abonnement Unibet Coolblue
pi_151002297
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
  maandag 27 april 2015 @ 12:50:06 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152067882
Het is weer tijd om te klussen:


Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat" :')




Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet :P. House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_152072180
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt ;) Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.

Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben :') Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... :? Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef roeleke92 het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
  maandag 27 april 2015 @ 15:24:46 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152072516
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt ;) Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.

Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben :') Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... :? Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.

[..]

De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
Wel vreemd dat het euvel zo hardnekkig lijkt te zijn. Heb je al iets op het oog voor de zomer? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_152072910
Ik ben al sinds december of zo nog/weer op de uitkijk voor een Alfa 156 - als het even kan met de 2.5 V6. Maar ik ben (te) kieskeurig; ik wil dan geen stationwagon (zit net een mrb-slag hoger maar is niet per se veel praktischer en ik vind de sedan gewoon veel mooier), geen Q-system automaatbak, vroegere modellen roesten harder, onderhoudshistorie is zowel bij de V6 als de TS wel aardig belangrijk, en het liefste dan ook nog in het rood :+

Vorig jaar had ik de basis 1.6 TS en an sich is daar al niet zoveel mis mee, dus een nette Twin Spark zou op zich al voldoende zijn en geeft veel meer keuze. Qua 2.5 V6jes is het aanbod karig, overeenkomstig mijn wensen nog kariger en dan zijn ze of goedkoop met alle problemen van dien, of erg netjes en behoorlijk aan de prijs.

En in tegenstelling; mijn ouders hebben hun Xsara Picasso weggedaan voor een C-Max. Pas nu merk ik hoe fijn die Picasso was als een soort werkpaard. Suf en vrij simpel, niet te zwaar, maar wel comfortabel en nooit een ruimtegebrek. Mijn praktische kant kan dat ook wel waarderen en zoveel kosten de vroegste exemplaren niet meer :@

Maar vorig jaar heb ik de auto 2 weken voor vertrek gekocht, dus ik heb nog even. Zolang de Fiat het nog doet heeft het geen haast :)
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:02:51 #206
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152101950
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben :( eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
pi_152103978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben :( eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:03:38 #208
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152104045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
gelukkig staat dit schatje nog in de garage hier O+
pi_152112192
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:50 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om te klussen:
[ afbeelding ]

Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat" :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet :P. House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
Top!!
pi_152113486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.

@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken ^O^
Wij waren de eerste keer in Polen op vakantie rond 2000, toen stikte het nog van die dingen :Y Tijdens een vakantie in 2007 heb ik er ook een boel op een foto gezet, toen was mijn (latere) teamgenoot ook mee en wist ik al dat ik eigenlijk wel eentje wilde hebben. Zodoende kwamen we op het idee er eentje voor de Run in 2012 te gebruiken :P En inderdaad waren ze toen nog nauwelijks te zien. Niet echt een verrassing aangezien het ook weer niet de beste auto aller tijden is...

Zeker, zolang je maar niet naar de bodem kijkt :X Ook een genot om te rijden, trouwens.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:32:15 #211
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153310200
Het laswerk is klaar. Alle nieuwe nodige rubbers zitten er ook onder. Ik moet nog wat kleine klusjes doen en dan mag hij weer op voor apk. De rottige dingen blijven altijd liggen; oa. contactblokje (wie weet waar ik er eentje kan kopen) en de snelheidskabel. Zo vervelend dat ik zelfs liever aan de groene Fiat wil beginnen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:38:22 #212
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153310362

Nog een foto van laatst :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153965032
Zo te zien is de snelheidswijzer in m'n dash kapot. De naald gaat alle kanten op, behalve de goeie dan, en bij demontage viel hij ook niet meer netjes terug naar z'n 0-stand. En zo'n dashboard/wijzerunit zit dan weer net niet in het beschikbare assortiment :')
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:38:24 #214
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153966289
Hmm dan moet je het hele dashboardje voor vervangen?

Ik ga morgen weer apk keuren. De startersleningen zijn te wijten aan een slecht contact in de kabel. Als ik de kabel aandruk dan start de Fiat weer feilloos :').
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153968838
Zo te zien zit het probleem in de schaal waar de naald in zit en de spoel aan vast zit, al zou ik er verstandig aan doen om ook het witte behuizingsdeel waar de aansluiting van de km-kabel in zit ook mee te vervangen denk ik. Het dashboard moet dan volledig uit elkaar, dus een andere is net zo makkelijk :P

Succes ermee morgen! ^O^
Ook met de startersleningen...
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:48:45 #216
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153971479
Aarrg, autocorrect. Startproblemen moest het zijn :').

We zijn er nu, tot dusver is de keurmeester tevreden. Hij gaat nu op de brug :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:42:56 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153972207
En goedgekeurd :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153986460
Jeuj, gefeliciteerd! *O* *O*
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:00:56 #219
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154381724
Laatst beiden maar in de garage gezet. Het past precies :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_154555955
Hallo allemaal,

Na 18 jaar elk jaar naar Polen op vakantie gaan (roots daaro) vind ik het leuk om een voor mij zo bekende maluch naar nederland te halen. Hier heb ik een paar vraagjes over:

- Het bekende lambdasonde probleem. Op de website van de rdw staat dat zolang er een buitenlandse apk is er bij invoer niet gekeken wordt naar het voertuig. Kan ik dan wegkomen met een 126 van 1997+ of loop ik bij de apk dan alsnog stuk?

- BTW/BPM, is dat een issue bij import van een 126?

- Zijn er nog notoire dingen waar ik op moet letten?

Spreek zelf vloeiend Pools en heb laatst een voertuig van NL naar PL geexporteerd, dus ben verder wel bekend met de werkwijzes daar ;)

Alvast bedankt!
  donderdag 23 juli 2015 @ 00:22:58 #221
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154557473
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.

Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.

Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters :D

Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_154582079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.

Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.

Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters :D

Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
Nog niet 1 specifieke op het oog, op de online marktplaatsen daar wemelt het er iig wel van. Iemand hier misschien tips waar je het beste kan zoeken (online of in real life)?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:47:32 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_154590008
Zoeken kun je het beste via allegro of OLX. Ik heb de adverteerder toen gewoon gebeld. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een stel jongens die een stuk of 4 maluchy tegelijk hadden en een klein handeltje waren begonnen.

Eerst dacht ik ook wat langs de weg te vinden, maar over een rit van 250 km door Polen heb ik er 2 langs de weg te koop zien staan die niet aan mijn voorwaarden voldeden (oa. Bouwjaar). Dat viel flink tegen..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_155404705
Zo, de mijne is gisteren proefgekeurd. Redelijk lang lijstje, maar het meeste valt wel mee.
- Band rechtsvoor. Paar maanden geleden een lekke band gehad en toen de reserverband eronder gezet, die niet al te briljant meer was. Ik had al verwacht dat ik voor een nieuw setje nodig zou hebben.
- Kenteken verlichting. Die heb ik er ooit zelf op geknutseld na het plaatsen van metalen bumpers, maar die stond nu kennelijk vol water :P Even een andere voor halen.
- Remleidingen rondom. Hij zegt dat ontroesten en in tectyl of zo zetten voldoende is, maar voor 50e heb ik rondom de boel ververst incl. nieuwe remvloeistof (is nu toch 3 jaar oud).
- Mistlamp achter doet het kennelijk niet.
- Ruitenwisserbladen zijn op. Nieuwe had ik al liggen.
- CO is bijgesteld.
- Lampen moeten afgesteld worden (mogen zij doen).
- En roest aan de dorpel linksachter, het stukje aan het achterpaneel net voor de wielkast :( Is niet zo heel groot en ze lassen er wel een nieuw stukje in, maar nu begint bij mij dat gezeur dus ook. Nja, voor het eerst in 25 jaar.

En ik ben nog steeds op zoek naar een tellerunit/dashboardje voor het printplaatje en het wijzermechanisme.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:05:38 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_155406264
Het valt wel mee toch? Klinkt als een lange lijst, maar uiteindelijk zijn het bijna allemaal gewone slijtagepunten.

Hoe ziet je 126 eruit met metalen bumpers? Ik ben wel benieuwd Hah :)

Ik wilde deze week beginnen aan de groene. Eerst het blokje lopend krijgen etc. Helaas heb ik gisteren een flinke smak gemaakt waardoor ik nu niet goed fysiek in staat ben om eraan te werken.. Maargoed, dat stel ik dan nog even uit. Ik ben wel van plan de hele restauratie te documenteren in vorm van een blog. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_155694501
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had :')

Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk :N Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.

De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto ;) Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk :P

Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.

En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.

En succes met de restauratie ^O^ Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
pi_155699259
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had :')

Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk :N Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.

De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto ;) Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk :P

Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.

En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.

En succes met de restauratie ^O^ Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
er zit een vent in brabant die mp vol spamt met een groene 126 en lelijke banken die heeft hem vast liggen
pi_155702598
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type ;(
pi_156277826
Wordt iig tot het voorjaar niet meer rondrijden met de 126. Is iets niet goed gegaan toen ik de bak eronder weg heb gehad voor onderhoud, nu hij er weer in zit zit hij vast in z'n achteruit. Ik ben het ding beu en ga er niet meer mee bezig.

Edit: denk wel dat ik achter het probleem ben. De bak is er in zijn vrij uitgegaan, maar waarschijnlijk zonder dat ik het gemerkt heb een keer in z'n achteruit gekomen. Ik heb het staartstuk eraf gehad voor het vervangen van de pakking, en ook de o-ringen van de selectie-arm. Die heb ik terug gehaakt in de selectieschacht van de 3-4; daarna is de schacht van de achteruit verschoven. Nu zit de bak dus in z'n achteruit, maar de pook waarschijnlijk nog 'in zijn vrij' tussen de selectieschachten van de 1-2 en 3-4.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dingest op 21-09-2015 23:25:10 ]
pi_156287754
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:18 schreef Dingest het volgende:
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type ;(
die ja
pi_156302197
Eigenlijk had ik er totaal geen zin in, maar ik ben toch maar met de 126 bezig geweest. Het was inderdaad wat ik vermoedde; bak zit in achteruit, selectiearm zat in z'n vrij tussen de andere selectieschachten. Hoe dat gebeurd is, geen idee. Moest er behoorlijk aan lopen trekken om bij de bak zelf zo'n schacht in beweging te krijgen.

Hoe dan ook, ik kon het staartstuk met de bak op z'n plek eraf krijgen dus nu zit alles weer zoals het hoort. 'Gelukkig' moest ik helemaal onder de auto zijn dus had ik geen last van de regen. Ik heb nu alleen in m'n tuin kunnen crossen maar niets ervan heeft geholpen tegen het ratelende gehobbel als ik achteruit rijd. Dus daar gaat vast nog wel een keer iets goed stuk aan...

Enfin, nog een nieuw kentekenlampje erop zetten en dan kan ik hem hopelijk morgen afleveren bij de garage voor de APK.

En bij het dichtdrukken van de kofferbakklep zat de krik nog tussen het reservewiel en de klep. Dus nu is de klep wat verbogen en zit hij wat raar. Is niet heel goed te zien, maar wel jammer.
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:47:30 #232
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156312291
Ah jammer om te horen zeg. Wat een baalmomenten allemaal. Ik duim iig voor je bij apk :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156312877
Ik lever hem morgen af en als er weer wat anders is bijgekomen wat veel tijd/geld kost, dan laat ik het wel zitten. Ben er wel redelijk klaar mee eigenlijk. Ik lig er meer onder dan dat ik er in zit...

De remmerij was ook al zo'n gedoe. Bij dat remleidingsetje van vdLaan waren de twee voorste leidingen te kort dus die heb ik maar bij de garage op de hoek nog maar eens laten maken, en de achterste die ik moest vervangen was weer te lang dus die zit heel erg gekronkeld }:| Toen bleek de hoofdremcilinder ook gaar, dus die moest ik ook vervangen. En voor het ontluchten gebruik ik zo'n Easybleed-setje, alleen toen ik bezig was is de aansluiting van de luchtslang op de dop lek gegaan. Behalve dat ik de volgende keer een nieuw setje moet kopen, denk ik dat er nu toch wat lucht in het systeem zit -O-

En er is meer van vdLaan wat gewoon niet past op mijn auto. Het (plastic) glaasje van mijn linkerachterlicht heeft een barst. Niet APK-afkeur, maar voor die paar euro wilde ik het wel vervangen. Het glaasje past wel in het frame, maar de bovenste en onderste gaten voor de schroeven zit een 1-2 mm verkeerd dus ik kan het niet vastdraaien. Dus nu zit de ouwe er maar weer op.

Oh, en nog meer typisch gedoe: na bak en motor terug deed de startmotor niets :') Had kennelijk een tik van de hamer nodig. En de ruitensproeier deed het ook niet. Bleek dat het slangetje op de één of andere manier om de lichtbedrading zat gewikkeld en zich zo afknelde. En er mist een stadslampje. Geen idee waar het gebleven is, hij zit er gewoon ineens niet meer in :?
pi_156332674
Hij staat nu bij de garage, ze doen de APK tussen de bedrijven door.
Maar van uitgaande dat er verder geen afkeurpunten zijn (alleen afstellen verlichting en dichtlassen dorpel LA moet nog gedaan worden) ben ik nog niet van de problemen af :')

Auto bonkt nog steeds bij plotseling gas los of over drempels maar niet of minder bij koppeling in, en de achteruit heeft dat ratelende gehobbel. Ik heb er nieuwe bakrubbers op gezet dus dat is echt het probleem niet. Dus geen idee wat het nou is, kwestie van afwachten totdat er toch iets concreet stuk gaat...

Ik zag dat de bak toch wat lekte tussen de 'grote' flens van de linkeraandrijfas (de flens die het lager op zijn plaats moest houden). Blijkt dat één van de moeren daarvan dol was gedraaid, en bij het verwijderen ervan heeft die de schroefdraad van het draadeind totaal weg gestript. Dus die flens zit nu maar op 3 punten vast... Ik heb al bij één van de andere hoeken een keer de moer met draadeind en al eruit gedraaid, dus waarschijnlijk moet het mogelijk zijn dat draadeind uit de bak te krijgen en te vervangen.

En bij zo'n 80 km/u ligt de auto nu als een dweil op de weg. Achter aan de ophanging/vering heb ik niets gedaan. Voor heb ik de schokdempers eruit gehad om goed bij de remleidingen te komen, maar verder geen indicatie dat die gaar waren. Ik was al op weg naar de garage om de auto af te leveren, dus ik heb ze maar gevraagd e.e.a. na te lopen.
pi_156505424
Nou, hij is weer goedgekeurd ^O^

Het schroefdraad van de aandrijfas/wiellager flens is gefikst, maar zij durfden de moer ook niet al te hard aan te draaien. Hij lekt er nog steeds wat olie dus. En er zitten nog steeds die kloenken in de aandrijflijn. Zij hebben zo snel ook geen idee. Ik verwacht dat er uiteindelijk wel/maar een andere bak onder gaat/moet komen...

Als ik op de hoeken van de auto druk lijkt voor nog redelijk te veren, en juist achter na te deinen. Ik kijk het nog even aan, hoe eng/gevaarlijk het zwerven wordt. Schokdempers zijn 25e per stuk dus rondom vervangen zou eventueel nog uit kunnen.

Oh, en dus nog steeds geen werkende snelheidsmeter :+
pi_156789568
Vanmiddag heb ik de schokdempers achter vervangen, samen met de stootrubbers van de veren (niet de aanslagrubbers van de draagarmen). Toch nog wel redelijk wat gedoe, gaat niet zo makkelijk als het boekje zegt :') Heeft op alle fronten wel iets geholpen; minder zwabberen, en nauwelijks nog gebonk bij drempels. Bij plots gas los een stuk minder, maar als het heel abrupt gebeurd bonkt de motor/bak nog wel. Ik heb ook de aandrijfasklossen vervangen (voor 9e per stuk wilde ik dat nog wel proberen) maar dat heeft verder niets geholpen. Ik verwacht dus dat er nog een keer iets goed kapot gaat :+

Nu alleen de schokdempers voor nog vervangen. Kweenie of ze echt moeten, maar ik heb ze toch mee besteld en afgaande op achter is het iig wel een verbetering.
pi_157565941
Ben blij dat ik de schokdempers voor toch nog vervangen heb, die bleken toch grotendeels het probleem te zijn van het slechte weggedrag.

Zeker fijn aangezien ik gisteren een rit van 520 km heb gemaakt naar Breda en terug - zonder problemen :o - maar wel met een heleboel wind. Op die oude schokdempers was niet zo grappig geweest denk ik _O-
  zondag 15 november 2015 @ 13:54:19 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157566082
Maar de kloenken van 30 sept. zijn nog een raadsel? :)
Motorsteunen OK?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157566329
Die kloenken zitten er inmiddels al bijna een jaar in, en steeds geen idee wat ze precies zijn, nee. Het is wel iets minder gevoelig nu met nieuwe schokdempers (en stootrubbers van de veren) rondom.

Zowel de steunen van de bak als de motor zijn vervangen, en ook de klossen van de aandrijfassen.
  zondag 15 november 2015 @ 21:36:46 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157582450
520 km, mijn god wat deed je jezelf aan :P

Ik heb hier de laatste tijd maar weinig tijd besteed aan de Fiats.. De bougies zitten vast in de groene en krijg ze er niet uit :/
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157583618
Niets wat ik nooit eerder gedaan heb :+
Ik moet zeggen dat ik het best een fijne rit vond. Hij was qua zitten niet minder oncomfortabel dan mijn 121 was of de 96. Oordopjes in en MP3-speler aan, dan is het ook qua geluid prima te doen. Vooral midden in de nacht (ik ben tegen 3 uur vertrokken) met het monotoon gerommel van de motor lekker op de achtergrond en weinig verkeer rijdt erg ontspannend dan. Alleen die herfststorm maakte het een beetje tricky...

Interessant probleem :P Ik heb nog nooit iets aan zo'n blok gehad was ik niet los kreeg - even een nachtje in een goede laag WD40 oid laten weken, goede bougiedop en ratel erop en dan moet het vast wel loskomen. En anders moet je die hele bovenplaat van het ventilatorhuis eraf schroeven zodat je de bougies heet kan stoken...
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:51:53 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157635108
Hmm kan nog wel proberen om de bovenplaat eraf te halen idd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157766168
Is het nog gelukt? :P

Ik heb via marktplaats 2 dashboardjes weten te regelen, al is eentje van een iets andere uitvoering met een rode printplaat ipv een groene. Ik denk niet dat ik die printplaat zelf kan gebruiken, die heeft kennelijk extra waarschuwingslampjes.Maar de rest is eventueel wel gewoon bruikbaar.

Hoe dan ook, ik heb mijn dashboard en die andere 'groene' uit elkaar gehaald om de tellers over te zetten zodat mijn km-stand wel blijft kloppen. Reden waarom de naald van de snelheidsmeter het niet meer deed is omdat, op de één of andere manier, de spoeldraad ervan zich helemaal om de naald had gewikkeld :? Die wijzer had ook altijd enorme afwijkingen (100 op de teller, 80 in het echt; daarom zat er een 'eigengemaakte' wijzerplaat in :+ ). Enfin, nieuwe naald doet het wel, keurig volgens de officiële wijzerplaat dit keer.
Het probleem van het olielampje dat blijft branden en de vage werking van mijn verklikkerlampje voor de richtingaanwijzers zit iig niet in de printplaat, de 'nieuwe' doet net zo. Lampje van de olie er maar uit gedraaid - constant uit is aangenamer dan constant aan :P
  maandag 23 november 2015 @ 19:37:00 #244
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_157769259
Ja het is gelukt. Na het vervangen van de bougies, de bougiekabels, de condensator en het testen van een andere bobine bedacht ik dat het aan de contactpunten moet liggen. Die bewegen niet mee tijdens het starten :').

Ik weet nog hoe je zelf gemaakte teller eruit zag. Stiekem was die wel tof :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_157770277
Nou ja, die gaan gewoon mee open en dicht zodra de motor wordt aangedreven - ook door de startmotor :P Maar ze slijten natuurlijk, dus je zult zo vroeg of laat moeten afstellen of vervangen.

Ja, ik ga die km-schaal ook missen. Dus ik ga kijken of het sjabloon nog heb, die aanpassen voor de nieuwe schaal en die er weer in zetten :Y Om die reden heb ik het dashboard ook nog niet volledig terug in elkaar gezet, alleen maar het binnenwerk.
pi_157817464
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats ^O^

Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak -O-
pi_157818810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats ^O^

Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak -O-
Weet je wel waar je gebonkt vandaan kwam?
pi_157818913
Nope.
pi_157819014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:08 schreef Dingest het volgende:
Nope.
Klote


Iemand nog een adresje voor een dashboard

Niet de klok maar de bekleding
pi_157819115
Edit; Oh, de bekleding, niet het instrumentenpaneel :+

Je kunt het bij die gast in Uden proberen, of bij deze.

[ Bericht 94% gewijzigd door Dingest op 25-11-2015 20:25:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')