abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:02:42 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808528
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:04:19 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808663
laatste posts

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef WupWup het volgende:
Ik las van de week in het blad van de LLL of die van de VBN (kwamen tegelijk binnen :) ) dat het niet een kwestie van gewenning is, maar dat de eerste maanden de melk steeds wordt aangemaakt, waar het na drie maanden voornamelijk tijdens de voeding wordt aangemaakt. Waardoor dus veel minder stuwing en soepelere borsten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nou zeg, voor een volledige productie van 1 kind heb je gemiddeld 500 extra calorieën per dag nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het bij twee kinderen twee keer zoveel kost (het proces is immers hetzelfde), maar laat het 1000 zijn. Eet een pizza en je hebt al 2/3 binnen.
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh thanx! Zou wel het eea verklaren. Al zijn ze net 2 maanden.

quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hoe lang het jij je tweeling gevoed? En heb je ze volledig aan de borst kunnen hebben?
pi_124808829
Lekker tetten zuigen :9~
Because you know i'm all about that ass
pi_124815398
Wup een pizza naast een standaard dagmenu is toch best veel.

Kyara niet vertwijfelen, door meer drinken oftewel clusteren regelen jouw meisjes dat je productie weer omhoog gaat.

Kwisted veel succes met afbouwen. Fijn dat je positief op de bv periode terugkijkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124827595
Het is natuurlijk maar een voorbeeld om aan te geven dat het echt geen onmogelijke opgave is. Met een avocado en een handje amandelen ben je ook al halverwege.
  donderdag 4 april 2013 @ 09:52:43 #6
258612 nytar
boys boys boys
pi_124866757
Kan je een baby die ingevroren en weer ontdooide melk niet lust, daar op de een of andere manier aan laten wennen?

Hij moest kokhalzen van zn flesje en viel mij aan toen ik thuiskwam... :(
pi_124867042
ja. pasteuriseren
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:28:02 #8
258612 nytar
boys boys boys
pi_124867594
En hoe heet moet je het dan maken? Ik vind het anders zo zonde van al die melk die ik opgespaard heb...ik zag het al zo door het putje gaan!
pi_124867732
Nee nee niet door het putje. R lustte ook geen ontdooide melk, het ruikt vind ik ook erg vies.

Je zet het ontdooide melk in een bijv. avent bakje. Daarna in een pannetje, water tot aan het bakje (ong. tot waar het melk komt). Daarna zet je het vuur aan, af en toe schudden ter voorkoming van hotspots. Als het water kookt, tel je tot 10. Dan laat je het afkoelen en klaar :)

quote:
Pasteurisatie

Om mogelijke virussen, bacteriën en schimmels in moedermelk te desactiveren en tegelijkertijd de voedingswaarde en afweercapaciteit van moedermelk relatief goed te behouden, kan men melk gaan pasteuriseren. Er bestaan verschillende pasteurisatiemethodes, twee eenvoudige voorbeelden:

Flash-heating
Een methode die men makkelijk thuis kan uitvoeren en waarbij relatief weinig goede eigenschappen van moedermelk vernietigd worden, heet flash-heating of high-temperature short-time pasteurization. Hierbij gaat men de melk gedurende 5-15 seconden op een temperatuur van ongeveer 72°C houden. In een huis-tuin-en-keuken-setting bekomt men dit door containers met 50-150ml moedermelk au bain marie in een pan met koud water te plaatsen, waarbij het water net iets hoger staat dan de melk. Breng nu het water aan de kook op een hoog vuur. Van zodra het water in de pan kookt, haalt men de pan van het vuur en laat men het water afkoelen, met de melkcontainers er nog in. Eens op kamertemperatuur is de moedermelk klaar voor gebruik of invriezing.

Pretoria pasteurisatie
Ook de pretoria pasteurisatie van moedermelk is een eenvoudige methode die thuis gemakkelijk toegepast kan worden. De melk wordt gedurende minstens 10 minuten op een gemiddelde temperatuur van 56-62°C gehouden. In de praktijk betekent dit dat men een hoeveelheid water aan de kook brengt en de pan dan van het vuur haalt. Onmiddellijk na het koken plaatst men de afgesloten containers met verse of ontdooide moedermelk 15 minuten lang au bain marie in het gekookte water. Het water komt daarbij op hetzelfde niveau als de melk in de container. Na het pasteuriseren wordt de melk snel afgekoeld onder koud stromend water of in de diepvriezer, waarna het gereed is voor gebruik of verdere invriezing.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:39:41 #10
258612 nytar
boys boys boys
pi_124867893
^O^ bedankt!
pi_124867924
Alsje!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124867942
Nou, mijn productie is nu dusdanig teruggelopen dat ze nu bijna volledige op kunstvoeding zitten met een beetje bv dat er nog uit komt. Bijvoeden met borstvoeding lijkt het wel ipv andersom. En met alle gevolgen van dien want ze trekken het heel slecht. Gemixt met bv gaat nog wel maar zo puur. Echt krijsen. Zo zielig. En ik heb niks meer op voorraad.

Probeer nu maar gewoon wel om de 3 uur te blijven voeden (eerst borst en dan aanvullen met fles) en na 1,5 steeds nog even te kolven.

En zo even lk bellen want dit kan zo niet. Heb me net ook even ingelezen op de domperidon maar ondanks de bijwerkingen is dit misschien wel mijn enige optie.

Echt, ik kan wel janken. Nou ja, dat doe ik dus ook. :'(
Het is echt zo naar om je kindjes zo te zien en je kunt ze niet geven wat ze nodig hebben. En hun frustratie als ze aan de borst hangen en er komt niks meer uit :'(
  donderdag 4 april 2013 @ 10:46:34 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124868085
Kyara wat frustreremd :* . Goed dat je je lk gaat bellen.
pi_124868097
:'( :'(
Domperidon was niet goed als je hartpatient was dacht ik, dan had je verhoogde risico maar als je gezond bent is er niks aan de hand.
Ik hoop dat het helpt!!! :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124868310
Kyara :*
  donderdag 4 april 2013 @ 10:59:51 #16
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124868503
Kyara.... Ik zou meteen even gaan bellen. Succes en sterkte!!
pi_124869212
Ah wat shit kyara... moeilijk! Hopelijk kan een lk je helpen.

Ik heb geloof ik hetzelfde probleem... mijn productie is echt hard ingestort :'( . Ik merkte aan kind zelf nog niks, maar gisteren kolfde ik maar 2.5 voeding ipv 3 bij elkaar en net kreeg ik met heel veel moeite 140 ml bij elkaar. Normaal is dat minstens 200. Ik heb wel iets van voorraad in de diepvries om aan te vullen, maar niet veel. Ik heb niks anders gedaan dan de afgelopen weken. Het zou kunnen dat ik voor het eerst weer ongesteld ga worden, maar verder nog geen tekenen daarvan.

Iemand tips om mijn productie weer te verhogen? Morgen moet ik werken dus vaak aanleggen kan pas dit weekend. Vaak kolven is wat lastig, ik moet ook werken nl :D
Mini is bijna zes maanden en ik wil graag nog door blijven voeden...
pi_124869345
Vaker kolven? idd aanleggen als je thuis bent van werk een paar keer? droomvoeding..
Waarom is het ineens ingestort? ongesteld of ziek?

Ik heb het nog nooit meegemaakt ingestorte productie :@ weet niet of het is omdat mijn kind verslaafd is aan de borst en echt om het uur soms een slokje wil?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124869647
Waarom vraag ik me ook af, ben niet ziek en vooralsnog ook niet ongesteld.

Normaal gesproken drinkt hij ongeveer zes keer per dag als ik niet werk (laatste een droomvoeding om 22.30). Al een maand of drie geen nachtvoedingen meer. Als ik werk drinkt hij drie keer en kolf ik drie keer. Dat ging de afgelopen vier weken prima.
Nieuw sinds een week is dat ik hem op werkdagen laat drinken als ik thuis kom (18.30) en drie kwartier later nog een keer. Dat doe ik expres om hem wat meer te geven en mijn productie een beetje te stimuleren. Ook dit weekend heb ik hem wat extra aangelegd omdat dat handiger uitkwam.

Ik denk dat dat elk uur een slokje wel meespeelt bitterend. Fijn dat jij er geen last van hebt (gehad)!
pi_124869740
Misschien hebben sommige vrouwen makkelijker een productie dip, Phaidra toch ook? dat is denk ik wel goed gekomen.
Geen nachtvoedingen zal ook een reden kunnen zijn dat het wat minder is! Hier is al 16 maanden nachtvoedingen :D ik moet wel zeggen dat ik ook niks doe om het te verminderen dus ik klaag ook niet

Ik hoop dat je het op kan prikken! hopelijk hebben andere dames met ervaring meer tips
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124870312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:38 schreef bitterend het volgende:
Misschien hebben sommige vrouwen makkelijker een productie dip, Phaidra toch ook? dat is denk ik wel goed gekomen.
Geen nachtvoedingen zal ook een reden kunnen zijn dat het wat minder is! Hier is al 16 maanden nachtvoedingen :D ik moet wel zeggen dat ik ook niks doe om het te verminderen dus ik klaag ook niet

Ik hoop dat je het op kan prikken! hopelijk hebben andere dames met ervaring meer tips
:W klopt, ik heb het geregeld als ik ziek ben (gemiddeld zo 2x per maand :+). Ongesteld ben ik nog niet geweest, dus geen idee hoe dat zou gaan.

Ik heb best lang 3x per dag gekolfd, sinds ongeveer 2 maanden zit ik op 2x per dag en dat gaat wel goed gelukkig. Ik zit nog wel steeds op 1 tabletje domperidon per dag, dat krijg ik niet lekker afgebouwd. Of in ieder geval, ik voel me er niet zeker genoeg over. Binnenkort moet ik naar 1x per dag kolven (ivm nieuwe baan en dan ben ik ook nog eens later thuis), dus durf ik het niet zo goed nu.

Als ik merk dat mijn productie terugloopt, ga ik op de dagen dat ik thuis ben extra kolven. Een keertje na de ochtendvoeding, of als de mini 's ochtends slaapt. Een uurtje nadat hij 's avonds naar bed is of voor ik zelf ga slapen. Dat laatste doe ik soms ook op werkdagen, maar eigenlijk alleen als ik niet voldoende melk heb voor de volgende werkdag. Succes Mineola!

Kyara :'( -O-. Wat ziek zijn dan kan doen he... Beterschap en hopelijk heeft de lk tips voor je. Bij mij kwam het steeds redelijk snel weer op gang zodra ik me beter voelde.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 april 2013 @ 14:36:20 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124875946
Kyara, wat ontzettend vervelend dat je productie zo is ingestort. -O-
Hopelijk knap je snel weer op en trekt je productie ook weer goed bij.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124876320
Kyara, klote zeg :*

Ik ben weer aan het opkrikken, ik kolfde steeds niet genoeg. Gelukkig kon ik wel elke ochtend 1 borst afkolven, omdat Luuk genoeg had aan 1. Met die melk vulde ik de rest aan. Ik heb net gekolfd en heb zowaar een keer 200 cc. Luuk drinkt 170. Gelukkig heb ik nog genoeg voorraad in de vriezer. Kan ik ook mee aanvullen.
*poef* nu is het weg
pi_124876533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:55 schreef Phaidra het volgende:
Als ik merk dat mijn productie terugloopt, ga ik op de dagen dat ik thuis ben extra kolven. Een keertje na de ochtendvoeding, of als de mini 's ochtends slaapt. Een uurtje nadat hij 's avonds naar bed is of voor ik zelf ga slapen. Dat laatste doe ik soms ook op werkdagen, maar eigenlijk alleen als ik niet voldoende melk heb voor de volgende werkdag. Succes Mineola!
Dank je! Normaal laat ik mijn kolf op mijn werk staan, maar 's avonds kolven heb ik op een vrijdag wel eens geprobeerd. Dat leverde alleen amper wat op, vandaar dat ik mijn kolf nu gewoon laat staan doordeweeks. Op mijn vrije dagen kolf ik thuis inderdaad al regelmatig na de eerste voeding om de diepvries wat te vullen.

Schiet mij maar lek overigens, daarnet kolfde ik 'gewoon' 180 ml... Het lijkt erop alsof rechts wel weer wat hersteld is maar links laat nog te wensen over.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:03:18 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124876969
Ik had altijd een flinke dip als in ongesteld was, de dag ervoor al en dan in totaal een dag of drie. Ik legde haar dan vaker aan en kolfde vaak nog na of tussen twee voedingen in.
Ik vond het vreselijk, ze was dan echt hongerig en onrustig die dagen....gelukkig maar twee keer bij maand 4 en 5 en daarna kon ik het ondervangen met wat bijvoeding.

@Kyara, rot hoor. Goed dat je een LK gaat contacten, die kan je het beste voorzien van goed advies.
En niet teveel wanhopen hoor, het kan zich zo opeens weer herstellen. Drink en eet je zelf alweer genoeg? :*
pi_124878717
Thanx allen. :*

Ze heeft me toch domperidon ter overweging gegeven en dat heb ik maar gehaald (en gelogen tegen de apotheker want ze had me al gewaarschuwd dat als je zegt dat je bv geeft je het dan niet meekrijgt). Verder zoveel mogelijk aanleggen en vanavond marathonkolven.

Ik heb mijn verjaardag wel eens op een leukere manier gevierd maar hopelijk is het voor een goed doel. w/

Wat kolven jullie trouwens veel :o
Bij een goede kolfsessie krijg ik er sowieso maar 150 uit of zo en ik heb 2 mondjes te voeden..........
* Kyara is een beetje jaloers....
pi_124879138
Lieve schat, ik weet niet of je ook op mij doelt, maar jouw kindertjes zijn ook nog heel wat jonger dan de mijne he? En ik kolf in plaats van een voeding. Overigens drinkt hij 180 ml per keer, dus ik moet ook wel zoveel kolven. Ik doe er per kolfsessie wel 20-30 min over.

Succes met kolven en aanleggen, doe rustig aan en niet teveel stressen. Je doet je best, meer kun je niet doen. Ben je zelf al weer wat beter? En van harte gefeliciteerd *O*
  donderdag 4 april 2013 @ 16:56:03 #28
381212 Gulara
From the future
pi_124881421
Ja hallo, ik kom even binnen vallen.

Pi is inmiddels een paar weken oud en de borstvoeding gaat in principe goed. De meeste voedingen zijn rustig, fijn en knus. O+ Alleen zo afentoe (met vlagen) lijkt het meer op een soort van waterboarden. Echt een soort van gevecht tussen ons beiden waarbij hij druk met z'n hoofd zwaait, met handen duwt, krabt en slaat, overstrekken en heel veel onrust. Ik probeer zo goed en zo kwaad mogelijk alles in goede banen te leiden, maar meestal is het erg onrustig, met snelle ademhaling en veel huilen tussendoor. Iemand die dit herkent of toevallig handige tips heeft om dit op te lossen/ te voorkomen?

Dit was net ook het geval. Onrustig drinken bij de eennalaatste voeding, waarbij ik twijfelde of er überhaupt iets binnenkwam. Na de voeding erg onrustig en veel smakken en op z'n handjes/speen zuigen. Dus uiteindelijk na ruim anderhalf uur weer aangelegd. Zelfde verhaal, zo mogelijk erger. Heel gevecht amper drinken. Daarna onrustige ademhaling en weer alle signalen van honger. Steeds op het randje van huilen zitten. Behoorlijk zielig. ;(
Ben uiteindelijk maar een bevroren zakje melk gaan ontdooien onder de warme kraan. En uiteraard viel meneer toen in slaap. Inmiddels nog steeds in een diepe slaap en staat er hier een onaangeroerd flesje. Kan ik deze evt vannacht nog gebruiken?

Ik denk overigens niet dat ik te weinig melk heb, sta regelmatig de badkamervloer te besproeien. En het lijkt er tijdens het drinken met golven uit te komen. Of zegt dit niks over de hoeveelheid melk?
  donderdag 4 april 2013 @ 16:57:29 #29
381212 Gulara
From the future
pi_124881477
Oh wat een lang verhaal! :o Moest het denk ik ook gewoon even kwijt. :@
pi_124882284
Hier ging het ook wel eens zo, Gulara. Ik denk dat krampjes dan de boosdoener waren. Vaak vanaf een uur of 5-8 's avonds.

Kan het zijn dat hij veel lucht binnenkrijgt? Door vermoeidheid of onrust? Dat zorgt ook voor pijn en daardoor nog meer onrust, overstrekken etc. Het kan dan helpen om even te stoppen en kijken of hij moet boeren (wij hebben zo uren met hem door de huiskamer gewandeld). Als hij dan weer rustig was, ging het aanhappen beter en dan was het goed.

Ook nog mogelijk: een sterk toeschietreflex waar hij moeite mee heeft? Dan zou je eerst wat melk weg kunnen laten lopen.

Wat ik ook wel deed: al lopend aanleggen :'). Heel onhandig, maar als hij eenmaal rustig dronk, kon ik met hem gaan zitten.

Kortom: probeer wat dingetjes uit, wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken. Ik denk niet dat het aan jouw melk ligt of de hoeveelheid, soms zijn die ukkies gewoon heel onrustig. Overigens ging het bij ons over zo rond de 9-10 weken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124883276
Kyara mooi zo! ik hoop dat het heel snel beter is! :*

De eerste weken hier, heeft R heel veel gedronken. Soms binnen het uur 2 keer en dan 2 uur later weer, drie kwartier later nog eens...Ze zocht de borst ook heel vaak en spuugde heeeel wat uit! behoorlijke golven, na de voeding en dan wou ze meteen weer drinken :D
Nou goed ik had dus mega overproductie (wat kunnen mini borsten toch produceren :9 ) en wat ons hielp was blokvoeden. Dus als ze om de borst vraagt binnen een blok van 4 uur dan krijgt ze altijd dezelfde en dan pas wissel ik per borst.

Dat heeft heel goed geholpen en nu is mijn productie zo goed aan haar aangepast dat zelfs als ze om het uur drinkt kan ik borsten wisselen en mijn productie blijft dezelfde.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124901182
Luuk deed dat ook pas gulara, ik heb nu door dat hem dan een enorme boer dwars zit. Dan gaat ie ook vechten aan de borst.
*poef* nu is het weg
pi_124904657
Kyara, fijn dat je advies en domperidon geadviseerd hebt gekregen van de lk. Hopelijk helpt het snel in combinatie met veel voeding/ kolven.

Gulara, voor het geval van krampjes misschien als hij onrustig wordt buikje masseren en warme kruik op de buik. Kijken of hij daar rustiger van wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124905445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk deed dat ook pas gulara, ik heb nu door dat hem dan een enorme boer dwars zit. Dan gaat ie ook vechten aan de borst.
Hier ook ja!
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:50:27 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124919918
kyara hoe gaat het nu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:32:59 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124921355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:50 schreef DaviniaHR het volgende:
kyara hoe gaat het nu?
+1

Met die reden kwam ik ook even een kijkje nemen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:17:13 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124922824
Lief!

Gaat redelijk. Heb in elk geval gisteravond wel wat bij elkaar kunnen kolven en overdag vooral veel aangelegd. Ik heb ze steeds allebei aangelegd (elk aan 1 borst) en daarna nog een flesje kv gegeven. Lastige vind ik nu dat ik echt geen idee heb wat ze binnen krijgen. In elk geval niet genoeg dat weet ik wel. Dus als de productie opgekrikt is, moet ik ook mijn vertrouwen in mijn lichaam opkrikken..

Ik weet alleen niet of de domperidon al werkt want buikgriep is ook nog niet over.
  zaterdag 6 april 2013 @ 02:00:40 #38
258612 nytar
boys boys boys
pi_124942157
:'( abel heeft sinds kwart over 5 niet meer bij me gedronken en krijst als ik hem wil aanleggen.

Zelfs half slapend wil hij er niks van weten. Nu zit ik te kolven, terwijl hij weer slaapt. Zo krijg ik die verstopping nooit weg. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door nytar op 06-04-2013 07:57:21 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 07:56:58 #39
258612 nytar
boys boys boys
pi_124944049
*O* half slapend om half 8 aan kunnen leggen
Nog steeds protest, maar daarna bijna en kwartier liggen drinken.

Maar dat is toch niet normaal, er zat 14 uur tussen!
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:10:16 #40
381212 Gulara
From the future
pi_124944462
Kyara hopelijk komt het snel op gang. Kan me voorstellen dat je er. Wat onzeker over bent. :*

Nytar wat vreemd. Hopelijk komt hij de volgende keer een stuk sneller.

Na het gedoe met het onrustige drinken zijn m'n tepels behoorlijk stuk. Tranen tijdens het voeden, want mèn wat een pijn. Hij drinkt ook verschrikkelijk slordig op een voeding van 5 minuten moet ik zo'n 20x afkoppelen en opnieuw laten aanhappen. Hij kan het wel maar alleen als we beiden heel krampachtig ons best doen. Best vermoeiend...
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:17:29 #41
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124944522
Kyara, je klinkt alsof je weer een beetje meer vertrouwen hebt. Fijn en ik hoop dat t lukt om je productie een beetje op te krikken.!
pi_124944786
Nytar wat raar (en pijnlijk) dat er zo lang tussen zat. Geen idee hoe dat zou kunnen komen.

Kyara fijn dat het iets beter gaat.

Gulara lastig. Wat bij mij wel eens hielp was in een zo rustig mogelijke omgeving voeden. Oh en purelan voor de zere tepels (is ook online te bestellen als ze het daar niet hebben) vond ik echt fijne dan de andere smeersels.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:21:07 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124945162
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:10 schreef Gulara het volgende:
Kyara hopelijk komt het snel op gang. Kan me voorstellen dat je er. Wat onzeker over bent. :*

Nytar wat vreemd. Hopelijk komt hij de volgende keer een stuk sneller.

Na het gedoe met het onrustige drinken zijn m'n tepels behoorlijk stuk. Tranen tijdens het voeden, want mèn wat een pijn. Hij drinkt ook verschrikkelijk slordig op een voeding van 5 minuten moet ik zo'n 20x afkoppelen en opnieuw laten aanhappen. Hij kan het wel maar alleen als we beiden heel krampachtig ons best doen. Best vermoeiend...
In het kader gedeelde smart...: mijn baby deed hetzelfde (alleen deed hij dat afkoppelen 20 x zelf), dat is echt heel vervelend. Ik zit nu mobiel dus kan even niet kopiëren, maar op borstvoeding.com staat een lijst met tips als je baby wild drinkt. Bij mij hielp het niet, hij dronk nou eenmaal zo ofzo dus ben uiteindelijk wel gestopt na vier maanden. Niet om je te ontmoedigen, maar stel dat die tips bij jou ook niet werken dan vind je t misschien fijn om te lezen dat t meer voorkomt en niet per se aan jou ligt. Succes!
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:35:21 #44
381212 Gulara
From the future
pi_124954033
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:21 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

In het kader gedeelde smart...: mijn baby deed hetzelfde (alleen deed hij dat afkoppelen 20 x zelf), dat is echt heel vervelend. Ik zit nu mobiel dus kan even niet kopiëren, maar op borstvoeding.com staat een lijst met tips als je baby wild drinkt. Bij mij hielp het niet, hij dronk nou eenmaal zo ofzo dus ben uiteindelijk wel gestopt na vier maanden. Niet om je te ontmoedigen, maar stel dat die tips bij jou ook niet werken dan vind je t misschien fijn om te lezen dat t meer voorkomt en niet per se aan jou ligt. Succes!
Dankjewel. :* Een stukje herkenning is idd fijn. Ga eens op borstvoeding.com kijken.
pi_124969054
Gulara, hoop dat de tips helpen.

Kyara, hopelijk is je productie gauw weer op pijl. Hoe gaat het met je?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 7 april 2013 @ 09:06:04 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124979316
Kan iemand me nog even vertellen waarom ik ook al weer bv geef? Het was vannacht 3, 4, 5 en 6 uur. Incl. 2x kledingwissel omdat de kruitvatluiers geen nacht droog blijven en 2x naar beneden voor een flesje kv. Vanochtend eerst aanleggen en daarna een flesje kv. Maakt man er een mix van met gekolfde melk. En dan drinken ze natuurlijk hun flesje niet leeg en sta ik in tranen moedermelk door de gootsteen te spoelen. En net met een kwartier kolven wel 30 cc gekolfd. Die opbrengst had ik op dag 2 in het ziekenhuis of zo....

Zo ontzettend frustrerend.......wat is het nut nog als ze al op bijna 75% kv zitten. Ik wilde dat juist afbouwen maar het wordt alleen maar meer. En ik ben zo moe......

Sorry voor de jankpost maar ik moest het even kwijt.
  zondag 7 april 2013 @ 09:19:45 #47
258612 nytar
boys boys boys
pi_124979412
:*
  zondag 7 april 2013 @ 09:20:13 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124979419
Je bent aan niemand verantwoording schuldig he, als je het niet meer trekt. In jouw situatie vind ik iedere dag die jij borstvoeding geeft bewonderenswaardig. Velen doen het je niet na. Ik kan het me heel goed voorstellen als je het niet meer trekt en voor kunstvoeding zou kiezen. Voor jezelf, maar een relaxtere mama is voor al jouw drie kindjes ook wat waard. Hoe dan ook: sterkte! Oh en de frustratie over de weggegooide BV kan ik me heel goed voorstellen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 07-04-2013 10:02:48 ]
pi_124979626
Kyara, dikke knuf en :*
Echt alle bv die je je meiden geeft is super, zo moet je het gewoon zien. Vandaag overdag even hulp halen om wat bij te slapen?
Begrijp de frustratie over de weggegooide bv heel goed. Ik kolfde altijd heel moeilijk en kon ook janken als ik een flesje vers gekolfde melk had omgegooid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124979634
Hoe doen de meiden het nu op 75% kv? Nog steeds zo'n last? En ja het is enorm kut als je door ziekte zo wordt teruggeworpen in de tijd ;(. Ik had dat ook. Echt nét de kv afgebouwd toen ik een goede buikgriep kreeg. Ik stond op het punt van stoppen, want ik wilde niet nog een keer opnieuw beginnen, maar na een week ging het opeens weer beter.

Niemand zal het je aanrekenen als je stopt, met twee (nou ja, drie eigenlijk) is het natuurlijk veel zwaarder nog. Je bent al een superheld dat je het 10 weken volgehouden hebt _O_

Maar wat zou het fijn zijn als je snel opknapt en je productie weer op peil komt!! Ik hoop het zo voor je, niets is zo vervelend als moeten stoppen terwijl het net allemaal de goede kant op ging. Sterkte en knuffel!! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124979784
Helemaal wat Phaidra zegt!! :* dreumes en een tweeling is niet niks!

Is het mogelijk overdag zo veel mogelijk aan te leggen? wellicht dat papa wat leuks met M. kan doen? of familie ofzo? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124987205
Kyara :*
Toen ik ziek was zat ik na een week ook op 30cc, in totaal van twee kanten. Het heeft me echt een week of twee rust en veel aanleggen gekost om het weer op niveau te krijgen. Al valt mijn niveau sowieso wat tegen geloof ik. -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:22 schreef Mineola het volgende:
Ah wat shit kyara... moeilijk! Hopelijk kan een lk je helpen.

Ik heb geloof ik hetzelfde probleem... mijn productie is echt hard ingestort :'( . Ik merkte aan kind zelf nog niks, maar gisteren kolfde ik maar 2.5 voeding ipv 3 bij elkaar en net kreeg ik met heel veel moeite 140 ml bij elkaar. Normaal is dat minstens 200. Ik heb wel iets van voorraad in de diepvries om aan te vullen, maar niet veel. Ik heb niks anders gedaan dan de afgelopen weken. Het zou kunnen dat ik voor het eerst weer ongesteld ga worden, maar verder nog geen tekenen daarvan.

Iemand tips om mijn productie weer te verhogen? Morgen moet ik werken dus vaak aanleggen kan pas dit weekend. Vaak kolven is wat lastig, ik moet ook werken nl :D
Mini is bijna zes maanden en ik wil graag nog door blijven voeden...
Ik heb echt nog nooit 200cc gekolft. 's Morgens 150, eind van de ochtend 100 en 's middags misschien 75. In totaal dus. Zou best wel eens de reden kunnen zijn waarom mijn mini een kleintje blijft. :{
  zondag 7 april 2013 @ 14:52:40 #53
258612 nytar
boys boys boys
pi_124987517
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kyara :*
Toen ik ziek was zat ik na een week ook op 30cc, in totaal van twee kanten. Het heeft me echt een week of twee rust en veel aanleggen gekost om het weer op niveau te krijgen. Al valt mijn niveau sowieso wat tegen geloof ik. -O-

[..]

Ik heb echt nog nooit 200cc gekolft. 's Morgens 150, eind van de ochtend 100 en 's middags misschien 75. In totaal dus. Zou best wel eens de reden kunnen zijn waarom mijn mini een kleintje blijft. :{
Mijne is van gemiddelde lengte en +1 op gewicht, maar ik kolf uit 2 borsten evenveel als jij!
pi_124987574
Kyara
Dikke :* is ook niet makkelijk allemaal

Qua kolven, ene keer kolf ik 220 en een andere keer 150
verschilt nogal

Ophelia
:* hoe is de groeicurve? is die verder wel oke?
pi_124989270
Ophelia, de hoeveelheid kolven zegt absoluut niets over de hoeveelheid die je baby bij je drinkt! Wel heel vervelend als kolven zo lastig gaat, zeker als je meer nodig hebt voor op het kdv of oppas.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124990870
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:33 schreef Phaidra het volgende:
Ophelia, de hoeveelheid kolven zegt absoluut niets over de hoeveelheid die je baby bij je drinkt! Wel heel vervelend als kolven zo lastig gaat, zeker als je meer nodig hebt voor op het kdv of oppas.
Dat hou ik mezelf ook steeds voor, en ze doet het verder supergoed. Maar toch blijft dat stemmetje. (overigens drinkt ze nooit meer dan 3x 150 op het kdv, dus ik heb iets meer nodig maar met één of twee keer nakolven ben ik er wel)

Curve gaat wel.

  zondag 7 april 2013 @ 19:46:15 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125000538
Dank allen. We kijken het een weekje aan.

Ik vind stoppen eigenlijk geen optie. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik heb er al zoveel in geïnvesteerd en het ging zo goed. Ik hoop gewoon dat er een dag komt dat ze uit 1 borst een hele voeding kunnen halen.

Vaak aanleggen was vandaag niet echt mogelijk: huis vol verjaardagsvisite. Vond het al heel wat dat ik toch al klungelend live gevoed heb ik het bijzijn van anderen :@

Morgen is M naar het kdv en dan sluit ik me wel met de dames op in bed en dan is het wat mij betreft de hele dag all you can eat liggend buffet. (met een wandelingetje tussendoor want als het morgen net zulk weer is als vandaag dan moeten we echt even naar buiten).

To be continued.........

Nette curve toch Ophelia? Maar ik begrijp je zorgen wel hoor. Vind het ook zo lastig wat ze nu binnen krijgen.
  zondag 7 april 2013 @ 19:51:15 #58
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125000755
Ik vind je dapper Kyara, dat je het toch een weekje aankijkt. Ik dacht vanochtend ook, ik zou het heel goed begrijpen als je ermee stopt, maar je hebt zoveel geinvesteerd en zo je best gedaan en het ging zo de goede kant op allemaal, dan is het zonde van jouw tijd en energie als je meteen stopt.

Idd opsluiten met je meisjes is de beste remedie, veel drinken, veel eten, hun veel laten drinken (ook op jouw verzoek desnoods) en verder rust....

Dat je het bezoek overigens hebt laten komen, dat had ik afgezegd denk ik....denk vooral aan jezelfen aan wat je wil en nodig hebt, niemand anders kan het van je overnemen. :*
  zondag 7 april 2013 @ 19:55:16 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125000932
Ja, heb er ook over gedacht om af te zeggen maar we hebben al zo'n kloteweek achter de rug (bijna 2 weken zelfs) dat ik ook niet de leuke dingen af wilde zeggen. Beetje afleiding was ook wel fijn.
pi_125001171
All you can eat buffet ^O^ ik hoop zooo dat het helpt! :*

Hier is het trouwens ook soms..elke 10 minuten wil ze een slokje :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125002035
Ophelia
Het lijntje gaat ophet laatste stukje weer een stuk omhoog dus dat is wel goed lijkt me?

Kyara
Vind het mega knap van je! Hoop dat het snel wat soepeler loopt

Bitterend
Ze is gewoon verslaafd :9 O+


Heb S haar curve ook weer ingevuld, weet zo niet hoe ik m hier kan plaatsen (zit op iPad) na een kleine daling of minder snelle groei qua gewicht gaat hij nu weer goed omhoog.
Lengte ipv die bovenste lijn nu op de +1 lijn en gewicht net boven de middellijn
:@ wat ik fijn vind om te zien omdat ze best veel overgaf en bijna alleen maar bv kreeg
  zondag 7 april 2013 @ 20:32:18 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125002949
quote:
17s.gif Op zondag 7 april 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
Dank allen. We kijken het een weekje aan.

Ik vind stoppen eigenlijk geen optie. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik heb er al zoveel in geïnvesteerd en het ging zo goed. Ik hoop gewoon dat er een dag komt dat ze uit 1 borst een hele voeding kunnen halen.
En dat snapsnap ik zo goed! Had ik bij Nathan ook heel sterk. En bij mij bleek dan ook dat na dat omslagpunt het langzamerhand weer beter ging :* . Ik hoop zo dat het de goede kant weer op zal gaan.
pi_125019926
Wat pessie zegt!! Heel herkenbaar Kyara :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125021362
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb echt nog nooit 200cc gekolft. 's Morgens 150, eind van de ochtend 100 en 's middags misschien 75. In totaal dus. Zou best wel eens de reden kunnen zijn waarom mijn mini een kleintje blijft. :{
Ik heb ook echt een kleintje, op de -2 lijn, ze is nu 7500 gram en 68,5 cm met net iets meer dan een jaar.
Maar ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of dat aan de hoeveelheid melk lag die ze drinkt. Ik kolf bijna nooit dus ik heb geen idee van hoeveelheden. Bovendien drinken ze inderdaad meer dan je kolft. Volgens mij is mijn meisje gewoon klein omdat ze dat is. Genetisch zeg maar.
Het scheelt natuurlijk een hoop dat ik een bonk van een jongetje heb rondlopen dat ook heel lang aan de borst heeft gedronken. Zou ze mijn eerste zijn dan zou ik misschien kunnen denken dat er iets niet goed is met mijn melkproductie.
Hopelijk kun je ook vertrouwen vinden in je lichaam en je kindje, dat ze het laat merken als ze niet genoeg krijgt. :*

Gulara, mijn meisje protesteerde ook vaak op die manier. Maar meestal was ze dan eigenlijk al te moe en wilde ze gewoon slapen. Dan had ik haar iets te laat gepakt. Misschien is dat de reden dat hij worstelt? In elk geval was het met 3-4 maanden helemaal over, dan zijn de krampjes ook achter de rug en wordt alles een stuk makkelijker. Dan heb je ineens tijd over! Dat vond ik zo een bizar iets, ik kon ineens weer een televisie programma kijken. Niet dat ik daar genoeg concentratie voor had, maar de tijd had ik wel. :P

Kyara, wat top dat je zo doorzet! ^O^
Ik wilde een positieve noot geven in dit verhaal, er is een tweeling gestart op de psz van mijn zoon en ze krijgen nu, met bijna 2 jaar, nog borstvoeding! :D
Nouja, misschien slaat het nergens op, maar ik dacht dat een positief voorbeeld en dat bv met een tweeling ook goed kan gaan wel fijn kon zijn.
Ik wens je een goede productie toe! En een fijne open bar dag vandaag! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 8 april 2013 @ 10:55:27 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125022759
Oeke Je meisje volgt ze wel de lijjn ? ( Alleen op de -2 versie of wel dalend oid?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125023240
Ze volgt gewoon de lijn! Lengte daalde iets maar was 2weken later weer precies op de goede lijn. Meetfoutje of groeispurtje?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 8 april 2013 @ 12:54:06 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125026324
ze krimpt toch niet zomaar. dat zal wel een meetfout zijn!
in de haak.
  maandag 8 april 2013 @ 13:04:51 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125026650
In de droger gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125026946
Haha, Trui, de curve daalde, of hoe zeg je dat? Bleef gelijk. Nouja, hysterische CB arts, met haar olijfolie. Elke dag moest ik mijn dochter een eetlepel olijfolie geven. :{
Niet gedaan, en ze is toch gegroeid! :o :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 8 april 2013 @ 13:34:19 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125027736
Haha due olie voeg ik wel toe aan mijn eetweigeraar. Misschien donderdag weer eens wegen :) lengte weet ik in mei pas weer. Zo grappig vriendin van zus van D was vorige week daar is half jaar jonger weegt 12,4 kg oliver haalt op de thuis nu de 9!! En is een halve kop groter :+ Goedkoop met kleren wel haha
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 april 2013 @ 13:39:29 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125027910
En ben best trots want geef al ruim 16 mnd borstvoeding !
Soms beperkt het wel best veel maar stoppen is geen optie gelukkig is het stuk minder vaak denk nog zo een 10 per 24 uur stuk beter dan wat het was.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 april 2013 @ 14:29:01 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125030032
Olijfolie, wat een apart advies, waarom geven ze dat? Ik zou denken dat is laxerend en wat betreft vetten kan je toch beter dan nog een beetje roomboter door het eten en op brood doen ofzo?

Ik begrijp het wel als er koemelkintollerantie speelt hoor, maar als er geen allergie is....
pi_125030876
Nou roomboter vond ze maar niks! :o disc: dat geef ik dus wel!
Een lepel olijfolie per dag, bv brood erin dippen, op elke boterham margarine en minderen met de borstvoeding. :')
Dat had ze overlegd met de dietiste. En ze wilde me niet bang maken hoor, maar...
Ik heb manlief naar de vervolgafspraak gestuurd. Anders zou het er niet beter op worden ben ik bang. :Y)

Super Evenstar! 16 maanden! En begrijpelijk hoor, dat je dat toevoegt. Maar op dit moment wil ik daar nog niet aan. Ze is verder niet verdrietig of zwak, ze ontwikkelt zich supergoed en als ze geen kiezen krijgt maakt ze redelijke nachten. Ze is alleen klein. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 8 april 2013 @ 15:59:45 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125033586
Ik blijf de verschillen in cb's bizar vinden. Onze cb arts vond het zo goed dat ik bv gaf en op de manier waarop (combinatie met kolven en kv). Ze dacht dat ik het op die manier ook heel lang kon volhouden en dat vond ze goed. O+
pi_125033711
Het is gewoon ronduit triest hoe weinig kennis artsen, en zeker CB-artsen die alleen maar met kleine babies en kindjes werken, van borstvoeding weten. Dat zou echt heel veel aandacht moeten krijgen tijdens de opleiding geneeskunde wmb, maar ja.. Wie bepaalt dat?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 8 april 2013 @ 16:25:15 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125034734
In het ziekenhuis kreeg ik een map over borstvoeding en prematuren. Die zat vol printjes van borstvoeding.com (wel goede informatie trouwens).

En het cb heeft veel contact met laktatiekundigen en als je daar vragen over hebt dan sturen ze je door naar hen.

Net de follow-up verpleegkundige van het ziekenhuis gesproken en ze vond dat wij op een hele goede manier aan het puzzelen zijn met het hele bv/kv verhaal en ze hoopte dat mijn productie zo snel mogelijk weer optimaal was zodat ze weer veel bv konden krijgen want dat is natuurlijk het beste O+ En dat ik 's nachts volledig op verzoek voed vond ze ook super.
pi_125035487
Wauw, dat klinkt goed Kyara! ^O^ Fijn!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 8 april 2013 @ 17:55:15 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125038175
Dat klinkt heel goed Kyara , en je doet het ook super ! Ik wens je snel een goede ruim voldoende productie!

@oeke ik zit hier natuurlijk ook met zijn allergieën en zijn niet/bijna niets eten.
Qua ontwikkeling doet hij het ook super hoor! En ik kreeg het advies al maanden terug van Stefan en die is heul borstvoedingvriendelijk ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 april 2013 @ 18:37:15 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125039661
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:29 schreef Juud79 het volgende:
Olijfolie, wat een apart advies, waarom geven ze dat? Ik zou denken dat is laxerend en wat betreft vetten kan je toch beter dan nog een beetje roomboter door het eten en op brood doen ofzo?

Ik begrijp het wel als er koemelkintollerantie speelt hoor, maar als er geen allergie is....
Dat advies wordt gegeven i.v.m. verzadigd vet. Olijfolie of vloeibare margarine bevat veel minder verzadigd vet dan roomboter.
pi_125049107
Ik heb vandaag al 3 voedingen zonder tepelhoedje gedaan. Luuk kijkt niet op of om. Zo bizar. Nu net was Luuk heel boos, hij moest even wachten, maar hapt zo aan zonder hoedje. Weet alleen niet of ik het vannacht zonder durf. Ik slaap dan half, en let niet echt op hoe ik aanleg.
*poef* nu is het weg
pi_125049418
Wat dapper van jou Kyara. Er komen vast gauw betere, makkelijkere tijden kwa bv.

Bitterend wat Zoe zegt.

Wat betreft cb's, ben heel blij dat een van onze wvk dus lk is. Ga met bv vragen of twijfels ook alleen nog maar naar haar toe. Ze voelde zich vorige keer erg vereerd.

Oeke, ik heb hetzelfde wat betreft vertrouwen in de bv bij mijn 2e kind. Maar wel het omgekeerde wat betreft postuur van mijn kindjes, eerste was veel tengerder als baby dan deze.

Evenstar, 16 maanden, super zeg!

Het lijkt alsof de gewichtscurve afvlakt, maar lengte zit hij goed. Kan het nou wel of niet dat kindjes de energie uit de bv in de lengtegroei stoppen in plaats van de gewichtsgroei? Ik denk wel dat alertheid en plasluiers ook hele belangrijke factoren zijn.

Kaatje super zeg zoveel voedingen zonder hoedje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 8 april 2013 @ 21:44:05 #82
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125049701
Ik heb Laurens stats in het babytopic geplaatst. Ze is lekker dik :D . ze doet het echt zo geweldig op wat mijn lijf maakt voor haar! Ze is nu 5140 gram, ze begon op 3560 gram. 1580 gram gegroeid in 6 weken.
pi_125051657
Iemand die iets zinnigs over deze curves weet te zeggen?
Ik maak me nog geen zorgen. Hoop ook dat ik dat niet moet gaan doen :P

afbeelding

afbeelding

Hij is prima alert en tevreden. Komt niet elk uur ofzo. Ik leg hem wel aan bij elke kik dus soms is dat wel elk uur terwijl ik dan misschien ook anders had kunnen troosten. Maar andere keren zitten er zo 3 uur tussen. Wel sinds een week slechte plasluiers. Maar vandaag had hij diarree dus misschien gewoon niet fit en daardoor slechte plasluiers? Hij drinkt effectief aan de borst. Twintig minuten tot een half uur in totaal. Meestal 7-9 voedingen per dag. Oh en hij spuugt wel heel de dag door. (varierend van een theelepel tot een eetlepel hoeveelheid per keer) Op het CB waren ze trouwens helemaal niet gestresst erover hoor. Hoefde niet extra te gaan wegen of lepels olijfolie te geven :P Misschien is het gewoon een -1 baby? Ik ben zelf ook niet heel groot :)

Tinu, ik zou zeggen dat dat kan. In de lengte groeien ipv in gewicht. Maar ik heb er niet genoeg verstand van vrees ik.

Pessie, spekbaby O+
  dinsdag 9 april 2013 @ 00:47:00 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125057479
wupwup,^O^

al is het hier geen optie, :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125059138
Ik smeer zelf altijd roomboter en deed het ook op S haar brood en door de groente, maar dat kan helaas niet meer.

Pessie
Wat goed! Lekker spekje

Sola
S heeft ook een kleine afvlakking in haar curve, ben toen vaker op mijn verzoek gaan voeden

Kyara
^O^ jou doorzettingsvermogen is echt super
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:42:52 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125060822
Waarom kan dat niet meer zoe?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:43:09 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125060830
Nou, daarom zei ik het dus WupWup.
Ik ben er van overtuigd dat roomboter beter is om te geven als olijfolie of margarine, tenzij er allergie is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:52:07 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125060994
Los van de verzadigd vet discussie die op dit moment speelt, is het gewoon echt een drogreden om 'natuurlijk' als argument aan te halen of iets gezond is of niet. Ons lichaam kent het verschil tussen natuurlijk en onnatuurlijk niet, ook al zegt je gevoel misschien van wel. Er is genoeg natuurlijks te vinden dat ongezond of zelfs gevaarlijk is. En ik houd de voedingswetenschap goed bij, het is mijn vak. Maar als je het van mij niet aanneemt kan ik je 'Wat is nu gezond' van voedingswetenschapper Martijn Katan van harte aanbevelen.

Buiten dat is olijfolie ook een natuurproduct.
pi_125061247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Los van de verzadigd vet discussie die op dit moment speelt, is het gewoon echt een drogreden om 'natuurlijk' als argument aan te halen of iets gezond is of niet. Ons lichaam kent het verschil tussen natuurlijk en onnatuurlijk niet, ook al zegt je gevoel misschien van wel. Er is genoeg natuurlijks te vinden dat ongezond of zelfs gevaarlijk is. En ik houd de voedingswetenschap goed bij, het is mijn vak. Maar als je het van mij niet aanneemt kan ik je 'Wat is nu gezond' van voedingswetenschapper Martijn Katan van harte aanbevelen.

Buiten dat is olijfolie ook een natuurproduct.
Maar waarom een chemische variant kiezen als er een natuurlijke is? Verder heb ik er gewoon een hekel aan dat een bewerkt product als gezonder wordt aangeprezen terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Bedrijven verzinnen een product, hangen er een gezondheidsclaim aan en iedereen tuint erin...

Prof. Katan ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:14:55 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125061434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Maar waarom een chemische variant kiezen als er een natuurlijke is? Verder heb ik er gewoon een hekel aan dat een bewerkt product als gezonder wordt aangeprezen terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Bedrijven verzinnen een product, hangen er een gezondheidsclaim aan en iedereen tuint erin...

Prof. Katan ^O^
Dit ben ik 100% met je eens. Je eerste zin ook gedeeltelijk, maar er moet m.i. altijd naar het product gekeken worden. Niet te snel generaliseren. Een product kan dan wel natuurlijk zijn, dat wil niet zeggen dat het ook gezond voor je is. De ene bes is de andere niet, en er zijn homeopathische medicijnen die je zieker kunnen maken dan je al was. Iets kunstmatigs kan er moleculair juist weer hetzelfde uitzien als iets natuurlijks. Kan gezond zijn of ongezond. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar trans- en onverzadigd vet. Wordt het advies in de toekomst gewijzigd? Misschien, in elke wetenschap bestaat voortschrijdend inzicht. Vooralsnog hebben de officiële instanties hun aanbevelingen nog niet gewijzigd. En dat is maar goed ook, want niets zo onwetenschappelijk als het wijzigen van protocollen en aanbevelingen voordat er voldoende onderzoek naar is afgerond. De media werkt hier ook in tegen, dat merk ik in mijn vak vaak genoeg. De Libelle en de Margriet schrijven een artikel gebaseerd op fabels, en dat wordt meteen geloofd en verspreid. Voedingswetenschap is gewoon heel, heel ingewikkeld. Om er maar een 'professor Katannetje' in te gooien :+ : iedereen weet wat gezond voor je is, alleen de voedingswetenschappers zijn er nog niet uit.
pi_125062110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit ben ik 100% met je eens. Je eerste zin ook gedeeltelijk, maar er moet m.i. altijd naar het product gekeken worden. Niet te snel generaliseren. Een product kan dan wel natuurlijk zijn, dat wil niet zeggen dat het ook gezond voor je is. De ene bes is de andere niet, en er zijn homeopathische medicijnen die je zieker kunnen maken dan je al was. Iets kunstmatigs kan er moleculair juist weer hetzelfde uitzien als iets natuurlijks. Kan gezond zijn of ongezond. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar trans- en onverzadigd vet. Wordt het advies in de toekomst gewijzigd? Misschien, in elke wetenschap bestaat voortschrijdend inzicht. Vooralsnog hebben de officiële instanties hun aanbevelingen nog niet gewijzigd. En dat is maar goed ook, want niets zo onwetenschappelijk als het wijzigen van protocollen en aanbevelingen voordat er voldoende onderzoek naar is afgerond. De media werkt hier ook in tegen, dat merk ik in mijn vak vaak genoeg. De Libelle en de Margriet schrijven een artikel gebaseerd op fabels, en dat wordt meteen geloofd en verspreid. Voedingswetenschap is gewoon heel, heel ingewikkeld. Om er maar een 'professor Katannetje' in te gooien :+ : iedereen weet wat gezond voor je is, alleen de voedingswetenschappers zijn er nog niet uit.
Klopt ook ja. Uiteraard zijn er genoeg natuurlijke producten die schadelijk voor je zijn. Neemt niet weg dat ik zelf probeer zo min mogelijk (sterk) bewerkte producten te eten, gewoon omdat ik dat onnodig vind. Zo valt margarine bij mij in dezelfde categorie als potjes en kant-en-klaarmaaltijden. Niet per se ongezond, maar waarom ervoor kiezen als er een minder bewerkt alternatief is? Een keertje geen probleem, maar niet als standaard.

Overigens, in mijn ideale wereld verdiept iedereen zich in zijn voeding voordat er iets in de mond wordt gepropt :D :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125062881
Ik wil hier wel even zeggen dat wij voornamelijk olijfolie als vet gebruiken. O+
Maar dat ik het een achterlijk advies vind om mijn baby, die haar smaak nog aan het ontwikkelen is, elke dag een lepel olijfolie te geven ongeacht of die olie in het gerecht hoort dat ze eet. Ik vind dat niet bevorderlijk voor haar smaakontwikkeling.
Dus ze krijgt olijfolie binnen op de momenten dat het bij het gerecht past.

Margarine geef ik mijn kind niet, ik eet het zelf ook niet. Als ik dat ergens open in een hoek zet is het over 3 maanden nog steeds hetzelfde, niet bedorven, niet aangeraakt door beesten.
Zelf heb ik erg genoten van boeken van Michael Pollan, en ik leef graag volgens zijn motto: Eet niets wat je overgrootmoeder niet als voedsel zou herkennen.
Dus wij eten graag zoals Phaidra dat doet, zoveel mogelijk onbewerkt. En natuurlijk gaat het weleens anders, maar dit heeft onze voorkeur. :Y)

En inderdaad, een disclaimer, als je kind bepaalde allergieen heeft kijkt je weer naar andere aanvullingen.
Bij L zie ik daar geen tekens van, ze eet erg graag en met veel plezier, ze geniet echt van elk eten, neuriend zit ze in haar stoel. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:18:22 #94
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125063295
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Overigens, in mijn ideale wereld verdiept iedereen zich in zijn voeding voordat er iets in de mond wordt gepropt :D :').
+1
Die probeer ik Nathan ook alvast te leren door hem mee te nemen naar een regulier kippenvlees bedrijf ed. Ik hoop hem een keer mee te kunnen nemen naar een slachterij oid als hij wat ouder is. Gewoon, zodat hij leert waar vlees vandaan komt.

Weet wat er in je voeding zit, niet zozeer om meteen maar dingen uit te sluiten (wij gaan wel eens naar de mac ja) maar gewoon dat je leert wat goed voor je is en wat niet.
pi_125063335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit ben ik 100% met je eens. Je eerste zin ook gedeeltelijk, maar er moet m.i. altijd naar het product gekeken worden. Niet te snel generaliseren. Een product kan dan wel natuurlijk zijn, dat wil niet zeggen dat het ook gezond voor je is. De ene bes is de andere niet, en er zijn homeopathische medicijnen die je zieker kunnen maken dan je al was. Iets kunstmatigs kan er moleculair juist weer hetzelfde uitzien als iets natuurlijks. Kan gezond zijn of ongezond. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar trans- en onverzadigd vet. Wordt het advies in de toekomst gewijzigd? Misschien, in elke wetenschap bestaat voortschrijdend inzicht. Vooralsnog hebben de officiële instanties hun aanbevelingen nog niet gewijzigd. En dat is maar goed ook, want niets zo onwetenschappelijk als het wijzigen van protocollen en aanbevelingen voordat er voldoende onderzoek naar is afgerond. De media werkt hier ook in tegen, dat merk ik in mijn vak vaak genoeg. De Libelle en de Margriet schrijven een artikel gebaseerd op fabels, en dat wordt meteen geloofd en verspreid. Voedingswetenschap is gewoon heel, heel ingewikkeld. Om er maar een 'professor Katannetje' in te gooien :+ : iedereen weet wat gezond voor je is, alleen de voedingswetenschappers zijn er nog niet uit.
Zoals mijn vader altijd zegt: "cocaïne is ook een natuurproduct" :+

Volgens mij gaat het in het artikel over volvette producten versus 'magere' alternatieven, en daarin ben ik ook een groot voorstander van vet in plaats van bewerkt, zeker voor kinderen. Maar de vraag of je beter verzadigd of onverzadigd vet kunt geven is weer een heel andere. We krijgen over het algemeen heel veel dierlijke vetten binnen, en minder plantaardige olieën. Onverzadigde vetten horen wmb bij een gebalanceerde voeding. Juud, waarom vind jij olijfolie minder gezond dan roomboter?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125063861
Ik mis nog het puntje dat kinderen tot in elk geval vier jaar oud veel meer vetzuren nodig hebben dan wij, vanwege hun hersenontwikkeling.

Verder smeer ik ook veel liever een minimaal bewerkt product op mijn peuters boterham dan een kunstmatig smeerseltje vol transvetten en toegevoegde vitamines die van nature in echte boter al voorkomen.
Oeke, die quote van Pollan is geweldig :D
pi_125064173
Wij smeren regelmatig kokosvet op brood :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:58:01 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125064722
Olijfolie is niet minder gezond, ik denk alleen dat er betere vetten voor een jong kind in roomboter zitten dan in olijolfie, dus dat ze van roomboter dan ook beter groeien en het goed is voor de ontw van hun hersenen.

Wij eten idd ook puur, zoveel mogelijk onbewerkt eten, dat hoeft niet perse allemaal biologisch, liefst wel, maar dat vind ik te kostbaar. Dus nu vaak een compromis, het een wel en het ander niet.
En zeker geen pakjes/zakjes e.d.

Ow en beide wel wat overgewicht, dus het is niet zaligmakend ofzo, wel zijn we weinig ziek en buiten dat gezond. Dat wij daar 'last' van hebben maakt wel dat ik erg kritisch kijk naar wat ik mijn meisje geef.

Er is overigens ook een topic over voeding en kinderen. Zal als ik tijd heb straks even zoeken.
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:58:50 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125064754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:34 schreef WupWup het volgende:
Ik mis nog het puntje dat kinderen tot in elk geval vier jaar oud veel meer vetzuren nodig hebben dan wij, vanwege hun hersenontwikkeling.

Verder smeer ik ook veel liever een minimaal bewerkt product op mijn peuters boterham dan een kunstmatig smeerseltje vol transvetten en toegevoegde vitamines die van nature in echte boter al voorkomen.
Oeke, die quote van Pollan is geweldig :D
Klopt, jonge kinderen hebben die vetten nodig. Vandaar ook het advies van het CB om bijvoorbeeld wat olijfolie te geven. Dat je liever kiest voor iets natuurlijks is in jouw omschrijving nog steeds iets gevoelsmatigs. En daar is op zich niets mis mee, maar ik blijf erbij dat een bron waarin staat dat iets gezonder is omdat het natuurlijk is, aan betrouwbaarheid inboet. Overigens: koeien die veel gras eten maken zelf transvet aan in de pens, waardoor de melk van koeien die veel gras eten ook rijker aan transvet wordt. Heel natuurlijk, toch meer transvet.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:01:16 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125064827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:58 schreef Juud79 het volgende:

Er is overigens ook een topic over voeding en kinderen. Zal als ik tijd heb straks even zoeken.
Ja, daar is deze discussie idd beter thuis. Heeft ondertussen niets meer met borstvoeding te maken. Overigens is dit meestal toch een discussie zonder einde, ik sta er duidelijk op een andere manier in dan jij. Agree to disagree zal het worden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:03:19 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125064899
Ow, maar het was niet mijn idee om een discussie aan te gaan hoor, ik geloof wel dat jij weet wat je zegt. Alleen wil ik daar dan eerst eens iets over lezen voordat ik mijn mening bijschaaf/verander.
Nu niet het moment, want ik ben ziek. ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:04:57 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125064968
Beterschap!
pi_125065000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Klopt, jonge kinderen hebben die vetten nodig. Vandaar ook het advies van het CB om bijvoorbeeld wat olijfolie te geven. Dat je liever kiest voor iets natuurlijks is in jouw omschrijving nog steeds iets gevoelsmatigs.
Tegen wie heb je het nu?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_125065047
Ik snap ook niet zo goed waarom er gesteigerd wordt? Niemand zegt toch rare dingen? En daarnaast zegt niemand dat natuurlijk altijd goed is, dus waarom je dat nu twee keer aanhaalt en onderuit haalt :?
pi_125065144
Wat een raar advies van het cb :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:11:48 #106
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125065186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:05 schreef oeke het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het nu?
Ik haalde deze quote van Wupwup aan
quote:
Verder smeer ik ook veel liever een minimaal bewerkt product op mijn peuters boterham dan een kunstmatig smeerseltje vol transvetten en toegevoegde vitamines die van nature in echte boter al voorkomen.
Maar was vergeten te quoten :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:07 schreef WupWup het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom er gesteigerd wordt? Niemand zegt toch rare dingen? En daarnaast zegt niemand dat natuurlijk altijd goed is, dus waarom je dat nu twee keer aanhaalt en onderuit haalt :?
Steigeren? Dit is toch een discussieforum? Ik ging in eerste instantie in op de bron die jij aanhaalde, deze. Ik ben het daar, mede door mijn beroepsachtergrond, niet mee eens en wilde daarom tegengeluid laten horen. Daar komen weer reacties uit voort waar ik ook weer op reageer.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:13:57 #107
5428 crew  miss_sly
pi_125065251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt, jonge kinderen hebben die vetten nodig. Vandaar ook het advies van het CB om bijvoorbeeld wat olijfolie te geven. Dat je liever kiest voor iets natuurlijks is in jouw omschrijving nog steeds iets gevoelsmatigs. En daar is op zich niets mis mee, maar ik blijf erbij dat een bron waarin staat dat iets gezonder is omdat het natuurlijk is, aan betrouwbaarheid inboet. Overigens: koeien die veel gras eten maken zelf transvet aan in de pens, waardoor de melk van koeien die veel gras eten ook rijker aan transvet wordt. Heel natuurlijk, toch meer transvet.
Maar waarom zou het CB dan olijfolie moeten adviseren als beter alternatief voor roomboter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:18:25 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125065401
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom zou het CB dan olijfolie moeten adviseren als beter alternatief voor roomboter?
Dat heeft niet te maken met het natuurlijk/onnatuurlijk verhaal, daar zei ik eerder dit over:
quote:
Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar trans- en onverzadigd vet. Wordt het advies in de toekomst gewijzigd? Misschien, in elke wetenschap bestaat voortschrijdend inzicht. Vooralsnog hebben de officiële instanties hun aanbevelingen nog niet gewijzigd. En dat is maar goed ook, want niets zo onwetenschappelijk als het wijzigen van protocollen en aanbevelingen voordat er voldoende onderzoek naar is afgerond
Op dit moment zijn de aanbevelingen nog steeds gericht op het beperken van de inname van verzadigd vet. Ik volg die aanbevelingen zolang er nog onvoldoende bewijs is om dat advies te wijzigen. In olijfolie zitten veel enkelvoudig onverzadigde vetten en relatief weinig verzadigd vet.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:19:18 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065424
Een voedingsrel binnen een week na de vorige rel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:22:23 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125065536
ik eet pakjes en zakjes :@
nou ja, de inhoud.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:22:44 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065545
Oh ik smeer gewoon jumbo goede start. Ik bak met vloeibare boter of olijfolie. Ik drinkt halfvolle melk.
Voor de dames ben ik steeds meer en meer opzoek naar spul wat niet bomvol suiker zit. Denk aan schoolkoekjes, wat te drinken mee naar school tot gewoon limonadesiroop. Hoe geweldiger de verpakking hoe meer suiker lijkt wel. En nee ik ben niet van de suikermaffia, maar sinds ik erop begin te letten snap ik ook wel dat er zoveel kinderen te dik zijn. Dat komt niet door die boterham met roomboter hoor. Dat is gewoon omdat we meer eten dan we nodig hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:22:57 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125065551
Als dit telt als een rel dan vind ik dat die definitie moet worden gewijzigd :7
pi_125065619
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Een voedingsrel binnen een week na de vorige rel?
Bijna. Claudia moet nog even haar pony parkeren.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:25:04 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065621
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
ik eet pakjes en zakjes :@
nou ja, de inhoud.
Ik ook, maar ook daarmee nu dus duidelijk dat het nu niet erg gezond is. Als we de meiden niet hadden namen we vaak zo'n maaltijdding van knorr, lasagne of lasagnette. Dat 2x per week. Dan zit je dus 3x per week in de sportschool voor Jan lul.

Terug dus voor een deel naar de saaie aardappeltjes met een vleesje en groente. Veeeeel minder lekker natuurlijk, maar ook wel beter voor m'n lijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:25:55 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Als dit telt als een rel dan vind ik dat die definitie moet worden gewijzigd :7
Het is een goede opening hoor. Als het om voeding gaat, zeker voeding voor kinderen heb je er een hoop die zich dan aangevallen voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:26:03 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125065654
Volgens mij zegt eend toch ook juist dat roomboter goed is maar olijfolie ook? En dat het gewoon nog steeds onduidelijk is ofdat de huidige maatstaven nog kloppen?

