abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:59:41 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127151439
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_127151576
Sparkling, wat vervelend dat je door de medicijnen niet kunt blijven voeden. Sterkte!

Kyara, leuke foto zeg. Bij onrust in de doek was ook mijn advies geweest.

Pessie, hopelijk heeft ze er niet veel last van.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127177869
Hier in M sinds gister aan het regelen geslagen. Vannacht een brakke nacht en nu voeding nummertje-weet-ik-hoeveel aan het geven. Vanmiddag heeft meneer drie uur achter elkaar geslapen, verder alleen hazeslaapjes aan de borst en elk uur willen drinken...
Met een peuter in huis is regelen echt niet fijn!

Hopelijk is het snel over...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127178092
Piekie dat klinkt zwaar :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127189972
En nu laat hij ineens 4,5 uur tussen de voedingen. Ben benieuwd naar wat de rest van de nacht ons brengt. Zou hij uitgeregeld zijn? Duimduimduim :)

Gister wel uitgebreid de gelegenheid gehad voor het maken van een foto, kiek dan:


Volgens mij doet de foto het niet... Morgen zal ik proberen het te fixen (zit nu op mijn telefoon)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:51:03 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127218088
Even crosspost uit het babytopic:

Dinsdagavond om 18:50 na een snelle bevalling is onze prachtige dochter Noor geboren!

Gisteren waren we tegen 17h thuis en dus nu anderhalve dag kraam achter de rug en het gaat op zich goed, alleen de bv vlot niet. Mevrouw heeft moeite met doordrinken. Aanhappen gaat re-de-lijk, soms ook totaal niet, maar daarna... doordrinken snapt ze nog niet. Sinds vanmiddag wel kolf in huis en net voor het eerst gekolfd na de 2x in het zkh. Resultaat is 1 flinke druppel in de schelp, maar verder niets ;(. Kraam zegt dat dat vaker zo is, maar toch hoopte ik dat het wat meer zou zijn. Nu maar regelmatig kolven in de hoop dat het toch op gang komt en ze dan ook beter gaat doordrinken. Vandaag voor het eerst wat bijgevoed met pipetje aan de borst en aan de pink. Als ze morgen weer afgevallen is, wordt dat opgeschroefd en als het zaterdag nog niet beter is, komt er een lactatiekundige bij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127218396
Lijkt mij dat jullie erg goed bezig zijn. Hoevaak leg je nu aan? :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:01:16 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127218587
Uiterlijk om de 3 uur en eerder als ze signalen geeft (smakken, knuistje zuigen, etc).

Maar moest vandaag om uiterlijk 17h aanleggen en vervolgens ruim een uur zitten hannesen omdat ze niet wilde, vervolgens niet goed pakte en al helemaal niet doordronk. Toen dus bijgegeven en dat ging er prima in. Mijn productie is ook nog zo summier..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127218990
Meestal komt je productie rond dag 3 op gang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:10:52 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127219077
Daar heb ik mijn hoop ook op gevestigd :Y.

Oh en ik had een lage bloeddruk en een vrij laag HB. Dus aan de floradix. Dat kon ook nog invloed hebben. Lijf gaat toch eerst voor zichzelf zorgen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127219271
Gefeliciteerd met Noor *O* mooie naam! ik had ook lage HB en heb ijzer pillen gekregen, het duurde idd ongeveer 3-4 dagen tot de melk op gang kwam!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127219474
XM, onzeker word je daar van he? Ik begreep ook van de LK dat het een dag of 3 duurt voor de productie goed op gang was, maar bij veel bloedverlies kan het wel een week duren.
Ik heb tot eergisteren iedere 3 uur gekolfd en toen kreeg ik er wel 5 tot 10 cc per keer uit ;(
Maar dan had ik een keizersnede en een fluxus, dat schijnt beide niet bevorderlijk te zijn voor de borstvoeding.
Naar wat ik lees doe je het prima zo! En anders kan de LK je vast nog goede tips geven zaterdag. Succes! :*
E.
pi_127219572
Sparkling, 5cc is hartstikke keurig in het begin! Dat is een complete voeding hoor, de eerste dagen :)

XM, ik hoop dat het snel op gang komt! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:21:10 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127219573
Xm gefeliciteerd met Noor!
Klinkt alsof je goed bezig bent idd. En nu al een flinke druppel in de schelp is mooi hoor!
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:23:35 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127219666
Dank voor de bemoedigende woorden O+. Daar komen weer wat kraamtranen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:30:50 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127219972
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank voor de bemoedigende woorden O+. Daar komen weer wat kraamtranen :').
:*
Je vergiet je hormonen, lekker aan toegeven en tegen je vriend zeggen dat ie moet meeveren.
Ik kreeg bij Nathan pas een druppel in MN schelp na dag 3 en dat is goedgekomen. Het is soms echt even knokken. Zet em op meid!
pi_127220156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Sparkling, 5cc is hartstikke keurig in het begin! Dat is een complete voeding hoor, de eerste dagen :)
Dit was na 8 dagen, daar had ze niet meer genoeg aan. Ik kolfde uiteindelijk 1 voeding bij elkaar in 24 uur. Ik spaarde het op in de koelkast en gaf het dan eind van de dag.
Nu ik ben gestopt met kolven heb ik geen enkele last van stuwing of harde plekken trouwens. De LK zei al dat ze niet zou verwachten dat dat zou gebeuren omdat mijn productie nog niet op gang was, ook tijdens de dagen dat ik kolfde merkte ik geen verschil aan mijn borsten.
E.
pi_127220194
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:35 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Dit was na 8 dagen, daar had ze niet meer genoeg aan. Ik kolfde uiteindelijk 1 voeding bij elkaar in 24 uur. Ik spaarde het op in de koelkast en gaf het dan eind van de dag.
Nu ik ben gestopt met kolven heb ik geen enkele last van stuwing of harde plekken trouwens. De LK zei al dat ze niet zou verwachten dat dat zou gebeuren omdat mijn productie nog niet op gang was, ook tijdens de dagen dat ik kolfde merkte ik geen verschil aan mijn borsten.
Bloed je nog?

Is je placenta goed gecontroleerd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127220294
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bloed je nog?

Is je placenta goed gecontroleerd?
Ja, bloed nog wel. Sinds gisteren heftiger omdat ik meer ben gaan bewegen.

Placenta is gecontroleerd volgens mij. Ik las in een overdrachtsbrief dat de placenta compleet was en 3 bloedvaten had.

Hoezo?
E.
pi_127221005
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:38 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja, bloed nog wel. Sinds gisteren heftiger omdat ik meer ben gaan bewegen.

Placenta is gecontroleerd volgens mij. Ik las in een overdrachtsbrief dat de placenta compleet was en 3 bloedvaten had.

Hoezo?
Het helemaal niet op gang komen van de borstvoeding kan zijn dat er dan nog een stukje is achtergebleven.

Maar je had ook veel bloed verloren he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127221228
Oh, wist ik niet. Ik ben 1100 ml bloed verloren na de keizersnede inderdaad.

Nou ja, hopelijk heb ik bij een eventuele tweede meer geluk. Dan ga ik er weer voor! Al steekt het toch behoorlijk dat het nu niet is gelukt. Mijn huisarts kwam vandaag op visite en de kraam zei tegen hem dat ze vond dat het zo ongeveer mijn levensdoel was om het te laten slagen. En eigenlijk had ze gelijk, ik deed er alles voor maar mijn psyche maakte er een zooitje van :'(
E.
pi_127221478
Gewoon ruk dat het zo gelopen is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:09:03 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127221898
Spark :*
Hopelijk kan je het een plekje geven.

En XM, goed bezig!
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:42:13 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127227953
XM welkom! En ik herken je verhaal helemaal en zit nu met een klokkend kind aan de borst O+ Hou vol!! ^O^

Spark :* zo rot voor je...
pi_127228248
XM, ik ben op maandagochtend bevallen, donderdagochtend had ik pas de eerste druppel (die de kraam heel aandoenlijk met een theelepeltje bij mijn zoon naar binnen goot, "iedere druppel is kostbaar", zei ze O+ ). Donderdagmiddag zo'n 10 cc en vrijdag voor het eerst complete voedingen. Succes, het kan vlot gaan ineens (en dan kan ze ook zomaar opeens gaan doordrinken, als het wat oplevert ;) !
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')