abonnement Unibet Coolblue
pi_125179489
Ook tof. Brian May z`n 25 tofste gitaar solo`s.
Die solo van Its Late is héééel strak. Alleen jammer dat niemand hem erkende voor het gebruik van Tapping... dit is 1977.. Eddie Van Halen was dus een stukje later in.. 82..


The Edge z`n beste solo`s..
MEnsen die zeggen dat The Edge geen gitarist is :') Die hebben nog nooit de solo van The Fly/Until The End Of The World en Bullet The Blue Sky gehoord.. Ohja, en Desire Lovetown Tour.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 23:55:39 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 06:35:59 #177
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125184701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bassen met Distortion _O_
Geen distortion, dat is voor gitaristen :{w

Maar een beetje onder een solo kan natuurlijk wel.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 12 april 2013 @ 07:31:29 #178
20720 brother52
Dus..........
pi_125184910
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 06:35 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Geen distortion, dat is voor gitaristen :{w

Maar een beetje onder een solo kan natuurlijk wel.
Zelfs dan niet. Daar hebben ze fuzz en overdrive voor uitgevonden. :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 12 april 2013 @ 07:54:21 #179
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125185041
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:31 schreef brother52 het volgende:

[..]

Zelfs dan niet. Daar hebben ze fuzz en overdrive voor uitgevonden. :P
Voor veel mensen klinkt dat als distortion.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2013 @ 07:54:27 #180
842 Zorro
Z
pi_125185042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:50 schreef Braddie het volgende:
Ook tof. Brian May z`n 25 tofste gitaar solo`s.
Die solo van Its Late is héééel strak. Alleen jammer dat niemand hem erkende voor het gebruik van Tapping... dit is 1977.. Eddie Van Halen was dus een stukje later in.. 82..

The Edge z`n beste solo`s..
MEnsen die zeggen dat The Edge geen gitarist is :') Die hebben nog nooit de solo van The Fly/Until The End Of The World en Bullet The Blue Sky gehoord.. Ohja, en Desire Lovetown Tour.
Ehhhmmm....
Je weet dat de eerste Van Halen plaat uit 1978 is? Ik denk niet dat Eddie toen dacht, "hee, laat ik eens tappen" :P
Dat zal hij eerder ook wel gedaan hebben. Al ben ik het er mee eens dat hij het niet heeft uitgevonden hoor. Ook Ace Frehley deed het al op Alive II uit 1977, al was dat pick-tapping. En zo zijn er nog wel meer.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_125193014
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 19:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is dat nou echt wat zo`n Zoom G5? :D
Ikzelf ben er dik tevreden mee!

Voor de mensen die hem nog overwegen hier dan mijn + en - punten.
Plus:
-99 banks, met 3 patches per bank. Per patch 9 effecten in te stellen. 145 effecten te kiezen. 22 amp sims. Volgorde effecten ook zelf in te stellen. Speciaal voor jou Braddie, hebben ze ook een Brian May patch bedacht, met Vox ampsim erin ;)
-Z expressiepedaal, zelf ook in te stellen. Doet zowel functie in verticaal vlak (op en neer bewegen met je voet) als in horizontale vlak (links-rechts).
-Buizen post-versterker, staat standaard na de effecten geschakeld. geeft extra buizenboost, klinkt heel aangenaam. Toon ook nog aan te passen. Voor buizen voor de effectversterking heb je of een aparte versterker nodig, of je neemt de Zoom G9.2tt
-USB uitgang. Hier kan je via opnemen (functioneert als Audio interface), firmware updaten (nu versie 1.1), en patches met je computer uitwisselen, zodat je ze kan delen op het internet.
-XLR uitgang
-Koptelefoon uitgang. Werkt ook als de andere poorten bezet zijn (je kan dus tijdens het opnemen via USB, gewoon horen wat je speelt via het pedaal, zonder vertraging als je het zou horen via de computer)
-stereo uitgang voor je versterker (s). Mono optie indien je maar 1 versterker aansluit. Opties om het uitgaande signaal aan te passen aan waar in de effectloop je hem in bouwt.
-stemapparaat ingebouwd, met ook mogelijkheden voor alternatieve stemmingen.
-Eco modus, zodat het ding niet nutteloos aanstaat.
-drumloopjes ingebouwd. Met verschillende maatsoorten, niet alleen 4/4
-je kan loops van 22 sec opnemen en er live overheen dubben. Je kan je jam dan ook weer opnemen op de computer via USB.
-simpele bediening, elk effect gewoon met draaiknopjes in te stellen.
-Cubase LE en ASIO driver meegeleverd. Gratis te downloaden software om je patches op je computer te beheren en te bewerken.
-Duidelijk zichtbare LEDs, ook felheid aan te passen.

