meer. Voor de rest zet ik mijn centen natuurlijk niet op de bank om rente te vangen. Dan vreet de inflatie mijn centjes op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129091282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

verliefd worden O+
En hoe doe je verliefd worden dan? :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:15:32 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129091412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En hoe doe je verliefd worden dan? :P
nou hij werkte in londen, genoeg leuke vrouwen daar. ik werkte daar ook ooit en op het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik toen werkte werkte me toch een mooie zweedse!!! tering zeg!! :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129091428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En hoe doe je verliefd worden dan? :P
Veel dames zien, dan komt die verliefdheid vanzelf wel. Overal en nergens heen gaan, zo vergroot je zelf de kans. Zo werkt het bij mij iig. Verliefd worden is niet zo heel lastig (Jorge Bucay).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129091569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou hij werkte in londen, genoeg leuke vrouwen daar. ik werkte daar ook ooit en op het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik toen werkte werkte me toch een mooie zweedse!!! tering zeg!! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Veel dames zien, dan komt die verliefdheid vanzelf wel. Overal en nergens heen gaan, zo vergroot je zelf de kans. Zo werkt het bij mij iig. Verliefd worden is niet zo heel lastig (Jorge Bucay).
Jullie zien mijn woordspeling niet ;(

Anyway, ook al ben ik vanochtend uit Berlijn gekomen, ik heb vandaag alweer wat nieuwe mensen ontmoet! Ging heel snel allemaal! Tis nu al een toffe dag!
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:19:05 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129091591
zie je wel het komt goed met jullie neit meer zeuren maar kop d'r veur!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129091605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onevenwichtig is inderdaad wel een goede beschrijving. Ik ben enorm onevenwichtig :). Ik heb geen idee (behalve EMDR) wat ik zou moeten doen om weer echte vrolijkheid te merken.
Wat denk je dat je nu nog leuk zal vinden?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129091649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:19 schreef Maanvis het volgende:
zie je wel het komt goed met jullie neit meer zeuren maar kop d'r veur!
Je impriceert daarmee dat mensen met depressie maar zeikerds zijn :P
pi_129091952
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar depro's kunnen er niets aan doen dat ze zeikerds zijn, ze zijn immers ziek.
Das 't zelfde als zeggen dat mensen die geen benen meer hebben, aanstellers zijn omdat ze niet zo snel meer kunnen lopen :P
Natuurlijk kunnen die niet snel lopen! Maar dat maakt ze nog niet tot aanstellers
Zeggen dat mensen die depressief zijn, zeikerds zijn is van dezelfde strekking. Iemand die depressief is, is niet gelijk een zeikerd ;)

Maar jij bent ze one and only maanvis en jij komt hier om te trollen, niet?

Of heb je nog wat nuttigs in te brengen in dit topic? Zo niet, scheer je dan weg! :P
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:28:01 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129092006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das 't zelfde als zeggen dat mensen die geen benen meer hebben, aanstellers zijn omdat ze niet zo snel meer kunnen lopen :P
Natuurlijk kunnen die niet snel lopen! Maar dat maakt ze nog niet tot aanstellers
Zeggen dat mensen die depressief zijn, zeikerds zijn is van dezelfde strekking. Iemand die depressief is, is niet gelijk een zeikerd ;)

nee man, ik wil zeggen dat mensen die geen benen hebben traag zijn, en dat ze daar niets aan kunnen doen. ik leef dus met ze mee.
of wil je zeggen dat mensen die depressief zijn hun leven niet als tranendal zien? okay, als grijze nietszeggende neitsheid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129092183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee man, ik wil zeggen dat mensen die geen benen hebben traag zijn, en dat ze daar niets aan kunnen doen. ik leef dus met ze mee.
of wil je zeggen dat mensen die depressief zijn hun leven niet als tranendal zien? okay, als grijze nietszeggende neitsheid?
En dit is jouw meest nuttige bijdrage in dit topic??

Waar zeg ik dat mensen die depressief zijn, hun leven niet zien als tranendal/als grijze nietszeggende neitsheid?

Je trekt het leven grijs zien en zeikerd over 1 kam en das natuurlijk zo krom als wat, maar goed, jij bent maanvis en het enige dat jij kan is fokken en stoken. Moet ik soms een TR gaan plaatsen speciaal voor jou straks?

Of kan je vanaf deze post wel inhoudelijk reageren?
pi_129092270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

verliefd worden O+
He, ik kan me totaal niet voorstellen dat ik verliefd ga worden. Ik geloof dat ik het ook nog nooit geweest ben (hoewel ik in het verleden een paar keer een vriendin heb gehad).
pi_129092564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:34 schreef Gewas het volgende:

[..]

He, ik kan me totaal niet voorstellen dat ik verliefd ga worden. Ik geloof dat ik het ook nog nooit geweest ben (hoewel ik in het verleden een paar keer een vriendin heb gehad).
Oh ik ben zooo vaak verliefd geweest, niet leuk meer :')
Zeker niet omdat het meestal onbeantwoord bleef lol
pi_129092652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oh ik ben zooo vaak verliefd geweest, niet leuk meer :')
Zeker niet omdat het meestal onbeantwoord bleef lol
Bij mij is het juist andersom :')
pi_129092710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:43 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Bij mij is het juist andersom :')
Bedoel je dat mensen heel vaak verliefd werden op jou?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')