abonnement Unibet Coolblue
pi_125641654
Een algemene vraag: als je weet dat er binnenkort dividend wordt uitgekeerd op een aandeel, is het dan raadzaam om dat aandeel te kopen?

Om het wat concreter te maken: ik heb gelezen dat Ageas EUR 1.20 per aandeel gaat uitkeren. De dividenddatum die vastgesteld is om vast te stellen wie er aandelen heeft, is 26 april a.s. Het dividend wordt op 6 mei 2013 uitgekeerd.Is het verstandig om aandelen Ageas te kopen (koers is momenteel EUR 26,74) als je weet dat er binnenkort EUR 1,20 dividend wordt uitgekeerd?

http://www.ageas.com/en/Pages/dividend.aspx
pi_125642067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:36 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Een algemene vraag: als je weet dat er binnenkort dividend wordt uitgekeerd op een aandeel, is het dan raadzaam om dat aandeel te kopen?

Om het wat concreter te maken: ik heb gelezen dat Ageas EUR 1.20 per aandeel gaat uitkeren. De dividenddatum die vastgesteld is om vast te stellen wie er aandelen heeft, is 26 april a.s. Het dividend wordt op 6 mei 2013 uitgekeerd.Is het verstandig om aandelen Ageas te kopen (koers is momenteel EUR 26,74) als je weet dat er binnenkort EUR 1,20 dividend wordt uitgekeerd?

http://www.ageas.com/en/Pages/dividend.aspx
Op het moment dat het bedrijf dividend gaat uitkeren gaat de koers natuurlijk ook naar beneden. Het zou dus in die zin alleen een leuke investering zijn als je het ook voor de lange termijn wil hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125642796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Op het moment dat het bedrijf dividend gaat uitkeren gaat de koers natuurlijk ook naar beneden. Het zou dus in die zin alleen een leuke investering zijn als je het ook voor de lange termijn wil hebben.
Yep, in theorie daalt de koers van het aandeel met het bedrag dat uitgekeerd wordt. In de praktijk zie je over het algemeen dat de koers na circa een week op ongeveer hetzelfde niveau zit vandaar dat ik erover zit te denken om nog wat aandelen bij te kopen van Ageas.
pi_125643013
Nou, kopen dan :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_125643469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:02 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Yep, in theorie daalt de koers van het aandeel met het bedrag dat uitgekeerd wordt. In de praktijk zie je over het algemeen dat de koers na circa een week op ongeveer hetzelfde niveau zit vandaar dat ik erover zit te denken om nog wat aandelen bij te kopen van Ageas.
Het probleem zit hem in het .. over het algemeen ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125658226
corio ging ook ex dividend.. koers ging - 8%.. whaha
pi_125677476
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het .. over het algemeen ;)
Wat bovendien ook aantoonbaar onjuist is, de markt is natuurlijk niet gek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 24 april 2013 @ 15:37:01 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125681754
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat bovendien ook aantoonbaar onjuist is, de markt is natuurlijk niet gek.
Dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125708665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat bovendien ook aantoonbaar onjuist is, de markt is natuurlijk niet gek.
We gaan het zien. Vandaag staat het aandeel op 27,46. Aandeelhouders van Ageas die op 26 april (vandaag dus) aandelen hebben, krijgen EUR 1,20 brutodividend per aandeel. Ben benieuwd met hoeveel het aandeel gaat dalen en op hoeveel deze over circa 1-2 weken staat.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 april 2013 @ 09:07:53 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125708819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:57 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

We gaan het zien. Vandaag staat het aandeel op 27,46. Aandeelhouders van Ageas die op 26 april (vandaag dus) aandelen hebben, krijgen EUR 1,20 brutodividend per aandeel. Ben benieuwd met hoeveel het aandeel gaat dalen en op hoeveel deze over circa 1-2 weken staat.
Wat er ook gebeurt, een koersbeweging van één aandeel kan nooit de bewering "in het algemeen..." bevestigen of ontkrachten. Maar ik wens je natuurlijk veel succes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125708940
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:07 schreef SeLang het volgende:
Wat er ook gebeurt, een koersbeweging van één aandeel kan nooit de bewering "in het algemeen..." bevestigen of ontkrachten. Maar ik wens je natuurlijk veel succes
Ja, daar heb je absoluut gelijk in, maar het kan wel mijn bewering waarvan wordt aangegeven dat deze "aantoonbaar onjuist" is, ontkrachten. Ik heb verder geen aandelen Ageas meer gekocht.

Ik baal hier wel van, want toen ik het topic startte en van plan te kopen, waren de aandelen EUR 26,47 en de huidige koers is EUR 27,37 (verschil van EUR 0.90). Bovendien zou ik hier ook nog EUR 1.20 dividend over ontvangen. Met circa 200 aandelen (investering van EUR 5.294) zou dit toch al gauw EUR 420 winst zijn. geen slecht rendement voor een aantal dagen!! Afhankelijk van de koers morgen zou ik deze direct verkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Lovely op 25-04-2013 10:05:19 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 april 2013 @ 09:51:58 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125709798
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:14 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Ja, daar heb je absoluut gelijk in, maar het kan wel mijn bewering waarvan wordt aangegeven dat deze "aantoonbaar onjuist" is, ontkrachten.
Het kan zoals gezegd niets bevestigen of ontkrachten omdat het over statistieken gaat en een enkele gebeurtenis heeft daar weinig invloed op.

quote:
Ik baal hier wel van, want toen ik het topic startte en van plan te kopen, waren de aandelen EUR 26,47 en de huidige koers is EUR 27,37 (verschil van EUR 0.90). Bovendien zou ik hier ook nog EUR 1.20 dividend over ontvangen. Met circa 200 aandelen (investering van EUR 5.294) zou dit toch al gauw EUR 420 winst zijn. geen slecht rendement voor een aantal dagen!! Afhankelijk van de koers morgen zou ik deze morgen direct verkopen.
Nu focus je je alweer op een individuele gebeurtenis. Dat helpt niet echt :). Het vestigt echter wel de aandacht op een belangrijk aspect van deze strategie, namelijk het risico dat je loopt op de aandelen op het moment dat je ze in bezit hebt. Want je hebt hier dus al een fluctuatie van 0,90 euro! Jij legt het nu in je voordeel uit maar die fluctuatie kan natuurlijk beide kanten op. Over zeer veel trades hoop je dat je de plussen en minnen ongeveer tegen elkaar kunt wegstrepen maar je ziet dus dat je erg in de marges zit te werken. Hou er rekening mee dat spreads, slippage, transactiekosten en dividendbelasting flink in je nadeel werken.

Verder moet je er rekening mee houden dat we de laatste jaren een sterk stijgende markt hebben gehad. Dus zelfs als je een inloop effect ziet na een dividend uitkering moet je je afvragen in hoeverre dit een dividend effect is of gewoon het effect van een stijgende aandelenmarkt.

Het zou een goed idee zijn om deze strategie te backtesten over veel aandelen met enkele jaren data voordat je hem daadwerkelijk gaat toepassen. Op Amerikaanse aandelen is dat in elk geval simpel te doen want alle ex-dividend data is gratis beschikbaar in Yahoo Finance.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125725410
Weg-

[ Bericht 87% gewijzigd door blomke op 25-04-2013 19:13:10 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125789771
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:51 schreef SeLang het volgende:
[knip]
Verder moet je er rekening mee houden dat we de laatste jaren een sterk stijgende markt hebben gehad. ..[knip]
Pardon? De financiële markt (Wallstreet voor mij) is nu pas sedert 2008 weer een beetje aan het aantrekken kerel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:02 schreef Lucky_Lovely het volgende:

Yep, in theorie daalt de koers van het aandeel met het bedrag dat uitgekeerd wordt. In de praktijk zie je over het algemeen dat de koers na circa een week op ongeveer hetzelfde niveau zit vandaar dat ik erover zit te denken om nog wat aandelen bij te kopen van Ageas.
Waarom koop je dan niet 1 keer een hele bulk i.p.v. elke keer maar te wachten tot een uitkering van het dividend plaatsvindt om vervolgens dan pas weer te kopen? :?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 10:11:12 ]
pi_125790032
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:07 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Pardon? De financiële markt (Wallstreet voor mij) is nu pas sedert 2008 weer een beetje aan het aantrekken kerel.

[..]

Waarom koop je dan niet 1 keer een hele bulk i.p.v. elke keer maar te wachten tot een uitkering van het dividend plaatsvindt om vervolgens dan pas weer te kopen? :?
Oh? we zijn de piek van 2007 alweer voorbij. En het dal van 2009 ligt ook al weer achter ons, en is de koers alweer meer dan verdubbeld.

Waar ik dit zie

Bekijk gewoon de koers van het bedrijf (ik heb er nog nooit van gehoord), bekijk het nieuws wat ze hebben, wat de plannen zijn en of de plannen uit het verleden uitgekomen zijn, en trek daar je conclusies uit.

-edit-
Ah, de restanten van Fortis... gaat leuk worden voor de toekomst met een vergrijzing. Weg inkomsten uit premies, en hallo hoge kosten voor de uitkeringen van verzekeringen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Resistor op 27-04-2013 10:39:04 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_125824242
Ik denk dat wij langs elkaar heen praten maar wel eigenlijk qua inhoud niet zoveel verschillen.
Met mijn reactie poogde ik aan te geven dat ondanks dat de Amerikaanse economie aantrekt er nog steeds grote onzekerheden zijn die zich niet buiten Wallstreet beperken.

Een voorbeeld daarvan is dus dat er in het Zuiden van de US of A de huizenmarkt weer zoetjes aan in de lift zit. Er wordt gebouwd, verkocht e.d. en die trend zet zich nog steeds gestaag voort. Dat het nog niet op het niveau is van voor de grote crash dat weet ik, maar dat er een redelijke standvastig herstel is, dat wilde ik benadrukken en wat dus goede hoop geeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 12:09:39 ]
pi_125946424
Ageas staat inmiddels op EUR 27,82. Wat heb ik een spijt dat ik het niet heb gekocht! Ik had EUR 1 koerswinst per aandeel kunnen maken en EUR 1,20 dividend kunnen opstrijken! Resultaat per aandeel: EUR 2,20 in circa een week tijd!
pi_125958101
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:54 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ageas staat inmiddels op EUR 27,82. Wat heb ik een spijt dat ik het niet heb gekocht! Ik had EUR 1 koerswinst per aandeel kunnen maken en EUR 1,20 dividend kunnen opstrijken! Resultaat per aandeel: EUR 2,20 in circa een week tijd!
Oja, want jij had de verkoop van Royal Park Investments voorzien toch? Dat heeft vast en zeker niets met de koers te maken ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 01:03:40 #19
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125967655
Het is de schuld van Fok!. Aanklagen dat forum!
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')