Ik Zeg boter maken van Borstvoeding !! :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:26:48 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Volgens mij zegt eend toch ook juist dat roomboter goed is maar olijfolie ook? En dat het gewoon nog steeds onduidelijk is ofdat de huidige maatstaven nog kloppen?

Ik Zeg boter maken van Borstvoeding !! :+
Oh!!! Ik moest ff aan jou denken. Ik zag van de week lactosevrije melk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:27:25 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125065690
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bijna. Claudia moet nog even haar pony parkeren.
:D :'( :D ik moest zo hard lachen dat oliver van de borst af ging ( om maar even ontopic te blijven ;) )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:28:30 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125065718
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh!!! Ik moest ff aan jou denken. Ik zag van de week lactosevrije melk.
Die van Muu? Die is best te pruimen , maar Arwen moet tijdelijk ook echt alles koemelk vrij ;( maar ik gebruikte die wel eens :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:30:48 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125065777
Piepers teveel is ook heul niet goed, de sleutel is variatie ( aldus wat mij altijd is aangeleerd )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:35:47 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125065890
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Die van Muu? Die is best te pruimen , maar Arwen moet tijdelijk ook echt alles koemelk vrij ;( maar ik gebruikte die wel eens :)!
Nee Campina.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:36:42 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125065911
Oh dat hebben ze hier niet :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:40:02 #123
5428 crew  miss_sly
pi_125065993
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
ik eet pakjes en zakjes :@
nou ja, de inhoud.
Gelukkig maar, de pakjes en zakjes zijn vast niet goed verteerbaar :Y)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:40:22 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125065996
Juud, beterschap!

Als ik jullie zo lees is het maar wat fijn dat we kosher eten. Het gros van de E-nummers is niet kosher, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. ;)

En qua vlees zit er echt alleen rund in, want kosher geslacht en daar zijn paarden niet welkom.
lekker simpel dus.

En bv is ook helemaal kosher, dat dat is ook fijn. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:41:12 #125
5428 crew  miss_sly
pi_125066023
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh dat hebben ze hier niet :+
Ik zag heir ook van inex lactosevrije melk.

Wij zijn ook daarop overgestapt, omdat S ineens vaak melk wil, terwijl ze dat vroeger na de bv nooit dronk, en ze ineens klaagt over buikpijn en veel scheetjes laat. met deze melk is het een stuk minder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125066029
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
ik eet pakjes en zakjes :@
nou ja, de inhoud.
Bedankt... Cola tegen mn beeldscherm en door mn neus _O-

Eens met Tico, ik ben niet van de anti-suiker maar als je ziet wat er naar binnen gepropt wordt ongemerkt pfoe. Als ik dan denk aan die uitspraak van debuuf dat ze met een pakje drinken en een liga al aan de helft van hun dagelijkse aanbevolen intake qua kcal zitten dan kun je je wel voorstellen hoe en wat.

Ik vind het bij glutenvrij wel lastig want veel van die producten zijn niet heel erg gezond. Veel bewerkt en dergelijke, en om dat spul nog een béétje okay te laten smaken zit er relatief veel vet en suiker in. Zelf maken kan maar dan moet k daar wel de spullen voor hebben.
:)
pi_125066037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag heir ook van inex lactosevrije melk.

Wij zijn ook daarop overgestapt, omdat S ineens vaak melk wil, terwijl ze dat vroeger na de bv nooit dronk, en ze ineens klaagt over buikpijn en veel scheetjes laat. met deze melk is het een stuk minder.
oh, helpt het ja?
:)
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:42:53 #128
5428 crew  miss_sly
pi_125066061
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh, helpt het ja?
Ja, ik heb het idee dat het echt verschil maakt. Ik hoor al een week niets over buikpijn en de scheetjes zijn ook een stuk minder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125066078
(8> zag laatst voor het eerst (na 6 maanden) waarom de bv uit de koelkast eerst geschud moet worden voor het er drinkbaar uit ziet. Echt van wtf wat is dit!! :o Euh, vet..

Dus lijkt me dat bv ook niet erg halfvol is (gelukkig)... :+

En verder voor mezelf ben ik erg ongezond, (spul uit) pakjes enzo eten we hier vaak van. Wil ik wel weer gaan minderen, maar is zo fijn snel..

Mini komt nog niet verder dan melk en rijstebloem dus dat valt nog hard mee. ;)
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:44:49 #130
5428 crew  miss_sly
pi_125066105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bedankt... Cola tegen mn beeldscherm en door mn neus _O-

Eens met Tico, ik ben niet van de anti-suiker maar als je ziet wat er naar binnen gepropt wordt ongemerkt pfoe. Als ik dan denk aan die uitspraak van debuuf dat ze met een pakje drinken en een liga al aan de helft van hun dagelijkse aanbevolen intake qua kcal zitten dan kun je je wel voorstellen hoe en wat.

Ik vind het bij glutenvrij wel lastig want veel van die producten zijn niet heel erg gezond. Veel bewerkt en dergelijke, en om dat spul nog een béétje okay te laten smaken zit er relatief veel vet en suiker in. Zelf maken kan maar dan moet k daar wel de spullen voor hebben.
Ik ben ook niet van de anti-suiker, maar wij proberen ook wel redelijk puur te eten. Er zit zoveel zooi in, en stiekeme suikers, in kant-en-klaar. En juist die stiekeme suikers spelen dus ook mee bij de ontwikkeling van diabetes 2. Bovendien vind ik het vaak ook zo onzinnig dat er suiker in zit: yoghurt met fruit in een pakje, dat is toch al zoet van de fruit(suikers), waarom moet daar dan suiker bij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:46:26 #131
5428 crew  miss_sly
pi_125066147
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:43 schreef Zolena het volgende:
(8> zag laatst voor het eerst (na 6 maanden) waarom de bv uit de koelkast eerst geschud moet worden voor het er drinkbaar uit ziet. Echt van wtf wat is dit!! :o Euh, vet..

Dus lijkt me dat bv ook niet erg halfvol is (gelukkig)... :+

En verder voor mezelf ben ik erg ongezond, (spul uit) pakjes enzo eten we hier vaak van. Wil ik wel weer gaan minderen, maar is zo fijn snel..

Mini komt nog niet verder dan melk en rijstebloem dus dat valt nog hard mee. ;)
Dat dacht ik ook, dat het zo fijn snel is, maar als je bijvoorbeeld zelf tomatensaus maakt voor bij pasta, hoef je helemaal niet zo heel veel meer tijd kwijt te zijn. En dat geldt eigenlijk voor heel veel dingen. Je moet er even induiken hoe je iets maakt, zorgen dat je basisingredienten in huis hebt, en dan heb je zo een soepje gemaakt bijvoorbeeld. Of rijst/couscous met groente.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125066152
Volgens mij heeft dat met houdbaarheid te maken toch?
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 12:48:31 #133
5428 crew  miss_sly
pi_125066200
Die suikers in voorverpakt? Ja, dat is een conserveringsmiddel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125066253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:43 schreef Zolena het volgende:
(8> zag laatst voor het eerst (na 6 maanden) waarom de bv uit de koelkast eerst geschud moet worden voor het er drinkbaar uit ziet. Echt van wtf wat is dit!! :o Euh, vet..

Dus lijkt me dat bv ook niet erg halfvol is (gelukkig)... :+

En verder voor mezelf ben ik erg ongezond, (spul uit) pakjes enzo eten we hier vaak van. Wil ik wel weer gaan minderen, maar is zo fijn snel..

Mini komt nog niet verder dan melk en rijstebloem dus dat valt nog hard mee. ;)
Er zijn zat receptjes te vinden die net zo snel of zelfs sneller klaar zijn dan zo'n pak als bijvoorbeeld wereldgerechten. Ik dacht ook altijd dat pakjes sneller waren, maar zelf wat kruiden ergens aan toevoegen is ook het werk niet. Je moet alleen weten welke je kan combineren en hoeveel.

Aanrader, als je wat wil uitproberen:
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:53:49 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125066359
Idd ik kook elke dag vers voor mijn oudste ( en jongste maar die eet niet :+ ) en ben zo klaar.

Mignonne juist daarom ben ik dus overgestapt en minimaal ranja en lekker thee en water. In een pakje wicky zit 3 suikerklontjes of zo :')

Daarentegen geef ik haar wel eiwitrijke producten. Waar dat kan en afwisseling , maar ja het is gewoon erg beperkt, en brood sporadisch in de ochtend cornflakes en wat fruit, en tussen de middag en avond warm eten of warm eten dat koud gegeten kan bijvoorbeeld :) pannenkoeken. Omelet etc :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:55:09 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125066403
Jamies 15/30 minutes ,wel soms ook kant en klaar kruiden gebruik wel of gezeefde tomaten maar je kan dat zelf aanpassen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:57:50 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125066494
Hier Roosvicee met mate, verder water en melk en ik heb altijd een glazen fles puur fruitsap, dat krijgt ze aangelengd met wat water.
Thee wil ze niet zo momenteel, dus dat laten we maar even voor wat het is.

Ow en ik wou dat ik nog BV gaf, ze is sinds ze gestopt is in Dec, nu al voor de derde keer ziek. Tijdens de gehele bv periode nooit ziek geweest.... -O-
Ons jommetje krijgt denk ik minstens tot 24 maanden bv....wat een gedoe zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 09-04-2013 13:23:22 ]
pi_125066628
Vervelend Juud. Mijn uk is sinds oktober ongeveer continu verkouden, 2x goed ziek geweest (1x met ziekenhuisopname). En dat mét bv :D :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 13:04:11 #139
5428 crew  miss_sly
pi_125066680
Dat boek ziet er goed uit, Phaidra! Ik zet het op mijn bol.com verlanglijstje, bedankt voor de tip!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:16:27 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125067015
Ik wou net zeggen ondanks BV die van mij meer ziek dan beter :+ maar dat is een genetisch foutje :p
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125067038
Wij hebben vroegah pakjes op (de inhoud ervan ja) maar ik vind ze gewoon veeeel te zout! ik kan er niet tegen
en lasagne maak ik zelf, wat passata, champignons, gehakt, lasagne bladen en klaar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125067098
Ik heb geen idee of ze hier meer of minder ziek is dan kids dat geen bv krijgen want ik heb niet zo veel vergelijkingsmateriaal in mijn omgeving
er zijn hier wel kids in de buurt maar of ze bv hebben gehad of ze vaak ziek zijn daar weet ik niks van :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:19:43 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125067114
Niet eens de pastavellen zelf maken? :{w
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125067163
Nee daar ben ik dus wel te lui voor *)

Maar wel mijn eigen peterselie en bieslook 8-) ik begin in na jaar met eigen knoflook!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125067536
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ook, maar ook daarmee nu dus duidelijk dat het nu niet erg gezond is. Als we de meiden niet hadden namen we vaak zo'n maaltijdding van knorr, lasagne of lasagnette. Dat 2x per week. Dan zit je dus 3x per week in de sportschool voor Jan lul.

Terug dus voor een deel naar de saaie aardappeltjes met een vleesje en groente. Veeeeel minder lekker natuurlijk, maar ook wel beter voor m'n lijf.
Maar lasagne bijvoorbeeld is toch ook makkelijk te maken zonder pakjes of zakjes?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125067682
In de pakjes zitten toch alleen maar zout/concernveringsmiddelen en kruiden? dat kan je zelf toch overal aan toevoegen naar smaak! - de conc. middelen :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125067741
Wat een gedoe met de kolfruimte. Degene die een tijdelijke oplossing belooft had doet niets, dus nu krijgt de vergaderkamer toch jalousieen, had ik net alle blockering van die kamer in de agenda verwijdert.

Oh en wij gaan ook wat groente telen in de tuin. Ben benieuwd hoedat in de smaak valt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125068112
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb vandaag al 3 voedingen zonder tepelhoedje gedaan. Luuk kijkt niet op of om. Zo bizar. Nu net was Luuk heel boos, hij moest even wachten, maar hapt zo aan zonder hoedje. Weet alleen niet of ik het vannacht zonder durf. Ik slaap dan half, en let niet echt op hoe ik aanleg.
Gek he KJ, ik had met mijn jochie precies hetzelfde. Opeens kon hij het prima zonder, na drie maanden. Zo cold turkey van die dingen af.

En voeding en dingen, heel interessant onderwerp! Hier eten we het liefst biologisch/fairtrade en geen pakjes/zakjes (idd heel zout!), maar naar mijn zin verder nog (te) weinig bewust.

Leuk groente telen Tinuviel! Maar ja, geen tuin dus meer dan incidenteel kruiden wordt het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 09-04-2013 14:23:01 ]
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:55:12 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125068317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar lasagne bijvoorbeeld is toch ook makkelijk te maken zonder pakjes of zakjes?
Ja? Ik eet het pas sinds een paar weken. Ik dacht dat ik het niet lustte.

Nooit geprobeerd dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125068472
Is heel makkelijk :Y Gehakt braden, groente die je lekker vindt erbij in stukjes en even meebakken, tomatensaus erbij. Deze bevat alleen tomaten en wat kruiden, geen suiker:



Laagje saus, lasagnebladen (uit een pakje :P ), saus, lasagne en afsluiten met saus, dan wat kaas erover (zelf raspen of plakjes, in geraspte kaas zit ook zooi), in de oven en klaar. Is wel zonder bechamel, dat kun je ook wel zelf maken maar dat is behoorlijk vet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:04:55 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125068649
Dat kan ik. Ga ik eens doen dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125068851
Nog lekkerder is het als je de lasagne maakt met 'verse' bladen uit de koeling!

Hier bijna nooit koken uit pakjes. Weet ook niet beter, ben niet zo opgegroeid. Soms een keer een knorr roerbakgerecht en soms een wereldgerecht maar verder eigenlijk gewoon zelf kruiden.
Moeders in mijn omgeving koken ook vaak groente uit pot.. Dit heb ik al helemaal nooit gedaan!

Suiker is hier nog wel een probleem.. Probeer er aan te denken!
pi_125068883
Die van de Albert Heijn scheuren altijd bij mij :(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125068901
Of gewoon tomaat in stukjes/een blik tomatenblokjes en zelf (verse) kruiden toevoegen ipv een fles saus.
pi_125068917
Variante genoeg ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125068926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:11 schreef Clubsoda het volgende:
Die van de Albert Heijn scheuren altijd bij mij :(
Dat proef je niet hoor :P
pi_125068975
Nee, maar ik word er wel boos van!

Mineola, klopt, maar ik probeerde de meest simpele versie te doen nu :P En dit is echt het enige merk wat geen suiker en andere meuk aan de tomatensaus toevoegt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125068993
Nu we toch offtopic zijn; een kleine tip, als je die nog niet kende. Een vriend van mij is slager en hij vertelde me dat ik nooit geparneerd vlees moet kopen. Slagers gebruiken de minst mooie stukken vlees om te parneren, dan kunnen ze die tenminste ook verkopen ;)
Zelf parneren is zo gedaan! (Wel een rommel, ik eet dus eigenlijk gewoon nooit geparneerd vlees)
pi_125069037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, maar ik word er wel boos van!

Mineola, klopt, maar ik probeerde de meest simpele versie te doen nu :P En dit is echt het enige merk wat geen suiker en andere meuk aan de tomatensaus toevoegt.
Ik ga gewoon meteen voor de gevorderden versie :P

omdat ik niet meer kon bedenken hoe zo'n vierkant pak met tomatenpulp heet
pi_125069053
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Ik vind voorgepaneerd vlees ook niet lekker vaak. Paneren is wel heel leuk om je kind te laten doen. Vond ik vroeger tenminste. Moet je daarna wel stofzuigen ja ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125069055
http://webwinkel.ah.nl/pr(...)+passata+di+pomodoro

Ik heb deze pasta saus. Zit geen toevoegingen in
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125069059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:14 schreef Sannne het volgende:
Nu we toch offtopic zijn; een kleine tip, als je die nog niet kende. Een vriend van mij is slager en hij vertelde me dat ik nooit geparneerd vlees moet kopen. Slagers gebruiken de minst mooie stukken vlees om te parneren, dan kunnen ze die tenminste ook verkopen ;)
Zelf parneren is zo gedaan! (Wel een rommel, ik eet dus eigenlijk gewoon nooit geparneerd vlees)
Ik eet ook nooit geparneerd. Gepaneerd ook niet trouwens (sorry, die was heel makkelijk... :@)
pi_125069075
Ik vind het heerlijk om te koken en maak regelmatig een grote pan saus. Echt met tomaten, zelf ontvellen enzo. Vind ik superleuk om te doen. Hele dag pruttelen en genoeg voor een keer lasagne, een keer pasta enzo :D
pi_125069078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik ga gewoon meteen voor de gevorderden versie :P

omdat ik niet meer kon bedenken hoe zo'n vierkant pak met tomatenpulp heet
Tomato frito? Daar zit alleen een beetje zout bij. Maar deze saus is lekkerder :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125069081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik eet ook nooit geparneerd. Gepaneerd ook niet trouwens (sorry, die was heel makkelijk... :@)
Argh! Ik twijfelde al :D
pi_125069098
passata di pomodoro, dat bedoelde ik idd Bitterend!
pi_125069123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Is heel makkelijk :Y Gehakt braden, groente die je lekker vindt erbij in stukjes en even meebakken, tomatensaus erbij. Deze bevat alleen tomaten en wat kruiden, geen suiker:

[ afbeelding ]

Laagje saus, lasagnebladen (uit een pakje :P ), saus, lasagne en afsluiten met saus, dan wat kaas erover (zelf raspen of plakjes, in geraspte kaas zit ook zooi), in de oven en klaar. Is wel zonder bechamel, dat kun je ook wel zelf maken maar dat is behoorlijk vet.
Echt? Ok, die kopen we niet meer dus. Dan maar zelf raspen.
We proberen hier zo eerlijk mogelijk te eten, vlees wel bijna elke dag maar weinig in hoeveelheden en biologisch. Zuivel altijd biologisch, nauwelijks pakjes en zakjes (Bittertje, ik vind ze ook zout idd), en hopelijk vanaf deze zomer een stukje moestuin achter het huis.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:15 schreef Solagratia het volgende:
Iemand die iets zinnigs over deze curves weet te zeggen?
Ik maak me nog geen zorgen. Hoop ook dat ik dat niet moet gaan doen :P

afbeelding

afbeelding

Hij is prima alert en tevreden. Komt niet elk uur ofzo. Ik leg hem wel aan bij elke kik dus soms is dat wel elk uur terwijl ik dan misschien ook anders had kunnen troosten. Maar andere keren zitten er zo 3 uur tussen. Wel sinds een week slechte plasluiers. Maar vandaag had hij diarree dus misschien gewoon niet fit en daardoor slechte plasluiers? Hij drinkt effectief aan de borst. Twintig minuten tot een half uur in totaal. Meestal 7-9 voedingen per dag. Oh en hij spuugt wel heel de dag door. (varierend van een theelepel tot een eetlepel hoeveelheid per keer) Op het CB waren ze trouwens helemaal niet gestresst erover hoor. Hoefde niet extra te gaan wegen of lepels olijfolie te geven :P Misschien is het gewoon een -1 baby? Ik ben zelf ook niet heel groot :)

Tinu, ik zou zeggen dat dat kan. In de lengte groeien ipv in gewicht. Maar ik heb er niet genoeg verstand van vrees ik.

Pessie, spekbaby O+
Oh ja, ik vroeg om je curves.. Ik vind ze wel wat afbuigen eigenlijk. Maar ja, ook geen curve-expert. Ben wel benieuwd wat ie bij de volgende meting doet..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125069124
Om het ontopic te houden, zou je melk ook verkleuren van tomatensaus, zoals het van groene groente doet?
pi_125069140
Ja die doe ik in de blender vaak met knoflook, kruiden en gegrilde paprika
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125069169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:19 schreef Morretje het volgende:

[..]

Echt? Ok, die kopen we niet meer dus. Dan maar zelf raspen.
We proberen hier zo eerlijk mogelijk te eten, vlees wel bijna elke dag maar weinig in hoeveelheden en biologisch. Zuivel altijd biologisch, nauwelijks pakjes en zakjes (Bittertje, ik vind ze ook zout idd), en hopelijk vanaf deze zomer een stukje moestuin achter het huis.

Zetmeel tegen het klonteren en soms plantaardig vet. Is goedkoper...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 14:22:18 #171
5428 crew  miss_sly
pi_125069217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:17 schreef Sannne het volgende:
Ik vind het heerlijk om te koken en maak regelmatig een grote pan saus. Echt met tomaten, zelf ontvellen enzo. Vind ik superleuk om te doen. Hele dag pruttelen en genoeg voor een keer lasagne, een keer pasta enzo :D
Ontvellen hoeft niet, gewoon even in de blender!
Ik gooi een paar tomaten, uien, knoflooktenen, kruiden en een blokje bouillon in een pan en pruttelen maar. Na een tijd even door de blender en je ziet niets meer van pitjes of velletjes of wat dan ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125069239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ontvellen hoeft niet, gewoon even in de blender!
Ik gooi een paar tomaten, uien, knoflooktenen, kruiden en een blokje bouillon in een pan en pruttelen maar. Na een tijd even door de blender en je ziet niets meer van pitjes of velletjes of wat dan ook!
Die heb ik helaas niet..
Ik vind ontvellen echt therapeutisch werk :D
pi_125069266
Hahah! en aardappelen schillen?
ik stamp ze met schil en al! vind ik echt rot werk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125069294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:23 schreef bitterend het volgende:
Hahah! en aardappelen schillen?
ik stamp ze met schil en al! vind ik echt rot werk!
Ja ik ook! Blurgh! Ik maak meestal krieltjes uit de oven met schil als we aardappels eten.
We eten weinig aardappels, elke donderdag bij oma krijgen we aardappels :D
pi_125069415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ontvellen hoeft niet, gewoon even in de blender!
Ik gooi een paar tomaten, uien, knoflooktenen, kruiden en een blokje bouillon in een pan en pruttelen maar. Na een tijd even door de blender en je ziet niets meer van pitjes of velletjes of wat dan ook!
Ah, dat kan ik ook!
(Ik wil een grotere vriezer, lekker zelf grote porties maken :P)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125069576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:14 schreef Sannne het volgende:
Nu we toch offtopic zijn; een kleine tip, als je die nog niet kende. Een vriend van mij is slager en hij vertelde me dat ik nooit geparneerd vlees moet kopen. Slagers gebruiken de minst mooie stukken vlees om te parneren, dan kunnen ze die tenminste ook verkopen ;)
Zelf parneren is zo gedaan! (Wel een rommel, ik eet dus eigenlijk gewoon nooit geparneerd vlees)
Nu ben ik sowieso geen liefhebber / voorstander van gepaneerd vlees, maar niets mis met minder mooie stukken vlees! Vaak goedkoper (want niemand wil het kopen) en superlekker voor in de stoof :s). Lamsvlees van de Turkse slager ziet er niet uit, maar is supermals en lekker!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125069650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu ben ik sowieso geen liefhebber / voorstander van gepaneerd vlees, maar niets mis met minder mooie stukken vlees! Vaak goedkoper (want niemand wil het kopen) en superlekker voor in de stoof :s). Lamsvlees van de Turkse slager ziet er niet uit, maar is supermals en lekker!
Volgens die vriend dus wel, ook de taaiere stukken, de stukken die eigenlijk niet verkoopbaar zijn paneren ze (die spelfout maak ik nooit meer..). Ook stukken vlees die verkleurd zijn omdat ze al een dag in de vitrine hebben gelegen kunnen zo nog een ronde mee. Natuurlijk wel zonde om het weg te gooien dus ik snap het wel, maar toch.. Als ik bij de slager vlees haal wil ik wel lekker vlees :)
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 14:36:40 #178
5428 crew  miss_sly
pi_125069763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:27 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ah, dat kan ik ook!
(Ik wil een grotere vriezer, lekker zelf grote porties maken :P)
Ja, dat wil ik dus ook in het nieuwe huis: een extra diepvries op zolder!

Deze saus kun je heel gemakkelijk voor van alles gebruiken. Ook voor pizza's bijvoorbeeld. Ik bak zelf vaak later nog wat (vegetarisch) gehakt, champignons, paprika, nou ja, wat je maar wil, en schenk daar de saus overheen. Heerlijke verse tomatensaus, en kost echt niet veel tijd, omdat je het allemaal in grote stukken in de pan kan gooien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125069882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:33 schreef Sannne het volgende:

[..]

Volgens die vriend dus wel, ook de taaiere stukken, de stukken die eigenlijk niet verkoopbaar zijn paneren ze (die spelfout maak ik nooit meer..). Ook stukken vlees die verkleurd zijn omdat ze al een dag in de vitrine hebben gelegen kunnen zo nog een ronde mee. Natuurlijk wel zonde om het weg te gooien dus ik snap het wel, maar toch.. Als ik bij de slager vlees haal wil ik wel lekker vlees :)

Niet heel netjes idd. Maar daarom, taai vlees moet urenlang pruttelen in een stoofpotje, niet met paneermeel als filetlapje...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125070359
:) Phaidra dank voor de boekentip ga ik halen.

En miss sly jou pastasaus klinkt zelfs voor mij als nonkooktalent erg goed te doen en lekker. Ga ik ook uitproberen :)

Aardappels schillen hou ik ook niet van maar doe ik juist wel soms want ik ben fan van aardappelpurree en die vind ik dus uit een pakje zooooo vies...
pi_125073725
Aardappelpuree ut een pakje is zo lekker juist. Helemaal icm witte bonen uit blik. Met een tartaartje. O+

En aardappels schillen wij nooit. We borstelen ze goed en dan gaan ze de pan in. Wel biologische trouwens, dat voelt toch wat veiliger in dit opzicht.

Verder eten we voornamelijk gewoon aardappels, groente 'vlees' (vleesvervanger) of vis. Zonder sausjes of jus dus. Droge hap, maar dat went wel. Bij gebrek aan jus smelt ik vaak wat roomboter door de aardappels.

Groenten koken we in een stoomnetje. Was maar een paar euro bij een kookzaak. Schijnen veel meer vitaminen behouden te blijven. En het is (lijkt?) sneller gaar. De kleur blijft mooier ook.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:55:33 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125074565
Ik stoom groente in de magnetron :+ geperforeerde zakjes daarvoor hier 3 minuten en hoppa precies perfect!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 16:58:32 #183
5428 crew  miss_sly
pi_125074661
Kan ook prima gewoon in een pan met een beetje water en de deksel erop ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:22:32 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125077617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:53 schreef Zolena het volgende:
En miss sly jou pastasaus klinkt zelfs voor mij als nonkooktalent erg goed te doen en lekker. Ga ik ook uitproberen
ik ook :Y
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:25:12 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125077700
Mijn derdewereldkindjes O+



pi_125078250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:30 schreef -Spring het volgende:
Aardappelpuree ut een pakje is zo lekker juist. Helemaal icm witte bonen uit blik. Met een tartaartje. O+

En aardappels schillen wij nooit. We borstelen ze goed en dan gaan ze de pan in. Wel biologische trouwens, dat voelt toch wat veiliger in dit opzicht.

Verder eten we voornamelijk gewoon aardappels, groente 'vlees' (vleesvervanger) of vis. Zonder sausjes of jus dus. Droge hap, maar dat went wel. Bij gebrek aan jus smelt ik vaak wat roomboter door de aardappels.

Groenten koken we in een stoomnetje. Was maar een paar euro bij een kookzaak. Schijnen veel meer vitaminen behouden te blijven. En het is (lijkt?) sneller gaar. De kleur blijft mooier ook.
Dat aten Sofie en ik gister. En Sofie vond het ook heerlijk!!! (wel een hamburger ipv een tartaartje voor Sofie)
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:11:26 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125079386
mooie curves kyara! is dit gecorrigeerd?
hoe was de all you can eat café dag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:19:56 #188
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125079816
Oeh Kyara, wat groeien ze goed! *O*
pi_125081703
Mooie curves hebben je meisjes Kyara. Ze groeien echt fantastisch!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125083620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:19 schreef Juud79 het volgende:
Oeh Kyara, wat groeien ze goed! *O*
Dat, wat een prachtige lijntjes! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125084004
Go Kyara!!!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:47:19 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125084287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:11 schreef DaviniaHR het volgende:
mooie curves kyara! is dit gecorrigeerd?
hoe was de all you can eat café dag?
nee joh, dit is ongecorrigeerd. Gecorrigeerd zitten ze net iets onder de middenlijn.
pi_125084569
Oh Kyara wat een mooie curves hebben jouw meisjes.Mjin CB arts zei dat het haar niet uitmaakt op welk lijntje de baby zit als ze het lijntje waar ze zitten maar volgen en die van jou doen dat helemaal prima. *O*
pi_125084690
Ik kom nog eens binnen vallen met een vraag, ik hoop dat de ervaringsdeskundigen hier me meer kunnen vertellen.

Mijn baby is 12 dagen oud en ze doet het heel goed, is inmiddels ruim boven haar geboortegewicht (ik schat haar op zo'n 4500 gr nu), de borstvoeding loopt goed en ik voed haar op verzoek. Nou heeft ze gisteren 's avonds vrij vaak en kort op elkaar gedronken, ze viel in slaap na de laatste voeding om 22.20 uur. We hebben toen de wekker 5 uur later gezet en haar hoewel ze nog lekker sliep om 3.15 wakker gemaakt voor de volgende voeding. Dit omdat de kraamverzorgster aangaf dat er 's nachts niet meer dan 5 uur tussen twee voedingen mag zitten, omdat de productie anders terug zou lopen en het dan moeilijk wordt om een jaar lang borstvoeding te geven.

Mijn vraag is nu eigenlijk, klopt dit? En zo ja, wanneer is dan wel het moment waarop een baby door kan/mag slapen tot ze uit zichzelf wakker wordt voor een voeding?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:58:35 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125084991
Eigenlijk hoef je haar niet wakker te maken. Ze groeit goed zeg je en ze is boven geboorte gewicht en ook nog lekker flink. Dikke kans dat ze gewoon uit zichzelf wel wakker wordt.

Nachtvoedingen zijn wel heel positief voor je productie. Je hormoonlevels zijn hoger in de nacht.

Maar je kan best eens kijken wat ze uit zichzelf doet. Als ze er opeens 8 uur tussen laat kun je zelf bepalen dat je dat te lang vind voor je eigen productie. Ik laat Bram zelf, die laat er nooit langer tussen dan 6 uur. Standaard 3 uur wakker. Altijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125086633
Ik zou er niet langer dan zes uur tussen laten de eerste weken ivm de bloedsuiker. Daarnaast maakt je lijf een stofje aan na meer dan zes uur geen voedingen wat de productie remt (PIF, prolactine inhibiting factor).
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:28:43 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125087085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:22 schreef WupWup het volgende:
Ik zou er niet langer dan zes uur tussen laten de eerste weken ivm de bloedsuiker. Daarnaast maakt je lijf een stofje aan na meer dan zes uur geen voedingen wat de productie remt (PIF, prolactine inhibiting factor).
Hoeveel is eerste weken?
2 weken? 3? 4?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125087224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Kyara wat een mooie curves hebben jouw meisjes.Mjin CB arts zei dat het haar niet uitmaakt op welk lijntje de baby zit als ze het lijntje waar ze zitten maar volgen en die van jou doen dat helemaal prima. *O*
Dat dus! Helemaal top ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125094562
Persoonlijk nog wel langer dan vier :) Na zes weken zou ik het loslaten. Denk ik. Ik had geen kind dat er zo lang tussenliet. Maar dan zou ik het overwegen.
  woensdag 10 april 2013 @ 01:24:31 #200
381212 Gulara
From the future
pi_125100189
Mooie curve Kyara! Ze volgen wel heel netjes hun eigen lijntje. O+

Vraagje: Als Pi drinkt dan voelt het soms alsof m'n tepel 'omgeklapt/omgevouwen' wordt. Niet echt een fijn gevoel. :X Toch lijkt hij wel goed aangehapt te zijn dan, maar het is haast alsof ie met zo'n kracht drinkt of zo? :?

En lekkende borsten, melk overal, kind dat na elke voeding helemaal onder zit (disclaimer: hij drinkt als een varkentje :Y) :@ ) gaat dat nog over?
pi_125101240
Ja! Gaat over! Tegenwoordig kan ik voeden zonder spuugdoek of hydrofiel. Dat de andere kant lekte heb ik trouwens alleen de eerste paar weken gehad. Sowieso weinig gelek hier, die pads heb ik nooit hoeven gebruiken.

Kyara, wat een mooie curves! Gaat het inmiddels al beter met je productie?
  woensdag 10 april 2013 @ 06:44:20 #202
381212 Gulara
From the future
pi_125101252
Aah dat is hoopgevend! ^O^
Pads zijn hier ook maar wisselend noodzakelijk. En de dagen dat ik niet onder de douche vandaan kon stappen zonder te badkamervloer te bemelken lijken al minder te worden. *O*
pi_125102212
Wat een mooie lijntjes Kyara! ^O^

Ik had, tot vannacht - op een losgekomen verstopping na - nog nooit gelekt. Vannacht ineens een dikke natte plek en net gewoon 230 gekolft. Ik moet hier vaker onzeker komen zijn over mijn opbrengst. :o
  woensdag 10 april 2013 @ 09:18:56 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125102723
Ik lek sporadisch. Mijn meiden hebben elk 1 borst en soms lekt de andere dan even als nr 2 nog moet. Doen jullie ook steeds 1 borst per keer of altijd 2?

Productie gaat hier beter. Ze hebben s nachts genoeg aan 1 of 2 keer drinken. Overdag krijgen ze altijd eerst borst en soms nog een flesje kv er achteraan. De voeding van 20.00 uur krijgen e een mix van kv en mm in de fles en rondom die voeding kolf ik nu 2 keer om genoeg te hebben voor de voeding van 23.00 uur. Ze zitten nu dus op meer dan 50% bv *O*

En dan de domperidon afbouwen.....

Maar overall gaat het ook goed gelukkig.
pi_125103058
Hoi, hier geen lekken, nooit gehad eigenlijk :)
Kyara wat goed zeg! Echt knap dat je dit volhoudt...

Hier 8 maanden bv, alleen doet mn linkerboobie t niet meer zo goed. Met kolven komt er geen tsr en dus bijna niks uit. En die kleine drinkt links ook veel korter dan rechts, ik denk omdat die tsr dus niet komt? Rechts doet t gewoon keurig. Maar misschien is het puur psychisch, dat ik mezelf blokkeer door 'oh nee! Links doet het niet!' Dus probeer extra te ontspannen, maar nog geen resultaat :X

En iemand een tip om een nachtvoeding af te bouwen? Die kleine komt om 23 uur en 3 uur, die van 3 uur is m.i. gewoon gewenning want echt lekker drinken doet ze niet... Dus ik wil kijken of dat zo is, maar weet niet zo goed hoe. We zitten nog steeds op 6 voedingen, ongeveer gewoon om de vier uur op schema dus ze kan echt wel zonder. Ze groeit ook weer goed en na 8 maanden zou ik graag een paar nachtjes door willen slapen. Slaapgebrek is echt killing en niet goed voor het humeur e.d. :@ meh
  woensdag 10 april 2013 @ 09:35:02 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125103097
Ik heb de eerste weken twee borsten gedaan, maar op een gegeven moment, weet niet meer exact, denk met 6 weken ofzo, ben ik over gegaan naar 1 borst per keer, heel soms wou ze dan een tweede.

Als ik eens een dipje had in mijn productie dan probeerde ik altijd wel of ze nummer twee toevallig ook nog wou om het wat op te krikken.

Er zijn ook moeders die de hele periode met een borst voeden omdat ze andere niet/nauwelijks productie heeft.

En *O* voor 50% bv, fijn! ;)
pi_125103158
Luuk krijgt meestal 2 borsten. Behalve in de nacht/vroege ochtend. Dan heeft ie voldoende aan eentje.

Wat fijn dat je productie weer wat opgekrikt is :*
*poef* nu is het weg
  woensdag 10 april 2013 @ 09:38:31 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125103192
@SE, ik zou telkens de linkerborst als eerste geven, dan de rechter en kijken of ze daarna nog even de linker wil.

Wat betreft de nachten, ik zat er totdat Lientje 11 maanden was aan vast, toen is ze opens gaan doorslapen, zo van 23.00 tot 06.00 uur. Daarvoor kwam ze al tijd om 03.00 of zelfs nog een keertje.
Nooit druk om gemaakt, want volgens mij kost dat meer tijd en energie dan eraan toegeven.
De nachtvoeding zit nu eenmaal veel in en ze hebben alle rust om te drinken, dus geef ze eens ongelijk. ;)
pi_125103363
Kyara wat goed alweer op 50% *O*

Ik voed ook altijd maar 1 kant, alleen heel erg in het begin twee.

SE je kunt natuurlijk altijd proberen of even een speentje en aaien ook goed is.
pi_125103437
Ik heb dat met rechts SE. Die lijkt het ook minder te doen. Die krijgt Luuk dan ook steeds als eerste. Om die ook op te krikken.
*poef* nu is het weg
pi_125103967
Gulara, heb je geen overproductie? Hoe zijn Pi's luiers? En heb je voor elke voeding enorm volle borsten?

Ik voed in principe 1 borst per voeding, soms istie niet tevreden en krijgt ie er 2. Deed ik bij Isabel ook.

SE, je kunt proberen of ze met een knuffel of een aai over de bol ook weer gaat slapen. Hier was borst geven toch altijd wel de snelste manier om weer te slapen. Volgens mij zijn we na 1 jr begonnen met 'slaaptraining', omdat ze er echt aan gewend raakte en elke 1,5/2 u wakker werd. Maar dat was niet leuk, die periode.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125104241
Wellicht interessant: http://www.groenevrouw.nl(...)tus/?fb_source=pubv1

Over de voeding die je als borstvoedende mama tot je zou moeten nemen.
Ik haal bij lange na niet wat zij als minimum stelt, daar valt nog wat winst voor me te halen dus. Misschien dat ik me dan snel beter voel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 10 april 2013 @ 11:03:10 #213
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125105796
Kyara wat fijn dat je productie omhoog gaat! En mooie lijntjes volgen je dames!

Ik heb de laatste maanden bij Nathan ook met uitsluitend links gevoed. Rechts deed het altijd al minder en op een gegeven moment was die op.

Se, misschien speentje geven, muziekje aan en kijken of ze weer in slaap valt?

Gulara, klinkt alsof je ruim in je productie zit! Niet te ruim?
pi_125106120
Ahja, wat juud zegt probeerde ik al, links rechts en links nog een keertje. Het is gekomen sinds ze tandjes kreeg, twee tegelijk, toen had ze pijn. Maar die zijn nu een paar dagen door. Misschien duurt het even voordat ze weer goed drinkt, even wennen allicht?

Speentje of muziekje heeft ze nooit gehad, heeft ze niks mee... Dus daar ga ik nu ook niet ineens mee beginnen. (Anders zal je zien dat je er niet uit moet voor de bv maar om elke keer die speen terug te ploppen. Dan liever bv)

Morretje, slaaptraining zat ik ook aan te denken. Ik dacht wellicht eerst een fles bv geven ipv aanleggen... En daar dan steeds minder in doen? Of meer en meer aanlengen met water ofzo...
pi_125124265
*O* voor meer dan 50% bv voor Kyara's meiden.

SE hopelijk heb je wat aan de tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125128001
Kyara, goed bezig!!
Verder niet heel erg bijgelezen, zag dat SE ook worstelt met nachtvoedingen. Hier is het ook nog steeds iedere nacht feest. Regelmatig om de 1,5-2 uur ook nog steeds.
En voor het eerst na 10 maanden weer ongesteld geworden, dat heb ik dus niet gemist..

Zit er trouwens over te denken om lid te worden van de VBN, zijn er hier meer mensen lid van? Misschien wil ik ook wel de studie voor CP gaan doen, zijn er daar ervaringen mee?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125128194
Ik ben cp. Wat wil je weten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125129436
Ik ben lid van de VBN en van de LLL. Kan het zeker aanraden, je ondersteunt de stichtingen natuurlijk maar de tijdschriften zijn zeker de moeite waard.
pi_125130126
Tico: eigenlijk gewoon hoe "zwaar" de opleiding is, hoeveel tijd je er extra aan kwijt bent ect :)

De VBN heeft hier regelmatig avonden voor BV-moeders in de buurt waar ik nu sinds kort heen ga en dat vind ik wel erg leuk :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125131920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Tico: eigenlijk gewoon hoe "zwaar" de opleiding is, hoeveel tijd je er extra aan kwijt bent ect :)

De VBN heeft hier regelmatig avonden voor BV-moeders in de buurt waar ik nu sinds kort heen ga en dat vind ik wel erg leuk :)
De opleiding moet je niet onderschatten. Er haken er echt een hoop af. Je bent echt wel wat tijd kwijt met je huiswerk. De opleiding kun je met 1,5 jaar afronden, maar dan moet er niets tegenzitten.
We merken dat de vraag naar informatie veranderd. Veel zoeken nu contact via email of fora. Vroeger was dat telefoon en infoavonden. Dus de opleiding is nu ook ingericht op het digitale stuk.

Ik vind het echt een hele leuke club en ik vond de opleiding ook erg leuk! Elk jaar heb je nog 3 scholingsdagen en je hebt je vergaderingen met de regio. Hoeveel tijd je kwijt bent ligt er helemaal aan wat je gaat doen. Wil je avonden geven? Wil je in het mailteam... Er zijn altijd functies ook binnen de vereniging. Nakijken van de probleemstellingen, scholingsdag organisatie, bestuur, bn redactie enz enz.

In juni is er weer een scholingsdag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:00:51 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125136079
wat is het verschil tussen vbn en lll?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125143978
Thanks Tico! Ik ga eens beginnen met een lidmaatschap aanvragen ;)

En vandaag alweer 10 maanden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125144612
O+ O+ O+

En hoera voor 10 maanden bv!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 april 2013 @ 10:21:57 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125145609
*O* 10 maanden bv *O*

dat shirtje :D
pi_125152055
*O*10 maanden Marjo.

Super shirt, waar komt dat vandaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125152501
Tinu, ik weet het niet meer :@ heb het op de mega meet van D&V gekocht bij een van de standhouders daar, maar geen idee meer wie het was, sorry!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125152627
:D Mooi kind in een leuk shirt! O+
En 10 maanden *O*

(Jij had toch een wollen pak voor Faye? Waar heb je die gekocht? Bij littleshoparoundthecorner hebben ze het niet.)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125152818
*O* 10mnd bv
Geweldig shirtje wat Faye aan heeft O+
pi_125154128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:56 schreef Morretje het volgende:
:D Mooi kind in een leuk shirt! O+
En 10 maanden *O*

(Jij had toch een wollen pak voor Faye? Waar heb je die gekocht? Bij littleshoparoundthecorner hebben ze het niet.)
Klopt! Ook dat weet ik niet precies meer :@ Het is in ieder geval van Cosilana, er zijn meerdere webshops die het verkopen. Ik moest ook zoeken toen, ze hebben het niet overal meer. Maar het is echt een heerlijk pak! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125155203
Tobias is uit zn fleecepak aan het groeien, en ik kan me voorstellen dat het straks in de lente fijner is om wol dan fleece te dragen..
Vind em wel prijzig trouwens :@

-edit- heb je em op maat gekocht, of groter/kleiner?

[ Bericht 10% gewijzigd door Morretje op 11-04-2013 15:15:21 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 11 april 2013 @ 19:53:59 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125166620
Wij zijn het jaar ook alweer voorbij...
pi_125166978
Nog een *G* voor Asy en 1 jaar bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125167156
*O* Marjolijntje en Asyniur *O*
pi_125167493
Mooie foto's dames! O+

http://www.groenevrouw.nl/borstvoedingvoedingsstatus/ een hele fijne artikel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125167608
Die post Morretje een post of 22 geleden..
*poef* nu is het weg
pi_125167686
Okay, heb het gemist :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125167701
Asyniur O+ Wat wordt hij groot!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125167806
Asy en marjoleintje, mooie foto's! O+

IK wil nog een keer vragen of mijn schoonmoeder eens een keer een foto wil maken als ik voed. Ze maakt vaak mooie foto's (ik vrees alleen dat haar hoofd er de komende tijd niet toe staat :'( )
*poef* nu is het weg
pi_125168317
Asy O+

Ik zou ook nog wel eens echt mooie BV foto's willen. Alles wat ik heb is zelf gemaakt met mn telefoon :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 11 april 2013 @ 20:39:58 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125168697
Dank je wel!

Ja, hij wordt ook echt groot. Ook in zijn doen en laten. Grote boef is het.
En zo is ie dan toch weer even heel erg klein O+


Die vorige heb ik ook zelf gemaakt (deze laatste door mijn man). Gewoon met de fotocamera. Iets van 10 mislukt (onscherp, veeeeeeeeeeeel te veel borst etc) en dan 1 juweeltje en dat is dan die hier boven staat O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Asyniur op 11-04-2013 20:46:37 ]
pi_125169100
Als ik mijn man een foto laat maken dan zie je ws alleen Luuks voeten
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 april 2013 @ 20:56:23 #242
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125169383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:49 schreef kaatjejannie het volgende:
Als ik mijn man een foto laat maken dan zie je ws alleen Luuks voeten
Haha :D

Ik heb inderdaad nog amper foto's gaan deze voedingsperiode, binnenkort manlief maar weer es aan het werk zetten.

Mooie foto asy!
pi_125170178
Asy wat een mooie foto's
pi_125170391
O+ Asy

:* KJ
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125172808
Kj, ik wil ook wel een keer foto's maken, moeten gewoon nog een keer meeten :)
pi_125174209
Das lief mrien.. :*
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 april 2013 @ 23:59:13 #247
381212 Gulara
From the future
pi_125179939
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Gulara op 11-04-2013 23:59:41 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 00:05:06 #248
381212 Gulara
From the future
pi_125180249
Ik zie zo gauw niet die van Marjoleintje ertussen staan, maar hier staan wel verschillende soortgelijke shirts http://www.zazzle.nl/breastfed+baby+geschenken

Hier gaat het niet zo goed en ik ga maar eens een afspraak maken met de lactatiedeskundigen van mijn ziekenhuis. Loop echt tegen van alles aan:
Pi lijkt "altijd" honger te hebben, schrokken, grommen, verslikken, hoesten tijdens begin van de voeding.
Een natte kledderboel tijdens het voeden (bijna doorweekte hydrofiel, melk die uit z'n mond loopt)
Tussentijds lekken hoewel m'n borsten helemaal niet vol aanvoelen.
Slecht kunnen blijven aanhappen want glibberig van alle melk.
Regelmatig tijdens en na het voeden volledig overstuur raken.
Pijnlijke tepels, heb het één keer uitgegild van de pijn. :@
Witte tepels na het voeden. :?
Vervormde tepels na het voeden (soort van ovaal met puntige zijkanten).
Pijn in tepels/ borst na het voeden.

Dusss als meneer wil drinken schieten de stressvlekken in m'n nek. Er moet dus duidelijk iets helemaal anders. :Y
pi_125184753
Ik wil ook weer eens bv foto's. Zal ik weer eens maken of manlief laten maken.

Gulara dikke :*. Het lekken en wellicht overstuur raken klinkt naar overproductie en krampjes. Alleen de niet volle borsten weer niet. Hoe vaak komt hij voor een voeding? Zou idd ook een lk opzoeken. Is er waar jij woont niet ook iets als de lll of vbn, dat zou ook nog een optie zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 12 april 2013 @ 06:57:34 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125184765
Wat vervelend Gulara! Klinkt een beetje alsof hij niet goed aanhapt. Heb je al eens geprobeerd in een andere houding te voeden? LK inschakelen lijkt me sowieso een goed idee. Witte tepels heb ik trouwens ook na het voeden, geen idee wat dat is.

Mooie foto's Asy! O+ En *O* voor een jaar bv
pi_125185377
Gulara, wat rot zeg. Als je je symptomen zo opsomt, zou ik denken richting spruw (pijn ná de voeding en witte tepels) en overproductie. Beide kunnen voor pijn zorgen bij je baby, spruw in de mond (weefsel wordt broos door de schimmelinfectie) en overproductie kan voor krampen zorgen door gisting in de darmen. Hetis ook beide goed te behandelen gelukkig.
Goed plan van je om een lactatiekundige op te zoeken. Haar kwaliteit is gewaarborgd als ze de toevoeging IBCLC mag dragen, iets om even op te letten. Succes!
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:40:57 #252
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125185463
Geld dat ibclc wereldwijd wup? Gulara woont aan de andere kant van de wereldbol.

Een vriendin is 2.5 weken geleden bevallen en heeft een overproductie waar ik u tegen zeg. Ze kolft denk ik 600 cc bovenop wat haar kindje drinkt. Ook spuit de melk als een fontein uit haar borst, 20 cm omhoog en dan niet eventjes maar echt een paar minuten. Meer mensen die dit kennen? Ik heb gezegd dat ze mn lk moet bellen en dat zou ze vandaag doen. Blok voeden maakt het niet beter.
pi_125185688
Wow pessie, dat dat mogelijk is :o!! Hopelijk kan de lk haar helpen.

Gulara, ook voor jou hoop ik dat er een oplossing komt, dit klinkt heel naar. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125186119
Mooie foto's Asy *O* een jr bv!

Gulara
Wat vervelend! Hoop dat een lk je kan helpen, succes

Pessie
:o ook erg vervelend. Wist niet dat,dat kon


Hier 11maanden!! Bv O+
pi_125186457
11 maanden bv Zoë! *O* Goed dat je het zegt, kan ik voor mezelf ook even jompelen. 10 maanden *O* :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125186548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:30 schreef Phaidra het volgende:
11 maanden bv Zoë! *O* Goed dat je het zegt, kan ik voor mezelf ook even jompelen. 10 maanden *O* :P
:D
*O* voor de 10mnd!
Wat gaat t allemaal snel zeg /cliché

Ben nogsteeds niet ongesteld geworden, mis t ook niet :9
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:22:27 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125187737
*O* voor de 10 en 11 maanden *O*

Fijn dat je nog niet ongesteld bent. Hier was het gewoon vorige maand al raak. Ik geloof dat de bv het 2 weken heeft vertraagd tov na de bevalling van M.
pi_125188542
Ik ben ook nog niet ongesteld. Wel heb ik het idee dat er *iets* gebeurt weer, want ik heb wel periodes dat ik meer afscheiding heb dan normaal. Maar geen bloed nog :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125188777
Dat heb ik ook Phaidra, incl hormoongedoe soms, maar geen bloedverlies gelukkig :+

Kyara
-O- minder
pi_125190721
Phaidra 10 maanden bv *G*,

Zoe 11maanden bv *O*

Pessie, klinkt heftig zeg!

Gulara snel de lk bellen, hopelijk kan zij helpen. Ook waar jij woont zijn er vast certificaten voor goed opgeleide lk's.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:21:25 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125191623
Wat fijn om te lezen dat er opeens weer veel mama's bijna een jaar of net een jaar voeden. O+

Gulara, gelukkig heb je al veel tips gehad, ik hoop dat je snel de juiste hulp zal vinden en een oplossing voor je probleem.
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:45:57 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125194715
Ik heb net een heel schattig filmpje gemaakt van J aan de borst O+
Zal kijken of ik het ergens kan uploaden a la photobucket. Iemand een tip?

*knip*

[ Bericht 32% gewijzigd door Kyara op 12-04-2013 21:32:31 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:08:48 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125195461
Kyara! :D

En volgens mij kun je op photobucket ook video's uploaden :Y
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:10:10 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125195497
Ik ben stiekem vast een beetje aan het meelezen, over maximaal 3 dagen heb ik ook een baby die ik hopelijk heel lang borstvoeding kan geven! O+

De voortekenen zijn voorlopig nog niet heel gunstig, maar we gaan zien wat er gebeurt als er een klein meiske haar best gaat doen :Y
pi_125195916
Oooooh LB, je mag bijna-bijna-bijna O+!! Spat je niet bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid? :D

En welke voortekenen? Lekken e.d.? Dat heb ik ook nooit gedaan (eigenlijk ook nooit tijdens de bv). Nou kwam alles bij mij maar zeer langzaam op gang, maar dat had meer met de mini te maken die daar wat te klein voor was. Dat zal bij jou vast niet zo zijn ;).

Kyara _O- En J ondergaat het allemaal maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:23:13 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125195963
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:21 schreef Phaidra het volgende:
Oooooh LB, je mag bijna-bijna-bijna O+!! Spat je niet bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid? :D

En welke voortekenen? Lekken e.d.? Dat heb ik ook nooit gedaan (eigenlijk ook nooit tijdens de bv). Nou kwam alles bij mij maar zeer langzaam op gang, maar dat had meer met de mini te maken die daar wat te klein voor was. Dat zal bij jou vast niet zo zijn ;).
Nee, mijn mini is een zéér hardgekookt paaseitje straks :D

En ik ben inderdaad heel nieuwsgierig nu O+
pi_125196035
LB
Ik ben met 41+3 ingeleid & ook geen lekkend borsten oid. Eerste dag heeft ze niet aan de borst gedronken, svonds geloof ik gekolft? En de dagen erna ook. En zo langzamerhand kwam de bv op gang & op een gegeven moment dronk ze wel aan de borst.
Hier veel goede adviezen gekregen ^O^ , dus als er iets is kun je mooi hier terecht.
Wens je een goede bevalling & een gezonde baby aan de borst O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:29:58 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125196213
LB, mijn borsten waren nauwelijks gegroeid, lekten niet en ik heb helemaal geen stuwing gehad in de kraamweek, voelde ook geen toeschietreflex maar hij kwam super aan dus de voortekenen zeggen helemaal niks.
Dat ik vrij snel stopte had niks te maken met mijn productie in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:30:41 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125196233
Mja, ik heb hier gelukkig ook al heel veel meegelezen, en heb er ook wel vertrouwen in hoor :Y

En vooral heb ik er héél erg veel zin in O+ O+ O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:17:03 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125197818
Nog eventjes LB! O+

Zal eens kijken op photobucket
pi_125198365
Kyara! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:25 schreef Zoë23 het volgende:

Ik ben met 41+3 ingeleid & ook geen lekkend borsten oid. Eerste dag heeft ze niet aan de borst gedronken, svonds geloof ik gekolft? En de dagen erna ook. En zo langzamerhand kwam de bv op gang & op een gegeven moment dronk ze wel aan de borst.
Hier ongeveer hetzelfde, alleen pas de dag na de bevaling gekolft en in het begin wat KV. Na een kleine week zat ze op 100% borstvoeding. En dik vijf maanden later nog O+
pi_125199143
Kyara, haha die foto.

LB, heb zelf ook niet gelekt, bij beide zwangerschappen niet. En toch de eerste keer een jaar en driekwart bv gegeven en nu al ruim 11 maanden.

*O* voor 5 maanden bv van Ophelia.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125199475
Vijf maanden en twaalf dagen ondertussen. :P
pi_125202895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 16:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vijf maanden en twaalf dagen ondertussen. :P
Oh laat maar weten met 6 maanden dan, ga ik dan wel weer jompelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:04:53 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125203354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik heb hier gelukkig ook al heel veel meegelezen, en heb er ook wel vertrouwen in hoor :Y

En vooral heb ik er héél erg veel zin in O+ O+ O+
Welkom hier, leuk dat je komt meelezen en fijn dat je er zoveel zin in hebt. :)
Ik heb mijn dochter 18 maanden gevoed, voor de bevalling geen tekenen van melk, behalve soms wat korreltjes opgedroogde melk. Drie dagen na mijn KS was het op gang en kon mevr drinken zoveel ze wou.

Ons mannetje hoop ik minstens zo lang te gaan voeden straks, heb er al wel weer zin in, zo prullie aan de borst. O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:37:11 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125204295
Filmpje. Ik hoop dat ie het zo doet.

*knip*

[ Bericht 80% gewijzigd door Kyara op 12-04-2013 20:40:06 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:21:49 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125205846
Ow, wat doe je me aan..... die ogen en geluidjes en wat drinkt ze goed! Rammelderammel.... O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:28:20 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125206070
Kyara, wat heerlijk! Mijn eierstokken gaan er nog van aan de klapper O+
mag ik je nog ongevraagd een tip geven? Draai Jolijn nog een halve slag naar je toe zodat ze met haar buik tegen jouw buik aanligt. Dan hoeft ze haar nek niet zo ver te draaien om goed te kunnen drinken.
pi_125207503
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:37 schreef Kyara het volgende:
Filmpje. Ik hoop dat ie het zo doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mobiel kan ik 'm niet zien -O-. Morgen op de pc nog een poging doen (als hij er dan nog staat ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125207589
Mwoah Kyara! O+ O+ O+ O+

(en ik wilde het zelfde zeggen als Asy)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125208487
Kyara O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125209200
Oh Kyara, wat drinkt ze mooi! <3
En wat fijn dat het weer de goede kant op gaat! *O*

En een jompel voor de mijlpalen! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:40:49 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125209242
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:28 schreef Asyniur het volgende:
Kyara, wat heerlijk! Mijn eierstokken gaan er nog van aan de klapper O+
mag ik je nog ongevraagd een tip geven? Draai Jolijn nog een halve slag naar je toe zodat ze met haar buik tegen jouw buik aanligt. Dan hoeft ze haar nek niet zo ver te draaien om goed te kunnen drinken.
zo ligt ze ook meestal :Y Maar ze was zelf weggedraaid.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:46:02 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125209530
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mobiel kan ik 'm niet zien -O-. Morgen op de pc nog een poging doen (als hij er dan nog staat ;)).
heb hem weggehaald maar als je me morgen een seintje geeft dan kan ik hem wel even terugzetten.
pi_125211654
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

heb hem weggehaald maar als je me morgen een seintje geeft dan kan ik hem wel even terugzetten.
In de quotes staat ie nog gelinkt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 13 april 2013 @ 08:00:06 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125225096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In de quotes staat ie nog gelinkt.
Thanx, ik gooi hem straks meteen uit photobucket.
pi_125225632
Ik wil ook weer O+
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:35:24 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125226420
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

zo ligt ze ook meestal :Y Maar ze was zelf weggedraaid.
Aah oke, deed/doet Huubke ook wel eens hoor. Ik draai hem dan meestal weer terug omdat het zo oncomfortabel uit ziet (en het is het begin van 'kijken hoeveel rek er op een tepel zit' ;) )

Maar echt, prachtig filmpje O+
pi_125238846
Filmpje gemist :(
Pessie, de I van IBCLC staat voor international ;)
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:28:49 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125243752
LB, leuk dat je alvast mee komt lezen en ook dat e er zoveel zin in hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:58:12 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125246080
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:03 schreef Tinuviel het volgende:
LB, leuk dat je alvast mee komt lezen en ook dat e er zoveel zin in hebt.
Bijijijijijijna! :) ik hoop op morgen aan het eind van de dag een eerste poging O+
  zondag 14 april 2013 @ 06:04:21 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125257086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Bijijijijijijna! :) ik hoop op morgen aan het eind van de dag een eerste poging O+
Over een paar uurtjes een hummeltje aan je borst O+
pi_125257396
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 06:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Over een paar uurtjes een hummeltje aan je borst O+
Je was me voor. :D O+
pi_125299777
LB, hoop het gaat goed met de bv?

Hier echt een serieuze dip. Mijn kerel is niet lekker. Hij heeft pukkeltjes op zijn lichaam, waarschijnlijk vlekjesziekte en ik dacht het ook in zijn mond te hebben gezien. Hij wil niet meer anhappen en niet drinken. Het is ontzettend moeilijk om hem ertoe te bewegen. Weet niet wat ik nog kan doen. Sprak gisteren wel de hap en die gaven aan, dat er een verdovend gel op recept te krijgen is. Dat lijkt wel mijn laatste redmiddel. Het is ontzettend gevecht, meestal drinkt hij na een tijdje wel, maar dus erg lastig en wat hij binnenkrijgt geen idee. Plasluiers waren op zich nog goed. Dan nog lijden we er allebei onder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 15 april 2013 @ 08:35:19 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125300120
Jeetje wat naar Tinu. Ben je wel aan het afkolven? Misschien dat hij wel op een andere manier wil drinken? Zeg ook maar wat hoor....
Sterkte! :*
pi_125300342
Fijn dat de plasluiers tot nu toe in orde zijn. Maar wel heel vervelend. Ik zou inderdaad proberen of hij wel uit een flesje of beker wil drinken. Sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125303882
Tinu
Misschien is uit een beker drinken minder pijnlijk dan borst/fles? (omdat hij dan geen tepel/speen in z'n mond heeft)
Fijn dat de plasluiers nog oké zijn
pi_125308240
Het slechte drinken van gisternacht cq vanochtend is te merken. Ik kolfde gewoon meer dan 250cc, normaal is het net 200cc. Hij heeft nu sterke ab, dus ik hoop dat hij vanavond als ik van werk thuiskom gewoon weer kan drinken. Vanochtend had hij fruit en joghurt en dat ging goed. Schoonmoeder is nu bij hem. Hij krijgt dan nu eerst de bv en ze zei desnoods geef ik het uit een beker of spuitje als hij het uit de fles niet drinkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 15 april 2013 @ 16:31:10 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125314705
Wat zijn de symptomen van spruw precies? Als ik google vind ik het maar vage omschrijvingen.
pi_125315082
Het kan ook in veel verschillende vormen tot uiting komen, dat is het irritante. Bij de baby witte plekjes in de mond, van puntjes tot een beslag wat je niet weg kunt vegen. Pijn bij het drinken, luieruitslag als het al door het maagdarmkanaal is gepasseerd.
Bij moeder pijn tijdens en na het voeden, vaak stekend. Glanzend, roze tepels. Kloven die niet overgaan, doordat het weefsel zo poreus is.
Je kunt alle symptomen bij elkaar hebben, of maar een paar. Als je spruw hebt, moeten jullie alle drie behandeld worden, want je blijft elkaar besmetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')