abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:49:39 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128037476
Ik kan niet wachten tot ze er zijn, ik ben niet vies van elektrisch en Saab is O+
Dus het mag dan jammer zijn dat het merk niet meer bestaat zoals het was, maar een elektrische Saab is wat mij betreft mogelijk the best of both worlds.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:50:38 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128037525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ehhh.. Blijkbaar heeft de hele wereld een doorstart gemist? Ik ga even inlezen want dit is erg vreemd..
Nee hoor..... Elektrisch was bekend ;)

quote:
Product range

Development work for the first electric vehicle is in progress, and launch is planned for early 2014. The initial EV model is based on Saab 9‑3 technologies, enhanced and modified for electric drive.

We also plan to resume production of some parts of the existing Saab 9‑3 product family. A feasibility study for this decision is conducted together with our suppliers.

The 9‑3 platform will be replaced by a new platform where the Phoenix architecture is one of the assets which will be put to use.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128037633
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's :{w
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128037648
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd.
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.

Je had tijdens het Saabfestival af en toe de mogelijkheid om wat fabriekspersoneel te spreken...
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:53:54 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128037681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's :{w
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128037728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opel :')
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205e :9 :9
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128037750
Vreemd verhaal allemaal.. Ben benieuwd wat hiervan ook echt gaat gebeuren..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:41 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128037815
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten.

Je had tijdens het Saabfestival af en toe de mogelijkheid om wat fabriekspersoneel te spreken...
Ik lees op die site dat ze dit najaar de productie van diesel en benzine versies willen herstarten.

quote:
Monday, May 13, 2013

SWEDEN: NEVS pencils autumn 2013 for Saab 9-3 petrol/diesel restart
National Electric Vehicle Sweden (NEVS), says it is aiming to restart Saab production this autumn as it continues a recruitment drive for its new venture.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128037836
Doe mij deze maar btw:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128037906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:57 schreef delano.888 het volgende:
Doe mij deze maar btw:
[ afbeelding ]
neuuh, geef mij maar een Saab 9-5 estate (2001-2003) met een pk'tje of 400 en omgebouwd naar RWD :9~
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128037994
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128038124
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205e :9 :9
Maar die heeft Leandra niet er in liggen...

(B207x)
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:04:57 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128038178
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:03 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Maar die heeft Leandra niet er in liggen...

(B207x)
Nee idd..... :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128038209
BTW trouwens, een 2000 9-3 T5 kan je niet tunen met alleen software, toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128038561
Doe mij deze dan maar:

pi_128038679


Eindelijk n leuke file om in te staan
pi_128038768


De Saab-Daihatsu
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:23:32 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128038981
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]

De Saab-Daihatsu
Oh die is leuk :D
Mijn peuter tekende vorige week per ongeluk bijna een soort langgerekte hoofdletter D, en riep gelijk "haitsoe" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128039556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee idd..... :'(
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:05 schreef delano.888 het volgende:
BTW trouwens, een 2000 9-3 T5 kan je niet tunen met alleen software, toch?
Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128040425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's :{w
Volgens mij de reden dat deze doorstart wel is gelukt, in de nieuwe 9-5 zat teveel GM patenten, zodat het lastig was met Chinezen samen te werken of winstgevend te verkopen.

quote:
The rights to the PhoeniX platform is 100% owned by Saab, but it uses some parts (less than 10%) that are bought from GM.[5]
Das natuurlijk veel beter.

En somigen vinden dat electrisch maar raar en zeggen dat er een turbo in hoort, maar de reden voor die turbo was innovatie. Tegenwoordig is turbo-benzine mainstream en is electrisch de innovatie.

Alhoewel ik het nog niet zie gebeuren zonder range extender.
.
pi_128041674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:36 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok.

[..]

Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig.
http://www.google.nl/url?(...)jJAnKfaV-ZgPBMoiAhjQ
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:30:57 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128041844
Ik doe de relevante zaken wel even:

quote:
LK9

This engine is also known as B207 when used by Saab and Z20NET in other countries such as The United Kingdom and Australia.

LK9 is a turbocharged 2.0 L— 1,998 cc (121.9 cu in)—version of the L850 (86 mm bore) series ECOTEC utilizing a reinforced sand cast aluminum cylinder head and reinforced internal components. It features an 86 millimetres (3.4 in) bore and stroke and a 9.5:1 compression ratio. Power is 210 horsepower (160 kW) at 5300 rpm and 221 lb·ft (300 N·m) of torque at 2500 rpm. Maximum boost is 12.3 psi (0.85 bar).
2003–present Saab 9-3
2003–2008 Opel Vectra
2006–present Cadillac BLS

Saab 9-3, and Cadillac BLS Variations:

1.8t
2002–present 110 kW (150 PS; 148 hp) @ 5500 rpm 240 N·m (180 lb·ft) @ 2000–3500 rpm Low-pressure

2.0t
2002–present 129 kW (175 PS; 173 hp) @ 5500 rpm 265 N·m (195 lb·ft) @ 2500–4000 rpm Mid-pressure (B207L)

2.0T
2002–present 154 kW (209 PS; 207 hp) @ 5300 rpm 300 N·m (220 lb·ft) @ 2500–4000 rpm High-pressure(B207R)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128071164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ik doe de relevante zaken wel even:

[..]

Arggh, dus wel een GM blok ;(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128234136
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_128235141
kickdown van 100-180 ging net erg rap, maar waarom "voelt" het allemaal niet snel?
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')