M`n instructeur zegt dit: " Als jij achter het stuur zit, leerling of niet. Betaal jij de boete, op die manier leer je nóg beter de regels kennen en het zou zonde zijn als jij al een bekeuring zou hebben terwijl je nog niet eens je pasje hebt hé ? "quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:48 schreef Hartigan het volgende:
Die eventuele boete is dan toch voor je instructeur, aangezien hij de juridische bestuurder is?
Volgens mij mag dat niet eens, tenzij je je opzettelijk ernstig misdraagt of zoquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
M`n instructeur zegt dit: " Als jij achter het stuur zit, leerling of niet. Betaal jij de boete, op die manier leer je nóg beter de regels kennen en het zou zonde zijn als jij al een bekeuring zou hebben terwijl je nog niet eens je pasje hebt hé ? "
Ah, dan bedoelde je lessen ipv examen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, echt m`n instructeur.. ik bedoelde dat die je rijlessen kan maken of breken.
100% gelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:48 schreef Hartigan het volgende:
Die eventuele boete is dan toch voor je instructeur, aangezien hij de juridische bestuurder is?
Ik ben de eerste keer gezakt op (o.a.) 'vooruit kijken'. Ach ja.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:05 schreef Braddie het volgende:
Rijlessen gaan steeds beter Alleen werd echt letterlijk de laatste 300 meter duidelijk dat m`n inzicht nogsteeds mist, althans.. m`n "overzicht" zoals m`n instructeur dat noemt.
Ik moest ergens een straatje in, en m`n instructeur had hem al gezien, en ik zag hem echt letterlijk pas op het laatste moment, en wat ging ik doen... héél fel insturen waardoor ik hem wél haalde, maar tóch nog een stukje stoep mee pikte, toen liet ik met m`n uilengezicht de koppeling los en sloeg de motor af
Maar verder gaan m`n lessen steeds beter! Zit tenminste niet meer met zweethandjes achter het stuur (Behalve dat laatste stukje dan) en ik ga steeds beter kijkgedrag vertonen en ik durf nu als m`n instructeur zegt "Ok, trap maar even dat gas in naar de 80 " ook écht het gas in te trappen naar de 80, en niet heel langzaam 30-40-50-60-70... (En daar dan 30 seconden over doen )
Omdat je niet genoeg vooruit keek?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben de eerste keer gezakt op (o.a.) 'vooruit kijken'. Ach ja.
Ja. Ik reed toen op een weg met continu van die 'blokken' zodat je slalommend moest om je snelheid eruit te halen.quote:
Ooh dat soort dingen.. Ja, maar die blokken zijn ook vervelend, vorige week nog gehad tijdens rijles, blegh..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja. Ik reed toen op een weg met continu van die 'blokken' zodat je slalommend moest om je snelheid eruit te halen.
Toen zag ik veel te laat dat er een tegemoetkomende auto aankwam en het blok toen aan mijn kant stond en ik dus moest stoppen. En op les ook wel wat opmerkingen over gehad.
Ik werd op een gegeven moment zo moe van dat kijken. Bij die blokken ga je steeds naar links en naar rechts en dan moet je telkens binnen-buiten-opzij kijken voor je stuurt.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ooh dat soort dingen.. Ja, maar die blokken zijn ook vervelend, vorige week nog gehad tijdens rijles, blegh..
Dat kijken vond ik vorige week ook nog flink vervelend, maar het gaat nu al automatisch grootendeels. Ik vergeet alleen over m`n schouder te kijken soms..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik werd op een gegeven moment zo moe van dat kijken. Bij die blokken ga je steeds naar links en naar rechts en dan moet je telkens binnen-buiten-opzij kijken voor je stuurt.
Zo vervelend.
Daar moet je helemaaaaal niet over nadenken, want:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:04 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik veel moeite heb met voorrangsregels als er op een gelijkwaardige kruising drie auto's aankomen. Wie gaat nou eerst? Bij vier zou ik helemaal in de war raken maar volgens mij gebeurt dat niet zo vaak. Zijn er dan ook nog fietser/wandelaars bij dan wordt het helemaal lastig.
Voorrang in eenvoudige situaties snap ik wel, maar als het complex wordt...
Toch wel vrij essentieel bij het autorijden
Heb ondertussen bijna een jaar m'n rijbewijs en vrijwel niemand weet in de praktijk wat te doen bij dit soort situaties.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:04 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik veel moeite heb met voorrangsregels als er op een gelijkwaardige kruising drie auto's aankomen. Wie gaat nou eerst? Bij vier zou ik helemaal in de war raken maar volgens mij gebeurt dat niet zo vaak. Zijn er dan ook nog fietser/wandelaars bij dan wordt het helemaal lastig.
Voorrang in eenvoudige situaties snap ik wel, maar als het complex wordt...
Toch wel vrij essentieel bij het autorijden
Ja, dat is misschien ook wel zo. Dat zoiets zich vanzelf oplost.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar moet je helemaaaaal niet over nadenken, want:
1: het gebeurt vrijwel NOOIT
2: als het gebeurt gaat het vanzelf goed, geloof me. Er is altijd wel iemand die initiatief neemt.
Als er van de 4 richtingen er maar van 3 kanten totaal auto's komen is er toch niks aan de hand? De meest rechtse gaat gewoon eerst..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:14 schreef pietkanarie het volgende:
oké, maar ik bedoelde eigenlijk: als er op een gelijkwaardige kruising twee auto's aankomen (ik schreef drie). Waardoor je dus met z'n drieën op de kruising bent.
Maar ook dat is een situatie waarbij mensen in het algemeen niet weten wie er eerst mag? Kwestie van communiceren en niet te afwachtend zijn dus?
Ligt dat er niet aan of de auto's af willen slaan of rechtdoor gaan dan? Maar ja, volgens mij doe ik te ingewikkeld...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als er van de 4 richtingen er maar van 3 kanten totaal auto's komen is er toch niks aan de hand? De meest rechtse gaat gewoon eerst..
Nee, op een gelijkwaardige kruising, dus zonder stoplichten, borden, enz is het gewoon rechts eerst. Maar nogmaals, dat komt vrijwel nooit voor, aangezien de enige plek waar die kruisingen bestaan, in woonwijken is. En daar rijden nooit genoeg auto's tegelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ligt dat er niet aan of de auto's af willen slaan of rechtdoor gaan dan? Maar ja, volgens mij doe ik te ingewikkeld...
Ik vond de oefenexamens moeilijker dan het echte examen. Dus zou best zo kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Knevelt het volgende:
Ik zit momenteel het boek van Verjo te bestuderen en oefenexamens met de CD-rom te maken, maar ik vind de oefenexamens nog opvallend pittig. Sowieso bak ik nog weinig van gevaarherkenning.
Nu vraag ik me af: Zijn die oefenexamen bewust wat moeilijker gemaakt dan het CBR-theorieexamen, of is het niveau representatief?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |