abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2013 @ 18:28:12 #26
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_123921479
Dat doen ze als bijbaantje naast hun studie, wat ben jij voor een mongool dat je dat niet ziet?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_123935973
Ooit een tiener gezien met ambitie, die weet wat je inzetten betekent ? Ze denken alleen aan zichzelf, op een baan gaat een SMS beantwoorden voor alles, ze kleden zich also f ze gaan stappen, stoppen met iets doen zodra niemand kijkt. Minimumloon is niet voor niets lager voor tieners, ze zijn gewoon bijna niks waard.
pi_123937166
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:09 schreef pikinhand het volgende:
Ooit een tiener gezien met ambitie, die weet wat je inzetten betekent ? Ze denken alleen aan zichzelf, op een baan gaat een SMS beantwoorden voor alles, ze kleden zich also f ze gaan stappen, stoppen met iets doen zodra niemand kijkt. Minimumloon is niet voor niets lager voor tieners, ze zijn gewoon bijna niks waard.
Wauw, dat is een hoop onzin.

Tieners weten tegenwoordig ook wel dat ze blij mogen zijn met een baantje en dat ze zich er voor in moeten zetten. Hard en veel werken betekent veel geld. Tieners zijn zeker handig voor simpel werk, volwassenen voelen zich er te goed voor en zijn te duur.
  maandag 11 maart 2013 @ 22:36:18 #29
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_123937535
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:09 schreef pikinhand het volgende:
Ja die heb ik genoeg gezien

Waarom minimum baantjes?
Omdat het een bijbaantje is.
De wat betere baantjes vragen meer uren en zijn vaker onder schooltijd, en geloof mij school en een bijbaan is vrij moeilijk te combineren.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:55:34 #30
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_123941868
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:28 schreef stephano1990 het volgende:
Dit vraag ik me af, ik zie de laatste tijd steeds vaker bij de fitness en op de universiteit, dat schoonmaak werk gedaan word door jongeren van mijn eigen leeftijd (begin twintig). Ze spreken gewoon vloeiend Nederlands (het zijn zeker geen immigranten), ze zijn lichamelijk fit, en als ik ze hoor praten krijg ik niet het idee dat ze mentaal iets mankeren.

Dan vraag je je toch af, waarom doen deze personen dit soort werk? Ze zijn jong, waarom volgen ze geen opleiding? Het lijkt mij niet dat deze personen een opleiding op MBO 3 of 4 niveau niet aan kunnen? Is het echt mogelijk dat deze personen zo weinig ambitie hebben dat ze er tevreden mee zijn om de rest van hun leven ongeschoold en laagbetaald werk te doen?

Hoe komt het dat sommige mensen echt zo weinig willen maken van hun leven? Leven deze mensen zo erg in het hier en nu dat ze totaal niet nadenken over waar ze over 5 of 10 jaar willen staan?

Het is niet mijn bedoeling om deze mensen af te zeiken, ik ben oprecht geïnteresseerd naar reacties van mensen die zelf in deze situatie zitten.
Hoe weet je dat het geen bijbanen zijn? Ik zelf werk ook in de schoonmaak, en daarnaast studeer ik gewoon. Ik zou ook graag de directeur van de Rabobank ofzo willen zijn, maar ja, dat lukt niet zomaar :'(
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:51:42 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_123943742
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:41 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Zelfs bij uitzendwerk word hij geweigerd omdat hij ook hier op de werkvloer laat zien dat hij te sloom is om z'n eigen ogen open te houden!
Goh, en net (in de openingspost) had je het nog over mensen die wel werken.
Krekker is de bom!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:53:32 #32
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_123943782
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:59 schreef DroogDok het volgende:
Zag er van de week nog wat over op het nieuws, baantjes worden voor de neuzen van hardwerkende MBO'ers weggekaapt door HBO'ers en WO'ers. Het is een grof schandaal.
Waarom precies is het een grof schandaal? Gaat het dan niet om de meest capabele werknemer meer? :?
Krekker is de bom!
pi_123943862
Ik pak al het werk wat ik kan pakken, ik ga echt niet thuis zitten wachten tot iemand langs komt met vraag naar iemand die een werknemer zoektmet de juiste kwalificaties. Ik vind het juist goed dat als je geen werk hebt dan ook wel wilt schoonmaken.
🐱
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:03:24 #34
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_123946708
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:42 schreef Lienekien het volgende:
Is het voor die jongeren niet gewoon een bijbaantje? Of anders een manier om tijdelijk het brood mee op de plank te krijgen?
Dit. Ik heb afgelopen zomer als huishoudelijke hulp gewerkt in de thuiszorg. Gewoon omdat ik geld nodig had, wil het deze zomer graag weer doen. Was ook een jongen bij de voorlichting die dit werk vanaf de zomervakantie voor vast ging doen, omdat hij in zijn eigen beroepsveld geen werk kon vinden.

En daarnaast: het feit dat je wíl werken staat altijd goed op je cv, wat voor werk het ook is.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:40:31 #35
387121 Dawsen-Smiles
Bier doet je goed!
pi_123966630
quote:
13s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:38 schreef padlarf het volgende:
Want schoonmakers zijn per definitie allochtoon of gehandicapt? Wat een smerige misselijkmakende schurftige teringhond ben jij zeg :r
Meestal wel :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:18:31 #36
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_123968327
Ja inderdaad, zou goed een bijbaantje kunnen zijn! Deed zelf ook naast mijn opleiding schoonmaakwerk. Goed te combineren. Relatief goed geld verdienen, elke dag paar uurtjes in de avond, lekker muziekje op en beetje cleanen de boel! Was goed te doen. :)

Maar goed, als je echt zo benieuwd bent naar de beweegredenen van deze voorbeeldmensen, dan is het beste advies deze mensen eens te vragen naar hun redenen. Wellicht eye-openend! :P
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')