Thanks for the heads up! Ik ga de auto gewoon snel bekijken en inschatten of het 't risico waard is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
dan zou ik in beroep gaanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:25 schreef 2cv het volgende:
Die scheuren kunnen in geval van een APK-zeurmeester met een slecht humeur zonder koffie wel degelijk problemen opleveren: afkeur wegens scherp uitstekende delen. Oplossing: stuk ducktape er overheen plakken. Over de scheuren, niet over de APK-zeurmeester.
Fixedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:30 schreef Sprouts het volgende:
[..]
Thanks for the heads up! Ik ga de auto gewoon snel bekijken en inschatten of het 't risicoeen rol ducktape waard is.
Wat een gedoe. Stuk ducktape er overheen en klaar ben je.quote:
storing aanwezig, Motormanagment uitlezenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wat betekent het als dit lampje knippert?
[ afbeelding ]
ok bedanktquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
storing aanwezig, Motormanagment uitlezen
Kort gezegd betekent het dat je band(en) niet mooi gelijkmatig zijn afgesleten.quote:
Dank jequote:Op donderdag 13 juni 2013 00:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Kort gezegd betekent het dat je band(en) niet mooi gelijkmatig zijn afgesleten.
En dat zorgt voornamelijk voor herrie en trillingen.
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft hetquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je
En hoe komt dat? Noodstops ofzo?
(de banden van mijn auto hebben het niet, maar ik las het ergens en ken(de) de term niet)
Owh? Waarom heb ik er dan nog nooit van gehoord terwijl ik een bijna 20 jaar oude voorwielaangedreven auto heb?quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft het
Het kan te maken hebben met positieve en negatieve camber. Het kan te maken hebben met je bandenspanning. Het kan te maken hebben met hoe je rijdt (ik rij/reed graag hard door bochtjes, waardoor mijn vorige bandjes ook gecupt waren).quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je
En hoe komt dat? Noodstops ofzo?
(de banden van mijn auto hebben het niet, maar ik las het ergens en ken(de) de term niet)
Dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Het kan te maken hebben met positieve en negatieve camber. Het kan te maken hebben met je bandenspanning. Het kan te maken hebben met hoe je rijdt (ik rij/reed graag hard door bochtjes, waardoor mijn vorige bandjes ook gecupt waren).
Wel wat aan te doen . Met enige regelmaat de bandjes van positie wisselen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
constructie van de achteras. Niks aan te doen. Bijna elke voorwiel aangedreven auto heeft het
Dat gebeurt hier wél, maar dan door slijtage van de bandjes an sich: wisselen van voor naar achter als voor een nieuw bandje wordt gelegd ofzoquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Wel wat aan te doen . Met enige regelmaat de bandjes van positie wisselen.
Dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik leg het even uit met plaatjes, da's makkelijker en ik wil zo naar bed, vandaar .
[ afbeelding ]
Om het even heel overdreven te laten zien:
[ afbeelding ]
Ok, dankquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Cuppen ontstaat door het wringen van een band op de weg. Dit komen zoals Anne al zei door een verkeerde wieldwarshelling. Maar ookddoor de constructie van de achteras. Bv slappe achterasrubber voor een meesturen de as voor extra comfort. Wisselen helpt maar echt weg krijg je het niet
ouderdom van rubbers, schokdempers .Ervaring met stoepranden Verkeerd merk banden heeft ook invloedquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank
Nu nogmaals de vraag: waarom ken ik het fenomeen niet, terwijl ik een bijna 10 jaar oude voorwielaangedreven auto heb? Goede achteras dan ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |