abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 maart 2013 @ 15:21:50 #251
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_124720071
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 12:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alles nog rustig bij jou Miss V?
Ja. Nog geen teken van een baby. Zucht. Maar volgens Atmos' voorspelling is het in de nacht van dinsdag op woensdag zover :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 15:23:34 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_124720137
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 15:21 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja. Nog geen teken van een baby. Zucht. Maar volgens Atmos' voorspelling is het in de nacht van dinsdag op woensdag zover :D
Spannend he? Je zal wel blij zijn als het zover is lijkt mij.
Nog geen last van te hoge bloeddruk en opgezette handen en voeten? Als je over tijd bent gebeurt dat vaak he?
pi_124726495
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:15 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik heb vannacht om 03u08 de klokken gaan verzetten die niet automatisch verspringen.
Dat heb ik allemaal vanmorgen gedaan.
Voor 'het verzetten van klokken' kom ik 's nachts echt m'n warme bedje niet uit :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_124726505
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 15:21 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja. Nog geen teken van een baby. Zucht. Maar volgens Atmos' voorspelling is het in de nacht van dinsdag op woensdag zover :D
Spannend!!
Je roept wel even wanneer je de eerste wee voelt, hè? :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 31 maart 2013 @ 18:38:30 #255
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_124726728
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat heb ik allemaal vanmorgen gedaan.
Voor 'het verzetten van klokken' kom ik 's nachts echt m'n warme bedje niet uit :D
Ik normaal ook niet maar moest zo hard plassen dat ik dacht: laat ik de klokken ineens verzetten.

Buh moe en m'n lichaam is helemaal van z'n melk ;) (lees: in de war)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 31 maart 2013 @ 19:22:12 #256
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_124728084
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 15:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Spannend he? Je zal wel blij zijn als het zover is lijkt mij.
Nog geen last van te hoge bloeddruk en opgezette handen en voeten? Als je over tijd bent gebeurt dat vaak he?
Ik heb inderdaad een beetje een hoge bloeddruk. Vocht vasthouden doe ik al een tijdje. Maar ik loop nog niet overtijd hoor. 6 april ben ik uitgerekend.
Ik zou echt heel blij zijn als het zover is. De lol is er nu wel vanaf. Tijd voor de kleine om zijn gezicht eens te laten zien :P

quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Spannend!!
Je roept wel even wanneer je de eerste wee voelt, hè? :)
Absoluut. Haha :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 31 maart 2013 @ 19:35:35 #257
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124728550
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 15:21 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ja. Nog geen teken van een baby. Zucht. Maar volgens Atmos' voorspelling is het in de nacht van dinsdag op woensdag zover :D
Tsja, de pendel 'zei' ook dat ik na zeven dagen na de ingreep geen dik gezicht meer zou hebben en dat het daarna ook niet meer zou terugkomen. HMMMMMM...!!! }:|

Maar ja, het zou toch grappig zijn als het in jouw geval zou kloppen hè? ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_124728601
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:15 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik heb vannacht om 03u08 de klokken gaan verzetten die niet automatisch verspringen.
Zomertijd of wintertijd? :T
  zondag 31 maart 2013 @ 20:22:16 #259
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_124730342
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zomertijd of wintertijd? :T
Als dat zomertijd was, zou ze de klok geen uur hoeven verzetten, of wel ? tong80.gif
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_124730598
Lekker dat Pasen nu juist valt als we de klok moeten verzetten. Geeft een extra dagje tijd om te wennen voordat we weer aan het werk moeten :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_124730689
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als dat zomertijd was, zou ze de klok geen uur hoeven verzetten, of wel ? [ afbeelding ]
Je snapt het niet. :T
En deze smiley is meesterlijk :T
pi_124730711
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:27 schreef Natalie het volgende:
Lekker dat Pasen nu juist valt als we de klok moeten verzetten. Geeft een extra dagje tijd om te wennen voordat we weer aan het werk moeten :Y
Zaten bij jou de wijzers ook vastgevroren? :o
  zondag 31 maart 2013 @ 20:44:17 #263
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_124731358
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zaten bij jou de wijzers ook vastgevroren? :o
Bezuinigen op de stook-kosten is een goede zaak maar je moet het niet overdrijven he ;)
There is only one religion
pi_124737204
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zaten bij jou de wijzers ook vastgevroren? :o
Vastgevroren? Nee, hoor :)
Alleen de klokken van de apparatuur gaat automatisch. De rest moeten we zelf doen. En dat laatste is in de meerderheid. Hahaha!

(of bedoelde je wat anders? :@)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 31 maart 2013 @ 23:11:29 #265
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_124739591
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zomertijd of wintertijd? :T
Zomertijd. Blijkbaar. Slaapwel.

