abonnement Unibet Coolblue
pi_128061916
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:27 schreef sjanette het volgende:
Vandaag een heerlijke natte lemon cake gebakken naar een recept van Mary van Lovefoodies.com

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik ben deze nu ook aan het bakken! Ben benieuwd :9~
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_128068655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:46 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ik ben deze nu ook aan het bakken! Ben benieuwd :9~
En???? Hoe is de cake geworden?
pi_128070920
Als ik koekjes wil versieren met smarties, dan bak ik die gewoon mee toch?
ik wil eindelijk van mn smarties af, die dingen zijn niet te eten! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 10:16:33 #179
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_128071102
Dat gaat compleet smelten, dat wordt één grote bende (het is chocola, suikerlaagje en een kleurstof).
Koekjes bakken, glazuren, daar de smarties indrukken ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_128071466
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:16 schreef djkoelkast het volgende:
Dat gaat compleet smelten, dat wordt één grote bende (het is chocola, suikerlaagje en een kleurstof).
Koekjes bakken, glazuren, daar de smarties indrukken ;)
nee toch? Heb laatst havermoutkoekjes gemaakt met van die versiersmarties erin. Kwamen ook op de oppervlakte te liggen,maar die behielden gewoon hun kleur en vorm
pi_128071539
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als ik koekjes wil versieren met smarties, dan bak ik die gewoon mee toch?
ik wil eindelijk van mn smarties af, die dingen zijn niet te eten! :D
Ik weet niet hoe lang je koekjes in de oven moeten, maar stel ze moeten er 15 minuten in, dan kan je ook eerst de koekjes 10 minuten bakken, dan zijn ze nog wel wat zacht, dan de smarties er in, en nog 5 minuten af bakken. :9
pi_128072811
Keuzes keuzes. Ik vier dit weekend (in klein gezelschap) mijn verjaardag. Twee taarten is meer dan genoeg. Maar wat zal ik maken?

Ik neig erg naar deze:



Maar dan half zo hoog. En ik kwam laatst een appeltaartrecept tegen met in de vulling ook appelcompote, wat me erg lekker leek. En ik hou ook altijd heel erg van cheesecake, en ik heb een heerlijk recept voor een limoentaart, die het ook altijd goed doet, en ik wil heel graag eens zo'n zebra-taart proberen te maken. Maar goed, dat is dus veel te veel.
pi_128073086
Tnx voor de reacties!

Ik heb ze er gewoon ingedrukt en de smarties zijn wel een beetje open gesprongen, maar nog uitstekend in model.
Wel zijn de kleuren nog iets fletser geworden dan ze al waren, maar dat overleven we wel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:35:22 #184
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_128073600
Ik heb gisteren dus de chocolate peanutbutter cheesecake gemaakt van Nigella. Hij is echt heerlijk, maar wel supermachtig. En het smaakt naar Snickers, dus O+. Alleen zoals je kunt zien op de foto is dus het middenste stuk te zacht, dus de volgende keer nog een kwartier langer in de oven. Hij zat er nu al ruim een uur in dus volgende keer niet vergeten.



De bodem however is een beetje korrelig en grof, dat komt omdat mijn mini foodprocessor er mee ophield en een gedeelte zelf moest hakken en met een staafmixer moest fijn krijgen :') maar het is wel lekker dat je af en toe een stukje chocolade of pinda proeft :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:36:43 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128073667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:14 schreef AnneX het volgende:
Dit is het geworden...x 3
Morgen wordt-ie in blokjes 4 x 4 gesneden - deblokjes worden door elkaar gezet en gepresenteerd w/

[ afbeelding ]

Dank jullie wel voor de tips en adviezen _O_
Hoe kom je aan die grappige strookjes?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 11:47:06 #186
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_128074032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:14 schreef Bleie het volgende:
Keuzes keuzes. Ik vier dit weekend (in klein gezelschap) mijn verjaardag. Twee taarten is meer dan genoeg. Maar wat zal ik maken?

Ik neig erg naar deze:

[ afbeelding ]

Maar dan half zo hoog. En ik kwam laatst een appeltaartrecept tegen met in de vulling ook appelcompote, wat me erg lekker leek. En ik hou ook altijd heel erg van cheesecake, en ik heb een heerlijk recept voor een limoentaart, die het ook altijd goed doet, en ik wil heel graag eens zo'n zebra-taart proberen te maken. Maar goed, dat is dus veel te veel.
Die aarbeientaart ziet er heerlijk uit! Heb je daar een recept van? :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_128074271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:35 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb gisteren dus de chocolate peanutbutter cheesecake gemaakt van Nigella. Hij is echt heerlijk, maar wel supermachtig. En het smaakt naar Snickers, dus O+. Alleen zoals je kunt zien op de foto is dus het middenste stuk te zacht, dus de volgende keer nog een kwartier langer in de oven. Hij zat er nu al ruim een uur in dus volgende keer niet vergeten.

[ afbeelding ]

De bodem however is een beetje korrelig en grof, dat komt omdat mijn mini foodprocessor er mee ophield en een gedeelte zelf moest hakken en met een staafmixer moest fijn krijgen :') maar het is wel lekker dat je af en toe een stukje chocolade of pinda proeft :9
Die ga ik ook eens maken!
Geen referral hier.
pi_128074450
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die grappige strookjes?
Aan de hand van yt filmpjes twee kleuren marsepein gemengd tot gewenste
nuance. http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=Qnp8ENNzKEc

Heel dun uitgerold tussen hh folie en in stroken gesneden.

Zojuist de foto's binnen van eindpresentatie: geheel naar wens en complimenten
van de kok - die ook een stukje meeat in de koffietijd - voor het luchtige (amandel) deeg.
Tja - 10 eier heb ik min 15 minuten staan kloppen.


[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 21-06-2013 12:22:03 ]
pi_128074595
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:47 schreef Skaai het volgende:

[..]

Die aarbeientaart ziet er heerlijk uit! Heb je daar een recept van? :D
http://blog.babygizmo.com(...)eam-frosting-recipe/

Super geworden AnneX!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:21:25 #190
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_128075271
Mijn ouders komen morgen langs voor de verjaardag van mijn vriend, ik denk dat ik deze ga maken:

http://smittenkitchen.com(...)-cheesecake-squares/

:9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 12:24:52 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128075389
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:14 schreef Bleie het volgende:
Keuzes keuzes. Ik vier dit weekend (in klein gezelschap) mijn verjaardag. Twee taarten is meer dan genoeg. Maar wat zal ik maken?

Ik neig erg naar deze:

[ afbeelding ]

Maar dan half zo hoog. En ik kwam laatst een appeltaartrecept tegen met in de vulling ook appelcompote, wat me erg lekker leek. En ik hou ook altijd heel erg van cheesecake, en ik heb een heerlijk recept voor een limoentaart, die het ook altijd goed doet, en ik wil heel graag eens zo'n zebra-taart proberen te maken. Maar goed, dat is dus veel te veel.
mooooi!
pi_128078889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:42 schreef sjanette het volgende:

[..]

En???? Hoe is de cake geworden?
Ik neem hem vandaag mee naar mn ouders, dus ik heb hem nog niet gegeten. Ik pluk er steeds wat van de bovenkant af om te proeven, maar vind de citroensmaak toch wel scherp moet ik zeggen.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_128079785
Bleie, 4 mini cakejes? Die met de aardbeien is heerlijk zomers.

AnneX, ziet er tof uit.

Isegrim, lijkt me erg lekker. Misschien ook een goede voor mijn eigen verjaardag om naar werk mee te nemen, maar dat duurt nog even.

