Wie is dat?quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Bollo's
Morretje geen tips voor je clustertijd.. Misschien Annette drop ofzo op Twitter vragen?
En benieuwd op jouwe mijnes voorbij gaat
Ik voel mijn tsr ook altijd aan de andere kant dan er gedronken wordt! Maar dan heb je ook een tsr aan die kant hoorquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef Kyara het volgende:
Ik ben inmiddels begonnen om te oefenen met aanleggen. Een paar keer tussen de voedingen geprobeerd toen ze wat onrustig (maar niet hongerig) waren. Dat ging op zich goed maar dat was extra en geen vervanging van een fles en die kan moeten we toch wel op natuurlijk.
D. hapte op zich wel goed aan maar liet ook heel vaak weer los. Goed zuigen en daarna loslaten of gaan sabbelen. Ze was ook nogal hongerig dus misschien te onrustig of zo? Ik voelde wel een tsr maar steeds net in de andere borst dan waar zij dronkIk heb dus geen idee of ze wat binnen heeft gekregen. Daarna nog een flesje gegeven en die ging er ook goed in. Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat ze steeds loslaat of hoe ik kan zien of ze wat binnenkrijgt?
Verder nog steeds aan het klooien met mijn kolf. Heb het idee dat het aan de slangetjes ligt (had nog een kolfsetje uit het ziekenhuis liggen en daarmee had ik geen probleem). Kan je die slangetjes loskopen of moet je dan weer een nieuwe kolfset kopen? Gaat die sets sowieso maar beperkt mee?
F. groeide eerst toch ook niet zo heel goed? Dan zou ik niet minderen met de hoeveelheid bv. Als ze het op kan...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:36 schreef Kwisted het volgende:
Fijn dat het lijntje weer omhoog gaat SE!
Ik weet eigenlijk niet of F ook tevreden zou zijn met minder. Ze kon de fles elke keer helemaal op, dus ben ik er steeds meer in gaan doen. 250ml past max in de fles. Volgens mij zou ze dat zelfs opkrijgen. Maar ik weet zeker dat ze niet zoveel uit mijn borst drinkt, tenzij ik stuwing heb.
Is het niet goed om gewoon het maximale te geven wat ze op kan?
Borstvoeding is soms wel ingewikkeld
Voel je geen harde plek? Misschien even vragen aan een lk? Het komt mij alleen bekend voor van een verstopping / ontsteking, dat bewegen echt zeer doet. Sterkte! Bijten is ook superpijnlijk, maar dat bleef bij mij voelen als een beurse plek. Alleen wat pijnlijk als je erop duwt ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
Hier ook een Trs aan de andere kant
En verder kijk ik naar plasluiers Kyara, maar ik kan me voorstellen dat je het bij je dames wat specifieker zou willen zien wat er in gaat
Fijn SE!hoop dat jullie advies oid hebben
Ben de hele week al niet fit, maar ook veel pijn in mijn rechterborst. Dat is mijn minder goede borst geweest zegmaar met bv, S hapt er minder goed aan, borstontsteking aan die kant gehad en spruw. Het is ook de best producerende kant dus gelukkig ook iets positiefs
Mijn borst doet zoveel pijn, dat als ik buk of iets oppak, dat het mega veel pijn doet. Ik herken dat niet van spruw, heb dat nu 3x gehad, dat ging meer richting mijn oksel en rug. Dit is een zware pijn rond mijn tepel en dan dieper mijn borst in zegmaar. Kan het van kloofjes/wondjes komen? S bijt nu graag met onder&boven tandjes
Eerst kwam ze gemiddeld 100gr per week aan, Nu met bijvoeding minimaal 170gr per week. Ze zit op de gemiddelde lijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
F. groeide eerst toch ook niet zo heel goed? Dan zou ik niet minderen met de hoeveelheid bv. Als ze het op kan...
En je kan je best vergissen in de hoeveelheid die ze bij je drinkt! Wat je kolft zegt niet zoveel over hoeveel zij uit je borst krijgt he. Als jij 180 kolft bijvoorbeeld, kan het best zijn dat F. 220 bij jou zou hebben gedronken.
au Zoëquote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
Hier ook een Trs aan de andere kant
En verder kijk ik naar plasluiers Kyara, maar ik kan me voorstellen dat je het bij je dames wat specifieker zou willen zien wat er in gaat
Fijn SE!hoop dat jullie advies oid hebben
Ben de hele week al niet fit, maar ook veel pijn in mijn rechterborst. Dat is mijn minder goede borst geweest zegmaar met bv, S hapt er minder goed aan, borstontsteking aan die kant gehad en spruw. Het is ook de best producerende kant dus gelukkig ook iets positiefs
Mijn borst doet zoveel pijn, dat als ik buk of iets oppak, dat het mega veel pijn doet. Ik herken dat niet van spruw, heb dat nu 3x gehad, dat ging meer richting mijn oksel en rug. Dit is een zware pijn rond mijn tepel en dan dieper mijn borst in zegmaar. Kan het van kloofjes/wondjes komen? S bijt nu graag met onder&boven tandjes
Dat klokken hoorde ik in het begin ook echt niet. Ik denk dat het toch wat anders werkt bij pre- en dysmature kindjes. Ze hebben de zuigkracht nog niet om echt te klokken. Volgens mij hoorde ik het pas voor het eerst toen I. een week of 6 was, en de 3 kg. naderde.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:55 schreef Juud79 het volgende:
Kyara, als ze melk binnenkrijgt dan kan je dat horen en het slikken, dan hoor je echt 'klok' beetje moeilijk te omschrijven. Ik kon het ook heel goed voelen aan Lientje dr buikje, voelde de melk in haar maagje komen. Je moet ook melk zien in haar mondje, bij haar lipjes tijdens het drinken.
Wat betreft het loslaten, ligt ze op je arm of los op een voedingskussen? Ik zou zorgen dat ze niet teveel ruimte heeft om telkens te draaien, maar ook niet haar hoofd vasthouden oid...
Kan je niet een voeding per dag live gaan geven aan beide dames, en dan als je het idee hebt dat ze wat binnenkrijgen gewoon kijken hoe lang ze het daar op doen? En dan zo iedere week een live voeding toevoegen? Heb je sowieso een plan hoe je dat gaat doen en heb je nog contact met een LK?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |