abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2013 @ 18:04:12 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129052991
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mooi zo maar wel werk maken van een ontslagvergoeding, al is 't maar om duidelijk te maken dat een bedrijf niet alles kan flikken. ;)
Ontslagvergoeding (volgens kantonrechtersformule) is bedoeld als een schadevergoeding. Als je al weer werkt heb, is er geen schade en hoeft dat niet (meer) betaald te worden.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:06:29 #177
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129053051
quote:
4s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ontslagvergoeding (volgens kantonrechtersformule) is bedoeld als een schadevergoeding. Als je al weer werkt heb, is er geen schade en hoeft dat niet (meer) betaald te worden.
Jawel hoor, ook al heb je meteen weer een baan bij een andere werkgever dan nog heb je recht op ontslagvergoeding. Ook om terugval in salaris te compenseren en evt extra kosten (zoals verhuizing, pensioengat, extra reiskosten) te vergoeden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129053129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:06 schreef Maanvis het volgende:

Jawel hoor, ook al heb je meteen weer een baan bij een andere werkgever dan nog heb je recht op ontslagvergoeding. Ook om terugval in salaris te compenseren en evt extra kosten (zoals verhuizing, pensioengat, extra reiskosten) te vergoeden.
Ik heb al een foldertje gehaald van het Juridisch Loket en ik ga ze om advies vragen :Y
Al was het idd zoals BlueMage zegt dat ze niet gewoon maar wat kunnen doen. Ik kreeg ook steeds het gevoel 'zo ga je niet met mensen om'. Ik ben benieuwd of er iets uit voorkomt! Mijn oude baan hoef ik in ieder geval niet terug, ik ga er aardig van op vooruit (alleen jammer van al die toffe collega's, die ga ik absoluut missen :{ ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129053366
Damn man word soms wel jaloers hoor van sommige mensen. 1 gesprek ofzo en al meteen al aangenomen, terwijl ik en zat andere al heel wat langer bezig zijn en alleen maar afwijzingen krijgen.

Bedoel het niet lullig hoor, maar soms kan ik daar zo slecht tegen.

Wel leuk hoor IsaBeau :) *O*
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:28:59 #180
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129053752
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Een belangrijke sollicitatieprocedure liep gisteren spaak en ik besloot me maar te richten op de aankomende werkperiode bij een logistiek bedrijf, aanvang maandag 29 juli. Zojuist kreeg ik echter telefonisch van een detacheerbureau te horen dat er wellicht "direct" een passende vacature bij een gemeente op een uurtje rijden van mijn woonplaats vrijvalt. Een vertegenwoordiger van het detacheerbureau rijdt nu richting de betreffende gemeente om te pogen een werkperiode voor mij te bewerkstelligen. Zou wel héél bizar (én bijzonder gunstig) zijn als dit lukt. :o
Te-mooi-om-waar-te-zijn-scenario. Gemeente gaat interne medewerker inzetten voor de vacante werkbetrekking, alhoewel het detacheerbureau denkt "dat dat binnen een week zal misgaan". Onzin natuurlijk. Krap 4,5 uur na het verrassende telefoontje lijkt deze optie ook alweer afgeschreven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2013 @ 18:45:00 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129054324
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jawel hoor, ook al heb je meteen weer een baan bij een andere werkgever dan nog heb je recht op ontslagvergoeding. Ook om terugval in salaris te compenseren en evt extra kosten (zoals verhuizing, pensioengat, extra reiskosten) te vergoeden.
Ik wil mijn kantonrechtersformule er wel bij pakken...

Daarnaast, als er een contract afloopt is er uberhaupt geen ontslagvergoeding.
pi_129054664
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik wil mijn kantonrechtersformule er wel bij pakken...

Daarnaast, als er een contract afloopt is er uberhaupt geen ontslagvergoeding.
Het zit allemaal wat gecompliceerder dan dat, helaas :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129054705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn man word soms wel jaloers hoor van sommige mensen. 1 gesprek ofzo en al meteen al aangenomen, terwijl ik en zat andere al heel wat langer bezig zijn en alleen maar afwijzingen krijgen.

Bedoel het niet lullig hoor, maar soms kan ik daar zo slecht tegen.

Wel leuk hoor IsaBeau :) *O*
Ik hoop dat jij (en de anderen hier!) ook snel een toffe baan gaat krijgen :Y Ik denk dat ik belachelijk veel mazzel heb en het gewoon bij het gesprek enorm goed klikte.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2013 @ 18:56:05 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129054720
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zit allemaal wat gecompliceerder dan dat, helaas :{
Dat begrijp ik, maar je wordt niet ontslagen wegens een reorganisatie. Je contract loopt af. Of je uberhaupt nog op contractbasis had mogen werken is een ander verhaal.
pi_129054743
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Te-mooi-om-waar-te-zijn-scenario. Gemeente gaat interne medewerker inzetten voor de vacante werkbetrekking, alhoewel het detacheerbureau denkt "dat dat binnen een week zal misgaan". Onzin natuurlijk. Krap 4,5 uur na het verrassende telefoontje lijkt deze optie ook alweer afgeschreven.
He bah, detacheerders zijn echt vervelende mensen soms! Eerst wordt je "blij" gemaakt en dan bleghh.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn man word soms wel jaloers hoor van sommige mensen. 1 gesprek ofzo en al meteen al aangenomen, terwijl ik en zat andere al heel wat langer bezig zijn en alleen maar afwijzingen krijgen.

Bedoel het niet lullig hoor, maar soms kan ik daar zo slecht tegen.

Wel leuk hoor IsaBeau :) *O*
Je bent lang niet de enige.. Diep zuchten en doorgaan. En flink afleiding blijven zoeken!
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:57:57 #186
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129054766
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jammer dat het uwv het daar niet mee eens is.
Stuur je ff een paar fake sollicitaties.... Nee maar m´n punt is dat het me best zwaar lijkt om van de een op de ander week aan een hele nieuwe baan te beginnen. Lijkt me dat het wel goed is om er voor die tijd even tijdje uit te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2013 @ 18:59:29 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129054814
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:57 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Stuur je ff een paar fake sollicitaties.... Nee maar m´n punt is dat het me best zwaar lijkt om van de een op de ander week aan een hele nieuwe baan te beginnen. Lijkt me dat het wel goed is om er voor die tijd even tijdje uit te zijn.
Nou, ik ben die eerste 2 maanden alleen heel krampachtig op zoek geweest naar werk. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar 40% in inkomen achteruit gaan is voor mij best een drijfveer om zo snel mogelijk werk te hebben en niet om lekker te ontspannen. Ga ik daarna wel op zoek naar iets wat beter bij me past.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:10:31 #188
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129055202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, ik ben die eerste 2 maanden alleen heel krampachtig op zoek geweest naar werk. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar 40% in inkomen achteruit gaan is voor mij best een drijfveer om zo snel mogelijk werk te hebben en niet om lekker te ontspannen. Ga ik daarna wel op zoek naar iets wat beter bij me past.
Snap ik, maar ik heb voor zo'n situatie 50k gespaard dus dan hou ik het wel tijdje uit.
pi_129055219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:57 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Stuur je ff een paar fake sollicitaties.... Nee maar m´n punt is dat het me best zwaar lijkt om van de een op de ander week aan een hele nieuwe baan te beginnen. Lijkt me dat het wel goed is om er voor die tijd even tijdje uit te zijn.
Wees maar niet bang, als je werkeloos raakt kan je bijna 100% rekenen op een lange vakantie :P Zoveel werk is er nog steeds niet. En met maar 4 solli's per maand schiet het sowieso niet op (dat is het minimale aantal sollicitaties voor ww)
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:13:16 #190
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129055286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:11 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, als je werkeloos raakt kan je bijna 100% rekenen op een lange vakantie :P Zoveel werk is er nog steeds niet. En met maar 4 solli's per maand schiet het sowieso niet op (dat is het minimale aantal sollicitaties voor ww)
Dat is waar ja... 90% van de mensen zit sowieso al wel minimaal 2 maanden in de ww bedoel je.... dus dan zou ik sowieso wel tijd hebben om te ontspannen, dingen waar ik niet aan toekom te doen en na te denken over m'n toekomst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2013 @ 19:34:50 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129056111
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:10 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik heb voor zo'n situatie 50k gespaard dus dan hou ik het wel tijdje uit.
Ja ik ook. Maar die bewaar ik liever voor het geval ik over 6 maanden NOG geen fulltime werk heb. We zijn nu een jaar verder en dit is de eerste maand dat ik m'n spaartegoed moet aanspreken. Had ik niet zo snel mogelijk weer (gedeeltelijk) werk gevonden had ik dat na 2 maanden al moeten doen. En 50K vreet je je zo doorheen met een gezin.
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:38:47 #192
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129056273
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja ik ook. Maar die bewaar ik liever voor het geval ik over 6 maanden NOG geen fulltime werk heb. We zijn nu een jaar verder en dit is de eerste maand dat ik m'n spaartegoed moet aanspreken. Had ik niet zo snel mogelijk weer (gedeeltelijk) werk gevonden had ik dat na 2 maanden al moeten doen. En 50K vreet je je zo doorheen met een gezin.
Met een gezin wel ja, in m'n eentje met een ww-uitkering en daarna nog 50k zou ik het heel lang 'volhouden'. Sowieso heb je als gezinshoofd veel meer verantwoordelijkheid daarin.
pi_129056439
Deze meneer staat inmiddels schoon te maken 5 ochtenden in de week :') maar iig iets. Op woensdagmiddag en zaterdag klein bijbaantje erbij. Ondertussen stagelopen.

Niet ideaal, maar ik ben blij dat ik wat heb, al vind ik het jammer te zien dat de schoonmaak nog steeds een licht malafide business is. Ik ben straks weg, maar anderen zitten er aan vast.

[ Bericht 2% gewijzigd door NomanIW op 17-07-2013 19:52:22 ]
pi_129064668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:57 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Stuur je ff een paar fake sollicitaties.... Nee maar m´n punt is dat het me best zwaar lijkt om van de een op de ander week aan een hele nieuwe baan te beginnen. Lijkt me dat het wel goed is om er voor die tijd even tijdje uit te zijn.
Je schiet er juist niets mee op om er tussenuit te gaan. Een nieuwe baan geeft ( mij toch in ieder geval) wel weer wat energie.
pi_129070417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad hard nodig bij jullie als ik zo de advertentie lees. :P
'tijdelijk functie' en 'houdt' om maar eens iets te noemen.
Je kunt ook niet teveel verwachten voor max 1700 bruto voor een 40 urige werkweek!
Damn wat een slavensalaris!
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:38:56 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129072885
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

Je kunt ook niet teveel verwachten voor max 1700 bruto voor een 40 urige werkweek!
Damn wat een slavensalaris!
gvd ik zie het net ook, wat een slavendrijvers zijn het daar zeg!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129073653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik woon zelf ook in de buurt van Eindhoven ;). Laat die mensen uit grunn maar huilen met de wolven in het bos, hier is het aanbod niet zo karig.
Mweh, behalve in de bouw *nog steeds als werkende werkzoekende want wil een betere uitdaging*
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:24:27 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_129073663
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

Je kunt ook niet teveel verwachten voor max 1700 bruto voor een 40 urige werkweek!
Damn wat een slavensalaris!
Ja, maar ze willen juist wél iemand die het Nederlands vlekkeloos beheerst in woord en geschrift. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_129073712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

Je kunt ook niet teveel verwachten voor max 1700 bruto voor een 40 urige werkweek!
Damn wat een slavensalaris!
Te lui om te zoeken, maar wat voor een vacature was dat?

Ik heb ooit via een detacheerder (die bestaat nu niet meer) ook een aanbod gekregen om in Deventer te werken bij Oranjewoud (ik woonde in Heerenveen !!) voor het riante HBO-starterssalaris van 1700 bruto voor een jaar (daarna overname) -- en ze werden nog pissig ook toen ik (2006) nee zei!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:39:28 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129073942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

Je kunt ook niet teveel verwachten voor max 1700 bruto voor een 40 urige werkweek!
Damn wat een slavensalaris!
ik zie net ook zo'n vacature staan :{ iemand op linkedin had me daar ook al over benaderd. daarbij krijg je wel als secundaire arbeidsvoorwaarden dart toernooien en lan-parties :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')