Disconnected, ziet er heerlijk uit. Jammer dat hij net te zacht is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:16:52 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128079961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

Aan de hand van yt filmpjes twee kleuren marsepein gemengd tot gewenste
nuance. http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=Qnp8ENNzKEc

Heel dun uitgerold tussen hh folie en in stroken gesneden.

Zojuist de foto's binnen van eindpresentatie: geheel naar wens en complimenten
van de kok - die ook een stukje meeat in de koffietijd - voor het luchtige (amandel) deeg.
Tja - 10 eier heb ik min 15 minuten staan kloppen.
[ afbeelding ]

Erg leuk! Iets om te onthouden!
The love you take is equal to the love you make.
pi_128080338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:12 schreef Tinuviel het volgende:
Bleie, 4 mini cakejes? Die met de aardbeien is heerlijk zomers.

Ik heb maar één klein taartvormpje, dus dat is wat omslachtig.

Ik ga in elk geval wel voor die aardbeien, die lijkt me echt superlekker. En bovendien is iets met aardbeien wel een beetje traditie op mijn verjaardag. En dan nog even iene miene mutte doen voor welke tweede het wordt. (Eigenlijk zou ik ook wel iets met chocola willen.)

Oooh, ik zou natuurlijk nog een paar verschillende smaken kunnen maken in m'n muffinvorm! Of is dat wat jij bedoelde? Voor die zebrataart gaat dat niet lukken denk ik, maar de rest zou denk ik best moeten kunnen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 14:33:37 #196
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_128080673
Ik had ontzettend de behoefte om te bakken. Sinds ik bezig met met verantwoord eten is er niks zoets meer uit de oven gekomen! Nu ik 5kg kwijt ben, ben ik toe aan een beloning :'). Maar ik ben te lui om boodschappen te doen, dus zit er nu een chocoladecake zonder ei in de oven. Fingers crossed!
Het beslag was in elk geval lekker :9
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_128081537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:25 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik heb maar één klein taartvormpje, dus dat is wat omslachtig.

Ik ga in elk geval wel voor die aardbeien, die lijkt me echt superlekker. En bovendien is iets met aardbeien wel een beetje traditie op mijn verjaardag. En dan nog even iene miene mutte doen voor welke tweede het wordt. (Eigenlijk zou ik ook wel iets met chocola willen.)

Oooh, ik zou natuurlijk nog een paar verschillende smaken kunnen maken in m'n muffinvorm! Of is dat wat jij bedoelde? Voor die zebrataart gaat dat niet lukken denk ik, maar de rest zou denk ik best moeten kunnen.
Misschien die Dulche de Leche cheescake squares? Die kunnen misschien ook in een muffin form?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128083993
Er kwam geen oven aan te pas, maar omdat dit toetje eigenlijk een taart is, zet ik hem toch even hier. :Y)

A balanced diet is a cookie in each hand
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 16:09:32 #199
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_128084368
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:33 schreef Skaai het volgende:
Ik had ontzettend de behoefte om te bakken. Sinds ik bezig met met verantwoord eten is er niks zoets meer uit de oven gekomen! Nu ik 5kg kwijt ben, ben ik toe aan een beloning :'). Maar ik ben te lui om boodschappen te doen, dus zit er nu een chocoladecake zonder ei in de oven. Fingers crossed!
Het beslag was in elk geval lekker :9
Lekkere zompige chocolade cake :P, niet heel erg spannend maar wel lekker voor een simpel receptje.

Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:43:45 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_128085819
Wow, wat een gave marsepeinlaag Anne! Veel toffer dan al dat hyperblije, zoete gefrutsel dat gewoonlijk op zoiets zit. :)

Skaai: ik maakte laatst chocoladetaart met geraspte courgette. Ik had er een hard hoofd in (normaal gesproken heb ik de pest aan baksels waar onvoldoende calorieën in zitten >:) ) maar het resultaat bleek bijzonder smakelijk en fijn 'zompig', zoals jij de jouwe zo treffend omschrijft. *) Wat is het recept van deze eiloze cake?
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')