abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125873106
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat de vrijmetselarij een uiterst geheim clubje is. Zeker de vrijmetselaars die een hoge graad hebben die praten er niet over wat daar gebeurt. En zeg nou zelf als jij een machtige positie zou hebben in de maatschappij dan ga je toch niet vertellen dat je Satan aanbidt? Dan kan je net zo goed zelfmoord plegen want dan kan je je carriere wel goodbye kussen.
Als ik een machtige positie had en ik geloofde heilig in satan en was voor de nwo dan wist ik wel wat ik zou doen, al dan niet geheim. Net zoals christenen voor hun belangen zijn en daar voor strijden in de politiek.
pi_125873346
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik. Was een mooi topic ^O^
Hebbes!
BNW / De Vrijmetselaarij, vragen beantwoord vanuit de bron

En nog een ouwetje, maar mss. ook nog interessant:
TRU / Verklarende woordenlijst & definities
  maandag 29 april 2013 @ 18:27:57 #53
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_125873353
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Drie hoofdstromingen in de Vrijm:. ? Nou vertel je me iets nieuws..
Het begon met de oorspronkelijke Engelse versie, zoals die oorspronkelijk is opgericht. Geloof in een enkele God is vereist, de exacte invulling daarvan niet gespecificeerd. Alleen mannen worden toegelaten. Het is een organisatie die nauw verwant is met het establisment, in het verleden zijn leden van het koningshuis de meester van de meest reputabele loges geweest. Er heerst dan ook bij velen de overtuiging dat je voor hogere posities in de politiek, maar ook bijv. politie en veel semi-publieke organisaties, alleen in aanmerking komt als je vrijmetselaar bent; voor velen is dat ook een troost, omdat ze hun falen in hun loopbaan aan de vermeende invloed van de vrijmetselarij kunnen wijten, in plaats van daarvoorhun eigen incompetentie te moeten erkennen.

Op het Europese continent is een sterk afwijkende versie ontstaan, die juist atheistisch was, en de bron is geweest van veel verzet tegen het establisment en de kerk. Zowel van de Franse Revolutie als de Amerikaanse Vrijheidsoorlog waren veel belangrijke figuren lid van de continentale Vrijmetselarij.

Terwijl de Engelse en Europese bewegingen zich in de loop der tijden op de achtergrond begonnen te houden, is er in de VS een versie van Vrijmetselarij ontstaan die zich nog steeds ook publiekelijk uit met parades en openlijke deelname aan evenementen. Een groot verschil is ook dat deze versie aparte geassocieerde organisaties voor vrouwen heeft, met een eigen mythologie.

Overigens kun je vrij snel nog een dozijntje andere kleinere bewegingen vinden die zich als vrijmetselarij presenteren, sommige afsplitsingen van een van de drie grote, sommige opgericht zonder enige voorgeschiedenis.

Overigens bestaan in de officiele Engelse maar 3 graden, maar er zijn veel, heel veel gelieerde organisaties die extra graden aanbieden, gebaseerd op verschillende mythen. Een paar van de bekendste zijn gebaseerd op een mythische relatie met de Tempeliers-orde en de Rozenkruizers-beweging. Een deel daarvan is expliciet Christelijk, omdat de geclaimde afkomst expliciet Christelijk is, en niet gebaseerd op verhalen uit het Oude Testament (dat de gemeenschappelijke bron is voor Joden, Christenen en Islamieten).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 18:34:40 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_125873571
quote:
Tof om weer eens te lezen.
Drago nog als mod . Lijkt alweer zo lang geleden he?
pi_125873621
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:27 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het begon met de oorspronkelijke Engelse versie, zoals die oorspronkelijk is opgericht. Geloof in een enkele God is vereist, de exacte invulling daarvan niet gespecificeerd. Alleen mannen worden toegelaten. Het is een organisatie die nauw verwant is met het establisment, in het verleden zijn leden van het koningshuis de meester van de meest reputabele loges geweest. Er heerst dan ook bij velen de overtuiging dat je voor hogere posities in de politiek, maar ook bijv. politie en veel semi-publieke organisaties, alleen in aanmerking komt als je vrijmetselaar bent; voor velen is dat ook een troost, omdat ze hun falen in hun loopbaan aan de vermeende invloed van de vrijmetselarij kunnen wijten, in plaats van daarvoorhun eigen incompetentie te moeten erkennen.

Op het Europese continent is een sterk afwijkende versie ontstaan, die juist atheistisch was, en de bron is geweest van veel verzet tegen het establisment en de kerk. Zowel van de Franse Revolutie als de Amerikaanse Vrijheidsoorlog waren veel belangrijke figuren lid van de continentale Vrijmetselarij.

Terwijl de Engelse en Europese bewegingen zich in de loop der tijden op de achtergrond begonnen te houden, is er in de VS een versie van Vrijmetselarij ontstaan die zich nog steeds ook publiekelijk uit met parades en openlijke deelname aan evenementen. Een groot verschil is ook dat deze versie aparte geassocieerde organisaties voor vrouwen heeft, met een eigen mythologie.

Overigens kun je vrij snel nog een dozijntje andere kleinere bewegingen vinden die zich als vrijmetselarij presenteren, sommige afsplitsingen van een van de drie grote, sommige opgericht zonder enige voorgeschiedenis.

Overigens bestaan in de officiele Engelse maar 3 graden, maar er zijn veel, heel veel gelieerde organisaties die extra graden aanbieden, gebaseerd op verschillende mythen. Een paar van de bekendste zijn gebaseerd op een mythische relatie met de Tempeliers-orde en de Rozenkruizers-beweging. Een deel daarvan is expliciet Christelijk, omdat de geclaimde afkomst expliciet Christelijk is, en niet gebaseerd op verhalen uit het Oude Testament (dat de gemeenschappelijke bron is voor Joden, Christenen en Islamieten).
Oh zo! Ik heb dat nooit beschouwd als verschillende stromingen.. Net zo min als het Zweedse systeem met zeven graden ipv. drie..
Ik dacht ook even dat je onregelmatige loges bedoelde.
pi_125873643
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tof om weer eens te lezen.
Drago nog als mod . Lijkt alweer zo lang geleden he?
Ja, niet te geloven he? In 4 jaar tijd is er een hoop veranderd :P
  maandag 29 april 2013 @ 18:44:42 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125873846
edit verkeerde topic :Z
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125876456
Leuk onderwerp wel Tribal. Nu geen tijd maar later vanavond ga ik even reageren. :)
Ich hock in meinem Bonker
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:37:27 #59
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_125904505
quote:
Een paar van de bekendste zijn gebaseerd op een mythische relatie met de Tempeliers-orde en de Rozenkruizers-beweging
Doel jij hier op SMOTJ ( The Sovereign Military Order of the Temple of Jerusalem )

http://www.smotj.org/

voor tribal

quote:
heel veel gelieerde organisaties die extra graden aanbieden, gebaseerd op verschillende mythen.
zoek eens naar Scotish rites

maar voor de basis eerst eens beginnen met "Hiram Abiff

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiram_Abiff

[ Bericht 19% gewijzigd door DeMolay op 30-04-2013 14:53:33 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 6 mei 2013 @ 14:01:32 #60
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126127603
het probleem van de vrijmetselaars is dat de meeste mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
de meeste mensen denken dat het bij de vrijmetselaars ook draait om een god.
of mensen denken dat het iets totaal niet religieus is .
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:05:34 #61
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126127744
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:37 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Doel jij hier op SMOTJ ( The Sovereign Military Order of the Temple of Jerusalem )

http://www.smotj.org/

voor tribal

[..]

zoek eens naar Scotish rites

maar voor de basis eerst eens beginnen met "Hiram Abiff

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiram_Abiff
het ik gedaan
je hebt eerste de blauw graden. dan kunnen vrijmetselaars kiezen tussen de york ride of de scotisch ride. de york ride heeft maar 11 graden en de scotisch ride heeft er 33
daarna ben je master masion.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_126127967
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:01 schreef tribalwars het volgende:
het probleem van de vrijmetselaars is dat de meeste mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
de meeste mensen denken dat het bij de vrijmetselaars ook draait om een god.
of mensen denken dat het iets totaal niet religieus is .

Welkom terug tribal! :W
★★★
  maandag 6 mei 2013 @ 14:19:41 #63
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_126128261
ik denk dat ik het maar houd bij vrijen met een metselaar!

:+
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 14:27:48 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_126128549
Hoi Tribal, welkom terug.

Heb je die andere Vrijmetselaartopics gelezen?
  maandag 6 mei 2013 @ 14:30:49 #65
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126128679
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
Hoi Tribal, welkom terug.

Heb je die andere Vrijmetselaartopics gelezen?
ja heb ik gelezen. heb deze week nog verder onderzoek naar de vrijmetselaars gedaan. heb je ook mijn bronnen gelezen.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 15:08:10 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_126130089
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef tribalwars het volgende:

[..]

ja heb ik gelezen. heb deze week nog verder onderzoek naar de vrijmetselaars gedaan. heb je ook mijn bronnen gelezen.
Ik heb al zoveel over Vrijmetselarij gelezen, dus ongetwijfeld jouw bronnen ook :Y
  maandag 6 mei 2013 @ 17:53:13 #67
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126137282
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb al zoveel over Vrijmetselarij gelezen, dus ongetwijfeld jouw bronnen ook :Y
wil je nog meer bronnen zien?
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 17:57:56 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_126137432
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

wil je nog meer bronnen zien?
Prima :) Altijd goed nieuwe bronnen.
pi_126137578

vrijmetselaarij in Zierikzee. Op zich niet zo bijzonder maar ik vond het altijd opvallend dat het huis nummer 66 is.

Vaak genoeg een extra 6 met spuitbus erbij zien staan. :D
Ich hock in meinem Bonker
  maandag 6 mei 2013 @ 18:03:59 #70
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126137707
Zo! ik weet wat me de komende week te doen staat. _O-

Ik ga ze wel even bekijken, bedankt.
★★★
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 18:05:40 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_126137736
Tot over 4 weken :W
  maandag 6 mei 2013 @ 18:08:17 #73
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126137824
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
Tot over 4 weken :W
die heb je in een week wel bekeken. elke dag er 1 a 2 uur aan besteden dan haal je dat wel.
pi_126138108
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:08 schreef tribalwars het volgende:

[..]

die heb je in een week wel bekeken. elke dag er 1 a 2 uur aan besteden dan haal je dat wel.
Besteed je tijd aub beter. School ofzo.
Do you support the NWO?
  maandag 6 mei 2013 @ 18:19:34 #75
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126138194
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:16 schreef Illuminati.Official het volgende:

[..]

Besteed je tijd aub beter. School ofzo.
is vakantie.
ik vind het belangrijk om de echte waarheid te weten van de wereld. dat jij dat niet vind dat moet jij vinden. ik vind dat ik mijn tijd nuttig besteed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')