Nee hoor..... Elektrisch was bekendquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehhh.. Blijkbaar heeft de hele wereld een doorstart gemist? Ik ga even inlezen want dit is erg vreemd..
quote:Product range
Development work for the first electric vehicle is in progress, and launch is planned for early 2014. The initial EV model is based on Saab 9‑3 technologies, enhanced and modified for electric drive.
We also plan to resume production of some parts of the existing Saab 9‑3 product family. A feasibility study for this decision is conducted together with our suppliers.
The 9‑3 platform will be replaced by a new platform where the Phoenix architecture is one of the assets which will be put to use.
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd.
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opelquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205equote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opel
Ik lees op die site dat ze dit najaar de productie van diesel en benzine versies willen herstarten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.
Je had tijdens het Saabfestival af en toe de mogelijkheid om wat fabriekspersoneel te spreken...
quote:Monday, May 13, 2013
SWEDEN: NEVS pencils autumn 2013 for Saab 9-3 petrol/diesel restart
National Electric Vehicle Sweden (NEVS), says it is aiming to restart Saab production this autumn as it continues a recruitment drive for its new venture.
neuuh, geef mij maar een Saab 9-5 estate (2001-2003) met een pk'tje of 400 en omgebouwd naar RWDquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:57 schreef delano.888 het volgende:
Doe mij deze maar btw:
[ afbeelding ]
Maar die heeft Leandra niet er in liggen...quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205e
Oh die is leukquote:
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.quote:
Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:05 schreef delano.888 het volgende:
BTW trouwens, een 2000 9-3 T5 kan je niet tunen met alleen software, toch?
Volgens mij de reden dat deze doorstart wel is gelukt, in de nieuwe 9-5 zat teveel GM patenten, zodat het lastig was met Chinezen samen te werken of winstgevend te verkopen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's
Das natuurlijk veel beter.quote:The rights to the PhoeniX platform is 100% owned by Saab, but it uses some parts (less than 10%) that are bought from GM.[5]
http://www.google.nl/url?(...)jJAnKfaV-ZgPBMoiAhjQquote:Op donderdag 20 juni 2013 16:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.
[..]
Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.
quote:LK9
This engine is also known as B207 when used by Saab and Z20NET in other countries such as The United Kingdom and Australia.
LK9 is a turbocharged 2.0 L— 1,998 cc (121.9 cu in)—version of the L850 (86 mm bore) series ECOTEC utilizing a reinforced sand cast aluminum cylinder head and reinforced internal components. It features an 86 millimetres (3.4 in) bore and stroke and a 9.5:1 compression ratio. Power is 210 horsepower (160 kW) at 5300 rpm and 221 lb·ft (300 N·m) of torque at 2500 rpm. Maximum boost is 12.3 psi (0.85 bar).
2003–present Saab 9-3
2003–2008 Opel Vectra
2006–present Cadillac BLS
Saab 9-3, and Cadillac BLS Variations:
1.8t
2002–present 110 kW (150 PS; 148 hp) @ 5500 rpm 240 N·m (180 lb·ft) @ 2000–3500 rpm Low-pressure
2.0t
2002–present 129 kW (175 PS; 173 hp) @ 5500 rpm 265 N·m (195 lb·ft) @ 2500–4000 rpm Mid-pressure (B207L)
2.0T
2002–present 154 kW (209 PS; 207 hp) @ 5300 rpm 300 N·m (220 lb·ft) @ 2500–4000 rpm High-pressure(B207R)
Arggh, dus wel een GM blokquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ik doe de relevante zaken wel even:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |