abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:17:16 #126
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125908251
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele gebeuren hier is wel heel hollands, lekker smuiken over de val van iemand die anders was en boven het maaiveld uitstak.
pi_125908327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele gebeuren hier is wel heel hollands, lekker smuiken over de val van iemand die anders was en boven het maaiveld uitstak.
Van Hollands zijn heb ik dan weer niet zoveel verstand, maar als de keizer geen kleren aan heeft dan mag dat best gezegd worden ja.

Alleen daarom al. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een klootzak, hij heult met hele foute onderwereldfiguren en hij helpt ze ook, buiten het kader van dat ze ook recht hebben op een advocaat. Zijn minder gewetenloze clienten laat hij met enige regelmaat stikken, en dat is ook laakbaar. Dan sta je qua ethiek heel laag in mijn achting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:22:34 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125908366
Je hebt nog steeds geen antwoord gegven, weltschmerz
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125908397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt nog steeds geen antwoord gegven, weltschmerz
Jort Kelder had wel gelijk, Piet.
I´m back.
pi_125908407
Hoezo was bram samen met spong de grote peiler van het strafrecht..

http://www.ankerenanker.nl/
pi_125908441
dit is trouwens een mooi levensverhaal....

Zijn vader, Herman Doedens, was schrijver en docent op een middelbare school in Utrecht. Piet Doedens had in zijn jeugd een enorme hekel aan leren en heeft volgens eigen zeggen op zes of zeven verschillende middelbare scholen gezeten waarbij hij vele keren is blijven zitten. Zonder een diploma verliet hij de middelbare school en toen hij 18 was begon hij te werken als jazzpianist. Doedens was net 21 geworden toen zijn vriendin zwanger werd waarna ze trouwden. Omdat hij als musicus amper genoeg geld verdiende om zijn gezin te onderhouden besloot hij alsnog de middelbare school af te maken en in de avonduren te gaan studeren, terwijl hij overdag werkte bij het toenmalig vervoerbedrijf Van Gend & Loos en ook enige tijd werkzaam was als magazijnbediende bij de Steenkolen Handelsvereniging (SHV). Toen hij 27 was deed hij staatsexamen waarna hij rechten ging studeren.

Zijn nieuwe carrière begon rond 1973 bij mr. Max Moszkowicz sr. in Maastricht. Rond 1980 keerde hij terug naar zijn geboorteplaats Utrecht, waar hij het kantoor van strafpleiter mr. B.F.J. Simon overnam. In die periode werd Doedens onder andere bekend omdat hij met succes Rob van Zaane in de bekende Zaanse paskamermoord verdedigde. Andere bekende zaken waarin hij verdachten verdedigde
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:27:59 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125908454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jort Kelder had wel gelijk, Piet.
Weltscherz mocht willen dat ie jort kelder was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:30:00 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125908511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:25 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo was bram samen met spong de grote peiler van het strafrecht..

http://www.ankerenanker.nl/
Een groot pleiter, niet de grote peiler.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:32:43 #134
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_125908582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat Ficq dan weer totaal niet heeft, is het in de media goed opkomen voor je client. Moszko beheerst dat uitstekend, die doet uit de hoogte, maar daalt tegelijk af naar het begripsniveau van het publiek. Ficq probeert niet uit de hoogte te doen, maar komt daardoor alleen maar als mindere advocaat over, terwijl ze zich onvoldoende verplaatst in de niet-jurist om ook daarvoor een goed varhaal te hebben. :7
Anders neem je jezelf even heel serieus.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:33:37 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125908603
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:32 schreef VeX- het volgende:

[..]

Anders neem je jezelf even heel serieus.
Hij moet wel, de rest van ons doet dat niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125908638
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weltscherz mocht willen dat ie jort kelder was.
Hij is Jort, toch?
I´m back.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:38:05 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125908698
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is Jort, toch?
LOL
Daarvoor houd hij volgens mij teveel van lekker eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125908734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Van Hollands zijn heb ik dan weer niet zoveel verstand, maar als de keizer geen kleren aan heeft dan mag dat best gezegd worden ja.

Alleen daarom al. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een klootzak, hij heult met hele foute onderwereldfiguren en hij helpt ze ook, buiten het kader van dat ze ook recht hebben op een advocaat. Zijn minder gewetenloze clienten laat hij met enige regelmaat stikken, en dat is ook laakbaar. Dan sta je qua ethiek heel laag in mijn achting.
De enige ethiek die Bram volgens mij heeft is euro's binnen harken en zoveel mogelijk aandacht krijgen.. dat lukt het beste met bekende cliënten, of zij nu Bouterse heten of Wilders.
pi_125908884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij moet wel, de rest van ons doet dat niet.
Wij zijn 'ons', jij en die andere denkbeeldige slippendrager?

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:50:23 #140
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_125908954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Dan hebben nog de kwestie van de orde die moet optreden om te voorkomen dat de uitvoerende macht dat doet, ter bescherming van de onafhankelijkheid van het vak. En dat betreft dan de vergroeiing van onder en bovenwereld waarbij de advocaat dan de bovenwereld betreft. Dat is een probleem ja, het mafiamaatjesprobleem. Dat betreft Moszko wel, en de kwestie met contante betalingen. Het Nederlands strafrecht is er immers op ingericht dat de advocaat erin wordt betrokken wanneer justitie zich erin mengt. De advocaat die een criminele organisatie adviseert in het beperken van het strafrechtelijk risico van diens activiteiten zoals moord, foltering en zware mishandeling is niet iets wat de uitvoerende macht kan tolereren, en mede daarom de beperking van contante betalingen. Dat speelt natuurlijk wel bij ons mafiamaatje, maar daar zijn verder geen trucs voor nodig, daar zijn verboden voor en die negeert Moszko.
De combinatie van het verdedigen van zware criminelen en de onduidelijkheid van contante betalingen lijken mij ook een ernstig probleem.
The view from nowhere.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:53:21 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125909030
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wij zijn 'ons', jij en die andere denkbeeldige slippendrager?

[ afbeelding ]
Eerste keer dat ik jou villein op de man zie spelen, oei, dat moet pijn gedaan hebben, dat jou niet serieus nemen
Ga je trouwens nog op mijn vraag antwoorden of moet ik maar geloven dat Koning Weltscherz wel kleren aanheeft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125909058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De combinatie van het verdedigen van zware criminelen en de onduidelijkheid van contante betalingen lijken mij ook een ernstig probleem.
En het onderhouden van vriendschappelijke relaties, buiten actuele vervolgingen om. Dan wordt het wel heel erg makkelijk om juridisch advies te geven bij het plegen van misdrijven, ipv je te beperken tot iemand verdedigen die een misdrijf te laste is gelegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:59:02 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125909198
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En het onderhouden van vriendschappelijke relaties, buiten actuele vervolgingen om. Dan wordt het wel heel erg makkelijk om juridisch advies te geven bij het plegen van misdrijven, ipv je te beperken tot iemand verdedigen die een misdrijf te laste is gelegd.
Als jij juridisch zo ter zaken kundig bent weet je dat iemand aanwrijven dat hij Consigliere is, smaad is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125909244
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik jou villein op de man zie spelen, oei, dat moet pijn gedaan hebben, dat jou niet serieus nemen
Als ik vilein op de man speel dan gaat dat er heel anders uitzien. Het sprookje van de kleren van de keizer kent bijna iedereen dacht ik, toch raar dat de moraal ervan je compleet is ontgaan.

quote:
Ga je trouwens nog op mijn vraag antwoorden of moet ik maar geloven dat Koning Weltscherz wel kleren aanheeft?
Ik had je al gevraagd waarin je precies onderwezen wilde worden, maar daar kwam slechts een schijnantwoord op.

Ook weiger je de vraag te beantwoorden waarop jij baseert dat Moszkowicz zo'n goed advocaat is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:02:38 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125909296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik vilein op de man speel dan gaat dat er heel anders uitzien. Het sprookje van de kleren van de keizer kent bijna iedereen dacht ik, toch raar dat de moraal ervan je compleet is ontgaan.

[..]

Ik had je al gevraagd waarin je precies onderwezen wilde worden, maar daar kwam slechts een schijnantwoord op.

Ook weiger je de vraag te beantwoorden waarop jij baseert dat Moszkowicz zo'n goed advocaat is.
Ik zei, groot pleiter, en mijn vraag was zeer duidelijk

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je mag eens delen waar je je authoriteits oordeel en vermeende beterweten over de capaciteiten van brammetje op baseren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125909624
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij juridisch zo ter zaken kundig bent weet je dat iemand aanwrijven dat hij Consigliere is, smaad is.
Gaat weer lekker met spellen vandaag he? Ik weet wat smaadschrift is ja, en ik weet ook dat ik aan de veilige kant ben gebleven. Niet omdat ik nou zo bang ben voor een juridisch doortimmerde aangifte door Moszko, maar omdat ik verdachtmakingen niet tot feiten wil verheffen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei, groot pleiter, en mijn vraag was zeer duidelijk

[..]

Het houden van pleidooien is de kern van het vak van een strafpleiter. Maar dat betreft natuurlijk niet alleen de oppervlakkige schijn die het zo goed bij medie en het grote publiek. Een goed pleidooi is niet alleen goed omdat het netjes gearticuleerd in volzinnen wordt afgeleverd, maar vooral omdat het de neerslag is van juridisch vakmanschap. Daarin is er dan een heel duidelijk verschil met Spong.

[ Bericht 36% gewijzigd door Weltschmerz op 30-04-2013 17:21:11 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:15:45 #147
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125909669
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij juridisch zo ter zaken kundig bent weet je dat iemand aanwrijven dat hij Consigliere is, smaad is.
Tis geen smaad.

http://www.vn.nl/Archief/(...)itie/Teflon-Bram.htm
pi_125911765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik zei, groot pleiter, en mijn vraag was zeer duidelijk

WS heeft het graag over zichzelf in vaagheden. Concreet wordt het nimmer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_125994398
Kijk Bram, zo kan het ook _O_

quote:
Topadvocate van Boston-verdachte redde ook Unabomber van doodstraf

De 60-jarige topadvocate Judy Clarke kan het verschil maken tussen leven en dood voor Dzjochar Tsarnajev, de 19-jarige verdachte van de aanslag op de marathon van Boston. Ze redde eerder moordenaars van de doodstraf, waaronder 'Unabomber' Ted Kaczinsky. De advocate staat erom bekend dat ze 'onmogelijke zaken' kan winnen.

Naast de Unabomber verdedigde Clarke ook Susan Smith, die haar twee kinderen verdronk; en onlangs nog Jared Loughner, de man die in januari 2011 zes mensen doodschoot en Congreslid Gabrielle Giffords zeer ernstig verwondde. Ze hebben allemaal levenslang gekregen in plaats van de doodstraf.

Clarke wordt geroemd als de meest low-profile high-profile advocaat van de VS. Volgens de New York Times heeft ze een 'bescheiden stijl die haar encyclopedische kennis van de wet maskeert' en doet ze, in tegenstelling tot de meeste grote advocaten, haar best om zelf uit de schijnwerpers te blijven. Clarke geeft zelden interviews en belt meestal niet terug als journalisten haar willen spreken.

'Haar grootste kwaliteit is haar talent om contact te maken met mensen die door de rest van de wereld worden veracht', zegt haar vriendin en collega Laurie Shanks tegen de Daily Beast. 'Ze weet niet alleen hun vertrouwen te winnen, maar maakt ook voor anderen begrijpelijk waarom iemand tot zijn daden is gekomen. (...) Het is gemakkelijk om naar iemand die iets gruwelijks heeft gedaan te kijken en een monster te zien. Het is erg moeilijk om naar een monster te kijken en te zien dat het een mens is. Zij kan dat.'

Volgens collega Donald Rehkopf junior, die met haar samenwerkte in de zaak-Loughner, dwingt haar manier van werken bewondering af. 'Ik vergelijk haar met het karakter Sherlock Holmes, die iets dat slechts een onbeduidend stukje bewijs lijkt op waarde kan schatten.'

De topadvocate lijkt te leven voor haar werk. De schijnwerpers trekken haar niet, maar het is haar ook niet te doen om het geld. Nadat ze in 1996 de zaak van Susan Smith had gewonnen, stortte ze de ruim 80.000 dollar (60.700 euro) terug die haar door de rechter werd toegekend. Ze zei dat het maar moest worden gebruikt om mensen te helpen die geen geld hebben voor hun verdediging.

De verwachting is dat Clarke zal proberen om een deal te sluiten (bijvoorbeeld levenslang in ruil voor informatie) om te voorkomen dat de 19-jarige Tsarnajev door een jury moet worden veroordeeld.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:02:15 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125995696
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

WS heeft het graag over zichzelf in vaagheden. Concreet wordt het nimmer.
" Moszkowicz sloeg terug in het actualiteitenprogramma Nova en noemde Kelder een ‘quizmaster die op de televisie met wat dames babbelt’ en ‘een geborneerde pseudojournalist’. "
Of weltscherz daadwerkelijk joghurt kelder is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')