De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef roeleke92 het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
Wel vreemd dat het euvel zo hardnekkig lijkt te zijn. Heb je al iets op het oog voor de zomer?quote:Op maandag 27 april 2015 15:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.
Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.
[..]
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
gelukkig staat dit schatje nog in de garage hierquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken
Top!!quote:Op maandag 27 april 2015 12:50 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om te klussen:
[ afbeelding ]
Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet . House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
Wij waren de eerste keer in Polen op vakantie rond 2000, toen stikte het nog van die dingen Tijdens een vakantie in 2007 heb ik er ook een boel op een foto gezet, toen was mijn (latere) teamgenoot ook mee en wist ik al dat ik eigenlijk wel eentje wilde hebben. Zodoende kwamen we op het idee er eentje voor de Run in 2012 te gebruiken En inderdaad waren ze toen nog nauwelijks te zien. Niet echt een verrassing aangezien het ook weer niet de beste auto aller tijden is...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken
Nog niet 1 specifieke op het oog, op de online marktplaatsen daar wemelt het er iig wel van. Iemand hier misschien tips waar je het beste kan zoeken (online of in real life)?quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.
Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.
Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters
Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
er zit een vent in brabant die mp vol spamt met een groene 126 en lelijke banken die heeft hem vast liggenquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had
Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.
De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk
Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.
En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.
En succes met de restauratie Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
die jaquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:18 schreef Dingest het volgende:
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type
Weet je wel waar je gebonkt vandaan kwam?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |