abonnement Unibet Coolblue
pi_125114489
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:38 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja, maar bij de één krijg je toch wel meer waar voor je geld dan bij de ander. Ik keek bijvoorbeeld ook bij seats and sofas, waar je mooi ogende hoekbanken voor onder de 1000 euro hebt. Maar na wat research las ik dat de banken in de aanbieding bekleed worden met een cheap-ass stof en alleen de niet afgeprijsde modellen een degelijke stoffering hebben.

Vooral benieuwd naar prijs-kwaliteit imago van IKEA banken dus. Hoe ze zitten e.d. zal ik zelf moeten gaan testen maar dus meer of ze er niet om bekend staan binnen 7 jaar al helemaal afgeschreven te worden.
Stockholm is de beste kwaliteit.

Wij hadden ooit n 4 persoons klippan, toen ie net nieuw was. Die kraakte als n dolle, en zat ook niet echt lekker.

Een bank van bv Leolux Montel Rolf Benz enz enz kost het 3 voudige van n dure ikea bank, maar is wel beter van kwaliteit. Vooral t onderstel is steviger. Maar natuurlijk ook de vulling en leer.
pi_125114512
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had de vraag moeten quoten, want ik reageerde niet op jouw post, maar op die erboven :@
Ik vond t al zo'n raar antwoord :)
pi_125114535
Ik heb zelf een Ektorp bank, 3 zits. Zit prima :)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_125114636
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Seats and Sofa's verkoopt dus echt ROTZOOI. Zijn ook berucht bij Kassa! en dergelijke.
Ja. Ik werd eerst enthousiast van op het oog hele mooie banken voor bodemprijzen. Maar het 'too good to be true' alarm ging dan ook af en las al snel veel slechte verhalen. Kwam net langs Zitmaxx.eu die veel van dezelfde modellen hebben tegen ook lage prijzen, zal wel hetzelfde verhaal gelden dan als voor SaS.

quote:
[..]

Ik vind de prijs/kwalteit bij Ikea in het algemeen prima.
(overigens hangt de levensduur van spullen ook erg sterk samen met hoe je ermee omgaat ;) )
Uiteraard :P Ik ben voornamelijk alleen thuis. Maar ga nieuwe woning bekleden en wil graag een hoekbank om zelf te kunnen chillen in alle posities maar ook om genoeg ruimte te hebben voor visite. Moet nu vaak zelf plaats nemen op een klapstoeltje :P. Maar overall verwacht ik niet echt intensief gebruik van de bank.

Met budget van 1200 weet ik dat ik geen topkwaliteit koop, ik zoek gewoon 'degelijkheid'. Wil iig geen goedkoop=duurkoop verhaal.

Stockholm en Ektorp dus aanbevolen lijnen hier :)
  woensdag 10 april 2013 @ 17:34:29 #105
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_125118778
Heb sinds 2 maanden een Karlstad hier staan, bevalt prima, maar weet niet hoe ie zich zal houden natuurlijk. Kies wel een dikkere (duurdere) stof, dat ziet er mooier uit en ziet er naar verloop van tijd beter uit dan de 'instap' stoffen.
pi_125119322
Ik heb als student jarenlang een klippan gehad, voor dat geld een prima bankje. En nu hebben we een Tylosand, die maar vrij kort in de collectie heeft gezeten, geloof ik. Zal iets van 500 euro gekost hebben, schat ik, en die gaat nu ook alweer een jaar of 8 mee. Zit nog steeds prima.
pi_125119514
Ik heb een karlstad van 4 jaar oud en die is nog niet versleten. Enkel qua bekleding, maar dat komt door de nagels van de katten. Niet door de kwaliteit van Ikea.
  woensdag 10 april 2013 @ 17:57:28 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_125119594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:49 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik heb zelf een Ektorp bank, 3 zits. Zit prima :)
Zit prima, slaapt ook prima :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 april 2013 @ 19:42:08 #109
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_125123229
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:48 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Stockholm is de beste kwaliteit.

Wij hadden ooit n 4 persoons klippan, toen ie net nieuw was. Die kraakte als n dolle, en zat ook niet echt lekker.

Een bank van bv Leolux Montel Rolf Benz enz enz kost het 3 voudige van n dure ikea bank, maar is wel beter van kwaliteit. Vooral t onderstel is steviger. Maar natuurlijk ook de vulling en leer.
Maar je had sowieso al kunnen bedenken dat die klippan niet lekker zou zitten. De rugsteun is sowieso al veels te laag.

Wij hebben een bank van Montel 1200 euro met koudschuim waardoor de bank nog langer goed in vorm blijft. We hebben m nu 4 jaar en hij ziet er nog uit alsof ie net uit de fabriek is komen rollen. Oh en ik plof gewoon keihard op de bank e.d. Wij hebben wel losse kussen die je kan draaien, dat scheelt ook wel een hoop om zitplekken te voorkomen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 10 april 2013 @ 19:58:43 #110
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125124102
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Zit prima, slaapt ook prima :+
Heeft er vanmiddag nog lekker op gelegen/geslapen.. :P
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  woensdag 10 april 2013 @ 19:59:24 #111
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125124149
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:42 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Bedankt, maar is niet meer nodig. Moet morgen naar IKEA Delft om wat terug te brengen zonder bon..
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  donderdag 11 april 2013 @ 15:53:48 #112
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125157365
Ook een beetje jammer dit.. Ik heb 2 artikelen in ongeopende verpakking waar ik de bon niet meer van heb. Dus ik had gisteren met de klantenservice gechat en zou per artikel 169 euro terugkrijgen (wat ik er toentertijd ook voor had betaald). Dit kon alleen in ikea delft aangezien het alleen daar nog in het assortiment zit. Ik kom daar aan en krijg in ene in totaal maar 99 euro per artikel terug. Dus ik snap dit niet echt waarom de klantenservice zei dat ik 169 euro per artikel terug zou krijgen.. Heb gelukkig wel een printscreen van de chat, dus ik stuur vanavond maar even een mail. Ja, ik weet dat ze niet eens geld terug hoeven te geven en dat ze dit uit coulance doen....
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  donderdag 11 april 2013 @ 16:50:36 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125159840
Ik ben gisteren nog even bij Ikea geweest, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eea van de Stockholm-collectie behoorlijk vond tegenvallen ;(
De walnoten-fineer meubels (tafels, eetkamerstoelen) zijn ook duidelijk fineer.... van 3 meter afstand al zeg maar, en de kroonluchter.... zo jammer.

Ik had al gezien dat de kroonluchter niet, zoals ik in eerste instantie dacht, van een heleboel ledjes voorzien was, maar gewoon een (led)lamp in het midden had, het was helaas een heleboel "net niet".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125161338
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:53 schreef opruimertje het volgende:
Ook een beetje jammer dit.. Ik heb 2 artikelen in ongeopende verpakking waar ik de bon niet meer van heb. Dus ik had gisteren met de klantenservice gechat en zou per artikel 169 euro terugkrijgen (wat ik er toentertijd ook voor had betaald). Dit kon alleen in ikea delft aangezien het alleen daar nog in het assortiment zit. Ik kom daar aan en krijg in ene in totaal maar 99 euro per artikel terug. Dus ik snap dit niet echt waarom de klantenservice zei dat ik 169 euro per artikel terug zou krijgen.. Heb gelukkig wel een printscreen van de chat, dus ik stuur vanavond maar even een mail. Ja, ik weet dat ze niet eens geld terug hoeven te geven en dat ze dit uit coulance doen....
Het artikel is in de afgelopen tijd bij IKEA Delft in de aanbieding geweest voor 99.-. Dat kunnen ze landelijk niet zien maar komt bij IKEA Delft automatisch in het retourenscherm te staan.

IKEA gaat dan nooit de oorspronkelijke winkelwaarde vergoeden aangezien je net zo goed die twee dingen voor 99.- hebt kunnen kopen en terug wilt brengen voor 169.-.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 11 april 2013 @ 17:28:38 #115
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125161460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het artikel is in de afgelopen tijd bij IKEA Delft in de aanbieding geweest voor 99.-. Dat kunnen ze landelijk niet zien maar komt bij IKEA Delft automatisch in het retourenscherm te staan.

IKEA gaat dan nooit de oorspronkelijke winkelwaarde vergoeden aangezien je net zo goed die twee dingen voor 99.- hebt kunnen kopen en terug wilt brengen voor 169.-.
Ja, ik snap het heel goed, alleen is het toch een beetje jammer aangezien er wel 169 euro per stuk voor is betaald. Ze zeiden wel letterlijk dat ik het in een ander filliaal kan proberen aangezien de prijs daar wellicht meer was. Dat vind ik wel een beetje apart, aangezien dat ook fraudegevoelig is.
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125161545
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:28 schreef opruimertje het volgende:

[..]

Ja, ik snap het heel goed, alleen is het toch een beetje jammer aangezien er wel 169 euro per stuk voor is betaald. Ze zeiden wel letterlijk dat ik het in een ander filliaal kan proberen aangezien de prijs daar wellicht meer was. Dat vind ik wel een beetje apart, aangezien dat ook fraudegevoelig is.
Tja. Dan had je de bon moeten bewaren. Dan kun je aanspraak maken op de 169.-. Bij andere winkels (Hema bijv.) hoef je het zonder bon niet eens te proberen.

Maar nog ff wat anders... Hoe lang heb je die dingen al thuis dan?
En heb je destijds betaald met contanten of met de pin/Visa?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 11 april 2013 @ 17:44:56 #117
3185 Adelante
To let it go now
pi_125162034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:50 schreef Leandra het volgende:
Ik ben gisteren nog even bij Ikea geweest, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eea van de Stockholm-collectie behoorlijk vond tegenvallen ;(
De walnoten-fineer meubels (tafels, eetkamerstoelen) zijn ook duidelijk fineer.... van 3 meter afstand al zeg maar, en de kroonluchter.... zo jammer.

Ik had al gezien dat de kroonluchter niet, zoals ik in eerste instantie dacht, van een heleboel ledjes voorzien was, maar gewoon een (led)lamp in het midden had, het was helaas een heleboel "net niet".
Ik deel je mening qua meubels in de STOCKHOLM collectie. Hoewel wij de accessoires wel mooi vonden, bijv. het servies, textiel, vloerkleden en de vazen. :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 11 april 2013 @ 17:54:08 #118
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125162368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Tja. Dan had je de bon moeten bewaren. Dan kun je aanspraak maken op de 169.-. Bij andere winkels (Hema bijv.) hoef je het zonder bon niet eens te proberen.

Maar nog ff wat anders... Hoe lang heb je die dingen al thuis dan?
En heb je destijds betaald met contanten of met de pin/Visa?
Ik heb bij de Hema gewerkt, dus kan je vertellen dat we wel terughalen zonder bon. Alleen moesten we dan wat gegevens noteren. Dat ik de bon beter had moeten bewaren is zo. Daar kan ik zelf ook op komen. :P

Heb ze anderhalve maand hier thuis staan en heb contant betaald.
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125163794
Volgens mij heb je geluk dat je je geld terug kreeg, meestal krijg je n waardebon.
pi_125166067
Ik heb vandaag o.a. de groene Stockholm draaifauteuil gezien en ik ben verliefd. Ben vooral Paxkasten aan het uitzoeken geweest, ik ga over een paar maanden verhuizen en heb in mijn huidige huis inbouwkasten, dus ik kan wel wat kasten gebruiken.
  donderdag 11 april 2013 @ 19:46:07 #121
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125166346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens mij heb je geluk dat je je geld terug kreeg, meestal krijg je n waardebon.
Ik kreeg ook een tegoedbon trouwens, maar dat maakt me niets uit, aangezien ik genoeg bij IKEA koop!
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125166408
Ik heb sinds 2 jaar een karlstad bank. Ik zit vaak in de hoek. Nou had ik gister het kussen een keer gedraaid, blijkt dat die gigantisch is doorgezakt. De ene kant van het kussen is wel 5 cm lager dan de andere kant.
Ik ben bang dat hij niet terug zal veren, dus behoorlijk balen.
  donderdag 11 april 2013 @ 19:50:30 #123
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125166504
Voor de liefhebber @Ikeahaarlem!

Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125169295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:47 schreef Jula123 het volgende:
Ik heb sinds 2 jaar een karlstad bank. Ik zit vaak in de hoek. Nou had ik gister het kussen een keer gedraaid, blijkt dat die gigantisch is doorgezakt. De ene kant van het kussen is wel 5 cm lager dan de andere kant.
Ik ben bang dat hij niet terug zal veren, dus behoorlijk balen.
5 jaar garantie ?
pi_125170443
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:54 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

5 jaar garantie ?
ohja goede tip!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')