Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 06:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. In januari en juni testen ze met hetzelfde materiaal. Als hij het in januari allemaal zonder fouten maakt, is de kans aanwezig dat dat in juni ook zo is, zonder dat er dus vordering zichtbaar is.
Hij zat in januari in groep 1 en heeft toen dus M1 en M2 gemaakt, nu alleen E2. Het heeft denk ik weinig zin om bijvoorbeeld een 3 toets af te nemen?
Volgens mij ga je dan teveel vragen van een kind.
Hij heeft van begin tot eind op dezelfde basisschool gezeten. Hij is daar wel een keer versneld en kreeg ook altijd extra uitdaging. Momenteel zit hij op het gymnasium en gaat hij met mooie cijfers over naar de 2e klas (gemiddeld staat hij ruim een 8). Ik heb de indruk dat hij op de basisschool wel goede vaardigheden heeft aangeleerd, vooral om niet gelijk op te geven als het niet in 1x gaat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:16 schreef trui het volgende:
[..]
Wordt inderdaad hetzelfde materiaal gebruikt? Dat wist ik niet. Verder had ik het natuurlijk over de leeftijdsgebonden normen die gehanteerd worden, en het maar A's blijven halen gaat over meer dan 2 momenten, toch?
Bij een foutloze score is het natuurlijk altijd lastig om vooruitgang te meten, iemand zit immers aan z'n 'plafond' voor dat stuk kennis. ik neem aan dat hij/zij dan wel verdieping/verrijking krijgt aangeboden waar mogelijk, of wat versneld door het lespakket kan gaan. Jouw zoon was toch ook naar een andere school gegaan, Grijs, waar op dat vlak extra mogelijkheden waren? Of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.
Dat leren leren is wel zorgelijk ja. Mijn oudste gaat wel iedere keer keurig over maar liep er dit jaar toch hard tegenaan dat rijtjes gestampt en huiswerk gemaakt moet worden. Gelukkig nu naar de 4e dat scheelt weer een vreemde taal en in zijn geval aardrijkskunde en geschiedenis.
Hij pakt het toch iedere keer zelf weer op. Heel knap vind ik. We gaan t nu met middelste ervaren. Die is wat makkelijker daar in. Voor oudste is huiswerk een onoverkomelijke berg zo lijkt het. Ik schat dat middelste dat 'gewoon even doet' dan is t maar klaar.
Maar ik dwaal af een andere methode van bekijken en toetsen dus. Zou ik zeker eens naar vragen. Want verveling is écht vervelend.
Mooi hè? Dat ze plotseling zien dat die rare tekentjes letters zijn en woorden vormen. Vind het elke keer weer bijzonder!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
ja! Snel gaat het hè hij moest profiel kiezen en 'dus' een studierichting. Wel leuk en boeiend en ontzettend spannend. Maar ook confronterend. Hij is gewoon op de helft nu! Nog zo'n rukje en hij gaat het huis uitquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:01 schreef Grijs het volgende:
[..]
Gaat je oudste al bijna naar de 4e?! En gaat je middelste (straks?) naar dezelfde school?
met de mijne ook niet. maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:43 schreef trui het volgende:
ik kan er gewoon niet bij buuv, dat je oudste nu al 3 jaar op de middelbare school zit. dat klopt echt niet met mijn tijdsbeleving.
QFT!quote:
zoiets doen ze ook nog wel, en eindtoetsen aan t begin van een nieuw blok om te zien wat ze al beheersen. Plus allerlei verbreding, verdieping, verrijking en compacten. Maar ze gaan sinds groep 2 naar een speciale klas dus het valt mij verder allemaal niet meer zo op (ik hoef niet steeds met school in gesprek om te zien hoe het gaat, gewoon de standaard tienminutengesprekken is genoeg).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Plus dat je op die manier eventuele hiaten in de kennis ook mist. Omslachtige rekenmethodes, of het niet geautomatiseerd hebben van tafels... Beter is het dan om via SIDI-R of hoe heet dat tegenwoordig, te toetsen en zo ook vinger aan de pols te houden over de leerlijn.
Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
met de mijne ook niet. maar t is echt zo. Wij hebben t idee dat de basisschool snel gaat maar de middelbare school nog sneller.
Heb je haar nog niet aangemeld dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:16 schreef Luigi het volgende:
Middelbare school.... man.... *negeer negeer negeer* Da's nog eeeeeeeeeuwen weg he? .
Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...quote:
dat kan ik volledig beamenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja he! Dat vind ik ook. Bizar snel gaat het.
Ik vond het zo leuk om te zien hoe ineens het kwartje viel zeg maar .quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Jenny begint wel te lezen... Ze herkent woorden en letters... Ik vind dat zo knap..
Mazzelaar! Mijnes wil paardrijdster wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ze wil nu nog dierendokter voor zielige zieke babydieren worden (en dan alleen de LIEVE zielige zieke babydieren he) dus ik wacht nog ff...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |