abonnement Unibet Coolblue
pi_127997505
Jammer dat er nog geen single aangekondigd is.
pi_128000679
Interview met Helders over de track bij Zane Lowe op BBC Radio 1 vanavond, zal wel een heads-up geven als het zo ver is.
pi_128001208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:54 schreef Aisumasen het volgende:
Interview met Helders over de track bij Zane Lowe op BBC Radio 1 vanavond, zal wel een heads-up geven als het zo ver is.
...wat sneller kwam dan verwacht. "It's on!!!11" na de nieuwe White Lies (lol): http://www.bbc.co.uk/radio1/
pi_128001886
I’ve dreamt about you nearly every night this week
How many secrets can you keep
‘Cause there’s this tune I’ve found that makes me think of you somehow
And I play it on repeat, until I fall asleep
Spilling drinks on my settee

Baby we both know
That the nights were mainly made for saying things that you can’t say tomorrow day.

Dit zijn toch weer sterke lyrics.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:10:39 #55
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128004472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:31 schreef AMDB het volgende:
Ik heb dus geen enkele voorkeur qua bandlid. AM is AM.
Ik vind Matt en Alex toch wel harde kern.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128009182
Probleem wat ik met dat dit nummer is dat het precies is wat "iedereen" wil. Ik wil juist verrast worden door iets nieuws, iets spannends. Het nummer is op alle vlakken zo perfect uitgemeten naar waar iedereen voor mijn gevoel zo op hoopte. Het is het nummer waarvan je wist dat zou komen, om het even luchtig te houden.

Het is het Humbug gevoel wat elke Arctic Monkeys-fan wel waardeert, met de rock 'n' roll waar de band nu al een tijdje mee bezig is. Het is zo onorigineel, wat gek is, want het lijkt niet direct op iets wat een andere band uitbrengt. Het is meer de teleurstellende verwachte stap die ze maken die iedereen, ik in ieder geval, al aan zag komen.

Ik had deze mening eigenlijk al sinds ik hem via de live opnames hoorde, maar wilde de echte recording horen. En die heb ik vandaag wel vaak gehoord ja. En de productie is heerlijk.

Nog even voor the record: ik vind het wel een heel lekker nummer. Maar het voelt zo teleurstellend, net alsof ze zich er zo makkelijk mogelijk vanaf wilde maken. Een nummer maken wat iedereen pleaset, in plaats van iets vernieuwends of shocking. Wat voor mij de Arctic Monkeys juist zo vet maakt.

Dit gaat alleen om het nummer hè, ik heb nog steeds de beste verwachtingen van het album. Al moet ik wél zeggen dat Mad Sounds me nog niet kan raken.

Weet niet of jullie zaten te wachten op mijn betoog, maar bij deze. :)
Assassin stabs you in your back.
pi_128010223
Vind hem ook een beetje op safe. Prima nummer, maar Brianstorm was destijds bijvoorbeeld echt uniek.
pi_128012492
Zoals gezegd geen Focus Creeps-video (waarmee ze wel degelijk weer aan het werk zijn, en wie gespot zijn tijdens de eerste optredens in Europa). Deze is gedaan door een heel team van animators onder leiding van David Wilson. Op Twitter zegt laatstgenoemde: "Alex Turner created the oscilloscope design & provided images of muscle cars & girls as stimulous. I wrote a script around it".

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 07:48 schreef Jacobuspower het volgende:
Die "Maybe I'm too busy" zong Alex niet in de live versie, maar dat stukje wordt er echt alleen maar genialer op zo _O_ [..]
Al die adlibs doet hij live gewoon toch? Dat zijn de variaties in elk refrein waar ik het eerder over had. Dat is het enige wat jammer is aan de studio-versie, dat ze een beetje verstopt zitten en dat ze niet de 'lead-vocaal' zijn zoals uiteraard automatisch in een live-versie.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:00 schreef Jacobuspower het volgende:
Wel opvallend dat ze weer net zoals bij R U Mine? kiezen voor de Amerikaanse tijd om hem uit te brengen. Wij moesten vroeg op, maar in de UK was het 5 uur toen ie uitkwam. Die zullen nu langzamerhand wakker worden met het nieuwe nummer al uit
Vergeet niet dat dit letterlijk voor iedereen die ik hier niet meelas een 'Brick By Brick'-je was - met als groot verschil dat de fans die een beetje nadachten hadden kunnen verwachten dat er eerder vroeger dan later een single zou verschijnen. 5am GMT is zo'n beetje precies de tijd dat heel de wereld de track snel zou kunnen horen, heeft weinig met de Amerikaanse markt te maken. Zij weten ook echt wel dat hier de buzz veel groter is. Ik neem aan dat er juist daarom voor gekozen is: het idee erachter is ongetwijfeld dat men in Europa wakker zou worden met een gloednieuwe Arctic Monkeys-single, en dat ze tegelijkertijd ook een stukje Amerika meepakten.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:20 schreef Merkie het volgende:
Het is wachten op de aankondiging dat LA hun nieuwe thuisbasis is.
Hoe bedoel je? Het ís hun thuisbasis :P. Alle bandleden wonen er met hun vriendinnen/verloofden (niet allemaal samen en geheel monogaam zo ver ik weet).

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:02 schreef Merkie het volgende:
Alex heeft het wel vaak over dat je 's nachts een ander mens bent dan de dag erna in z'n lyrics :P . En het Lil' Wayne en Drake truukje van "R U Mine?" vindt hij nog steeds leuk.
Dat hij een tijd terug in een interview van álle tekstdichters die twee aanhaalde als hoe hij 'wordplay' had ontdekt was echt tenenkrommend, ja.

quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat is haar eigen schuld :{w

Alexa4life O+ Anti-Arielle :(
"How you met the love of your life?" - "I think so but I messed it up" - Alexa Chung, 2012, Yen Magazine :'(.

:P.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind dit nummer wel het meest Humbug-achtige nummer sinds Humbug. Ben ik de enige?
'All My Own Stunts'.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:41 schreef Atmosphere72 het volgende:
Zijn ze weer samen gaan werken met Josh Homme? Ik hoor duidelijk Queens invloeden. Heb 'm nu 5 keer beluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat ik het echt een heel lekker nummer vind.
Grappig dat je het zegt, Homme heeft in recente interviews verteld dat hij wederom "iets" gedaan heeft aan het nieuwe album. Maar alles wat geen 'indie-rock' meer is, lijkt niet gelijk op QOTSA uiteraard. Zeker op deze track hoor ik het niet zo.

Over de falsetto-zanglijnen: dat ze dat live zo doen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het in de studio hetzelfde is. Ik hoor sowieso Turner er ergens tussen. 'Electricity' is ook triple-Turner bijvoorbeeld.
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:52:59 #59
192683 AMDB
Visionair.
pi_128022943

Bijna een miljoen views in minder dan een dag.

Oké oké, ~50% komt waarschijnlijk van mijn IP af.
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:55:58 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_128022993
Ik heb het nummer gewoon gekocht via iTunes :@ . Één keertje op YouTube gekeken.
2000 light years from home
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:31:03 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128023691
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
"How you met the love of your life?" - "I think so but I messed it up" - Alexa Chung, 2012, Yen Magazine :'(.
:')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128024776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Al die adlibs doet hij live gewoon toch? Dat zijn de variaties in elk refrein waar ik het eerder over had. Dat is het enige wat jammer is aan de studio-versie, dat ze een beetje verstopt zitten en dat ze niet de 'lead-vocaal' zijn zoals uiteraard automatisch in een live-versie.

Nee die doet ie live niet allemaal. Heb het net nog even terug geluisterd. Maar in het tweede refrein zitten in de studio-versie 'Crawling back to you' en 'Maybe I'm too busy' er wel dubbel in terwijl ze die live niet dubbel zingen, als je begrijpt wat ik bedoel. Op zich ook wel logisch dat ze het live niet doen, dan wordt het wel heel lastig :P. Ik vind dat juist heel veel toevoegen aan de studio-versie. Die dubbele stukjes passen eigenlijk nét niet waardoor het het nummer veel spannender maakt wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Vergeet niet dat dit letterlijk voor iedereen die ik hier niet meelas een 'Brick By Brick'-je was - met als groot verschil dat de fans die een beetje nadachten hadden kunnen verwachten dat er eerder vroeger dan later een single zou verschijnen. 5am GMT is zo'n beetje precies de tijd dat heel de wereld de track snel zou kunnen horen, heeft weinig met de Amerikaanse markt te maken. Zij weten ook echt wel dat hier de buzz veel groter is. Ik neem aan dat er juist daarom voor gekozen is: het idee erachter is ongetwijfeld dat men in Europa wakker zou worden met een gloednieuwe Arctic Monkeys-single, en dat ze tegelijkertijd ook een stukje Amerika meepakten.

Over de falsetto-zanglijnen: dat ze dat live zo doen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het in de studio hetzelfde is. Ik hoor sowieso Turner er ergens tussen. 'Electricity' is ook triple-Turner bijvoorbeeld.
Ja dat is wel waar. Vrienden van me waren al helemaal verbaasd dat ik het al wist :P. Toch wel wat fijner, lekker vroeg wakker worden en dan de hele hype mee maken.

Nee dat is waar. Maar in die 'Do I wanna Know' etc. hoor ik toch wel echt Matt's stem. Maar volgens mij zit Turner daar inderdaad ook wel doorheen. Dat zal wel zijn waarom het zo goed klinkt :P.

Morgen trouwens al BKS *O*, wie gaan er hier nog meer?
pi_128029014
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:
Morgen trouwens al BKS , wie gaan er hier nog meer?
I'm there! :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:45:58 #64
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_128032396
Zo. Allereerst moet ik zeggen dat ik deze reeks een half jaar (2,5 topics) kwijt was. Iets misgegaan met de reeks-functionaliteit destijds? Wellicht ook de reden dat topic #70 zo traag liep :P Het was me in ieder geval al wel opgevallen dat het zo stil was en ik dat niets vond voor het altijd goed lopend AM-topic. Gisteren wilde ik zelf het topic omhoog gaan kicken en zo kwam ik erachter dat ik het niet meer volgde. Nu snap ik waarom het zo rustig was :')

Inmiddels dus een paar uur besteed aan het helemaal bijlezen vanaf waar ik onbewust afhaakte, dus bedankt voor de vele TL;DR (die ik dus wel gelezen heb omdat ik gewoon alles wilde weten) posts Aisumasen :D

Het blijkt ook maar weer hoe belangrijk deze reeks is voor mijn op-de-hoogte-zijn van alles wat Arctic Monkeys betreft. Ik had geen idee dat het vijfde album eraan zat te komen en heb gisterenavond ook pas voor het eerst "Do I Wanna Know?" gehoord. Ook wist ik niet dat Miles Kane een tweede album heeft (dus die heb ik ook maar gelijk 3x geluisterd vanochtend). Aan de AM Facebook heb je blijkbaar ook niet heel veel aangezien ik die wel heel de tijd volgde. Zonder jullie ben ik dus echt nergens ;)

Dan even door naar "Do I Wanna Know?": wat een vet nummer! Het is wel precies wat ik verwachtte (zoals al eerder hier aangegeven), wat ik overigens niet erg vind. Een beetje een mix van "R U Mine?" en Humbug (ook al vele malen aangegeven). Zoals we gewend zijn zijn de lyrics top. En het is iets onbenulligs, maar van het horen van het woord "settee" word ik echt vrolijk want het is een woord die ik heel mijn jeugd thuis (en nergens anders) heb gehoord omdat wij als Engelsen eerst in Amerika en toen in Nederland zijn gaan wonen.
De clip vind ik ook heel gaaf! Als de hele clip door was gegaan zoals het eerste minuut had ik het prima gevonden, al die details die ze verwerken in het oscilleren zijn geweldig :9 En net als je denkt dat de hele clip daadwerkelijk zo zal zijn, verandert het in een geweldige mix van fout en creatief en trippy :D

Het logo voor deze era is niet mijn favoriet (die van de vorige era zal voor mij moeilijk te overtreffen zijn), maar toch wel erg leuk gedaan, IMO mooier dan die van FWN en Humbug era's.

Wel grappig om na een half jaar niets te hebben meegekregen te lezen dat velen hier SIAS eigenlijk helemaal niet zo leuk / sterk meer vinden. Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen dat album gelekt was een paar weken voor de daadwerkelijke release twee jaar terug, dat iedereen hier het meteen bestempelde als zo ongeveer het beste werk van Arctic Monkeys ooit. En ik kon me daardoor bijna niet meer inhouden (ik wachtte destijds totdat het album in de winkel lag zodat ik die fysiek kon kopen en dán pas de eerste luisterbeurt zou doen).

In ieder geval zit ik nu weer helemaal in AM terwijl ik de afgelopen maanden er maar af en toe naar luisterde in plaats van dagelijks. Ik heb meteen op mijn iPod nu "Play all" gedaan voor Arctic Monkeys, dus de komende dagen ben ik daar wel weer zoet mee ;)

Tenslotte baal ik nu natuurlijk best wel dat ik niet naar Best Kept Secret ga (waar ik dan wél weer al geruime tijd van op de hoogte was) nu ik weet dat ze nieuwe nummers spelen }:|
pi_128034069
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]


Morgen trouwens al BKS *O*, wie gaan er hier nog meer?
Ik!
pi_128037687
Wat is nou het nieuwe logo?



Hoekige letters, of...



Afgeronde hoeken als een hartslag?
pi_128038945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
Wat is nou het nieuwe logo?

[ afbeelding ]

Hoekige letters, of...

[ afbeelding ]

Afgeronde hoeken als een hartslag?
De afgeronde :) (Al is het nog niet officieel gemaakt dat het het nieuwe logo is)
Ze hebben de hoekige waarschijnlijk voor op het podium omdat afgeronde hoeken technisch wat lastiger zijn.

Hopelijk is het morgen trouwens wel wat beter weer ;(
pi_128038968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

De afgeronde :) (Al is het nog niet officieel gemaakt dat het het nieuwe logo is)
Ze hebben de hoekige waarschijnlijk voor op het podium omdat afgeronde hoeken technisch wat lastiger zijn.

Hopelijk is het morgen trouwens wel wat beter weer ;(
Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen. :P
pi_128039279
Het moest als een oude motor op gang komen maar Do I Wanna Know? is hier ingeslagen. Kan niets anders meer luisteren. ;(
pi_128039845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen. :P
Laten we het hopen inderdaad.. Hier valt het gelukkig nog wel mee qua regen, hopen dat het hetzelfde is in Hilvarenbeek :)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:29 schreef Tchock het volgende:
Het moest als een oude motor op gang komen maar Do I Wanna Know? is hier ingeslagen. Kan niets anders meer luisteren. ;(
Hetzelfde probleem inderdaad, last-fm telt er al 65..
En daar zitten de plays van m'n ipod nog niet eens bij :')
pi_128040214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het ís hun thuisbasis :P. Alle bandleden wonen er met hun vriendinnen/verloofden (niet allemaal samen en geheel monogaam zo ver ik weet).
Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straat :o?! Sorry, ik vind dit belangrijk :@.
Stay on my arm, you little charmer
pi_128040607
Beter gaat het niet onweren morgen.
pi_128042354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:49 schreef tim. het volgende:

[..]

Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straat :o?! Sorry, ik vind dit belangrijk :@.
Geloof dat ze ergens in 2011 langzaamaan zijn overgegaan, maar die gasten hebben toch huizen in alle steden waar ze vaak genoeg zijn.
pi_128045595
quote:
9s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:57 schreef Kijana het volgende:
Beter gaat het niet onweren morgen.
Doe mij maar het slaapliedje O+
pi_128045618
Do I Wanna Know? vind ik ideale opwarmer voor t nieuwe album. Lekker spannend nummer. Misschien niet heel voor de hand liggend als single (op de website als zodanig aangeduid), maar wat maakt t uit. (Als 1e single waren I Bet.. en Brianstorm perfecte ophitsers natuurlijk.) Do I Wanna Know minder in dat opzicht, maar ondanks dat had ik nu ook na 1x luisteren dat van 'shit, wat lekker!' Dit is voor mij al veel beter dan de SIAS singles.

Ik ben juist wel aangenaam verrast, hoor namelijk andere geluiden hier... Vooral door de productie, die is heeel vet. Extra verrast omdat ik geen live uitvoeringen heb geluisterd.

Kleine wens voor t album: uptempo songs in de categorie Library Pictures.

O ja, mijn mp3 versie heeft een langer outro dan de video versie, een winst van 8 hele seconden! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')