abonnement Unibet Coolblue
pi_123459791
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123467492
Ik zal eens kijken wat een goed moment is om het er over te hebben, volgende ronde is zo'n speeddate sollicitatie, dat lijkt me wat te weinig tijd om het er over te hebben. En ik geloof dat ik daarna al hoor of ik aangenomen ben.
Denk dat ik het pas vertel als ik aangenomen ben en geen uur kolfrecht ga opeisen, maar in mijn pauze ga proberen.

Wat leuk die bollo's! O+ Mis het stiekem wel een beetje een bolle baby!
pi_123476598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Bollo's O+

Morretje geen tips voor je clustertijd.. Misschien Annette drop ofzo op Twitter vragen?
En benieuwd op jouwe mijnes voorbij gaat :D
Wie is dat?

Oeh en ik zag Luuks hapbenen! :9
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123480305
Mooi aangekomen, Luuk. Mooi buikje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123482365
Waarom kan F uit de fles 240ml op en krijg ik max 180ml afgekolfd? In de avond dan, in de ochtend met wat stuwing lukt t wel..
pi_123490412
Omdat uit de fles drinken makkelijker is dan uit de borst, en omdat je 's ochtends meer melk hebt dan 's avonds. Is ze misschien met minder uit de fles ook tevreden?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123491092
En omdat de kolf er ws minder uit krijgt dan F. :)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:11:05 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123491601
Ik ben inmiddels begonnen om te oefenen met aanleggen. Een paar keer tussen de voedingen geprobeerd toen ze wat onrustig (maar niet hongerig) waren. Dat ging op zich goed maar dat was extra en geen vervanging van een fles en die kan moeten we toch wel op natuurlijk.

D. hapte op zich wel goed aan maar liet ook heel vaak weer los. Goed zuigen en daarna loslaten of gaan sabbelen. Ze was ook nogal hongerig dus misschien te onrustig of zo? Ik voelde wel een tsr maar steeds net in de andere borst dan waar zij dronk :') Ik heb dus geen idee of ze wat binnen heeft gekregen. Daarna nog een flesje gegeven en die ging er ook goed in. Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat ze steeds loslaat of hoe ik kan zien of ze wat binnenkrijgt?

Verder nog steeds aan het klooien met mijn kolf. Heb het idee dat het aan de slangetjes ligt (had nog een kolfsetje uit het ziekenhuis liggen en daarmee had ik geen probleem). Kan je die slangetjes loskopen of moet je dan weer een nieuwe kolfset kopen? Gaat die sets sowieso maar beperkt mee?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:26:29 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123491960
Van kolven. Heb Ik weinig verstand maar ik voel mijn tsr bijna niet , ik merk het aan het lekken van de andere borst ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:27:57 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123491991
Ja, hier lekt dan ook de andere kant. Gaat de tsr eigenlijk per borst of voor beide tegelijk? of is dat een hele domme vraag?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:29:44 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123492028
Hier bij beide :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123493778
Wat gaaf dat het je lukt Kyara! :) ze zijn ook nog zo klein, komt wel goed! Tsr kan ik niks over zeggen, die voel ik nooit en ik lek ook niet...

Zojuist weer even tussentijds gaan meten op het cb, ik ben blij. Vorige week (20 feb) nog 6706 vandaag 6998! Die spekkies komen er wel, levert wel een aparte curve op:


pi_123493980
Fijn dat het lijntje weer omhoog gaat SE!

Ik weet eigenlijk niet of F ook tevreden zou zijn met minder. Ze kon de fles elke keer helemaal op, dus ben ik er steeds meer in gaan doen. 250ml past max in de fles. Volgens mij zou ze dat zelfs opkrijgen. Maar ik weet zeker dat ze niet zoveel uit mijn borst drinkt, tenzij ik stuwing heb.
Is het niet goed om gewoon het maximale te geven wat ze op kan?

Borstvoeding is soms wel ingewikkeld :{
pi_123494149
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef Kyara het volgende:
Ik ben inmiddels begonnen om te oefenen met aanleggen. Een paar keer tussen de voedingen geprobeerd toen ze wat onrustig (maar niet hongerig) waren. Dat ging op zich goed maar dat was extra en geen vervanging van een fles en die kan moeten we toch wel op natuurlijk.

D. hapte op zich wel goed aan maar liet ook heel vaak weer los. Goed zuigen en daarna loslaten of gaan sabbelen. Ze was ook nogal hongerig dus misschien te onrustig of zo? Ik voelde wel een tsr maar steeds net in de andere borst dan waar zij dronk :') Ik heb dus geen idee of ze wat binnen heeft gekregen. Daarna nog een flesje gegeven en die ging er ook goed in. Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat ze steeds loslaat of hoe ik kan zien of ze wat binnenkrijgt?

Verder nog steeds aan het klooien met mijn kolf. Heb het idee dat het aan de slangetjes ligt (had nog een kolfsetje uit het ziekenhuis liggen en daarmee had ik geen probleem). Kan je die slangetjes loskopen of moet je dan weer een nieuwe kolfset kopen? Gaat die sets sowieso maar beperkt mee?
Ik voel mijn tsr ook altijd aan de andere kant dan er gedronken wordt! Maar dan heb je ook een tsr aan die kant hoor :Y. Super dus!!

Die sets gaan volgens mij gewoon lang mee... Je kan de onderdelen geloof ik wel los kopen, maar dat is relatief veel duurder dan een nieuwe set.

SE, fijn dat de lijn weer omhoog gaat ^O^. Leg je nu vaker aan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123494387
Hier ook een Trs aan de andere kant
En verder kijk ik naar plasluiers Kyara, maar ik kan me voorstellen dat je het bij je dames wat specifieker zou willen zien wat er in gaat

Fijn SE!

-O- hoop dat jullie advies oid hebben
Ben de hele week al niet fit, maar ook veel pijn in mijn rechterborst. Dat is mijn minder goede borst geweest zegmaar met bv, S hapt er minder goed aan, borstontsteking aan die kant gehad en spruw. Het is ook de best producerende kant dus gelukkig ook iets positiefs

Mijn borst doet zoveel pijn, dat als ik buk of iets oppak, dat het mega veel pijn doet. Ik herken dat niet van spruw, heb dat nu 3x gehad, dat ging meer richting mijn oksel en rug. Dit is een zware pijn rond mijn tepel en dan dieper mijn borst in zegmaar. Kan het van kloofjes/wondjes komen? S bijt nu graag met onder&boven tandjes :(
pi_123494453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:36 schreef Kwisted het volgende:
Fijn dat het lijntje weer omhoog gaat SE!

Ik weet eigenlijk niet of F ook tevreden zou zijn met minder. Ze kon de fles elke keer helemaal op, dus ben ik er steeds meer in gaan doen. 250ml past max in de fles. Volgens mij zou ze dat zelfs opkrijgen. Maar ik weet zeker dat ze niet zoveel uit mijn borst drinkt, tenzij ik stuwing heb.
Is het niet goed om gewoon het maximale te geven wat ze op kan?

Borstvoeding is soms wel ingewikkeld :{
F. groeide eerst toch ook niet zo heel goed? Dan zou ik niet minderen met de hoeveelheid bv. Als ze het op kan...

En je kan je best vergissen in de hoeveelheid die ze bij je drinkt! Wat je kolft zegt niet zoveel over hoeveel zij uit je borst krijgt he. Als jij 180 kolft bijvoorbeeld, kan het best zijn dat F. 220 bij jou zou hebben gedronken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123494529
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
Hier ook een Trs aan de andere kant
En verder kijk ik naar plasluiers Kyara, maar ik kan me voorstellen dat je het bij je dames wat specifieker zou willen zien wat er in gaat

Fijn SE!

-O- hoop dat jullie advies oid hebben
Ben de hele week al niet fit, maar ook veel pijn in mijn rechterborst. Dat is mijn minder goede borst geweest zegmaar met bv, S hapt er minder goed aan, borstontsteking aan die kant gehad en spruw. Het is ook de best producerende kant dus gelukkig ook iets positiefs

Mijn borst doet zoveel pijn, dat als ik buk of iets oppak, dat het mega veel pijn doet. Ik herken dat niet van spruw, heb dat nu 3x gehad, dat ging meer richting mijn oksel en rug. Dit is een zware pijn rond mijn tepel en dan dieper mijn borst in zegmaar. Kan het van kloofjes/wondjes komen? S bijt nu graag met onder&boven tandjes :(
Voel je geen harde plek? Misschien even vragen aan een lk? Het komt mij alleen bekend voor van een verstopping / ontsteking, dat bewegen echt zeer doet. Sterkte! Bijten is ook superpijnlijk, maar dat bleef bij mij voelen als een beurse plek. Alleen wat pijnlijk als je erop duwt ofzo.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:55:07 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123494570
Kyara, als ze melk binnenkrijgt dan kan je dat horen en het slikken, dan hoor je echt 'klok' beetje moeilijk te omschrijven. Ik kon het ook heel goed voelen aan Lientje dr buikje, voelde de melk in haar maagje komen. Je moet ook melk zien in haar mondje, bij haar lipjes tijdens het drinken.
Wat betreft het loslaten, ligt ze op je arm of los op een voedingskussen? Ik zou zorgen dat ze niet teveel ruimte heeft om telkens te draaien, maar ook niet haar hoofd vasthouden oid...

Kan je niet een voeding per dag live gaan geven aan beide dames, en dan als je het idee hebt dat ze wat binnenkrijgen gewoon kijken hoe lang ze het daar op doen? En dan zo iedere week een live voeding toevoegen? Heb je sowieso een plan hoe je dat gaat doen en heb je nog contact met een LK?
pi_123494637
Zoë klinkt als 'even langs de huisarts'?

Nee, leg niet vaker aan, gewoon nog de zes voedingen. Pas wel borstcompressie toe, maar denk eerder dat de bijvoeding z'n werk doet :)
pi_123494817
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

F. groeide eerst toch ook niet zo heel goed? Dan zou ik niet minderen met de hoeveelheid bv. Als ze het op kan...

En je kan je best vergissen in de hoeveelheid die ze bij je drinkt! Wat je kolft zegt niet zoveel over hoeveel zij uit je borst krijgt he. Als jij 180 kolft bijvoorbeeld, kan het best zijn dat F. 220 bij jou zou hebben gedronken.
Eerst kwam ze gemiddeld 100gr per week aan, Nu met bijvoeding minimaal 170gr per week. Ze zit op de gemiddelde lijn.

Ik ben niet van plan om te minderen met de melk. Maar ik kom zo moeilijk bijgekolfd zo, mijn diepvries voorraad gaat er hard doorheen. En vanaf april ga ik 32 uur werken, en dan ben ik helemaal bang dat het niet bij te benen is. :{

Ja en die speciale zuigtechniek daar kan natuurlijk geen kolf tegenop. Maar soms drinkt ze maar zo kort uit mijn borst, dat ik me haast niet voor kan stellen dat ze 240 eruit gezogen heeft. :P
pi_123494872
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
Hier ook een Trs aan de andere kant
En verder kijk ik naar plasluiers Kyara, maar ik kan me voorstellen dat je het bij je dames wat specifieker zou willen zien wat er in gaat

Fijn SE!

-O- hoop dat jullie advies oid hebben
Ben de hele week al niet fit, maar ook veel pijn in mijn rechterborst. Dat is mijn minder goede borst geweest zegmaar met bv, S hapt er minder goed aan, borstontsteking aan die kant gehad en spruw. Het is ook de best producerende kant dus gelukkig ook iets positiefs

Mijn borst doet zoveel pijn, dat als ik buk of iets oppak, dat het mega veel pijn doet. Ik herken dat niet van spruw, heb dat nu 3x gehad, dat ging meer richting mijn oksel en rug. Dit is een zware pijn rond mijn tepel en dan dieper mijn borst in zegmaar. Kan het van kloofjes/wondjes komen? S bijt nu graag met onder&boven tandjes :(
au Zoë :{ ik zou t een dag of wat aankijken, evt masseren onder de warme douche. Klinkt niet alsof t van kloofjes komt..
beterschap!
pi_123494925
Kyara is de doorgeschoven houding iets voor je? Weet niet of je die al probeert...vond hem zelf erg fijn toen mini nog klein was en ze nog zo'n slap nekje had.

Baby op je arm maar hoofdje op je vingers, daarmee ondersteun en stuur je een beetje bij. Maar niet tegen het hoofdje duwen, dan trekken ze juist naar achter. Bij/Na aanhappen baby lekker tegen je buik aanduwen. Een voorbeeld filmpje:
pi_123495074
Bedankt voor de snelle reacties
Borst doet al een paar dagen pijn maar de pijn word steeds erger en ik voel me steeds zieker.
Ha herkende mijn 1e borstontsteking niet, meer omdat ik er zelf op doorging. Toen was ik ook erg duizelig en nu ook, ik eet deze week als een malle wat normaal helpt als ik duizelig ben maar nu helpt dat ook niet..
Zal de ha wel proberen te bellen, kan er alleen niet naartoe ivm duizelig en alleen zijn met S

Als ze drinkt blijft het even pijnlijk, het is dan niet erger ofz
Zal de ha wel vragen wat hij denkt..
pi_123495536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:55 schreef Juud79 het volgende:
Kyara, als ze melk binnenkrijgt dan kan je dat horen en het slikken, dan hoor je echt 'klok' beetje moeilijk te omschrijven. Ik kon het ook heel goed voelen aan Lientje dr buikje, voelde de melk in haar maagje komen. Je moet ook melk zien in haar mondje, bij haar lipjes tijdens het drinken.
Wat betreft het loslaten, ligt ze op je arm of los op een voedingskussen? Ik zou zorgen dat ze niet teveel ruimte heeft om telkens te draaien, maar ook niet haar hoofd vasthouden oid...

Kan je niet een voeding per dag live gaan geven aan beide dames, en dan als je het idee hebt dat ze wat binnenkrijgen gewoon kijken hoe lang ze het daar op doen? En dan zo iedere week een live voeding toevoegen? Heb je sowieso een plan hoe je dat gaat doen en heb je nog contact met een LK?
Dat klokken hoorde ik in het begin ook echt niet. Ik denk dat het toch wat anders werkt bij pre- en dysmature kindjes. Ze hebben de zuigkracht nog niet om echt te klokken. Volgens mij hoorde ik het pas voor het eerst toen I. een week of 6 was, en de 3 kg. naderde.

Wel zag ik melk rond de lippen idd, en als ik na het drinken een beetje in mijn borst kneep, kwam er een straaltje melk uit. Dat lukt me niet zonder dat ik een tsr heb gehad / er gedronken is.

Je kan ook na de voeding direct kolven. Ik zag echt een verschil in opbrengst als ik de hele voeding kolfde of als I. eerst wat gedronken had.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:37:34 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123495729
Dank voor de reacties. Dat klokken heb ik inderdaad ook niet echt gehoord toen het goed ging met de lk er bij.

Het is inderdaad de bedoeling om een voeding per dag live te geven maar omdat ik dus niet gerust was of ze genoeg gedronken had, heb ik haar toch maar een flesje er na gegeven. Kijken hoe lang ze het doet op een live voeding durf ik nog niet omdat ik wel enigzins aan de vast voedingsmomenten wil blijven vasthouden (sowieso omdat het hier anders een puinhoop wordt met 3 kinderen maar ook ivm kolven en nog belangrijker: dat ze genoeg rust krijgen tussen de voedingen door omdat het drinken nog redelijk veel energie kost).

Bedankt voor het filmpje SE! Zoiets doe ik inderdaad maar nu kan ik het meer finetunen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:58:15 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123496421
kyara, durf je anders ietsjes minder in de fles te doen als een van de dames net gedronken heeft? Mss 5 of 10cc eraf? Dan merk je toch of ze sneller weer komt? (Al kan ik me voorstellen dat je dit eerst met de LK wil bespreken. :) )

zoe, heb je ook koorts? Rode plek? Ik zou idd sowieso ff naar de HA gaan.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:12:59 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123496937
ja, dat heb ik de vorige keer ook gedaan hoor :Y . Ze krijgen normaal 70 en toen heb ik haar 50 uit de fles gegeven. Ze kwam op zich wel iets eerder maar ook niet heel veel eerder.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:14:31 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123502023
Ik post een beetje ego deze dagen :@ . Ben alleen zo trots dat het zo goed gaat. Lauren komt alweer aan namelijk. Gisteren en eergisteren zat ze op 3360 en vandaag weer op 3400 *O* . Ze begon met 3560. Dit gaat niet heel lang meer duren voor ze weer op geboortegewichtzit. En spuitpoep *O*
pi_123504604
Wat goed pessie!

Moet van de ha mijn temp in de gaten houden & S veel aanleggen aan R.borst
Doet echt pijn :( bah. Morgen geen verjaardag vieren.. -O-
pi_123508093
S wil niet op mijn verzoek drinken, ze heeft vannacht en vandaag al zeer regelmatig gedronken en geen bijvoeding maar mijn R.borst is mega vol en doet echt pijn, helpt kolven ook om de borst leeg te maken voor de ontsteking enz? Ik dacht dat de borst met kolven niet helemaal goed leeg ging?
En kan ik de borst ook te vaak legen? Heb veel pijn wil er graag vanaf :( voel geen harde plekken
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:05:32 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123508501
Klinkt pijnlijk Zoe... :X
Kolven zal de borst denk ik we leger maken. Misschien dat je met te vaak kolven overproductie kan veroorzaken?

Hopelijk heeft iemand anders hier betere tips. En anders zo'n infolijn bellen of zo?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:07:38 #32
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123508576
Zoe, je borst goed voorverwarmen met douche of een pamper met warm water, of in een bakje warm water hangen. Dan goed masseren en daarna kolven, tijdens het kolven ook blijven masseren.
Proberen haar zo vaak mogelijk aan je zere borst te laten drinken, wie weet drinkt ze hem nog wel goed leeg straks.

Naar joh, dat je er zo'n pijn aan hebt. Ik zou zeker aan de bel trekken als het zo blijft of als je je ziek gaat voelen, koude rilingen ofzo, dan niet afwachten tot na het weekend maar naar de HA Post gaan.
pi_123508597
Kolven helpt ook, en je kunt teveel kolven als je je productie er (ongewenst) mee verhoogt. Ik doe wel eens kolven en dan laten drinken om verstopping weg te halen. Dat werkt bij mij best goed.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:11:14 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123508694
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:14 schreef pessie het volgende:
Ik post een beetje ego deze dagen :@ . Ben alleen zo trots dat het zo goed gaat. Lauren komt alweer aan namelijk. Gisteren en eergisteren zat ze op 3360 en vandaag weer op 3400 *O* . Ze begon met 3560. Dit gaat niet heel lang meer duren voor ze weer op geboortegewichtzit. En spuitpoep *O*
Wat goed! *O*
pi_123508848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:07 schreef Juud79 het volgende:
Zoe, je borst goed voorverwarmen met douche of een pamper met warm water, of in een bakje warm water hangen. Dan goed masseren en daarna kolven, tijdens het kolven ook blijven masseren.
Proberen haar zo vaak mogelijk aan je zere borst te laten drinken, wie weet drinkt ze hem nog wel goed leeg straks.

Naar joh, dat je er zo'n pijn aan hebt. Ik zou zeker aan de bel trekken als het zo blijft of als je je ziek gaat voelen, koude rilingen ofzo, dan niet afwachten tot na het weekend maar naar de HA Post gaan.
Bedankt Kyara en zolena

Juud
Ik heb het de hele dag al koud, kachel staat aan + een warme trui maar heb nogsteeds kippenvel
Inademen doet soms ook pijn word er soms akelig van. Gaat nu net weer even beter na een aantal paracetamol.

Bedankt voor de tips, zal kijken hoe het na het kolven enz gaat en anders de hap maar bellen -O-
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:35:20 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123520201
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:15 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bedankt Kyara en zolena

Juud
Ik heb het de hele dag al koud, kachel staat aan + een warme trui maar heb nogsteeds kippenvel
Inademen doet soms ook pijn word er soms akelig van. Gaat nu net weer even beter na een aantal paracetamol.

Bedankt voor de tips, zal kijken hoe het na het kolven enz gaat en anders de hap maar bellen -O-
Als je meer dan 24 uur koorts hebt moet je inderdaad echt even een huisarts zien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123529907
Pff gisteravond en vannacht goed ziek. Gaat nu iets beter, gister aventbekertje vol uit R.borst gekloft, vond dat nog al wat voor svonds en S daarna geprobeerd te laten drinken, ging wel redelijk.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:03:21 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123529976
Fijn dat het wat beter gaat Zoe. Heel bekertje uit 1 borst is wel veel inderdaad. Wel op tijd aan de bel trekken he :*
pi_123530027
Doe ik :*
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:01:13 #40
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_123531200
Wat goeddd pessie!

Zoe, wat klinkt dat naar. Ik hoop dat je je gauw beter voelt. :*

Hier regeldagen, lijkt het. Rasa kwam ineens in de nacht en nu steeds weer.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_123564367
Zondagochtend relaxen <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123564594
Heerlijk Gerberaatje!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 3 maart 2013 @ 11:54:40 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123566257
Eerste keer aanleggen O+

Gezien ene yuri_boka mij iets wilde vragen heb ik em weggehaald.

[ Bericht 62% gewijzigd door pessie op 03-03-2013 17:01:14 ]
  zondag 3 maart 2013 @ 13:50:19 #44
258612 nytar
boys boys boys
pi_123570511
Dat handje erbij! Alsof ze precies weet waar ze mee bezig is O+
pi_123578977
Mooie bv foto's O+

Het gaat hier nu gelukkig iets beter, drinken doet geen pijn meer.
Gister naar de HAP geweest kreeg gelukkig gelijk medicatie mee.
De arts had het over het inbinden van de borst, dat het zou helpen? Moest mijn bh strakker doen ( had hem gezegd dat ik had gelezen dat, de juist melkkanaaltjes kon afknellen? ) maar hij zei daarop hij niet wist hoe&wat met bh's ..
En hij had het over koude compressen
Heb liever warmte op mijn borst, warme douche en warm bad enz

Weten jullie hoe dat zit met koude compressen en inbinden van de borst?
Daarbij zei hij ook dat als dames willen stoppen met bv, ze de borst ook weleens inbinden, daardoor had ik eerder zoiets van..dat het voor mij niet hoeft.
pi_123579251
Inbinden ken ik alleen van een vriendin die geen bv kon geven ivm medicatie. Om te voorkomen dat ze stuwing kreeg geloof ik.

Koude kompressen kan je tussen de voedingen doen, geeft verlichting van de pijn en voorkomt dat ontsteking zich uitbreidt door openstaande melkkanaaltjes. Vlak voor de voeding juist met warme kompressen aan de gang om de doorstroom te bevorderen.

Fijn dat het alweer wat beter gaat!

Mooie foto's O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123579444
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:17 schreef Phaidra het volgende:
Inbinden ken ik alleen van een vriendin die geen bv kon geven ivm medicatie. Om te voorkomen dat ze stuwing kreeg geloof ik.

Koude kompressen kan je tussen de voedingen doen, geeft verlichting van de pijn en voorkomt dat ontsteking zich uitbreidt door openstaande melkkanaaltjes. Vlak voor de voeding juist met warme kompressen aan de gang om de doorstroom te bevorderen.

Fijn dat het alweer wat beter gaat!

Mooie foto's O+
Brr kou klinkt echt niet aantrekkelijk maar zoals jij t uitlegt wel verstandig
pi_123580102
Typische arts die niks van borstvoeding weet if snapt, maar toch meent adviezen te moeten geven die dan eerder contraproductief werken dan je helpen. Hoera voor je eigen gezond verstand! Inbinden, idd no go. Bij een (dreigende) bo moet de borst leeg. Warmte helpt de melkkanalen open zetten, maar zorgt ook voor ontspanning waardoor makkelijkere tsr. PCM tegen pijn en koorts. Kou (koeling) kan pijn ook verlichten, maar pas dit niet toe voor of tijdens een voeding. Ik zou liever voor gekneusde witte koolbladeren uit de koelkast kiezen dan icepacks. Als je de verstopping niet opgelost krijgt, heb je hulp nodig. Bij geen koorts zou ik aankloppen bij een lactatiekundige. Als je langer dan 24 uur koorts hebt en er zit geen verbetering in, heb je antibiotica nodig via de huisarts en evt lactatiekundige hulp.
Succes!
  zondag 3 maart 2013 @ 18:01:55 #49
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123581330
Mag ik ook weer even binnenvallen met een vraag? Ik ben nu gestopt met het tepelhoedje, maar sindsdien lijkt Isabel heel onverzadigd tijdens/na een voeding. Een voeding duurt nu zomaar een uur (normaal de helft), waarbij ze een keer of 15 a 20 (misschien nog wel vaker, I kid you not) loslaat en weer aanhapt, naarmate de voeding vordert steeds gefrustreerder raakt. Normaal dronk ze zich in slaap, nu is het einde van een voeding niet eens meer te herkennen, ze blijft spartelen, happen en blijft klaarwakker. Ook verslikt ze zich soms, slikt ze hoorbaar/ klokkend en hoor je soms haar buikje rommelen tijdens het drinken. Ook komt ze spontaan weer voor een nachtvoeding extra. De eerste voedingen na het stoppen (eergisteren gestopt) gingen juist heel erg goed, het verbaasde me hoe rustig en kalm ze dronk. Kan dit overproduktie zijn? Heeft ze afgeleerd aan de borst te drinken? Of is de melkstroom te hevig?

Ik heb net na een uur voeden uit frustratie het tepelhoedje er weer bijgepakt en na eerst nog meer onrust ligt ze nu voor het eerst weer rustig te drinken ( maar dat kan ook komen doordat het eind van de voeding al in zicht was).

Sorry voor de lap tekst, maar ik heb net heel hard zitten huilen van frustratie en onkunde en ik weet niet hoe ik nu verdermoet tot de lk beschikbaar is ;(
3!
  zondag 3 maart 2013 @ 18:07:25 #50
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123581604
Maar, hoe heb je het hoedje afgebouwd? Of ben je cold turkey gestopt?
  zondag 3 maart 2013 @ 18:11:21 #51
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123581773
Cold turkey :@ ik heb dat bij Stef ook zo gedaan, dus tot nu toe niet bedacht dat je dat moet (?) afbouwen tbh :@
3!
pi_123583960
Inca
Wat een vervelende situatie :*
Ik ben gestopt met tepelhoedje na advies hier, maar hoe ik dat precies heb gedaan weet ik niet meer :@

Wupwup
Bedankt! Heb amoxiccilline actavis 500mg gekregen
Heb wel gevraagd of deze echt bij bv kon en zie op de medlijst dat deze L1 het veiligst is
pi_123585857
Ik heb het hoedje wel echt afgebouwd.. Eerst een voeding beginnen met en na de grootste melkstroom het laatste beetje zonder, steeds vaker zonder beginnen en op een gegeven moment wilde Faye hem zelf niet meer. Maar mijn tepels moesten ook enorm wennen aan zonder, deed best pijn in het begin. Ik wilde dus af en toe voor mijn eigen rust ook heel graag met het hoedje voeden.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 3 maart 2013 @ 19:55:01 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_123586326
Ohw ik heb afwisselend een tepelhoedje gebruikt naar behoefte omdat ik zo'n last van kloven had. Brrr als ik er nog aan denk wat een pijn :'(
Dus de ene dag wel, de andere weer niet. Of op een dag bij de ene voeding wel en de andere weer niet.
Toen ik er eenmaal aan gewend was en mijn tepels niet meer zo'n zeer deden ben ik ook ineens gestopt met het gebruik ervan.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 3 maart 2013 @ 20:12:40 #55
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123587168
Ik heb nu dus de vorige voeding afgemaakt met en ben nu ook aan het voeden met, en het meiske is nu zo rustig en tevreden aan het drinken dat ik het nu even zo laat. Door het vele loslaten en aanhappen doen mijn tepels ook weer zeer dus even pauze is denk ik wel ok, dan ga ik morgen de lk bellen voor een consult (ook om het flesweigeren eens te bekijken denk ik).

De pijn viel trouwens erg mee, tot ze zo vaak ging loslaten/aanhappen en zulks.
3!
pi_123592195
Heeft ze last van je tsr? Die merkt ze natuurlijk niet met hoedje. Als je tepels weer tot rust zijn, kun je overwegen om de heftigste stroom even in een hydrofiel weg te laten lopen. Of idd beginnen met hoed en dan na de tsr hoed weghalen. Hoe groter ze wordt, hoe makkelijker ze ermee om kan gaan.
Enneh, hebben jullie echt geen spruw?
  zondag 3 maart 2013 @ 22:33:38 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123596358
Tsr zou heel goed kunnen, ik heb dénk ik wel een goede zeg maar.

En spruw.. Ik was eigenlijk overtuigd van niet, maar nu ga ik toch twijfelen. Isabel heeft al weken wel een wittige aanslag achterop haar tong, maar dat is twee keer gecheckt door het CB en die zeggen dat het melkaanslag is. Alleen heb ik net met een gaasje (wel droog, maakt dat uit?) geveegd en het gaat niet weg :') het ziet er niet uit zoals op de foto's die google vind, maar mijn tepels hebben soms wel wit-achtige plekjes op de uiteinden. Niet altijd echter :{ huisarts maar eens bellen I guess? :X
3!
  zondag 3 maart 2013 @ 23:00:19 #58
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123598056
(Of toch liever de lk?)
3!
pi_123598279
Oh inca wat balen zeg! En ik zei donderdag net dat ik vond dat ze zo lekker relaxed lag te drinken. Was wel met hoedje, maar toch...
Geen tips helaas.

Even een gekke vraag. Ik heb sinds een dag of 3 heel erg last van schilfers op mijn tepels. Had ik vorige zwangerschap ook. Alsof ze ineens weer kleiner zijn geworden en niet meer in hun vel passen.
Nou lijkt scrubben me niet zo fijn. Maar moet ik hier iets mee doen voordat ik straks met bv begin? En zo ja, wat dan?

Oh en nog even voor de zekerheid, maar je hoeft toch geen lekkende tepels te hebben tijdens je zwangerschap om een goede start te hebben met de bv? Ik bedoel, zonder "voorlekkage" kan het toch net zo snel op gang komen?
  zondag 3 maart 2013 @ 23:06:07 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123598438
Ik weet alleen een geruststelling op je tweede vraag: nooit één druppel gezien tijdens mijn zwangerschap en de bv kwam snel en perfect op gang bij mij :)
pi_123598778
Top ^O^
Wie helpt me bij vraag 1? :P
pi_123598799
Wat SE zegt inderdaad! Je schilfertjes weet ik niet. Heb je er ook last van?
pi_123598831
Incantrix, of anders iemand anders...ik heb nog een dicht flesje Gentiaan Violet, mag weg tegen verzendkosten!

Die schilfers had ik ook danic...en nu weer trouwens, weet ook niet precies wat het is. Soort droge huid ofzo.
En nee je hoeft niet vantevoren te lekken hoor:D
  maandag 4 maart 2013 @ 07:39:04 #64
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123605581
Oh, heel graag Troeta! Ik ga zo de huisarts bellen, hopelijk hebben ze een plekje voor ons.
3!
  maandag 4 maart 2013 @ 07:49:44 #65
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123605642
Zoë, beterschap nog trouwens. Hoe gaat het nu?
3!
pi_123606079
Danic, volgens mij zijn die schilfertjes toch drupjes opgedroogde melk. Zo weinig dat je het niet als druppels ziet, maar het blijft wel.aan je tepel plakken
Lotte!
Noah!
  maandag 4 maart 2013 @ 08:55:17 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123606351
Zoals ik het lees zijn het schilfers op Danic dr borst, das gewoon oprekken van je huid en droogte, gok ik, dus ik zou er gewoon wat creme opsmeren. Als het op je tepel zit, dan is het melk idd.

En bij mij kwam er eigenlijk niets uit voor de tijd Danic, alleen op het eind soms iets gedroogde melk op mijn tepel, et voila 18 maanden gevoed en van begin af aan prima gegaan.
pi_123607632
Danic, ik had ook geen lekkende tepels tijdens de zwangerschap en nu ook niet trouwens...

Ik had hier trouwens een vraagje:
Bij mij is de borstvoeding niet goed op gang gekomen (ondanks meerdere afspraken met lactatiedeskundigen)
Nu ben ik twee weken geleden gestopt (na vijf weken) met aan de borst leggen. Iedere keer raakte hij er ontzettend overstuur van en was hierna minstens een half uur ontroostbaar. (Ik vermoed frustratie)
Ik kolfde dan ook ernaast maar it was 6x per dag tissen de 10 en 15 cc per borst. Frustrerend voor mij dus.
Ik ben dit ook maar gaan afbouwen en zit nu nog op 1x per dag kolven. Nu wil ik daar ook mee stoppen, de ene borst produceert met moeite nog 10 cc, de andere 60.. Maar dit is niet eens meer 1 voeding.

Een heel verhaal voor een klein vraagje. Zou ik nu gewoon kunnen stoppen met kolven? Of zou ik dan nog last krijgen? En wat zou ik dan moeten doen? Want als ik dan weer ga kolven stimuleer ik t toch weer?...
pi_123607645


[ Bericht 100% gewijzigd door Loj op 04-03-2013 10:01:20 ]
pi_123607662
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet alleen een geruststelling op je tweede vraag: nooit één druppel gezien tijdens mijn zwangerschap en de bv kwam snel en perfect op gang bij mij :)
Hier hetzelfde. :Y
pi_123607960
Danic
Bij vraag 1 geen idee
Vraag 2, had ook geen druppel voor de bevalling, op de dag. Bevalling heeft ze trouwens niet eens bij me gedronken ze wilde niet en toch is het goed gekomen met de bv ^O^

Inca
Hoop dat de ha adviezen heeft

Hier gaat het redelijk, voel me niet meer zo ziek maar heb nog wel erg veel pijn in mijn borst en arm. Kan S bijna niet optillen. Ze sliep vannacht door en ik werd wakker met een zere borst met kleine bobbeltjes, gekolft en haar er later uit laten drinken daarna voelde de borst wel soepel maar de pijn blijft -O-
pi_123608667
Loj, stoppen en kijken hoe dat gaat. Alleen bij ernstige stuwing of dreigende borstontsteking opnieuw kolven. En als je niet structureel kolft, valt het met die stimulatie wel mee.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:42:36 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_123610630
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:14 schreef Zoë23 het volgende:
Danic
Bij vraag 1 geen idee
Vraag 2, had ook geen druppel voor de bevalling, op de dag. Bevalling heeft ze trouwens niet eens bij me gedronken ze wilde niet en toch is het goed gekomen met de bv ^O^

Inca
Hoop dat de ha adviezen heeft

Hier gaat het redelijk, voel me niet meer zo ziek maar heb nog wel erg veel pijn in mijn borst en arm. Kan S bijna niet optillen. Ze sliep vannacht door en ik werd wakker met een zere borst met kleine bobbeltjes, gekolft en haar er later uit laten drinken daarna voelde de borst wel soepel maar de pijn blijft -O-
Zoë, zijn de bobbeltjes wel weg na het voeden? En voelt de pijn nog hetzelfde?
Mijn ervaring met verstoppingen was dat als de verstopping weg was, de pijn nog niet direct weg was. Maar de pijn was wel anders, meer een beurs gevoel. Na een poosje werd dat ook minder.

Als de bobbeltjes er nog wel zitten, dan is zou ik vooral doorgaan zoals je nu doet en tijdens het voeden evt. meemasseren bij de bobbeltjes (richting de tepel masseren, met de melkstroom mee).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_123610714
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:42 schreef Grijs het volgende:

[..]

Zoë, zijn de bobbeltjes wel weg na het voeden? En voelt de pijn nog hetzelfde?
Mijn ervaring met verstoppingen was dat als de verstopping weg was, de pijn nog niet direct weg was. Maar de pijn was wel anders, meer een beurs gevoel. Na een poosje werd dat ook minder.

Als de bobbeltjes er nog wel zitten, dan is zou ik vooral doorgaan zoals je nu doet en tijdens het voeden evt. meemasseren bij de bobbeltjes (richting de tepel masseren, met de melkstroom mee).
Bedankt voor je reactie
Bobbeltjes zijn weg nu, de pijn is idd beurs alsof ik zwaar gesport heb ofzo.
Vind het een beetje eng dat de pijn zo lang blijft, weet ook niet meer hoe het bij de 1e keer was. Maar dat beurse gevoel enz hoort erbij en gaat dus vanzelf weg?

Bij blijvende harde plekken/rode plekken of koorts enz bel ik natuurlijk gelijk de ha
  maandag 4 maart 2013 @ 11:51:49 #75
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_123610923
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:45 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie
Bobbeltjes zijn weg nu, de pijn is idd beurs alsof ik zwaar gesport heb ofzo.
Vind het een beetje eng dat de pijn zo lang blijft, weet ook niet meer hoe het bij de 1e keer was. Maar dat beurse gevoel enz hoort erbij en gaat dus vanzelf weg?

Bij blijvende harde plekken/rode plekken of koorts enz bel ik natuurlijk gelijk de ha
Dat was wel mijn ervaring ja. Ik weet niet meer hoelang die pijn nog aanhield ('t is al even geleden dat ik borstvoeding gaf).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 4 maart 2013 @ 15:06:14 #76
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123618269
Wups, dankjewel voor je vasthoudendheid.. Spruw it is :') ik had wel plaatjes van spruw gezien maar bij Isabel ziet het er niet zo hevig uit, dus geloofde ik de CB-dames dat het melkaanslag was :') sufsufsuf :')
3!
  maandag 4 maart 2013 @ 16:06:44 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123620519
zoe, een verstopping kan idd nog best een paar dagen beurs aanvoelen. Irritant, maar het is niet anders.

trix, ga je eerst de spruw aanpakken dan opnieuw afbouwen met het hoedje, of wil je dat nu toch tegelijk doen?

danic, zolang je verder geen last hebt van de schilfers, zou ik er niets aan doen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_123622105
Ik heb het misschien niet lekker uitgelegd. Maar het zijn schilfers rondom mijn tepel, dus op mijn tepelhof. Als ik er naar kijk, lijkt het ook wel alsof ze weer wat kleiner zijn dan voorheen (mijn tepels dus, niet die velletjes). Dat ze nu niet meer goed in hun oude velletje passen zeg maar.
Ik heb er geen last van en smeren werkt niet, want ik smeer me suf.
Ik vroeg me meer af of ik er wat aan kon doen, omdat het me nou niet lekker lijkt voor het kindje. Een zachte gladde tepel (+-hof) lijkt me fijner dan al die velletjes. Of zouden ze daar niks van merken?
pi_123622133
Ah inca, toch spruw -O- getver! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:04:34 #80
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123622854
Thnx Danic :* hier overigens ook nooit gelekt en toch prima op gang gekomen bv :)

Davinia, eerst de spruw eruit nu. Ik heb ook nog wat vragen over gekolfde melk zo. Maar mijn telefoon is bijna leeg. Vanavond dus even :)
3!
pi_123623179
Danic
Geen idee of baby's dat vervelend vinden, ik denk dat een baby niet beter weet? :@ Zo lang het niet erg ruw is ofz lijkt het me geen probleem?

Inca
http://www.borstvoeding.c(...)tiaan-violet.html#5b
Behandelen van spruw-melk
Spruwmelk is na verhitten boven de 60 graden veilig om in te vriezen en gebruiken. Moedermelk is eerder fungistatisch dan fungicidaal: het doodt niet, maar voorkómt vermeerdering en vermindert de activiteit van de schimmel. Verse moedermelk is dus een slecht medium voor schimmelvoortplanting ondanks het hoge suikergehalte, vanwege die schimmelwerende bestanddelen. Maar de sporen die in de melk zitten kunnen deels wel overleven en later voor besmetting zorgen. Daarom luidt het officiële advies dus: weggooien. Maar je kan de melk ook behandelen, het is en blijft een perfect voedingsmiddel, hoewel een deel van de beschermende stoffen vernietigd zijn.

Pasteuriseren: 10 minuten op 62 graden.
Flash-heating: 15 seconden op 72 graden en vervolgens snel koelen; beter behoud beschermende stoffen dan gewoon pasteuriseren.
Even tot net aan het kookpunt brengen; is het makkelijkst, geen kookthermometer nodig.

Misschien heb je iets aan deze info/link?

Grijs bedankt voor je reactie
  maandag 4 maart 2013 @ 18:07:20 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123625156
Dankjewel Zoë! Dat had ik ook gevonden, maar aan de hand daarvan heb ik nog de volgende vragen:

- als ik dat heb gedaan, mag ik de melk dan nog eens opwarmen om te geven?
- wanneer kan ik stoppen de melk op deze manier te behandelen?
- ik lees dat ik alle spullen moet steriliseren, maar hoe vaak moet dat dan? Na elk gebruik? Eens per dag? Eenmalig? En wanneer kan ik daarmee stoppen? Als de spruw weg is of als de kuur medicatie cq gentiaanviolet klaar is?

En qua flesweigeren: kan dit zijn gekomen door de spruw? En zo ja: is het dan handig om nu te stoppen met flesjes aanbieden tot de spruw weg is?

Tot slot: hoe weet ik dat de spruw weg is?
3!
pi_123626867
Inca
Ik dacht dat het wel mocht als het gepasteuriseerd is, dan kun je het ook opnieuw invriezen

vraag 3 ik deed dat na elk gebruik maar volgens mij is 1x pd ook voldoende
vraag 5 merkte na 3dagen duidelijk verschil en gebruik tot 7dgn gv


Ben nog erg duizelig, griep&bo en dan ook nog vaak voeden zal wel veel van mijn lichaam vragen -O- zie er tegenop dat vriend morgen weer gaat werken
pi_123629207
Oh gelukkig zeg, een diagnose. Hopelijk ben je er nu gauw vanaf. Spruw lijkt me ff bikkelen wat betreft schoonmaken enzo, maar goed, uiteindelijk is het maar een speedbump.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:31 #85
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123630614
Thnx Zoë! Daar kan ik wel wat mee :) en zou je wel al gaan werken dan? BO is niet zomaar iets toch?

Wup, dat precies hoor, eigenlijk brn ik bijna blij dat dit het is, in die zin dat dit iets is waar ik wat aan kan doen zeg maar. Lastig is het zeker, maar als m'n meiske zodadelijk weer tevréden is na een voeding en hopelijk zelfs de fles weer pakt boeit dat allemaal ook niet meer ;)
3!
pi_123630779
Nou dan ga ik nu voor t laatst kolven en dan krijgt m'n ventje morgenochtend voor t laatst "mama's melkie".
Stiekem baal ik dat t niet goed is gelukt, had t zo graag anders gezien :(
pi_123631311
Inca
Ik ga ook niet werken :+ mijn vriend wel helaas.
Succes met spruw bestrijding :(

Loj
:*
pi_123631438
Beterschap inca!!
  maandag 4 maart 2013 @ 20:54:51 #89
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_123633776
qua flesweigeren, ik heb nooit geen spruw gehad, dus dat kan ik je niet vertellen.
Maar hij begon ineens de fles te weigeren en is daarmee weer pas begonnen toen hij 1 jaar was.
Toen dronk hij ineens wel uit de fles en tegelijkertijd uit een rietjesbeker. *O*
Maar daavoor gewoon niet, en ik heb wel 10 verschillende flessen geprobeerd. ;(
Rayen 2½ jaar!
pi_123648532
Beterschap Inca. Hopelijk is de spruw gauw weg.

Zoe, voor jouw ook neterschap. Hoop dat de BO snel weg is en je je beter voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123654036
Hallo allemaal! Even een introductietje :)
Vrijdag ben ik bevallen van een zoontje, Lucas. Het is mijn eerste. Ik wil heel graag borstvoeding geven maar helaas gaat het nog niet zo goed. Ik had heus niet verwacht dat alles meteen perfect zou zijn maar dit valt wel erg tegen. Daarom wil ik hier graag mee komen posten.

Ik zal even kort mn verhaal doen.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en moest daar 2 dagen blijven. Heb wel wat hulp gehad met aanleggen maar toch bloedende kloven en pijn. Zo erg dat als hij geluid maakte ik al bijna moest huilen. Geen fijn gevoel om bij je eigen kindje te hebben ;(

Bij t verlaten van t ziekenhuis was hij al 7% geboortegewicht kwijt, en thuis heeft hij de 10% heeft geraakt.
Op advies van de kraam en de vk ben ik gestopt met aanleggen om mn tepels te laten genezen. Vervolgens ben ik gaan kolven. Tot mijn verbazing kwam er wel melk, ik kolf nu om de 3 uur, 10 minuten lang en heb dan ongeveer 20cc. Daar krijgt hij dan nog kv bij, aangevuld tot 40 cc.

Vandaag proberen we hem weer aan de borst te krijgen maar hij neemt nog een te kleine hap. We blijven oefenen en kolven tot het lukt.

(verder gaat het allemaal wel heel goed en ben ik heel gelukkig O+ , het klinkt nu allemaal zo dramatisch :@ )
pi_123654576
Het kan ook absoluut een drama zijn om het goed lopend te krijgen! Je gaat de goede kant op, je kolft al halve voedingen! Super!

Kolf je ook 's nachts?

Enne, gefeliciteerd!!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:40:42 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123655945
Fieder, klinkt pijnlijk! Fijn dat het kolven goed gaat. Hopelijk kan hij snel weer aan de borst.

Hier loop ik een beetje achter de feiten aan -O- . De meisjes zijn iets omhoog gegaan met hun voeding en ik kan ze niet meer bijhouden met kolven. Ik weet nog steeds niet of het nu aan mijn productie of aan de kolf ligt. Ik kolf 6 keer per dag (ook 's nachts) en da heb ik tussen de 100 en de 150 ml. Ze drinken nu 7 x 70 ml dus de vriezervoorraad wordt nu ook aangesproken. Probeer nu ook 7 keer per 24 uur te kolven maar omdat er minder tijd tussen zit, kwam er ook maar 90 uit. Clusterkolven, warme pampers en massage heb ik al geprobeerd maar dat helpt alleen maar tijdelijk. Ik kolf nu zo'n 20 minuten op de allerhoogste stand (ook daardoor vraag ik me af of die kolf nog wel genoeg zuigkracht heeft).

Op zich vind ik het niet erg om een voeding te vervangen door kv maar ik vind ze daar nu nog te jong voor. Weet ook niet of ze het nu kunnen verdragen en bovendien moet je dan ook aan de speciale prematurenvoeding geloof ik.

Live voeden is ook nog lastig. Het is me 1 keer gelukt om een flesvoeding te vervangen door borst. Ze kwam na 2 uur weer ipv na 3 uur dus toen heb ik haar nog even wat laten drinken en toen redde ze het tot het volgende flesmoment. Na het live voeden had ik trouwens wel ontzettend zere tepels dus heb daarna niet meer durven kolven. Ik wil graag vaker oefenen met aanleggen maar ook dat is weer lastig. Als ze wakker genoeg zijn dan zijn ze ook allebei wakker en ik kan niet rustig zitten voeden als er nog een ander meisje schreeuwend van de honger in bed of box ligt :'( . Ik kan ze nog niet tegelijk voeden. Hulp heb ik wel maar die is dan met Midas bezig dus dat schiet ook niet op. En op andere momenten dan zit ik er helemaal klaar voor en dan slapen zij half en dan lukt het ook niet meer.

Als ze 's nachts onrustig zijn dan leg ik ze ook even aan. Dat gaat wel goed. Of ze veel binnen krijgen weet ik niet. Ze stoppen vaak met zuigen vlak nadat ik de tsr voel. Ik weet niet of er dan nog wat uit komt als ze pas na een halve minuut of zo weer gaan zuigen? Of misschien word ik dan gewoon als levende speen gebruikt, dat kan natuurlijk ook.

Ik zit er nu dus even door heen. Ik wil ze zo graag live voeden maar ik weet niet hoe ik dat praktisch moet doen. Het voelt als falen omdat ik ze niet bij kan houden en ik weet gewoon neit of het nou aan de kolf ligt of aan mijn eigen productie. Het is ook lastig om de juiste momenten te vinden om te kolven. En over niet al te lange tijd wil ik ook zonder hulp uit de voeten kunnen dan heb ik dus ook Midas er bij en dan wordt het helemaal lastiger om de juiste momenten te vinden. En dan ook nog de onzekerheid of ze wel genoeg binnen krijgen als ze live drinken.

Iemand die met me mee wil denken?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:47:46 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123656191
Heb je er als eens over nagedacht om eerst eens eentje aan de borst te krijgen en als dat is gelukt, dan pas de ander? Je kan de ander dan alsnog wel af en toe aanleggen, maar dan leg je de lat niet zo hoog.

Ik zou een LK inschakelen als ik jou was en het met haar samen bedenken en een plan maken en ook tips vragen hoe je het het beste kan aanpakken.
Het is me ook niet niks, zo krummel rondlopen en dan een tweeling en dat allemaal op de rit te krijgen. :*
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:50:31 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123656283
Fieder, klinkt pijnlijk! Hopelijk herstellen je tepels snel en kan je live gaan voeden.

Kyara, wil je een andere kolf proberen?
Heb je verder hulp bij het aanleggen? Dat je kan leren om ze samen te voeden? Zijn ze al op geboortegewicht? Dan zouden ze toch beter gaan drinken, had ik begrepen?
Als ze pas eventjes na de tsr verder drinken, komt er nog steeds wat uit, Bij de tsr komt de melk los en die gaat niet inens weer weg als de tsr eruit is. Dus dat lijkt me geen issue.
Succes iig! Ik kan me best voorstellen dat je er even doorheen zit. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:02:03 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123658585
Misschien in overleg met een lk gaan en kijken of je je productie kunt verhogen met domperidon?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123658939
Kyara, ik heb geen tips voor je helaas. Maar wil je wel een schouderklopje geven. Je doet het maar wel "even" zo met je meiden en M. :*
*poef* nu is het weg
pi_123659147
Ik heb ook een vraagje. Luuk slaapt al een maand lekker door. Hij krijgt om 23.00 een voeding (maak ik hem voor wakker) en dan in de ochtend tussen 6 en 8 weer een. Hij heeft dan in de ochtend genoeg aan 1 borst. Ik kolf dan de ander af. Ik kolf er dan ruim een voeding (1 voeding is 150 cc) uit. Deze zijn dus over. Ik vond het wel fijn om zo een voorraad op te bouwen. Alleen heb ik net de vriezer uitgezocht, en ik heb dus 36 voedingen in de vriezer zitten. Ik vind het kolven zo in de ochtend maar vervelend. Ik moet ervoor naar de woonkamer, en soms wordt Sofie net wakker als ik aan het kolven ben.
Maar ik ben zo bang dat als ik deze stop met kolven dat mijn productie dan instort ofzo. Of dat het niet goed gaat als ik stop met kolven.
Iemand die eens mee wil denken?
*poef* nu is het weg
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:25:56 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123659386
@KJ, ik heb vanaf vrij in het begin altijd een borst gegeven, dan soms de tweede nog, maar vaak ook niet.
Maar......mijn mupke kwam natuurlijk wel voor nachtvoedingen. Wil ie ook niet na drie kwartier of een uurtje nog even drinken, net voordat ie weer gaat slapen, zodat de druk van je borst af is?

Bij mij is het gedurende het eerste jaar wel wisselend geweest, met een of twee borsten geven, ik was daar altijd vrij makkelijk in en het regelde zichzelf ook wel. Heb je een mindere productie moet je daar denk ik voorzichtig mee zijn, maar is je productie (ruim) voldoende, dan zou ik het een beetje op z'n beloop laten.

(Ik kan ook gewoon niet ophouden met lezen en posten hier he, ook al voed ik sinds Dec niet meer...het boeit me gewoon teveel om het los te laten) :)
pi_123659504
Mijn productie is volgens mij wel in orde. Ik kolf wat hij drinkt. Hij klettert na de ochtend voeding in slaap, om 3 tot 4 uur later weer wakker te worden. Het is net zo'n slaapkopje als Sofie was O+
*poef* nu is het weg
pi_123659902
Fieder, dat klinkt alsof je te weinig hulp hebt gehad bij de start wat betreft het aanleggen, waardoor je kloven hebt gekregen, de borst onvoldoende werd gestimuleerd en dat werkt idd niet goed voor de beleving van je kraamtijd. Het lijkt erop dat je nu wel goede hulp krijgt, fijn! En als je denkt dat de kraamhulp toch onvoldoende expertise heeft (hoe lief ze ook is), schroom niet om een lactatiekundige te bellen.

Kyara ;( ik denk dat je er goed aan doet om nu even te bellen met een leidster van LLL: 0111-413189. Kun je gelijk doen als je even tien minuutjes zit.
pi_123664323
Ik heb even een enorme dip. Op het randje van stoppen. Ik ben er zo vreselijk klaar mee. Ze is zo moeilijk tevreden te krijgen. Voedingen duren een eeuwigheid voor mijn gevoel. Na tien minuten sabbelt ze alweer op haar handje of ze niet genoeg heeft gehad. Na de voeding in het flesje zondag heeft ze vier uur geslapen, na een borstvoeding slaapt ze zelden. En volgens mij hebben we spruw ook. Bah :(

Sorry hoor klaagpost. Morgen gaat het vast beter.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_123664698
Fieder en Kyara, neem idd ff contact op met een lactatiedeskundige!
Ik had echt een hele fijne vrouw (die helemaal niet eens was met hoe ze om waren gegaan met mijn kleine en borstvoeding). Ze wist zeker dat ze mn ventje na twee maanden volledig aan de borst zou krijgen. (Maar ik moet binnen twee maanden weer werken en kolven en onderwijs dat werkt niet).

Ik zou verder Kyara inderdaad even een andere kolf proberen, gewoon voor de zekerheid! Ow en inderdaad je hebt prematurenkunstvoeding. Hier heb ik nenatal 1 (via de apotheek), maar hij mag over op gewone voeding!!! De 3500 gram is gepasseerd :D

Verder gaan we een weekje langer door met kolven, de thuiszorgwinkel is een weekje gesloten ivm met verbouwing. En om nou 15 kilometer naar de andere zaak te rijden, daar ben ik te lui voor.
En als de kolf hier toch nog langer staat dan maak ik er nog gebruik van,... Voor die 60cc per dag :(
Bah ik baal nog steeds :(

En klagen mag altijd.... Hopelijk morgen een betere dag
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:16:21 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123668512
Bedankt voor de reacties!
Ik betwijfel of het de kolf is trouwens, want dan zou ik dat toch ook in mijn borsten moeten voelen? Als die niet goed leeggekolfd zijn? Want ze blijven gewoon soepel. Sterker nog, ik heb de afgelopen nachten ook 's nachts geen stuwing gehad.

Wup, ik ga ze morgen meteen bellen. Dank je wel!

Juud, dat is ook precies de bedoeling. Als ik per dag 1 fles kan vervangen door borst ben ik al blij. Maar vandaag is dat bijvoorbeeld nog niet gelukt helaas -O-

Davinia, ja gelukkig wel op geboortegewicht. Ze zijn ook al 5,5 week oud. We merkten hier vooral verschil met het leegdrinken van de flesjes toen ze allebei rond de 2,5 kg waren. Fijn om te lezen dat ze waarschijnlijk 's nachts wel eea binnen krijgen uit de borst.

KJ, thanx!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:47:21 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123669584
Strips zijn vergeven!

Kyara, :* ik vind je een bikkel!

Estrys, ik snap je dip. Hopelijk gaat t morgen beter!

Fieder, succes en sterkte met je kloof :*. Het is echt soms afzien in het begin (ik heb 3 weken een kloof gehad :'( ) maar ik vond het het zo dubbel en dwars waard!

[ Bericht 13% gewijzigd door Tante_Soesa op 05-03-2013 20:41:56 ]
pi_123669881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:43 schreef Fieder het volgende:
Hallo allemaal! Even een introductietje :)
Vrijdag ben ik bevallen van een zoontje, Lucas. Het is mijn eerste. Ik wil heel graag borstvoeding geven maar helaas gaat het nog niet zo goed. Ik had heus niet verwacht dat alles meteen perfect zou zijn maar dit valt wel erg tegen. Daarom wil ik hier graag mee komen posten.

Ik zal even kort mn verhaal doen.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en moest daar 2 dagen blijven. Heb wel wat hulp gehad met aanleggen maar toch bloedende kloven en pijn. Zo erg dat als hij geluid maakte ik al bijna moest huilen. Geen fijn gevoel om bij je eigen kindje te hebben ;(

Bij t verlaten van t ziekenhuis was hij al 7% geboortegewicht kwijt, en thuis heeft hij de 10% heeft geraakt.
Op advies van de kraam en de vk ben ik gestopt met aanleggen om mn tepels te laten genezen. Vervolgens ben ik gaan kolven. Tot mijn verbazing kwam er wel melk, ik kolf nu om de 3 uur, 10 minuten lang en heb dan ongeveer 20cc. Daar krijgt hij dan nog kv bij, aangevuld tot 40 cc.

Vandaag proberen we hem weer aan de borst te krijgen maar hij neemt nog een te kleine hap. We blijven oefenen en kolven tot het lukt.

(verder gaat het allemaal wel heel goed en ben ik heel gelukkig O+ , het klinkt nu allemaal zo dramatisch :@ )
Allemaal heel herkenbaar! PIJN (ik had ook al tranen in mijn ogen bij de gedachte aan aanleggen), te veel afvallen, bijvoeden met kv en kolven... Ik vond de eerste week afzien, daarna ging het steeds een beetje makkelijker en uiteindelijk heb ik mijn zoon 8 maanden gevoed en toen vond hij het mooi geweest. Dus ook al voelt het nu zwaar en allesoverheersend, het kan zomaar ineens omslaan en makkelijker worden. Succes! :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123675043
Fieder & Kyara, contact met een lk of iemand van lll zou idd een uitkomst kunnen Zijn.

Kyara, ik kolf vaak een half uur of langer en ook als na 20 minuten de melk niet meer stroomt, kan het zomaar zijn, dat een paar minuten later weer een tsr komt en er dus nog wat meer melk komt. Misschien helpt je dat om wat meer te kolven, als je oets langer kunt kolven? Ik vind je echt een bikkel en een doorzetter. Jij vecht echt voor de bv voor je meiden. Vanwaar eigenlijk, dat je zo bang bent, dat ze niet genoeg krijgen? Tot nu toe zijn ze toch mooi gegroeid, of komt het nu doordat er meer in de fles zou moeten zitten, dan jij kolft?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123676197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:00 schreef Sannne het volgende:
Het kan ook absoluut een drama zijn om het goed lopend te krijgen! Je gaat de goede kant op, je kolft al halve voedingen! Super!

Kolf je ook 's nachts?

Enne, gefeliciteerd!!
Bedankt O+ Ja overdag en 's nachts om de 3 uur 10 minuutjes. Vanmiddag zat ik al op 35 cc. :)

Clubsoda (en de rest) bedankt voor de bemoedigende woorden.

Kyara jemig meid wat ben jij een bikkel! Je doet het toch maar!
Ik vind het met één kind al zo zwaar en ga wss volgende week een lactatiekundige bellen. Dus met je 2 meiden en M die ook tijd kost zou ik absoluut bellen, dat hoef je niet alleen te doen. :*
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:17:35 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123677348
Estrys, hopelijk ziet het er morgen heel anders uit :*

Tinu, ik was bang dat ze niet genoeg binnen krijgen als ze aan de borst drinken. Ben natuurlijk flesjes gewend en in het ziekenhuis werd natuurlijk gefocust op de hoeveelheden die ze binnen (moeten) krijgen. Ze krijgen nu nog wel wat ze nodig hebben maar ik mis per 24 uur zo'n 200 ml. Dat kom ik dus tekort en dat wordt nu uit de vriezer gehaald. Langer kolven is ook een optie maar ik dacht dat het beter is om vaker kort te kolven dan lang. Heb na 20 min ook al het idee dat ik de laatste druppels er wel uit heb.

Wat is dat dompiedom (klinkt als ;) ) spul eigenlijk precies?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:18:05 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123677390
Domperidon. Das een maagzuurremmer die als bijwerking heeft dat je melkproductie omhoog gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:19:27 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123677484
Is dat vrij verkrijgbaar of op recept?
pi_123677906
Ik ben een paar doppen van Medela flesjes kwijtgeraakt en een paar zijn kapot gegaan. Ik heb dus nu zat afsluitdoppen, maar mis de ringdelsel. Deze: http://www.moedermelknetw(...)gdeksel-medela-fles/. Heeft iemand zoiets nog liggen voor minder dan de 2,5 die het nieuw kost?

Alvast bedankt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:45:55 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123679328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:19 schreef Kyara het volgende:
Is dat vrij verkrijgbaar of op recept?
Niet al te lang geleden kon je dit vrij bij de apotheek kopen, paar vragen beantwoorden.
pi_123679757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:25 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ben een paar doppen van Medela flesjes kwijtgeraakt en een paar zijn kapot gegaan. Ik heb dus nu zat afsluitdoppen, maar mis de ringdelsel. Deze: http://www.moedermelknetw(...)gdeksel-medela-fles/. Heeft iemand zoiets nog liggen voor minder dan de 2,5 die het nieuw kost?

Alvast bedankt.
Ik heb er misschien nog wel een boel :Y ik zal even kijken
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:52:40 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123679797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:19 schreef Kyara het volgende:
Is dat vrij verkrijgbaar of op recept?
Vrij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123680674
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:52 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik heb er misschien nog wel een boel :Y ik zal even kijken
Als jij er een paar voor me hebt, dat zou echt super zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123680965
Even een dikke maar plaatsen wb domperidom, want ik heb de indruk dat het hier in het topic af en toe nogal makkelijk geroepen wordt.
Domperidom verhoogt je prolactineniveau waardoor je melkproductie toeneemt. Echter, wanneer je je productie kunstmatig verhoogt, raak je daardoor afhankelijk van die medicatie. Afbouwen moet zeer, zeer geleidelijk gebeuren en niet zelden storten producties bij afbouwpogingen als een kaartenhuis in. Daarnaast ontslaat domperidom je niet van het feit dat je voor een groter aanbod een grotere vraag moet creëren. Het is dus geen quick fix. Als je wilt starten met domperidom, kun je het beste begeleiding vragen van een lactatiekundige.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:40:01 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123683102
Ik heb het een poos gebruikt toen leyla ook nachten bij d'r vader ging slapen en ze nog aan de borst was. Ik kreeg de productie door stress en gedoe ook niet meer op peil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 23:52:23 #119
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_123687443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:25 schreef Juud79 het volgende:

(Ik kan ook gewoon niet ophouden met lezen en posten hier he, ook al voed ik sinds Dec niet meer...het boeit me gewoon teveel om het los te laten) :)
(ik voed al veel langer niet meer) ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:44:45 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123692479
Waar kun je afkolfsetjes kopen?
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:46:35 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123692506
Wup ik was aan het lezen over tweeling voeden en vandaar dat ik er op kwam maar ook zei overleg met LK :)
Zelf zomaar proberen zou ik ook niet doen .
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:18:23 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123692989
Wup, bedankt voor de kritische noot! Zal inderdaad niet zelf gaan uitproberen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:18:37 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123692994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Wup ik was aan het lezen over tweeling voeden en vandaar dat ik er op kwam maar ook zei overleg met LK :)
Zelf zomaar proberen zou ik ook niet doen .
:*
pi_123695421
Kyara dikke :* vind het echt zo knap

Estrys hoe gaat het nu?

*O* hier eindelijk waardering vanuit de omgeving dat ik al bijna 10mnd bv geef *;
(ondanks 2x BO enz)
pi_123695604
Het gaat vandaag alweer beter. Het was denk ik een beetje de combi veeleisende kleuter en ontevreden baby die me even tot een inzinking dreven. :)

Je mag heel trots zijn op jezelf! 10 maanden is echt super knap.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_123695900
Estrys
Goed om te horen, lijkt me ook erg pittig als je 2kindjes hebt.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:55:12 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123696935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:44 schreef Kyara het volgende:
Waar kun je afkolfsetjes kopen?
Thuiszorgwinkel of online?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123697291
Mijn dreumes had vannacht krampen en normaal leg ik haar dan aan.. Maar ze wilde niet meer.. Had al 2 weken niet gedronken (zijn al een paar maanden aan het wel/niet voeden hihi) maar ze wilde niet eens meer proberen. Ik in paniek, hoe moet ik de nachtelijke spookuurtjes nu oplossen?
Het is echt, echt voorbij nu... ;( Maar wel ruim 1,5 jaar gevoed!
  woensdag 6 maart 2013 @ 12:08:17 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123697336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:06 schreef Sannne het volgende:
Mijn dreumes had vannacht krampen en normaal leg ik haar dan aan.. Maar ze wilde niet meer.. Had al 2 weken niet gedronken (zijn al een paar maanden aan het wel/niet voeden hihi) maar ze wilde niet eens meer proberen. Ik in paniek, hoe moet ik de nachtelijke spookuurtjes nu oplossen?
Het is echt, echt voorbij nu... ;( Maar wel ruim 1,5 jaar gevoed!
Slokje water.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 maart 2013 @ 12:16:43 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123697572
@Sannne, ik vond dat ook even wennen in het begin, ook al heeft Lientje wel d'r speen en knuffels als troost.
Ik zou bij buikpijn wat warme melk of thee of een kruikje maken en als het erg is gewoon een zetpil. Hier is tot nu toe d'r speen en bij ons liggen genoeg, behalve toen ze ziek was.
pi_123697740
Ik heb haar bij mij gelegd en toen viel ze wel in slaap. Uiteindelijk wel terug gelegd in haar bed.. Maar iets drinken kan ik wel proberen ja..
pi_123697745
Wat was die borstvoeding toch verdomde handig :D
pi_123697944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:06 schreef Sannne het volgende:
Mijn dreumes had vannacht krampen en normaal leg ik haar dan aan.. Maar ze wilde niet meer.. Had al 2 weken niet gedronken (zijn al een paar maanden aan het wel/niet voeden hihi) maar ze wilde niet eens meer proberen. Ik in paniek, hoe moet ik de nachtelijke spookuurtjes nu oplossen?
Het is echt, echt voorbij nu... ;( Maar wel ruim 1,5 jaar gevoed!
Lijkt me ook lastig inderdaad! Mooi hoor, 1,5 jaar _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123698254
Had graag de 2 jaar gehaald, maar vind het wel mooi zo, zij besloot zelf!
pi_123698262
Kyara, ik heb een paar keer domperidon gebruikt om mijn productie te verhogen (de eerste keer op advies van kinderarts en lk, later heb ik het wel op eigen initiatief gedaan) en dat werkte erg goed (in combi met extra kolven / clusterkolven). Afbouwen heb ik langzaam gedaan en is steeds gewoon gelukt.

Tijdens I.'s griep heb ik het ook weer gebruikt (hij wilde lange tijd niet drinken en ik merkte pas na een paar dagen dat mijn productie daardoor erg was teruggelopen) maar ik denk dat ik dit keer iets te snel ben met afbouwen. Had eerst overproductie en verstopte melkkanaaltjes, dus heb I wat sneller afgebouwd. Maar vannacht opeens wel erg weinig stuwing. Dus weer even terug.

Lastige is ook dat I. vaker aanleggen om de productie te verhogen niet meer werkt, hij wil gewoon echt niet vaker drinken. Het is een gevecht om hem voldoende vocht te geven, niet leuk. Uit de fles / tuitbeker / gewone beker wil hij ook niet drinken, anders denk ik dat ik de bv afgebouwd had. Nu modderen we maar door, anders ben ik bang dat hij veel te weinig binnenkrijgt :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123699560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:06 schreef Sannne het volgende:
Mijn dreumes had vannacht krampen en normaal leg ik haar dan aan.. Maar ze wilde niet meer.. Ik in paniek, hoe moet ik de nachtelijke spookuurtjes nu oplossen?
Het is echt, echt voorbij nu... ;( Maar wel ruim 1,5 jaar gevoed!
Sanne, 1,5 jaar voeden is super. Gewoon zoals je hebt gedaan, knuffelen en bij je houden. Mamaliefde en warmte helpt vast ook heel goed. Ken het gevoel wel, heb mijn grote knul 18/ 19 maanden bv gegeven, hij wilde toen ook niet meer. Later vond ik het wel jammer dat ik de 2 jaar niet had gered.