Nadelen:
-Geen FX loop ingangen. Ik heb geen pre-amp maar misschien vindt je dit een nadeel.
-Zelf geen last van, maar op fora klagen mensen over een hoog irritant geluid indien sommige amp-sims voluit staan. Maar misschien is dit ook weg in versie 1.10
-Geen batterijvoeding mogelijk. 9V 500 mA adapter wordt meegeleverd.
-Derhalve dus ook geen USB voeding mogelijk.
-Voor de audiofielen: 24 bit, 44.1 kHz sampling van je signaal. Als je 96 kHz sampling wil, moet je ergens anders zijn.
-Grote bak. Makkelijk meenemen is er niet bij.
-Grote metalen "stomp" (stamp) knoppen is handig met schoenen aan, zonder schoenen wat lastiger te bedienen. Tevens vragen ze soms om 2 knoppen tegelijk in te stampen, maar lukt niet altijd.
-gaat niet aan, als je je gitaar inplugt. Was wel handige optie bij de Boss ME-70.

Dus ik ben er blij mee, als mensen liever op een POD HD spelen: smaken verschillen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:05:45 #182
20720 brother52
Dus..........
pi_125195370
Hoe gemakkelijk is het om live snel van patch te wisselen en dan een effect in die patch aan en uit te zetten?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125197633
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ehhhmmm....
Je weet dat de eerste Van Halen plaat uit 1978 is? Ik denk niet dat Eddie toen dacht, "hee, laat ik eens tappen" :P
Dat zal hij eerder ook wel gedaan hebben. Al ben ik het er mee eens dat hij het niet heeft uitgevonden hoor. Ook Ace Frehley deed het al op Alive II uit 1977, al was dat pick-tapping. En zo zijn er nog wel meer.
Klopt.
Maar Van Halen heeft het zo`n beetje populair gemaakt... terwijl er mensen (inclusief May) al veel eerder mee waren. En ik doelde trouwens op Beat It met 1982.

Klopt het trouwens dat die Beat It solo op een ander akkoorden schema is ingespeeld? Dat lees ik overal namelijk.
pi_125198580
Een beginnersvraagje. Ik ben begonnen met het nummer Layla van Eric Clapton (unplugged versie) met dit stukje:

quote:
e----------|------------------------|-------------------------|--1-------------------|------------------------|
B----------|---------------3--3-----|--5--5--5----------------|--3----------3--3-----|--5---------------------|
G-------2--|---------------3--3-----|--5--5--5--2----------2--|--2----------3--3-----|--5--------2------------|
D-------0--|----0-----3----3--3-----|--5--5--5--0----------0--|--------3----3--3-----|--5-----5--0----------0-|
A-0--3-----|-------3--1----1--1--3--|--3--3--3-------0--3-----|-----3--1----1--1--x--|--3--0--3-------0--3----|
E----------|------------------------|-------------------------|----------------------|----------------------

Hoe zet je de vingers neer bij de stukken dat je het volgende moet spelen (en even later hetzelfde maar dan doorgeschoven naar de 3e en 5e fret):

E ---
B -3-
G -3-
D -3-
A -1-
E ---

Ik neem aan dat je hem als barre akkoord pakt? En dan de de snaren op de 3e fret geheel met de ringvinger pakken?
pi_125199643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:38 schreef Breekfast het volgende:
Een beginnersvraagje. Ik ben begonnen met het nummer Layla van Eric Clapton (unplugged versie) met dit stukje:

[..]

Hoe zet je de vingers neer bij de stukken dat je het volgende moet spelen (en even later hetzelfde maar dan doorgeschoven naar de 3e en 5e fret):

E ---
B -3-
G -3-
D -3-
A -1-
E ---

Ik neem aan dat je hem als barre akkoord pakt? En dan de de snaren op de 3e fret geheel met de ringvinger pakken?
Ja, zo pak ik hem in ieder geval.
pi_125208851
Zojuist de makkelijkste manier om naar eb te stemmen gevonden.

gewoon je vinger op de 1e fret doen bij elke snaar en dan naar de standard tuning stemmen op stemapparaat :D, ik vind trouwens alles better klinken in eb
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:44:29 #187
20720 brother52
Dus..........
pi_125209447
Waarom je vinger op de 1e fret leggen?
Gewoon op het apparaat naar Eb stemmen is veel gemakkelijker.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125215254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:05 schreef brother52 het volgende:
Hoe gemakkelijk is het om live snel van patch te wisselen en dan een effect in die patch aan en uit te zetten?
Van patch 58-1 naar patch 1-3 gaan is onmogelijk binnen korte tijd. Schakelen tussen patches binnen 1 bank kost 1 ms en kan dus wel. Dan kan je ongemerkt terug gaan naar het "Home" scherm en 4 zichtbare individuele effecten aan- of uit zetten. Alle 9 niet, dan moet je scrollen en dus weer bukken.

Ik denk zelf dat je tijdens een optreden toch ook maar 3 soorten effecten live wil hebben: distortion/overdrive, clean met of zonder chorus en eventueel nog een weird effectje als gimmick voor een intro/outro (zoiets als dat effect in Boulevard of Broken Dreams van Green Day, of een delay effect zoals Brian May wel eens doet)..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:50:42 #189
20720 brother52
Dus..........
pi_125216094
Om naar een andere bank te gaan moet je 2 knoppen tegelijk intrappen toch?
Had ik bij mijn vorige pedaal ook en dat blijft live toch klooien. Ben daar een paar keer de mist mee in gegaan. (net als het volumepedaal te enthousiast intrappen waardoor automatisch de wah aan springt).

3 patches per bank blijf ik toch wel een nadeel vinden. Ik gebruik per nummer een andere patch en dan hangt het ook nog van de gitaar af.

Net wat demo's zitten kijken maar die 4 displays met draaiknopjes is toch wel een erg toffe feature, net als dat pedaal.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:04:31 #190
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125216816
Jongens, gewoon die ouderwetse oldskool shit, kan geen hyperturbomoderne moddeling tegenop.

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:12:14 #191
20720 brother52
Dus..........
pi_125217193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Jongens, gewoon die ouderwetse oldskool shit, kan geen hyperturbomoderne moddeling tegenop.

[ afbeelding ]
Wacht maar :P
Wanneer heb je tijd? Laat ik je zien wat dat ding allemaal kan :)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:14:49 #192
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125217319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Wacht maar :P
Wanneer heb je tijd? Laat ik je zien wat dat ding allemaal kan :)
Ja, moet binnenkort echt even! Neem je dan ook nog eens je basversterker mee [indien dat past]? Ik heb thuis ook een goede combo nodig.
Kan ik die ook zelf eens goed testen. Zo niet, dan bestel ik gewoon eens een, klonk laatste keer wel prima.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:23:32 #193
20720 brother52
Dus..........
pi_125217768
Komt goed. Dat combotje neemt niet zo veel ruimte in.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:45:17 #194
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125218894
Topper!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:20:24 #195
20720 brother52
Dus..........
pi_125220471
Zit net even te kijken maar hij is niet echt meer leverbaar. De enige winkel waar ik hem nog kan vinden is Vriese. De Duitsers hebben hem zelfs niet meer.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125225054
Marktplaats.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf zaterdag 13 april 2013 @ 08:56:34 #197
842 Zorro
Z
pi_125225375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Jongens, gewoon die ouderwetse oldskool shit, kan geen hyperturbomoderne moddeling tegenop.

[ afbeelding ]
:D Ik heb de distortion uit die serie nog ergens.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 13 april 2013 @ 09:05:04 #198
20720 brother52
Dus..........
pi_125225433
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 07:38 schreef The_Dean het volgende:
Marktplaats.
Was natuurlijk de eerste plek waar ik keek.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125225577
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

:D Ik heb de distortion uit die serie nog ergens.
10 euro!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf zaterdag 13 april 2013 @ 09:31:07 #200
842 Zorro
Z
pi_125225654
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 09:22 schreef The_Dean het volgende:

[..]

10 euro!
Nee :6
Ik moet me blijven wijsmaken dat het ooit een goede keuze was.

Een waargebeurd verhaal:
ik was jong (toen nog wel) en speelde nog niet zo heel lang gitaar, maar 1 ding wist ik: Distortion moest je hebben! Dat was cool :) Dus ik naar de winkel. ik zeg: ik wil een distortion. Die man zo van: hier heb je er twee, allebei net nieuw, test maar wat. En ik aan de gang. Die Pearl had zowaar 6 verschillende distortion sounds. wauw! Dus dat werd hem natuurlijk. Wist ik veel dat die lelijke groene die ik ook aan het proberen was tot een legende zou uitgroeien. Dat er TS-9 opstond herinner ik me niet meer, maar de grote zilverkleurige footswitch nog wel :{
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')