abonnement Unibet Coolblue
pi_123615442
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:37 schreef oh-oh het volgende:
The Art of Racing in the Rain
:P
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:59:14 #102
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123615685
Oh die wil ik ook :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 14:18:45 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123616423
Voor de fans dan maar.

Zonnekeizer O+

:') Mijn Floddertjes:

Oh en gisteren maakte ik voor Billy & Sjon nieuwe halsbanden, kinderriem bij de kringloop gescoord zaterdag :D

En de dagelijkse groepsfoto, omdat Chico er zo leuk opstaat, hij maakt zich zo lekker groot naast vervelende Sjonnie :7
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123616523
Ik moet zeggen dat ik helemaal gek ben op Sjon :@
pi_123616565
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Voor de fans dan maar.
[ afbeelding ]
Zonnekeizer O+
[ afbeelding ]
:') Mijn Floddertjes:
[ afbeelding ]
Oh en gisteren maakte ik voor Billy & Sjon nieuwe halsbanden, kinderriem bij de kringloop gescoord zaterdag :D
[ afbeelding ]
Alfa en ik zijn ook nog steeds fans, hoor. Ik post hier alleen niet zoveel meer... :@
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 4 maart 2013 @ 14:23:30 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123616586
:') Sjon was echt weer niet te harden vandaag hoor, maandag is sowieso zijn slechtste dag, we moesten even naar het postkantoor, stond ie te gillen want hij wilde niet wachten.
En hij had duidelijk de mooiweerkolder in de kop, dus hij mocht maar heel even los van me.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 14:23:43 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123616595
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Alfa en ik zijn ook nog steeds fans, hoor. Ik post hier alleen niet zoveel meer... :@
Jammer, Alfa is zo leuk O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123617117
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:23 schreef oh-oh het volgende:
:') Sjon was echt weer niet te harden vandaag hoor, maandag is sowieso zijn slechtste dag, we moesten even naar het postkantoor, stond ie te gillen want hij wilde niet wachten.
En hij had duidelijk de mooiweerkolder in de kop, dus hij mocht maar heel even los van me.
Want hij let niet op in die modes ,of als straf?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 4 maart 2013 @ 14:44:53 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123617367
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:37 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Want hij let niet op in die modes ,of als straf?
Nee hij wist echt niet wat ie deed, normaal luistert hij los duizend keer beter dan aan de lijn, maar hij liep recht onder mensen hun voeten in en zo. Er kwam een jongen langs op een skateboard en als ie dan zo hyper is schrikt ie echt zo erg dat ie schreeuwend en stuipend ter aarde stortte :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123618692
En dat is dus waarom ik zo dol ben op hem :7
  maandag 4 maart 2013 @ 15:18:17 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123618765
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef Balsam het volgende:
En dat is dus waarom ik zo dol ben op hem :7
Ik snap echt heel goed dat dat op papier allemaal heel erg grappig klinkt, irl is het na 3 jaar wel echt strontvermoeiend :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:18:25 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_123618769
_O- Zijn lokken passen ook zo goed bij hoe je hem omschrijft :') je ziet en hoort het hem doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_123618806
Ik weet dat het strontvermoeiend kan wezen, heb er hier een naast me liggen die net zo een geval is.
Luisteren doet ze voor geen meter, behalve wanneer het haar uitkomt.
Strontvermoeiend inderdaad want ze kunnen het wel.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:21:36 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123618868
Bij het postkantoor ook he, die andere drie, die staan echt keurig te wachten.
Sjon gaat stokstaarten, loeien, springen, ronddraaien, want het duurde langer dan 10 seconden dus dat is hem te lang. Dan moet hij zitten van me, dat doet ie meteen, en dat snapt ie prima, maar dan moet ik of naar hem blijven wijzen ( commando voor zit, met vinger, werkt ook alleen met vinger ) , zodra ik 1 seconde niet kijk is ie weer wat anders aan het doen.
Zegt zo een vrouw achter me, ach dat is toch sneu, alleen hij moet zitten, ik snap wel dat ie dat niet wil!
Ja hallo, als ie net zo keurig blijft staan als de rest hoeft ie ook echt niet te zitten he.
In de bus net zo, we zitten 5 dagen in de week 2 keer per dag in de bus, elke rit dezelfde strijd maar als ik hem negeer of het laat gaan dan zet ie heel de bus op stelten :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:22:29 #115
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123618895
Oh en al die mensen die vragen hoe die andere honden eigenlijk heten, want ze kennen alleen de naam van Sjon :') _O-
Of dat ik van het weekend thuis tegen de vogel al Sjon zei toen ie iets stoms deed _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123625996
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmmsss, volgens mij gaan wij nu onze volgende fase in met Jacky! Schijnzwanger! Maar we zijn er nog niet helemaal zeker van.

Ze slaapt veel. En ze loopt bijvoorbeeld soms met een piepbeest rond in haar bek en doet daarbij huilerige geluidjes maken. Of uit het niets gewoon zomaar even kort janken/piepen (bv. als wij naar boven lopen). Een apart, nieuw geluidje in ieder geval. Ook zijn vier van haar acht tepels weer wat dikker. En we zijn natuurlijk bijna 2,5 maand na haar eerste loopsheid. Verder eet en drinkt ze gewoon normaal en buitenspelen met andere hondjes gaat heel goed. En is ze super happy!

We hebben nog niet het specifieke nestje maak gedrag gezien, maar wellicht komt dat de komende dagen wel! Ben benieuwd! Iemand nog tips hiervoor, mocht het zo zijn?
Onze Puck heeft hier ook een handje van af en toe, die is nogal een slaaf van haar hormoontjes. Ze heeft echt duidelijke fases waarin ze hitsig/vrolijk&speels/zeurderig&pieperig/chagrijnig is afhankelijk van op welk punt in haar cyclus ze zit. Wij hebben er gelukkig weinig last van maar de andere twee honden lijden soms wel een beetje onder haar hitsigheid of chagrijn. Voor ons is alleen het gesleep met piepspeeltjes inclusief zielige zeurgeluidjes en het 'graven' van een nestje in de houten vloer ( :') ) of op de bank irritant.

We pakken het altijd aan door alle piepspeeltjes buiten bereik weg te leggen, en als nodig ook eventuele knuffelbeesten. Verder negeren als ze een beetje zeurt, en als ze irritant aan het graven is 'Eh!' zeggen zodat ze ophoud. Je kan ook proberen Jacky extra moe te maken met wandelen en uitdagende spelletjes buiten doen zodat ze binnen geen energie meer heeft om (lang) te zeuren. Puck is daar helaas niet echt het tiepje voor dus voor ons werkt dat niet echt, die's te lui :+

Als permanente oplossing zou ik zeggen laat haar castreren, dat schijnt te helpen tegen schijndracht en dan heb je ook geen risico op een nestje. Wij hebben daar zelf niet voor gekozen omdat ik Puck wilde laten keuren en de optie voor een nestje open wilde houden, maar helaas bleek ze bij de keuring net niet goed genoeg. Toen was ze echter al een paar keer loops geweest en dan heeft het weinig nut/medische voordelen meer om een teefje te laten helpen behalve je eigen gemak, en dat vond ik geen reden genoeg.


Verder wou ik nog zeggen dat ik altijd mee lurk en geniet van de foto's en verhalen van alle honden/hondjes O+ Ik reageer alleen niet zo heel vaak tenzij ik het gevoel heb dat ik iets zinnigs toe kan voegen of als ik graag even op wil scheppen over mijn eigen doddige drietal :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 4 maart 2013 @ 18:33:24 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123626174
Ja, castreren zat sowiesow al in de planning! Aangezien ze graag van spelen houdt en daarbij los mag rennen op bepaalde plekken. We willen liever niet onverwachts dan toch met een nestje te maken gaan hebben. :D

Volgens mijn moeder zei de dierenarts eerst, wacht tot na haar eerste loopsheid. En een ander zei ineens weer dat het er al voor had gekund. Maar goed. Als ze nu schijnzwanger is, moeten we volgens mij toch afwachten tot dat voorbij is? In ieder geval, over 2/3 weken gaat ze langs voor haar checkup, want ze is zaterdag 1 jaar oud! Dan gaan we het ook inplannen!

Bedankt voor de tips in ieder geval! Vandaag ben ik een uur met haar buiten geweest. Op een losloop veldje. Lekker achter de frisbee en bal aan! :D (En verspreid heeft ze nog meer wandelingen op een dag)

Haar achterste 4 tepels beginnen ook een beetje op uiers te lijken! :')

(Vannacht was ze trouwens ook ineens wakker. Paar blafjes en ook zo raar huilerig. Mijn vader was 1x gaan kijken. Je weet natuurlijk maar nooit. Daarna ik boven aan de trap even gestaan. Niet naar beneden geweest, want dat wilde ze waarschijnlijk. Aandacht voor wat er ook was. Hopen dat ze dat niet blijft doen de komende nachten :P )
pi_123627381
Verstandig om haar te laten helpen idd, en de dierenarts zal vast kunnen zeggen wanneer het beste moment is als hij haar over een paar weken ziet :Y Maar dan zal ze waarschijnlijk ook al niet meer schijndrachtig zijn, Puck heeft er hooguit 2 à 3 dagen last van normaal gesproken (wel langer als we haar aan zouden laten klooien met haar piepspeeltjes). En fijn dat ze zich lekker moe laat maken met spelen tijdens de wandelingen, dat is alleen maar goed om haar aandacht af te leiden.