Kyara en Phaidra idd wel voorzichtig met die Domperidon. Ik belde toen mijn uk 7/ 8 maanden was met iemand van lll. Die vond Domperidon geen goede optie meer, omdat hij al zo oud was en ook al bijvoeding en ander drinken kreeg. Ik begrijp jouw ook wel Phaidra, uitdroging is geen alternatief. Wat voor vocht heb je al aangeboden?

Estrys, fijn dat het beter gaat, is ook moelijk bv met 2 kindjes aan het begin.

Kyara, de kolfsets kun je ook online krijgen, even ernaar googelen.

Zoe, ja hier ook bijna 10 maanden bv. Zaterdag is de grote mijlpaal bij ons.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123699787
Tinu: water en diksap, bv koud uit de koelkast.. Sowieso doe ik extra bv door gepureerd fruit en geprakte hap 's avonds. En in de ochtend krijgt hij pap, maar dat zijn nog maar kleine porties. Na 50 ml lepelen heeft hij er meestal wel genoeg van.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123699894
Phaidra, water, diksap en thee wilde hier ook niet zo. Misschien rijstemelk eens proberen of koemelk als het geen probleem is met allergie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:33:48 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123699990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Sannne het volgende:
Had graag de 2 jaar gehaald, maar vind het wel mooi zo, zij besloot zelf!
Psies, en dat is vooral heel erg fijn, dat ze het zelf besluiten, vind ik. :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:46:23 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123700407
phaidra, mss fruit mte veel vocht erin? Kiwi (is wel allergeen, dus weet niet of je dat wil onder 1 jaar), mandarijnen, komkommer, zoiets?

kyara, heb je al een lk bereikt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_123700785
Sannne wauw 1,5jr!
Bv is idd handig als troostmoment, op sommige momenten ben ik erg dankbaar voor bv :+

Phaidra
Wat lastig dat het zo gaat! Hoe doe je dat als jij weg bent (werk oid) ?
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:15:53 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123701379
Lll nog niet kunnen bereiken maar nu wel een kindje aam de borst O+
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:43:42 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123702207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:
Lll nog niet kunnen bereiken maar nu wel een kindje aam de borst O+
Voor dat laatste doen we een welgemeende jompel! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:48:23 #144
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123702338
Ik heb een volledige medela kolfset liggen. De bovenste. Iemand interesse? Kost nieuw 36 euro (slik). Tientje excl verzenden?
www.medela.com/BX/nl/brea(...)p-sets-home-use.html
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:48:45 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123702354
Goed man Kyara!
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:51:16 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123702421
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:48 schreef becky27 het volgende:
Ik heb een volledige medela kolfset liggen. De bovenste. Iemand interesse? Kost nieuw 36 euro (slik). Tientje excl verzenden?
www.medela.com/BX/nl/brea(...)p-sets-home-use.html
Graag!

Ik pb je later vandaag even ok?

Hoe gaat het bij jou?
pi_123702435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:58 schreef Zoë23 het volgende:
Sannne wauw 1,5jr!
Bv is idd handig als troostmoment, op sommige momenten ben ik erg dankbaar voor bv :+

Phaidra
Wat lastig dat het zo gaat! Hoe doe je dat als jij weg bent (werk oid) ?
hij krijgt flesjes op het kdv, maar drinkt in totaal maar 150-250 op een dag (van 7.30 tot 17.30). Ze proberen soms ook een beker, maar dat snapt hij nog niet zo goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123702448
Kyara *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123702460
Becky, hoe gaat het?
pi_123702478
Kyara O+ *O*
pi_123703669
Phaidra
Lastig -O- hier hetzelfde probleem
Water vind ze wel erg lekker uit tuitbeker of bekertje/lepel maar verslikt zich er snel in. Koude bv wil ze heel soms wel, maar verder echt niets

Kyara wat fijn! O+
pi_123706357
Kyara, wat geweldig!
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:26:27 #153
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123706384
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Graag!

Ik pb je later vandaag even ok?

Hoe gaat het bij jou?
is goed!

Hier helemaal gestopt met de bv. Ben er ook met kolven binnen 12 dagen klaar mee, van 8 tot 10 voedingen per dag naar niks. :'(

Heb het nog heel even geprobeerd, hypoallergeen en glutenvrij, tenminste dat was de bedoeling maar toen had ze al wat flesvoeding gehad. Ik moest er in een ochtend vier keer aanleggen voor een voeding en daarna dronk ze nog 100 ml flesvoeding. Klaar was het met de borstvoeding.
Het komt zeker nog wel voor dat ik met tranen in mijn ogen de fles geef. Ik vind het echt heel erg. Nooit meer een kindje aan de borst. :'(
Maar ik heb er een blije vrolijke tevreden baby voor terug en dat is me heel veel waard.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:39:04 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123706853
becky, wat vervelend voor je dat je de borstvoeding niet op een fijne manier hebt kunnen afsluiten. :*
Maar wel heel fijn dat je jongste zo goed opknapt van de HA-voeding.
:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_123707431
Becky wat jammer dat je het niet op jouw manier hebt kunnen afronden. :* (ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.)

Maar wat heerlijk om te lezen dat je een blije tevreden baby ervoor in de plaats hebt gekregen. O+
  woensdag 6 maart 2013 @ 17:32:10 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123708644
Ik elk geval fijn dat de voeding die ze nu heeft haar wel tevreden maakt. Toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 maart 2013 @ 17:45:21 #157
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123709105
Becky wat fijn dat je meisje nu gelukkig is O+ :*

Ik lig met griep op de bank -O- .
pi_123709792
Becky wat ontzettend rot dat je de bv op moest geven om een tevreden meisje te krijgen ;(. Sterkte
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123715747
Becky jammer dat je de bv niet op je eigen manier hebt kunnen afsluiten. Maar wel fijn dat je nu een vrolijkere baby hebt. :*
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:17:08 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123716184
Becky :* wat fijn dat ze beter in haar hum is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123716196
Kyara *O* voor het meisje aan de borst.

Becky, wat vervelend, dat je de bv op moest geven. Kan me voorstellen, dat dat moelijk is. Fijn om te horen, dat je meisje nu vrolijker is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:18:26 #162
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123716241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik elk geval fijn dat de voeding die ze nu heeft haar wel tevreden maakt. Toch?
Dat is helemaal waar. Daarom is het ook het beste voor mijn meisje. Maar dat neemt niet weg dat het mij (en mijn hormonen) toch wel wat verdriet doet. Ze krijgt nu neocate. Voeding op basis van aminozuren.
pi_123716819
Becky :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_123716939
Wat verdrietig Becky! Maar je hebt het toch wel mooi gedaan, hopelijk denk je ook terug aan fijne momentjes!
pi_123717756
Vanmiddag bij de lk weer even gewogen en hij heeft best weer wat ingehaald *O*

Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:13:51 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123719458
Becky wat fijn dat je meisje nu wel tevreden is maar wat ontzettend jammer dat het op deze manier gaat. :*

Pessie, beterschap! :*

Phaidra, fijn dat hij weer wat ingehaald heeft! *O*

Voeden van D. ging vanmiddag super! Ze heeft een half uurtje gedronken en redde het daarmee tot de volgende voeding *O* . Daarna ook nog even gekolfd en daar ook nog 1 voeding uit kunnen halen (borst waar ze uuit had gedronken was bijna leeg). Vanavond J. ook nog aan de borst gehad. Ging ook goed maar zij is wat onrustiger. Ze had ook de pech dat grote broer overstuur wakker werd en dat ik haar even af moest koppelen om hem te troosten. Hopelijk redt zij het ook tot de volgende voeding. Kolven wacht ik nu even mee want zere tepels.
pi_123720904
Phaidra, fijn dat hij het weer ingehaald heeft. Loop je nu bij de lk, dat je daar hebt gewogen en niet bij het cb?

Kyara, fijn dat je beide meisjes aan de borst had. Ik hoop dat J het ook tot de volgende voeding redt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123721230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:33 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, fijn dat hij het weer ingehaald heeft. Loop je nu bij de lk, dat je daar hebt gewogen en niet bij het cb?

Kyara, fijn dat je beide meisjes aan de borst had. Ik hoop dat J het ook tot de volgende voeding redt.
Mijn cb heeft geen weeguurtje, dan moet ik bellen voor een aparte afspraak en daar doen ze best moeilijk over. De lk heeft op woensdagmiddag gratis inloopspreekuur, dus dat is wat makkelijker :).

Kyara, helemaal top ^O^. Fijn zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:44:41 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123721578
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:18 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Daarom is het ook het beste voor mijn meisje. Maar dat neemt niet weg dat het mij (en mijn hormonen) toch wel wat verdriet doet. Ze krijgt nu neocate. Voeding op basis van aminozuren.
Das dan een zorg voor later waar ze nou zo op reageert. Voor nu heb je eindelijk een tevreden meisje. Dat is ook veel waard. Ik snap je verdriet. Het is ook gewoon klote dat het is zoals het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123722063
Lieve Becks :* dikke knuffel voor jou. Dat valt ook helemaal niet mee, het is echt de afsluiting van een periode, een fase in je leven. Zwanger zijn, kindjes krijgen. Met borstvoeding kun je daar nog even aan vasthouden.
Ze is gelukkig nog steeds klein en ze vindt nog steeds niets fijner dan bij jou te liggen, je stem horen, haar melk binnen krijgen en meer van dat. Het is wel vreselijk jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik ben blij voor je dat je een blij rustig meisje ervoor terug hebt gekregen, en vanaf hier bergopwaarts!

Mijn CB heeft ook geen weeguurtje, wel een inloopspreekuur maar daar mag je niet inlopen om te wegen. Ik wilde laatst een afspraak maken voor de 2 jaar controle (2 jaar 3 mnd hier), en die wilde ik graag vóór de ziekenhuisafspraak hebben, zodat we een recente weging en dergelijke hadden.
Nou nee dat kon echt niet gecombineerd worden, ik moet nu met 2 jaar en 2 maanden op afspraak komen bij de arts voor wegen/meten, en bij 2 jaar en 3 maanden bij de wvk :')
Herhaald dat ik echt alleen wilde meten en dat die afspraak niet hoefde, nee er moest echt een afspraak bij met de arts, die uitslagen moeten wel geinterpreteerd worden.
Ehm... welk stukje van "meting voor de afspraak bij de kinderarts van morgen" snapte je niet? :o
:)
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:14:01 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123723320
Wat enorm fijn Becky, dat je baby zich nu zoveel fijner voelt. Hopelijk geldt dat voor jou ook snel!

Vraag voor de kenners/ervaringsdeskundigen. Ik heb besloten om toch te gaan afbouwen/stoppen. Met behulp van diverse schema's op internet (de adviezen wisselen nogal) in combinatie met mijn eigen wensen, heb ik zelf een schema opgesteld. Ik ben sinds zaterdag bezig, en heb voeding 2 laten vallen. Dat gaat prima, maar nu ik de volgende voeding wil kiezen wil ik toch even voor de zekerheid overleggen. Lijkt jullie dit een logisch schema?

pi_123733531
Wat apart dat die cb's zo moeilijk doen. Ik dacht ook dat weeginloopspreekuur een standaard iets was bij alle cb's.

Spees, heb zelf nooit voedingen afgebouwd maar tot nu toe altijd mijn kind laten doen, wel kolven afgebouwd 2-3 weken geleden. Ik dacht dat er aangeraden wordt om het om en om te doen bv en fv zo lang mogelijk. Dan zou je op 12 maart voeding 5 beter kunnen wisselen met voeding 6. Maar ik laat het laatste woord over aan de echt deskundigen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123733958
Spees. Je moet rekenen dat je een voeding afbouwd, en dan 3 dagen dat schema volgt. Hou je borsten in de gaten met stuwing ed. Als jr borsten gewent zijn aan een voeding minder, dan bouw je de volgende af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:13:42 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123734092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
Wat apart dat die cb's zo moeilijk doen. Ik dacht ook dat weeginloopspreekuur een standaard iets was bij alle cb's.

Spees, heb zelf nooit voedingen afgebouwd maar tot nu toe altijd mijn kind laten doen, wel kolven afgebouwd 2-3 weken geleden. Ik dacht dat er aangeraden wordt om het om en om te doen bv en fv zo lang mogelijk. Dan zou je op 12 maart voeding 5 beter kunnen wisselen met voeding 6. Maar ik laat het laatste woord over aan de echt deskundigen :)
Ik heb daarover getwijfeld, maar omdat die voeding midden in de nacht valt, zou ik liever dan BV geven, en de voeding vóór de nacht KV. Ik vroeg me ook af of dat kan omdat je zo niet echt om en om doet, maar op (ik meen) borstvoeding.com stond ook een voeding na elkaar in het schema op een gegeven moment.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 07:57 schreef Ticootje het volgende:
Spees. Je moet rekenen dat je een voeding afbouwd, en dan 3 dagen dat schema volgt. Hou je borsten in de gaten met stuwing ed. Als jr borsten gewent zijn aan een voeding minder, dan bouw je de volgende af.
Ja precies, ik merkte de eerste dag best wel wat stuwing, de dagen erna meteen al minder. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat dat met volgende voedingen iets minder snel gaat. Ik heb nu per voeding vijf dagen aangehouden in dat schema, maar in de praktijk kan ik beter naar mijn lichaam luisteren wanneer de volgende mogelijk is.
pi_123739600
Egopost: ik ben weer aan het werk en aan het kolven. Probleem is echter dat ik met moeite drie voedingen kolf en het steeds lastiger lijkt te worden. En het is pas dag drie.

Ik kolf drie keer op een werkdag op de momenten dat hij normaal drinkt, er staat een prachtige kolfkamer tot mijn beschikking, ik heb de tijd ervoor en ik kijk tijdens het kolven naar foto's van mijn fantastische baby op mijn telefoon. Toeschietreflex(en): check.

De nood is nog niet aan de man en op zich ligt er ook voldoende reservevoeding in de diepvries, maar ik wil eigenlijk voorkomen dat ik structureel mijn voorraad ga moeten aanspreken. Ook wil ik liever gewoon 'makkelijk' een voeding bij elkaar kolven dan dat huidige gesprokkel met een aantal keer kant wisselen. Wat kan ik doen om mijn productie een beetje te verhogen?

Het liefst zou ik overigens zelfs drie voedingen willen verzamelen in twee keer kolven, maar dat zie ik voorlopig helemaal niet gebeuren.
pi_123739789
Becky, ik sluit me aan bij het bovenstaande. Wat enorm fijn dat I. nu een gelukkigere baby is. En hoewel dat je doel was, blijft het gewoon shit als je moet stoppen omdat jouw bv niet de beste voeding voor haar bleek te zijn. Tuurlijk heb je daar verdriet van, ik kan het me helemaal voorstellen. :*

En een ^O^ voor Kyara, ik vind het zo stoer dat je zoveel energie stopt in het zelf voeden van je meiskes. Heel knap! Genoeg mensen die er niet eens aan begonnen waren in jouw situatie. Hoe gaat het met jouzelf?
pi_123741936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:41 schreef Mineola het volgende:
Egopost: ik ben weer aan het werk en aan het kolven. Probleem is echter dat ik met moeite drie voedingen kolf en het steeds lastiger lijkt te worden. En het is pas dag drie.

Ik kolf drie keer op een werkdag op de momenten dat hij normaal drinkt, er staat een prachtige kolfkamer tot mijn beschikking, ik heb de tijd ervoor en ik kijk tijdens het kolven naar foto's van mijn fantastische baby op mijn telefoon. Toeschietreflex(en): check.

De nood is nog niet aan de man en op zich ligt er ook voldoende reservevoeding in de diepvries, maar ik wil eigenlijk voorkomen dat ik structureel mijn voorraad ga moeten aanspreken. Ook wil ik liever gewoon 'makkelijk' een voeding bij elkaar kolven dan dat huidige gesprokkel met een aantal keer kant wisselen. Wat kan ik doen om mijn productie een beetje te verhogen?

Het liefst zou ik overigens zelfs drie voedingen willen verzamelen in twee keer kolven, maar dat zie ik voorlopig helemaal niet gebeuren.
Je kan 's avonds eventueel een extra keer kolven. Dat heb ik in het begin ook vaak moeten doen.

Dubbelzijdig kolven is trouwens ook nog een optie. Dat schijnt een hogere opbrengst te geven.

Mijn ervaring is dat het na een tijdje makkelijker ging. Het is toch gewoon wennen, weer werken en kolven. Dat kan invloed op je productie hebben. Drie voedingen in 2x kolven is mij echter nooit gelukt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:00:57 #178
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123742201
Becky :* :* je hebt gedaan wat het beste is voor je meisje en dat ging ten koste van je eigen 'wensen'. Dat is bagger, maar desalniettemin ook een mooi bewijs dat Isabel blij mag zijn met zo'n mama O+ :*

Kyara, ik neem een driedubbele pet voor jou af. Wow. Ik hoop dat je het voor elkaar kan boksen allemaal!!

En ik heb vandaag een telefonisch consult gehad met een lactatiekundige om het stoppen met het tepelhoedje en het flesweigeren nog eens te bespreken. Qua flesweigeren gaan we Isabel's aversie voor de fles proberen te doorbreken door deze even te laten en eventueel eens een lepeltje of een antilekbeker zonder antilek te proberen. Ze associeert de fles waarschijnlijk met de pijn in haar mondje door de spruw en dat moet er even uit.

Qua pijn bij het voeden, tepelhoedje en ook de spruw vroeg ze of er wel eens naar Isabels tongriempje is gekeken. Kinderen met een te kort tongriempje hebben grotere kans op spruw, omdat ze hun tongetje niet goed schoon kunnen houden. Toen ik zei dat ze wel een deukje aan het puntje van haar tong heeft, maar dat ze volgens de vk geen te kort maar een te stug tongriempje heeft en dus niet te klieven is riep ze meteen dat ik wel langs mocht komen voor een second opinion omdat ze dat maar een vaag verhaal vond (de inkeping aan de bovenkant van haar tong vond ze een erg sterke indicatie dat deze wel te kort is). Dus nu rij ik morgen even naar Delft, ik ben enorm verbaasd, als het toch gekliefd kan worden en het voeden helemaal pijnloos zou worden is dat meer als ik ooit zou verwachten :o *O*
3!
pi_123766908
Inca, succes voor morgen! Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Pvoess, heb jij nog kunnen kijken naar die Medela ringdeksels? Zou echt heel fijn zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123767665
Dikke hieperdepiep hoera voor goede hulp, Inantrix!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 06:47:49 #181
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123777478
Zeker weten! Tegelijk ben ik, indien het tongriempje wél te kort is, ook wel een beetje boos op de vk die ons dan zo lang heeft laten worstelen door dat tongiempje, met nota bene spruw tot gevolg ook nog :( áls het zo is dus. Hetgeen ik ergens toch hoop :@
3!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:13:55 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123777975
becky, een vrolijke blije baby is het allerbelangrijkste. :*
wat niet wegneemt dat het heel verdrietig is om zo afscheid te moeten nemen van iets wat je belangrijk vindt

Mineola, geef jezelf ook wat tijd hè? Zoals je zelf al zegt: je zit pas op dag 3. Probeer eerst even te wennen aan alles :*

Inca, stiekem hoop ik met je mee dat het dan toch het tongetje is :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:26:52 #183
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123778139
Thnx Asy :*

Hoewel ik dít (van borstvoeding.com) ook weer niet erg bemoedigend vind klinken:

"In sommige gevallen is de tongriem dik en vlezig. Dan is een frenotomie niet voldoende en moet er een grotere ingreep plaatsvinden (frenectomie) of met behulp van Z-plastiek. Dit gaat onder narcose. Er moet dan ook worden gehecht. De arts verwijst hiervoor door naar een kno-arts, kaakchirurg of (kinder)chirurg."

;(
3!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:32:24 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123778212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:26 schreef Incantrix het volgende:
Thnx Asy :*

Hoewel ik dít (van borstvoeding.com) ook weer niet erg bemoedigend vind klinken:

"In sommige gevallen is de tongriem dik en vlezig. Dan is een frenotomie niet voldoende en moet er een grotere ingreep plaatsvinden (frenectomie) of met behulp van Z-plastiek. Dit gaat onder narcose. Er moet dan ook worden gehecht. De arts verwijst hiervoor door naar een kno-arts, kaakchirurg of (kinder)chirurg."

;(
Ga nou niet googlen, maar laat eerst die lk eens kijken. Als je gaat googlen, vindt je nog wel 30 oorzaken waarvan de een nog erger als de ander.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:37:40 #185
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123778277
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ga nou niet googlen, maar laat eerst die lk eens kijken. Als je gaat googlen, vindt je nog wel 30 oorzaken waarvan de een nog erger als de ander.
Ik was eigenlijk niet aan het googlen, ik zocht adressen waar ik eventueel heenkan voor het klieven en toen kwam ik hierlangs. Omdat die vk 'te stug, maar er valt niets te klieven' had gezegd valt het me op.. Maar ik zie wel.
3!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:46:34 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123778422
Inca, ga je vanochtend nog bij de lk langs? Fijn dat je goede begeleiding krijgt!

Gister heb ik D 2x kunnen voeden en J 1x. D drinkt voldoende om het uit te houden tot de volgende voeding. J lukt dat nog niet, zij drinkt sowieso wat onrustiger (veel loslaten enzo). Ik vind het dus vooral heel fijn om D aan de borst te hebben. En dan ben ik eigenlijk ook wel heel erg trots. Als J ook goed en rustig drinkt is de volgende stap oefenen met tegelijk aanleggen. Sowieso hebben ze ook nog hun flesjes nodig omdat daar nog een Breast milk fortifier door heen moet (zitten ze alsnog aan de nutrilon ;) ). Productie is trouwens zelf ook toegenomen door het extra aanleggen. Moet dan wel meteen erna ook de rest afkolven (soms pijnlijk) om nog een voeding bij elkaar te sprokkelen.
pi_123780037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:46 schreef Kyara het volgende:

Gister heb ik D 2x kunnen voeden en J 1x. D drinkt voldoende om het uit te houden tot de volgende voeding. J lukt dat nog niet, zij drinkt sowieso wat onrustiger (veel loslaten enzo). Ik vind het dus vooral heel fijn om D aan de borst te hebben. En dan ben ik eigenlijk ook wel heel erg trots. Als J ook goed en rustig drinkt is de volgende stap oefenen met tegelijk aanleggen. Sowieso hebben ze ook nog hun flesjes nodig omdat daar nog een Breast milk fortifier door heen moet (zitten ze alsnog aan de nutrilon ;) ). Productie is trouwens zelf ook toegenomen door het extra aanleggen. Moet dan wel meteen erna ook de rest afkolven (soms pijnlijk) om nog een voeding bij elkaar te sprokkelen.
En terecht! Hoe stoer is dat, gewoon je tweeling voeden O+ Fijn dat het zo goed gaat!

Bedankt voor de tips Phaidra en Asyniur. 's Avonds thuis nog wat kolven is een goed idee. Ik had me niet zo gerealiseerd dat ik ook gewoon moet wennen aan het nieuwe ritme met werk en thuis, tot ik het mezelf gister opeens tegen een collega hoorde zeggen :) We gaan het zien, het komt (hopelijk) vast goed! Ik schrok alleen nogal omdat ik per dag mijn kolfopbrengst zag teruglopen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:10:25 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123787084
Kyara, met recht trots hoor! O+
pi_123840591
Vandaag 10 maanden bv *G*. Ben daar toch wel weer erg trots op.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123841370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
Vandaag 10 maanden bv *G*. Ben daar toch wel weer erg trots op.
Terecht! *O*
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:22:37 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123846017
En terecht Tinu! *O*

Zoe, hoe gaat het met jou?
pi_123856637
Helaas heb ik mijn eerste borstontsteking te pakken. Hoe lang duurt dat ongev?eer
  zondag 10 maart 2013 @ 09:59:42 #193
258612 nytar
boys boys boys
pi_123856852
Als je ab haalt bij de dokter voel je je binnen 24 een stuk beter, met 48 uur weer "goed"
pi_123856908
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:59 schreef nytar het volgende:
Als je ab haalt bij de dokter voel je je binnen 24 een stuk beter, met 48 uur weer "goed"
fijn! Ik ga zo naar de dokterspost omdat ik al 24u koorts heb.

Ik twijfel of ik de bv zal gaan afbouwen.. F is nu 5,5maand. Ik heb veel stress en kom niet bijgekolfd. Ook twijfel ik nog altijd aan de kwaliteit van mijn melk (waterig). Het kolven vind ik vervelend. Is het mogelijk om bijv alleen sochtends bv te geven? En de andere voedingen de fles?
  zondag 10 maart 2013 @ 10:20:13 #195
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_123857168
Antwoord van een lurker:

Ik deed dat met 5,5 maand en binnen twee weken had ik vrijwel geen melk meer. Bij mij kon het dus niet.
pi_123857248
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:03 schreef Kwisted het volgende:

[..]

fijn! Ik ga zo naar de dokterspost omdat ik al 24u koorts heb.

Ik twijfel of ik de bv zal gaan afbouwen.. F is nu 5,5maand. Ik heb veel stress en kom niet bijgekolfd. Ook twijfel ik nog altijd aan de kwaliteit van mijn melk (waterig). Het kolven vind ik vervelend. Is het mogelijk om bijv alleen sochtends bv te geven? En de andere voedingen de fles?
Ik vind mijn productie met bijna 9 maanden nog niet stabiel genoeg daarvoor. Ik merk al verschil nu ik twee keer kolf op een werkdag ipv drie keer. Maar het is bij iedereen anders, als je echt niet meer volledig bv wil geven kan je het uitproberen. Maar als het niet lukt, is de consequentie dat je helemaal moet stoppen. Dat moet je je wel realiseren :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123861642
Borstvoeding te waterig is een fabeltje. Wat je ook kiest, laat dat wel met goede argumenten zijn.
pi_123862563
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:55 schreef WupWup het volgende:
Borstvoeding te waterig is een fabeltje. Wat je ook kiest, laat dat wel met goede argumenten zijn.
ja maar de kwaliteit van je bv heeft wel te lijden van stress toch? Ik heb zoveel stress dat ik kale plekken op mijn hoofd begin te krijgen en ik al 8kg onder startgewicht zit (57kg). Ik ben hier overigens wel aan aan t werken.

Als t risico is dat ik zou moeten stoppen is t me dat niet waard, want dat wil ik niet.

Ik heb wel t idee dat de bv me opvreet..
pi_123862743
Kwis beterschap voor de bo. Waar komt de stress vandaan, kun jedaar zelf wat aan doen om die af te bouwen? Je bv lijkt waterig zeg je, maar je meid kwam toch altijd goed aan of heb ik dat mis? Zie je bij haar tekenen, dat ze niet tevreden is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 10 maart 2013 @ 13:36:59 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123863547
Beterschap en sterkte Kwisted!
pi_123863991
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:18 schreef Tinuviel het volgende:
Kwis beterschap voor de bo. Waar komt de stress vandaan, kun jedaar zelf wat aan doen om die af te bouwen? Je bv lijkt waterig zeg je, maar je meid kwam toch altijd goed aan of heb ik dat mis? Zie je bij haar tekenen, dat ze niet tevreden is?
ze is wel tevreden. Ze drinkt 240ml uit de fles. Maar ik krijg gemiddeld maar 180ml per keer gekolfd en ik ga in april van 24u 32u werken.
Ze komt wel aan, maar t blijft n slank ding.
  zondag 10 maart 2013 @ 14:32:01 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123866358
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:46 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ze is wel tevreden. Ze drinkt 240ml uit de fles. Maar ik krijg gemiddeld maar 180ml per keer gekolfd en ik ga in april van 24u 32u werken.
Ze komt wel aan, maar t blijft n slank ding.
Ik neig eerder naar overproductie en mijn kinderen zijn ook slank.
Waar ben je zo gestresst van dan? Alleen van de voeding? Want dan kun je het tekort aanvullen met wat kv? Dus 180ml bv en 60kv.
Als het is om andere dingen gaat, moet je daar naar kijken. :*
  zondag 10 maart 2013 @ 15:05:33 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123867933
Heeft iemand ervaring met infacol? Ik vind die krampjes echt stom. Ze wordt steeds krijsend wakker ipv gelukkig zoals een week geleden. Ze huilt dan zo hard dat ze half verteerde voeding teruggeeft. Is infacol juist af te raden of aan te raden?
pi_123868334
Kwisted
Beterschap :* BO is erg erg erg vervelend :(

S is ook slank, helemaal vergeleken met fv kindjes in mijn omgeving maar daar trek ik me niets van aan. S is vrolijk en ontwikkeld zich goed.
Ik eet veel per dag anders val ik ook af, eet je voldoende?
En stress komt dat door de bv of door andere dingen?
Mijn melk oogt ook waterig, en soms vol. Verschilt per keer

Kyara
Hier gaat het redelijk, heb als ik S optil nog wel pijn :? En vanmorgen erge stuwing in Rborst en bultjes in Lborst -O-
Voel me er onprettig bij.. Wil niet nog een x een BO

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 10-03-2013 15:21:56 ]
pi_123868738
Pessie,

wij hebben voor T wel infacol gebruikt, best lang ook nog. Hier hielp het duidelijk, als ik het een keer vergeten was voor de voeding en alsnog gaf als hij krampjes had en heel hard gilde van de pijn, werd het hanteerbaarder.
Op zich horen krampjes erbij, maar als kindjes zo ontzettend verdrietig van de pijn zijn elke keer, vind ik het geen probleem om daar een 'medicijn' voor te gebruiken.

Kwisted, mijn bv ziet er ook waterig uit als ik kolf, dat zegt volgens mij maar weinig over hoeveel vet er in zit. Mijn bolle groeit er prima op.
Kun je een keer extra kolven op een dag, of misschien in het weekend met live voeden en kolven je productie verhogen?
Als je denkt dat het met je voeding/ het borstvoeden niet ok gaat, schakel dan een LK in, die kan je meer vertellen!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123868908
Pessie naar mijngevoelhielpinfacol hier soms wel goed. Verder hielp de cosy bag kruik bij ons erg fijn.

Zoe, S. Lekker lang en vaak laten drinken. Hoop dat dat helpt of anders nog kolven of onder warme douche mee masseren.ik duimdat het genn bo wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123869714
Urgh, ik heb al een paar dagen stuwing rond een voedingstijd.. Herkenbaar? Ik ga er zelfs weer van lekken :P
T is nu 4 mnd, wordt het drinkgedrag dan anders oid?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 10 maart 2013 @ 15:55:30 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123870038
Wat ik bizar vind is wel dat ze vrijdag voor het eerst rotkrampen had bijna de hele dag nadat ik woensdag en donderdag griep had en ze sindsdien gewoon niet meer zo happy lijkt en dus echt krampen heeft. Het breekt mn hart als ik hoor hoe ze krijst en zie dat ze pijn heeft. Ik weet gewoon echt heel weinig van krampjes, Nathan had dit niet. Wel eens als ik iets at wat hij niet leuk vond maar verder niet.

Oh ja, ik lek nog steeds niet :P
pi_123871648
Hier geen veranderingen Morretje, eerder te weinig eigenlijk, maar dat zal wel komen doordat ik ziek ben.
pi_123872370
Dankjewel allemaal voor de adviezen. Geeft me weer goede moed.
Goed om te horen dat jullie melk ook waterig oogt. En wat jij zegt zoe, fv babys lijken veel boller..
De stress komt omdat ik de lat te hoog leg in mijn leven.. Alles perfect willen doen.
Ik probeer goed te eten, maar mijn prioriteiten moeten wat aangepast worden. Ik kan goed sochtends voor 9u het hele huis al gepoetst hebben, omdat ik van 10 tot 17u aan een stuk door visite heb die fleur willeb zien. En dan savonds nog met vriendinnen afspreken omdat ik dat ook bij probeer te houden.
Maar dat is nu klaar!
pi_123873700
Pessie -O- krampjes

Dankje Tinu :(

[ Bericht 25% gewijzigd door Zoë23 op 11-03-2013 09:56:55 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 21:46:56 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123887076
Zoe, hopelijk is het snel weer helemaal beter :*

Kwisted, hoop dat hier uit gaat komen, dat kan je echt helemaal opbreken. Verder wat Zoe zegt.

Mijn meisje wil vanavond alleen maar aan de borst. Dan laat ze los en valt ze in slaap maar eenmaal in bed is het weer niet goed. Zuslief slaapt overal doorheen. Morgen toch maar de ka bellen voor een recept voor kv. Ik krijg het niet bijgekolfd. Ze zijn ook weer 10 cc omhooggegaan en de vriezer is leeg. Voel me enorm onder druk staan en op een avond zoals nu kan ik niet lekker relaxen met een baby aan de borst maar mak ik me vooral druk dat ik nu niet kan kolven om de volgende voeding bij elkaar te sprokkelen (bij wijze van, heb wel een mini voorraadje). Tepels doen ook pijn van al dat gekolf.

Maar toch voelt het als falen.
pi_123887612
Zou het niet goed zijn voor je productie? als de kleintje zo clustert/regelt?
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123887614
Kyara, even dikke :*, je faalt echt niet. Je geeft alles wat je kunt voor je meiden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 10 maart 2013 @ 22:02:57 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123888143
Ik hoop het bitterend. Maar ik loop ook een beetje tegen te tijdgebrek aan om te kolven. Wil toch binnenkort zonder hulp oor 3 kindjes zorgen en dan is het wel lastig m 6 a 7 keer te kolven en ook nog 3 voedingen (1 kind) live te doen. Kolven met M er bij was geen succes. Die probeert de snoertjes los te trekken en blijft aan mijn been hangen en zo.
pi_123888312
Ah zo, ik snap het :* ik hoop dat je wel gewoon live kan blijven voeden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:09:31 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123888509
Ja, dat is wel de planning. En blijf ook zeker wel kolven hoor :Y
  zondag 10 maart 2013 @ 22:17:34 #218
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123889064
@kyara, ik ben zo trots op je, je doet het zo goed allemaal en denkt na over iedere stap.

