Mijn vorige recensie ging over Samson en Gert ; Het Verrassingsfeest.
In aansluiting hierop ;
The Human Centipede 2
Deze film gaat over Martin, een volwassen dikke man, geestelijke gehandicapt, werkt als parkeerwachter, en wonend bij zijn moeder. Martin heeft een vreselijke jeugd gehad, zijn vader misbruikte hem en ook zijn moeder is niet de aardigste moeder ter wereld, zij geeft zelf Martin de schuld dat haar man in de gevangenis zit.
Martin heeft een grote obsessie ; de film The Human Centipede. Hij is er dol op, echt totaal gek op.
En hij wilt ook dat doen wat ie in de film heeft gezien, want nogmaals ; hij is echt gek op die film.
-------------------------------------------------------------------
De hoofdrolspeler in deze film had het qua tekst wel erg gemakkelijk ; want Martin hoor je de hele film niet 1 woord uitspreken.
Maar nu zijn de dialogen ook niet het sterkte punt van deze film, sterker nog ik heb geen enkel sterk punt gezien.
De regisseur Tom Six had voor deze film eigenlijk maar 1 ding voor ogen ; het grote publiek 'trakteren' op zoveel mogelijk grof brutaal, ziekelijk geweld en obseniteiten.
Zelf vond ik de eerste film, waar Martin ook zo dol op is, eigenlijk best goed voor een horrorfilm, heb me kostelijk vermaakt, maar dit tweede deel had weinig meer met film te maken.
Al dat geweld ging me op een gegeven moment gewoon erg vervelen
Waar het eerste deel van me een 8 krijgt, krijgt deel 2 een
3.
Imdb geeft hier een
4 voor. Soms zijn ze best royaal daar bij IMDB