Blub!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 31 maart 2013 @ 23:15:55 #266
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124739826
Ik doe deze laatste dagen (m.u.v. deze Paasdagen) eigenlijk niet veel meer dan documentaires over vampieren kijken evenals horrorfilms over Graaf Dracula, en wat Fokken... :P

En ik ben Bram Stoker's Dracula voor de derde keer in mijn leven aan het herlezen! _O-

Woensdag gaan we maar weer werken dan...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_124749111
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Vastgevroren? Nee, hoor :)
Alleen de klokken van de apparatuur gaat automatisch. De rest moeten we zelf doen. En dat laatste is in de meerderheid. Hahaha!

(of bedoelde je wat anders? :@)
Nee,nee, ik bedoelde niks anders. Ik probeerde een flauwe grap te maken over het voorjaar dat nog niet wil komen..
pi_124749120
Er zitten een mannetjes- en een vrouwtjeskikker op de rand van een vijver, zegt de ene kikker tegen de andere:'kijk, onder de rand zit een hele vette vlieg!' De andere kikker gaat kijken, 'waar dan? Ik zie niks.'
De ene kikker springt onmiddellijk op haar rug. 'Eén april! Kikker in je bil!'
  maandag 1 april 2013 @ 09:56:32 #269
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_124749886
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:35 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Tsja, de pendel 'zei' ook dat ik na zeven dagen na de ingreep geen dik gezicht meer zou hebben en dat het daarna ook niet meer zou terugkomen. HMMMMMM...!!! }:|

Maar ja, het zou toch grappig zijn als het in jouw geval zou kloppen hè? ;)
Het zou geweldig zijn als het klopt. Dus vannacht verwacht ik dat het feest gaat beginnen ;) Komt ook mooi uit met mijn moeders vakantie. Die heeft vanaf vandaag 2 weken vrij. Zodat ze me kan helpen met de baby.
Ik voel me verdacht goed vandaag. Niet moe, geen hoofdpijn. Even gecheckt of de baby nog leeft. Die rommelt ook nog lekker :D

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 06:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zitten een mannetjes- en een vrouwtjeskikker op de rand van een vijver, zegt de ene kikker tegen de andere:'kijk, onder de rand zit een hele vette vlieg!' De andere kikker gaat kijken, 'waar dan? Ik zie niks.'
De ene kikker springt onmiddellijk op haar rug. 'Eén april! Kikker in je bil!'
Flauw :') Ik moest wel lachen! :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_124749951
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:35 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Tsja, de pendel 'zei' ook dat ik na zeven dagen na de ingreep geen dik gezicht meer zou hebben en dat het daarna ook niet meer zou terugkomen. HMMMMMM...!!! }:|

Maar ja, het zou toch grappig zijn als het in jouw geval zou kloppen hè? ;)
Het is je eigen onderbewuste dat je op het pendel projecteert he? Dus ook het wensdenken :P
Wie weet klopt je voorspelling over Miss V dan weer wel. :P
pi_124750363
Goedemorgen!!
pi_124752427
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 18:42 schreef Atmosphere82 het volgende:
Goedenavond. Nou nou, het houdt allemaal maar niet op... Afgelopen dinsdagavond is het helemaal verkeerd gegaan in m'n kaak. Ik moest woensdagmiddag met spoed naar het ziekenhuis in Breda omdat m'n ontsteking op eigen kracht was 'doorgebroken'. Een snee in het tandvlees dus, en een wang aan één kant van m'n gezicht die nog dikker was dan twee weken terug! Ze moesten die snee wat dieper maken om alle zooi weg te krijgen. Nog eens twintig minuten afzien. Het bleek praktisch levensbedreigend te zijn (als ik nog wat dagen had gewacht) en nu heb ik gelukkig een antibioticum kuur gekregen die tot en met dinsdag duurt. Dan zou het eindelijk (!) na bijna drie weken over moeten zijn. Ik zal jullie verder alle ontzettend onsmakelijke details maar besparen (die zijn niet leuk om te lezen, zeer zeker niet :r :r :r ) maar dit is de samenvatting zeg maar. Dinsdag op controle en dan wordt ook direct de afspraak voor de narcose vastgelegd. En dan moet het 'echte werk' nog beginnen dus! :|W

In ieder geval, als dit verhaal jullie begint te vervelen dan moeten jullie het maar zeggen, maar hopelijk heb ik hier sowieso voorlopig het laatste over gezegd! ;)
Beterschap en veel sterkte
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
pi_124752460

Erg mooie trance

Ik verveel me de blubber
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
  maandag 1 april 2013 @ 12:30:00 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_124752648
middaag :W
Pasen en weerspreuken (dat belooft niet veel goeds voor dit jaar)

Weerspreuken

"Pasen in maart, is niks waard." }:|

"Komt Pasen in april, dan staat de vriezeman stil."

"Zo de wind met Pasen waait, zo waait hij tot Pinksteren." :N
There is only one religion
  maandag 1 april 2013 @ 12:39:47 #275
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_124752872
Happy newyear? 1 april ja ooit lang geleden blijkbaar.
Soms ......is dit een grap?

1 April

Een vrolijk en verrassend gemeenschapsfeest. Op deze dag mag je anderen voor de gek houden. Mensen halen grote en kleine grappen met elkaar uit.

"Meester uw schoenveter zit los!" Deze opmerking wordt vandaag over de hele westerse wereld gemaakt, als meester dan kijkt, klinkt er uit vele kelen: "ÉÉN APRIL!" Op deze dag mag je anderen voor de gek houden. Mensen halen grote en kleine grappen met elkaar uit. Het is vandaag een echte feestdag, want mensen zijn vrolijk en maken extra plezier, ook al wordt er geen speciale 1 april taart gebakken.

Toch was 1 april tot in de 16e eeuw zo'n dag. Het nieuwe jaar begon tot 1562 op 1 april. Maar in dat jaar besloot Paus Gregorius dat er een kalender moest komen die precies gelijk liep met de zon. Vanaf dat moment begon het jaar op 1 januari.

Nu waren er veel mensen nogal eigenwijs of wisten mensen niet dat er een nieuwe datum voor Nieuwjaar was. Deze mensen bleven dus braaf feestvieren op 1 april en dat was voor anderen een prima aanleiding om de feestvierders uit te lachen en voor de gek te houden. In Nederland heeft 1 april ook te maken met Den Briel en groothertog Alva, op die dag in 1572 verloor Alva zijn bril.

1 april is de laatste decennia ook verworden tot een mediagebeurtenis, niet met complete spektakelprogramma's en of artikelen maar vaak met een simpel op nieuws lijkend bericht waarbij lezer, luisteraar of kijker de gelegenheid krijgt te reageren.

Verspreiding en herkomst

De traditie om op 1 april grappen te maken bestaat niet alleen in Nederland. De grap komt op ongeveer dezelfde manier in grote delen van Europa voor en is ook bekend in Amerika, Rusland, Australië en Noord-Afrika. Hij wordt voor het eerst vermeld in een Franse bron in 1508. De eerste vermelding in een Nederlandse bron dateert uit 1561. De geschiedenis gaat dus tenminste terug tot het begin van de zestiende eeuw. De wijde verspreiding van het verschijnsel wijst echter op een hogere ouderdom. Over de herkomst van '1 april' zijn in de loop van de tijd uiteenlopende hypothesen opgesteld, die geen van allen tot een oplossing hebben geleid. Ze hebben er eerder toe bijgedragen dat het onderwerp een eigen folklore heeft ontwikkeld.

Men heeft bijvoorbeeld verklaringen gezocht in het wisselvallige aprilweer en parallellen gezien in de Germaanse mythologie of in de Bijbelse geschiedenis. In verschillende landen zijn ook wel nationale gebeurtenissen aangevoerd als begin van de traditie. Deze verklaringen, die waarschijnlijk ooit zelf als aprilgrap zijn verzonnen, leiden soms tot op de dag van vandaag een hardnekkig leven. Zo denkt men in Nederland nog vaak dat de grappenmakerij begonnen is met de inname van Den Briel door de watergeuzen op 1 april 1572.

In het serieuze historische onderzoek heeft men vergelijkingen getrokken met grappenfeesten in de klassieke oudheid (lachriten in Thessalië en de Romeinse narrenfeesten, de Quirinalia), in het oude India (het Holifeest) of met middeleeuwse narrenfeesten, zoals carnaval, die allen in het voorjaar werden gevierd. Bewijzen konden echter niet gevonden worden.

Antropologen hebben tenslotte gewezen op de functie van 1 april als bijzondere dag op de jaarkalender. De oude agrarische samenleving was afhankelijk van de wisseling van seizoenen. Bepaalde data, vaak de eerste en laatste dag van een maand, werden gebruikt als markering en viering voor die overgangssituaties en zoals bij veel feesten speelden grappen daarbij een rol. 1 april zou dan als de eerste dag van de eerste lentemaand gevierd zijn met grappen.

In Frankijk heet 1 april "poisson d'avril". In Engelstalige landen wordt het "April Fool's Day" genoemd. De Duitsers spreken van "Narrentag" en de Russen hebben het over "Dyen' Doeraka", letterlijk vertaald: de dag van de dommerik. In Vlaanderen heet een een geslaagde 1 aprilgrap "een aprilvis". En in Nederland kun je het zinnetje "één april, kikker in je bil" zeer regelmatig horen op die dag.
http://www.beleven.org/feest/1_april
;)
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')