Het klinkt erg als clusteren, niets bijzonders, alleen maar heel goed.
Kv in huis geeft vast wat rust, dat je weet dat je ze wat kan geven als het nodig is.

En ik las dat vooral D goed aan het drinken is bij je (was even een weekendje weg) wat enorm knap van d'r. :)
  zondag 10 maart 2013 @ 22:20:59 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123889356
Thanx, ok clusteren it is.

Denk ook dat het rust zal geven.

J. Drinkt inmiddels ook goed (die is nu is aan het clusteren). Echt wel trots op mijn meisjes
pi_123889612
Dit zal zeker helpen om je productie te verhogen :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:29:50 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123890015
Kyara als ze zo goed drinken, moet je dan nog wel zo vaak kolven?
Wel fijn dat ze inmiddels live bij je drinken. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:33:13 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123890204
Ja, ik geef 3 voedingen live maar steeds 1. Dus dan hou ik n totaal dus nog 11 voedingen over. 2 tegelijk vind ik nog geen optie, ook met M erbij.
pi_123898760
Kyara doe wat voor jou goed voelt. Geen bv geven is niet falen. Je bent een taaie tante hoor. Diep respect voor jou!
  maandag 11 maart 2013 @ 08:00:30 #224
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123899230
Wow kyara, ik vind het echt tof en knap van je ^O^ . Al 3 voedingen live, dat gaat ook de goede kant op hoor! Ze worden zelf nu steeds sterker, ik hoop dat je binnenkort steeds meer voedingen live kunt doen :*
pi_123899721
Kyara ik vind het knap van je hoor. En straks alleen gaat het je ook lukken. :*
pi_123900297
Och Kyara, wat kan het je soms dan ineens aanvliegen hè. Weet je, je doet je stinkende best en meer kun je niet doen. Je meiden krijgen zoveel mogelijk moedermelk en dat is geweldig voor ze. Ze groeien er goed door, ontwikkelen goed en worden beschermd tegen ziektes (wat natuurlijk een enorme pre is voor prematuurtjes, zeker met oudere broer die nog wel eens een virusje mee kan nemen). Je kunt trots op jezelf zijn, je bent hartstikke goed bezig. Topmama!
pi_123900939
Kyara _O_ je bent geweldig.

En kwisted, bij mij is de melk ook best waterig vaak. Beterschap met je bo.
pi_123904357
Ik heb volle melk :6

Verder wat Wup zegt :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:57:43 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123904756
Ik heb ook goede melk geloof ik. Dat zeiden ze in het ziekenhuis tenminste.

Zeg even een suffe vraag hoor. Ik wil volgende week een keertje met mijn oudste op stap maar ik kan eigenlijk niet langer dan 4 uur weg. Mijn moeder kan wel flesjes geven maar ik zit dan met kolven. Hoe doen jullie dat? Want ook al je alleen live voedt en iemand anders geeft afgekolfde melk dan zit je toch ook met ploftieten?
pi_123905691
Kyara bij mij is nu even uitstellen geen probleem, maar in het begin was dat idd stuk lastiger en ging ik gewoon niet te lang weg of kolf mee.

Ik heb ook even een vraag. Ik krijg mijn linkerkant niet leeg, is hard en pijnlijk, ik zit nu op het werk. Zou het verstandig zijn even naar kdv te rijden om M te laten proberen wegdrinken, of zou het wel tot vanavond kunnen wachten? Dilemma... :{
pi_123905814
Kyara, wat geweldig hoe jij het doet!!
pi_123905851
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:57 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook goede melk geloof ik. Dat zeiden ze in het ziekenhuis tenminste.

Zeg even een suffe vraag hoor. Ik wil volgende week een keertje met mijn oudste op stap maar ik kan eigenlijk niet langer dan 4 uur weg. Mijn moeder kan wel flesjes geven maar ik zit dan met kolven. Hoe doen jullie dat? Want ook al je alleen live voedt en iemand anders geeft afgekolfde melk dan zit je toch ook met ploftieten?
Ik ging eigenlijk gewoon niet langer dan 2/3 uur weg. Of kolf mee en koeltasje. Tegenwoordig zou het iets makkelijker zijn, vooral in de middag, maar een dag zonder kolven kan ik nog niet. Natuurlijk makkelijk gezegd als je maar 1 kind hebt, dan is het iets minder erg dat je erg aan huis/ baby gebonden bent...

Zolena, ik zou het niet afwachten tot vanavond :N. Als je borst nu al hard is, is het vragen om een borstonsteking!! Naast dat het gewoon heel pijnlijk en hinderlijk is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123906587
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zolena, ik zou het niet afwachten tot vanavond :N. Als je borst nu al hard is, is het vragen om een borstonsteking!! Naast dat het gewoon heel pijnlijk en hinderlijk is.
Dank je voor je antwoord, ik denk dat ik inderdaad toch maar ga. Het doet pijn, en pijnstiller slikken lijkt me ook geen goede oplossing.
pi_123908429
Weg verstopping *O* zelfs zonder dat ie honger had.

Hoera voor mini die sterker is dan het kolfapparaat :)

Beetje pijn doet het nog wel maar harde plek is weg.
pi_123912170
Fijn Zolena *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 maart 2013 @ 15:27:56 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123913653
Fijn Zolena!

Voorlopig maar niet langer dan 4 uur weg dus. Nou ja, M. slaapt ook nog 2 keer per dag dus veel langer dan dat trekt hij ook niet.
pi_123926056
Fijn Zolena!

Kyara, je bent een kanjer! :* En ik ging ook niet weg zonder mini. Of met kolf. Als het echt moet is er altijd wel ergens ruimte om te kolven :)

En 9 maanden BV vandaag O+ Woensdag weer wegen/meten bij het CB!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 11 maart 2013 @ 20:32:19 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123928209
Ik ging ook nooit weg zonder kind, hooguit een uurtje. Stiekem vond ik bv het ideale excuus om haar aan me vastgeplakt te laten de eerste maanden. Pas toen ze 6 maanden was gingen we een avond weg van 18.00 tot 23.00 uur, maar toen kon ze naast melk ook al een papje eten.
Hoe ik nu zal zijn weet ik nog niet, ben wel benieuwd of ik er nu makkelijker in zal zijn.
pi_123928903
Marjo, 9 maanden bv *O*

Kyara, dan maar een halve dag uitje toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123929520
Marjolijntje *O* jouw vermaanddag vandaag en ook al zo lang bv O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 maart 2013 @ 21:03:21 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123930747
Wat goed Marjolijntje *O*

Ik vind het nu vooral achteraf wel heel jammer dat het me bij M niet is gelukt om bv te geven. Zeker met een 1e heb je dan echt lekker de tijd om te knuffelen en te kroelen en lekker in bed te blijven liggen en zo O+ Nu ligt dat gewoon anders, al zou ik het willen, ik kan geen 2 kinderen aan me vast geplakt hebben terwijl er ook nog 1 rondscharrelt.

Kolf meenemen.... tja.... ik heb de medela symphony..... die neem je niet zo makkelijk mee (en ik ga ook geen kolf meenemen ls ik met M op stap ga, lijkt me ook niet zo handig :D ). Ach, dan ga ik gewoon niet langer dan 4 uur weg. Hele dag op sjouw zonder mijn meisjes is ook niet leuk.
pi_123931201
Bijna 16 maanden bv hier O-)

Kyara het zou moeten lukken hoor 4 uurtjes! geniet ervan, je tijd met M O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 11 maart 2013 @ 21:11:39 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123931354
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk :D
pi_123931412
Davinia wint :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 11 maart 2013 @ 21:18:38 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123931899
Ja, dat is waar. Is er trouwens ook iemand die 2 kinderen voedt (geen tweeling). Was GWS dat niet van plan? Die was toch ook geinterviewd door een of ander tijdschrift?
  maandag 11 maart 2013 @ 21:32:36 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123933099
@Kyara, over een paar maandjes zijn je meiden wat groter en kan Midas zelf lopen, dan heeft ie er 'nog' veel meer behoefte aan om samen met jou alleen op pad te gaan en kan je wel wat langer met hem weg. ;)

@Marjolijntje, 9 maanden bv.... *O*
pi_123933711
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is waar. Is er trouwens ook iemand die 2 kinderen voedt (geen tweeling). Was GWS dat niet van plan? Die was toch ook geinterviewd door een of ander tijdschrift?
Volgens mij wel.
Ik heb het 2 maanden gedaan, en toen kreeg ik zoveel weerzin (nursing agitation leerde ik afgelopen week) dat ik mijn grote rigoureus van de borst gehaald heb.

Ik was de eerste 5/6 maanden ook nooit zonder kind, of hooguit een uurtje (want dan was ze alweer dorstig), en dat benauwde me wel verschrikkelijk toen. Nu benauwd het me minder, maar kan ik ook niet veel langer weg. Tobias accepteert geen fles.. Ik zie het maar zo: deze periode is zo kort, laat ik er maar van genieten dat hij me nog zo vaak nodig heeft. Het wordt straks al gauw minder.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 11 maart 2013 @ 22:07:14 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123935788
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:12 schreef bitterend het volgende:
Davinia wint :D
:D
*;

Jup, 38 maanden hier. :)

Kyara, dat heet tandem nursing om twee kindjes tegelijk te voeden.
Wil je niet anders een handkolf meenemen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:19:52 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_123940040
Kyara, ik heb eventueel een handkolf voor je van Avent?

En een paar liter melk uit de vriezer :')

Ik kolf meer dan dat hij drinkt, en die 2 flessen van circa 150 ml die hij op mijn werkdag krijgt gaan er met veel moeite in. Ze leegdrinken doet hij al tijden niet.
Vandaag had hij zelfs maar 1 fles gehad, in meerdere etappes.
Live aan de borst drinkt hij ook beroerd, loopt enorm te klooien en te spelen. Dat is het 'm: hij is zo druk met ontdekken, drinken is dan maar saai, een noodzakelijk kwaad.
Dus hij drinkt eigenlijk alleen 's avonds laat en 's nachts rustig, lang en geconcentreerd.

En intussen puilt mijn vriezer uit van de melk...
Vorige week was er een bekertje gaan lekken in mijn kolftas, bijna 160 ml down the drain. Ik was er niet eens verdrietig om, ik heb toch zat :D
.... met gevoel voor drama....
pi_123940709
Kyara, ik vind t super hoe je het doet! Kan me voorstellen dat het vervelend is dat je nu te weinig kolft. En wat gaaf dat ze ook bij je drinken nu O+

Hier gaat t allemaal zn gangetje. Ook een dame die overdag slecht drinkt, idd ontdekken en om je heenkijken is veel belangrijker en leuker :') af en toe is t wel vervelend mja. Gelukkig vindt ze eten ook leuk, dus dat vangen we zo maar op.
Op mn werk kolf ik nu nog 2x. En dat gaat prima. Kolf 2,5 voeding. Voor de donderdag genoeg, voor maandag een halve voeding te weinig, maar prima te doen met s avonds een keer kolven. En dat hoeft niet eens iedere dag. In de vriezer heb ik ook zat.
Dus nja gaat lekker hier :D
  maandag 11 maart 2013 @ 23:39:13 #251
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_123941122
Lekker hoor, dat loopt als een Sonnetje! ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_123942543
Mijn vriezer zit ook vol. Ik kolf elke ochtend na de ochtendvoeding de andere kant af. Vanmorgen een keer niet gedaan, maar toen ging mijn borst zeer doen. Geen succes dus. Ik heb nu een liter of 6 in de vriezer. Maar straks ga ik kolven op het werk. Als dat dus niet zo lekker loopt hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken. Ik pak wel een zakje uit de vriezer.
*poef* nu is het weg
pi_123945448
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:19 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, ik heb eventueel een handkolf voor je van Avent?

En een paar liter melk uit de vriezer :')

Ik kolf meer dan dat hij drinkt, en die 2 flessen van circa 150 ml die hij op mijn werkdag krijgt gaan er met veel moeite in. Ze leegdrinken doet hij al tijden niet.
Vandaag had hij zelfs maar 1 fles gehad, in meerdere etappes.
Live aan de borst drinkt hij ook beroerd, loopt enorm te klooien en te spelen. Dat is het 'm: hij is zo druk met ontdekken, drinken is dan maar saai, een noodzakelijk kwaad.
Dus hij drinkt eigenlijk alleen 's avonds laat en 's nachts rustig, lang en geconcentreerd.

En intussen puilt mijn vriezer uit van de melk...
Vorige week was er een bekertje gaan lekken in mijn kolftas, bijna 160 ml down the drain. Ik was er niet eens verdrietig om, ik heb toch zat :D
Hé, dat zou ik geschreven kunnen hebben :D Het gaat hier precies zo!

En vandaag 9 maanden bv! Door het gedoe om de mini genoeg te laten drinken, ben ik het soms wel zat. Maar uit een fles of beker drinkt hij nog slechter, dus stoppen lijkt me niet verstandig.

Mijn kolfrecht vervalt vandaag, maar in overleg met mijn leidinggevende mag ik nog wat langer 2x per dag kolven. Fijn! Ik probeer wel langzaam af te bouwen naar 1x.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123945630
Davinia verbreekt natuurlijk alle eeerdere bv recorde :)

Fijn Phaidra dat je langer mag kolven.

Son fijn dat het goed uitkomt met s'avonds een keer extra kolven.

Kersjes ook wel fijn zo'n grote vriezervoorraad.

Ik heb nu genoeg voorraad eventjes door het vervangen van 1x bv overdag op kdv dagen door rijstemelk. Dus mijn voorraad blijft voor bijzondere omstandigheden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_123945696
Wauw Davinia :D

*O* voor marjolijntje, Tinu, bitterend, Phaidra en anderen voor de vermaandagen
Hier vandaag 10maanden!

Wat fijn kersjes en Sonnetje
pi_123946079
Zoë 10 maanden bv vandaag!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123946393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:25 schreef Phaidra het volgende:
Zoë 10 maanden bv vandaag!! *O*
:D gister had ik het met man over bv, kijkend naar S haar borst-verslaving :+ gaan we na 1jr ook nog wel door. We zien haar echt nog niet stoppen met de borst.
pi_123948941
Fijn zoe en phaidra, lijntje... O+ *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123949034
*O*
Jeej voor de langvoeders ;) hihi

Trouwens, jeej voor iedereen! *O*
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42:26 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123949316
Wow Davinia! :o

*O* voor de vermaanddagen!

Hier gaat de vlag uit als ik de 3 maanden (grotendeels) bv/moedermelk haal hoor. Ben jaloers op je diepvriesinhoud.... maar goed, voor 1 kind zou ik ook meer dan genoeg hebben ;)

Deze week ook maar even een lk bellen. J. drinkt niet zo goed uit de borst. Dat wil zeggen, ik heb haar gister om 14.00 uur gevoed en om 18.00 uur deze mijn tepels nog steeds ontzettend zeer. Denk dat ze niet goed hapt maar ik kan dat zelf niet zo goed corrigeren. Dus vandaag maar even alleen D. aan de borst en J. extra knuffelen of zo.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:55:17 #261
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_123949769
Kyara, gewoon uit nieuwsgierigheid: laat je beide kinderen uit beide borsten drinken, of de ene borst voor het ene en de andere borst voor het andere kind?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_123963661
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:19 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, ik heb eventueel een handkolf voor je van Avent?

En een paar liter melk uit de vriezer :')

Ik kolf meer dan dat hij drinkt, en die 2 flessen van circa 150 ml die hij op mijn werkdag krijgt gaan er met veel moeite in. Ze leegdrinken doet hij al tijden niet.
Vandaag had hij zelfs maar 1 fles gehad, in meerdere etappes.
Live aan de borst drinkt hij ook beroerd, loopt enorm te klooien en te spelen. Dat is het 'm: hij is zo druk met ontdekken, drinken is dan maar saai, een noodzakelijk kwaad.
Dus hij drinkt eigenlijk alleen 's avonds laat en 's nachts rustig, lang en geconcentreerd.

En intussen puilt mijn vriezer uit van de melk...
Vorige week was er een bekertje gaan lekken in mijn kolftas, bijna 160 ml down the drain. Ik was er niet eens verdrietig om, ik heb toch zat :D
Pannekoeken voor het hele gezin!
pi_123964632
Vanmorgen gekolfd op het werk. Terwijl het hele team 1 kamer verderop zat te vergaderen. Kreeg snel een tsr, en had met een kwartiertje krap een voeding.
*poef* nu is het weg
pi_123966359
Heb niet echt bij kunnen lezen, sorry. Zag wel dat kyara goed bezig is *O*
Even een update:
Ik heb na mijn vorige post bezoek gehad van een lactatiekundige. Op haar advies ben ik tepelhoedjes gaan gebruiken. L begon hiermee wel aan de borst te drinken. Het tepelhoedje telkens weghalen werkte niet.
Hij dronk ook niet effectief, ik had een kind dat ik gewoon moest knijpen om hem te laten drinken. Ik zat de hele nacht voor één voeding omdat hij steeds maar een slokje nam. Omdat zijn gewicht ook niet beter werd heb ik besloten om te kolven en moedermelk in de fles te gaan geven.
Dit gaat heel goed, hij drinkt nu prima. Het is alleen een heel karwei om na het voeden nog te kolven.
Ik kolf nu ongeveer 220 cc per kolfsessie uit beide borsten. Hij drinkt nu 6x per dag 100 cc en is hier tevreden mee. Zijn gewicht wacht ik nog even een paar dagen af.

Zijn er meer moeders die bv uit de fles geven/ gegeven hebben?
pi_123966589
Wat een goede verhalen allemaal! Hier ook alweer bijna vijf maanden, daar had ik van tevoren meteen voor getekend! En ik vind het zo makkelijk allemaal dat ik voorlopig nog wel even door ga. Kolven op werk wordt idd ook steeds makkelijker, zowel qua opbrengst als qua 'awkwardness' (kolfkamer zit op mijn gang naast ons koffieapparaat en ik ben de eerste die 'm gebruikt van mijn collega's). Gelukkig maar want ik moet op werkdagen inmiddels 3x 180 ml :o afleveren. Mijn vriezer lag vol meende ik, maar dit weekend bleek dat het maar een voeding of tien was. Alsnog ruim anderhalve liter, haha.

*O* voor iedereen dus!
pi_123972321
:W Fieder. Heb drie maanden alle voedingen afgekolfd en in fles gegeven, vanaf week drie ongeveer. Ben steeds gaan 'oefenen' om een voeding live te geven. Nu al weer 7 maanden bv, waarvan de laatste vier dus live :). (Ok ok, één voeding per dag in de fles anders gaat ze flesweigeren...)

Fijn Mineola! Een echte kolfkamer, had ik dat maar, haha. Ik zit in 't schoonmaak/ketelhok...
Ik kolf overigens 140, met een enkele keer een uitschieter naar 160. Mini drinkt ook wel 180... Moet nog even zien hoe we dat gaan oplossen. Aanlengen met water schiet niet op zeker?
pi_123973843
Voor Zoe *O*

Kaatje, wat goed *O*

Fieder, fijn dat de lk een oplossing heeft gevonden. Gaat ze jullie ook begeleiden met kindje aan de borst krijgen?

Minneola, 5 maanden *O*

Se, je zou aanlengen denk ik kunnen proberen. Reken er wel op, dat ze dan toch eerder om de volgende voeding vraagt en goed in de gaten houden dat ze wel aankomt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:03:28 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123977292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:55 schreef Grijs het volgende:
Kyara, gewoon uit nieuwsgierigheid: laat je beide kinderen uit beide borsten drinken, of de ene borst voor het ene en de andere borst voor het andere kind?
Ik laat beide kindjes uit beide borsten drinken. Hoewel ik nu D. steeds uit mijn linkerborst laat drinken omdat zij daar mee uit krijgt dat mijn kolf. En dan kan ik de de rechter afkolven en daar nog meer dan 1 voeding uit halen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:06:03 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123977479
Fieder, fijn dat hij op deze manier wel goed drinkt. Hopelijk kan hij snel weer gewoon aan de borst drinken.

Hier zitten de dames inmiddels op 1/2 bv en 1/2 kv. Tot nu toe valt het goed gelukkig....geeft mij in elk geval meer rust. Morgen maar eens een lk bellen voor een consult en dan ook kijken of ik mijn productie wat verder op kan trekken zodat we de kv tot een minimum kunnen beperken.
pi_123994565
We hebben weer stats! 7710 gram en 69 cm, met 9 maanden, mijn mini! O+


Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:40:27 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123994887
mooie curve marjolijntje!
kyara, ik vind dat je het superknap doet. Lukt het kolven inmiddels een beetje met M erbij?
Hoe lang heb je nog hulp? (Hoe is je fysieke herstel verder?)

Liggend voeden is helemaal ideaal. 's Morgens komt Aviva voor de ochtendvieding en inmiddels kan ik op mijn rug liggen verder slapen terwijl madam zichzelf bedient. Helemaal top :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:41:55 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123994921
*O* Marjo, je hebt er dan je handen vol aan, wat betreft de nachten, maar ze groeit als een malle!!
pi_123994965
*O* Mooi Marjolijn.

Fieder ik ook, al heel lang, gewoon voeden ben ik een kneus in. M. groeit er prima op en wil ook nog prima normaal drinken.

Mineola alweer 5 maanden *O*

Kaatjejannie supersnel veel gekolfd zeg :o wat goed.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:47:46 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123995044
Een linkje via bitterend over domperidon. :)

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)akmiddel-domperidon/
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_123997301
Wat goed om te lezen dat jullie het al zo lang doen! Ik weet niet of ik dat ga volhouden. Ik vind het een gedoe, voeden en kolven.
Ondanks dat zie ik het voorlopig niet zitten om hem weer aan de borst te krijgen (live voeden?). Misschien als hij eindelijk goed gaat groeien, zijn gewicht blijft nog steeds achter ;(
pi_123997541
Fieder, heb je hulp van een LK? (hoe oud is jouw kleintje ook alweer, nog maar piep toch?)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123998214
Ik heb één bezoek gehad van de lk, voornamelijk om hem weer aan de borst te krijgen. Maar voorlopig zie ik dat niet zitten omdat hij niet goed groeit. Nu mag ik dus afkolven en flesvoeden. Sinds ik dit ben gaan doen heb ik een ander kindje. Zn ogen staan wijdopen en hij kijkt om zich heen, reageert op dingen. (was misschien toeval hoor, maar het was echt meteen na de 1e leeggedronken fles)
Dus voorlopig blijf ik hem met de fles bv geven. De extra tijd die het kolven kost moet ik maar even voor lief nemen.

Mn kleintje is bijna 2 weekjes trouwens.
pi_123999434
Hoe groeit ie dan? En met welke termijn is ie geboren?

En wanneer denk je dat je hem wel aan de borst zou willen krijgen, wat zou hij dan moeten laten zien?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124000134
Toch als het je lukt en je weer vertrouwen hebt probeer m dan wel terug aan de borst te krijgen. Fulltime kolven is echt zwaar en kent ook genoeg nadelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124002845
Mooi Marjo, leuke stats. Succes met nachtvoedingen afbouwen ;). Wilde je dat deels wel doen en had het cb er nuttige tips voor of niet echt?

Davinia, liggend voeden is idd ideaal maar hoe je daar doorheen kunt slapen moet je maar even vertellen. Dat lukt mij al zelden met de beweging en het lawaai van mijn mini. Dat zou bij jouw peuter toch nog erger moeten zijn of drinkt ze echt alleen maar en valt dan naast je weer in slaap?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124004232
BJ heeft toch lange tijd voor haar oudste gekolfd?
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:37:35 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124005399
tinu, ik ben dan zo duf, ik slaap overal doorheen :D
En ze maakt idd niet veel geluid. Wisselt wel van kant, maar daar heb ik niet zo'n last van. :)

@wup, bj heeft idd 5 mnd gekolfd of zo.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:16:30 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124006866
Hmm, vraagje. Ik ben nu ruim anderhalve week bezig met afbouwen en zit nu sinds 2 dagen op nog 3 borstvoedingen per etmaal. De laatste week voed of kolf ik overdag alleen nog 's ochtends rond 08:00 a 09:00 en 's middags rond 18:00. Eigenlijk geen problemen gehad, maar zo tegen 18:00 voel ik wel dat het tijd wordt om te voeden zeg maar.

Maar vandaag (nu) heb ik al sinds ongeveer 12:00 behoorlijke stuwing en het begint nu wel echt behoorlijk pijn te doen. Net maar even onder de douche gegaan om wat melk weg te duwen, maar dat hielp maar 10 minuten. Wat kan ik nu het beste doen? Als ik hem nu ga aanleggen of ga kolven, dan stimuleer ik juist weer productie op dit tijdstip, toch? Gewoon door de zure appel heen bijten?
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:25:09 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124007201
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:40 schreef DaviniaHR het volgende:
mooie curve marjolijntje!
kyara, ik vind dat je het superknap doet. Lukt het kolven inmiddels een beetje met M erbij?
Hoe lang heb je nog hulp? (Hoe is je fysieke herstel verder?)

Liggend voeden is helemaal ideaal. 's Morgens komt Aviva voor de ochtendvieding en inmiddels kan ik op mijn rug liggen verder slapen terwijl madam zichzelf bedient. Helemaal top :D
Mijn moeder is hier doordeweeks dagelijks. Vooral de ochtend is hier echt spitsuur met 3 kindjes die tegelijk wakker worden en willen eten. Kolven doe ik nu dus gewoon lekker boven. Aan de borst voeden doe ik nu wel beneden, dat gaat steeds beter. Ik doe nu de ene voeding 1 kind borst en 1 fles en de andere voeding allebei de fles. En de nachtvoedingen ook allebei de fles. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze net niet genoeg dronken om door te kunnen tot de volgende voeding. En dan natuurlijk net komen als ik net gekolfd heb en dus leeg ben :')
Mijn moeder blijft trouwens zo lang als nodig is maar ik wil zelf graag zoveel mogelijk zelfstandig zijn. Lichamelijk gaat het prima trouwens. Ik doe alles weer en til ook M. weer gewoon. Zo fijn dat dat weer kan O+

Liggend voeden hebben we ook 1 keer geprobeerd 's nachts. Ging ook wel goed. Maar dat kan alleen als er maar 1 wakker is.

Marjolijntje, mooie stats! Ze kruipt mooi omhoog! Alle nachtvoedingen hebben dus wel hun werk gedaan. Maar echt petje af voor jou hoor, want het is echt heel erg pittig volgens mij :*
pi_124007228
Spees, ik zou de druk eraf kolven, op een borstontsteking zit je ook niet te wachten. Plus dat de pijn nu waarschijnlijk ook niet uit te houden is.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:25:59 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124007239
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Hmm, vraagje. Ik ben nu ruim anderhalve week bezig met afbouwen en zit nu sinds 2 dagen op nog 3 borstvoedingen per etmaal. De laatste week voed of kolf ik overdag alleen nog 's ochtends rond 08:00 a 09:00 en 's middags rond 18:00. Eigenlijk geen problemen gehad, maar zo tegen 18:00 voel ik wel dat het tijd wordt om te voeden zeg maar.

Maar vandaag (nu) heb ik al sinds ongeveer 12:00 behoorlijke stuwing en het begint nu wel echt behoorlijk pijn te doen. Net maar even onder de douche gegaan om wat melk weg te duwen, maar dat hielp maar 10 minuten. Wat kan ik nu het beste doen? Als ik hem nu ga aanleggen of ga kolven, dan stimuleer ik juist weer productie op dit tijdstip, toch? Gewoon door de zure appel heen bijten?
gekneusde koolbladeren?

ben bang dat je er inderdaad doorheen moet....

sterkte :*

edit: ik heb er verder ook geen verstand van dus luister vooral niet naar mij ;)
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:26:50 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124007276
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Hmm, vraagje. Ik ben nu ruim anderhalve week bezig met afbouwen en zit nu sinds 2 dagen op nog 3 borstvoedingen per etmaal. De laatste week voed of kolf ik overdag alleen nog 's ochtends rond 08:00 a 09:00 en 's middags rond 18:00. Eigenlijk geen problemen gehad, maar zo tegen 18:00 voel ik wel dat het tijd wordt om te voeden zeg maar.

Maar vandaag (nu) heb ik al sinds ongeveer 12:00 behoorlijke stuwing en het begint nu wel echt behoorlijk pijn te doen. Net maar even onder de douche gegaan om wat melk weg te duwen, maar dat hielp maar 10 minuten. Wat kan ik nu het beste doen? Als ik hem nu ga aanleggen of ga kolven, dan stimuleer ik juist weer productie op dit tijdstip, toch? Gewoon door de zure appel heen bijten?
Wat ik dan deed SE, was even de druk eraf kolven. Dan was de pijn in ieder geval weg.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:31:26 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124007451
quote:
17s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

gekneusde koolbladeren?

ben bang dat je er inderdaad doorheen moet....

sterkte :*

edit: ik heb er verder ook geen verstand van dus luister vooral niet naar mij ;)
Oh ja ik heb nog een witte kool, maar was zo uit mijn systeem dat ik er niet aan had gedacht, thanx!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat ik dan deed SE, was even de druk eraf kolven. Dan was de pijn in ieder geval weg.
Oh toch? Ik durfde dat niet omdat ik dacht dat ik daarmee weer extra productie stimuleerde...
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:08:12 #289
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124008935
Spees, ik zou liever evrn kolven, met het risico dat je de boel een beetje stimuleert en dus een paar dagen langer bezig bent met afbouwen, dan een bo riskeren...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124009192
Marjolijntje, wat een mini :P (zeker in vergelijking met mijn maxi :P )
Wel fijn dat dr lijntje weer mooi mee omhoog gaat!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:08:27 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124011675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh ja ik heb nog een witte kool, maar was zo uit mijn systeem dat ik er niet aan had gedacht, thanx!

[..]

Oh toch? Ik durfde dat niet omdat ik dacht dat ik daarmee weer extra productie stimuleerde...
:Y Niet gemerkt dat dat mijn productie weer stimuleerde. Ik kolfde, met de handkolf, echt alleen het hoognodige. Wat de rest zegt, liever wat langer bezig zijn dan met pijn lopen!
pi_124019279
Mooi Lijntje <3

Vandaag voor het eerst in een jaar niet gekolfd op werk!! :o
Ik ga het missen hoor, vond ik altijd zo lekker rustgevend in dat kamertje op het leren bankje...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124020335
Mooi Lijntje, Marjo

Davinia, fijn dat dat zo lekker gaat met doorheen slapen. Ik wenste dat ik dat s'nachts wat makkelijker kon doen.

Kyara, fijn van de ondersteuning van je mama. Natuurlijk wil je het zelf doen, maar neem lekker de tijd erin te groeien.

Spees, hoop dat de druk gauw weggaat.

Bitterend, ben je helemaal gestopt met kolven?

Ik weet niet hoe lang ik nog door ga, tot een jaar ofzo. De dame van de vbn vertelde, dat ze gestopt was met kolven, rond een jaar toen de opbrengst onder 100ml kwam. Vond ik ook een mooie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124020487
Kyara je mama is geweldig dat ze zo vaak komt! wat vindt ze ervan de bv nu met de tweeling?

Tinu ja! vandaag had ze voor het eerst ook geen flesje bv op het kdv! Voor het eerst in een jaar zijn 2 dames met kleine baby's nu aan het kolven, dus laat ik de kamer mooi aan hun over :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124021420
Bitterend, wat een stap ook weer! Je meisje wordt groot O+. Had je stuwing aan het eind van de dag of viel het mee?

Kyara, fijn dat het rust geeft, nu je ook kv kan geven.

Marjolijntje, mooi lijntje! Ik zal mijnes van vandaag ook eens uploaden :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124021716
Ja groot wordt ze! :D
Ik had klein beetje stuwing ja..vooral rond 10 voor 12 mijn kolf tijd voelde ik een tsr..en rond 17 waren mijn borsten wel erg vol en was ik zoo blij dat ze ze heeft gelegd rond 18 uur :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124022015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:25 schreef bitterend het volgende:
Ja groot wordt ze! :D
Ik had klein beetje stuwing ja..vooral rond 10 voor 12 mijn kolf tijd voelde ik een tsr..en rond 17 waren mijn borsten wel erg vol en was ik zoo blij dat ze ze heeft gelegd rond 18 uur :D
Je borsten moeten er nog een beetje aan wennen dus! Hopelijk zorgt het niet voor verstoppingen...





7440 gram bij 67,5 cm. Terwijl hij voor de meeste kleding al in 74 zit. Vaag!

De arts was wel tevreden dat hij ondanks ziekte min of meer zijn lijn vast had weten te houden. Voorlaatste meting was bij lk, dus andere weegschaal :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124022255
Hij blijft mini! maar jij bent ook niet zo groot hihi gaat het nu beter met hem?

R heeft het ook is 77cm lang maar past beter in 86 dan 80..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124022498
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Hij blijft mini! maar jij bent ook niet zo groot hihi gaat het nu beter met hem?

R heeft het ook is 77cm lang maar past beter in 86 dan 80..
Niet zo groot is een understatement :D ;). 1m53 dus wel echt klein.

Het gaat wel beter maar hoesten blijft. Vooral 's nachts, heel zielig ;(. En opeens gaat hij heel slecht eten, borst gaat wel weer wat makkelijker. Maar brood en avondeten wil niet zo.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:31:38 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124026362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Spees, ik zou liever evrn kolven, met het risico dat je de boel een beetje stimuleert en dus een paar dagen langer bezig bent met afbouwen, dan een bo riskeren...
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:Y Niet gemerkt dat dat mijn productie weer stimuleerde. Ik kolfde, met de handkolf, echt alleen het hoognodige. Wat de rest zegt, liever wat langer bezig zijn dan met pijn lopen!
Zeker hoor! Die paar dagen (of paar weken als dat nodig is) maakt me echt niet uit. Ik vroeg me alleen af of het er misschien gewoon bij hoorde!

Petje af trouwens voor de dames zoals Kyara die ondanks tegenslagen en moeilijkheden zo doorzetten ^O^
pi_124038142
Succes Spees eend!

En dicht.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')