Puck heeft het zo te horen trouwens minder erg dan Jacky, want ze is alleen zeurderig en sleept met haar piepspeelgoed (ze 'verzorgt' ze ook echt als we ze niet snel afpakken) maar heeft geen lichamelijke symptomen. Dat aandacht zoeken 's nachts doet ze trouwens ook zo heel af en toe. Zonder reden krabbelt ze dan midden in de nacht ineens aan de deur alsof ze hééél nodig naar buiten moet, terwijl er niets aan de hand is. Plassen hoeft ze dan niet en eenzaam is ze ook niet, want haar twee zussen slapen gewoon bij haar in de woonkamer. Ach, het hoort er blijkbaar gewoon bij, gelukkig gaat het hier altijd snel weer over :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 4 maart 2013 @ 19:11:57 #119
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123627528
Nestjes maken en het "verzorgen" van piepspeelgoed doet Jacky eigenlijk nog niet specifiek. We kunnen alles eigenlijk zonder problemen afpakken. Ze loopt er wel soms mee rond en maakt tegelijkertijd zelf dan een huilerig geluid! :D En haar hanguiers dan! :')

Naja, we zien het wel de komende dagen!

Toch wel apart om mee te maken hoor. Onze vorige hond heeft al die dingen nooit gehad. Dingen afleren hoefde niet (ze was al vanaf pup heel makkelijk), rangorde nooit een uitdaging van haar gehad, pubertijd (niet eens gemerkt), schijnzwanger (nooit gezien). Heeft Quiny nooit gehad! Jacky ondergaat erg zichtbaar al die ontwikkelings fases! :D
pi_123628125
Ja, ze zijn allemaal anders he dat vind ik ook zo leuk :)

Hier loopt Puck als ze er last van heeft met haar piepspeeltjes rond terwijl ze zelf ook piept en een beetje kreunt/zeurt. We kunnen haar speelgoed ook zonder probleem afpakken altijd, soms komt ze ze zelfs bij ons brengen; dan legt ze zo'n speeltje heel voorzichtig op je been, drukt het een keer aan met haar neus, en gaat dan zelf een ander speeltje pakken. Als je het speeltje dan weggooit oid kijkt ze je aan van 'wtf!', pakt ze het héél voorzichtig vast en legt het op een andere plek neer (hoekje van de bank of zo). Als we haar er te lang mee door laten gaan zonder alle speeltjes op te ruimen dan verzamelt ze er een paar. Dan verstopt ze die onder een stoel of onder de bank oid en gaat ze er een nestje voor graven (wat niet zo goed lukt in een houten vloer) en er omheen liggen alsof het puppy's zijn. Dan duurt het gedoe alleen maar langer kwamen we snel achter, dus vandaar dat we nu alle piepspeeltjes snel opruimen zodra ze er opvallend veel mee rond gaat slepen :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:42 #121
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123630629
Goed om in de gaten te houden dan, als de onze echt nestjes begint te maken! :D
pi_123635087
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand die het boek van Giant George zou willen lezen?
Ik kreeg hem vorig jaar kado en hij is al maanden op reis, mijn vrienden sturen hem door naar elkaar, ik heb nog maar 1 adres, dus als er nog mensen aan willen sluiten dan kan dat ^O^
Ik wil wel ik ben echt een leesjunk wat dat betreft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123635335
En oh-oh ik zie je woefjes ook graag hoor. Maar zit meestal gewoon in mijn eentje te lachen hier om de foto's. Maar je maakt halsbanden van kinderriemen. Doe je dat met een naaimachine of??
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123636805
Dat is wel grappig ja.. heb dat ook 1 keer gedaan voor Lob toen van een kinderriem. Was wel een rare met studs zag er stoerder uit dan nodig haha gewoon bijknippen en extra gaatjes maken.
  maandag 4 maart 2013 @ 22:37:59 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123641030
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En oh-oh ik zie je woefjes ook graag hoor. Maar zit meestal gewoon in mijn eentje te lachen hier om de foto's. Maar je maakt halsbanden van kinderriemen. Doe je dat met een naaimachine of??
Ja met de naaimachine ;)
Vijf minuutjes werk hoor.
Pm me je adres maar, dan ga je op mijn George lijst!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')