abonnement Unibet Coolblue
pi_127737163
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737180
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, precies! Het zal wel een functie hebben ook, best benieuwd naar :P
Afleiding, net als het feit dat ik soms uren op een homosite rondhang om profieltjes te bekijken :')
pi_127737216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Afleiding, net als het feit dat ik soms uren op een homosite rondhang om profieltjes te bekijken :')
Ja, maar ik heb best een hekel aan huishoudelijke klussen :D
Als ik me verveel ga ik inderdaad wel tv kijken of op internet rondhangen en koekeloeren :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737247
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb best een hekel aan huishoudelijke klussen :D
Als ik me verveel ga ik inderdaad wel tv kijken of op internet rondhangen en koekeloeren :P
Heb meestal wel werk gelukkig, ben nu wederom gevraagd als ''deskundige'' in ene bepaalde zaak. Best wel een eer moet ik zeggen ;)
pi_127737262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:27 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Heb meestal wel werk gelukkig, ben nu wederom gevraagd als ''deskundige'' in ene bepaalde zaak. Best wel een eer moet ik zeggen ;)
Tof, jong!! :D
Voor een langere periode?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737338
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Tof, jong!! :D
Voor een langere periode?
Meestal zeer kort, je zou eens moeten weten hoeveel werk er ligt. Het handige is van mij is de ervaringen welke ik heb opgedaan in het leven. Hoe negatief ook, zet het nu om in praktijk gerichte informatie voor bepaalde diensten. Iet s wat uiteraard al veel langer doe echter spreek er niet over, of wel maar dan in mijn onbegrijpelijke woorden :)
pi_127737414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:34 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Meestal zeer kort, je zou eens moeten weten hoeveel werk er ligt. Het handige is van mij is de ervaringen welke ik heb opgedaan in het leven. Hoe negatief ook, zet het nu om in praktijk gerichte informatie voor bepaalde diensten. Iet s wat uiteraard al veel langer doe echter spreek er niet over, of wel maar dan in mijn onbegrijpelijke woorden :)
Geen idee in welke hoek ik het moet zoeken, maar dat hoeft ook niet ;)
Mooi dat je iets negatiefs nu om kan zetten in iets positiefs ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737517
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:39 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen idee in welke hoek ik het moet zoeken, maar dat hoeft ook niet ;)
Mooi dat je iets negatiefs nu om kan zetten in iets positiefs ^O^
Dat moet ook zo blijven, dat jij niet weet in welke hoek jij moet zoeken. Doe enkel goed, voor Konstantin hoe beter hij het zal hebben in de hemel. Dat is mijn visie...
pi_127737590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:48 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat moet ook zo blijven, dat jij niet weet in welke hoek jij moet zoeken. Doe enkel goed, voor Konstantin hoe beter hij het zal hebben in de hemel. Dat is mijn visie...
Zolang je er maar goed aan doet, toch?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737630
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Zolang je er maar goed aan doet, toch?
Naar verluid, heb een grotere database dan welke overheidsdienst in heel Europa voor zover bekend over een bepaald subject. Zal eens voorzichtig mijn masker afdoen, al weet jij dat ik dat
dan weer lastig vind :') :)

Notitie, deze is uiteraard niet aanwezig in huize Fausti dus doe geen moeite voor die welke nu nieuwsgierig zijn.
pi_127737674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:58 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Naar verluid, heb een grotere database dan welke overheidsdienst in heel Europa voor zover bekend over een bepaald subject. Zal eens voorzichtig mijn masker afdoen, al weet jij dat ik dat
dan weer lastig vind :') :)

Notitie, deze is uiteraard niet aanwezig in huize Fausti dus doe geen moeite voor die welke nu nieuwsgierig zijn.
Als die info gevoelig is dan kan je dat beter niet hier delen lijkt me :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127737711
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Als die info gevoelig is dan kan je dat beter niet hier delen lijkt me :P
Niet gevoelig maar wel van belang voor mijzelf en waar mij in beweeg. Leuke quote van een bepaalde persoon,

quote:
dat jij de enige bent ooit die er meer mee bezig is dan wie dan zeer indrukwekkend.
Krijg je toch een paar veren in je reet geduwd :D
pi_127737776
Maar goed ontopic: Heb inmiddels alweer 2 dagen niet geslapen, mag wel naar een rouwverwerkingspyscholoog. Echter er zit een wachttijd van slechts 3 maanden op :{
  donderdag 13 juni 2013 @ 04:20:03 #14
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_127738111
Okay, nu maar eens een on topic antwoord.

Ik ben depressief... de meeste mensen merken het niet, ik heb een pilletje per dag om in elk geval als niet depressief voor te komen.

En voor degenen die niet weten hoe ver depressiviteit wel of niet strekt!
- Zonder pilletje zou ik waarschijnlijk tegen mezelf praten als ik tegen problemen aan zou lopen waar ik geen raad mee zou weten.
- Met dit dagelijks pilletje, kan ik jouw broer of zus zijn... zonder dat je ooit zou merken dat ik de wereld soms moeilijker vind dan jij.

Waarschijnlijk ken jij ook wel een paar mensen die niet opvallen.. maar die toch anti depressiva slikken. Waarschijnlijk juist degenen van wie je het niet verwacht.

Want zelfs toen ik geen anti depressiva slikte was ik het hart van de vriendengroep... degene die de vrienden bij elkaar hield, en zelfs uitbreidde. Ik was zelfs de verbindende factor... ware het dat ik wel vrolijk ( en oprecht vrolijk was) in het samenzijn van al deze vrienden... maar ik ook graag wat uurtjes alleen doorbracht thuis).

Maar angststoornissen en depressiviteit wist ik altijd goed te scheiden. En terecht... want niet elke angststoornis leidt tot depressiviteit..

Mijn angsten van destijds zijn niet meer de angsten van vandaag.
De enige angst die ik nog heb ik afgewezen worden op wat ik zou moeten kunnen en kennen (betreft beroepen).
Voor de rest heb ik eigenlijk geen angst meer... een slangenkuil, alligators, klootzakken met messen, al dan niet in een grote meerderheid.

Met een kleine overdrijving... ben ik nog minder bang me in de baan van een kogel te gooien, dan dat ik mezelf moet bloot geven voor iemand die verantwoordelijk is voor of ik een baan krijg of niet.

Maar in alles waarin ik mezelf wordt geacht te zijn... of het bij vrouwen of bij sollicitaties gaat waar ik echt voor wil gaan... daarin ben ik nog steeds een watje. Ik kan allesverkopen, behalve mezelf
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_127741437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 04:20 schreef EricOscuro het volgende:
...

De enige angst die ik nog heb ik afgewezen worden op wat ik zou moeten kunnen en kennen (betreft beroepen).
Voor de rest heb ik eigenlijk geen angst meer... een slangenkuil, alligators, klootzakken met messen, al dan niet in een grote meerderheid.

Met een kleine overdrijving... ben ik nog minder bang me in de baan van een kogel te gooien, dan dat ik mezelf moet bloot geven voor iemand die verantwoordelijk is voor of ik een baan krijg of niet.

Maar in alles waarin ik mezelf wordt geacht te zijn... of het bij vrouwen of bij sollicitaties gaat waar ik echt voor wil gaan... daarin ben ik nog steeds een watje. Ik kan allesverkopen, behalve mezelf
Wow EricOscuro, dit stukje klinkt wel heel, heel erg herkenbaar. Ik slik zelf geen AD nog maar wellicht dat dat nog komt. Wel kan ik me vinden in het deel dat je beschrijft van het verbergen. Mijn onzekerheid in veel situaties kon ik, met name bij bekenden goed verbergen. Inmiddels ben ik zover dat ik er gewoon over praat met mensen, maar moeilijke situatie vermijd ik als de pest. Dat is heel vervelend omdat je eigenlijk stil blijft staan in je leven terwijl je verder wilt, maar t is zo lekker veilig dus ga je maar niet verder, of die uitdaging aan. Dat is maar moeilijk soms

Zelf ben/was ik dat zat. Met hulp zat ik tot een week of 3 a 4 geleden bijna op een punt dat ik de moeilijke dingen aan wilde proberen te gaan, met name net als in jouw verhaal het veranderen van baan, sollicitatie en dan het gesprek. "Ben ik wel goed genoeg"? die gedachte was een stukje minder aanwezig. Medicatie was ook niet meer nodig, kortom het ging wel OK.

Toen kwam drie weken terug de klap van de relatiebreuk die ik in het vorige topic heb genoemd. Dat heeft me zo ongelooflijk terug naar beneden geschopt. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is het scheiden van de gedachten en de emoties naar de juiste reden. Ik heb veel momenten dat me dat gewoon bijna niet lukt. Voel ik me nou klote door mijn lage eigenwaarde, of door t verlies van mijn vriendin en het alleen zijn. Die negatieve spiraal is bijna niet uit te komen dan op sommige momenten. Met name ochtend en de laatste tijd ook soms de avond ;(

Maar met jou gaat het met AD dus een stukje beter nu?
pi_127750380
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:52 schreef Cue_ het volgende:

Je moet toch iets doen in de tussentijd, dus dan maar lekker het land uit. Hou je ons af en toe op de hoogte?
One big mind fuck. Ik zal kijken of ik eens wat foto's kan maken. Ik zit atm in Szaflary en ben vanochtend/middag door Nowy Targ geweest. Ijsco voor 25 eurocent :'). Tot dusverre een grote 'wtf am I doing here'. Ik zit echt in zo'n berg dorpje waar alle oudjes direct bij je over de vloer komen en vragen wie is die knul in die rare kleding? :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127750739
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

One big mind fuck. Ik zal kijken of ik eens wat foto's kan maken. Ik zit atm in Szaflary en ben vanochtend/middag door Nowy Targ geweest. Ijsco voor 25 eurocent :'). Tot dusverre een grote 'wtf am I doing here'. Ik zit echt in zo'n berg dorpje waar alle oudjes direct bij je over de vloer komen en vragen wie is die knul in die rare kleding? :').
Szaflary in Polen? Zit een Roma gemeenschap, tenminste of ze er nu nog zitten weet ik niet maar goed. Is toch best leuk zulke oudjes :+
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:40:38 #18
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127750770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

One big mind fuck. Ik zal kijken of ik eens wat foto's kan maken. Ik zit atm in Szaflary en ben vanochtend/middag door Nowy Targ geweest. Ijsco voor 25 eurocent :'). Tot dusverre een grote 'wtf am I doing here'. Ik zit echt in zo'n berg dorpje waar alle oudjes direct bij je over de vloer komen en vragen wie is die knul in die rare kleding? :').
Dat soort dorpjes vind ik wel leuk
pi_127751077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:39 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Szaflary in Polen? Zit een Roma gemeenschap, tenminste of ze er nu nog zitten weet ik niet maar goed. Is toch best leuk zulke oudjes :+
Inderdaad in Polen. Ik ben er al wel wat tegengekomen, ook in Nowy Targ. Zal kijken of ik wat foto's kan maken later. Die oudjes zijn naja, van die typische figuren die de hele dag op de stoel buiten zitten en naar je kijken :').

Zit hier bij een dame die me had uitgenodigd. Kwam gisteren aan, deze ochtend waren alle oude buurtjes al langsgekomen bij de moeder van deze meid. Gefeliciteerd! Is dit je zoon in law? :') :').

Het leeft hier zo anders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127751887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Inderdaad in Polen. Ik ben er al wel wat tegengekomen, ook in Nowy Targ. Zal kijken of ik wat foto's kan maken later. Die oudjes zijn naja, van die typische figuren die de hele dag op de stoel buiten zitten en naar je kijken :').

Zit hier bij een dame die me had uitgenodigd. Kwam gisteren aan, deze ochtend waren alle oude buurtjes al langsgekomen bij de moeder van deze meid. Gefeliciteerd! Is dit je zoon in law? :') :').

Het leeft hier zo anders.
Zou tof wezen, foto's het leven is daar anders klopt. Minder hectiek meer rust, al zul je vast een beetje een vreemde eend zijn daar. Is ook typisch dat heel het dorp komt kijken is alleen maar leuk lijkt mij. Probeer er gewoon van te genieten, en neem die rust in je op. En neem hetmee naar huis in een potje bijvoorbeeld ;)
pi_127754206
Drink een pilsener Urquell op ons, S_E!
pi_127754602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Inderdaad in Polen. Ik ben er al wel wat tegengekomen, ook in Nowy Targ. Zal kijken of ik wat foto's kan maken later. Die oudjes zijn naja, van die typische figuren die de hele dag op de stoel buiten zitten en naar je kijken :').

Zit hier bij een dame die me had uitgenodigd. Kwam gisteren aan, deze ochtend waren alle oude buurtjes al langsgekomen bij de moeder van deze meid. Gefeliciteerd! Is dit je zoon in law? :') :').

Het leeft hier zo anders.
:D Wat leuk
pi_127754823
Hoi,
het gaat nu een stuk beter :)

Vanmorgen een hele heftige bui gehad, veel gepraat maar nu is het wel weer okey.
Blijft moeilijk zo af en toe.
Ik wou dat ik gewoon een knop kon omzetten van "nu ga ik weer normaal doen"
Maar ja.
Twiddel
pi_127755256
Ik vraag mij zo vaak af of ik mij niet enorm aanstel.
Ik bedoel, vanmorgen was ik totaal aan het flippen, was heel suicidaal en heb mijzelf ook pijn gedaan. Het kostte de leiding 2 uur om mij rustig te krijgen.
En dat na aanleiding van een intake die niet goed lukte.

Ik kan mijzelf niet stoppen, mijn hoofd is dan zo vol en allerlei waanideen schieten voorbij, het is echt eng.
Best moeilijk.
Twiddel
pi_127768096
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:11 schreef Gray het volgende:
Drink een pilsener Urquell op ons, S_E!
Net een vage apple beer gedronken met een aantal locals hier, gisteren hadden ze 70% vodka voor me klaar staan. Dafuq :'). Ik heb me weer zelden zo lost gevoeld.

Check :') De bergen op de achtergrond zijn de tatra mountains. Foto is van paar uur geleden.



Mindfuck, geen idee wat ik aan het doen ben. Zaterdag Slovakije. Ik ga hier naar toe. http://www.aquacity.sk/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')