Als ik een machtige positie had en ik geloofde heilig in satan en was voor de nwo dan wist ik wel wat ik zou doen, al dan niet geheim. Net zoals christenen voor hun belangen zijn en daar voor strijden in de politiek.quote:Op maandag 29 april 2013 18:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat de vrijmetselarij een uiterst geheim clubje is. Zeker de vrijmetselaars die een hoge graad hebben die praten er niet over wat daar gebeurt. En zeg nou zelf als jij een machtige positie zou hebben in de maatschappij dan ga je toch niet vertellen dat je Satan aanbidt? Dan kan je net zo goed zelfmoord plegen want dan kan je je carriere wel goodbye kussen.
Hebbes!quote:Op maandag 29 april 2013 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik. Was een mooi topic
Het begon met de oorspronkelijke Engelse versie, zoals die oorspronkelijk is opgericht. Geloof in een enkele God is vereist, de exacte invulling daarvan niet gespecificeerd. Alleen mannen worden toegelaten. Het is een organisatie die nauw verwant is met het establisment, in het verleden zijn leden van het koningshuis de meester van de meest reputabele loges geweest. Er heerst dan ook bij velen de overtuiging dat je voor hogere posities in de politiek, maar ook bijv. politie en veel semi-publieke organisaties, alleen in aanmerking komt als je vrijmetselaar bent; voor velen is dat ook een troost, omdat ze hun falen in hun loopbaan aan de vermeende invloed van de vrijmetselarij kunnen wijten, in plaats van daarvoorhun eigen incompetentie te moeten erkennen.quote:Op maandag 29 april 2013 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Drie hoofdstromingen in de Vrijm:. ? Nou vertel je me iets nieuws..
Tof om weer eens te lezen.quote:Op maandag 29 april 2013 18:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hebbes!
BNW / De Vrijmetselaarij, vragen beantwoord vanuit de bron
En nog een ouwetje, maar mss. ook nog interessant:
TRU / Verklarende woordenlijst & definities
Oh zo! Ik heb dat nooit beschouwd als verschillende stromingen.. Net zo min als het Zweedse systeem met zeven graden ipv. drie..quote:Op maandag 29 april 2013 18:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het begon met de oorspronkelijke Engelse versie, zoals die oorspronkelijk is opgericht. Geloof in een enkele God is vereist, de exacte invulling daarvan niet gespecificeerd. Alleen mannen worden toegelaten. Het is een organisatie die nauw verwant is met het establisment, in het verleden zijn leden van het koningshuis de meester van de meest reputabele loges geweest. Er heerst dan ook bij velen de overtuiging dat je voor hogere posities in de politiek, maar ook bijv. politie en veel semi-publieke organisaties, alleen in aanmerking komt als je vrijmetselaar bent; voor velen is dat ook een troost, omdat ze hun falen in hun loopbaan aan de vermeende invloed van de vrijmetselarij kunnen wijten, in plaats van daarvoorhun eigen incompetentie te moeten erkennen.
Op het Europese continent is een sterk afwijkende versie ontstaan, die juist atheistisch was, en de bron is geweest van veel verzet tegen het establisment en de kerk. Zowel van de Franse Revolutie als de Amerikaanse Vrijheidsoorlog waren veel belangrijke figuren lid van de continentale Vrijmetselarij.
Terwijl de Engelse en Europese bewegingen zich in de loop der tijden op de achtergrond begonnen te houden, is er in de VS een versie van Vrijmetselarij ontstaan die zich nog steeds ook publiekelijk uit met parades en openlijke deelname aan evenementen. Een groot verschil is ook dat deze versie aparte geassocieerde organisaties voor vrouwen heeft, met een eigen mythologie.
Overigens kun je vrij snel nog een dozijntje andere kleinere bewegingen vinden die zich als vrijmetselarij presenteren, sommige afsplitsingen van een van de drie grote, sommige opgericht zonder enige voorgeschiedenis.
Overigens bestaan in de officiele Engelse maar 3 graden, maar er zijn veel, heel veel gelieerde organisaties die extra graden aanbieden, gebaseerd op verschillende mythen. Een paar van de bekendste zijn gebaseerd op een mythische relatie met de Tempeliers-orde en de Rozenkruizers-beweging. Een deel daarvan is expliciet Christelijk, omdat de geclaimde afkomst expliciet Christelijk is, en niet gebaseerd op verhalen uit het Oude Testament (dat de gemeenschappelijke bron is voor Joden, Christenen en Islamieten).
Ja, niet te geloven he? In 4 jaar tijd is er een hoop veranderdquote:Op maandag 29 april 2013 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tof om weer eens te lezen.
Drago nog als mod . Lijkt alweer zo lang geleden he?
Doel jij hier op SMOTJ ( The Sovereign Military Order of the Temple of Jerusalem )quote:Een paar van de bekendste zijn gebaseerd op een mythische relatie met de Tempeliers-orde en de Rozenkruizers-beweging
zoek eens naar Scotish ritesquote:heel veel gelieerde organisaties die extra graden aanbieden, gebaseerd op verschillende mythen.
het ik gedaanquote:Op dinsdag 30 april 2013 14:37 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Doel jij hier op SMOTJ ( The Sovereign Military Order of the Temple of Jerusalem )
http://www.smotj.org/
voor tribal
[..]
zoek eens naar Scotish rites
maar voor de basis eerst eens beginnen met "Hiram Abiff
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiram_Abiff
Welkom terug tribal!quote:Op maandag 6 mei 2013 14:01 schreef tribalwars het volgende:
het probleem van de vrijmetselaars is dat de meeste mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
de meeste mensen denken dat het bij de vrijmetselaars ook draait om een god.
of mensen denken dat het iets totaal niet religieus is .
ja heb ik gelezen. heb deze week nog verder onderzoek naar de vrijmetselaars gedaan. heb je ook mijn bronnen gelezen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
Hoi Tribal, welkom terug.
Heb je die andere Vrijmetselaartopics gelezen?
Ik heb al zoveel over Vrijmetselarij gelezen, dus ongetwijfeld jouw bronnen ookquote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja heb ik gelezen. heb deze week nog verder onderzoek naar de vrijmetselaars gedaan. heb je ook mijn bronnen gelezen.
wil je nog meer bronnen zien?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb al zoveel over Vrijmetselarij gelezen, dus ongetwijfeld jouw bronnen ook
die heb je in een week wel bekeken. elke dag er 1 a 2 uur aan besteden dan haal je dat wel.quote:
Besteed je tijd aub beter. School ofzo.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
die heb je in een week wel bekeken. elke dag er 1 a 2 uur aan besteden dan haal je dat wel.
is vakantie.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:16 schreef Illuminati.Official het volgende:
[..]
Besteed je tijd aub beter. School ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |