abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:54:41 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_125813533




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012 en we zijn nu bijna begonnen met seizoen 3.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb









Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



LET OP: elke verwijzing naar het boek (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen.
Laffe huichelaar
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:59:43 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125813756
Wat is die ingewikkelde quote dan en waarom staat ie niet in de OP?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125813780
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:59 schreef Maanvis het volgende:
Wat is die ingewikkelde quote dan en waarom staat ie niet in de OP?
Die mag je er zelf bijdenken. :P
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_125813816
Die TT _O- (en bedankt Timmmmm ^O^ ).
Tails tell tales
pi_125813834
Goeie TT _O-
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:01:28 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125813835
maareh, die slavendrijver zei verbaasd 'je spreekt valyriaans' alsof ze al die tijd al valyriaans aan het praten waren en zij het gewoon verstond.. of niet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125813888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Maanvis het volgende:
maareh, die slavendrijver zei verbaasd 'je spreekt valyriaans' alsof ze al die tijd al valyriaans aan het praten waren en zij het gewoon verstond.. of niet?
Jup hij prate constant valyrian. En aangezien zij dat ook spreekt verstond ze hem dus gewoon altijd. Toen ze zelf valyrian praten kwam hij daar achter en schrok hij.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:03:12 #8
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_125813910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:01 schreef Maanvis het volgende:
maareh, die slavendrijver zei verbaasd 'je spreekt valyriaans' alsof ze al die tijd al valyriaans aan het praten waren en zij het gewoon verstond.. of niet?
Die slavendrijver spreekt Valeryiaans, tegen die unsullied en tegen die vrouwelijke C3PO. Dany verstaat dat, maar doet alsof dat niet zo is, en begint dan in het Valeryiaans tegen de unsullied, waardoor hij natuurlijk verbaasd is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:03:34 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125813934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:02 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Jup hij prate constant valyrian. En aangezien zij dat ook spreekt verstond ze hem dus gewoon altijd. Toen ze zelf valyrian praten kwam hij daar achter en schrok hij.
maar waarom praatte hij valyriaans dan? dat heb ik helemaal niet meegekregen toen ze dat stadje binnenkwamen... en mijn begrip is dat de valyrianen allang allemaal dood zijn toen hun land ontplofte.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125813940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:53 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Nee, die andere. :P Ik weet niet hoe hij heet, maar hij zit de boel telkens op te fokken. Mormont wilde hem wurgen in de laatste aflevering maar hij viel net te vroeg neer zodat hij nog kon ontkomen. Hij ziet er uit als een minder dikke versie van Samwell.
Ach, natuurlijk bedoel je die! Weet zijn naam ook ff niet, maar dat is idd een behoorlijke klootzak ja.
Tails tell tales
pi_125813983
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar waarom praatte hij valyriaans dan? dat heb ik helemaal niet meegekregen toen ze dat stadje binnenkwamen... en mijn begrip is dat de valyrianen allang allemaal dood zijn toen hun land ontplofte.
Omdat dat zijn moeder taal is gok ik. En omdat hij dan mensen kan beledigen zonder dat ze het weten? Goeie vraag! :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_125813994
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_125814014
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:04 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
Haha! _O-
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_125814025
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:04 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
_O- _O_
Tails tell tales
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:07:00 #15
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_125814096
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar waarom praatte hij valyriaans dan? dat heb ik helemaal niet meegekregen toen ze dat stadje binnenkwamen... en mijn begrip is dat de valyrianen allang allemaal dood zijn toen hun land ontplofte.
Volgens mij zijn er twee types Valeryiaans, en de ene groep is morsdood (en met hen de meeste Targaeryans), terwijl het andere type in veel van de losse steden op Essos (dat oosterlijke continent) worden gesproken.

Dat laatste is sowieso waar, wat dat twee types betreft weet ik het niet zeker.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:08:01 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125814135
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee types Valeryiaans, en de ene groep is morsdood (en met hen de meeste Targaeryans), terwijl het andere type in veel van de losse steden op Essos (dat oosterlijke continent) worden gesproken.
In welke aflevering werd uitgelegd waarom ze daar valyriaans spreken? Want ik begreep geen zak van dat stukje en ik wil even wten of dat aan mij ligt of aan de makers ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125814149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee types Valeryiaans, en de ene groep is morsdood (en met hen de meeste Targaeryans), terwijl het andere type in veel van de losse steden op Essos (dat oosterlijke continent) worden gesproken.

Dat laatste is sowieso waar, wat dat twee types betreft weet ik het niet zeker.
Iets met hoog Valeryian geloof ik :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_125814167
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In welke aflevering werd uitgelegd waarom ze daar valyriaans spreken? Want ik begreep geen zak van dat stukje en ik wil even wten of dat aan mij ligt of aan de makers ;)
Geen idee volgens mij is dat niet uitgelegd :?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_125814176
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Brienne heeft besloten braaf achter Lady Stark aan te huppelen en alles wat ze zegt te doen. Dan doe je nietsuit overtuiging zonder om jezelf druk te maken. Dan ben je een makke volger die te dom is om zijn eigen plan te trekken
Ik heb mijn best gedaan, maar nee, ik kan me hier echt totaal niet in vinden. Ik vind het echt veel eerder Jorah die je hiermee beschrijft :? Ik vind beide karakters leuk/sympathiek overigens. Zowel Jorah als Brienne. :)
Tails tell tales
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:10:07 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125814225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:08 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Geen idee volgens mij is dat niet uitgelegd :?
oke dus het ligt aan de makers dat het zo'n brak stukje is ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125814272
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke dus het ligt aan de makers dat het zo'n brak stukje is ;)
Volgens mij wel maar pin me er niet op vast het zou goed kunnen dat het wel in een aflevering uitgelegd is en ik daar over heen gekeken heb :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:14:00 #23
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_125814401
Ik kan me ook niet heugen dat dat uitgelegd is. Maar ik vond het wel logisch, dit is gewoon een taal die een groepje steden in een bepaald gebied spreekt, net als Grieks vroeger waarschijnlijk. Een bepaalde groep in een ander gebied (de Targaeryans) spreken die taal ook, al leren ze ook de lokale taal.

Het is dus niet raar dat die vent die taal spreekt, maar eigenlijk dat Dany het begrijpt, want ze komt uit een gebied waar die taal normaal gesproken niet gesproken wordt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_125814427
De stad Valyria is vergaan, maar de taal dus blijkbaar niet. That's all.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_125814451
Ja die stad Astapor is ooit veroverd door Valyrians
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')